Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, wat gaaf zeg dat je zwager t zo goed doet met Quinten! En super dat je de camera toen bij je had.

Pluus, hoe is je eerste dagje gegaan?

Flier, Daan ligt hier tijdens het eten ook vaak in de box,.. en vrolijk toekijken zit er hier ook niet bij. haha! Maar het is wel een idee om te kijken of hij op dat tijdstip ook in zijn eigen bedje kan liggen. Scheelt wel wat rust.

Hier kan Daan het ook op een brullen zetten en dan zo overstuur raken.. Dat laat ik dus niet gebeuren. Wel dat jammerhuiltje en iets je harder, maar niet dat hij overstuur raakt.

Daan heeft gisteravond wel lichte koorts gekregen door de prikjes. Dronk zn laatste 2 flesjes ook niet goed. Heb hem even in een iets kouder badje gedaan dan normaal (kreeg ik als tip van het cb) en daarna zakte zn temperatuur al naar wat verhoging ipv lichte koorts. Vannacht werd hij om 5 uur wakker en had honger. Heb hem toen dus nog maar een flesje gemaakt en zometeen maak ik hem wakker voor de volgende. Zijn temperatuur was weer keurig vannacht, dus ben blij dat hij er al aardig doorheen is. Niks aan zo'n zielig kleintje. Zijn verkoudheid is ook eindelijk weg.

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden...

Vandaag is de dag dat we er aan beginnen.... pfffffffffffff!!!! Zie er zo enorm tegen op!! Ze ligt nu bijna een uur in bed en ze is er 5 minuutjes stil bij geweest (de eerste 5 minuutjes). Ik ben er 1 keer naar toe geweest om haar tutje terug te geven maar hier ging ze alleen maar harder om huilen. Ik zit nu dus op de bank met de laptop en de babyfoon maar het geluid staat uit want ik hoor haar zo ook wel!
    Ik zie er zo tegen op... vind eht echt VERSCHRIKKELIJK!!!
    Het stuit zo tegen mijn gevoel!!!
    Maar goed... we zetten door... Ik zal vandaag wel vaak mijn hart hier komen luchten vermoed ik zo... Hopelijk vinden jullie dat niet erg!!

@ Engel, wij zetten Sarah in de wip stoel bij ons op tafel als wij gaan eten en tijdens het koken in de wipstoel in de keuken! Zo zien ze wat je doet en kun jij ook gewoon reageren op je kleintje! Sarah heeft hier tijdens het eten dan ook nog nooit gehuild!! Nu ze wat groter is geef ik haar zelfs een lepel in haar handen... mag ze 'helpen'. Misschien is dat een idee dat helpt?

En wat super van je zwangertje!!! Zijn mooie en bijzondere momenten!!!

@ Sita, jeetje wat is daan een BEER!!! :D Super joh!! Nog even en hij is Sarah voorbij! :D
    En wel zielig dat hij zo'n last van de prikjes heeft gehad!!!

@ Flier, ook al zo'n lekker stevig ventje!!! Goed joh!!
    Hoe gaat het met het afbouwen van de bv? Ga je helemaal stoppen of blijf je nog wel een paar voedingen geven als je gaat werken?
    Lucht het al wat op nu je afbouwt?
    Heeft Adam nog last gehad van de prikjes?

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, lucht maar lekker je hart hier! Zal proberen regelmatig even te kijken en je een hart onder de riem te steken. ;)
    Enneh, we hebben sinds vrijdag ook een wipstoel, dus misschien is dat inderdaad een idee om deze erbij op tafel te zetten als Daan wakker is. En ja, wat een vent alweer he? Zo klein issie niet meer.

Vanavond gaan we kraamschudden bij een meisje van 2 weken,.. hihi, zal wel erg klein zijn vergeleken met Daan!

4. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Nou ze huilt nog steeds... over 10 minuten mag ik er heen.... zal blij zijn als ik 10 minuten verder ben!!!!!

Dank je wel Sita!!!!

En zal inderdaad wennen zijn bij een meisje van 2 weken!
    Ik had gisteren het kindje vast van mijn vriendin die 12 dagen jonger is als Sarah... Ze is 1 kg lichter maar man!! Dat was zo vreemd!! Sarah hoeft totaal niet bij haar hoofdje ondersteunt te worden en dat kindje nog wel... ZO vreemd!!! Echt zo anders!!!
    Maar ook wel heel leuk!

5. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Net nu ik haar wilde gaan halen om te eten ligt ze snikkend en onrustig te slapen...

