Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Yessss heb het huis van m'n ouders gehaald! Ongeveer 1,5 km in een half uur tijd! Ben doodop, maar trots op mezelf!

Ik vind de kv luiers voor nu nog wat te stug, maar qua lekken zijn ze wel fijn!
    Heb geen ervaring met bumblie luiers, maar wel met de billendoekjes, die zijn erg fijn!

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik reageer straks even uitgebreid maar de luiers zijn ook geen ah luiers. Die zijn blauw met roze en NIET fijn! Geen aanrader dus!

3. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Zo, ik zal ook weer eens mijn best doen om uitgebreid te reageren.

Slapen/ slaapzakje: toen Liza nog erg klein was, sliep ze overdag vooral in de box. We voerden eigenlijk al wel meteen in dat ze na het avond eten in haar eigen bedje zou gaan slapen als ze moe zou worden. Zo zou ze het verschil tussen dag en nacht ook mee krijgen. Maar toen ze zo klein was, had ze nog niet echt een ritme in het slapen en in het drinken. We kwamen vooral haar behoefte tegemoet en dat werkte prima. Liza heeft op wat kleine en korte incidenten na, nooit moeite gehad met slapen. Toen we merkten dat ze zich wat bewuster werd van haar omgeving en omgevingsprikkels, besloten we dat ze haar slaapjes lekker in haar eigen kamertje zou doen. Ook dit ging heel erg goed. Ze sliep daar langer en beter dan in de box, dus ze was er toen gewoon echt aan toe. Op een gegeven moment werd ze ook wat beweeglijker in haar bedje, toen vonden wij dat het tijd werd voor een slaapzakje. Ook dit deed goed, het gaf wat meer rust. Maar na verloop van tijd wist ze zich prima om te draaien met slaapzakje en al en schoof ze haar hele bedje door! Erg grappig om te zien en ook om te zien wat een lol ze er zelf om had! Maar al gauw hield dit haar uit haar slaap, want ja... hoe moe je ook bent, de wereld verkennen is altijd vele malen leuker dan slapen he. Dus toen heb ik het uiteinde van haar slaapzakje eens onder het matrasje geklemd. Dat hielp! Ze had nog alle bewegingsruimte om lekker wat te schuiven en met haar armpjes lekker te zwaarien en draaien en om lekker met haar slaapdoekje en het 'maanmeisje' te rommelen om daarna al knuffelend lekker in slaap te dommelen. Ze kon zich niet meer omdraaien en haar hele bedje door schuiven. Omdat wij een camera babyphone hebben, voelde ik me hier goed bij. Zonder camera babyphone weet ik niet of ik deze methode zo geschikt had gevonden. Maar ze gedijt er gewoon goed op, het geeft haar de rust die ze nodig heeft om zich toe te kunnen geven aan haar slaap. En ja, ik heb de enge verhalen wel gelezen over vastklemmen van slaapzakjes e.d. Maar Liza brabbelt en knuffelt wat met haar doekie en dan valt ze lekker in slaap. Dus het doet haar gewoon goed. Maarrrr....ze is nu al zo sterk en slim, ze heeft al weer in de gaten hoe het werkt om het slaapzakje los te krijgen en dan weet ze vervolgens met haar handjes de dekentjes ook lekker van zich af te peuteren. Dus ik ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen, want ik vrees dat het niet heel lang meer zijn heilzame werking zal hebben en ze binnenkort weer dr hele bedje door schuift! Toch denk ik dat dit niet zo heel erg zal zijn. Liza heeft het brabbelen, knuffelen en dat schuiven echt nodig om lekker in slaap te vallen. Dus ik denk dat wanneer ze eenmaal doorheeft hoe ze zich goed los kan wurmen, dat schuiven en dekentjes lostrekken gewoon onderdeel zal worden van haar in-slaap-vallen-ritueel. Als ze eenmaal slaapt, dan slaapt ze en kunnen we haar later wel weer lekker toedekken. Liza slaapt eigenlijk helemaal niet meer in de box of het wipstoeltje of in de wandelwagen, ze past nog net in de reiswieg. Ze slaapt alleen nog maar in haar eigen bedje. Ze slaapt overdag nu twee keer. Een keer in de ochtend, meestal zo rond 10:30 tot een uur of 13:00/13:30. En dan slaapt ze 's middags ook nog. Meestal vanaf een uurtje of 15:30/ 16:00 tot 16:30/ 17:00.

