@liz: wauw meid! Vette test! Lekker laten inwerken op je en dat besef komt straks wel. Als je weer bakken kwark met slagroom wegwerkt Succes met opruimen, kan me voorstellen dat het niet lekker is als je zo moe bent. Lekker dutjes doen dus als je daar zin in hebt! En spannend.... Als ik het zo hoor ziet je vader het meteen haha! @sita: wat balen dat je weer zo'n rotnacht hebt gehad. Heeft Daan nog steeds zo'n last van z'n tandjes? Echt niet leuk. Hopenlijk kun je komend weekend een beetje uitrusten! @hier: gisteravond tot 23:45 uur zitten werken thuis, maaaaarrr: ik heb vakantie! Alles zo veel.mogelijk af kunnen maken en kunnen overdragen dus nu eindelijk genieten! Het was FF een beetje stressen, maar dat komt door mijn nieuwe project dat start de dag dat ik terug be. De voorbereiding hiervoor is echt groot en dan hebben we ook nog een nieuwe campagne waardoor alles nog lekker moeilijker wordt gemaakt. Helaas moeten mijn collega's dus best veel voor me overnemen... Maar het is niet anders. De eerste resultaten van mijn fotoshoot zijn trouwens gisteren binnen gekomen en het is gaaf geworden! Ik was echt helemaal gelukkig gisteren leuk om resultaat te zien van mijn harde werk! Vanmorgen zijn we op de koffie geweest bij vrienden die in China wonen en even in nl zijn. (Waar wij ooit ook met vakantie zijn geweest toen ze nog in Egypte woonden). Heel leuk om ze even te zien, dat was al 1,5 jaar terug. Pim en hun zoontje hadden elkaar nog nooit gezien, alleen via webcam, dus erg leuk. Zij en ik waren precies 2 dagen na elkaar uitgerekend. Nu in de auto richting gramsbergen , weekend weg met de schoonfamilie.
@ wolkje: toppie dat de shoot goed gelukt was en heerlijk dat je nu lekker vankantie hebt! Hebben jullie nog meer leuke vakantieplannen op het weekendje weg na? Veel plezier in ieder geval! @ liz: ja is wel een mooie test zo idd Heb zelf nooit met cb getest, had genoeg aan de streepjes, maar dan wel 4 x Hier sinds gisteravond al niet helemaal fit. Weinig eetlust en erg misselijk met vlagen, erg irritant! Geen zin om ziek te worden! Verder net de dietiste van het JKZ opgebeld omdat ik een beetje onzeker ben over de hoeveelheid bv wat Quinten binnenkrijgt. Hij wil namelijk de laatste dagen steeds maar 2 voedingen en aangezien hij dus geen toetje of kaas of iets op zijn brood kan verdragen is dat dus best weinig. De dietiste vond dit dus ook en aangezien hij de bv verder op de dag echt weigert moeten we dinsdag weer gezellig een bezoekje brengen aan t JKZ. ben benieuwd wat er gaat gebeuren en of hij nu toch nog verdere onderzoeken gaat krijgen.... Strakjes komt (als het goed is ) mijn schoonmoeder nog hierheen. Ze komt zowieso iedere vrijdag om mij te helpen en dat is erg fijn, alleen heb ik nu dus van de week een akkefietje met haar gehad. Toen Quinten nog niet geboren was hebben wij al afgesproken met mn souders dat ik niet wil dat ze foto's van Quinten op FB plaatsen i.v.m. een aantal eerdere gebeurtenissen. Zo hadden ze bijv al op hyves en fb gezegd dat ik zwanger was, terwijl nog niemand het verder wist, er stonden foto's van onze bruiloft op die we liever voor onszelf wilden houden en daarbij vind ik het een risico ivm Nick zn broertje die met drugsdealers in aanraking komt etc. Nou een hele tijd is dit dus goed gegaan, maar maandag had ze toch een foto geplaatst en sinds ik daar een bericht over heb gestuurd dat ze het er vanaf moest halen heb ik niks meer van haar gehoord. Ze heeft het wel gedaan hoor, maar vermoed dat ze er boos om is. Normaal ben ik dan wel gelijk van het uitpraten, maar ik had er nu verder gewoon echt geen zin in en daarbij vind ik niet dat ik degene moet zijn die erover moet beginnen. Laat haar eerst maar eens dr excuses aanbieden. Ben dus erg benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren. Normaal is ze er al lang of heeft ze wel iets laten horen, maar nu dus niet.
