Ach meiden, wat naar dat jullie kereltjes zo'n last hebben van krampjes! Liza heeft er ook fftjes last van gehad. Zij had vooral last van een erg lange aanloopt tot ontlasting. Die poepte maar 1 keer in de 3 of 4 dagen. Je zag gewoon dat ze er naartoe aan het werken was. Het consultatiebureau adviseerde me om haar voor een voeding een druppel olijfolie te geven. Daar zou ze een soepelere doorloop van krijgen. En idd, dat hielp wel wat. Ze had dan wat vaker ontlasting. Maar ja, ik hoor hier ook weer tegenstrijdige verhalen over hoor. Maar...misschien toch het proberen waard? Ik heb er bij Liza geen gekke dingen aan ondervonden, alleen dat de ontlasting wat soepeler en frequenter werd. En Juf; spannend hoor!! Nu kun je echt ergens naartoe leven, op jullie eigen tempo en tijd.
Engeltje, he bah! Naar zeg dat Quinten er zoveel last van heeft. Hier heeft Daan wel wat last van krampjes af en toe, maar niet zo erg als Quinten zo te lezen. (vannacht dan wel weer meer) Gewoon cinababy nog even proberen en anders inderdaad de infacol. Ik ben hier nu 2 dagen met infacol bezig, maar zie nog niet direct resultaat. Ja het boeren gaat wel wat makkelijker, maar goed.. Als dit hier niet aanslaat probeer ik de cinababy of sap simplex. Flier, lekker he.. even zo bezig zijn in huis! Hier hangt de eerste was weer te drogen en mn 2de was is net klaar. Die gaan we zo maar even ophangen en de 3de was erin gooien. (jaja.. 3 wassen vandaag!) Veel plezier vanmiddag met zn 3tjes! Nou, ik heb net even lekker kunnen tukken. Daan ligt te slapen in zn bed en wij hebben allebei de ogen even dicht gedaan. Mn man laat nu de hond uit, en tegen half 4 komt er weer visite. Nu zo even de boel glad maken en dan zijn we er weer klaar voor. Vanavond niks op de planning en morgen ook geen visite. Dus even tijd voor elkaar.
Wat een stilte hier vanavond. Er is weer heel wat geschreven. En niet alles is blijven hangen. Hoe is het inmiddels met de krampjes? Nou, ik spui hier maar even een ego berichtje... Mijn nieuwe baan bevalt me heel goed. Maar ze hebben me de afgelopen twee weken wel enorm in het diepe gegooid. Twee weken geleden overleed de vader mijn naaste collega plotseling en sindsdien moest ik de tent samen met invalkrachten draaiende houden. Dus ik heb twee weken met mijn naaste collega gewerkt en daarna kon ik het dus in mijn uppie doen en mocht ik de invalkrachten ook aansturen en delegeren. Dit ging gelukkig helemaal goed en ik heb lekker gewerkt. Ik heb gebruik gemaakt van de invalkrachten en besloot van het begin af aan dat ik dingen los zou laten en gewoon heel veel in overleg zou doen met mijn 'collega'. Ik werkte er per slot van rekening nog maar net en wist natuurlijk nog lang niet alles, ik weigerde het om het mezelf moeilijker te maken dan nodig was en dat de goede instelling, want het werkte voor mij en ook voor de collega's waar ik mee werkte. Als mijn werkwijze ze niet aanstond of het er niet mee eens waren, dan moesten ze dit maar gewoon aangeven en dit gaf ik hen dan ook aan. Het lukte me een leidende rol op me te nemen met inacht neming van het vertrouwen in hun kennis en kunnen en ik merkte dat dit mijn collega's ten goede kwamen en dat dit hen de ruimte gaf om lekker hun ding te doen en zich inderdaad lekker te mengen in de groep en beslissingen.Met deze houding kregen zij ook de ruimte voor initiatief en dat was echt prettig! Met andere woorden; ik hoefde de tent op deze wijze dus niet in mijn eentje te runnen, zo deden we het echt samen. En ik weet nog vanuit mijn vorige baan, dat dit soms echt een kunst was doordat ik me te verantwoordelijk voelde voor de groep en de cliënten. Die valkuil wilde ik niet weer in kukelen. En ik ben blij dat dit me is gelukt. Nou moet ik ook zeggen dat ik het veel minder erg vind om in mijn huidige baan met een invalkracht te werken. In mijn vorige baan vond ik dit veel vervelender, omdat je dan gewoon echt minder gebruik kan maken van de