Sita, jij vroeg hoe wij het doen als we terug komen van boodschappen doen ofzo. Dan bedoel je neem ik aan wanneer hij slaapt? Als Liza nog steeds aangeeft moe te zijn wanneer we weer thuis zijn, nadat ze uit de wagen is gehaald, dan leg ik haar lekker in haar bedje. Maar als ze gewoon weer klaar wakker is en vrolijk, dan laat ik haar gewoon lekker beneden. Als ze dan weer moe wordt, dan leg ik haar wel weer in haar bedje. Als ze door blijft slapen als ik haar uit de wagen haal, dan leg ik haar in haar bedje hoor. Maar dit gebeurt eigenlijk nooit! Ze wordt altijd wel wakker wanneer ik haar over wil hevelen.

Speelgoed: Liza speelt al heerlijk met al haar speeltjes! Ze kan zich er echt goed mee vermaken. Erg leuk om naar te kijken! Ze vindt de muppets van de appie echt een feest, levert standaard lachbuien op...zo schattig! Dan moeten papa en mama ook hard mee lachen, ze heeft er dan echt zo'n lol om. Dat die lelijke beesten nog zoveel plezier op zouden leveren zeg...hihi. Ze vindt het ook heerlijk om gewoon lekker met haar eigen handjes en voetjes te spelen. Van de week was mijn goede vriendin op visite met haar kleine meisje van zes weken jonger. Ze lagen naast elkaar en Liza gooide haar voetjes in de lucht en stopte haar rechter voetje lekker in haar mond en het kleintje van mijn vriendin stopte het linker voetje van Liza in haar mondje, want die bungelde zo verleidelijk boven haar mondje. Hilarisch!! Lekker op haar buikje liggen de woonkamer door kijken is ook erg leuk. En ze schuift nu achteruit de vloer over wanneer ze op haar buikje ligt op de vloer. Dan wordt ze af en toe wel eens boos, omdat ze eigenlijk graag vooruit wil, maar ze heeft nog niet helemaal door hoe dit nu werkt. Je ziet haar dan naar een speeltje kijken waar ze graag naar toe wil en hoe verder ze dan achteruit gaat, hoe bozer ze wordt...want ja, dat is mooi wel de verkeerde kant op! Liza is echt een feestje om naar te kijken wat dat betreft. Liza begon overigens niet direct met speeltjes te spelen, het begon met spuugdoekjes en haar eigen kleertjes. Echte speeltjes daar had ze eerst nog niet zo'n interesse in. Ze heeft trouwens nog een merkwaardige tik.... Geef haar een speeltje en ze vermaakt zich het best met...met....met...jawel, het labeltje!! Ze kan echt op zoek zijn naar een labeltje. Gek kind! Die probeert ze dan in haar mondje te stoppen en als dit dan is gelukt, dan trekt ze er een heel vies gezicht bij. Het lijkt iedere keer weer tegen te vallen. Zo grappig!

Flier, wat heerlijk he, die lachjes die je cadeau krijgt van je kleine vent! Nog even en hij schaterlacht je tegemoet...zoooow cute!

Engeltje, jeetje...schrikken zeg, dat je niet lekker werd op je weg naar de wc. Hoe is het nu met je? Laat idd maar bloed prikken als je zo duizelig en wankel blijft. Je moet er niet aan denken dat dit je gebeurt wanneer je Quinten op de arm hebt.

Pluus, ach jee...het zou zomaar kunnen dat die harde klap er iets mee te maken heeft gehad toch? Idd even aangeven bij de osteopaat. Ik ben benieuwd wat de Puckababy op gaat leveren. Het zou fijn zijn als het zijn vruchten af gaat werpen, zijn jullie wel aan toe en dat hebben jullie wel verdiend. Mooi om te lezen hoe volhardend je bent in het proberen op te lossen van Sarah haar onrust! Lief en ontroerend. Je laat het er niet bij zitten, super mama ben je!

