Ow jee dat is niet fijn nee dat je tv stuk is en geen internet!! Bah!! En super joh dat Quinten het zelf bepaald heeft!!! Goed gedaan ventje!! Wat betreft het verslikken! Kun je niet iets doen om je bv dikker te maken? Iets van johannes ...meel? Weet even niet hoe het precies heet maar dat gebruiken ze ook bij reflux om de voeding iets dikker te maken zodat het niet zo makkelijk omhoog komt! Saar slaapt trouwens al een UUR!!!!! Ik ben zo trots op haar!!! Begin ook wel vertrouwen te krijgen in de nacht! Maar hoe die verloopt moeten we nog maar even afwachten!! Hopelijk zet dit door!!!
Oh wat fijn zeg dat ze slaapt!! Hoop voor haar en voor jullie dat ze ff lekker doortukt, knuf! Johannes broodpitmeel heet t idd. Schijnt niet zo goed te zijn in combinatie met bv. En dan zou je ook alles moeten afkolven volgens mij want het moet door de voeding heen. Vermoed wel zelf dat hij een lichte vorm van verborgen reflux heeft, zeker omdat hij soms ook twee uur na z'n voeding ineens wat misselijk is. Hou hem daarom ook wat rechterop al bij t voeden en een tijdje erna ook nog. Verschonen na de voeding doe ik ook echt niet meer want dan spuugt ie. Het is nog niet zo ernstig dat ik er gelijk wat mee wil doen, maar ik geef t de volgende keer wel aan bij t cb. Het is nu gewoon lastig beoordelen omdat hij ook al een paar weekjes verkouden is...
Hmmm ja dat is dan lastig!! Met bv geef je volgens mij eerst een lepeltje van dat spul met een klein beetje bv en de rest gewoon voeden... Maar goed wie weet komt het inderdaad ook gewoon door de verkoudheid!! Wanneer ga je naar het cb? Zou je inderdaad daar eens voor kunnen leggen!
@Engel: Misschien moet je het Beertje vragen.. die serveert Jesse toch slagroom??? Maarre.. zonder dollen... geen idee wat je zou kunnen doen... Quinten is wel een wijs mannetje he!!! Echt leuk!!!
flier ja iedereen (althans de mensen die het weten) zeggen allemaal dat het snel is. Komt omdat we eigenlijk al zouden starten dus al veel hadden gedaan en al op de lijst stonden voordat me mannetje die operatie ging krijgen. Vandaar dat we begin januari al meteen kunnen starten. Alles is ook berekend aan de hand van me menstruatie in december. al iets gehoord van de secretaresse? engel ik kijk idd heel erg op tegen het prikken vooral omdat het wel een aantal weken zijn dat je ook daadwerkelijk moet gaan prikken. De 21ste dag van mijn menstruatie (geteld vanaf de menstruatie van december) start ik en dan komt er op de zoveelste dag van de cyclus erna nog een spuit bij. 36 uur voor de punctie nog een spuit en dan natuurlijk de punctie zelf en daar kijk ik het allermeest tegenop (ben er zelfs echt bang voor) de punctie zelf duurt max 10 min en dat was al lang zeiden ze tegen mij. Heb alleen al meerdere vrouwen gesproken en heb er nog geen 1 gesproken die zei dat het mee viel. voor de mama's met slecht slapende lieverdjes hoop dat jullie vanavond wel wat meer rust krijgen
@Dobber: Ik lees net dat het bij onze secretaresse toch een keizersnee is geworden en dat haar kleine een wat slechte start had, waardoor ze voor de zekerheid nog even in het zhs moet blijven. En ja.. het feit dat ik nu een berichtje stuur, betekent dat Adam weer wakker was geworden.., maar het lijkt nu minder heftig dan afgelopen nacht... (ff afkloppen op onbewerkt hout!)