Weet even niet wat ik nu moet doen..............

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Lastig.. misschien toch even laten liggen? Ze slaapt nu net. Ik weet niet welk linkje ze legt als je haar nu wakker maakt.

7. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heb ook ff via de whatsapp contact met mijn man (hij zit in cursus...) en hij zegt juist wakker maken.............

8. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ff snel ik had der laten slapen..cb zegt ze worden wel wakker als ze honger hebben..

9. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ja zo denk ik ook maar we moeten ons heel strikt aan het schema houden... Dat is eht lastige!!!
    Mijn hele hart zegt lekker laten liggen en haar pakken als ze huilt maar ik mag mijn hart niet volgen op dit moment..........
    Ga haar om 12 uur maar wakker maken :(

10. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hmmm ze huilt weer en is dus weer wakker!!

Ga er nu heen!!!

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Oke. Als jullie je zo strikt eraan moeten houden had ik haar ook wakker gemaakt. Was me even ontgaan... ;) Zet m op meid!

12. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Sorry dat had ik ook niet mee gekregen maar ze is nu toch wakker...meiss eeeeeeen heeeeeellllleeeeee dikke knuffel.... Djayvano is gelukkig minder maar huilt ook nog steeds soms een hele dag en radeloos wordt je ervan....dikke knuffel en je bent een supermama

13. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @cb: Adam heeft niet erg last gehad van de prikjes... gelukkig! wel vannacht wat lopen spoken vanaf 3.30u... maar wilde gewoon elke keer z'n speentje...

@pluus: meis.. als het te erg wordt, dan troost ik Adam door 'm in m'n armen te nemen en wat te sussen... tegen 'm te praten.. en als hij gekalmeerd is zeg ik 'm dat hij nog wat moet slapen en herhaal ik het bedritueel weer... ik verlaat dan niet z'n kamertje... misschien heb je er wat aan... (meis.. dit is echt een zware dag voor je... i know...!)

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pluus: he meis toch, dit moet echt een verschrikkelijke dag voor je zijn! Hoop echt dat t heel snel effect gaat hebben en dat t vandaag nog, of morgen al een heel stuk beter gaat.
    En als je echt aan een strak schema vast moet houden en een ritme er in moet zien te krijgen is het idd beter om haar eruit te halen, al gaat dit helemaal tegen je gevoel in. Spui maar lekker hoor meis, ook ik zal regelmatig ff hier kijken hoe t met je gaat. Heeeeele dikke knuffel!

Oh heb zo lekker geslapen meiden! Heb gister om kwart voor 8 Quinten voor t laatst gevoed en om 1 uur heeft Nick hem nog een flesje bv gegeven. Hierna heeft hij doorgeslapen tot kwart over 6!!! Echt zo fijn! Ik voelde me alleen erg belabberd en heb toen snel gekolfd zodat Nick hem nog ff kon voeden en ik weer snel verder kon slapen. Om 9 uur werd ik wakker van de wekker, voelde me toen ook een stuk beter!
    Heb alleen wel ontzettende last van een aambei ofzo denk ik. Had t echt nog nooit gehad en heb ook geen moeite met ontlasting ofzo dus vind t wel raar! Maar oh wat een verschrikkelijke scherpe pijn is dat zeg, vooral bij de grote boodschap, maar ook gewoon zo al. Zo maar ff wat voor halen... Sorry voor de vieze praat! Iemand tips?

15. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Ha meiden!
    Ik zit op dit moment bij carwash, m'n auto wordt heerlijk gewassen en gepoetst. We hebben hier zon tent met allemaal Polen/tjechen/..?? (niemand spreekt nl) en die maken je auto van binnen en buiten helemaal schoon voor 25 euro. Mag t toch declareren bij de baas, dus dacht; doen. Mijn ooit witte auto was namelijk grijs, al een jaar niet gewassen... Kreeg steeds vieze handen als ik de klep open deed, haha! Dus dalijk blinkt ie weer!

@pluus: heel veel succes vandaag. Wat een schema zeg! En wat naar dat je je er zo strak aan moet houden...lijkt me vreselijk! Ik hoop echt dat t wat voor jullie doet hoor en dat jullie meisje snel weer lekker slaapt. Een hele dikke vette knuffel van mij!

