Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik zeg ook de douche foto!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hihi ik twijfel nu weer, staan nu ook 2 douchefoto's bij de verkiezing....wat een dilemma!!!!

@ flier: het koelt ook redelijk snel af hoor, maar als het ff goed warm is geweest dan is het goed, probeer t gewoon een paar keer te doen voor je gaat voeden of kolven. Je kan ook een warme kruik proberen, of douchen voor t kolven/voeden.

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Flier, ik heb toen zo'n pittenzak verwarmd en daarna op mn borst gelegd, hielp hier voldoende. In elk geval super dat het vanochtend al wat beter lijkt te zijn!

Berg, denk niet dat het dit is. Denk gewoon wat losse velletjes.. Heb gisteravond zijn hoofdje in elk geval nog even ingesmeerd met olie, en vanochtend was het al bijna niet meer te zien.

Verder vandaag een pak luiers maatje 2 geruild voor maatje 3 (ja.. wat zeg je me nou!). Heb nu nog 1 aangebroken pak maat 2, maar denk niet dat er nog een pak doorheen kan daarvan. Dus maar naar maatje 3, baby dry van pampers. Verder een proefpakketje luiers gekocht van de Etos, 10 voor 2,50. In elk geval het proberen waard. En een voetenzak aangeschaft. Alleen maar een dekentje over zijn voetjes als ik boodschappen doe vind ik ook niet echt wat voor de komende winter.

En!!!! vanochtend naar het cb geweest om te wegen.. goedendag zeg, schrok me kapot. Die 'kleine' man van ons weegt al 5490 gram! En dat met nog geen 6 weken oud!! Een maandje geleden zat hij op 4430 gram, dus een kilo minder... Oeps! Maar hij groeit keurig volgens het lijntje (en nog onder de bovenste) dus het zit wel goed.. maar wat een gewicht zeg. Denk dat ik inmiddels nog grotere flessen mag gaan aanmaken.
    Zit trouwens te denken om op eigen merk flesvoeding over te gaan.. heb nu Nutrilon 1, maar vind het toch aardig aan de prijs. Ik doe 1 week met een pak, dus dat vliegt erdoor. En dan scheelt 4 euro per week wel. Maar eens even research naar doen. ;)

Engeltje, als er al 2 douchefoto's zijn, zou ik helemaal de badfoto doen.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Jeetje mina wat een gewicht, flinke beer dus! Vermoed wel dat onze spruit ook richting de 5 kg gaat, maar eroverheen zeker nog niet hoor! Wij moeten begin volgende maand weer naar t cb.
    Qua voeding zeggen ze dat t kruidvat merk overeen komt met nutrilon en dat t in dezelfde fabriek wordt gemaakt, dus het proberen waard voor je denk ik! Krijgt hij er last van dan merk je het snel genoeg en kun je zo weer terug overstappen toch?

Ja ik neig nu toch ook weer meer naar t badje haha. Misschien moet ik gewoon nog een nieuwe originele foto maken.... Misschien tussen allemaal herfstbladeren ofzo.... Heb nu een fotodoek in huis, van de week maar ff wat uitproberen....

5. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, ja denk dat ik het gewoon ga proberen eigen merk van KV (of Etos). Even vergelijken nog.. Heb sowieso nog 1 pak Nutrilon, dus volgende week zitten we daar nog op. Maar vind het echt duur, helemaal aangezien de standaard 1 pakken nooit in de aanbieding zijn. Als Daan het goed doet op de KV, prima.. zo niet, ook geen probleem, maar wel het proberen waard.

Enneh, ook een erg leuk idee van die herfstbladeren! Misschien is dat het wel!

6. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Mijn beide neefjes hebben kv eigen fv gehad...ik heb friso maar die is 8/9 euro geloof ik...

Net bij uwv geweest mag zowiezo nog 2 maand thuis blijven...gelukkig was zoo bang..ik wil wel weer aan het werk maar nu lukt dat gwn nog niet...ben zoo moe nog en vanalles aan het opknappen...

7. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Wow... Jemig.. wat een flinke vent!!! Adam wordt maandag weer gewogen.., maar die voelt niet als 5,5 kilo (al weet ik niet of ik het goed kan inschatten). Ik gebruik trouwens ook Friso... Maarre.. andere merken zullen echt niet veel beter of slechter zijn. In Nederland hebben ze toch wel strenge eisen voor dit soort zaken..??! Volgens mij is het meer voor je gevoel dat je daarom sneller geneigd bent gerenommeerde merken aan te schaffen...

