@ pluus: Dat schrikken zou er wel mee te maken kunnen hebben idd en als ik het goed begrijp waren jullie toen ook niet zelf bij haar toen dat gebeurde, maar opa toch? Kan er allemaal mee te maken hebben, maar nu de vraag hoe los je het op? Misschien de osteopaat even bellen dat je daar toch nog op bent gekomen, misschien heeft hij nog een goed advies? En alles goed aangeven op het "concentratie bureau" hoor! Ze hebben geen recht om te oordelen over het in bed slapen bij jullie, maar ik hoop voor je dat ze wel de gouden tip hebben zodat het beter gaat. Inbakeren kan een heel sterk gevoel geven van geborgenheid, heb er goede ervaringen mee op het werk, dus hopelijk werkt het ook voor Sarah! Dikke knuffel voor jou! En ze hebben bij mij alleen de dag na de bevalling m'n bloed gecheckt en verder nog niet. Ik ga het zowieso bij de gyn aangeven over anderhalve week en mocht t eerder de spuigaten uitlopen dan ga ik naar de ha. En ja ben blij dat de bv wel zo goed loopt, toch iets positiefs aan mijn lichaam en dat terwijl ik eigenlijk nooit bv wilde geven en anders een combi. Sarah heeft ook nystatine gehad he, kreeg zij ook rode bultjes op haar lichaam toevallig? Quinten heeft er namelijk heel veel op z'n rompje en een paar in z'n gezichtje. Lijkt trouwens niet op de 5e of 6e kinderziekte... @ flier: met wat voor borstkolf kolf jij? En is ie elektrisch of met de hand? Ik had eerst alleen de handkolf en later een elektrische gekocht, beide van avent. Met de handkolf kan ik meer druk zetten en spuit het eruit en ben ik binnen 10 min ongeveer klaar, maar de elektrische zuigt niet hard genoeg. Zonder het massagekussentje erin gaat t wel beter, maar met de hand heeft toch echt mijn voorkeur. En heb je al een warme hydrofielluier geprobeerd? Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt hoor en is dat kv, gewoon doen, niks mis mee! Je hebt hartstikke goed je best gedaan en Daan heeft t in ieder geval de eerste tijd gehad, nou top toch? Maar kan me voorstellen dat je ervan baalt omdat t zoiets moois en intiems is! Knuffel voor jou!
Whaha, Engeltje heeft weer last van zwangerschapsdementie.. Adam heeft in elk geval de eerste tijd bv gehad! (en Daan ook trouwens) Flier, hoe ging het nu met de bv? Is ie verzadigd? Was Adam trouwens wel goed gegroeid? Ik heb hier met het afbouwen ook gebruik gemaakt van warmtecompressen om de klieren open te gooien (moest na het kolven goed gebruik maken van koude compressen), maar dat hielp wel! Misschien ook nog een suggestie inderdaad. En als je sowieso al volgende week wilt afbouwen, is het misschien inderdaad beter om nu al langzamerhand te beginnen. Hoewel ik me kan voorstellen dat dit niet echt de reden is waarom je het nu al zou willen doen. Ik vond het zelf niet prettig toen om verplicht al te moeten gaan afbouwen, maar goed.. alles voor mijn ventje! Wolkje, waren de pukkeltjes bij Pim na een week weg? Hier lijkt het nog niet echt minder te worden, maar goed.. het zit er ook nog geen week.
Weet iemand van jullie trouwens welk merk luier dit is? Heb er al een topic over geopend, maar nog niet veel reactie. Ik kreeg de luiers in een luiertaart, dus heb geen idee! Als ik weet welk merk dit is, en ze bevallen niet weet ik in elk geval welke ik niet hoef te kopen.
Achja wat scheelt het... Daan, Adam... 1 letter verschil maar en een beetje husselen met de letters hihi sorry!!!
@Engel.. hahaha... idd heb je weer last van je dementie... ik heb idd een elektrische kolf... en nog geen warme hydrofiel luier geprobeerd... ga ik straks proberen.., ga toch proberen om voor die laatste paar dagen de productie iets omhoog te krijgen... hij leek nu na deze voeding redelijk verzadigd.... we zullen het zien...