@engeltje: ik had t ook. Voor de bevalling en erna al helemaal. Schijn je gevoeliger voor te zijn tijdens en na de zwangerschap. Bij mij voelde t als een bultje dat helemaal beurs voelde, als een flinke blauwe plek. Het was niet open bij mij, gelukkig. Bij mij hielp t om met afvegen van die lotiondoekjes te gebruiken. Ook heb ik crème gehaald vsm speciaal voor aambeien. Duurt wel ff hoor, maar na een week of 2 was t over. Ook ff geen strings dragen helpt ook.

@hier; gisteren m'n eerste werkdadig gehad weer. Was wel leuk maar ook gek! Liep de hele tijd met een gek gevoel rond: de laatste keer dat ik hier liep had ik nog een buik! En zelfs de koffie doet me dan weer denken aan hoe t was toen ik 's middag steeds uitgeblust was door de vermoeidheid. Ergens ook werd ik er ook wel een beetje triest van; voor het eerst miste ik m'n buik en het gezellige gewoel! Ik moet ook nog steeds wennen aan het feit dat je niet meer ergens naartoe leeft. Een jaar lang heeft m'n leven ik het teken gestaan van t kleine hummelke in m'n buik en leef je daar zo naartoe. Voel me nu daarom af en toe wat stuurloos ofzo... Moet weer even d draai vinden en het hele deadline idee (de due date) uit m'n systeem krijgen.
    Verder was het wel weer erg gezellig met alle collega's, leuk om iedereen weer te zien en bij te kleppen. Ook leuk om t weer eens lekker over domme dingen te hebben. Ik zit in een kamer met drie andere meiden, dus heerlijk kippenhok. Gisteren ging t meteen over de kerel die de een had gescoord dat weekend, dus heerlijk giebelen en meidenpraat. Best even lekker weer, gewone girltalk en lekker een bakkie drinken.
    Gisteren en vandaag (werk voorlopig halve dagen) heb ik m'n mailbox aan kant gemaakt en morgen ga ik met m'n baad m'n werkzaamheden doornemen en alle Veranderingen in onze formules en plannen doornemen. Dan gaat t dus voor t echie beginnen... Ben heel benieuwd want er is veel veranderd.

Maar een keertje je hele mailbox eb takenlijst wissen met 1 klik is best lekker!! Schone start :)

Oh en gisteren gelachen! M'n auto startte niet! Ik heb een lease auto, maar alleen voor zakelijk gebruik. Privé rijd ik er dus niet in. Voor m'n verlof 10 keer aangegeven bij m'n baas: als ik dalijk weg ben staat ie stil, kan iemand anders m niet gebruiken in de tussentijd? Of moet ik m ergens achter laten? Maar steeds niks van gehoord. Dus ik dacht; niet mijn Probleem, heb t zo vaak aangegeven. Gevolg: auto heeft 4 maanden bij mij voor de deur gestaan. Stil. Dus gisterochtend starten, deed ie t niet! (hè wat gek...) ANWB geweest: accu kapot! Naar de garage geweest en nu zit er een nieuwe accu in en zijn de remschijven vervangen, want die waren helemaal verroest. Heeft m'n baas dus een flinke bak geld gekost, onnodig. Maargoed, ik rij weer lekker rond! En dalijk is ie ook nog mooi schoon! :)

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, ik heb nu zalf van Sperti tegen de aambeien. Heb er ook flink last van gehad, inderdaad brandend/scherpe pijn tijdens de grote boodschap. Gaat nu een stuk beter. Maar mochten er meer mensen zijn met tips,.. graag! :D Super dat je zo lekker geslapen hebt, doet een mens goed!

Pluus, hou je het nog vol?

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wolkje, zo te horen doet het je best goed om weer tussen de mensen te zijn op het werk. Had jij het missen van je buik de hele tijd dan na de bevalling? Ik merk dat ik het af en toe heb, maar niet erg of zo.

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ wolkje: wat fijn dat je een goede eerste werkdag weer hebt gehad! Lijkt me idd ook wel heel gek hoor! Zeker idd omdat je daar zolang gezellig "saampjes" hebt rond gelopen en nu zonder dikke buik! Heb hier m'n buik ook eigenlijk nog geen moment gemist, maar zal vast nog wel een keer gaan komen.
    En handig dat je baas niet op je idee van de auto was ingegaan, zal hij de volgende keer vast wel anders doen ;)

En jullie dus ook last van aambeien gehad. Heb nu ondertussen zalf van A. Vogel gehaald, hoop dat t snel werkt want t is echt niet prettig. Hier wel dus tot bloedens toe open.... Heb ook nog gelezen dat sommige mensen er savonds een washandje met een ijsblokje opdoen, misschien dat ik dat ook nog wel probeer vanavond als t dan nog niet minder pijnlijk is.

