Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ooh en Beertje!! Vergeet ik helemaal op die geweldige foto's van je te reageren!! Wat een stoer droppie, geweldig!

2. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    hey girls, thanx voor jullie lieve woorden, dat doet me goed :)

over de ongi: ik was het helaas al na 6 weken. het vloeien was nog maar net afgenomen tot wat bruine afscheiding toen er alweer een verse lading rood tussen zat. en dat terwijl ik nog borstvoeding gaf. Zat ik dus echt niet op te wachten!
    Ook ik ben wel benieuwd naar ervaringen met een spiraaltje. We zijn hier nog lang niet toe aan een 2e en ik wil ook absoluut geen hormonen meer. Ook al jaren gestopt, zelfde verhaal als Liz. en voorheen deden we het altijd gewoon met condoom, met het idee van: mocht het ooit mis gaan, ach dat is niet zo erg. Nu is het alleen zo dat mn man sowieso waarschijnlijk t eerste jaar a anderhalf onvruchtbaar is door de chomo. Dit is alleen bij iedereen anders en kunnen we dus niet van uit gaan. Daarbij is er een ans dat hij wel vruchtbaar is en stel dat ik dan per ongeluk zwanger word, dan is de kans redelijk groot dat er iets mis is met het kindje omdat zijn zaad beschadigd is door de chemo. En in die situatie wil ik dus echt niet terecht komen; dat ik een kindje weg moet laten halen omdat de kans groot is dat er iets mis is. Alleen condooms vind ik (met in mn achterhoofd dat we best makkelijk zwanger zijn geworden) dus een beetje eng. Ik zit dus ook te denken aan een spiraaltje, gewoon zo'n ouderwetse zonder hormonen. wie heeft hier ervaring mee?

@Liz: Het lijkt me heel moeilijk voor je, aan de ene kant mis je je moeder en heb je verdriet, maar ik snap ook wel dat je boos kunt zijn. Je moeder heeft inderdaad de keuze gemaakt om te stoppen en dus ook te stoppen met de relatie met jou en indirect ook met liza (ook al was die toen nog niet in de picture) dat lijkt me een hele moeilijke combi. Maar zoals je zelf al zegt: het was de ziekte die haar hiertoe heeft gedreven, het was in die zin niet haar eigen keuze. Het zal altijd een moeilijke dag blijven voor je, maar hopelijk kun je het ieder jaar weer iets beter een plekje geven. Knuffel!

@Engeltje: klinkt heel erg, maar ik ben blij dat jij aangeeft je ook zo te voelen. Ergens ben ik ook heel bang om toe te geven dat ik me zo voel, ergens ben je toch bang van wat anderen er van vinden. Ik kan me voorstellen dat je inderdaad schrikt van dat het woord postnatale depressie gebruikt wordt. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dat niet zo handig van ze vindt. ten eerste ontstaat een postnatale depressie pas na een paar weken (meestal) en daarbij jankt iedereen wat af in de kraamweek (dat zeg ik niet om jouw verdriet te niet te doen hoor, maar even als vergelijk) dus volgens mij is het dan lastig in te schatten of je een pnd hebt of gewoon last hebt van babyblues. Daarnaast is het ook niet erg handig van ze dit tegen een jonge mama te zeggen: je bent net bevallen, mega emo en ook nog eens heel onzeker in je rol als moeder en dan is dit echt het laatste dat je wilt horen. Niet echt doordacht vind ik dus. Ik zou zeggen: laat dat los en focus op jezelf. Als jij denkt: dit is niet goed meer, trek dan aan de bel. blijf praten met je vriend en je moeder en luister naar je gevoel. en zoek hulp als je denkt dat je dit nodig hebt.
    Maar ik begrijp je goed hoor, ik voel het zelf ook zo. De psycholoog heeft een brief naar mn huisarts gestuurd met een eerste indruk van me waarin hij het een "depressieve stoornis" noemde. Vind ik maar een beetje een eng woord, ook ik ben enorm bang voor een postnatale depressie.
    Ik vraag mezelf soms echt even af: ben ik echt wel blij met hem? ben ik blij om mama te zijn, wilde ik dit wel echt? het is soms zo moeilijk! En ik ben dol op t ventje, maar soms kan ik het gewoon even niet handelen, puur het verantwoordelijkheidsgevoel en alle emoties die daar bij horen. En bij mij, het is heel stom, maar het werkt wel: ik denk vaak aan mn miskraam terug. Hoe vreselijk ik dat vond en hoe ik me toen voelde. gewoon als "geheugensteuntje" voor mezelf om te denken: ik wilde het echt heel graag en ik heb de keuze bewust gemaakt.
    Ik vind het gewoon best moeilijk allemaal, ik vind het fijn dat hij er is, maar ik vond ons oude leven ook heel fijn. en dat terwijl we eigenlijk nog alles doen wat we voor pim ook deden, dus het is gewoon een beetje krom.

