Sita, idd heel bizar hoe je lichaam zich afstemt naar de behoefte van de baby. En als je de baby niet meer hoeft te voeden, hoe snel het dan ook weer over is met de pret! Fijn hoor, dat het afbouwen zo goed gaat. Over de maat luier. Op de verpakking staat precies tot welk gewicht de maat luier is. Engeltje, Ook ons werd aangeraden om Liza 's avonds in badje te doen voor ze ging slapen. Zou ze lekker rozig van worden. Dit deden wij eigenlijk niet. Maar toen kreeg ze een keer een onrustige periode met slapen en toen probeerden we het alsnog eens een keer. Nou..mooi dat ze nog onrustiger werd, het leek juist averechts te werken bij ons. Dus dat doen wij lekker niet meer. De kraamzorg en het ziekenhuis gaan allemaal op gemiddelden af, dus wat zij jou adviseren hoeft helemaal niet op Quinten van toepassing te zijn. Dat had ik al vrij gauw door, dus besloot ook al vrij snel om ook naar mijn eigen gevoel en inzicht te luisteren. Liza sliep toen ze nog heel klein was overdag eigenlijk altijd in de box of op het voedingskussen in de box. Op een gegeven moment merkten we dat ze minder goed de slaap kon vatten in de huiskamer, omdat ze zich steeds meer bewust werd van de omgeving en de bijbehorende prikkels. Dat was het moment dat ik op ging bouwen om haar ook in haar eigen bedje te laten slapen overdag. Dat ging heel goed, ze sliep meteen een stuk langer. Gewoon goed naar de signalen kijken. Op die manier kom je vanzelf in een ritme terecht.
Ik reageer morgen even uitgebreid maar wil engel even een tip geven... Engel als je voedt met tepelhoedje dan kun je het beste compressie uit oefenen dan gaat het voeden makkelijker. Op borstvoeding.com kun je vinden hoe dit moet! Met compressie krijgt quinten makkelijker de volle achter melk eruit!
@ pluus: thnx voor de tip meis! Heb alleen niet echt t idee dat hij veel moeite hoeft te doen, 1 sabbeltje en t hoedje staat vol met melk, hij verslikt zich er zelfs af en toe in. Het is meer iets wat iedereen zegt naar mijn idee, maar misschien gaat t alsnog makkelijker zonder Vanaf wanneer konden jullie ukkies hun temp regelen? Gister overdag hebben we geen kruik in z'n wiegje gedaan, dit ging heel goed. Vannacht dus ook geprobeerd, maar Quinten heeft nu 36.2. Niet goed dus! Hij ligt nu lekker warm bij Nick op z'n borst onder de warme dekens...
O he dat is vervelend! Saar is met 28 graden geboren en heeft dus geen kruiken gehad dus kan je geen advies geven sorry! succes in ieder geval! En saar heeft het tepelhoedje ook snel bol maar omdat ze hem niet net zo ver on hun mondje krijgen als een echte tepel krijgen ze de borst niet 100% leeg waardoor je borst minder gaat aanmaken. vervolgens krijgt hij hem weer niet 100% leeg en weer maakt je borst minder aan... net zo lang tot je productie terug loopt. snappie?
Ok dat werkt dus zo, thnx! Nou ik wil toch gaan proberen om zonder hoedje te gaan voeden, maar anders zal ik het nu zeker met compressies gaan doen dan! Als m'n borst te vol is lukt het zowieso niet zonder tepelhoedje. Ja die temp is best lastig. In t ziekenhuis was dit al lastig, waarschijnlijk door z'n opstartproblemen... Hij sliep toen zelfs met 2 kruiken in z'n wiegje...
ff tussen door hoor. Ik was net weer even foto's terug aan het kijken van toen Liza net was geboren. Moet je nou toch eens kijken dan!! De eerste foto is van 31-03-2012 (3 dagen oud) de andere van vandaag.
