Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nam jij voor die tijd geen melkproducten dan??? Ik drink meerdere glazen (karne)melk per dag... en eet ook dagelijks een bakje yoghurt!

Ben benieuwd of Saar nu beter zal slapen. Hoe geniaal is het als jij de oplossing vindt, terwijl de 'experts' je niet konden helpen...

Ja.. ik vind het echt niet leuk dat ik nu al weer ongesteld ben... bah! Maarre.. ik mag mezelf verwennen met slagroom (ipv de McFlurry)

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    nou ik ben niet zo'n melkproduct liefhebber... dus at natuurlijk wel boter en kaas e.d. maar verder niet echt veel melkproducten en nu dus wel!!
    Dus het zou me niet verbazen! Hoe meer ik lees hoe meer het bevestigd wordt!!
    Ik kijk het dus een weekje aan met zo min mogelijk melkproducten. Ik blijf wel boter enzo gebruiken maar even geen melk, yoghurt, vla, kaas, chocolade e.d.
    Mocht ik na deze week verbetering zien dan ga ik naar de ha!
    Ondanks dat het een zwaar dieet wordt voor mij, zou ik wel blij zijn als dit het zou zijn! Hier is nl iets aan te doen!

En lekker joh dat je aan de slagroom gaat!!
    Ik ben ook al weer ongesteld! Balen he!
    Ik ben het al weer voor de 3e keer...

Ik was die eerste keer er ook nog helemaal niet aan toe! Baalde daar ook van en net die dag gingen we ook zwemmen dus moest ik nog tampons ook... nou geloof me... daar was ik helemaal al niet aan toe!!!!
    Verwen jezelf dus maar lekker! Dat heb je verdiend!!!

O over het huilen van Adam trouwens.... ik weet even niet meer welke periode maar er is een periode dat baby's even wat meer huilen. Zij ze daar overheen dan neemt het weer af! Ik merkte dat bij Sarah ook heel sterk dus wellicht ben jij die periode nu ook wel voorbij!
    Lekker toch :D

3. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    al voor de 3e keer... bahbah! en idd... ik was er echt nog niet klaar voor!

hopelijk is de huilperiode nu idd voorbij...

was het kunstwerkje van jou en Saar nog gelukt???

4. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    De afdrukjes liggen te drogen dus kan de knutsel vanavond in elkaar zetten! Hij wordt erg leuk! Zal van het weekend een foto plaatsen!

5. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Zo...ben ik weer, na er eventjes tussen uit te zijn geweest. Ik ga maar eens proberen om zoveel mogelijk te reageren op alles. Wish me luck!

Sita, ja..is idd een vervelende maand, oktober. Morgen is de sterfdag van mijn schoonvader. En komende vrijdag die van mijn eigen moeder. Bij mij krijgt het wel wat meer berusting merk ik. Wat fijn dat het afbouwen van de borstvoeding zo goed en soepel verloopt. Wat groeit je ventje goed zeg! En nog van harte met jullie trouwdag. En hier valt het wel mee met de was. Ik heb genoeg spuugdoeken, slabbers, hydrofielen en moltons. Dus kan ook lekker wat opsparen. Daarnaast gooi ik de spuugdoeken, slabbers e.d. gewoon bij onze eigen 60 graden was in.

http://www.youtube.com/watch?v=RI-tyh6Acfk

Pluus, Ja..schattig he, dat wrijven in de oogjes. Liza doet het nu heel vaak. We weten nu echt precies wanneer ze moe is of gewoon een beetje uit dr hum. En jij bent ook lekker aan het terug rekenen naar vorig jaar he? Dat doe ik ook continu. Pak ik mijn zwangerschapsdagboekje er weer eventjes bij, kan ik precies zien wat er toen gebeurde en hoe ik er uit zag. Zo leuk! In december had ik de 20 weken echo hihi. En dat lachen, ja...zo heerlijk! Liza gilt nu de hele dag door en een lol dat ze heeft. Echt kraaien van plezier. Dan gil ik terug en dan doet ze me weer na en dan lachen we samen. Gister avond aan tafel was echt magisch. Ik kan dat gilletje wel goed na doen en toen probeerde mijn vriend het ook, dat leek echter meer op een gans whaha. Liza keek hem aan zo van; 'Wat probeer jij hier nu dan?!' en ik schoot prompt in de lach en kwam er niet meer uit. Keek Liza weer naar mij, toen weer naar papa en begon ook heel hard te lachen. Ze begrijpt humor nu ook, echt geweldig! Ooh en dat niet op tijd komen op afspraken is heel erg herkenbaar haha. Ik weet nu wel hoeveel tijd het in beslag neemt, maar goed een onverwachte poepluier of spugen zit hier niet bij ingecalculeerd.

Dobber, mijn hart klopt iedere dag weer sneller als ik haar uit bed mag halen en dat stopt gewoon niet meer <3 Wat een goed nieuws dat de operatie van je vriend zo goed is gegaan. Nu weer dat vervelende afwachten...niet leuk, maar hopelijk levert het uiteindelijk een goed resultaat op! En ik ben benieuwd naar je knutselwerkje hoor, leuk!

Flier, Wat fijn dat het voeden zo goed gaat en hij er goed op slaapt. Was het nog leuk op je werk, beschuit met muisjes trakteren? En het mag zeker wel even gezegd worden dat je een top vent hebt hoor! Fijn dat hij zo goed mee helpt, ondanks dat hij het zo druk heeft met zijn werk. En merk je er al wat van dat je minder melkproducten eet? Ik kan ook slecht tegen zuivel hoor, dus melk drink ik sowieso al nooit. Deed ik ook niet tijdens de zwangerschap.