Ik merk ook dat ik nog veel moeite heb met de bevalling. Ik heb de laatste tijd echt heel veel behoefte aan het terughalen, als een soort film probeer ik het af te spelen in mn hoofd, wat is er allemaal gebeurd, hoe het is gegaan... Ik wilde nooit foto's van mn bevalling (geen bloederige punani's please :)) maar nu vind ik dat jammer, ik heb er op een of andere manier heel veel behoefte aan. Ik was zo in mezelf gekeerd en de hele bevalling is zo overschaduwd door de gebeurtenissen met Joost. Stressen rinchting de uitgerekende datum: de baby mag deze week echt niet komen en de baby moet deze week wel echt komen, stress stress. alles moest gepland worden rondom hem en op de valreep is de kleine dan toch maar gehaald. Ook de kraamweek leefde ik helemaal in mn bubbel: pim voeden, in bed leggen en dekens over mn hoofd en janken maar. Ik heb me echt nog nooit zo enorm beroerd gevoeld als die eerste week. hoge pieken maar ook echt diepe dalen. Het blijft gewoon lastig, ik heb helemaal niet kunnen genieten van de tijd voor mn bevalling, de bevalling zelf (in hoeverre je daar van kunt genieten :)) en de kraamtijd. Ergens lijkt het ook zo ver weg en onwerkelijk wanneer ik er aan denk wat er allemaal is gebeurd en hoe we er doorheen zijn gekomen.
    Maargoed, het is nu eenmaal niet anders, t zal nog wel een tijd zo blijven denk ik.

pfff... mama zijn valt niet mee he!

3. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Liz: je bent geweldig! wat kan jij alles toch goed relativeren! Kan me zo vinden in wat je schreef voor engeltje.... dikke kus voor jou!

4. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ladies... ben zojuist wezen hardlopen... voor het eerst na de bevalling... slechts iets meer dan 2 km, maar ben supertrots op mezelf.

Hier trouwens 2 dagen nadat ik stopte met vloeien al weer ongesteld... :(

5. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    OMG! Dikke vette respect voor jou!
    Ik heb nog helemaal niks met sporten gedaan, en pim is al 12 weken! :) Slechte ik :-D hihihi!

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ongi, hier nog niet. Ben erg benieuwd wanneer, niet dat ik er naar uit zie hoor. Pil, ik heb hier nooit erg veel verschil in gemerkt. Vond het wel lekker om hormoonvrij te zijn hoor, maar geen erge problemen mee te hebben. Spiraaltje heb ik geen ervaring mee.

Flier, je bent goed bezig zeg!! Ik wil over 2 weken weer beginnen met buikspieroefeningen en verder ben ik al wat aan het opbouwen met buiten wandelen met de hond.

Wolkje, wij hebben ook geen foto's van de bevalling zelf, wel van vlak erna. Heb er ook helemaal niet aan gedacht om te vragen om foto's te maken van de onderkant,.. was te druk met persen! hihi! Het ging ook zo snel uiteindelijk. Heb wel opgeschreven wanneer wat gebeurde. Heb jij niet zo'n verhaal? Kan me voorstellen dat je behoefte hebt om het nog eens door te nemen in je gedachten,.. toch om alles een plekje te geven.

