Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: iedere keer als ik nu hier op de pagina komt staat je vrolijke foto bovenaan, gezellig hoor haha
    Wokken, mmm is ook lekker. Toch heb ik heerlijk gesmuld van mijn biefstukje, wat al koud was geworden omdat ik met een huilend ventje op mn arm zat...

@ pluus: het ene kindje slaapt ook langer op de dag als de andere, kan dus ook zo blijven met die korte tukjes, maar als ze daar straks genoeg aan heeft en tevreden is, prima dan toch? In ieder geval heel fijn dat ze rustig op jullie ligt te wachten nu!

2. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    pluus: goed om te horen dat het beter gaat! lijkt me voor jou een hele opluchting!
    en dat dansen... kwam volgens mij gewoon door t weer! het was een heerlijke dag! ik heb vanmorgen ook lekker met de muziek hard aan opgeruimd en gestofzuigd.
    Maar guusje is ook helemaal heerlijk, ik woon in eindhoven he, dus ga ook regelmatig naar de concerten. vriendin van me zou een app gaan huren pal naast t stadion, maar dat ging jammergenoeg niet door. had leuk geweest om vanaf t balkon mee te kunnen luisteren!

beertje: wat fijn om weer even van je te horen! Niet fijn dat ook jouw vent zo weinig doet... lastig he! Hier gaat het gelukkig wel wat beter sinds we er wat over hebben gepraat, dat scheelt. maar het blijft een moeilijk punt met die mannen. Ik heb dan wel weer t geluk dat die van mij heerlijk kan koken en dat ook wel vaak doet, dus dat is wel lekker!

flier: wauw! wat zie je er goed uit! Hippe mama hoor! en fijn dat je een leuke avond hebt gehad! Fijn he, effe lekker er tussenuit!

@hier: lekker rustig avondje op de bank. heb gisteren een hele berg hele lekkere brownies gebakken en die ga ik lekker allemaal opeten! (oke, ik vind mezelf een beetje zielig dat mn vent al de hele week weg is s avonds en ik al weer alleen zit, dus dan mag dat :))

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ wolkje: wat doe je me aan? Brownies, mmmjammie!!
    Meid heb je ervan gesmuld? Je hebt t verdiend hoor :)

Quinten was zo moe dat hij tot 1.30 had geslapen en toen heeft m'n man hem gevoed. Om 5 uur werd hij wakker en lag hij te zoeken, maar heb hem z'n speentje gegeven, was benieuwd of hij dat zou pikken en hij is dus gewoon weer gaan slapen, tot 6.15. Hij had een poepbroek en toch echt honger, dacht ik. Dus ik hem verschoond, waarbij hij met een megascheet alles onderpoepte hihi ik kwam niet meer bij van t lachen natuurlijk. Dus ik hem schoongemaakt, bij papa in bed gelegd zodat ik de rest ff schoon kon maken en m'n handen kon wassen. Ondertussen was hij dus weer in slaap gevallen. Ik hem weer terug in bed gelegd, wakker natuurlijk. Ff aangekeken maar hij begon te huilen, dus nu net toch maar lekker gevoed en nu is ie tevreden weer aan het wegdoezelen in m'n armen dus zo maar weer lekker naar bedje toe.

4. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    tnx voor jullie commentaar op m'n foto.. :) ik voelde me gisteren ook echt een femme! ik kreeg ook erg veel complimenten :)

@wolkje: ohhhh.. lekker brownies!!! en groot gelijk dat jij dat mag :p

@hier: Adam begon vanochtend om 6 uur voor het eerst een beetje te mopperen... en om 6.10u bleken het krampjes te zijn... Ga hem zo maar voeden.., want het is toch bijna 7 uur.., maarre... van 00.00u tot 06.00u heeft hij dus geslapen!!! zouden we nu eindelijk tegen het doorslapen aanzitten?? :)

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: wow wat goed zeg! Hopelijk zet het door!
    En terecht dat je jezelf een femme voelde!

6. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    O meiden... ik ga even gemeen zijn.... Sarah heeft vannacht wel doorgeslapen!!!