capaciteiten van de invalkracht omdat je daar ook te maken had met bijvoorbeeld medicatie e.d. En uiteindelijk was IK daar wel verantwoordelijk voor. En de cliënten moesten allemaal voor 09:30 klaar staan om de deur uit te gaan. En dat klusje valt echt heel moeilijk te klaren met iemand die de cliënten niet kent en ook de weg binnen de leefgroep zelf niet kent. Dan kun je het echt maar beter in je eentje doen, dan ben je nog sneller en weet je zeker dat alles goed gaat. Op mijn huidige werkplek is dit totaal anders. Het belangrijkste is dat je geen haast hebt, de kindjes hoeven nergens heen en er is ook geen sprake van gevaarlijke medicatie oid. Dat geeft zoveel meer lucht, ruimte en speling. Hoewel het natuurlijk alsnog best wel even een inspanning is hoor. Maar het levert mij in ieder geval al minder stress op dan in mijn vorige baan. Erg fijn dus! Aan het begin van de week ben ik ook nog gevraagd om in de organisatie voor de St. Maarten viering te helpen. En ik zat donderdag avond op de bank en bedacht me dat dit misschien even net iets teveel voor me was, na de afgelopen twee weken en al die nieuwe indrukken en prikkels. Dus ik besloot dit de volgende dag maar eerlijk te zeggen en te vragen of ze het heel erg vonden dat ik me alsnog terug zou trekken. Met toch wel een beetje knikkende knietjes deed ik dat dan ook. Vond ik echt niet leuk hoor! Maar ik voelde dat ik echt ff een tandje terug moest. Maar het werd prima begrepen en ik kreeg begrip. Pak van mijn hart! Laat ik eerst maar eens kijken hoe zo'n viering in zijn werk gaat en dan een volgend thema wil ik me er wel eens in mengen. Maar alles op zijn tijd. Stiekem ben ik best wel een beetje trots op mezelf dat ik mijn grens zo goed heb weten te bewaken hoor. En eh....mocht ik gisteren toch even de intake van een nieuw kindje op mij nemen ook nog! Dus...volgens mij hebben ze alle vertrouwen in mij daar. Best een goed gevoel! Verder gisteren een tamelijk nare dag; de sterfdag van mijn moeder. Van te voren weet ik nooit hoe het binnen zal komen. En gelukkig vond ik veel afleiding op mijn werk. En toch had ik eventjes een momentje dat ik het moeilijk had. Het blijft gewoon zo beladen en naar! En dan mis ik dr gewoon en ben ik boos op de wereld dat mijn moeder Liza nooit zal kunnen knuffelen. Dat zij mijn zwangere buik nooit heeft gezien en ik haar nooit heb kunnen vragen naar haar zwangerschappen. Maar goed...gelukkig is die dag nu weer voorbij. Ook nog wat leuks. Morgen ga ik lekker met mijn paps een dagje op stap. Dan breng ik Liza naar zijn vrouw, kan zij de hele dag op Liza passen en lekker met dr knuffelen. Dat vind ze zo leuk! Ze had vandaag al trots een statusupdate op Facebook gezet, dat ze morgen de hele dag op Liza mag passen. Dat vind ik dan zo vertederend en lief!
ha meiden, he wat naar dat alle kindjes zo'n last hebben van krampjes! Ik ben vannacht wezen logeren bij mijn vriendin (die met dat kleine babytje) en heeft hetzelfde probleem. al dagen last met poepen, veel krampjes en gilt het 's nachts uit van de pijn, heel sneu! Nu was vannacht haar vriend weg en ze zag zo op tegen de nacht dat ik heb aangeboden bij haar te slapen om haar te helpen als ze er ff door zou zitten. Ergens snap ik ook niet dat die vriend in weggegaan hoor! als je kindje al dagen lang de hele nacht huilt, al in t ziekenhuis een clysma gehad en alles.... en daarbij is ze gewoon nog steeds heel klein en kwetsbaar (6 weken en nog geen 3 kg). Maargoed, dat is verder ook niet aan mij. Gelukkig voor mij ging het vannacht heel erg goed! ze heeft van half 1 tot 4 geslapen en daarna met een flesje er in weer een paar uurtjes, maar wel bij mama op de borst. Ik blij, want heb ik ook nog wat slaap gehad, haha! Maar ik vind het wel heel erg toevallig dat zo veel beebjes er last van hebben op dit moment! wellicht inderdaad door het weer? Ik hoop dat jullie allemaal vannacht lekkere rustige kindjes hebben en goed kunnen slapen!! slaap lekker!