Wolkje, hahaha..wat een bizar verhaal van je trouwjurk! Hoe is het nu afgelopen dan? En wat heerlijk dat jullie vakantie zo goed is verlopen. Heb jij er een mooie herinnering bij en een mooi verhaal over jullie eerste vakantie in je foto album. En wat ontzettend fijn dat je man zo op is geknapt! En is Pim nog weer een keer naar het kdv geweest?

Beertje, pff...wat kun jij streng zijn voor jezelf zeg. Ik begrijp dat je met heel je hart borstvoeding wilt geven, maar je levert er ook een strijd mee. Je hebt jezelf een doel gesteld, daar is niets mis mee. Maar moet je die echt koste wat het kost nastreven? Als het zoveel van je vergt, wordt het dan niet eens tijd om een afweging te maken en na te gaan denken over een balans die jou meer past? Echt, de wereld vergaat heus niet als je jezelf iets tegemoet komt. Borstvoeding geven is lichamelijk topsport, dus je mag echt wel iets liever zijn voor jezelf en je lichaam. Dan houd je het misschien wat langer vol en heb je er meer plezier in. Hoe soepeler het verloopt en hoe meer plezier je er in hebt, hoe makkelijker het vol te houden zal zijn voor je.
    Je bent echt geen slechte mama als je ook aan jezelf denkt hoor. Als mama happy is, is de kleine dat ook. En dat is echt zo!! Toen mijn moeder diep ongelukkig was, kon ik het ook niet zijn...even heel kort door de bocht. Dus echt, neem dit van mij aan. Je kunt in ieder geval heel trots zijn op jezelf, want jeetje...wat groeit dat kereltje van jou zeg! Good job mom! En een beeld baby phone, handig he?! Hebben wij ook. En ik kan niet meer zonder. Zoveel makkelijker om dan eventjes te gaan douchen oid, gewoon het schermpje mee en je kunt precies zien wat ze uitspookt.

Oktober/ Mijn moeder: Er zijn zeker nog momenten dat ik vreselijk verdrietig ben, dat ik boos ben, me in de steek gelaten voel en het niet eerlijk vind. Maar er is ook wat meer berusting in. Uiteindelijk was het haar eigen keuze, zij heeft dit zo gewild. Ik vind het dus niet eerlijk dat ik voor deze keuze, waar ik geen invloed op heb, zo moet boeten. Dat gun ik mezelf niet. Maar het is wel moeilijk. Zeker nu Liza er is. Wat zou ze trots geweest zijn zeg!! Anderzijds, ook hiervoor heeft ze gekozen. Zij moet zich ook bedacht hebben dat de kans er in zat dat ze binnen een paar jaar oma zou worden. Maar dat vind ik zelf een pijnlijke gedachte, want ondanks dat...heeft ze er toch een einde aan gemaakt. Ik kan deze hele pagina wel vullen met mijn verdriet..maar daar krijg ik mijn moeder niet mee terug.

Ongesteld: Ik werd pas ongesteld toen ik de borstvoeding af had gebouwd. Keurig binnen drie weken. En dat vond ik eigenlijk al snel! Ik dacht eigenlijk dat dit ook een beetje een normale gang van zaken was? Dat je cyclus weer op gang komt als je geen borstvoeding meer geeft. Maar blijkbaar is dat hier meer uitzondering dan regel!

Hier: het gaat nu weer wat beter, maar ben echt stront verkouden geweest. Eergisteren ineens aan de dunne...beetje vies verhaal..sorry. Ik had de hele dag al niet zo'n trek en toen 's avonds kwam alles er ineens uit. 's nachts ging het gewoon door. Heel genant, want kon het gewoon haast niet ophouden. Zo dun was het. De volgende ochtend, gisterern dus, ook nog last van gehad. Heb maar een maandverbandje in gedaan voor het geval dat, want moest gewoon werken. Maar gelukig werd het in de loop vd dag minder. Dus wat dat nu was? Geen zalm gegeten in ieder geval ;) Verder ben ik zo happy met mijn staafmixer die wel werkt! Ik maak niet alleen lekkere fruit- en groentehapjes voor Liza, ik maak ook smoothies voor mij en mijn vriend. En die zijn zo lekker dat mijn vriend elke dag wel vraagt of ik nog smoothie ga maken! Heerlijk! Giet ik er wat yoghurt in en sap om te verdunnen, jummieee! Ooh en nog wat heej, van de week kwam er een collega naar me toe en zij vroe me wat ik nu verdiende. Ze is even oud als ik en ze was aan het een en ander aan het uitzoeken. Nou stond ik wel even voor het blok en bedacht me of ik dit wel wilde vertellen, zoiets persoonlijks?! Maar goed, ik vertelde in welke tree ik zat en toen viel ze stil. Ik dacht echt van; 'onee, ik heb vast heel slecht onderhandeld'... Maar toen vertelde zij dat ze 6 (!!!) treden lager zat!. Huh?! Komt er in de praktijk op neer dat ik zo'n 500 Euro meer verdien dan zij. Dus zij vroeg me naar mijn ervaring en mijn diploma's. Tijdens mijn sol.gesprek werd al gezegd dat ze rekening zouden houden met mijn HBO diploma en mijn 4 jaar ervaring op de leefgroep en mijn 2 jaar (Ahem..in werkelijkheid net 6 maanden *blush*) ervaring in het KDV zouden ze er ook bij rekenen. Dus dat zal het verschil zijn. Maar ik schrok er wel van, we hebben dezelfde functie en dezelfde leeftijd en zij werkt er al een jaar. Is toch wel echt een groot verschil! Ergens niet helemaal eerlijk vind ik.