@ Liz, wat een duidelijke test! Leuk zeg!!! @ Sita, he meid wat vervelend toch dat je je zo naar blijft voelen! Rustig aan hoor!! @ Wolkje, geniet van je weekend weg! Lekker dat je nu vakantie hebt! En bijzonder zeg, dat je vrienden zo ver weg hebt wonen! Zal vast fijn zijn dat je ze weer gezien hebt! @ Engel, wat vervelend van je schoonmoeder! hopelijk is ze niet boos! En van de week dus weer naar het zh met Quinten, hopelijk heeft ze een fijn idee voor jullie! @ Hier, gisteren de eerste vergadering weer gehad en heel de dag onze klas ingeruimd/opgeruimd/klaargezet! Wat een dag zeg! Pffff... was echt gaar gisteren! Saar is ook weer voor het eerst naar het kdv geweest. Ze had het gelukkig goed naar haar zin maar toen ik aankwam wilde ze wel gelijk bij mij zijn, de soepstengel die ze aan het eten was kon d'r gestolen worden... mama is er! Toch fijn!
Hmz, kom er net achter dat er een ontsteking op mn tepelhof zit. Deed al een paar dagen zeer met kolven, maar er was nog niks te zien.... Nu een pijnlijke rode bobbel, misschien ben ik daardoor ook niet zo lekker! Nu heb ik wel in t begin een borstontsteking gehad, maar dit is anders.... Iemand hier ervaring mee? Pluus misschien? Het is nog niet zo erg dat ik er mee naar de dokter moet gaan denk ik, als dit uberhaupt al moet...
@ pluus: is altijd weer ff wennen dan he om na de vakantie weer te gaan beginnen! Fijn dat Saar het wel naar haar zin heeft gehad, maar toch ook wel heerlijk om te zien dat ze je gemist heeft!
Engel, ik heb er geen ervaring mee. Wat wel goed voor je tepels is om ze (na een voeding) in te smeren met wat bvmelk en dan aan de lucht te laten drogen. Je hebt ook speciale tepelklovencreme en bepanthen helpt ook! Niet te lang mee blijven lopen he en misschien ff voeden met tepelhoedje zodat het kan genezen! Succes!!!
Meiden, ik kom uit het schone Twente.. iets te ver weg dus helaas. Engeltje, al iets van je schoonmoeder gehoord? niet leuk zulke dingen. Ik heb in het begin aan mijn ouders/broer/zus nadrukkelijk gevraagd om geen foto's te plaatsen of info te geven voordat wij dat hadden gedaan over de geboorte. En dat hebben ze keurig gedaan. Inmiddels sluipen de foto's er wel wat in hoor, maar vind het niet zo erg meer. Ga binnenkort wel even vragen of ze af en toe even wat willen verwijderen. Doe ik zelf namelijk ook van Daan. Vind niet dat de foto's er lang op hoeven te staan. Zal wel niet zo'n leuk gesprekje worden maar goed.. zullen ze vast begrijpen.
Engel: meteen mee naar de dokter gaan! Bij mij begon het ook met een klein wondje op MN tepelhof, werd een bultje (vergelijkbaar met een pijnlijk puistje) en na een paar dagen had ik een enorme ontsteking met abces wat ik in het ziekenhuis open hen moeten laten snijden. Zonder verdoving! Toen kon ik niet kolven en kreeg daardoor weer verdere ontsteking en ben zo moeten stoppen met de bv. Dus bij twijfel en pijn:gaan!