Liz: super goed van je dat je hebt zo goed hebt gered op je werk de afgelopen tijd! Pluim voor jou! Het is inderdaad niet niks om na twee weken even alles alleen te moeten doen en ik denk dat je het echt op de goede manier hebt aangepakt. Niet alleen ben jij er nu met minder stress door gekomen, je collega;s hebben vast ook lekker gewerkt en gevoeld dat ze serieus werden genomen en mee mochten denken. dat schept een teamband en is hartstikke goed! Knap hoor! en de sterfdag van je moeder lijkt me ook een nare dag elk jaar. Vooral omdat het bij jou ook nog zo'n beladen kant heeft. Heel veel sterkte in deze dagen geniet morgen lekker met je paps!
Wolkje, wat ontzettend lief dat je je vriendin zo hebt gesteund! Heel bijzonder hoor. Ze mag in haar handjes knijpen met een vriendin als jij, want die zijn echt zeldzaam. Idd erg gek dat haar vriend na die klysma en die rottige nachten, toch weg is gegaan. Klopt niet helemaal in mijn ogen. Maar goed...is idd hun pakkie an. Jij hebt gedaan wat je kon, echt super lief van je! Thnx voor je pluim, doet toch weer goed. Bevestiging van kwetsbare punten is altijd fijn! En de sterfdag...ja, blijft altijd een pijnpuntje. Maar het krijgt ook wel zijn berusting hoor. Dit is eigenlijk het eerste jaar dat ik niet vrij heb genomen op deze dag. Dus ook dat kan ik weer oppakken. Het wordt met de jaren steeds meer een gewone datum en een gewone dag, wel met een bijzonder tintje...en dat zal altijd zo blijven. Ach...had ik ook nog niet eens verteld. Vorige week heb ik me helemaal suf geshopt!! Ik was het zo beu dat mijn broeken me wel passen, maar dat ze nou niet echt heel erg lekker meer zitten ofzo. Dus huppa, vier nieuwe broeken in the pocket! En dat niet alleen, ook nog een paar leuke truitjes en hemdjes. En ja, een maatje groter. Ik moest eventjes een drempeltje over, maar nu voelt het goed! Ik heb nu gelukkig weer kleding in mijn kast die me lekker zit en die me goed zit. Happy dus! Vandaag eens de fietsroute naar mijn werk geprobeerd. Ik deed er zo'n 50 minuten over en toen moest ik nog terug hihi. Maar eh..vanaf volgende week ga ik er dus gewoon maar voor. Moeten jullie eens opletten hoe snel het dan met die laatste 2 kilo gaat hihi Was trouwens een mooie route om te fietsen hoor, heerlijk! Ook nog een stukje Vondelpark erbij. Ik werk praktisch naast het Vondelpark, heerlijke lokatie...kan niet wachten tot de zomer! Hoewel het er nu ook heerlijk vertoeven is. En regelmatig gaan we er naar toe met de kindjes. Zo leuk! Zo...nu naar bedje. Morgen een uurtje langer! Hoewel dat voor ons er waarschijnlijk niet in zit, zal eerder een uurtje vroeger zijn whaha! Ook ik hoop dat iedereen een rustig nachtje tegemoet gaat met voldoende slaap. Truste!
@ Liz: zo te horen heb je je draai al helemaal gevonden op t werk! Misschien even pittig als je zo in t diepe gegooid wordt, maar je hebt t hartstikke goed gedaan zo te lezen en zo rol je er wel t snelste in, goed hoor!! En kan me voorstellen dat je t ff erg moeilijk hebt met de sterfdag van je moeder.... Geeft toch ook niet meis, het is heel wat allemaal hoor! Meis je doet het echt geweldig!! @ wolkje: lief dat je je vriendin zo hebt gesteund! Zal ze wel erg blij mee zijn geweest!! Ik ben zo blij! M'n mannetje heeft af en toe nog wat krampjes, maar duurt maar een paar minuutjes nu ipv een uur! Hij had gisteren ook een rare groene poepbroek, maar nu was t weer meer gelig gelukkig! Gister had hij om 17.30 gegeten, 19.00 gebadderd en is daarna gaan tukken en kwam om 22.45 pas weer voor eten. Daarna om 3.15 ( om wintertijd en nu heeft hij net om 7.45 pas weer gedronken! Ik ben helemaal trots op m'n binkie!!!!