Liz, wow gaat snel zeg! Ik vind dat hier al met 3 weekjes, maar als ik dat van jou zie... Ik probeer nog niet teveel te denken aan hoe snel hij groot zal worden. haha! Eerst maar genieten van elke dag dat hij nu groeit! Heb gisteravond de luier iets losser vast gemaakt,.. striemen zijn al wat minder. Oeps! Al doende leert men toch?.. Maatje 2 is nog te groot voor hem. Hij heeft niet zulke dikke billetjes. In de zwangerschap maakten we grapjes dat hij vast van die lekkere Surinaamse billen zou hebben, nou.. echt niet! (mijn man zn oma komt uit Suriname) Afgelopen nacht viel me mee. Daan sliep nog niet direct toen hij in zijn bedje lag.. was mooi geluidjes aan het maken. Na 15 minuten was hij stil. De laatste fles was om 00.00 uur en om 5.40 kwam hij weer. Netjes dus. Vanochtend alweer 2 flessen bijna helemaal opgedronken, dus ben benieuwd wanneer hij zich weer meldt. Hij ligt nu net in de box te slapen na een uur wakker rond te kijken. Heerlijk zo.. Ik heb eindelijk tijd om even wat strijkgoed weg te werken. Mn vent is om 11.00 uur vertrokken uit Duitsland, dus ik schat dat hij over een uurtje weer thuis is. Ook wel weer erg lekker hoor! Kreeg al een berichtje dat hij niet kan wachten om Daan weer te zien,.. de schat! Pluus, hoe ging afgelopen nacht bij jou? Kun je al wat verschil merken nu je zelf hebt geminderd met zuivel? Engeltje, en hoe ging jouw nacht? Draait Quinten zijn ritme alweer wat om? Kolven: heb nog steeds niet hoeven kolven sinds donderdagavond! Wel af en toe een paar druppels eruit gemasseerd, maar de spanning is al aardig weg! Anticonceptie: Ik moet zeggen dat ik het ook wel lekker vind om straks gewoon weer aan de normale pil te kunnen hoor nu ik geen borstvoeding meer geef. Met condooms knooien of die andere pil zie ik nog niet zo zitten. Wat doen jullie aan anticonceptie? (dat ik hier nu alweer over na denk.. )
Heb trouwens even een foto toegevoegd aan mn album van vanochtend! Zo wil ik elke ochtend wel worden begroet!
@ sita: fijn dat je mannetje weer bijna thuis is! Qua anticonceptie wil ik straks gewoon weer aan de nuvaring, volgens de Vk kan dit prima met borstvoeding dus dat is mooi! De nacht is hier best goed gegaan al vind m'n man van niet hihi. Om half 10 had hij gisteravond al z'n laatste voeding, meneer had trek! Toen om 2.00 kwam hij weer en m'n man ging hem verschonen, plaste hij alles onder, de boef! Toen om 5.00 weer en bij t verschonen tzelfde verhaal hihi arme man! En om 8.00 was t tijd om op te staan vond m'n ukkie. Hij is dus wel wat vaker gekomen, maar is wel tevreden gaan tukken daarna
Ik probeer op alles te reageren maar sorry als ik iets vergeet!! @ Liz, moeilijk lijkt me het als je er achter komt dat je collega een heel stuk minder verdiend maar meid, jij verdiend het!!! En weer heerlijk die verhalen van Liza!!! @ Flier, hoe is het nu met Adam? Al weer beter in zijn velletje? @ Sita, hoe is het gegaan met Daan? Fijn dat je man weer thuis is! En wat betreft de grotere luier... Sarah zit nu in maat 2 maar die begint aardig te klein te worden! Ze gaan op zo'n moment niet zo lekker meer aan! Daarnaast gaat ze ook richting het aantal kg's wat op de verpakking staat. Daar zie ik het ook aan! @ Engeltje, is Quinten al weer wat warmer? Anders morgen het cb of de huisarts even bellen voor advies meid! @ Beertje, ik snap jou helemaal hoor over je bv!! Je doet het kei goed meis!! Geniet er maar lekker van! @ Dobber, jij mag het allerhardste klagen over je ongsteldheid hoor!!! Jij wilt hem het allerminste! Snap ik helemaal meid!! @ Danty, hoe is het met je? Al weer helemaal hersteld of nog niet? @ Ukkie, hoe is het met je? Nog steeds zo weinig kwaaltjes? @ Hier, ik ben moe! Ik heb vanaf vrijdag bijna geen zuivel op maar merk er nog niet heel veel van. Ze heeft nog steeds veel krampjes! Ik heb de afgelopen 2 nachten paracetamol gegeven en ik merk dat dat wel ietsjes helpt! Niet heel veel maar wel iets! Vannacht begon ze om 2 uur te spoken en gelukkig sliep ze iedere keer na de speen. Om 5 uur gevoed en vanaf toen heeft mijn man het overgenomen. Ze kwam om de 20 minuten zei hij. Uiteindelijk is ze tussen ons in rustig in slaap gevallen. Ik ga morgen naar de huisarts als onze eigen ha weer terug van vakantie is tenminste! Daarnaast slaapt ze overdag erg weinig. Ze vecht zo enorm tegen de slaap! Gisteren waren we naar mijn schoonouders en ze heeft heel de dag 3 keer een kwartier geslapen! Veel te weinig natuurlijk!!! Hoeveel regelmaat en structuur ik ook bied... het gaat echt moeizaam op het moment! Overdag in haar bedje boven wilt ze helemaal niet. Dan wordt het helemaal drama! In de box of op de bank in het voedingskussen slaapt ze nog wel iets gelukkig maarja... fijn is anders!! Daarnaast mis ik het om samen met mijn man even te zijn! Als hij thuis komt van zijn werk dan ben ik aan het voeden, daarna koken en eten. Dan even zitten en dan gaat Saar weer naar bed waar ik met voeden en omkleden etc anderhalf uur bezig ben voor ze slaapt. En dan is ze vaak nog tussendoor veel wakker. Dan nog kolven en daarna gaan we om 22.30 samen naar bed en dan kijken we nog wat tv. Mijn man slaapt dan rond 23.00 uur maar ik moet nog wakker blijven om Saar rond 12 uur te voeden. Geen tijd dus voor ons tweeen.... baal daar een beetje van! Ben dus vandaag een beetje verdrietig!
Pluus, kan me helemaal voorstellen dat je de tijd met zn 2tjes mist. Ik heb nu al af en toe die momenten. Alles draait om de kleine, met alle liefde hoor! Maar even lekker met zn 2tjes is best lastig nu. Ik hoop dat jullie eigen ha verder kan helpen. Misschien komen jullie dan ook wat meer aan rust toe en daarmee ook tijd met zn 2! Meiden, ik heb alvast 1 foto gekregen van de fotoshoot! Heb hem gelijk even in mijn album gezet. Met zo'n foto ga ik alleen nog maar meer van mn kleine ventje houden! Ben zo trots op ons mooie mannetje!
@ sita: wow, mooie foto hoor meis! Prachtig mannetje ook! Kun je wel de hele dag naar kijken he! @ pluus: Quinten was binnen een uur alweer warmer gelukkig, hij zat toen weer op zn normale temperatuur, 36.8. Vanmiddag nog even gecontroleerd en ook toen was het nog 36.8. En ik kan me voorstellen dat je die tijd samen best mist hoor! Probeer het af en toe echt gewoon ff te plannen meis! Is lastig met een kleintje, maar wel hard nodig soms... Knuf! Ik had vanmiddag ook ff een flinke dip en was heel verdrietig... Ben het gewoon zo zat dat ik zoveel in bed moet blijven liggen, de muren komen op me af. Zit ook al zolang thuis omdat ik niks kan door mn bekken en ben het echt spuugzat! Ik geniet van mijn mannetje hoor dat wel, maar de tranen door alles wat er gebeurd is blijven me zo hoog zitten! We hebben vanmiddag dan ook maar ff een klein wandelingetje gemaakt van 10 minuutjes, heerlijk in die herfstlucht en daarna hebben we ff kort een bakkie bij mn ouders gedaan. Moet zeggen, daar knapte ik wel ff van op! Merkte alleen al snel aan mn bekken dat t weer klaar was, dus toen zijn we weer terug gegaan en nu lig ik weer languit in bed. Zou blij zijn als mn lichaam weer wat meer aan kan!
knuffel voor jou Engeltje! hoop echt dat je snel weer helemaal hersteld bent! En inderdaad.. naar die kleintjes (vooral je eigen) kun je de hele dag blijven kijken!
