bezig met het downloaden van de rest van de foto's! Ben zoooo nieuwsgierig! hihi, dat downloaden duurt in 1 keer heel erg lang!
@ sita: ben ook heel benieuwd naar je foto's hoor!! Heb vandaag gelukkig een goede dag gehad! Zei tegen m'n man dat ik er zo van baalde dat ik niet naar t bos kon nog, is t echt perfect weer voor vandaag. Dus hij zei, waarom niet? Al ben je t na 10 meter zat dan lopen we gewoon weer terug en anders gaan we naar t eerste bankje wat we zien en gaan daar ff in t zonnetje zitten. Zo gezegd zo gedaan, heb t bankje gehaald en echt heerlijk genoten met onze kleine man in t zonnetje! Hopelijk volgen er nog veel van dit soort dagen, ben er zo van opgeknapt!
Ja ben er ook erg blij mee! Kan niet wachten om ze aan mn vent te laten zien. Die heeft nu late dienst, dus moet nog even geduld hebben. En inderdaad.. groot gelijk om toch even naar het bos te zijn gegaan. Het is echt super mooi weer en die kleuren zijn nu prachtig!
wow sita ze zijn echt heel mooi!!! engel wat fijn!! Je hebt een top vent dat hij je er zo doorheen sleept!!
Joehoe weer een super nacht gehad! Ik ben alleen om half 4 zelf gaan spoken omdat ik pijnlijke lektieten had! Ik was dus erg blij dat Saar om 5 wilde eten! En daarna heeft ze tot 9 uur geslapen! Straks naar de huisarts! Ben benieuwd!
Ben benieuwd hoe het bij de ha gaat Pluus! En fijn dat je weer een goede nacht hebt gehad. Hier nu een ventje wat moeilijk van zn ontlasting af komt zo te horen.. zielig... Ben zelf nu grieperig, had vanochtend 38,3 koorts en ben verkouden aan t worden. Niet leuk. Vanmiddag maar even een dutje doen als de kleine man ook slaapt. Hopelijk knap ik snel weer op!
He Sita, wat vervelend dat je je niet lekker voelt!!! Beterschap!! De huisarts ging mee in mijn gevoel dat het aan de melkproducten ligt! Ze vond het knap dat ik dit zelf ontdekt heb!! Ik moet nu gaan nadenken of ik bv wil blijven geven of niet. Ook moet ik kijken of Sarah helemaal niet tegen melkproducten kan of dat ik moet minderen. Wil ik doorgaan met bv (wat ik wel wil) moet ik nadenken of ik naar een dietiste wil. Dit wordt helaas niet vergoed! Ik ga nu eerst proberen of ik helemaal geen zuivel kan nemen of wel kleine beetjes. Is dit het geval dan ga ik gewoon lekker zo door!!
Pluus, hoop voor je dat je kleine beetjes zuivel kunt nemen en het dan wel goed blijft gaan! Ben je wel van plan om naar een dietiste te gaan, aangezien het niet vergoed wordt? Ik heb net toch maar infacol in huis gehaald. Ik ben er niet zo van om gelijk wat aan de kleine te geven, maar merk dat hij soms toch flink last van krampjes heeft en dat is wat meer geworden de afgelopen week. Ben trouwens nog steeds niet fit. Net even snel naar de winkel geweest, maar het zweet brak me gewoon uit. Vanavond ook nog kraamvisite... Gelukkig komt mn vent zo thuis.