Engeltje, blijf vooral dicht bij jezelf meid en niet te bang voor een pnd omdat ze dit genoemd hebben. Bij mijn opleiding riepen ze destijds ook waar ik overal last van zou kunnen/moeten hebben, maar ik heb toen mezelf extra in de gaten gehouden met behulp van mn vent toen, en zelf aan gekaart wanneer ik problemen ondervond. Ik denk dat je zelf op zo'n moment wel ziet of er echt iets is. Heb vertrouwen in jezelf meid! Enneh, heb je alweer een foto van Quinten? Vind het zo leuk om wat te vergelijken met die 4 daagjes verschil!

Zo.. hier een iets korter nachtje gehad dan de laatste paar nachten (Daan had zn fles niet helemaal leeggedronken om 22.30), maar nog kwam hij pas om 5.30 uur. Hier en daar overdag maar even iets rekken met de fles zodat we weer in het normale ritme zitten, tenzij meneer zich eerder meldt.
    Verkoudheid is hier een stuk minder geworden. Ben nog wel aan het hoesten maar niet meer vanuit zo diep. Daan is nog steeds verkouden maar wordt ook iets minder erg gelukkig.
    Vandaag ga ik de slinger met alle kaartjes en de andere slingers maar even opruimen. Ons mannetje is de maand alweer gepasseerd.. Ik vind het aan de ene kant niets aan om het op te ruimen,.. betekent dat hij alweer zo groot is en de kraamtijd al bijna afgelopen. Maar goed, ik vind het ook wel erg prettig om mn 'eigen' huisje weer terug te hebben in normale staat.

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wolkje, haha! Hier begint mijn abonnement bij de sportschool weer op 1 januari. Heb mezelf bewust maar even wat meer tijd gegeven zo met alle verjaardagen de komende maand en de feestdagen. hihi! Gaan we daarna weer vol aan de bak.

8. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    ja en het erge is, mijn abonnement loopt nog steeds.... Ik dacht tijdens de zwangerschap steeds (ging vanaf 30 wk niet meer geloof ik) " oh ik moet mn abonnement even op pauze zetten..." maar dan vergat ik het weer. al die tijd ben ik dus lekker blijven betalen. lekker zonde dus... stom! en nu moet ik maar gewoon weer gaan vind ik.

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Hier ook vanaf 30 weken ongeveer niet meer geweest, iets eerder zelfs dacht ik. Per 1 augustus heb ik de pauze gezet, dus 5 maand rust. haha!
    Maareh,.. dan geef ik je bij deze en schop onder de kont! ;) hihi! Misschien ook wel lekker om een vast avondje te prikken en alles er in de sportschool uit te gooien? Ik heb er zelf straks wel behoefte aan denk ik om weer een avondje met mn vriendinnen te sporten en even niet met Daan bezig te moeten zijn.
    (ik vond het laatst trouwens al heerlijk dat ik even kon douchen zonder aan Daan te hoeven denken omdat mn vent toen thuis was.. haha!)

10. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa.. ik was ook echt heel trots op mezelf!!!! Het was echt heerlijk!!!

Overigens vandaag een clash gehad met m'n moeder... omdat ze me weer het gevoel gaf dat ik het niet goed deed en weer ongevraagde (uiteraard goedbedoelde) adviezen gaf, maar op een manier die ik niet prettig vind. (zo van: 'je moet niet dit doen' of 'je moet niet zo onzeker zijn', waardoor ik het juist word). Moest er gewoon van huilen dat m'n vader kwam vragen wat er was... bij hem mijn beklag gedaan en die heeft mijn moeder erop aangesproken. Die heeft daarna haar excuus gemaakt en gezegd dat ze het niet zo bedoelde... en dat weet ik wel.. dat zei ik haar ook.., maar het komt soms zo rot over. Dus ze zou er op gaan letten.

Adam heeft ook een mindere dag..., maar volgens mij komt het omdat de bv vandaag niet voedzaam is. Hij blijft na de voedingen maar huilen. Net maar ietsje bij gevoed (30ml fv) en meneertje is tevreden....

11. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden even een kort ego berichtje...