Nou...ik ga douchen en lekker van deze dag genieten!!

6. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz: Wow... dat heb jij goed gedaan met je onderhandelingen!!! Maar ik kan me indenken dat je je op dat moment wel wat lullig voelde naar je collega toe! Lekker dat je weer aan de betere hand bent.. verkouden zijn is niet leuk.. :( Als ik zo je verhalen over Liza lees, kan ik niet wachten totdat Adam wat ouder is... hij oefent al wel wat met lachen (dus wat grimassen), maar het is geloof ik nog niet helemaal bewust... Lijkt me zo geweldig als je bewuste interactie met je kleintje hebt... Hij volgt me nu al wel echt met z'n oogjes en herkent me ook duidelijk (en z'n papa ook). Had jij trouwens de Braun staafmixer gekocht? Mag ik vragen hoe duur die is? Ook lekker dat je die voor jezelf goed kan gebruiken.. wij zijn ook dol op smoothies... dus ik denk dat ik er ook alvast 1 wil halen. Doe jij altijd yoghurt in je smoothies? Ik maak ze soms ook puur alleen met fruit (vaak 's zomers, want dan is het fruit sappiger).

@hier: Adam meldde zich vanochtend om 4.30u, maar het klonk niet als... oh, wat heb ik honger... dus ik had 'm een speentje gegeven... en wat bleek.. hij had idd een natte broek... uiteindelijk om 6.30u heb ik 'm gevoed.., maar daarna wilde hij maar niet slapen... uiteindelijk naast me op de bank gelegd.. en toen heeft hij eventjes geslapen... om 10.30u weer begonnen met voeden.. en nu ligt hij weer op bed.. en weer brullen... *zucht*... hij zit ff niet zo lekker in z'n velletje...
    Maandag gaan we voor het eerst naar het consultatiebureau.. ben benieuwd!!!! Verder heb ik een redelijk rustig weekend. Morgen krijgen we 's middags kraambezoek.., maar verder lekker relaxen..! Nou ja.. voor mij dan.., mijn vriend is nu in Duitsland op een toernooi.

Fijn weekend allemaal!

PS Liz.. Je verwart Pluus en mij... ik neem gewoon melkproducten hoor! ;)

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hey lieve meiden,

sorry dat t een beetje stil is van mijn kant, lees wel af en toe mee hoor, maar ben gewoon te moe van alles om te reageren.... Gelukkig begin ik nu wel op te knappen, maar heb wel nog een ab moeten slikken want mn bo was nog niet weg. Verder begint de visite nu langzamerhand allemaal te komen en hebben we het daar natuurlijk ook gezellig druk mee ;)
    Quinten is nog steeds een heerlijk ventje, alleen heeft hij sinds 2 dagen besloten zn dag en nachtritme om te keren, gezellig hoor snachts, maar wel vermoeiend! Hij is heerlijk zn stemmetje aan t ontdekken, maar vooral snachts dus. Iemand tips?
    Gisteren heeft hij zn gehoortest gehad, waar hij natuurlijk voor is geslaagd en hij is even gewogen op het cb...3890 gram alweer!! Hij groeit dus erg goed op de bv :)
    We hebben het gister met de wijkverpleegkundige even over het afbouwen van het mutsje en de kruiken gehad en wat haar betreft konden we het wel een nachtje zonder kruik gaan proberen.... Mutsje lieten we al steeds vaker af en dat ging prima, tot gisteravond helaas! Wilde hem in bad doen, dus ik tempte hem van tevoren...36.3. Dat werd dus geen bad en zeker wel een kruik. Nu zit hij weer op de 36.8 gelukkig. Toch nog maar wat langzamer afbouwen dan.
    's Avonds voor t slapen kan hij nu trouwens wel eens mopperen of zelfs huilen (is nieuw voor ons haha), maar zodra ik dan Marco Borsato op zet met t liedje slaap zacht (woezel en pip), is hij helemaal stil, echt mooi om te zien!
    Binnenkort zal ik weer wat meer op jullie proberen te reageren hoor!
    Dikke knuffel voor jullie allemaal en ik ga zo wat foto's in mn album plaatsen van ons mooie kereltje :)

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    heej meiden!

Gisteren geen tijd gehad om te reageren, bruiloft was zeer geslaagd! Ik was alleen kapot aan het eind van de avond, dus we zijn eerder naar huis gegaan. Vond t wel erg jammer, maar ik hield het gewoon echt niet langer vol. Mn schoonmoeder had tegen mn vent gezegd dat ik wel eerder naar huis kon gaan, en hij dan best langer kon blijven. Ben zo blij dat mn kerel voor mij en Daan koos op dat moment en we samen eerder weg zijn gegaan! Heb echt een topvent! Ow, en we hadden zulke leuke kleertjes voor Daan! Heb er alleen geen foto van gemaakt, maar als hij ze weer aan heeft (zitten nu in de was) dan maak ik direct een foto! Heb ook nog geen tijd gehad om een foto van mn eigen outfit te maken. We waren trouwens wel de hele dag druk met ons mannetje in de pauzes tussendoor. Want juist dan hadden we tijd om Daan te verschonen en te voeden, dus we hebben weinig rust kunnen pakken. Maar ik had die dag echt niet willen missen!