@ sita: vervelend dat je jezelf niet zo lekker voelt, hopelijk knap je snel op! En gewoon infacol proberen hoor als hij zoveel last heeft van krampjes, hopelijk helpt t snel! @ pluus: goed dat je je gevoel hebt gevolgd wat betreft de melkproducten en fijn ook dat de ha het ook vermoed. Wat ik van mijn diƫtiste heb gehoord is dat het waarschijnlijk vanaf januari weer vergoed gaat worden. Misschien kun je het dus eerst zelf proberen en lukt t niet dan kan je misschien nog wachten tot die tijd... Ik heb in mijn zwangerschap ook een tijd geen melkproducten kunnen verdragen en ik heb toen sinaasappelsap met calcium genomen, is van appelsientje volgens mij. Misschien iets voor je om er toch nog bij te nemen zodat je toch aan je calcium komt? Ik heb vannacht echt heel goed geslapen! Weet nu dat m'n binkie t goed doet in z'n kamertje en de babyfoon doet goed z'n werk, dus kon met een gerust hart m'n ogen dicht doen. Op de dag komt meneertje nu om de 3 uur voor voeding en vanaf z'n badje savonds zit er tot de volgende ochtend steeds 4 uur tussen. Begint nu dus toch weer wat te veranderen. Ben benieuwd hoe t vannacht gaat! Gister heeft hij echt de hele dag geslapen op z'n voedingen en t badje na, maar nu is hij al sinds 14.00 wakker! Niet normaal toch? Verder wordt morgen m'n eerste dagje alleen met hem, best spannend, zeker omdat ik nog niet zo mobiel ben. Gelukkig komen m'n ouders savonds hier eten en t ook maken, dus dat is wel fijn en ook kan ik zo m'n schoonvader bellen als er iets is. Die zit voorlopig thuis met een burnout...
Heej engel lukt het een beetje het alleen zijn? En hoe heeft quinten geslapen? Sita hoe is het? Voel je je weer wat beter? Sarah had weer erge krampjes gisteren avond! Zo zielig! Ze heeft dus wel wat onrustig geslapen maar niet zo dramatisch als het was! Ze was alleen erg vroeg wakker! Nu was ik zo ver om uit bed te komen... slaapt ze.... zucht! wilde ik 2 uur geleden ook!!!! Maar kan nu wel lekker rustig aankleding en ontbijten
@ pluus: vervelend dat ze weer zulke krampjes had! Hopelijk verdwijnen ze nu snel! En leuk is dat he als je net wat van plan bent om te gaan doen Ik kleed Quinten meestal gelijk aan als hij 'sochtends wakker is en als hij dan even later weer slaapt dan ben ik zelf aan de beurt! Nick is nu echt net de deur uit 5 min dus t gaat nu nog goed in ieder geval haha Ik doe gewoon lekker alles op m'n gemak vandaag, huishouden mag ik toch nog niks in doen, dus t is vooral voeden, luiers verschonen, eten maken voor mezelf en rusten. Wel wil ik vandaag nog ff een kleine wandeling maken ( ook de eerste keer in m'n uppie, Naja met Quinten dan ) en ik ga straks ff 2 minuutjes op de hometrainer. Moet gewoon lukken allemaal lijkt me! Quinten kwam vannacht om de 3 uur dat was echt vermoeiend! Zeker omdat ik tussendoor ook steeds wakker werd omdat ik nachtmerries had. Ben nu echt pas alles aan t verwerken in m'n slaap geloof ik. De meeste mensen hebben ook dromen in hun zwangerschap dat ze bang zijn dingen verkeerd te doen, maar ik heb dit nu pas... Verder is Quinten nu steeds een tijdje na de voeding of tijdens de voeding misselijk en moet hem dan echt voorover op m'n arm leggen en flink op z'n rug kloppen om het eruit te krijgen zodat hij weer kan ademen. Ben blij dat ik dit vaker meemaak op m'n werk want t is best eng soms! Ga denk ik dinsdag ook ff vragen op t cb wat ik hiermee kan doen om t tegen te gaan, al vrees ik dat ik er niet veel aan kan doen... Hier nog ff een foto van ons in t bos waar ik echt heel blij mee ben! Heb er sinds m'n bevalling niet zo goed uitgezien, wordt er zelf gewoon vrolijk van als ik ernaar kijk http://i.imgur.com/q5kOz.jpg
Won engel je ziet er goed uit meid!!!! En wel rustig aan vandaag he! Ik had om 8 uur nog geen zin om uit bed te komen vandaar dat ze nog niet aangekleed was! Sita succes bij het cb!