We gaan vrijdag naar de ostheopaat!
    Dr nachten blijven drama en ook overdag slaapt ze bijna niet meer!
    Overdag is ze wel vrolijk maar als we haar wegleggen om te slapen gilt ze alles bij elkaar!
    Jullie snappen dus vast dat ik echt moe ben! Ik lees wel alles mee maar ik heb geen fut om te reageren... sorry!

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus.. Logisch dat jullie hartstikke moe zijn..! Jemig.. Alvast veel suc6.. ik hoop dat jullie er baat bij hebben!!! Dikke knuf

13. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    EINDELIJK!!! een moment om op de computer hier ff te kunnen reageren shame shame:):):)....Ik ga proberen te reageren op jullie of onderwerpen hihih zoveeeeeeeeel geschreven...ik lees elk berichtje mee maar het blijft niet allemaal hangen

Liz... Een dikke knuffel betreft je moeder.... Ik kan me een klein beetje in je gevoel in leven... Mijn oma was mijn moeder (lang verhaal maar mijn moeder is nooit echt een moeder geweest meer mijn vriendin).. Maar zij is overleden aan kanker 3 dagen naar mijn 15e verjaardag en heb vaak momenten dat ik erg moet huilen en me naar voel dat zij niet mijn diploma van school..mijn nieuwe vriend...ons huisje...verlovingsfeest...trouwen..en MIJN ALLES grootse TROTS djayvano mag meemaken allemaal terwijl ik het zo graag had willen delen met haar en zij met mij maar helaas... Mijn vader worstelt zijn hele leven al met depressies en heeft momenten en dan wil die een eind aan zijn leven maken en dan komt ie weer in 1 keer met dat hij er weer voor wil gaan dit wisselt zo enorm de ene keer houdt ie het maandennnnn vol en zo ineens maar een paar dagen ligt er zo aan...Maar ik wordt er ondertussen dood moe van...hij leunt ontzettend veel op mij en hij wil verder geen hulp..want dat werkt allemaal niet etc etc...Heb hem in mijn zwnsch dan ook echt op mijn oma gewezen dat zij graag had willen ruilen met hem en dat hij blij moet wezen dat hij alles nog om zich heen kan mee maken en dat ik hem altijd zal bijstaan maar ik heb niks meer aan de woorden ik wil niet meer ik wil dood!!...daar kan ik nu naar 18 jaar niks meer mee...ik weet neit anders dan dat mijn vader dit zegt mja hou veel van die ouwe van me en tja blijft toch je vader he... Meis dikke knuffel voor jou situatie.... En liza alweer 7 maanden WAT GAAT HET hard niet normaal....

@Pluus....Wat heb ik een medelijden met saar en jullie...ik weet wat het is een huil baby en het breekt je ongelovelijk op...ik hoop zo dat dit helpt...Bij mij heeft de chiropractor toen ook erg geholpen...dikke knuffel voor jullie 3en

@Wolkje ik voel me precies zo behalve bij de prikjes en loslaten...maar verder precies zo...ik vind juist heel goed dat je pim zo los kunt laten...Ik ben weer extreem dat ik hem dus niet los kan laten als thans niet bij iemand anders thuis alleen..ik kan dus nog niet goed dingen voor mezelf doen..zucht wou dat ik hem iets beter los zou kunnen laten als jij pim kan loslaten dus vind het echt super van diegene die de kindjes weg brengen naar kdv of oppas...en ook ik heb de vragen "ben ik er wel blij mee...heb ik het wel goed gedaan"...maar dan kijk ik weer naar hem en dan denk ik ja zeker wel...Dus ga je niet schuldig voelen...Je bent mama maar je blijft ook gwn een vrouw een mens;)...Foto's van de bevalling heb ik gelukkig wel en als ik jou verhaal lees ben ik er dus blij mee....Erg jammer dat het in jou geval niet is.... Ben ook erg blij voor je dat de gesprekken bij de pshy helpen..ik heb er ook bij gelopen en het heeft mij ook zo goed geholpen om het verleden beter een plek te geven en niet meer met de woede blijven te lopen...soms denk ik nog wel ff aan de gesprekken als ik weer boos wordt.... Voorbeeldje..Er is destijds een poging tot doodslag op mijn vader en mij geprobeerd..De zoon van beste vrienden van mijn vader was erg dronken en boos maar er is een verhaal de wereld in geholpen wat hij erg geloofte mja dronken dan denk je niet maar hij heeft zijn auto door ons huis heen gereden..ik was erg jong en heb dat nooit een plek kunnen geven nooit mijn woede kwijt kunnen raken maar nu kan ik het wel dankzij de gesprekken....Dus blijf lekker gaan als jij je er goed bij voelt...dikke knuff