Flier, volg je gevoel en je hart meis. Ook bij mij kwam er met kolven veel minder uit dan tijdens de borstvoeding hoor. Dat scheelde echt aanzienlijk! Op een gegeven moment had ik er bijna een dagtaak aan om wat extra te kolven voor mijn voorraadje. Je borsten zijn op een gegeven moment precies afgesteld op de behoefte van je kindje, dat dit gewoon nog maar nauwelijks gaat.

Luiers: wij gebruiken nu al geruime tijd die van het Kruidvat en die bevallen echt heel erg goed. Die van de Etos vind ik persoonlijk maar niets, veel te ruw. Ook Pampers vind ik erg fijn en wanneer deze in de aanbieding zijn, schuw ik het ook niet deze te kopen. Maar bij het Kruidvat zijn ze ook vaak in de aanbieding. En wanneer ze niet in de aanbieding zijn, zijn ze ook goed betaalbaar.

Verder heb ik vandaag nog wat plaatjes geschoten en deze kan ik jullie niet onthouden:

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wauw Liz, wat een dametje al zeg! Enneh.. ze gaat steeds meer op jou lijken of niet?

Ik vind het zelf ook erg belangrijk dat de luiers goed zitten.. als dit de pampers zijn (die inderdaad vaak in de aanbieding te koop zijn) dan heb ik daar ook geen problemen mee. Goedkoper zou mooier zijn, maar is voor mij geen must.

Mn ventje ligt nu in de box te slapen.. ik ga wat eten koken en misschien vanavond nog naar de Prenatal.. even kijken of mn vent daar zin in heeft.

5. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Sita, echt grappig dat je het zegt, want ik krijg de laatste tijd echt alleen maar te horen hoeveel ze op mij lijkt. Terwijl ze nog niet eens zo lang geleden echt zuiver op mijn vriend leek!

6. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz: Oh... wat een poepige foto!! En ze gaat idd steeds meer op jou lijken.... dat geeft mij ook wat hoop... Er wordt nu gezegd door IEDEREEN dat Adam een kopie is van mijn vriend... En hilarisch dat ze altijd op zoek is naar het labeltje.... laatst hoorde ik voor het eerst dat kinderen dit extra interessant kunnen vinden (en 'waarom' denk je dan... :) ) Heeft Liza al het record achteruit schuiven op haar naam staan...?? Als je dan om haar moet lachen, wordt ze dan nog bozer? Of heeft ze dat niet helemaal door? :) Kan bijna niet wachten tot Adam hier ook zulke dingetjes gaat doen... Tegelijkertijd mag hij nog wel een tijdje zo lief en klein blijven!!!! Laten we maar beginnen met het schaterlachen... :D

@Engel: Top dat je het gehaald hebt!! En nu met de beentjes omhoog!!!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Liz: wat een lekker vrolijk meisje heb je toch! Ze lijkt idd sprekend op jou hoor!!
    Hier ook een uk die sprekend op z'n pappie lijkt, hij heeft echt niks van mij in z'n uiterlijk lijkt wel. Van de week een babyfoto van Nick naast Quinten gehouden en echt 2 druppels water! Op de vorm van z'n koppie na, maar das t verschil van een ks en een tangverlossing ;)

@ flier: lig nu idd met m'n benen omhoog op de bank! Ff uitpuffen voor het bed/bad ritueel begint ;)
    Was trouwens net op tijd binnen bij m'n moeder, vlak daarna kwam d'r regen met bakken uit de hemel!
    M'n moeder was ook helemaal verbaasd dat ik was wezen wandelen zo'n stuk en toen ik Nick belde dacht hij dat ik halverwege was.. Dat was mijn verwachting eerlijk gezegd ook vooraf hoor! Deze sprong geeft me wel weer enorm veel hoop!

8. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden!!

@ Engel, wat goed van je!! Knap gedaan meid!
    En ik ben helemaal vergeten te reageren op je foto's! Ik vind die met dat schuimbadje GE-WEL-DIG!!!!! Ze zijn allemaal leuk en mooi maar die springt er voor mij uit!

@ Liz, wat een mooi meisje is Liza toch!!! Geweldig om te lezen hoe ze zich ontwikkeld!!
    En dank je voor je lieve woorden! Kreeg er een brok van in mijn keel! Dank je wel!!