@Liz: Meis.. fijn dat je baan zo goed bevalt.. en ik ben stiekem een beetje jaloers op je dat jij je grenzen zo goed kan aangeven. Het zal dubbel zwaar voor je geweest zijn afgelopen week.. Alle emoties + de onverwachte situatie op het werk. Petje af hoe jij dit allemaal voor elkaar gebokst hebt. @Wolkje: Oh... wat ben jij liefff!!! Wat zal je vriendin blij geweest zijn met jouw hulp!!! Dat kindje moet wel een heel klein popje zijn als het nog geen 3kg is!!! Poeh... Had je Pim ook gezellig meegenomen? @Engel: Fijn dat Quinten minder last van de krampjes heeft! En heerlijk dat hij zo goed geslapen heeft!!! Geeft jou en Nick natuurlijk ook wat meer rust. Ik snap dat je kneitertrots bent!!! @hier: Ook wij hebben een goede nacht gehad... Adam sliep om 19.45u tot 03.00u (zomertijd) en vervolgens van 03.00u (wintertijd) tot 7.30u. Om 11u verwacht ik 'm weer en dat komt dan perfect uit met m'n bezoek van 12u. Vanavond ga ik weer naar mijn ouders en blijf daar een week logeren. Ze beginnen maandag (eindelijk) met de badkamer. Ben trouwens nog creabea bezig met een cadeautje namens Adam voor mijn vader. Was nog best lastig om voetstapjes op het schilderdoek te krijgen.. ze zijn absoluut niet perfect gelukt.., maar dat heeft zo z'n charme... Zodra het helemaal af is zal ik een foto in mijn fotoboek plaatsen. Lieverds.. fijne dag allemaal!!!
@Flier.. wat een prachtige foto heb ik voorbij zien komen van je kleine man!! Zoooo aandoenlijk in zijn handoekje!! LIEFF!! Dus.. jij laat je lekker een weekje verwennen vanaf morgen? Lekker hoor.. hopelijk geniet je er van om even weg ook al is het naar je ouders..! @Wolkje.. ook jij.. geweldig mooie stoere vent hoor!! Streeft hij Jesse al voorbij of nog niet? Volgens mij wint Jesse het nog net allemaal.. En wat ontzettend lief van je dat je bij je vriendin bleef slapen!! Petje af voor jou ook trouwens dat je al bij de psycholoog was geweest en gelijk alles goed hebt kunnen vertellen!! Is toch het juiste begin om alles eruit te gooien wat je afgelopen jaar allemaal mee hebt gemaakt! Supertrots op jou meid! En ontzettend kl*te dat je geen vertrouwen in de toekomst hebt.. maar aan de andere kant ook 'logisch' met wat jij allemaal te voortduren hebt gehad! Hopelijk krijg je dat vertrouwen snel terug! @Pluus.. wat heftig voor jullie meid..! Moet eerlijk bekennen... Jesse had dat ook zo rond de 3,5/4maand.. echte knetterscheten en een dikke schreeuw dan.. enige verschil is dat Jesse het niet op een huilen zet voor/na de scheet... Misschien.... kun je met groente/fruithapjes beginnen? Sinds Jesse nu dagelijks een hapje krijgt heeft hij eigenlijk om de dag zo'n beetje (soms elke dag..) een dikke vieze luier.. en het komt er allemaal veel soepeler uit dan een maand geleden!! Dus die hapjes helpen hem echt heeeeel erg qua ontlasting! Ennnn.. wat ik in die periode van knalscheten/onrustige nachten deed was ook wel een warm pitten zakje over zijn buikje leggen.. de druk en de warmte daarvan vond hij erg fijn... @Sita.. ook jij... prachtige foto's zeg!! Heel mooi!! En al wat opgeknapt? @Engel.. jah.. jij weet nu precies hoe ik mij destijds voelde... Al had ik het wel minder zwaar nog als jij hoor..! Jij hebt het een stukje erger nog met je bekken erbij.. ik kon in principe 3 dagen na de ks alles al wel.. deed t niet en was ook niet slim geweest dan maar zo voelde het! Alleen zoals eerder gezegd heb ik het emotioneel best zwaar