@ pluus: als Quinten bij me drinkt doet het niet zo heel erg veel pijn, maar het probleem is dat hij op t ogenblik amper bij me drinkt....alleen sochtends nog maar, de rest moet ik kolven en dat doet echt zo'n pijn! Door die pijn komt er dus ook nog eens niet zoveel uit, dus dat is ook niet echt bevorderlijk..... Kan idd wel bepanthen erop smeren, misschien hersteld het dan sneller. @ sita: dat had ik toen ook gevraagd, maar mooi niet dat er naar geluisterd werd..... @ wolkje: ja, toch maar gelijk de dokter bellen denk je? Ik weet t idd nog van jou ja in het begin... Wil zeker niet dat t zover komt! Moest vanmiddag naar de apotheek en daar zeiden ze ook dat ik het maar heel eventjes aan moest kijken en het misschien met een steriele naald kon door prikken en anders als ik het niet vertrouwde echt ermee naar de dokter gaan.... Nou ik heb t dus vanmiddag doorgeprikt en er kwam echt veel vuil uit (sorry). De bult is nu wel minder groot, maar wel nog rood en pijnlijk. Ik twijfel nu dus een beetje. De pijn bij het kolven net bleef en er komt amper voeding uit. Denk dat als t morgen nog zo blijft dat ik dan maar de hap bel voor de zekerheid. Smoeder stond vanmiddag voor een dichte deur, want ik was ff richting de apotheek wezen lopen met Quinten. Toen ik aankwam wilde zij net weer weggaan, maar is toch weer omgekeerd. Er hing een beetje een gespannen sfeertje, maar ze heeft er echt niks meer over gezegd, al zat ze er volgens mij echt wel duidelijk mee. Nou en ik ga er echt niet over beginnen, ik had mijn woordje van de week al gedaan en ben er echt klaar mee! Ze weet in ieder geval dat zij degene is die fout zit.
Engel: goed dat je het FF hebt doorgeprikt, wellicht helpt het wel en gaat het over. Goed koelen helpt ook, wel na het voeden want je kanaaltjes trekken er van dicht. Maar na het voeden is het wel goed om te koelen voor de ontsteking. Wel goed in de gaten houden, want wellicht kun je niet alles prikken. Ik zag namelijk toen het open lag (ze hadden zeg maar een plusje gesneden dus het stond echt open) een stuk naar binnen en je ziet dan allemaal "kamertjes" van alle kamaaltjes. Het kan dus zijn dat je niet alles mee krijgt met prikken. Zodra het ook buiten je tepelhof rood begint te worden moet je echt naar de hap gaan hoor. Beter te veel dan te weinig. Zou zonde zijn als je op zo'n manier moet stoppen terwijl het zo goed gaat! Beterschap meid! Mocht je willen, dan stuur me FF een berichtje op fb, dan kan ik je wel een foto sturen hoe het er bij mij uitzag ter vergelijk.
He engel, als er zo veel vuil uit kwam zou ik morgen inderdaad maar even voor de zekerheid de hap bellen!! En goed je rust nemen! Dat is goed voor je herstel en voor je productie! Wat vervelend trouwens van je schoonmoeder!!
Nou het lijkt erop dat ik er op tijd bij was met doorprikken. Gisteravond nog even flink gekoeld op aanraden van Wolkje en de rode zwelling is zo goed als weg. Het doet ook stukken minder pijn nu, voel alleen nog een klein bobbeltje zitten dus ik hou het nog even goed in de gaten!
Engeltje, fijn dat het wat beter gaat. Wel goed in de gaten houden! En tja.. als smoeder er zelf niet meer over begint, tja.. dan maar niet toch? Jij hebt je zegje gedaan. Meiden, wij hebben weer een nacht door kunnen slapen. Zo fijn! En vanochtend werd ie pas tegen 7.30 wakker, wat een luxe weer even. Gisteravond gezellig bij een paar meiden geweest maar wel redelijk op tijd naar huis gegaan. Was best moe en moest een vriendin op de trein zetten. Vanochtend naar de opticien geweest (al zo lang niet geweest) en maar weer lenzen besteld. Bril is niet zo handig met Daan erbij.. haha! En de sterkte was niet meer goed. Duizeligheid valt vandaag mee. Maar merk wel dat ik echt moe ben. Mn vent is echt lief hoor. Hij wil alles nu in overleg doen en echt alleen als ik het wel aan kan. Topper. Daan ligt nu in zn bedje te pitten, dus kan zelf ook even relaxen. Tis niet zulk mooi weer, maar denk dat we vanav maar even gaan bbqen met zn 2tjes. Het is nog maar de vraag of het weer volgende week beter is.