We hebben al een tijdje weinig/niets meer van Ukkie, Dobber en Jufaman gehoord...? Iemand enig idee hoe het met hun is?

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ja, groot he?.. enneh, ik had wel verwacht dat hij net boven de 5 kilo zou zijn, maar 5,5? echt nog niet.. En inderdaad, vaak kies je zulke merken omdat het voor je gevoel beter is. Alhoewel ik het eerste pak gratis had gekregen van een kennis en niet na een week weer ben overgestapt. Eerst dit pak nog maar even opmaken.

Ik weet van Jufaman dat ze alles op een lager pitje had gezet (een tijdje geleden) en meer tijd voor elkaar wilden nemen. Maar weet niet hoe het nu is.

Dobber en Ukkie weet ik niet, eigenlijk..

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ff ego...

Morgenochtend toch maar naar de ha. Net weer flauwgevallen, dus er is gewoon echt iets niet goed. Was gelukkig bij m'n moeder thuis en zij had Quinten in haar armen en niet ik, maar ben echt bang dat t straks een keer gebeurd als ik hem wel vast heb.

10. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, ik zeg ook de douchefoto...mooooooi!

Sita, wij geven Liza flesvoeding gewoon van het AH merk. Gaat er prima in en makkelijk aan te schaffen tijdens de gewone boodschappen :)

11. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engel: Oh.. bah wat eng! Meis.. groot gelijk dat je naar de ha gaat. Heb je niet last van bloedarmoede??? Gelukkig had je Quinten niet in je armen..., maar tegelijkertijd is het ook heeeeeel belangrijk dat je zelf heel blijft he!!! Doe rustig aan!!! Dikke knuf

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Ik vroeg me af hoeveel fv Daan per keer krijgt... 150ml? Of elke keer een andere hoeveelheid afhankelijk van wat hij nodig heeft???

13. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Flier, Daan kreeg de afgelopen 2 weken 150 ml (+5 schepjes) per keer en dan 5 flessen per dag. De laatste week kreeg hij regelmatig de laatste fles 180 ml (+6) maar wel afhankelijk van wat hij wilde drinken hoor. Soms dronk hij s ochtends minder en vroeg hij s middags meer, dan krijgt hij dat. Maar ik probeer het zoveel mogelijk op het advies te doen. Vanochtend vroeg hij meer, dus ga vanaf nu 2 flessen 180 ml geven en 3 flessen 150.. maar goed, hij is dan ook al flink toegenomen in gewicht en mag dus ook weer meer hebben.

14. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @engeltje: goed dat je naar de ha gaat, want dit lijkt me inderdaad niet goed. Doe je een beetje rustig aan? Goed voor jezelf zorgen he!

@flesvoeding: In Nederland zijn de eisen inderaad erg streng en mag er niks verkocht worden als het niet "goed" is. Dus alle flesvoeding is goed, ongeacht merk. Omdat de richtlijnen zo streng zijn, verschillen de voedingen onderling ook echt minimaal. Ik heb het toen helemaal uitgezocht toen we over gingen op flesvoeding, wilde het ook zeker weten. Ah, KV, Etos, Nutrilon, Friso, maakt allemaal geen verschil. En waarom het een dan zoveel goedkoper is? Friso en Nutrilon komen in mooie hersluitbare dozen, hele reclamecampagnes erbij en dure spotjes op tv. En Ah zit gewoon in een simpel zakje in een simpele doos.
    Wij hebben ook Ah en dat gaat prima! Heb daarvoor gekozen omdat hier een AH om de hoek zit en deze altijd tot 22.00 open is en ook vaak op zondag. Dan zitten we nooit zonder :)

@Danty: wat fijn dat je nog even thuis mag blijven. T is ook niet niks geweest allemaal voor je! Even stom hoor: maar wat voor werk deed je ook al weer?

Ik ga overigens volgende week weer beginnen met halve dagen. Ik zie er echt als een berg tegenop, maar ik ben bang dat het alleen maar erger gaat worden als ik langer wacht. Ik hoop ook dat ik de momenten die ik dan vrij ben wat beter kan gaan genieten ook. Volgende week dus 3 halve dagen. Ik ben benieuwd!

Ergens zou ik wel willen dat ik een nieuwe baan had, lekker ergens overnieuw beginnen. Ik heb gewoon zo geen zin in al het gedoe en gezeur op mijn huidige werk... naja, eerst maar weer eens aan de slag en alles op de rit hebben en dan zien we wel weer verder!

15. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Oke... tnx... ik ga het in mijn afbouwschema verwerken... :D

@Wolkje: Ook ik ben ingetuind in de reclame onzin.. en zit aan de Friso... maar het is idd prijzig... Weet je toevallig ook of het makkelijk is om over te stappen van het ene merk naar het andere? Of krijgen ze daar last van? Beetje jammer dat je al weer bijna moet werken als je er nog niet aan toe bent. En is het niet een optie om ander werk te zoeken? (ik dacht dat je net voor je verlof een vast contract had gekregen... of niet?, maar als je niet happy bent....)

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou t bleef hier niet goed gaan, dus net al naar de hap geweest. Bloeddruk was wel wat lager als normaal maar niet te laag. De arts vond t niet normaal ook dat t zo vaak gebeurd en moet morgen naar m'n eigen ha voor verdere onderzoeken en moet bloed laten prikken. Hoop dat er iets uitkomt waar snel wat aan gedaan kan worden, want voel me echt niet prettig en veilig zo...

17. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @engel: hopelijk geeft het bloedonderzoek meer duidelijkheid.. sterkte!

18. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @engel: He getsie meid! goed dat je wel meteen even bent gegaan. Lekker naar bed dan nu en morgen naar de ha en ik zou voor de zekerheid je man maar even de kleine laten verzorgen. beterschap meid en laat je morgen even weten hoe het ging?

@flier: Ik heb de eerste week Friso gegeven omdat ik daar een proefpakket van had van de kraamhulp. Ik heb gewoon andere melk gehaald en ben overgestapt en heb niks aan Pim gemerkt. Ik heb dus niet afgebouwd ofzo. Maar hij dronk toen sowieso pas net fv, dus misschien scheelt dat. Anders kun je ook vast een ander merk halen en dat mengen met wat je al hebt nu, dan is de overschakeling iets geleidelijker.

en over werk: ik heb inderdaad tijdens mn verlof een vast contract gekregen. Daar ben ik natuurlijk hartstikke blij mee, maar mn baan is niet echt meer je van het. Tenminste, dat was t voor mn verlof niet. Ff afwachten dus volgende week, wellicht valt het allemaal wel weer mee en is er van alles veranderd.
    Ik heb overigens wel voor mn verlof een gesprek gehad met mn baas en ze heeft me toen beloofd dat ik in Januari een salarisverhoging krijg met de beoordelingsgesprekken. Ik kwam er namelijk achter dat ik minder verdien dan mijn twee nieuwe collegatjes. En dat terwijl zij hetzelfde opleidingsniveau hebben en jonger zijn. Dat pikte ik dus niet helemaal, aangezien ik het jaar voordat zij kwamen met mijn collega samen de hele toko draaiende heb gehouden terwijl iedereen om ons heen overspannen neer viel. Niet helemaal fair dus dat ik, met flink veel meer ervaring, minder verdien terwijl ik hen in moest werken!
    Ik heb indertijd wel flink onderhandeld maar mij is toen verteld dat er een startniveau is waarop iedereen in mijn functie start en dat je daarvandaan verder groeit. Prima, ik vind dat een eerlijk systeem, maar niet als ik de enige ben die in dat systeem valt blijkbaar. Ik was dus lichtelijk pissig toen ik hun salarissen hoorde, vooral omdat ik toch al minder ga verdienen omdat ik minder uren maak dalijk. En dan vooral de reactie van mn baas: oooh, echt waar? dat wist ik helemaal niet joh! (yeah right, als manager weet jij precies wat iemand verdient en dus ook dat je die meiden meer hebt gegeven)
    En misschien heel erg, maar ik ben altijd heel erg van het vertrouwen hebben in elkaar en geloven in het goede van mensen en als je dan dit soort dingen krijgt, tja, dan voel ik me gewoon genaaid. Het vaste contract heb ik natuurlijk met beide handen aangenomen, maar ergens is er bij mij iets beschadigd hierdoor. Ik heb me helemaal door het dolle gewerkt daar (bijna ten koste van mn zwangerschap) en dan word die loyaliteit op zo'n manier beloond... hou ik niet van.

Dus ik heb mezelf voorgenomen dat als ik in Januari mn salarisverhoging niet krijg, ik op zoek ga naar iets anders, op mn gemakkie.

19. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    oh en nog even leuke foto's :)

20. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wolkje: Jaaa.. nu gaat het lampje nog wat helderder branden bij me.. kan me dit idd herinneren.. Ik zou ook pisnijdig zijn als ik hier zou achter komen. Ik kan me dan ook goed indenken dat je bepaalde reserves hebt t.o.v. je baan en manager... Heb je een opleiding dat je makkelijk een andere baan kunt vinden?

Deel Deze Pagina