soms nog.. @Liz.. wat ontzettend knap van je zeg!! Ow je bent zo'n goed voorbeeld wat dat betreft voor mij.. ik moet daar echt nodig ook wat meer aan gaan denken!! Al heb ik dat vorige week wel gedaan.. niet omdat ik vond hé dit word me teveel.. maar het was me al veel te veel en toen dikke huilbui gehad op mijn werk... Vandaar... echt goed van jou!! Hoe gaat het met je vriend inmiddels? @Juf.. heel veel succes meid...!! Duim ontzettend hard voor je!! @Danty... wat goed van je ventje..!! Wat voor 'reclame' gaat hij maken? @hier.. zoals gezegd.. vorige week veel te ver over mijn grenzen gegaan.. maandags..! Was erg druk op werk en Jesse was kinderopvang dus ging ik naartoe te voeden..! Ik doe er vaak dik half uur/45minuut over, omkleden, heenlopen, Jesse uit groep halen, voeden, Jesse terug brengen, teruglopen en weer omkleden.. Nou is het toeval dat ik ALTIJD onder pauzetijd daar naartoe moet.. en jah het lab moet draaiende blijven dus pauzes doe je altijd om en om met een collega... Van mij word dus verwacht dat ik geen pauze meer hoef als ik terug kom.. Nou.. ik zat er helemaal doorheen hoor.. krijg je een overspannen collega over je heen die het al veel te druk heeft als er 3 mensen zitten te wachten te prikken.. en waarschijnlijk haar stress op mij kwijt moest! Echt.. de bom barstte.. tranen!! Vanaf dat moment ging bij mij de knop om.. ik dacht echt zoek het allemaal maar uit! Dinsdags gelijk kunnen oefenen want jawel.. had jaargesprek met mijn leidinggevende.. de collega die mij om 16uur over zou nemen kon mij ineens niet overnemen.. ik heb toen luid gezegd.. zoek het allemaal maar uit.. ik ga NU! Ook de dagen erna (moest ik kolven..) gewoon na het kolven nog gaan zitten voor mijn pauze! Zat er dinsdags helemaal doorheen.. lag sinds zondags elke avond half8/8uur op bed dat ik dinsdagavond tegen mijn vriend zei.. als dit maandag nog zo is dat ik ZO moe ben en alles me teveel is stop ik met de bv.. GODDANK... voel ik me nu heeel wat beter weer.. ik was die nachten ook badend in het zweet wakker steeds en dan weer koud dus denk dak eigenlijk flinke koorts had ook.. (zo voelde ik me...) Zo.... mijn irritaties... dat lucht ff op.. Zouden vandaag te wandelen.... gaat vriendlief zijn radio in de auto inbouwen... nu pas klaar.. ik in tranen....! Jah hij wilde nog dit en dat... jah ik OOK!! begon vanmiddag rond half4 met het schrijven van dit bericht..... :x Wil zo graag mijn fotoboek van de bevalling af maken.... Ow... meiden.... zoooo leuk...!! Ben donderdag met mijn schoonzusje wezen winkelen..(noujah.. zij kopen ik toekijken... ) heb zooooo'n mooi petje voor Jesse gekocht.. nu met de herfst is zo'n dikke muts te warm.. Echt.. een reacties gehad!! En kwamen we een winkel ingelopen Jesse druk aan het keuvelen en kirren.. binnen NO TIME alle 5 verkoopsters om hem heen..! WHAHAHAHA... zijn gezichtje van Hé.. wat motte jim van mij zeg..! Liep ik verder en daar begon het keuvelen weer!! Zoooo'n genot nu met hem!! Ff kijken of ik de foto van Jesse met petje van mijn mob krijg...... Ik geniet op het moment echt zoooo van mijn ventje.. wat een geweldige periode nu.. hij lacht zich suf, kirt en keuvelt constant en snapt sommige denken nu echt naar mijn idee! Fruit vinden we HET EINDE.... bloemkool is ernstig smerig...! Haha.. heeft ie van zijn vader.. die vind bloemkool ook smerig.. (en het is mijn lievelings goente... ) Hierbij... Mijn spetter...!!!