Daan doet het echt super. Hij heeft gisteren ook veel geslapen, zo'n heerlijk ventje! Hij slaapt s nachts ook echt super. Alleen afgelopen nacht kwam hij 2 uur eerder dan de laatste tijd, maar goed.. hij had ook zoveel geslapen gister overdag! Ik zal even kijken of ik vandaag nog tijd vind om wat foto's te plaatsen. Het is bizar hoeveel zo'n klein ventje kan veranderen in zo'n korte tijd. Mn kerel heeft nu een personeelsfeest van zn werk t/m morgenmiddag. Sta er nu dus wel echt alleen voor dit weekend en dat vind ik toch best spannend. Vooral vannacht.. ga ik hem wel horen, hoe ga ik dat allemaal doen... Best spannend! We doen toch nog best veel samen met Daan. Moet vandaag ook echt nog wat boodschappen doen en de hond uitlaten, dus we zullen zien hoe dit gaat lopen.

Liz, wat een verschil zeg qua inkomsten! Apart dat dit zo kan.

Flier, lekker dat je zo'n rustig weekend hebt! En maandag pas voor het eerst naar het cb? Ik moet komende woensdag er al heen en half november krijgt hij zijn eerste prikjes,.. bah!

Engeltje, goed om van je te horen en te zien dat je weer wat opknapt. En wat een super mooi ventje hebben jullie zeg! Nu hopen dat hij zn ritme weer om gaat gooien zodat jullie s nachts ook slaap kunnen pakken.

En Beertje, ik sluit me helemaal bij Liz aan. Denk ook aan jezelf en vindt je zelf geen slechte moeder als je ook voor jezelf kiest! Ik kan niet voor je beslissen en dat wil ik ook niet,.. maar ik merk wel dat nu ik ook voor mezelf heb gekozen, ik veel meer geniet van Daan en hij daardoor ook lekkerder in zijn vel zit. Doe wat goed is voor jullie allebei meid!

9. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Flier, ja..ik voelde me inderdaad wel wat lullig. Maar ja, anderzijds...heb ik idd wel goed onderhandeld! Hoewel er weinig onderhandeling nodig waren, zij kwamen gewoon met een goed voorstel. Wij hebben idd de Braun. En ik ben dik tevreden. Hij wordt hier nu dagelijks gebruikt. Heerlijk! En de hapjes die Liza laat staan, die eet mama lekker op :)

Engeltje, Fijn dat je eindelijk wat op begint te knappen hoor. Vreet energie he, je niet goed voelen. Wat vervelend dat Quinten zijn dag- en nachtritme aan het omgooien is. Vermoeiend inderdaad! Tips...pff, lastig. Ik zou in ieder geval bij de slaapjes overdag de gordijnen open houden, zodat hij in ieder geval goed het verschil tussen dag en nacht ervaart. Wat is zijn voedingsschema ongeveer? Voor zover dat al zichtbaar is dan? Daar kan het hem ook in zitten namelijk. Hij groeit in ieder geval goed en er mankeert hem niets aan zijn oortjes...fijn hoor! Ga ik zo ff je album checken, ben benieuwd!!

Sita, ach ja...jij had die bruiloft! Fijn dat je er zo van hebt kunnen genieten. En ja, ik vond het ook erg gek dat het verschil zo groot kan zijn. Dat laat dan toch zien wat een verschil een papiertje kan maken. Zij had alleen ervaring op een basisschool tijdens haar stage en een SPW opleiding. Nou had ik vorig jaar ook al een sol.gesprek bij een KDV en daar wilden ze mij een tree hoger plaatsen dan waar mijn collega in zat. Dus...het ligt er ook echt aan met welke organisatie je te maken hebt. Ben ik even blij dat ik dat toen niet heb geaccepteerd!

10. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Liz alleen maar beter dat je €500 meer hebt toch.... je hebt daar onderhandeld voor jezelf en je hebt het gekregen dus zal je het zeker ook verdienen. Niet jou verantwoordelijkheid maar goed kan me voorstellen dat je je dan een beetje beladen voelt. Als dat andere meiske er nie mee eens is dan moet zij maar naar jullie baas lopen is aan haar om er iets mee te doen of nie.

PS ik ben niet aan het knutselen geweest dat is pluus

Pluus dat zal wel stoer zijn als jij het ontdekt hebt wat het is. Zat er zelf ook aan te denken.....misschien dat je het bedje anders neer kan zetten. Bij mijn tante sliep haar dochter slecht + sliep zo ongeveer alleen bij hen en toen hebben ze het bedje verzet en me nichtje sliep 10x beter.

Pluus hoe staat het met het knutselwerkje?

Engel ja dat zal wel druk zijn met al die mensen die je kleine man willen bewonderen. Wat fijn zeg dat alles goed werkt en dat ie geslaagd is voor zijn hoortest ;)

@ ongi.....lieve lieve dames jullie zijn het al een hele tijd niet meer geweest..... Ik ben het elke maand omdat ik "natuurlijk" niet aan de pil kan want anders kunnen we niet zwanger raken en heb niet een paar maanden zonder ongi gezeten.... dus lieve schatten.....ja het is vervelend, niks aan, komt eigenlijk nooit goed uit en het is niet iets waar je op zit te wachten ;) :p

@ mannen gelukkig helpt mijn man mij heel goed mee in het huishouden en denk ik ook wel dat hij mij straks veel zou helpen als we een keer een kleine hebben. En ik ben niet zo aardig de mijne mag je nie lenen hahahaha :p

11. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz: Fijn en nu achter te komen dat je niet alleen de goede keuze hebt gemaakt wat betreft baan, maar ook wat betreft het bijbehorende inkomen!!! Ik moet nog een paar maanden wachten voordat ik fruithapjes aan mijn mannetje kan serveren... Maar misschien moet ik alvast oefenen met het maken van fruithapjes en testen welke de lekkerste zijn... :p

@Engel: Fijn dat de ab aanslaat...! Pff... een ontsteking is echt niet lekker in je lijf... word je hartstikke moe van, terwijl je je energie nodig hebt voor je mannetje! Wat betreft nacht-dag ritme.. ik zou zoals Liz al zei er voor zorgen dat je overdag voldoende licht in z'n kamertje hebt... dit schijnt het verschil te kunnen maken... Zelf probeer ik dit nu ook.. (het lijkt te werken.., maar ik wil niet te snel enthousiast zijn..). Zo maar even je foto's bekijken....