Oeps dobber het is allemaal niet niks zeg! Jeetje! Ik duim voor snel resultaat!! @ flier heeft adam nog wel geslapen? Hoop het voor jullie! @ hier... ik ben trots!!!!!!!!! sarah heeft heel de nacht niet gehuild!! Ik heb haar wel een paar keer geluiden horen maken maar verder heeft ze gewoon heel de nacht geslapen!!! Goed he!! Ik moet wel bekennen dat ik het moeilijk had vannacht want ze ligt nu dus op haar eigen kamer ipv het wiegje! Ik ben dus een paar keer gaan kijken! Ze ligt er nu weer een paar minuten in en ze is nog steeds stil! Hier ga ik gebruik van maken!!
Wat erg allemaal met die slecht slapende kindjes. Wel beter dat je het idee hebt dat het al minder heftig is. Nou mijn ongi is nu toch echt aan het doorkomen. Achja nie zwanger dan liever dat ie gewoon doorzet dat we verder kunnen. Fijne dag allemaal, ik ga maar weer eens vertrekken naar het werk.
@Pluus: Nou.. dat klinkt veel belovend!!! Super hoor!!! Maar sliep Saar nog bij jullie op de kamer dan? Ik snap dat het voor jezelf wel lastig was, maar het lijkt me ook geruststellend om te weten dat Saar dit ook gewoon aan kan!!! Hopelijk is ze vandaag rustiger dan gisteren... Maar eigenlijk dus al na 1 dag resultaat (iig 's nachts)... SUPER!!! En of je trots op jezelf mag zijn @hier: Adam werd om 4u, 4.30u en 5.15u wakker en huilde omdat hij z'n speentje kwijt was. Daarna sliep hij tot 8u. Je hoort mij niet klagen! Tussendoor hoorde ik 'm nog wel een paar keer geluidjes maken, maar niet iets wat actie vereiste... Wij noemen dat trouwens "speen intervention"
@ pluus: meid wat ben ik blij voor je zeg!!! Hopelijk gaat t vandaag dan ook een stuk beter op de dag! Je mag echt beretrots op jezelf en op je kleine meisje zijn hoor! En ik snap helemaal dat je een paar keer bij haar bent wezen kijken hoor! Ik vond het ook verschrikkelijk toen Quinten naar zn eigen kamertje ging, heb echt onwijs gehuild. Het is alleen echt gewoon beter, voor julliezelf,maar zeker ook voor haar! Dikke knuf! @ dobber: kan me indenken dat je er tegenop ziet hoor, zeker zoals je de verhalen altijd hoort inderdaad. Ik hoop voor je dat het toch een beetje mee gaat vallen en dat het wordt beloond met een dikke positieve streep op de test straks! Zal voor je duimen! @ flier: we hadden wel ff samen kunnen beppen dan vannacht Quinten kwam gisteravond om 23.30 en daarna om 3.30 weer en had om 4.00 ff wat moeite met in slaap vallen. 2 x speentje gegeven en een muziekje aangezet en toen ging hij weer lekker tukken. 6.30 werd hij nog ff wakker door zn speentje wat uitviel en daarna kwam hij om 8.45 weer. 9.00 lekker gevoed en nu ligt hij nog lekker te tukken bij me in bed. We doen lekker rustig aan vandaag Las net trouwens ook dat je eerst een papje kon maken van de jbpm, maar ook dat t in combi met de bv ook weleens averechts werkt. De jbpm is niet makkelijk verteerbaar en bv juist wel en dat kan dus weer meer darmkrampjes opleveren. Je valt dan dus van het ene in het andere en dat is ook niet de bedoeling. Maargoed hij is natuurlijk ook gewoon al 2 weken verkouden en t slijm blijft wat in zn keeltje zitten en door melk wordt dat natuurlijk ook gewoon verergerd, dus ik wil eerst kijken hoe het gaat als hij niet meer verkouden is. Wemoeten geloof ik 3 dec weer naar t cb en dan hebben we het lang genoeg aangekeken vind ik. Hij heeft er overigens ook niet de hele dag last van hoor, ook niet van zn verkoudheid. Hij kucht af en toe wat en je hoort t bij zn neusje, maar hij ademt wel gewoon nog door zn neusje. Verder heb ik nu al 3 goede dagen achter de rug, net werd t alleen ff zwart voor mn ogen, maar had mn bouillon nog niet op en me nog niet koud gewassen, dus blijkbaar heeft dat toch echt een heel goed effect! En daarbij de goede nachtrust ook natuurlijk
@Engel: Top dat je 3 goede dagen hebt gehad!!!! Echt heel fijn voor je/jullie! En heb je nu wel je bouillon op??? Heeft de ha nog aangegeven tot hoe lang na de zwangerschap je last kan houden van deze klachten? Of heeft het te maken met de bv? Nou.. genietse vandaag he!!! Dat het weer een goede dag mag worden!!!