@ Sita, ik was vroeger ook een label kindje! Heerlijk vond ik dat! Ik versleet ze gewoon aan mijn knuffel! Haha mijn moeder heeft er veel nieuwe op moeten maken hoor! Maat wat ik er leuk aan vond? Geen idee hahaha

@ Het cb.
    Ik had een andere verpleegkundige dan mijn 'eigenste' ik vond haar echt heel erg fijn!! Ze nam me echt serieus en was echt heel lief voor me! Ze begreep echt dat ik het zwaar had en ze vond dat ik hulp nodig had! Ik moest een afspraak maken bij de ha voor verder onderzoek en dan nog een verwijzing naar de kinderarts als ze me niet genoeg kon helpen.
    Mocht dit niet lukken dan zouden zij bellen voor me! Erg lief!!
    Ik heb het over het inbakeren gehad en ze zei dat dit nier meer zou helpen. Sarah is hier al 'te oud' voor.
    Verder gaat ze me morgen bellen om te kijken of de ha me genoeg heeft kunnen helpen.
    Ze denkt overigens dat het niet komt door het schrikken!

Nou ja het is een heel verhaal en ik ben een beetje warrig omdat ik zo moe ben... al met al is de conclusie dat ik morgen naar de ha ga en daar verder onderzoek wil voor Sarah.

Zal nog even zeggen hoe zwaar en lang ze nu is...
    Ze weegt 5914 gram en is 62 cm!

Ik laat jullie morgen meer weten!

9. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @sita: de butljes bleven hier wel een paar weken. Ik weet eigenlijk niet hoe lang precies, maar t werd gewoon steeds minder. maar een aantal weken duurde het wel. Vooral niks op smeren en niets aan doen en dan gaat t vanzelf over.

@luiers: Wij hebben nu maatje 3 van kruidvat en die vind ik wel fijn! Pampers zijn ook fijn, maar kruidvat was laatst in de aanbieding. Ik wilde vandaag die van de Lidl kopen, maar die hebben ze pas vanaf nog een maat groter. Heb toen eens een onderzoek van de consumentenbond opgezocht en daar stond de kruidvat op 1, pampers op 2 en die van de Lidl op 3. verschil was maar een tiende punt ofzo. De moeite waard om te proberen dus!
    weet iemand overigens of de pampers of kv in de aanbieding zijn deze week?

@Engel, goed gedaan met je wandelen vandaag hoor! en hou t ff goed in de gaten met je flauwvallen is niet goed als dat te vaak gebeurt hoor!

@flier: wat balen dat je bv zo tegen valt. De keuze om te stoppen is niet makkelijk, maar het geeft je uiteindelijk wel veel rust! Heerlijk vind ik het nog steeds; het gevoel dat je weer een beetje "vrij" bent en niet meer "melkslaaf" van je baby. Ik vond het dus erg fijn toen ik eenmaal was gestopt. Je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt, komt goed!

@Liz: haha, lachen dat Liza al zo begint te kruipen, alleen de verkeerde kant op... haha!
    en wat lijkt ze idd op jou! steeds meer!

@hier: vandaag weer naar "consternatie bureau" geweest. Onze vent is al weer 67 cm en 7,2 kg! Gaat dus weer lekker! Hij heeft alleen veel last van een super droog huidje. Hij heeft een schraal voorhoofdje en dat jeukt geloof ik ook, want daar wrijft hij vaak over en daar zitten vaak wondjes van zn nageltjes. Ook zn rompje zit vol met schrale plekjes. Nu dus niet meer met zwitsal wassen (balen! daar gaat t lekkere luchtje :)) maar met Balneum Baby extra vettende olie en paar keer per dag smeren met Vaseline creme.

Ik stop Pim trouwens ook met het slaapzakje vast in het matrasje, hij werkt zich namelijk ook echt omhoog in bedje en dan wordt ie midden in de nacht wakker en is hij echt ijskoud. Dat is zo sneu! Maar ik wist eigenlijk niet dat dit slecht was! Wat is er dan niet goed aan? Ik let wel altijd op dat de dekens ook goed ingestopt zijn en dat hij ze dus niet over zn hoofdje kan trekken ofzo. het gaat in ieder geval prima nu. zn handjes zijn wel altijd ijskoud, want die heeft ie altijd langs zn hoofdje liggen.

