Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wolkje: Oh wat fijn voor je..!! Wat Pluus ook al zei.. je had hier behoefte aan.. en dan geheel onverwachts krijg je wat je graag wilde!!

@Dobber: Wat goed om weer wat van je te horen!!! En wat spannend allemaal zeg!! Nou.. ik duim me hier suf voor je dat de start van de behandeling morgen niet nodig is, maar dat je lekker al een posi test hebt..!!

@Engel: Meis..., wat balen dat het zo *piep* gaat! We hebben natuurlijk allemaal last van onze conditie, maar jij hebt ook nog eens die heftige bekkenproblemen erbij. Je bent echt een supermama en je doet alles voor de kleine wat binnen je kunnen ligt en een beetje meer. Let ook goed op jezelf! Want dat is ook heel belangrijk voor de kleine Quinten. Dikke knuf!

@Pluus: Veel suc6 zo!! Ik duim!

@hier: straks naar consultatiebureau. hopelijk krijgen we wat advies over de vuurrode uitslag op de wangetjes van Adam. verder heeft hij vanaf 4.30u lopen spoken, dus ik ben wat gaar...

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    heej meiden, niet zoveel tijd gehad om te reageren dit weekend. Programma was goed gevuld.

Dobber, wat maak je het spannend meid,.. hoop zo dat je morgen toch een positieve test hebt en de rest niet meer nodig is. Hou je ons op de hoogte?

Liz, dikke knuffel voor jou! Had van het weekend je verhaal wel gelezen, maar geen tijd gehad om te reageren.. Hoop echt dat je de kracht blijft vinden om toch te vechten voor je gezinnetje en niet op te geven, hoewel ik me ook kan voorstellen dat het soms een enorme worsteling is. Dikke knuf!

Wolkje, wat een cadeautje zeg! Toch nog een filmpje! hihi, kan me wel indenken dat je er even ondersteboven van was.. helemaal als je het niet verwacht!

Pluus, hoe gaat het met jou meid? Trek je het nog? En wat een super vent heb jij zeg. ;)

Engeltje,.. dikke knuffel voor jou meid! Enneh.. als jij je nog steeds happy voelt bij de bv, blijven doen hoor! Dat gaat goed! En wat een super ouders heb jij zeg, die zo voor jullie klaar staan.

Beertje, hoe gaat het met jou? Lang niet van je gehoord/gelezen. Hou jij het allemaal nog vol? En kan je kerel al wat meer helpen in huis en met Jesse?

Flier, hoe ging het op het cb?

Nou, ik ben vanochtend ook weer naar het cb geweest. Daan heeft zijn eerste prikjes gehad. Zielig hoor! Eerst kijkt hij die vrouw vrolijk aan mooi aan het lachen en dan in 1 keer van die nare prikjes en hij zet het op een huilen, niet leuk meer. Ik heb het droog kunnen houden, maar het doet me wel wat hoor als dat kleine mannetje zo'n pijn heeft even. Nu ligt hij nog in de maxi cosi te slapen. Heb hem er niet uit durven halen aangezien hij nog bijna niet heeft geslapen vanochtend. Het is straks toch weer voedertijd.
    Meneer was trouwens al 59 cm en 5640 gram! In nog geen week tijd dus alweer 150 gram gegroeid.. gaat hard! Ik merk dat hij ook graag meer voeding wil, en dat mag... Ben wel benieuwd hoe het gaat als hij straks de maximale voeding bereikt op een dag en hoe het dan gaat.. Ik bedoel, hij is net 6 weken... lijkt me dat hij wel steeds meer nodig gaat hebben omdat hij natuurlijk blijft groeien. Zo maar even vragen hier op het forum.
    Verder is het echt enorm genieten. Hij lacht al zoveel en volgt ons echt! Vrijdagavond hebben we een wipstoeltje gekocht via marktplaats, en wat is hij daar blij mee zeg. hihi! Wat een geslaagde koop!

Flier, Daan bereikt inmiddels ook echt de maatje 62 hoor. Vanochtend een shirtje geprobeerd in maatje 56, maar die is gewoon te kort. Binnenkort maar wat op marktplaats zetten. ;)

3. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik lees straks alles bij maar zal even snel reageren...