Wow sita wordt nu wel nieuwsgierig naar de rest van de foto's! Ow engel ik kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent! Is de fysio al thuis geweest bij je? Misschien is het een idee om bij je ouders te gaan liggen zodat je daar wat langer kunt zijn? Of je sleept (lees laat slepen) overal een stretcher mee naar toe! Kun je gewoon liggend op visite bij vrienden en familie! Sterkte meid! @hier... we hebben alle 3 een middagdutje gedaan! Waren we aan toe! Verder... tja me man vindt het onzin als ik zeg dat ik hem mis... zucht!
O meiden ik ben zo blij! Gisteren om 21 uur klaar met voeden en nu kwam ze pas weer! Ik ben nu echt zo overtuigd dat het door de zuivel komt!!!! Hopelijk slaapt ze de rest van de nacht ook goed!
@ sita: dankjewel meis! X @ pluus: oh wat fijn zeg! Hopelijk blijft t nu zo gaan dan! En thnx! In bed bij m'n ouders zou zo mogen en een stretcher ook, maar dat is te laag voor mij om er in en eruit te komen. Ben ook nog best afhankelijk van de papegaai boven mijn bed... De Fysio was van de week geweest en van haar moest ik dus meer m'n bed weer in. Mag 1 lichte oefening doen per dag en daarbij een korte wandeling maken en 2 minuutjes op de hometrainer... Vannacht is erg goed gegaan met Quinten in z'n eigen bed. Hij sliep en ik lag klaarwakker naar de babyfoon te kijken... Pff moest echt huilen toen ik hem daar gisteravond neerlegde, maar omdat t zo goed ging denk ik dat ik vannacht ook beter kan slapen. Nu ligt hij lekker op m'n borst in ons grote bed uit te buiken van de bv hij komt nu wel vaker voor z'n voeding, om de 3 a 4 uur, ook snachts, maar dat is niet zo erg vind ik. Dat langer wegblijven snachts dat komt vast wel weer
Ow bah engel! gaat dus alleen maar slechter met je bekken! Hebben ze een idee wanneer het beter zou kunnen gaan? Ik hoop snel! En quinten nu al op zijn eigen kamer! knap!! Sarah nog steeds niet hoor! ik was er bijna aan toe toen de nachten slecht begonnen te gaan en nu vind ik het dus s nachts erg fijn omdat ik er dus niet echt helemaal uit hoef! ach het komt ooit nog wel!
@ pluus: t gaat wel wat beter met mn bekken, maar moet echt van heel ver komen. Ik heb de neiging om t met te grote stappen te doen en daarom heeft de fysio me ff flink op mn kop gegeven. Ik moet het echt met hele kleine stapjes op gaan bouwen, dan gaat t sneller beter. Doe ik dit niet dan zou ik er nog heeeel lang last van kunnen houden ( lees de rest van mn leven ) En ja vind t ook heel knap van mezelf dat hij in zn eigen kamer heeft geslapen. Maar hij was daar ook gewoon veel rustiger, dus voor hem is het gewoon beter en wil natuurlijk alleen maar t beste voor mn mannetje. Moet er alleen zelf nog ff doorheen
moeilijk he, zo'n eerste nacht op eigen kamer. Vond ik zelf ook hoor! Net als zonder kruik slapen, durfde ik eerst ook niet goed, maar sinds 2 dagen is Daan s nachts ook helemaal van zijn kruik af. Kleine mannetjes worden ook groot... Engeltje, wat een domper zeg dat je nog weer meer in je bed moet blijven.. Maar doe het wel echt rustig aan meid, ook al ben je er mega zat van! Je hele leven met bekkenklachten doorbrengen lijkt me ook geen succes. Pluus, fijn dat het afgelopen nacht beter ging! Hopelijk zet dit zich door. Wanneer kun je naar je eigen ha? Misschien kunnen ze dan gelijk een controle doen of het inderdaad misschien koemelkallergie is. Hier, ben zo blij dat mn vent weer thuis is. Wel erg lekker hoor! Straks moet hij weer werken, maar dat is toch anders dan dat hij de nacht erbij ook weg is. Foto's, ben zelf ook zooooo benieuwd naar de rest! Ik vind het wel echt super gelukt, helemaal voor de eerste keer dat die vriend van ons zo'n newbornshoot heeft gedaan!
He engel! Voorzichtig aan dan!! En sita ik ben ook echt benieuwd naar de rest van de foto's! En morgen is onze eigen ha er weer! Ga dus morgen even langs!