Ben weer zo trots! Gisteren hadden we haar iets eerder gepakt voor de voeding. om 23.00 uur lag ze in bed en heb haar net wakker gemaakt want ik moet over een uur bij de ha zijn voor mijn benauwdheid!

Ik ben zo trots op mijn meisje!!!!!!!!!!!!!!!

7. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap ik Pluus... maar ik ben nog steeds blij met de 6 uurtjes van Adam... Vooral omdat hij tussendoor niet wakker is geweest.... Ennn.. hij had maar 60ml fv gehad.. en de rest gekolfde bv...

Maar wat goed dat het zo lekker met Saar gaat... rust en regelmaat... gouden regel :) Suc6 bij de ha!

8. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Pluus wat fijn lieverd dat de kleine meid nu beter slaapt.
    Succes bij de ha.

Engel hoe is het met de kleine man? Heeft die al ietsjes beter geslapen of nog erg last van de krampjes?

Flier wokken is ook lekker maar wel bale als je hebt uitgekeken naar biefstuk enzo haha

Wolkje succes met je berg brownies haha

9. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Wat heb ik toch een ongelooflijke fijne huisarts!!!!

Ik had gisteren gebeld voor een afspraak maar ze hadden geen plaats meer. Ze zou mijn klachten met de arts bespreken en dan zou ze kijken wat we gingen doen, of een afspraak, of een recept of een andere tip. Ik mocht gisteren na 14.00 uur terug bellen. Dat gedaan, was de ha weggeroepen voor een spoedgeval en ze had geen tijd gehad om het te overleggen maar ze zou mij nog terug bellen. Om 17.00 uur nog niet gebeld dus ik stiekem een beetje balen! Gaat om 19.30 uur de telefoon. De assistente, ze had toen pas tijd gehad om het te overleggen. De huisarts wilde me toch graag zien ivm de borstvoeding.
    Dus ik daar net heen. Het eerste wat ze vraagt is hoe het met Sarah gaat! Zo fijn!
    Daarna heeft ze me aangehoord en onderzocht. Ze zegt... normaal kan het 3 weken duren voor dit over is en zegt ze tegen de patienten dat ze na 3 weken terug mogen komen als het niet over is. Maar zegt ze: jij loopt al zo lang te sukkelen met je slaap 's nachts! Ik geef jou wel ab want jij hebt je rust hard nodig! Of wil je liever aan blijven kijken?
    Vervolgens ging ze opzoeken welke ab ik mag met bv en heeft ze gekeken wat een fijne dosering is zodat ik niet 4 keer per dag er aan moet denken en 4 keer per dag moet eten!
    Heb nu 2 keer 2 pillen per dag!

Ik heb dit ieder jaar helaas en de ervaring is dat het niet vanzelf over gaat! Dat in gedachte heb ik toch maar voor de ab gekozen!
    Nu hopen op snelle verbetering!!!

O en meiden, bij de kruidvat zijn de potjes groente en fruit in de aanbieding! 5 halen 4 betalen! Heb dus net even ingeslagen! :D
    Nu maak ik het over het algemeen gewoon zelf maar het is wel fijn om het achter de hand te hebben en het blijft voorlopig ook gewoon goed!

@ Flier, ik kan me voorstellen dat je blij bent met 6 uur slaap hoor!!! Sarah was ook echt een uitzondering dat zij al zo snel doorsliep! Zelfs de kinderarts stond daar maandag van te kijken!!!!

@ Dobber, dank je wel meid!!! Hoe gaat het nu met jou? Kun je het allemaal een beetje aan? Het is natuurlijk niet niks allemaal!!!
    Is er intussen ook weer een beetje oog voor jou?
    Ik moet veel aan je denken meid!!!

@ Wolkje, lekker joh brownies!! Ik denk dat ik straks ook wat ga bakken als ik genoeg spullen in huis heb!!

@ Engeltje, Quinten had je dus lekker ondergepoept!! Haha ben dus niet de enige die dat overkomen is!!! :D
    Heeft hij nog lekker geslapen??