We zijn bij de kinderarts geweest. Sarah mankeert lichamelijk niets gelukkig maar we hebben een kind met karakter aldus de kinderarts! Ze is het vertrouwen in het slapen waarschijnlijk ook kwijt.
    We hebben nu een heel strak schema gekregen en daar moeten we ons aan houden.
    Ik moet haar om 7 uur wakker maken en voeden en dan om 8 uur weer in haar bedje leggen.
    Dan om 11 uur voeden en dan mogen we nog even iets kleins doen zoals boodschappen, knuffelen etc.
    12 uur weer terug in haar bedje. 15.00 uur er weer uit, voeden iets kleins doen en weer terug in bed.
    19.00 uur voeden iets kleins doen en weer terug in bed en om 23.00 uur voeden en om 23.30 uur weer terug in bed.
    Ik mag haar er tussentijds niet uithalen en niet heen gaan. Ook al gilt ze alles bij elkaar! Ze moet in haar bedje liggen! Ik mag echt pas op het tijdstip dat op het schema staat er naar toe, niet eerder!
    Zo moet ze het vertrouwen weer krijgen in het slapen.

Dit gaat echt heel pittig worden... Ze bood ook aan om haar 2 dagen op te nemen zodat zij het voor mij kunnen doen maar dit wil ik niet... is echt het uiterste!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er hee lverdrietig om ben... ik ben blij dat er lichamelijk niets aan de hand is... maar dit is echt niet leuk!!!! Zit er al een uur om te huilen!
    Ik heb alles over hoor voor ons meisje maar haar 3 uur laten gillen en krijsen... nou ik moet zeggen dat ik daar echt heel erg tegen op zie!
    Als het goed is wordt ik volgende week terug gebeld door de kinderarts om te kijken hoe het gaat!!

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ooow.. Pluus! Verschrikkelijk! Kan me je gevoel helemaal voorstellen.. vreselijk. Ik vind het al erg als Daan 15 minuten alles bij elkaar loopt te huilen terwijl hij wel onwijs moe is en niet toegeeft aan zijn slaap. Laat staan zo lang... Hoop dat het wel zijn uitwerking gaat hebben (en snel!). Succes meid en een mega dikke knuffel! Dit is niet leuk om te horen, hoewel het natuurlijk fijn is om te weten dat er lichamelijk niets mis is met jullie meisje.

5. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: Ten eerste wat ontzettend fijn dat het niets lichamelijks is! Maar ik kan heel goed begrijpen dat je ook van deze 'diagnose' bent geschrokken... Wij hebben hetzelfde met Adam gehad, maar dan wat eerder dan jij met Saar. Het schema wat jij nu hebt, hebben wij ook. En als de reden dat ze het zo 'moeilijk' met zichzelf heeft echt komt door dat ze karakter heeft, kan ik je denk ik wel een hart onder de riem steken. De eerste paar keren na de voeding is het heel lastig, maar echt... het wordt makkelijker! En vanzelf gaat Saar in het goede ritme komen! Adam is er een stuk rustiger en vrolijker van geworden. Meis... heel veel sterkte... kop op!!!! Wij gingen na anderhalve dag al resultaat zien!!!!! Ik wens jullie dezelfde snelheid toe... en mocht je je hart willen spuwen.. of ervaringen delen of iets van mij weten hierover... je kan me altijd ook via pb bereiken..!!!

@Sita: wat een beer van een jongen hebben jullie!!! Wow!!! Lekker dat alles weer goed was met Daan. Ja.. die prikjes zijn nie leuk nie!!!