@ flier: die hydrofielluier moet je dan echt ff goed heet maken onder de hete kraan, in vieren vouwen en om heel je borst heen leggen. Niet als ie nog kokend heet is natuurlijk , maar hij moet wel nog echt goed warm zijn. En kan je je kolf ook handmatig gebruiken of heb je daar geen opzetstuk van? Welk merk heb je?
@Sita: tnx voor de afbouw tips!!! wat betreft de luiers... ik herken het ook niet... 't is geen kruidvat.. misschien aldi? die schijnen overigens wel goed te zijn, maar heb ze nog niet geprobeerd....
Ok zou t echt niet weten dan sita, heb wel gehoord dat die van de ah ongeveer net zo fijn zijn als de pampers, maar zelf nog niet geprobeerd.
@Engel: tnx voor het advies... ik laat je straks nog weten of het gelukt is... ik heb een kolf van medela, zonder extra opzetstuk. dus kan 'm niet mechanisch gebruiken..., helaas... 't is overigens ook geen nieuwe kolf.., maar was nog wel krachtig genoeg (zei mijn kraamhulp).
@ flier: graag gedaan, hopelijk lukt het! Medela zuigt wel harder idd ( in t ziekenhuis ff gebruikt) is ook instelbaar toch? Ik ga zo proberen naar m'n moeder te wandelen, maar ben al blij als ik het dorp redt! Nick staat standby om me op te pikken als ik strandt haha
@Engel: idd instelbaar.. maar heb 'm op de sterkste stand! kolven gaat nu niet lukken.. heb al wat drama's hier... dus ik wacht even tot na de volgende voeding... ben bang dat ik anders straks te weinig ga hebben...
Sita lijkt wel de c1000 luiers.. De kruidvat zijn nog beter als de pampers...kon elke dag bedje verschonen omdat djayvano doorlekte met de pampers en met kruidvat nergens last van en is ook nog goedkoper.. Bah djayvano knalrode wangetjes voelt erg warm aan en heeft iets verhoging..dus of hij wordt ziek..of het puntje wst ik in zijn mond voel is een tandje dat doorkomt...
Danty, aah.. sneu zeg! Hoop dat Djayvano snel opknapt! Het zijn geen C1000 luiers, die heb ik al gehad van iemand anders. Las net 2 reacties dat de luiers van het merk Bumblies zijn. Wat betreft kruidvat luiers, heb ze hier gehad, maar die zaten toen aardig krap. Was zo'n klein pakketje. Tot nu toe heb ik hier pampers en die bevallen nog goed, vooral qua pasvorm en nog geen doorlekken gehad. Wel wil ik de kruidvat nog eens proberen (heb nu nog 2 pakken liggen van pampers maatje 2). De Bumblies zijn maatje 3, maar wilde even proberen of die goed zitten. Heb ook nog 2 luiers maatje 3 van Pampers Active Fit liggen, dus die gaan we ook nog eens proberen. En die van Etos/AH zijn ook nog een keer aan de beurt om uit te proberen. Scheelt wel dat KV en Pampers vaak in de aanbieding zijn vind ik.. Ik koop geen luiers zonder aanbieding, haha!
nou, heb er net gelijk 1 geprobeerd en meneer dacht hem ook gelijk even goed uit te proberen. Pasvorm was redelijk, maar met een volle ooepluier en niet doorlekken is deze nu wel even goedgekeurd. Daan heeft hem nog geen half uur aan gehad, dus weet niet of ze voor meer tijd geschikt zijn. Weet niet of ik ze super fijn vind, maar goed.. eerst maatje 2 maar even opmaken wat ik nog thuis heb voor ik de rest ga gebruiken. Het is dus in elk geval of bumblies, of etos. Binnenkort maar eens de Etos aanschaffen dus en kijken of het dezelfde zijn en hoe die bevallen.