Beertje, wauw! Wat een leuke toffe foto's zeg! hihi! Ik wil ook een keer zo'n petje halen voor Daan.. haha, zo leuk! Enneh, goed blijven aangeven hoor dat je tijd voor jezelf nodig hebt en ook op je werk aangeven als het teveel wordt! Je bent wel mama en werkende tegelijk.. maar ook ook gewoon vrouw! Ik schrijf dit nu heel makkelijk op, maar merk zelf dat ik het nu ook steeds lekkerder vind om ook even tijd voor mezelf te hebben en me ook even vrouw te voelen, ipv alleen mama. Liz, goed hoor hoe jij je grenzen aangeeft en niet weer in dezelfde valkuil terecht wil komen! Heb echt respect voor hoe jij met alle situaties omgaat, ondanks dat het je soms even teveel is! Pluus, hoe gaat het bij jou meis? Denk veel aan je. Flier, lekker weekend gehad? En hoe doet Adam het? Ben benieuwd naar je foto van je cadeautje. Engeltje, zijn de krampjes nog steeds minder? En hoe red jij het in je uppie? Nou, ik ben zelf nog steeds flink verkouden. Het hoesten is nu iets minder,. maar goed heb vannacht ook flink wat los gehoest! Had er gewoon spierpijn van in mn buik (en dat terwijl ik mijn buikspieren nog niet wilde trainen).. doet gewoon zeer. Vanochtend zijn opi en de omi's langs geweest, erg leuk om die oude mensjes te zien met onze Daan! Merk wel dat Daan echt meer ritme nodig heeft. Even kijken hoe we dit gaan aanbrengen buiten de flessen om. Het bezoek was erg leuk, maar merk dat hij het nodig heeft om toch ook zijn rust op de juiste momenten te hebben en ritme in de zin van wanneer het badje etc. Nu ik dit typ lijkt het net alsof het nog een grote chaos hier is, maar dat valt nog wel mee hoor. Hebben jullie al wat meer ritme/regelmaat? Of ligt dit aan mij? (trouwens even heel trots hoor... maar afgelopen nacht zat er 8,5 uur tussen de voedingen!! ) Sommige nachten ook niet, maar dit was wel even erg lekker. Mn man is er ook enorm door opgeknapt dat hij wat langer kon slapen. Nou.. ik ga even mn vaatwasser inpakken en hopelijk zo nog even wat foto's op de laptop zetten. Kleine man slaapt nu net (half).
@Beertje: Tnx meis!! Nou.. ik laat me niet helemaal verwennen.. ik probeer echt wel mijn steentje bij te dragen.., maar ik maak wel lekker misbruik van het opa/oma gevoel als ik ff tijd voor mezelf wil Maarre.. dat ging dus niet helemaal lekker met jou op het werk..! Wat een gedoe zeg! Knap van je dat je de knop hebt kunnen omzetten en voor jezelf hebt durven kiezen!!! En je jaargesprek was goed? Ik blijf dat altijd errug spannend vinden... En wat een heerlijk ventje is Jesse toch. Lekker wijs met z'n pet! Ik snap dat je van 'm aan het genieten bent! @Sita: Balen dat je nog steeds zo verkouden bent!!! Ben je al aan het stomen geslagen? Onze man heeft ook echt ritme nodig. Ik zorg er nu gewoon voor dat hij dat gewoon krijgt. Inmiddels zitten we nu al een paar dagen op het volgende ritme: 04.00u voeding; 08.00u voeding; 12.00u voeding; 16.00u/17.00u voeding; 20.00u voeding en dan begint het weer opnieuw. Hij is maximaal 1 uur wakker en uit bedje (incl. voedingstijd)... Ook als hij in badje gaat. Hij slaapt dus erg veel.. en ligt veel in bedje.., maar sinds een aantal dagen heb ik weer een zeer rustig lief kind!!!! Voor hem werkt dit goed. Ook als hij niet direct in slaap valt, dan ligt hij rustig wakker in bedje. Het is een win-win situatie! Oh, en de foto van het kunstwerkje volgt nog. Ons kraambezoek bleef gisteren wat langer, dus ik moet het nog afmaken. @Hier: Ben nu bij mijn ouders. De douchebak is er inmiddels uitgebroken. Wat bleek... er stond 20 cm water onder de douche!!! Tja.. vind je het gek dat het lekt..?!?!!! Nu hoeven de tegels ineens niet meer vervangen te worden... Maar krijgen we dus alleen een nieuwe douchebak en een nieuwe kraan. Al met al zijn ze wel t/m vrijdag bezig.