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus! Super zeg!! hihi, zit hier gewoon achter mn laptopje super blij te zijn voor jou! Go Sarah! En wat een fijne huisarts zeg.. hoop dat die van ons ook zo is. (heb ik nog niet mee te maken gehad sinds we hier wonen)

Flier, vanavond dus zelf maar een biefstukje maken met carpaccio als voorgerecht? ;) Enneh, lekker hoor 6 uurtjes achter elkaar!

Engeltje, hihi.. dus Quinten slaapt ook steeds langer achter elkaar! Heerlijk!

Hier gisteravond wezen kraamschudden, dat meisje is een maand jonger maar wat een verschil zeg. haha! Kan me bijna niet voorstellen dat Daan ook bijna net zo klein was.
    Vannacht ging moeizaam hier. 22.45 uur laatste fles, hem in zn bedje gelegd en om 00.00 lag hij nog steeds te huilen... ik erheen, speen in gedaan, blijkt dat meneer nog niet bijna in slaap was, dus klaar wakker. Daarna waren we weer een uur verder met speen, troosten, heen en weer lopen.. Uiteindelijk hem eruit gehaald, getroost, weer een poging gedaan om hem in bed te leggen, maar hij begon weer te huilen. Had ook last van krampjes tussendoor, echt sneu. Uiteindelijk om 01.00 hem bij me genomen en toen heeft hij een uur bij mij gelegen en is in slaap gevallen.. Daarna tegen 2.15 weer in zn bedje gelegd en meneer wordt weer wat wakker. Snel de speen gepakt en toen is hij in slaap gesukkeld. Vanochtend om 7.45 hoorde ik hem, dus ik alles zo'n beetje klaar maken om te voeden (nog net geen flesje gemaakt), ga ik kijken bij zn bedje, ligt hij nog te slapen. hihi! Uiteindelijk was het dus 8.45 dat meneer echt honger had en wakker werd. Bijna 10 uur dus tussen de voedingen, maar wel veel werk mee gehad voor ons doen. Hoop dat die krampjes snel een keer helemaal weg zijn.

Daan is trouwens nog steeds verkouden.. vanochtend dikke snotjes onder zn neus. Hoop zo dat hij er snel helemaal vanaf is. Hij ademt gewoon door zn neus, maar je hoort het gewoon in zn neus zitten als hij ademt.
    Vandaag heb ik niet veel op de planning. Vanavond eten we bij mn schoonouders dus ik hoef niet te koken/boodschappen te doen. Ik ga zo denk ik maar eens wat in huis proberen te doen. :)

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ow, en die luiers die ik laatst hier plaatste zijn Bumblies. Nou, ik vind ze prutje. Gistermiddag weer zo'n luier geprobeerd, Sliep Daan 3,5 uur of zo... kleertjes nat. Die luiers lekken dus gewoon door. Nooit gehad met de pampers/kruidvat, dus deze zijn al afgekeurd. Vanmiddag de Etos maar eens proberen. Trouwens, maatje 2 houdt de plasjes hier ook niet altijd meer,.. had gisteravond zijn broekje wat vochtig hierdoor. Vannacht dus maar maatje 3 om gedaan. Heb er nog 3 van maatje 2, dus vandaag zijn we alweer definitief over naar maatje 3. Gaat snel!

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff... en ineens word je dan overvallen door een heftige verkoudheid. Heb geen zin in eten/drinken (ook nog niet gedaan) en ben net weer wakker... Luchtwegen zitten helemaal vol... bleh... :( Gelukkig was m'n vriend nog thuis, dus kon om 11 uur het flesje geven..., maar ben vanmiddag allen... hopelijk ga ik me zo iets beter voelen....

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Sita, fijn dat Daan het zo goed doet op fv zeg!!!!
    En ja, het zal een heel verschil zijn! Die grote Daan of dat meiske!!!
    Maar jeetje, maatje 3 al!!! Ik zit bij Sarah te dubben wat ik zal doen! Maatje 2 begint wat strakker te zitten maar zit eigenlijk nog goed!! Heb alleen geen maat 2 meer in huis, wel maatje 3!
    Ik denk dat ik dus nog maar een pak maat 2 bij ga halen!!

Weet jij dat? Is maat 2 pampers en maat 2 kruidvat even groot? Of zit daar verschil in?