@Sita: Oh ja.. de bruiloft... meis.. dat was waar ook. Ben nu wel heel benieuwd naar de outfits! Heerlijk dat Daan het zo goed doet... Hoe gaat het tot nu in je eentje vandaag?? En ik heb net nog gecontroleerd... maandag is onze eerste afspraak op het cb.. ik moet wel zeggen, dat er al iemand van het cb bij ons thuis is geweest (dus ik denk dat dit vergelijkbaar is met de afspraak die jij komende woensdag op het cb hebt).

12. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ach meiden, wat suf dat ik namen door elkaar houd. Want ik weet dat het wat betreft de melkproducten om Pluus ging en het knutselwerkje ook. Dat krijg je als je alles bijleest en gaat reageren. Ik ga dan altijd knippen en plakken...en dan belandt er dus wel eens wat tekst bij de verkeerde persoon. Excuses!

Flier, het verschilt sowieso per kindje welk fruithapje in de smaak valt. Liza vindt bijvoorbeeld perenhapje erg lekker. Banaan vond ze niet zo lekker. Maar sinaasappel/ banaan dan weer wel. Gewoon van alles proberen. Ik ga ook helemaal los met smaakjes en probeer alles minstens tien keer. Dan kan ze er goed aan wennen en er mee experimenteren en spelen en zo ontdekken. Heerlijk om dat te aanschouwen!

Dobber, je hebt helemaal gelijk hoor. Ik ben er ook heel erg blij mee. En ik ben al helemaal in mijn nopjes met het feit dat ik nu gewoon meer verdien dan bij mijn vorige baan. En dan ontvang ik nu niet eens ORT (onregelmatigheid toeslag). Helemaal happy dus! Maar ja, toch vond ik het ergens sneu voor mn collega. En ze is ook al naar de leidinggevende gegaan. Deze heeft haar uitgelegd hoe het zat. Maar ach, verschil moet er zijn he hihi.

Ik heb vanmiddag slofjes gekocht voor Liza. Gewoon bij de Hema. En ze zitten goed en gaan niet uit. Het wordt nu echt wel wat frisser, dus vind het wel prettig als haar voetjes goed warm blijven in de Maxi Cosi of de buggy. Binnenkort eens op zoek naar een (betaalbare) voetenzak, voor als het echt koud wordt. Van oma heeft ze al een über schattig schapenpakje gekregen, met van die schattige oortjes op de capuchon. Als ze het aan heeft, dan is ze echt net een knuffelbeertje...zooooow schattig! Bij de Zeeman had ik al een jasje gekocht, ook zo wollig met een capuchon met oortjes. Kostte maar een Euro of 8 geloof ik. Maar zoooow leuk!

13. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Engel.. Wat een prachtige foto's!! Komt natuurlijk door het prachtige ventje wat er op staat!!
    Vervelend dat je toch weer aan de ab moest meid!! Hopelijk slaat deze goed aan!! Betreft dag/nacht ritme.. tjah.. idd gordijnen open houden overdag en misschien kun je een ritueel doen voor de nacht? Zoals je al doet eigenlijk met dat liedje?

@Pluus.. Benieuwd naar het knutselwerkje.. ik heb vandaag ook vingerverf gekocht..!:D Moet ook iets knutselen voor zaterdag!
    Ennnn... kan zeker komen van melkproducten!! Hier merkte ik ook dat als ik veel melk drink.. (en dat deed ik...) Jesse erg last van krampen heeft!!
    Nu drink ik max 2 glazen op een dag en gaat goed hier!!
    Hopelijk helpt het bij Saar ook.. want is niet de bedoeling dat ze elke nacht wakker word van scheetjes laten!
    Hoe voel je je verder? Wanneer moest jij nou weer beginnen met werken?

@Sita.. wat fijn dat je een mooie/gezellige dag hebt gehad gisteren! Ook erg lief dat je vriend voor jullie koos!! Hoe gaat het alleen zijn zover?

@Dobber.. Ik hoop met heeeeel mijn hart dat jij ook binnenkort gewoon niet ongesteld word!! Dikke knuf!!

@Liz.. Meid.. ik denk dat je oktober nooit een mooie maand gaat vinden.. ook al 'slijt' alle verdriet misschien iets.. je draagt al die emoties toch mee en wanneer oktober weer aanbreekt denk je er toch (onbewust misschien...) extra aan.. of niet?
    Wat je zei.. dat ik zo streng ben voor mezelf.. klopt wel..! Af en toe valt alles me ook zwaar.. maar ow ik kan toch ook nog zo genieten van de bv! Vandaag ook weer was Jesse aan het drinken.. ineens laat ie los.. draait zijn koppie.. geeft me een GEWELDIGE glimlach en drinkt weer verder!
    Zal met de fles vast ook gebeurd zijn hoor.. dat soort momentjes.. maar toch..! Vind bv geven nog echt fijn..!
    Misschien.. nee niet misschien.. ik weet wel zeker dat mijn doorzettingsvermogen ook komt doordat gewoon alles misliep in mijn zwangerschap.. ik heb soms nog het gevoel dat ik gefaald heb en wil dat voor mezelf zo 'goedmaken' .. ofzo...
    snap je mijn logica? (ik zelf soms niet hoor....)