@hier: Ook Adam naar het cb.. hij was 3 cm gegroeid!!! Nu is hij 59,4 cm en slechts 4990 kg... Maar alles was mooi gemiddeld. Adam sliep heerlijk tijdens het consult, maar moest wel wakker worden voor het onderzoek en de prikjes.. dat vond het NIET leuk! Hahaha.. daarna was het snel over en kon hij weer lachen. Ben benieuwd of hij nog wat ziekjes zal zijn van die prikjes. Voor de rode plekjes op z'n wangetjes moeten we vaseline smeren. Ze wist niet precies wat het was... het kon door meerdere dingen komen. Nu belt ze over twee weken of het minder is geworden. Daarnaast ga ik vanaf vandaag beginnen met afbouwen van de bv. Toevallig de voeding van net officieel als eerste fv gedaan. De rest blijf ik bv doen.. evt met minimale bijvoeding ('s avonds). Eigenlijk was het weer een geslaagd bezoekje.. en ik heb Adam beloofd dat hij haar volgende keer mag terugprikken :p

(PS.. Adam heeft zich per ongeluk 2x omgedraaid van z'n rug naar z'n buik...en ook al 2x van z'n buik naar z'n rug!!! Kan niet zeggen dat hij dat opzettelijk deed..., maar hij deed het wel)

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik reageer later uitgebreider hoor, ben ff op, maar wil ff op pluus reageren....
    Meis wat fijn idd dat er lichamelijk niks aan de hand is, maar aan de andere kant ook heel vervelend!
    Lijkt me verschrikkelijk als je je uk zo moet laten huilen! Hebben ze hier niet ook een max aantal tijd bij gezegd? Persoonlijk vind ik dit nogal heftig! Tuurlijk moet ze vertrouwen in t in bed slapen krijgen en ik hoop ook dat jullie t hier zo mee gaan bereiken, maar blijf ook wel je eigen gevoel hierbij volgen.
    Mij is in die 10 jaar kdv altijd geleerd, max 15/20 min laten huilen in bed en stopt t dan niet, dan zonder iets te zeggen of oogcontact te maken het speentje teruggeven of even over het bolletje wrijven, hooguit 5 min en dan weer weglopen. Maargoed, de artsen zullen het wel beter weten allemaal, maar echt volg je hart lieverd!

7. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: zie n.a.v. Engeltjes commentaar dat ik idd vergeten was toe te voegen dat wij Adam wel (mogen) troosten... maar we timen het huilen en gaan pas na een bepaalde tijd het speentje aanbieden. Wij doen dat na 5min. Als hij dan daarna weer blijft huilen, rekken we het tot 10 min.. en dan houdt hij op. Maarrrr.. we gaan wel naar 'm toe na bepaalde tijd, maar halen 'm niet uit bedje. De eerste keer geef ik 'm z'n speentje en zeg: "we gaan nog even slapen" en geef 'm een kus. De tweede keer zeg ik niets en geef ik 'm alleen z'n speentje... en de keren erna ook (mocht dit nog nodig zijn).

8. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit lijk wel een beetje op de aanpak van Nanny Jo Frost..., maar bij ons werkt het...
    Gewoon laten huilen vind ik wel heel hard... En bovenstaande vond ik de eerste dag al heel moeilijk..., maar het werkte wel.. en wat engeltje zei.. max 15/20 min laten huilen is ons ook verteld... Ze zei er bij ons bij dat we het zelf mochten kiezen.. als we maar consequent waren. Hopelijk heb je er iets aan. Suc6! Dikke knuf

9. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh shit.. zie net dat ik echt niet m'n dag heb vandaag... ik mocht beginnen met afbouwen... maar nu heb ik de verkeerde voeding vervangen.. namelijk de 3e ipv de 4e... *zucht*.. ik ga er maar vanuit dat het niet al teveel uitmaakt. geef ik de andere voedingen wel gewoon de borst.. en morgen poging 2.

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje/Flier, ik heb ook best wat aan jullie tips voor Pluus. Ik ben ook al bezig met Daan om hem soms gewoon wat langer te laten huilen, maar gaat me wel aan mn hart zo nu en dan. Het lijkt soms ook gewoon veel heftiger te worden, waarbij hij echt van achteruit zijn keel huilt. Dit doet hij normaal niet echt... Ik vind het dan knap lastig om hem te laten liggen, maar het gaat steeds beter af.
    Flier, wat jij doet, eerst wat zeggen en daarna alleen speen zonder te praten doe ik ook. Soms moet ik wel 5 keer terug lopen voor de speen, maar uiteindelijk valt hij in slaap. Goed om te horen dat ik wat dit betreft op de goede weg zit, hoewel ik het wel weet met mn SPH-opleiding, maar toch.. als je zelf mama bent is het wel lastiger.