Overigens is hier het slaapritme vanzelf ook een beetje gekomen. Ik twijfelde ook wanneer ik m in bedje moest leggen of wanneer in de box enzo, want ook ik wilde niet dat hij overdag te veel zou slapen en dat ie snachts wakker zou worden. Met een week of 6, toen we vaste voedingstijden kregen, ben ik begonnen met hem in bed leggen na de voeding van 11 uur. Het duurde een paar dagen voordat hij hier goed aan was gewend, maar nu slaapt ie echt een paar uur dan. Hetzelfde verhaal geldt nu voor de avond, ik merk dat hij savonds niet veel wakker meer is, maar na de voeding van 7 uur eigenlijk in slaap valt en dan slaapt tot we m weer wekken om 11 uur. Ik leg m nu dus ook steeds vaker na de voeding van 7 uur al in bedje. Het ritme komt dus vanzelf is mijn ervaring, je merkt het vanzelf als ze meer gaan slapen en behoefte hebben aan hun bedje.

oh en over mijn vage klachtjes, ik ben gelukkig niet zwanger :-D
    Maar ik werd dus gisteren ineens weer ongesteld! Dat terwijl ik dat pas volgende week vrijdag weer zou moeten worden! Dus mijn cyclus is echt nog niet wat t geweest is. Maar het is dus echt heel erg! Ik ben nu voor t eerst weer tampons gaan gebruiken na de bevalling, maar die zitten dus echt binnen een uur vol. ik heb dus ook maar maandverband er bij, maar kan dus nog echt eens in de 1,5/2 uur alles verversen, dat is echt vaak en dan zit de tampon en mn maandverband vol! Voor de zwangerschap kon ik op mn heftige dagen t echt minimaal 5-6 uur trekken met 1 tampon en dan had ik er een inlegkruisje bij voor t geval dat. Maar nu heb ik echt t idee dat ik leeg loop! En ik ben al twee keer ongesteld geweest na de bavlling en dat was gewoon normaal. Zou dat nog een beetje opruimen van de bevalling zijn geweest en dan nu pas weer volle bak een echte menstruatie? ik vind t maar niks!

Nou, ik ga ff op de thee bij mn collega, fijne avond allemaal!

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, hihi ook jij hebt last van dementie (laten we het maar op ontzwangeren houden). ;) Ik heb geen labelkindje... hihi!
    Maareh.. ben benieuwd of de ha je verder gaat helpen. Wel super dat je nu een goede verpleegkundige had op het cb! Je meisje groeit goed. Maar wat een verschil zeg met de jochies hier.. Ons ventje is sowieso 58 cm en inmiddels ook wel 5 kilo geweest, en dat terwijl hij nog geen 6 weken oud is en Sarah al bijna 4 maand! Apart..

Wolkje, oke.. het lijkt hier wel iets minder te worden, maar soms lijken de pukkeltjes weer veel erger. En sjonge, nu alweer ongi? Niks aan zeg! Hoop dat het een eenmalige grote schoonmaak is van je baarmoeder.. Enneh, Pim is echt al een flink ventje zeg! Denk dat Daan over 2 maandjes ook wel zoiets is. ;)
    Thanks trouwens wat betreft je reactie over het slapen. Vandaag wilde ik Daan meer overdag in zn bedje doen, maar heb niet het idee dat dit erg goed werkt voor hem. Na de voeding van 11.00 gaat hij wel zijn eigen bedje in, maar nu ligt hij in de box. Hij was echt helemaal munt na de fles en het douchen vanavond. Ik ben bang dat als ik hem nu al in zn eigen bedje leg, hij midden in de nacht denkt dat hij al een halve nacht heeft gemaakt en dan niet doorslaapt. Ach, we proberen wel wat. :)

Daan heeft nu witte schilfers op zijn hoofd zitten. Ik weet niet of dit die berg is waar je wel eens wat over hoort.. als ik het intik op google zie ik plaatjes met echt plakkerige schilfers, maar dat heeft hij niet volgens mij. Weet iemand wat ik hiermee kan/moet doen?

11. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Flier, nou...echt dat ging bij ons precies hetzelfde. Ik kreeg alleen maar te horen hoeveel Liza wel niet op mijn vriend leek, zuiver! En nu gaat het de andere kant op haha. Heel grappig. En ook erg leuk dat ik het zelf ook gewoon zien. Vooral haar ogen. Dat vind ik soms gewoon eng hoor, het is net of ik mezelf in mijn ogen kijk. Tja..en die labeltjes tik. Ik had er nog nooit eerder van gehoord hoor, ik zie het nu bij haar pas voor het eerst. Gek kind! Ze kan er helemaal in op gaan als er een heeft gevonden. Nou hebben we een speeltje van Difrax, een soort van knisper zonnetje met aan de zijkant allemaal labeltjes...maar dat is dan weer niet interessant he...tsss ;) Het record achteruit schuiven? Geen idee of Liza deze op haar naam heeft staan, maar ik denk dat ze aardig op weg is. Ze is ook goed op weg naar het record rondjes draaien en links of rechts af slaan haha. Nu nog vooruit! Die snapt ze nog niet helemaal hihi. Ik geloof niet dat Liza nog bozer wordt als wij om haar gestuntel lachen, ze is dan teveel bezig met dat wat ze voor ogen heeft. En als ze ons wel in de smiezen heeft, dan giechelt ze gewoon lekker met ons mee!

Engeltje, ook hier hetzelfde verhaal met baby foto's. Liza was echt zuiver mijn vriend. Echt een kopietje van mijn vriend als baby. Maar het lijkt nu toch echt allemaal wat te veranderen. En eh...ik vind het stiekem niet zo heel erg hoor.

Pluus, graag gedaan hoor. Mag best wel eens gezegd worden toch?! Wat fijn dat je zo serieus genomen bent vandaag. Dat zal best goed doen. Zeker omdat je zelf ook nog zo aan het zoeken bent. Echt fijn dat ze goed naar je heeft geluisterd en zich zo voor je in zet. Net wat je nodig hebt en wat je verdient. Hopelijk komt er wat uit het consult bij je huisarts. Ze groeit in ieder geval erg goed! You go Saartje!

Wolkje, Wat ik er van begrepen heb, is dat wanneer het slaapzakje te strak tussen het matrasje wordt geklemd, een baby zich kan verstikken omdat het geen bewegingsvrijheid meer heeft op die manier. Maar Liza haar slaapzakje is best lang en ik zorg altijd dat ze nog genoeg ruimte over houdt om toch nog wel wat te bewegen. Het is niet zo dat ze heel strak ingesnoerd ligt. Het is puur het voorkomen dat ze naar achteren schuift en dat werkt op deze wijze echt heel erg goed. Dus ik geloof niet dat er echt een groot gevaar in zit, mits je het niet te vast en te strak doet allemaal. Ook Liza haar handjes zijn altijd erg koud, ook zij slaapt lekker met haar handjes en armpjes omhoog. Misschien moeten we ze van die krabwandjes aantrekken 's nachts ;) Liza heeft ook een droog huidje, vooral haar wangetjes. Ik smeer er nu die gele vaseline op of 'Zwitsal voor op het wangetje'', dat werkt goed. Ach bleeegh, die menstruatie. Herkenbaar hoor. Bij mij is het sinds de bevalling allemaal wel keurig op tijd, zit echt in een strakke cyclus van om en nabij de 28 dagen, maar die eerste twee dagen zijn wel een stuk heftiger dan voor de zwangerschap hoor! Ik gebruik nu van die dikke matrassen en 's nachts wil ik ook nog wel eens doorlekken. Dat heb ik echt nooit eerder gehad hoor. Gelukkig is dag drie meestal weer van normale proporties.

12. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @liz: thanx voor de info. Nu je het zo zegt kan ik er inderdaad wel inkomen dat het gevaarlijk kan zijn als ze zich niet kunnen bewegen. Ik stop m er ook zeker niet heel strak in, alleen het laatste randje, zodat hij zich niet omhoog kan werken, en dat gaat inderdaad goed. overigens ligt hij vaak 's ochtends wel weer los hoor, maar het iss idd meer voor het inslapen, zodat ie dan niet meteen bovenin zn bed ligt en niet in slaap komt.
    En die menstruatie, ja bah zeg! en ook zo veel ineens, ik blijf lopen! Ik dacht dus ook dat ik weer een mooie cyclus had van rond de 31 dagen, maar niet dus. Hopen dat het nu minder wordt.

@Sita: Pim had ook berg :) dus wat dat betreft lijken de boys wel op elkaar. Hier heeft hij het best een tijd gehad, en ook nu heeft hij er nog een beetje last van. Het zag er een beetje zo uit: http://www.kiesbeter.nl/object_binary/o1455.jpg

Hij heeft blonde haartjes en door de berg lag er gewoon een gele gloed over zn hoofdje. het waren eerst maar een paar schilfertjes, maar op den duur zat de hele bovenkant van zn hoofdje vol. allemaal kleine schilfertjes die er als dakpannen op liggen. Het heeft volgens mij te maken met dat die kleintjes de haren nog niet echt wassen en het niet gekamd wordt, waardoor stof en talf zich gewoon ophoopt op t huidje ofzo. Je kunt t weg krijgen door er een dikke laag olie of vette zalf op te smeren 's avonds en dat lekker in te laten trekken. Dat kun je er dan vervolgens met een bankpasje of iets soortgelijks de volgende ochtend af schrapen en dan schraap je zo alle velletjes weg. Het zijn ook echt schilfers en het is geen huid meer; als je het weghaalt beschadig je de huid niet en wordt t ook niet rood ofzo. hij voelt er ook niks van. Hier heb ik t een keer met olie gedaan en daarna eigenlijk steeds als hij bij me op schoot lag te slapen met mn nagel heel voorzichtig gepulkt. met t badje maak ik zn haartjes ook nat (ik gebruik nog geen shampoo) en dan wrijf ik ook (voorzichtig!) met het washandje over zn bolletje, zodat ik ook een beetje wegpoets. ook goed afdrogen en lekker zachtjes wrijven met de handdoek en het schijnt ook te helpen lekker zn haartjes te borstelen met zo'n babyborsteltje. Sowieso schijnt het vanzelf over te gaan, maar je kunt het dus een handje helpen.

Slaap lekker dames!

13. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Berg..bij kruidvat heb je een tube zalf ervoor staat ook op voor berg..eigen merk blauwe tube...ik zag het llaatst staan toevallig....ik gebruik zwitsal goedemorgen haarlotion al vanaf begin...en met 2 maand geloof ik..ook shampoo zwitsal...djayvano zweette zo erg op zijn hoofdje en zijn haartjes waren soms zeiknat dus vandaar dat ik het al wel waste met shampoo..nu nog...hij heeft er gelukkig geen last van....hoop dat ze er snel vanaf zijn beide....

Liz...wat helpt beter voor op de wangetjes djayvano heeft er nu ook zo last van..gebruik nu ook zwitsal voor wangetjes...en ik ga het ook zeggen hihi ze lijkt echt op jou...hoor het hier nu ook dagelijks kleine melody..vind het stiekem ook niet...hihi...

Hier net dag van ongi af gelukkig...geen idee wat me cyclus is...

Pluus hoop dat je morgen voor elkaar krygt bij de ha...dikke knuff.....

Sorry ben de rest echt kwijt..

Oja engel wat goed en fijn dat je zo stuk hebt kunnen lopen....

Slaap lekker allemaal

14. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Danty, ik vind dat de gele vaseline het beste werkt. Soms doe ik er ook een klein beetje Zwitsal op het wangetje doorheen, dat ruikt zo lekker en dan heeft ze weer lekkere zachte wangetjes.

15. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Oke ga ik die ook ff halen...dankjewel xx

16. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bv-productie verhogen: Gisteravond leek het niet veel beter te gaan.., maar vanochtend wilde Adam wel langer drinken dan normaal aan de rechterborst (normaal wordt hij na 5 min. boos omdat er dan niets meer uit komt). Sowieso heb ik links veel meer melk dan rechts.. echt 2x zoveel... om deze reden leg ik 'm altijd eerst rechts aan, zodat hij deze dan stimuleert.., maar dat lijk niet te helpen... Maar nu lijkt het dus iets verbeterd te zijn... na de volgende voeding ga ik weer een keer extra kolven... Zou toch wel stoer zijn als ik de komende dagen de bv nog even kan volhouden... Het is wel heel gezellig om te voeden.

17. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @danty: ik gebruik vaseline creme van het eigen merk van de apotheek, dus niet van het merk vaseline. dat is een soort witte zalf ook, dus zal wel overeen komen met gele vaseline. Op t cb zeiden ze in ieder geval dat als t echt droog is je het beste iets als vaseline creme (geen pure vaseline) kunt gebruiken omdat daar verder niks in zit. Zwitsal is dan toch te aggressief.
    Omdat pim ook op zn lijfje last heeft (flinke rode schrale plakkaten, lijkt wel een beetje op exzeem) mag ik m ook niet meer met zwitsal wassen maar moet ik extra vettende badolie van balneum gebruiken. Zwitsal is dus heerlijk maar voor gevoelige huidjes toch niet zo geschikt!
    Ik spriets gewoon steeds een beetje zwitsal parfum op zn kleertjes en heb van die geurbuiltjes in de kast zodat ie toch lekker naar zwitsal ruikt :)

Zo, vandaag even flink aan de opruim en de poets, gaan met die banaan!

18. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    flier: fijn dat het ineens beter lijkt te gaan! Fijn!! succes!

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ohhh meiden, jullie maken het me zo moeilijk met die foto's! Klets nog in een ander topic en daar vinden ze weer de douchefoto en jullie voornamelijk de badfoto.... ikzelf vind de badfoto en Nick de douchefoto, het is echt fifty fifty dus haha Nou heeft Nick altijd meer geluk als ik, dus ik denk dat ik de douchefoto maar ga insturen. Denk dat ik dat gewoon gelijk ga doen zo, dan kan ik niet meer van gedachte veranderen!

@ Sita: Zoals al eerder gezegd is er een creme tegen de berg. Savonds opsmeren en de volgende dag eruit kammen. Weet dat er ier in de buurt een kapper is waar ze er ook een creme voor hebben en bij die creme is het er echt na 1 keer al uit, maar hoe die creme heet, geen idee!

@ Wolkje: Vervelend dat hij van die eczeem plekjes heeft! Hopelijk helpen de vaseline en de andere verzorgingsproducten snel!
    En bah wat irritant dat je zo heftig ongesteld bent! Hopelijk is het eenmalig dat het zo heftig is en wordt t de volgende keer weer wat normaler!

@ Flier: Had je het ook nog geprobeerd met die warme doek? Wel fijn dat het vanochtend beter leek te gaan!

@ Liz: Oh ik vind het ook niet erg dat hij op zn papa lijkt hoor, heb ik tenminste 2 van die knappe kanjers in huis!

Heb trouwens niet alleen hier last van mn postnatale dementie hoor! Vanmorgen werd Quinten huilend wakker en dacht dat t een uurtje of 9 was al, dus honger! Ik het lekkere ventje dus uit bed gehaald, verschoont, aangekleed en lekker met hem lopen keten waar hij helemaal vrolijk van werd, kom ik terug in mn slaapkamer waar ik hem wilde voeden, was het nog niet eens 8 uur haha. Kon hem natuurlijk echt niet meer in bed leggen, dus lekker op mn borst gelegd en is ie zo toch weer in slaap gevallen haha foutje van mama, maar hij vond t niet erg hoor!

20. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engel: Ik had het idd nog geprobeerd met die warme doeken.., maar die koelden snel af... dus ik weet niet of het echt hielp (of ik deed iets niet goed).., maar baat het niet.. het schaadt zeker niet. En... het leek er toch op dat ik vanochtend meer had.. dus wie weet had het een verlaat effect! Adam ligt nu nog te slapen... Eerste voeding was om 7.30u (ongeveer).

Oh.. en ik vind beide foto's leuk... die douche misschien wel iets leuker.. omdat die minder cliche is... en zoooo herkenbaar.. ik ga iig voor je stemmen!!

Deel Deze Pagina