@ Flier, he meid, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt!! Nadeel is dat je je als mama niet even ziek kan melden en dat het door blijft gaan! Beterschap meid!!!
    Doe rustig aan en rust goed uit!! Zelf ook lekker naar bed als Adam op bed ligt!!

@ Hier, ik ben net lekker thee gaan drinken bij mijn ouders! Sarah mocht om 11 uur uit bed dus gedaan, gelijk naar mijn ouders gelopen en daar gevoed, Sarah nog even daar in de box en toen weer naar huis!! Ze heeft nu 20 minuutjes gehuild en terwijl ik dit typ wordt ze weer stil dus... ik ben blij!!!

Vanavond komt de kapster bij mijn ouders... zit nog wel even te dubben wat we doen... om en om naar mijn ouders of dat we gewoon even met z'n drieen gaan... Ze komt als Sarah uit bed is dus ik denk dat we het laatste doen! :D

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, ik heb het idee dat kv ietsje kleiner is. Tenminste, de maatje 1 was iets kleiner dan de pampers. En ja.. maat 3 al. Sta er zelf van te kijken, maar maatje 2 past nog net hoor, en qua inhoud moet hij maatje 3 sowieso voor de nacht hebben. hihi!
    Gaat goed bij jou zeg! mooi!

Flier, goed uitrusten tussendoor! Is mega vervelend om ziek te zijn terwijl je voor je kleintje moet zorgen, maar komt goed..

Pff.. hoop dat Daan zo gaat slapen en zich overgeeft. Ligt nu in zn bedje half te huilen,..

15. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Haha qua inhoud past Sarah ook nog maatje 2 :D

Maat 1 was kruidvat inderdaad kleiner dan pampers... dat weet ik ook maar vroeg me af hoe dat bij maat 2 zit! :)
    Iemand anders deze ervaring??

Hier is Sarah ook weer wakker! Het waren weer 10 minuutjes dat ze sliep! Ach elke minuut is mooi meegenomen zullen we maar zeggen!!

Ga even opruimen en poetsen! Krijg straks nog een vriendin op de thee!

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: he wat naar dat je jezelf ineens zo rot voelt! Misschien ff een tukkie zo doen als het lukt? Sterkte meis!

@ pluus: wat fijn dat Sarah het weer zo goed heeft gedaan vannacht! En wat een fijne huisarts heb je zeg! Hopelijk knap je nu snel op!

@ sita: vervelend dat Daan zo'n last heeft gehad van krampjes gisteravond, maar wow 10 uur tussen de voedingen, wat knap zeg!!
    En etos luiers zijn vrij stug vind ik, maar misschien vind jij ze wel prettig ;)

Quinten heeft na z'n voeding nog lekker bij ons geslapen tot 9.45. Zijn nu het bedje aan t proberen overdag, maar nog geen succes, hij ligt echt te brullen...( dit was vanaf 12.15) nu net maar uit bed gehaald. Denk dat hij vanmorgen teveel indrukken heeft gehad van de kraamvisite. 2 drukke kindjes ;) Morgen geen visite dus dan weer proberen, hij is nu te overstuur

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, sorry.. maatje 2 geen ervaring met de kv. ;)

Engeltje, heb zo'n minipakketje gekocht met 10 luiers erin. ;) Als ze niet bevallen van de Etos is het dus ook geen ramp. haha! Wel handig hoor, die miniverpakkingen.. mogen ze van mij overal doen. En ja.. 10 uur!!! Vertel mij wat.. sta er ook echt van te kijken hoor!

Enneh, wat betreft die indrukken,.. hier ook hoor. Ik hoef echt niet teveel op een dag te gaan plannen,... eerste weken ging dat nog, maar nu niet meer. Dus misschien is morgen beter voor Quinten!

18. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    O lekker zeg Engeltje, dat Quinten bij jullie heeft geslapen!! Ik mis dat nu al wel een beetje hoor! Dat Sarah bij ons in bed ligt!!! Ze heeft de afgelopen weken alleen maar bij onsi n bed gelegen (1 tot 2 uurtjes in haar wiegje de rest tussen ons in) en behalve dat het niet lekker sliep was het wel heel fijn!!! Haha ach komt allemaal wel weer goed!!