Ja heb nu wel mn bouillon op hoor Het kan wel een paar maanden duren voor t weg is, maar ook een paar weken... Het hoort echt bij het ontzwangeren. Moet zorgen dat ik op tijd mn rust neem, heel langzaam mn conditie opbouwen, goed eten, opletten bij opstaan en er vooral niet te bang door worden.... Moet zeggen na deze 3 dagen voel ik me ook al een stuk zekerder en durf al wel weer de trap op te lopen met hem, maar nog niet af.... Komt wel weer, gewoon een paar keer oefenen als er iemand voor me uit loopt. Heb gister ook weer een klein stukje auto gereden, helemaal alleen en dat vond ik ooknog best spannend, maar het ging goed. Dus ook langzaam opbouwen om weer wat zekerder te worden. Maar snelweg doe ik voorlopig nog niet.
Dobber, wat goed om van je te horen en fijn dat jullie eindelijk echt kunnen beginnen met het traject, ondanks de tegenvallers. Hoop zo dat jullie snel een kloppend hartje mogen zien op de echo! Pluus, SUPER zeg! Er zit dus zeker wel vooruitgang in. Hoe gaat het nu bij jullie? En hoe houdt je man zich? Ik merk dat mijn vent soms nog eerder naar Daan toe wil dan ik. Flier, haha, speen intervention!!! Engeltje, top dat je al 3 goede dagen hebt gehad. Toch maar je bouillon opdrinken en koud douchen. Meiden, Daan gooit zijn speentje vanzelf uit en valt ook best vaak zonder speen in slaap de laatste dagen. Doen Adam en Quinten dat niet? Ik ben zo trots op ons mannetje! Maandagnacht was Daan een keer wakker tussendoor met honger,.. ook niet raar na de dag met prikjes, niet fit zijn en de fles niet leeg drinken dus toen een extra flesje gegeven, maar afgelopen nacht was echt top! 23.00 had hij zijn laatste fles, en tegen 8.00 uur vanochtend meldde meneer zich weer. Ben echt super blij met hem! Ook als hij wel wakker wordt s nachts hoor, maar ben echt trots dat hij gewoon nog steeds doorslaapt s nachts. Nu wordt hij weer langzamerhand wakker voor de 2de fles.
pluus: wat fijn dat het goed is gegaan vannacht! ik hoop dat het vandaag doorzet en dat je snel een heel fijn tevreden meisje hebt wat lekker slaapt! dobber: he wat balen van je ongi... wel heel fijn dat jullie zo snel kunnen starten, dan hoef je niet nog langer te wachten. ik ga dik vet duimen dat het jullie jaar gaat worden en je een mooi kindje gaat krijgen! @callcenters.... heerlijk he! Ik woonde hier voor in een flat en toen belde er ook iemand aan (beneden, dus door de intercom): euh ja, ik ben van daar en daar, ik kom de meterstanden opnemen. Dus ik zeg: dat lijkt me sterk want daar heb ik geen bericht van gehad. Ja maar ik kom echt even de meterstanden opnemen en moet even de meter controleren. Ken je effe de deur open doen? Dus ik zo: euh nee, sorry! en de hoorn er op gegooid. Staat ie 5 min later aan de voordeur (had een van de buren m toch binnen gelaten blijkbaar) zegt ie: ja ik kom de meterstanden opnemen. Dus ik zeg: waar ben je van dan? Ja van Nuon, ik kom u een beter aanbod doen. Dus ik boos: luister eens, jij probeert onder valse redenen bij mensen binnen te komen met een verhaal dat je de meterstanden op komt nemen terwijl je gewoon iets komt verkopen. Ten eerste heb ik geen interesse en ten tweede zou ik maar heel gauw weg gaan en hier nooit meer aan de deur komen voor ik je aangeef! Ik had best veel oude mensen in de flat wonen, dat vind ik dan zo erg! die trappen in die verhalen en laten zich dan zomaar aan een contract aansmeren door gladjakkers als dat. bah! @ hier: pim weer naar de opvang vandaag. IK ga vanmiddag werken en dan heb ik al weer weekend! Dat 3 dagen werken bevalt me wel, haha oh en trouwens, vandaag een jaar geleden heb ik positief getest! al weer een jaar geleden.....