@Engeltje ik hoop dat je herstel goed loopt en je weer snel de oude zult zijn...mooie foto's....Quinten groeit goed zo te lezen fijn hoor!!!! Dikke knuff

@beertje Wat heb je toch een lekkerding:D iedereen hier eigenlijk wel....Wat naar dat je zo moest huilen op je werk bah...Lieve schat wees toch niet zo streng voor jezelf...kun je niet miss half bv half fv geven misschien haalt dat net de scherpe randjes van je drukte,stress etc eraf....Dikke knuff...Zoals liz ook zegt een happy mama is een Blije Baby:D...

@Flier.. Wat goed van je zeg pff ik wil ook al weken naar de sport school maar het komt er gwn niet van... En moeilijk is dat met je moeder...hier ook zo'n mama ze bedoelt het wel goed maar ze twijfelt soms zo aan mijn besluiten en daar wordt ik eerlijk gezegd ook een beetje moedeloos van dus van de week uit mijn slof geschoten en nu weet ze het hoe ik erover denk.... Dikke knuff...

@Sita Beterschap voor jullie....altijd rot als die kleintjes iets onder de leden heeft...Djayvano sinds vandaag ook lichte verhoging en veel huilen en was erggg warm...Gelukkig ligt meneer nu in zijn bedje en kan die lekker uitrusten...Hoop dat daan ook snel opknapt...

@ongi... Hier sinds vandaag weer...We hadden vrij snel weer gemeenschap naar de bevalling en toen is het condoom dus geknapt...Zat behoorlijk in de stress...wil ooit een 2e maar nog niet nu zeg maar...Maar de test was gisteren negatief en als klap op de vuurpijl vandaag ongesteld geworden met alle ongemakken van dien...Erg geirriteerd en weer veel pijn in mijn buik bah bah...Gauw aleve feminax opgehaald...

@maten kleertjes... Dat gaat helemaaaaal nergens over...Ik heb een adidas pakje gekregen maat 62 nou broekje past goed heel iets te ruim maar hij kan er in mee groeien maar het tshirtje ervan hahaha die is echt veelste groot...lijkt wel een 74 maar in beide staat 62...Gisteren had hij een romper 62 aan...een truitje mt 68..en een broekje 56 aan haha dus het zegt allemaal niets...

@Model... Jaaa zaterdag als hij niet ziek wordt mag ik met hem een fotoshoot doen voor hippeluiers.nl echt wat ben ik trots..uit zoveeeeel aanmeldingen is mijn aapie gwn uitgekozen met nog wat andere kindjes...was van 0 tot 2 jaar... Als beloning krijg ik een grote poster ervan nou helemaal leuk!!!...

@mij en herstel.... Nou het gaat redelijk langzaam de goeie kant op gelukkig...maar het heeft nog zoveeeeel tijd nodig en ook ik baaal daar zo van..als ik ff een half dagje op visite ben geweest dan ben ik doodop...maarja het is niet anders en leer ermee dealen...