@ sita: dat doorslapen zal je vast ook erg goed doen! Hopelijk blijft dat weer even zo gaan! Het kan ook nog zo zijn dat als je je nieuwe lenzen hebt dat daardoor ook de klachten nog een stuk minder worden he! Hoop t voor je! @liz: hoe gaat het bij je pa? Ik ga trouwens samen met een paar buufjes een straat bbq organiseren en als dat een succes wordt, dan willen we nog meer buurtfeestjes gaan houden, bijv een lampionnenootocht voor de kindjes, kerstfeestje, enz. Iemand hier nog leuke ideeen daarvoor?
Lieve meiden, heb hier een link voor een gratis album van de hema! Altijd mooi meegenomen toch? gratis fotoalbum voor jou
Ben lekker aan het spammen, maar zo gek....ben gewoon 3 dagen eerder ongesteld! Zit ineens op een cyclus van 28 dagen...zit nooit onder de 30!
Sita, heerlijk dat je n nacht door kon slapen. Daar knapt n mens van op he?! Engeltje, bij mn paps was t erg leuk! We zijn niet door de mand gevallen, maar hier en daar werd er wel subtiel uitgehoord...erg grappig! Ook nog de vraag gehad of ik n wijntje wilde hihi. Vandaag is mn beste vriendin op visite geweest en haar heb ik t wel verteld. Ze reageerde heel erg enthousiast. Daar zaten we dan samen op de bank bijna te snikken. Was n mooi moment! Bij Liza had ik t haar telefonisch verteld. En ben blij dat ik t nu zelf heb kunnen vertellen. Het tshirt voorLiza kan ik dinsdag ophalen. Ik wil t boekje van Sam Loyd - Wat zit er in de buik van mama? Als t dan zover is, vraag ik mijn vader/ schoonmoeder of ze Liza uit dat boekje voor willen lezen en dan trek ik haar dat tshirt ook aan. Ooohw...heb er nu al voorpret van!! En wat n geweldige link! Ga ik zeker gebruik van maken!! En eh...lekker dat je nu opeens op 28 dagen zit met je cyclus. Ben benieuwd wat ie de volgende maand gaat doen.
Gelukkig dat je niet door de mand gevallen bent hihi! En een grappige manier om het te gaan vertellen zeg Ben benieuwd hoe ze gaan reageren! Filmmomentje Ja echt een superlink he! Ben al flink ermee aan de slag Mijn moeder wil heel graag een boek, maar ze weet zelf niet zo goed hoe het werkt. Heb als thema gekke bekken gekozen, daar heb ik lekker veel close ups van! Ja ik had gister al wat roze afscheiding, dat vond ik al gek en schrok er een beetje van, want dat had ik met Quinten namelijk ook! Gelukkig was het dus een voorteken van mn ongi
Engeltje, Ik ben ook heel erg benieuwd hoe ze gaan reageren. Ik verwacht alleen maar enthousiasme en ontroering. Maar ik vind het ook echt heerlijk dat we het nu nog even voor ons zelf houden. Nog even ons geheimpje. De vorige keer hebben we het meteen verteld, dus dat zullen ze nu misschien ook wel verwachten. Dan schrikken ze hoe ver ik tegen die tijd dan ben haha. Niet dat ik dan al heel ver ben! Ik ben inmiddels ook in een album begonnen, die wordt voor mijn schoonmoeders. Die is ook gek op fotoboeken, maar ja...ze zijn niet heel goedkoop, dus die link komt goed van pas nu. Oops, dan zul je in de eerste instantie wel geschrokken zijn dat het zo vroeg begon! Hier: nou..als ik niet overtijd was geweest, dan had ik nu waarschijnlijk niet in de smiezen gehad dat ik zwanger was. Misschien stilte voor de storm?! Bij Liza was ik vrijwel meteen ziek, zwak en misselijk. Misschien kent mijn lijf het nu onderhand wel, omdat het al eerder een zwangerschap mee heeft gemaakt en hoeft het zich er nu minder op in te stellen ofzo? Maar ja, het is natuurlijk nog pril en vroeg, dus het kan over twee weken natuurlijk helemaal anders zijn. Maar deze zwangerschap is nu dus al totaal anders dan de eerste. Ik ben alleen sneller vermoeid en moe. Dat is eigenlijk het enige. Heerlijk! Mag van mij zo blijven hoor.