@sita: dit was pas de eerste keer dat ik mn buik echt miste! @flier: nee joh, niet onder werktijd laten wassen! netjes na mn werk Werk voorlopig halve dagen, maandag, dinsdag en donderdag. Behalve vandaag, want ipv morgenochtend werk ik vanmiddag. dit rustig opbouwen en dan ga ik waarschijnlijk in januari weer volle dagen werken.
@ Flier, ja Saar sliep nog bij ons! Net toen ik er bijna aan toe was dat ze uit haar wiegje zou gaan begonnen de nachtdrama's dus daarom is ze blijven liggen in het wiegje. Nu is ze dus wel verhuisd naar haar eigen kamertje... moet daar wel aan wennen hoor maar het is beter zo! @ Engeltje, anders zou je het cb eens kunnen bellen voor advies. Tot 3 december wachten is nog best lang... of is het niet zo erg dat je nog tot dan kan wachten? En van die johannesspul (moet gelijk aan the voice denken ) is dan weer lastig ja... Volg je gevoel! En fijn dat je niet meer zo vaak duizelig bent als je de juiste dingen doet! Blijven doen dus! @ Sita, wat goed dat daan het zo enorm goed doet! Daar mag je inderdaad trots op zijn!!! En wat betreft mijn man... tja die is over het algemeen heel hard als ik dat niet ben maar als ik me goed voel dan is het net een softie!!! Gisteren toen hij thuis kwam ook... Mag ik haar nou ook geen kus gaan geven? Dit mocht van mij natuurlijk wel!! 's avonds... zullen we haar wat langer op houden? NEE! Met de laatste voeding: Gaan we dit vannacht ook door zetten of slaapt ze lekker bij ons in bed? UH NEE!!! We zetten dit door!! Arme vent! Hij mist ons Saartje! @ Wolkje, een jaar geleden getest... gek is dat he!! Had ik ook toen ik deze dag had!! Gewoon een jaar geleden dat je een streepje op een test ziet en dan nu gewoon een wolk van een baby!! En wat betreft deurverkoop! Schandalig dat ze zo binnen kwamen!! Inderdaad... die oude mensjes!! Zo zielig!! Ik heb een tijdje call center werk gedaan voor de lotto. Moest ik abbo's verkopen. Bij oudere mensen probeerde ik dat nooit door te zetten! Ze vonden het prima als je een tijdje met mensen aan de telefoon zat want dat gaf goede naamsbekendheid! Ik kletste dus altijd gezellig met oudere mensen aan de telefoon. Gaf ze 1 keer de keuze voor het abbo en verder niet! Die mensjes waren altijd heel dankbaar als ik weer eens een kwartier met ze had zitten kletsen over van alles en nog wat! @ De speen, Sarah is nu te onrustig om hem in te houden als ze in bed ligt. Ze is dus gisteren en vannacht steeds zonder speen in slaap gevallen! Hopelijk kunnen we het dus gelijk afleren! Zou ik echt wel prettig vinden! @ Sarah, na vanmorgen de eerste voeding heb ik haar weer in bed gelegd. Ze heeft toen niet gehuild en is gelijk gaan slapen. Een half uur voor ze eruit mocht werd ze wakker en toen is ze wel wat gaan mopperen. Net is ze er iets langer als een uurtje uit geweest want net toen ik haar terug wilde leggen begon ze te poepen... maar even gewacht dus! Straks ga ik na de voeding boodschappen doen... hopelijk gaat dit daarna ook weer goed!! Nu ligt ze wel wat te huilen... ach ja... komt wel goed!!! @ Mij, ik ben echt enorm verkouden! Heb weer heel de nacht liggen hoesten, had het zo enorm benauwd!!! Vanmorgen de huisarts gebeld maar die had geen tijd meer voor een afspraak. Heb dus mijn klachten door gegeven en na 14.00 uur mag ik terug bellen om te kijken of de dokter advies heeft, een recept voorschrijft of dat ik toch langs moet komen voor een afspraak. Ik hoop dat ze gewoon wat voorschrijft! Ik heb ieder jaar luchtweginfectie rond deze tijd dus zal nu ook wel weer zo zijn! Heb het enorm benauwd dus het zal wel weer het geval zijn! Ga zo mijn achterstallige was wegvouwen!! Heb ik wel weer een middagvullend programma aan! Weet niet of ik alles doe vandaag... het is zo veel! Kijk wel even!