Djayvano gaat ook steeds wat beter..heeft nog steeds zijn huilmomenten maarja doe er alles aan..hij krijgt nog steeds vsm druppels kindicol voor zachte ontlasting en cinababy voor krampjes ook hij is er nog neit vrij van...hij krijgt nog steeds Friso voor darmkrampjes 3 schp en Friso Hongerige baby's 3 sch samen 6 op 180 cc en fruithapje savonds en sochtends bambix rijstbloem in zijn fles en nog heeft mnr niet genoeg dus heb cb gebeld en dit voorgelegt en gevraagt of ik mag beginnen met groentehapje dit omdat hij volgende week 4 maand is en dit mocht lieve groentehapje dan fruithapje nou gelukkig lust hij beide behalve bloemkool dit krijg ik er gwn niet in..sperziebonen en wortels en bruine bonen met appel..ik ben toch maar met potjes begonnen toevallig krijgt mijn man een miniblender in zijn kerstpakket (hun mogen uit meerdere pakketten kiezen en deze stond er ook tussen van moulinex mini luxe Blender ook voor smoothies)...zijn afvlakking op zijn hoofdje gaat ook steeds iets beter dankzij chiropractor hij kan nu alles weer met zijn hoofdje en armpje doen...dit zat dus helemaal vast en hij had er veel last en pijn van...en nu met de fysio verder om zijn voorkeurshouding eraf te krijgen en zijn hoofdje weer ronder te krijgen... Hij was laatst 62 cm en 6336 gr dus hij groeit goed...Alles en echt ALLES moet nu in zijn mondje en hij kauwt er dus echt op...en zijn hoektandje zit er ook al en die moet dus doorkomen maar die zat er al vanaf 10 weken ja ik weet klinkt als bullshit maar toch is het echt waar...hij wil nu ook steeds meer zitten en het liefst zelf.. Een de schommelstoel is zijn favoriet want zou kan hij alles zien wat er gebeurd...en nu weer fftjes denk/hoop ik wil hij niet meer in de box want dan ligt hij en kan hij niet genoeg zien blijkbaar....

Oja lieve meiden jullie meoten echt ff bij wibra kijken ze hebben zo leuk speelgoed van Fisher price...een soort staletje met aapjes en 1 met ijsbeertjes en 1 met paardjes..en de grote maken geluid van het dier zelf en de rest wat erbij zit hebben ook allemaal dingetjes rammelaargeluid of soort tik geluidje als je heeft hoofdje draait zoooo leukkk... kost 7,99 en heb ook van vtech een olifantje die liedjes zingt en cijfers en woordjes praat gekocht voor 7,99 maak je het in bad gaan nog leuker... Vond het zooo leuk en geen geld want fisher price en vtech zijn normaal nog best prijzig...dit gauw gehaalt en weg gelegt voor foto moment zijn eerste sinterklaas dit vier ik neit maar voor in het fotoalbum vind ik het leuk staan hahaha en de rest voor onder de kerstboom...

Pfff wat een lang verhaal sorrrryyyy...

En iedereen een hele dikke knuffff en aan alle mooiste kindjes van het hele forum:p een hele dikke kus...

14. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Danty: Oh meis.. fijn dat het nu beter met jou gaat!!! En ook super dat de kleine Djayvano rustiger wordt en zich steeds beter ontwikkelt. Kan me voorstellen dat dit je zorgen wegneemt en je meer kan genieten. En wat een goede tip van de WIBRA. Ik ben nu bij mijn ouders en daar hebben ze een WIBRA, dus ik ga zo even kijken!!! :D

En ik had jullie het kunstwerkje beloofd. Het is wat ingetogen.., maar mijn vader houdt niet van te opvallende dingen.. (dus ik moest me inhouden!)

Bijgevoegde bestanden:

15. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Mooi hoor flier..echt schattig...

16. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Wolkje.. lieve lieve schattebout!! Die gevoelens zijn volgens mij echt compleeeet normaal hoor! Ik heb ook bij de prikjes niet gehuild, en ook naar het KDV brengen is geen probleem.. (alleen de aller eerste keer maar dit kwam meer omdat hij hupsa gelijk de box in gebonjourd werd en tralies naar beneden zonder dat ik doei mocht/kon zeggen....)

Je bent gewoon nuchter, net als ik en vele anderen hier denk ik, wat moet dat moet.. en ja dan kun je erom huilen maar dat helpt je niks!

Twijfels over of ik dit echt wilde heb ik niet.. Moeder was altijd mijn antwoord als men vroeger vroeg wat ik wilde worden..! Maar meid.. ik denk dat het volkomen normaal is om bij jezelf stil te staan.. Ben ik blij met mijn leven? Want stel dat er nog iets aan schort dan kun je dat aanpakken!
    Is alleen maar je leven even goed onder de loep nemen!