Hebben jullie nog veel kraamvisite?
    Moet zeggen dat ik dat wel mis hoor! Vond het stiekem wel leuk!!!

Mag ik trouwens iets bekennen?? Het begint hier al wel een beetje te kriebelen voor de 2e...
    Mijn man en ik zijn al weer bezig met namen verzinnen en hebben het er iedere dag wel over!!!
    Ook heb ik hem verteld dat ik bij de 2e de bevalling toch wil filmen!! Haha hoe erg kan je omslaan he! Ik wilde nooit foto's van de bevalling, ben nu enorm blij dat ik ze heb en wil nu zelfs gaan filmen!! :D

Ook kijk ik er echt naar uit om weer te bevallen!! Vond dat zo bijzonder!!! Kijk er stiemen echt met plezier op terug, ja het deed wel pijn, en ja het was niet leuk dat ik naar het ziekenhuis moest maar vond het wel super om te doen!!
    Ik dacht er gisteren aan onder de douche en was zo trots op mezelf dat ik dit gewoon gedaan heb!!! Haha zo gek hoeveel ik daar nog aan terug denk! :D

Ach nog even geduld maar! We hebben afgesproken niet voor een tweede te gaan voor Sarah 1 jaar is... dus moet nog ff een tijdje geduld hebben!! Lukt ook wel hoor maar het kriebelt wel!!

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, kraamvisite valt hier reuze mee. eigenlijk helemaal niet belachelijk veel gehad, had het wel leuk gevonden als er al meer mensen waren geweest. maar goed.. er zijn nog een aantal mensen die nog steeds zouden bellen voor een afspraak. Hoop dat ze dit snel doen, want er zijn nog genoeg verjaardagen de komende maanden en ik heb nog maar 3 weken verlof (verschrikkelijk.....:(). Zie er ook best tegenop om straks de zorg over te geven aan mijn ouders en schoonmoeder op die 2 dagen. Mn vent neemt de andere halve dag op zich.. maar bah, moet er nog niet aan denken.

hihi, dat het alweer kriebelt voor een 2de! Kan het me wel een beetje indenken hoor.. Denk er hier nog niet aan, maar zou wel dolgraag nog een keer zwanger zijn en bevallen en dan weer zo'n machtig mooi kindje op de wereld willen zetten! Meisjesnaam hebben we hier nog.. jongensnaam zal wel een stuk lastiger worden. En dat filmen kan ik me ook voorstellen! Ik zou achteraf wel wat foto's van de onderkant willen hebben waarbij het koppie zichtbaar is.. maar goed. Ben blij met de foto's die ik heb van vlak na de bevalling hoor!

20. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik heb die foto's dus wel waar je het hoofje geboren ziet worden! Super mooi!!! Ben daar zo trots op!!! En de verpleegkundige heeft dat super mooi gefotografeerd dus je zou de foto zomaar aan iedereen kunnen laten zien want je ziet niets van mij... Maar goed, doe dat dus niet he! :D Is mooi voor onszelf! :D

En balen dat je zo weinig kraamvisite gehad hebt!! Ik juist onwijs veel! Ik heb 50 collega's en daarvan zijn er 40 langs geweest. Sommige in groepjes van 2/3/4 en sommige alleen! Super leuk!!!

Maar ook mensen waarvan ik wel verwacht had dat ze langs zouden komen die niet geweest zijn hoor!!

Ik moest 2 weken geleden wel lachen! Er is een vriendin van mijn moeder die wij ook best goed kennen. Zij heeft al 4 keer gebeld of ze een uur later langs kom komen voor kraamvisite. Dat begon al in de kraamweek! Maar steeds belde ze als we het huis al vol hadden! Nu belde ze 2 weken geleden weer... kregen we die dag ook nog visite dus kon het weer niet! Haha!
    Ze wonen niet in de buurt en ze willen langs komen als ze hier toevallig in de buurt zijn!
    Ze vond het niet erg maar ik vond het wel lullig! Ik heb ook gezegd dat ze beter eerder kan bellen... maar goed ik hoor het wel wanneer ze nu weer in de buurt is! :D

Deel Deze Pagina