@Wolkje: Ik vind dat je een auto van de zaak ook onder werktijd zou mogen wassen... Hoe bevalt het Pim op de opvang? Lekker om halve dagen te werken!!! Alles thuis ook rustig? @Beertje: Hoe is het met jou? Lukt het nu om rustig te kolven op het werk en je pauzes te nemen???
@ sita: Quinten heeft na de voeding soms enorme zuigbehoefte, vooral ook als hij last heeft van krampjes. Hij valt dan vaak in slaap met het speentje. Valt zn speentje er dan binnen een half uurtje uit dan zet hij het echt op een brullen omdat zn zuigbehoefte nog niet voorbij is, dan geef ik zn speentje gewoon weer terug. Valt zn speentje later uit, dan heeft hij er geen last van en geven we hem dus ook niet meer terug. Soms gaat hij ook zonder speen naar bed en als hij dan rustig blijft, bieden we het speentje ook niet aan eigenlijk. Gebruik hem hier dus vooral voor zn zuigbehoefte of als hij echt niet anders te troosten is. @ pluus: wat doen jij, je man en jullie meisje het goed zeg! Hopelijk gaat t na de boodschapjes ook weer zo goed Maar wat vervelend dat je zo benauwd bent! Hopelijk schrijft de dokter zo gelijk iets voor je voor! En over johannes, zie er op mn werk goede resultaten mee, maar wel in combi met fv en niet met bv. Had t net ook met mn man over t verslikken en t drinken en heb hem gevraagd ff goed mee te kijken met de voeding. Heb hem net dus aangelegd zonder tepelhoedje en na 2 x aanleggen lag hij goed, duurde dus niet zolang als t normaal wel eens kan duren. 10 minuten lang heeft hij rustig liggen drinken, mijn tsr was al na een minuut of 2 en ook toen bleef hij rustig, maar na die 10 minuten verslikte hij dus en hield hij weer ff zn adem in, voor maar een paar seconden hoor. Hierna begon hij met veel geluid naar lucht te happen en na dat 2 x gedaan te hebben ging het weer goed en was zn ademhaling normaal. Heb hem overmn schouder gehouden voor een boertje en die liet hij ook en er kwam een slijmerig klein spuugje mee, hij moest toen ook hoesten. Hierna na een paar minuutjes weer geprobeerd aan te leggen en hiervoor moest hij 6 x opnieuw aanhappen 2 min gedronken en toen werd hij heel onrustig, denk kramp. Weer even overeind gehouden dus en daarna heeft hij nog 5 minuutjes goed gedronken en zn luier volgepoept met een knalscheet. Nu bleef hij dus vrij rustig, maar soms krijst hij het echt uit, vaak 1 x per dag en dan vooral savonds of het eind van de middag. Als hij het bij iedere voeding zou hebben dan zou ik wel al aan de bel trekken, maar denk dat ze er weinig mee kunnen nu. Zal t ff aan de lactatiekundige op t forum voorleggen en kijken wat zij ervan zegt.