Dus meid.. je bent een goede, nuchtere moeder die niet bang is dingen aan te pakken in je leven waar je nog niet tevreden mee bent!!

@Engel.. meid.. niet bang zijn..! Echt.. al die gevoelens die je nu in 1x ervaart allemaal zijn compleet normaal!! Het is waarschijnlijk het heftigste wat je mee maakt in je leven! Al die emoties.. gooi ze er gewoon uit meid.. en mensen die dan over een pnd beginnen hebben er geen verstand van! Al die emoties opkroppen.. daar krijg je een pnd van!!
    Hoe gaat het met je bekken meid?

@Liz.. Oktober weer voorbij meid.. gelukkig! Al weet ik ook wel dat je gevoel niet anders is omdat het toevallig nu november is.. maar toch..!
    Bedacht me eergister.. Jesse is al 5 maand!!:$ Toen moest ik in ene aan jou denken... Liza al over de 7 maand!!:$:$:$:$
    Hoe gaat het met haar? Heeft ze al een tandje? En de fruithapjes? Heeft Jesse zijn support geholpen? :D

@Pluus.. meid toch.. wat heftig dat Saar zo in de war is joh! Zou je echt zeggen dat ze een huilbaby is? Of zit er meer achter denk je? (angst ofzo...?)
    Hopelijk helpt de osteopaat jullie want niks aan als je kindje zoveel huilt! Dikke knuf!!

@Sita.. Fijn dat het bij jou zo lekker gaat! En.. de bv al helemaal gestopt nu?

@Flier.. wat een prachtige tekening!! En goed van jou zeg dat je het tegen je vader had gezegd!! Tuurlijk bedoeld je moeder het allemaal goed en wel.. maar sommige dingen kunnen ze gewoon beter niet zeggen.. of in ieder geval anders brengen! Hopelijk helpt het nu je vader het tegen je moeder heeft gezegd!!

@Ongi worden.... wow... dat iedereen ondanks de bv alweer ongi is zeg.. (behalve Liz dan toen ze nog bv gaf...) ook hier nog niks!!;)

@Anticonceptie.. geloof dat wolkje het vroeg over spiraaltje zonder hormonen? Ik heb me er erg in verdiept omdat ik dus geen hormoon iets meer mag ivm de trombose die ik had..
    Je hebt dan als enige niet hormoon iets als optie het koperspiraaltje...
    Zelf ben ik daar erg op tegen omdat deze niet de bevruchting tegen gaat maar wel het innestelen..
    Je hebt dus alsnog wel 'de' bevruchting om het vruchtje vervolgens niet in te laten nestelen.... Zelf ben ik hier erg op tegen (voor mij dan.. wat iemand anders wil moet ze helemaal zelf weten..;))

@hier.. heerlijk mamma-dagje weer gehad! om 7.30u gevoed op bed.. toen Jesse bij me gelegd en geslapen tot jawel half11 ongeveer!!:D HEEERLIJK!! Lekker rustig gebadderd.. en nu is de dag alweer voorbij!:(

Denk dat Jesse tandjes krijgt.. hij heeft sinds maandag echt ongelooooooflijk vieze broeken.. eerst was het groen;) Terwijl hij niks geen groene groente had gehad... en jawel... vandaag zitten we al op 5:$ poepbroeken... en dat terwijl hij normaal maar 2x in de week heeft!;)
    Had gister ook 1 wangetje vuurrood en warm..

Bedankt iedereen voor de lieve woorden betreft mijn 'inzinking' op het werk.. het was gewoon dat moment eventjes teveel.. daarbij denk ik dat ik dus flink de griep had ook nog.. eigenlijk.. aangezien echt alle spieren me pijn deden en ik me dood zweette terwijl ik het koud had..;)

Het is niet zo dat de bv me teveel word hoor.. dat loopt juist lekker hiero..!:D Geef nog maar 4 voedingen, soms nog 5..

Hoe zou het trouwens met Ukkie zijn?!

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Even een snel berichtje voor Pluus! Wil je even een hart onder de riem steken meid, en hoop zo dat het snel beter gaat met Sarah!

Ga nu snel door naar een verjaardag en Daan moet zo nog de fles, plus wij zelf nog eten.. dus reageer later uitgebreider!
    Fijne avond in elk geval allemaal!