M'n ukkepuk ligt nu lekker in de draagdoek op m'n buik te tukken en af en toe geeft hij ineens een onwijs harde pijngil, zo zielig! Hoop zo dat die krampen nu snel over zijn!

19. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden.. ik heb net een nieuw recept uitgeprobeerd:

Zuurkoolquiche met rookworst en spekjes... en het is (voor ons) voor herhaling vatbaar!!!

Hahahah... supersnel te maken.. weinig afwas.. IDEAAL!
    Ik heb het recept van de ah site, maar wel een eigen draai aangegeven qua hoeveelheden.. en wij vonden het nu in balans (met minder zuurkool dan in het originele recept).

@Wolkje: Goed om te horen dat je eerste werkdag je niet is tegengevallen!!!! Lekker die girl talk! Gewoon geen zwaarbeladen onderwerpen... heerlijk! Ennuh.. wat een verhaal van je auto! Dat had je baas toch ook wel kunnen bedenken.., maar idd.. het is niet jouw probleem! En onder werktijd je auto laten wassen...? Niet slecht!!! :D

PS.. ik hoorde van m'n vriend dat Adam gisteravond voor de late snack zich tweemaal bewust van zijn buik naar z'n rug had weten te draaien!!!!

20. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Engeltje, fijn dat je zo goed geslapen hebt! Slaap doet een mens een hoop goed!!
    Ik heb nog nooit aambeien gehad dus geen advies sorry!

@ Flier, ik mocht niet naar Sarah haar kamertje toe van de kinderarts dus oppakken om te troosten al helemaal niet!
    Ik ben vanmorgen wel 1 keer naar haar toe gegaan om haar te troosten maar daar ging ze alleen maar harder om huilen... doe ik nu dus niet!
    Ik ga wel even kijken als ze stil is, stiekem om het hoekje! Ze ziet mij dan niet maar dan weet ik dat alles goed is!!!

@ Wolkje, het lijkt me inderdaad gek om weer te gaan werken! Ik kan me je gevoel ook helemaal voorstellen!
    Het zal voor mij straks eind december ook gek zijn... ik zit al vanaf april thuis!!!!

En tja... balen voor je baas van die auto maar zijn eigen schuld!! Ach is jou auto lekker klaar voor de winter met die accu! :)

@ Sita en Danty, dank jullie wel voor de tips hoor!

@ Flier, wow draait Adam al bewust! Slim kereltje heb je!!!!
    En wij houden niet van zuurkool dus ik ga het niet uitproberen haha!

@ Hier, Ik heb haar daarstraks helemaal plat geknuffeld en gekust! Wel 10000 keer gezegd dat ik van haar hou!!
    Ze was heel blij om me te zien en kroop helemaal in me!
    Ze had echt opgedroogde tranen en een hele vieze neus van het huilen! Zo zielig!!!
    Daarna lekker naar beneden en gevoed. Ik heb wel weer 2 borsten gegeven... ik vond dat dat nodig was!
    Daarna gewassen en weer terug in bedje! Ze heeft toen een half uur gehuild en toen 20 minuten geslapen! Vanaf die tijd ook weer huilen!
    Mijn moeder is tot net al die tijd langs geweest om me af te leiden! We hebben lekker zitten kaarten! Erg fijn!!
    Nog 20 minuten en dan mag ik haar weer halen!! Ik kijk er nu al weer naar uit!!!!!!!!

Ow en net was er zo'n irritante man..
    Wij hebben nogal een opvallende deurbel. Iedereen die hier aanbelt belt 2 keer... zo grappig vinden ze hem!
    Was het zo'n deurverkoper van de nuon. Zegt ie... mag ik nog een keer bellen... uh nee hoor je niet dat hier een klein meisje ligt te gillen in bed? Hij: Ow hoelaat is je man thuis dan kom ik straks wel terug. Ik: waarvan ben je dan? Hij: van de nuon... ik: nou blijf dan maar lekker weg...
    Haha hij was helemaal verbaasd dat ik dat zo resoluut zei dat hij oke zei en wegging... haha!

Ik heb wat tegen energiemaatschappijen! Ik heb ooit al een keer een bosbloemen gehad van de nederlandse energie maatschappij omdat ik zo boos op ze was.... sindsdien ben ik heel kortaf maar wel netjes tegen mensen van energiemaatschappijen... Die man had het niet verwacht! :D Go Pluus!!!

Deel Deze Pagina