Heej meiden, Eindelijk tijd om even te reageren! @ Juf, wat fijn en moeilijk tegelijk dat jullie zelf de keuze hebben! Ik hoop dat jullie eruit komen qua keuze! Wel even een vraagje... bij ivf krijg je 3 pogingen toch? Hoe zit dat bij icsi? Is dat ook 3 keer? of kun je eerst voor het een gaan en daarna voor het ander? Als je het vervelend vind dat ik dit vraag dan hoef je geen antwoord te geven hoor!!! Sterkte meid!! @ Liz, wat goed dat je je grenzen aangegeven hebt! Je mag trots zijn opjezelf!!!! En weet je meid... je schreef dat je boos bent dat je moeder Liza nooit heeft leren kennen. Ik snap dat helemaal maar je moeder kijkt vast mee naar Liza hoor! Weet het zeker, zeker als net met dat speeltje wat je kwijt was laatst! Is echt een teken van je moeder dat het goed is, en dat ze mee kijkt!!!! Ze is er niet meer lijfelijk maar in je hart en ook in Liza's hart is ze zeker aanwezig!! Dikke knuffel!!! @ Beertje, meis! Geef jij ook eens wat meer je grenzen aan!!! jij hebt ook recht op pauze hoor!!! Niet over laten lopen hoor! Dat is niet goed voor je!!! Goed dus dat je uiteindelijk wel je pauze hebt gepakt! En wat staat dat petje Jesse GE-WEL-DIG!!!!! @ Engel, hoe is het met de krampjes bij Quinten? Helpt de cinababy een beetje? En hoe gaat het met je bekken? Ondanks dat je niet veel kon zul je afgelopen weekend wel lekker hebben genoten van het mooie herstweer! Daar hou jij zo van toch?? En hoe gaat het nu je man weer werkt? Trek je het allemaal een beetje? @ Wolkje, meid, wat ben jij een kei van een lieve en goede vriendin! Je vriendin mag blij zijn met jou! Je zit zelf in een lastige periode en dan sta je gewoon klaar voor haar! Petje af!! Zeker omdat het inderdaad de taak van de papa was om thuis te blijven!!! Goed gedaan meis!! @ Sita, ben je weer wat meer op de been? En wat doet Daan het goed!!! Je bent zeker een trotse mama! En terecht ook trouwens!!! En meid, dat huishouden komt wel weer hoor!!! @ Danty, Djayvano een model!! Geweldig!!! Je laat het wel weten waar we hem kunnen spotten he!!! @ Flier, lekker dat je bij je ouders terecht kan! En heftig die lekkage! Gelukkig dat ze het nu gevonden hebben!!! Laat je lekker door je ouders verwennen meis! @ Hier, tja hoe gaat het hier.... De nachten zijn echt heel erg vervelend maar overdag gaat het goed!! Ben lekker met van alles bezig en ga lekker veel naar mijn ouders toe! Sarah is ook een vrolijke en lieve meid (overdag dan!! ) en lacht enorm vaak! Het is echt genieten!! Ze is echt gezellig! Overdag begint ze ook steeds meer ritme te krijgen! Het is echt heel erg leuk!! Maar de nachten... tja die zijn echt verschrikkelijk!! Ze is heel angstig om te slapen (ook overdag trouwens!!) ze heeft veel krampjes 's nachts en doet super hard haar best om te slapen maar zodra ze in slaap valt schrikt ze wakker en dan gaat het riddeltje (20 min!!) weer van voor af aan! Vannacht heeft ze vanaf 1 uur bij ons in bed gelegen (ja we willen graag zelf ook wat slaap en dan slaapt ze iets eerder!) De ene helft van de nacht heeft mijn man haar in zijn armen gehad en de rest van de nacht heb ik haar in mijn armen gehad! Alles behalve ideaal natuurlijk! Maar ze laat echt harde scheten en die doen haar echt pijn! Het zijn dus hartverscheurende huiltjes 's nachts! Zo zielig en sneu!! We gaan dus vandaag beginnen met de fruithapjes om te kijken of het dan beter gaat! Straks als mijn man thuis is dan gaan we er mee beginnen! Heb lekker peren gehaald! Ik heb haar al wel een paar keer aan mijn fruit laten likken en dat vindt echt heerlijk! Gisteren werd ze zelfs boos dat ze nie tmeer aan mijn peer mocht likken! Het gaat dus echt wel goed komen met dat fruit! Ik hoop dat ze daardoor beter gaat poepen en minder last van haar darmpjes krijgt! Verder gaat madammeke steeds meer in de 62 en 68 (ligt eraan welke winkel) passen! Ze groeit dus lekker door! Ik ben benieuwd volgende week bij het cb! We mogen 6 nov weer! Hebben julie trouwens nog last gehad van het verzetten van de klok? Hier valt het mee!!