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Pluus: Goed dat je naar de ostheopaat gaat morgen meis! Hopelijk werkt het snel! Dikke knuf!

@ Allemaal: Thnx voor jullie lieve woorden meiden, doet me echt goed! Heb voor mezelf besloten dat ik toch ook nog een klachtenbrief naar t ziekenhuis ga sturen. Er zijn zoveel fouten gemaakt en sommige fouten zitten mij echt gewoon dwars en ik hoop dat ze dit in het vervolg ook bij andere mensen dit soort dingen kunnen voorkomen! En voor mijzelf kan ik het dan misschien los gaan laten.

Quiten heeft zich gisteravond zo erg verslikt dat hij ook een tijdje niet kon ademen. Dit heeft hij wel vaker gehad, maar gister duurde het echt een tijd voor het weer terugkwam. Raakte zelf op een gegeven moment echt in paniek, had alles al gedaan wat ik zelf kon doen en had zelfs mn tel al bij de hand en toen ging het gelukkig weer goed, maar pfff wat heb ik gehuild zeg! Zn lichaam was echt helemaal slap...hoop t nooit meer zo erg mee te maken!

@ Sita: Speciaal voor jou heb ik weer wat foto's in mn album geplaatst ;)

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou net toch maar naar de huisarts geweest. Had gisteren al wel gebeld ivm dat hij spruw heeft, maar daar wilden ze toen nog niks aan doen.
    Vannacht heb ik bijna niet geslapen omdat ik bij ieder geluidje dat hij maakte bang was dat t weer niet goed ging. Verder werd hij veel minder happig bij de voeding, dronk maar 5 minuutjes en was er daarna echt klaar mee. Huilen kostte hem steeds meer moeite en er kwam maar weinig geluid uit als hij probeerde om te huilen, zo zielig!
    Kon natuurlijk met 2 dingen te maken hebben allemaal, spruw, of het erge verslikken.
    De arts heeft hem net helemaal nagekeken en hij was toen gelukkig erg alert, is hij ook de hele tijd verder geweest hoor. Ook z'n longetjes en z'n hartslag klonken helemaal goed. Waarschijnlijk komt het meeste dus door de spruw en daar gaat hij nu toch voor behandeld worden gelukkig. Het stoppen met ademen en slap worden is volgens haar een reflex op het verslikken en misschien gaat ook dit wel beter als de spruw weg is, omdat hij dan makkelijker kan slikken

20. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @engeltje: he dat was schrikken!! jakkes! Ik heb ook wel eens gehad dat pim zich erg verslikte en dan echt zo piepend naar adem hapte, maar dat hij helemaal stopte gelukkig nog niet.
    Goed dat je naar de ha bent gegaan, dan ben je toch wat geruster he!

@pluus: goedzo meid! hoop dat ie wat voor je kan doen! succes vandaag!

@danty: gaaf, djayvano als model! heel stoer! wel de foto hier laten zien he!

@allemaal: bedankt voor jullie berichtjes! heel fijn! dikke knuffel voor jullie!

@hier: Pim heeft al een paar dagen diarree (echt mosterdkleur poep en soms wel 3 keer per dag) en hij drinkt zn flessen niet helemaal leeg. hij krijgt 180 ml (exclusief de schepjes melk) en daar liet hij ooit wel eens een beetje van staan, maar dat was dan echt een bodempje. Nu laat hij bij gemiddeld 3 van de 5 flessen op een dag echt veel staan, soms wel 60 ml. Hij heeft alleen geen verhoging, plast goed en is verder even vrolijk en alert als anders en slaapt ook goed. Nu vraag ik me dus af: is dit erg? Iemand ervaring mee? Ik kan me voorstellen dat hij wellicht ook even stil staat in zn groei en daarom niet zo veel nodig heeft? of zou ik moeten over gaan op een grotere speen (heb nu avent nr 2)? Overigens heeft hij de afgelopen week ook weer 2 keer gespuugd, dus ben ook vaak bang m te veel te geven en heb dus nog geen grotere speen gebruikt.

Deel Deze Pagina