@Flier.. Jij ook succes in je eentje! Of is je vriend vannacht gewoon weer thuis? Ennn... welke McFlurry neem je deze keer? :D

@hier..
    Las net in de winkel (weet niet meer welk tijdschrift het was..) de kop 'iedereen die zegt van "Jij had een makkie" krijgt een knal voor zijn kop! over een keizersnee... ZOOOOO mee eens!
    Echt.. ik dub af en toe nog zo met dat gevoel dat ik het niet zelf voor mekaar kreeg...! Blegh.. en dat wil ik niet.. ik weet heus wel dat het allemaal zo goed is.. maar af en toe beklimt dat gevoel me! BAH!
    Zo.. das er ff uit.. nu leuke dingen!!

We gaan zo lekker te eten naar mijn vriendin! Gourmetten.. jumjum!! Dus zal zo ff Jesse zijn tas klaar zoeken want ik wil wel gewoon het bedritueel doen.. pyama aan, borst geven, eventueel flesje als hij wil..
    Anders weet ik het wel issie helemaal van de mik! ;)

Vandaag heerlijk rustig dagje gehad verder.. heerlijk met mijn ventje gelachen joh! Begint steeds meer te kraaien.. zo superlief!!
    En... we hebben een kinderstoel gekocht (gekregen...) 1 van chicco.. echt geweldig ding.. hij kan er nu al in omdat ie helemaal gekanteld kan! En kan lekker bij ons aan tafel zitten.. joh dat vind ie helemaal geweldig!! En eerst ook zoooo spannend!!

Zo.. zal Jesse nu borst geven en dan weg.... moet nog snel snel nu man.. pfff... dacht dat ik alles zo goed gepland had! Haha...
    Zoals gezegd... die planning valt soms helemaal in de soep ook hier...! :D

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor jullie lieve reacties op de foto's meiden! :)
    Mn camera draait echt overuren haha, van de week al 400 foto's laten afdrukken, oeps! En natuurlijk nog veel meer gemaakt, maar kan niet alles afdrukken natuurlijk ;)

Gordijnen laat ik al open inderdaad en laat hem eigenlijk overal slapen op de dag, want hij doet t ook gewoon de hele dag door, behalve 's ochtends, dan is hij zo'n 2 tot 3 uur achter elkaar wakker van ongeveer 8.30 tot ongeveer 11.00.
    Voeding is al vrij regelmatig bij hem....
    2.30
    6.30
    10.00
    14.00
    19.00 ( na het badje is dit )
    22.30
    Dit is ongeveer z'n schema, kan met een half uurtje tot uurtje afwijken en soms zit er een voeding nog tussen.
    Heb al geprobeerd hem wat regelmatiger wakker te maken voor zn voeding, maar dat werkt niet voor hem. Hij is dan zo moe dat zodra hij drie slokken heeft gedronken dat hij dan alweer slaapt en daar wordt hij en ik ook natuurlijk alleen maar ongelukkig van. Dus mocht iemand nog meer ideetjes hebben, alles is welkom!

@ liz: salarissen in de kinderopvang kunnen idd echt enorm verschillen! Was een tijdje nog erger omdat je toen 2 verschillende branches had. Het is dat ik het bij mn allereerste baan niet naar mijn zin had, maar als ik daar was gebleven had ik nu ook in een hogere schaal gezeten. Weet nog mn allereerste salaris, was toen 16, werkte 24 uur en verdiende 920 euro! Was best veel voor iemand nog in opleiding!
    En verder veel sterkte deze maand meis!

@ sita: fijn dat t zo'n leuke dag was! Kan me voorstellen dat je t jammer vond dat je eerder weg moest, maar ik doe dit je nog niet na hoor!

@ dobber: ik hoop voor je dat je snel mag ervaren dat je een tijd lang niet ongi hoeft te zijn! Knuf!

@ flier: zou zeker allerlei fruithapjes van tevoren maken en uittesten! Mmmmmjammie!! :D

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ beertje: nou ik weet nu net als jij dat een ks echt geen pretje is inderdaad! Op zich herstelt de wond heel mooi, maar de pijn die ik heb, vooral snachts is echt niet grappig! Je wil ook veel meer doen als dat je kan en doet t vaak ook en dat moet je vooral snachts dan bezuren. Gelukkig zegt mn man nog regelmatig dat ik moet gaan zitten of liggen en dat hij het wel doet, maar je wilt gewoon zo graag zelf die luier verschonen en hem aan en uit kunnen kleden en in badje doen enz.... Het is nu dat de fysio me ook weer heeft terug gefloten, maar anders zou mn herstel denk ik ook nog langer duren....
    En als ik jouw verhalen dan hier steeds las, weet ik dat jij nog veel meer deed als ik nu en daar zal je vast af en toe nog best last van hebben en daar zal je ook echt heel moe van zijn.... Echt petje af hoe jij je red tot nu toe hoor! Knuf!

Geniet van het gourmetten meis!

16. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engel: Voed jij 'm na het badje??? Of begrijp ik dat niet goed uit je verhaal..? Mij is dat sterk afgeraden door de verloskundige, omdat ze na het badje wat moe zijn en dan minder krachtige kunnen drinken... dan krijgen ze te weinig binnen en zullen zich weer eerder melden... Misschien kan je daar nog winst behalen..?
    En ik ga zeker alle soorten fruithapjes uittesten :p

@Beertje: Mijn vriend moet zo weer thuis komen... dit keer is hij maar 1 dagje weg. Het toernooi was ook niet superver bij ons vandaan (zo'n anderhalf uur rijden). Lekker dat je na een week hard werken zo'n rustig dagje hebt gehad en hebt kunnen genieten van je mannetje!! Ook fijn om te lezen dat het ook bij de meer ervaren moeders af en toe nog flink in de soep loopt als ze willen vertrekken met de kleine... :p Adam weet altijd net van tevoren nog even over zijn kleertjes te spugen ofzo... Moet er nog een beetje aan wennen dat het me meer tijd kost :)
    Ik ken die stoel van chicco niet, maar ga 'm zo eens opzoeken op internet, want dat klinkt als een handig hebbedingetje. Oh.. heerlijk dat je gaat gourmetten vandaag. Hier wordt het zuurkool stamppot.

@bv: ter bevordering van mijn bv ben ik sinds gisteren aan de slagroom, de halfvolle kwark (ipv magere) en cashewnoten. nu maar hopen dat het niet alleen 'ten goede' van mijn eigen gewicht komt... oh.. en venkelthee vind ik gewoon lekker, dus dat drink ik nu ook dagelijks, wat ook weer bevorderend voor de bv zou moeten werken.

17. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Beertje, idd..oktober blijft een beladen maand en dat zal waarschijnlijk de rest van mijn leven zo zijn. Goed om te lezen dat je ook zo geweldig kunt genieten van de borstvoeding. Want tussen de regels door lees ik ook je worsteling. Houd in gedachten dat perfectie niet bestaat. Je doet wat je kunt en dat is echt genoeg. Je doet het super! En die momentjes die je omschrijft, dat je ventje zo naar je lacht, dat zijn cadeautjes met een gouden randje! Gaaf hoor! Ik begrijp je logica meis, maar jouw logica zorgt er voor dat je in zo'n strak stramien raakt soms. En dat verdien je niet. Je zwangerschap heb je, ondanks dat perfectie niet bestaat, toch perfect voldragen! Op een andere wijze dan hoe jij het deed, kan niet, bestaat niet. Dus in deze zin bestaat perfectie wel en dus hoef je dat nu ook niet meer na te streven. Je kereltje is kern gezond en heerlijk tevreden. Top toch?! Iedere moeder doet en wil het beste voor haar kind, falen is dus eigenlijk ook een begrip die niet bestaat. Je bent te streng voor jezelf en verlangt en verwacht teveel van jezelf. Kom op, laat de teugels wat fieren...kan echt geen kwaad en komt jezelf alleen maar ten goede. En dus je knulletje ook. En nu genieten van het gourmetten!!

Engeltje, je ventje heeft er aardig wat ritme in zitten, knap hoor! Is dit met slapen ook zo? Waar slaapt hij overdag? In zijn eigen bedje? Of in de box? Toen Liza net was geboren liet ik haar naar behoefte overdag in de box slapen. En na het avond eten als ze dan weer moe werd, dan bracht ik haar naar haar bedje. Zo leerde ze al vrij vroeg het verschil tussen dag en nacht kennen en ging het slaapritme eigenlijk vanzelf. Wat Flier zegt over badje en voeden, dat werd tegen mij ook gezegd. Alleen deed ik het ook zoals jij het deed, omdat wanneer ze hongerig was, het badje en aankleden/ uitkleden dan teveel voor dr was. Andersom beviel mij ook beter, maar het klopt wel..het kost die kleintjes dan wel meer energie om te drinken omdat in bad gaan op die leeftijd ook heel veel energie kost. Je kunt het badmoment ook verplaatsen naar een ander moment bijvoorbeeld. Misschien dat het inderdaad iets scheelt. Verder zie ik geen gekke dingen in je schema. Ik zal Liza haar schema eens neerzetten, kun je een beetje vergelijken.
    - Tussen 06:00 en 07:00 is ze meestal wakker. Als ze echt rond 06:00 wakker is, dan laten we haar meestal even lekker haar gang gaan. Ze kan zich zo tot 07:00 in haar bedje vermaken met brabbelen en haar knuffeldoekje. Soms valt ze ook gewoon weer lekker in slaap.
    - Tussen 07:00 en 07:30 in bad en aankleden
    Rond 08:00 eerste fles (Rijstebloem)
    - Wordt ze zo rond 09:30/ 10:00 moe, naar bedje in haar eigen kamer. Gordijnen een klein beetje dicht. Dan slaapt ze vaak zo'n 2 tot 2,5 uur.
    - Rond 12:00/ 12:30 wakker
    - Tussen 12:00 en 13:00 tweede fles
    - Rond 15:00/ 15:30 weer moe en slapen in eigen kamer
    - Rond 16:30 weer wakker
    - Rond 17:00 fles
    - Krijgt ze rond etenstijd, wanneer wij gaan eten een groentehapje mee
    - Tussen 19:00 en 19:30 naar bed.
    - 22:00/ 22:30 laatste fles en daarna weer slapen tot de volgende ochtend. Welterusten!