Flier, zal vast niet heel veel uitmaken met afbouwen. Gewoon vanaf morgen elke keer dezelfde voeding eraf doen. haha! Enneh, jouw kereltje is dus net zo lang maar weegt minder en dat met 2 weken meer. Pfff! hihi, dan heb ik echt een beertje!

Ow ja.. de pukkeltjes van Daan zijn waarschijnlijk toch die hormoonpukkels. Moet vanzelf weggaan. We hebben trouwens besloten om toch nog even de Nutrilon te blijven geven, omdat hij het hier nu zo goed op doet. Met 6 weken ongeveer zijn de krampjes ook maximaal toch? Dus wil eigenlijk ook niet nu overstappen op wat anders. Kunnen we later nog wel kijken.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Zo kan weer wat uitgebreider reageren, ff lekker met een filmpje ( ted ) op de bank gelegen en mn mooie mannetje gevoed.

Thnx voor jullie lieve woorden weer meiden, zat weer ff met tranen in mn ogen toen ik ze las... En ja ik heb echt superouders, ze doen heel veel voor ons en ook mn broertje en een vriendin van me letten meestal 1 avond in de week op ons en helpen met t badje savonds enzo. En niet te vergeten mn mannetje natuurlijk, zou niet weten wat ik zonder hem moest, hij doet zoveel en sleept me overal doorheen, terwijl het voor hem ook niet heel makkelijk is zo.
    Heb nu trouwens al 2 dagen achter elkaar sochtends bij het ontbijt bouillon genomen ipv smiddags en t lijkt wel beter te gaan... Ff afkloppen!

@ flier: wat fijn dat t goed was op t cb! En spannend hoor het afbouwen van de bv, heb je er een schema voor gehad ofzo? Of had je die al? En t zal toch niet heel veel uitmaken welke voeding je het eerste laat vallen, of wel?
    En wat een knappert met zn draaien zeg! Quinten is 1 x per ongeluk van zn rug naar zn buik gedraaid ( was ook op een schuin stukje bank hoor ) en hij draait al een tijdje bewust van zn rug naar zn zij en nu sinds zaterdag echt bewust van zn buik naar zn rug. Onze jonkies zijn er dus vlot bij!
    Over die vlekjes op zn wangen trouwens... Bij de apotheek heb je ook echt vaseline creme om te smeren, vind ik persoonlijk veel fijner en wordt ook vaak bij eczeemplekjes gebruikt. Ga t van de week ook weer voor mezelf halen. Nu mn zwangerschap voorbij is, komen mijn eczeemplekjes natuurlijk weer om de hoek kijken ;)

@ sita: Wow, wat een grote bink heb jij alweer zeg! Wij moeten 3 dec pas naar t cb voor zn eerste prikjes, ben benieuwd! Lijkt me idd echt zo zielig als ze die krijgen!
    Fijn dat je ook wat aan de tips hebt meis! Wat ook echt belangrijk is, eigenlijk bij alles wat je met ze doet, is te zeggen wat je gaat doen. Dus bijv. " zo mannetje, het is nu bedjetijd. Jij gaat even lekker slapen hier, mama komt zo nog even bij je kijken en als je lekker geslapen hebt dan kom ik je weer halen ". Als je dit bij iedere handeling hetzelfde doet, dan zijn ze nog beter voorbereid en wordt het allemaal steeds makkelijker.
    En de krampjes zijn rond week 6 dus t ergste volgens jou? Fijn om te horen! Hopelijk gaat t dan snel beter!

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahaha...:D Ik bedoelde natuurlijk gram...!!! en niet kg!!!! Zooo... dussss... lekker wakker he! Zoals ik al zei... het is niet echt mijn dag!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hahaha flier! Had er ook gewoon overheen gelezen hoor, dus als je niks had gezegd..... ;)

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Vertellen jullie eens waarom baby's altijd beginnen te brullen als je net wilt gaan eten en in slaap vallen zodra je klaar bent?
    Echt heb hem dus uiteindelijk in de draagdoek gehangen zodat ik toch gewoon mn bord leeg kon eten, de hele tijd was hij wakker tot ik net mn bord wegzet en hem uit de doek haal, hij valt gelijk in slaap.... Leuk hoor mama pesten!

15. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engel: Hahaha... heerlijk he!

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Tja, als iemand daar het antwoord op heeft! Hier ook eentje die standaard aandacht wil als wij eten. haha!

Enneh, Flier.. ik had ook over die kg heen gelezen hoor!

Engeltje, ik vertel hier ook altijd wat we gaan doen tegen Daan. Wat betreft de krampjes, ik heb dat ergens gelezen dat het met 6 weken ongeveer de piek heeft. Krampjes vallen hier nu trouwens heel erg mee. Gebruik nog wel Infacol, maar wil dat langzamerhand weer af proberen te bouwen. Laatst geprobeerd, maar toen merkten we gelijk weer dat hij last van krampjes kreeg. Dus we gaan nog maar eventjes door.

Flier, heeft Adam nog last van de prikjes? Met Daan valt het mee.. hij heeft af en toe wel een heel zielig huiltje in eens, maar niet erg. Ook geen koorts of zo. Hij heeft vanmiddag ook goed geslapen, dus misschien heeft hij zich erdoorheen geslapen.

17. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Hij heeft nog geen koorts.., maar ik hou het wel in de gaten.. heb voor de zekerheid ook paracetamol-zetpillen in huis gehaald. Maar omdat Adam ook van die rode wangetjes heeft door die uitslag, moet ik echt in z'n nekje voelen of hij warm is... of tempen. Hij is idd ook wat huilerig.. zo'n zeurderig toontje.., maar vandaag mag dat... :)

@eten: als ik heel eerlijk ben... als wij willen eten en Adam gaat huilen (en het is nog geen etenstijd voor hem ofzo), dan krijgt hij z'n speentje... en gaan de deuren dicht... en als hij blijft huilen.. krijgt hij weer z'n speentje.., maar zet ik ook het geluid van de babyfoon op uit. Dan kan ik nog wel zien dat hij huilt, maar horen we het niet. Als het aanhoudt lopen we er natuurlijk wel om z'n speentje te geven na bepaalde tijd.., maar als je 'm niet hoort geeft het wel rust onder het eten... terwijl je 'm toch in de gaten houdt... ik kan het jullie aanraden!!!

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoop dat jullie ukkies geen last krijgen van de prikjes!

@ flier: hier heeft hij altijd z'n wakkere uurtjes rond etenstijd en op de dag slaapt hij ook nog niet in bed maar in de box dus dan zouden we boven moeten eten ;)
    Laat hem vaak ook wel ff huilen, maar hij kan zich zo overstuur maken dat hij erin blijft hangen, dus dan ben ik graag in de buurt bij hem.

Ohhh zo iets leuks! Heb wel eens over m'n zwagertje verteld die autistisch is en niet thuis woont toch? In t begin moest hij wel heel erg wennen aan Quinten en vond t maar spannend. 2 weken geleden heeft hij hem voor t eerst vastgehouden, vond ie toen geweldig en vanavond heeft ie hem na t badje gemasseerd, zo leuk! Ze werden er allebei helemaal ontspannen van! Was blij dat de camera vlakbij lag zodat ik t kon filmen

19. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engel: Wat leuk dat je zwagertje zo goed met 'm is!!! Lief hoor! En Adam is ook temperamentvol dat hij heel boos kan worden... en bijna gaat hyperventileren tijdens het huilen.. nou.. dan loop ik ook altijd naar 'm toe hoor!!! Gelukkig is dat nu veel minder vaak dan een paar weken geleden!!! En als Quinten gewoon wakker is terwijl jullie eten.. kan hij toch leuk toekijken??? :)

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Was t maar waar dat hij leuk kon toekijken! Zodra hij hoort dat we de borden uit de kast pakken zet hij t gewoon op een brullen! Ti's gewoon een treiterkoppie!
    En ja was echt geweldig om te zien!

Deel Deze Pagina