Thnx meiden! @ pluus: nou gewoon lekker rustig aandoen dan hoor! Hier kwam Quinten lekker om half 9 uit z'n bedje en hij had toen de boel natuurlijk weer ondergeplast, is z'n vaste ritueel, dus dan gelijk maar schone kleren aan ipv een nieuwe pyjama @ sita: hoe was t bij t cb? Wij moeten dinsdag alweer! Vanaf wanneer doen jullie trouwens een slaapzakje aan?
nou, ben terug van het cb. Meer dan een half uur zitten wachten met een mannetje wat alweer zin in eten had, terwijl hij net gevoed was. Ach ja.. resultaat: 4830 gram en 57,4 cm! In 1 week dus 400 gram gegroeid.. hoezo een flinke vent! Engeltje, hoe red je het tot nu toe alleen? Gaat t goed? Ik wacht nog met een slaapzak. Ze zeggen dat het vanaf 3 maanden ongeveer mag toch? Soms zou ik al wel eerder willen.. Laatst toen ik hem uit zn bed plukte, lag meneer helemaal boven de dekens uit. Denk niet dat hij dit de hele nacht heeft gedaan hoor, maar toen hij wakker werd en honger kreeg. Wat naar trouwens dat Quinten zo misselijk is! Ik zou echt in de stress schieten denk ik... Hoeveel voedingen doen jullie eigenlijk op een dag? Ik vind het nog best lastig om een ritme erin te krijgen. Vanochtend kwam Daan om 7.15 (na gisteren de laatste fles om 22.30 te hebben gehad!), daarna om 10.45 heeft hij de 2de gehad en net om 13.00 uur. Nu ligt hij nog wakker te zijn in zn bedje. Ik wil eigenlijk naar 5 flessen toe op een dag, maar dan zal ik de hoeveelheid wat meer moeten maken per fles en de tijd er tussen hopelijk langer. Hij heeft zn flessen vandaag wel al helemaal leeg gedronken, dus misschien kan ik wel naar een grotere hoeveelheid. Pluus, wat naar dat Sarah weer krampjes had! En tja.. alles loopt anders met zo'n kleintje. Tenminste, mijn planning is niet hetzelfde als die van Daan.
@Sita: Ik zit nu op 5 voedingen... ik heb er 4 a 5 uur telkens tussen zitten. 's Ochtends komt Adam ook sneller voor een voeding na de vorige... en na de voeding van 18.00u kan hij doorslapen tot ongeveer 00.30u en daarna pas weer rond 5.00u. Mijn schema is nu ongeveer: 10.30-14.00-18.00-00.30-5.00 Bij het cb vonden ze dit goed genoeg verdeeld over de dag... Wij waren maandag bij cb. Adam is iets kleiner dan jouw Daan... 46,5cm en ruim 4600gr (ben precieze gewicht even kwijt). Verder ontwikkelde hij zich heel goed vond ze... @hier: hele heftige dagen gehad... maar het is zoiets belachelijks dat ik niet eens mijn tijd wil verspillen om het hier te schrijven... nu is alles weer (redelijk) rustig. we logeren nu even gezellig bij mijn ouders... @krampjes: bij Adam helpt het ook als ik 'm op z'n zijtje leg.. dan valt hij rustig in slaap en kan hij ook z'n krampjes kwijt. verder ben ik ook iets minder zuivel gaan nemen.. en het lijkt te helpen! Ik reageer later nog wel uitgebreider op iedereen.
@ sita: wat een lange Jan al zeg! Ben zo benieuwd hoelang Quinten is! Door z'n stuitligging is dit nog niet gemeten! Nu al naar 5 voedingen toe is best pittig denk ik hoor sita! Als ik kijk naar de kindjes op m'n werk die ongeveer met 3 maanden komen die drinken er meestal zeker nog 6! Quinten drinkt gemiddeld 6/7 voedingen per dag nu, maar met bv is dat zowieso anders... En het is ook echt schrikken idd hoor! Normaal is rechtophouden en in t gezichtje blazen genoeg, maar bij hem dus niet... Ik hoop ook echt dat ie t niet vaker gaat krijgen! Ben allang blij dat ik weet hoe ik moet reageren en dat t niet nieuw is voor me, maar toch als dit bij je eigen uk gebeurd is t echt niet fijn om te zien! Hier gaat t prima eigenlijk. Sommige momenten zijn wel pittig, als hij ff flink krampjes heeft of een totale verschoonbeurt nodig heeft ( al 2x vandaag ), dat vergt gewoon veel van m'n bekken. Maar verder is hij gewoon heel relaxt. Tussen de middag heb ik ook ff lekker kunnen eten en ff lekker gelegen terwijl hij lekker in de box aan t rondkijken was. Net terug van een korte wandeling, ff gevoed en nu ligt hij weer uitgeteld op m'n borst te tukken in bed