Tussen de eerste en de tweede fles krijgt ze nog een fruithapje. En na de tweede fles geven we dr ook nog wel eens een flesje met lauwe kamille thee. De een keer drinkt ze er lekker van, de andere keer moet ze er niets van hebben. Bij Liza zie ik vaak dat ze haar stem ook gebruikt om in slaap te komen. Ze kan hele verhalen vertellen en lekker met haar knuffeldoekje stoeien om vervolgens in slaap te vallen. Dit doet ze vaak zo'n tien tot vijftien minuten en dan is ze vertrokken.

Nou en of de salarissen in de kinderopvang verschillen. Ben ik blij dat ik vorig jaar niet akkoord ben gegaan! Dan was ik over 5 jaar pas waar ik nu ben. Te idioot toch?!

Flier, door jouw 'borstvoedingsdieet', denk ik weer terug aan mijn 'cravings' tijdens mijn borstvoedingsperiode: vanille kwark met slagroom!! Toevallig dit.... Ik heb me er een slag in de rondte aan gegeten iedere dag toen. Heerlijk!! Ik begin er weer van te watertanden als ik er aan terug denk. Maar ik kan er nu niet meer tegen. Mijn zuivel intolerantie is na de zwangerschap en sinds het stoppen met de borstvoeding weer volop van kracht :( Is maar goed ook in dit geval denk ik zo...

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Tot nu toe gaat het best goed hier hoor. Mis mn vent wel. Het huis is nog steeds een enorme bende.. En Daan had goed last van zn darmpjes waarbij hij een volle luier produceerde. Daarna zn kleertjes goed onder gespuugd dus kon dat ook nog weer doen. En daarbij zit het in mn rug niet helemaal lekker.. het schiet me er soms gewoon even in. Maar goed.. nog 1 nachtje en ochtend en dan is mn vent alweer thuis.

Engeltje, ziet er goed uit hoor. Ik voedde hier tijdens de kraamtijd 1 borst voor het badje en 1 erna. Dan is het buikje toch wat gevuld en kon Daan meer genieten van het badje.. Daarna de andere borst zodat hij lekker doezelig werd en snel in slaap viel. Ik zie dat je de gordijnen al dicht doet s nachts en overdag open.. Ik weet niet wat er tegen jou is gezegd, maar mijn kraamverzorgster gaf aan dat er overdag min 2 uur en max 4 uur tussen de voeding mag zitten, omdat hij anders overdag teveel slaap pakt en er dan een nacht van maakt. Wij moesten hem in het begin dus soms echt even wakker maken (luier verschonen) om hem te voeden. Maar goed.. ik kan verder niet uit ervaring mee praten. Die van ons had het ritme al aardig snel goed te pakken.

Liz, bizar he hoe je eetgedrag bepaald wordt door de zwangerschap en borstvoeding. Ik merk nu ook dat sinds ik van de borstvoeding af ben, ik weer minder ben gaan eten. Die borstvoeding kostte me echt energie, moest gewoon meer eten!

Over borstvoeding gesproken.. het afbouwen gaat hier echt super! Heb nu sinds donderdagavond niet gekolfd, op gisterochtend onder de douche wat spanning eraf halen met de hand na. Gaat nu nog steeds goed! Maandag gaat de kolf dus maar terug naar de vk. Zonde om die nog langer te huren. Wat er dan nog aan spanning op staat moet ik maar met de hand doen.

Nou, ik ga mn kleine vent weer wat te eten geven!

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Goeie tip over t voeden voor t badje, misschien dat dat wel helpt! Wij deden het eigenlijk andersom omdat dit ook zo ging met de kraamhulp erbij, alleen was dit sochtends. Ze raadde echter aan om t badje wel savonds te doen omdat hij er dan lekker slaperig van werd. ( al is hij nu sinds zn badje vanavond al wakker voor t eerst haha )
    Wakker maken is hier dus echt geen optie, al zou je een ballon naast zn hoofdje laten klappen, hij slaapt er gewoon doorheen! En als hij slaapt drinkt hij ook gewoon echt niet!
    Ik voedde trouwens steeds met een tepelhoedje, anders lukte t niet, maar ze zeggen natuurlijk dat ze dan ook wel meer moeite moeten doen als normaal uit de borst. Vanavond is t voor t eerst echt goed gelukt zonder hoedje, dus misschien gaat dat ook nog schelen.... Nou ben benieuwd vannacht en dat badje gaan we ook gewoon uitproberen vanaf morgen ;)

@ sita: gelukkig is je mannetje er morgen weer! Lastig met je rug dan he!
    Fijn dat t afbouwen zo goed gaat!

@ liz: op de dag slaapt hij de ene keer in de box, of in onze armen, of in zn bedje, of bij mij in bed in t voedingskussen, of in zn wandelwagenbak. In deze laatste slaapt hij nu snachts ook nog ( ja ben toch voor rooming in gegaan,ben helemaal van mn orincipes af nu ik mama ben ;) )

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    haha, Engeltje! Gek he, hoe je toch van mening kunt veranderen als je zelf mama bent. ;) Daan slaapt hier sinds de een paar dagen na de kraamweek wel s nachts in zijn eigen bedje. En ik moet zeggen dat ik het ook best lekker vind onze eigen kamer weer terug te hebben. Overdag slaapt hij hier ook verschillend, maar probeer hem sinds een paar dagen wel s middags echt in zijn eigen bedje te leggen.

Misschien een domme vraag, maar wanneer stappen jullie over naar een grotere maat luier? Daan is vrij lang en niet super dik.. zit nu in maatje 1, maar ik vraag me af of maatje 2 al zou kunnen. Soms heeft hij van die striemen over zn billetjes lopen van de luier bij maat 1. Zijn ze dan te klein? Voel me echt zo'n leek nu. haha!

Deel Deze Pagina