Dat klinkt dubieus... Wat vervelend dat die nachten zo rot gaan! En dat ze angstig is om te gaan slapen. Ik heb wel gelezen dat kindjes rond 9 maanden last kunnen gaan krijgen van verlatingsangst en daardoor minder snel durven te gaan slapen..., maar dat lijkt me nog wat vroeg voor Sarah. Gaan jullie ook nog naar de kinderarts? Of wachten jullie eerst de fruithapjes en het cb af? Gelukkig is ze overdag wel heel vrolijk..!! Ennuh.. maatje 62?? Wat bescheiden!!! Dat draagt ons mannetje nu ook al deels...! 56 aantrekken is soms echt een ramp... Heb ook het idee dat hij groeit als kool! Ik moet 12 nov weer naar het cb... dus ik ben benieuwd. Tussendoor lijkt ik 'm niet wegen of opmeten. Meis... suc6 komende nacht. Hopelijk is het dan beter dan afgelopen nacht! Dikke knuf
Haha sorry voor mijn dubieuze verhaal! We wachten inderdaad het fruit en het cb af voor we naar de ka gaan! Ben benieuwd wat adam weegt!! Die mannen zijn allemaal zwaarder dan de meiden!!
Ja.. flinke ventjes hier! Maar ik speel natuurlijk wel een beetje vals omdat ik niet alleen bv geef... alhoewel ik wel steeds minder bij geef... alleen bij de avondvoeding en die van midden op de dag.. de rest alleen de borst (en dan komt hij ook veel sneller voor de volgende voeding.., maar dat geeft niet)
Wintertijd, wij dachten slim te zijn de laatste fles een uur later te geven. Nou, meneer kwam gewoon op de oude tijd. (laatste fles was wel wat minder dan normaal), dus of het nu aan de klok ligt of aan de fles, ik weet het niet. Daan is nu trouwens ook onwijs verkouden, echt zielig! Heb zo'n neuspeertje wat ik nu gebruik.. helpt wel iets.. (eventjes dan) Flier, ik moet hier ook 12 nov weer, voor de prikjes. En joh, maatje 62 alweer!? En Pluus, ben benieuwd of de fruithapjes gaan helpen! Hoop het zo voor je!! Gelukkig is Sarah overdag wel goed te pas,.. lijkt me toch weer een bemoediging voor de nacht. Vandaag gaat het met mij wel weer wat beter, maar nog steeds verkouden. Hoesten is gelukkig een stuk minder nu.
Het perenhapje is goed ontvangen! Ze heeft echt zitten proeven en we hebben geen vies gezichtje gezien (helaas... altijd leuk voor de foto!!)
@Pluus: Hahahahhaaa... dus we moeten nog even wachten op zo'n foto?? @Sita: Heeft Daan nog geen maat 62? Adam ook nog niet helemaal.. beetje afhankelijk van het kledingstuk/merk. Maar ik vind het wel makkelijker om iets grotere kleertjes aan te doen, dan iets te kleine (en dat is Adam het met me eens...)
Pluus, helaas! Altijd leuk zo'n foto! Flier, nee! Daan past net in 56. Van de hema valt ook aardig ruim, dus dat past nog wel even. Heb trouwens wel een shirtje van noppies in 62, misschien past die al wel.