@ sita: ja ineens merk je dat er gewoon teveel prikkels zijn he! Na gisteren had ik ook ineens zoiets van ik wil er wat meer regelmaat in gaan brengen. En 10 luiers valt mee idd @ pluus: nou echt petje af nogmaals dat je haar zo hebt kunnen laten liggen. Quinten begon gelijk te mekkeren, dit duurde een kwartiertje ofzo dus was niet zo erg, maar daarna zette ie t toch op een brullen, zowel Nick als ik vonden t toen echt moeilijk hoor, Nick is toen gaan troosten, heeft um ook echt even uit bed moeten halen en toen hij weer rustig was dus weer teruggelegd. Toen ging het weer t zelfde em ben ik naar boven gegaan. Heb ook nog een tijdje naast z'n bedje gezeten, maar werkte echt niet. Nu is hij gelukkig wel in slaap en ligt hij op m'n buik op de bank. Kan me voorstellen dat je dat soort momenten mist. En ook ff lekker sochtends tutten in bed idd. En denk je echt al na over een tweede? Mij niet gezien! Eerst maar weer goed op krachten komen en genieten van dit mannetje. Heb natuurlijk ook wel een hele andere zs en bevalling als jij gehad Hier gaat t de komende 3 jaar zeker nog niet gebeuren in ieder geval! Maar over kindjes maken gesproken... Hier vannacht weer voor t eerst intiem geweest zeg maar, maar nog niet t echte werk. Eerst wachten op groen licht van de gyn. Hopelijk krijgen we die volgende week Maar toen we klaar waren begon Quinten vanuit z'n eigen bedje luid te kreunen, whahaha was ook zo'n hilarisch moment!
Oh en over kraamvisite. Hier al heel veel gehad, nog een paar en dan is t eindelijk klaar. Vind t hartstikke leuk hoor, maar wij krijgen dus zoveel visite dat je er op een gegeven moment echt klaar mee bent. Zeker nu Quinten er zo onrustig van wordt. Zij altijd dat ik een kraamfeest niks vond, omdat ik dan het persoonlijke contact echt mis, maar als er ooit een volgende komt kies ik denk ik toch wel daar voor hoor! Hebben we het een stuk sneller gehad!
whaha, Engeltje! Briljante actie van Quinten. Daan hield zich laatst keurig stil hoor.. was voor ons ook de 1ste keer weer, maar ook nog niet helemaal t echte werk. We hebben ook nog geen anticonceptie weer in huis, dus we blijven nog maar even heel erg voorzichtig. Hoop daarom dat mn ongi snel weer komt. Wil toch de pil weer proberen en kijken of dit veel impact weer heeft, en anders maar nadenken over andere anticonceptie.
Hahahaha dat lijkt me inderdaad hilarisch Engeltje!!! Wij hadden wel weer gevreeen voor ik op controle ben geweest bij de gyn! Ik was nieuwsgierig hoe dat zou zijn hahaha en moet zeggen... het viel mee! En ja die tweede... tja ik heb altijd gezegd dat ik er niet heel veel jaar tussen wilde hebben maar ik ben ook al 31 en mijn man wordt deze maand 36... dat scheelt natuurlijk ook wel! We kunnen geen jaren wachten! Maar ik heb inderdaad een hele andere zwangerschap en bevalling gehad dan jij! Jij moet het eerst op je gemakje maar eens verwerken en natuurlijk weer helemaal herstellen! Het is allemaal niet niks!! O ik moet trouwens binnenkort denk ik weer naar de fysio voor mijn bekken... nou ja mijn bekkenbodemspieren! Deze waren voor ik zwanger werd al best zwak en nu na de bevalling heb ik enorm veel oefeningen gedaan maar nu ik verkouden ben pies ik steeds in mijn broek... geen druppeltjes meer maar echt een klein plasje... loop nu steeds met maandverband in want inlegkruisjes waren te klein! Zo irritant en vervelend!! Baal er echt van!! En wat betreft het laten huilen... ja dat vind ik ook super moeilikj hoor maar ik zie dat het nu 's nachts goed gaat, hierdoor gaat het makkelijker! Ze heeft net ook weer een uur liggen huilen... en nu is ze weer stil... tja... ze moet toch leren om te gaan slapen! Morgen gaan we weer naar de osteopaat! Ben benieuwd of hij nog iets kan betekenen voor Saartje haar darmpjes!!!
@Foto's/filmpjes van de bevalling... Ik baal daar zo enorm van.... mijn vader zou bij ons de bevalling filmen! Maarjah... achteraf gezien heb ik dus niks! Jah heb wel foto's van de ks.. waar ik ook superblij mee ben hoor maar toch.. het in je hoofd hebben van een prachtige film dan zijn die foto's toch een beetje een tegenvaller! Heb 1 foto van toen ik nog in de weeën zat waar ik best trots op ben! Ik zie er niet uit maar toch ook weer wel! (vind ik dan...) Plaats m hier dan ook met trots! @Pluus./.. wat super dat Saar door heeft geslapen man!! Enne.. ook hier kriebelt het wel hoor! Ik had van de week in ene allemaal galbulten waar ik al die weken moest prikken op mijn buik! Zegt mijn vriend.... misschien ben je volgend jaar om deze tijd wel weer aan het prikken! Dus ook hij denkt er stiekum wel aan.. haha... Ik wil ook het liefst niet teveel leeftijd ertussen.. zo ongeveer 2 jaar vind ik mooi... (liefst niet meer als ik het voor het zeggen had.. ) @Engel... prachtig poep tafereel weer joh! Haha!! @Sita.. misschien ook een ui op Daan zijn kamertje leggen?! @intiem zijn.. hier nog niet vaak gebeurd.. Baal er best van want mis het zo! @hier.. Zit een ventje naast me in de wipstoel en hij is me toch aan het bellen blazen geslagen... hele vloer om hem heen zit gewoon onder de spetters!! Ga er zo nog even lekker uit.. frisse neus halen!! Moet verdorie een winterjas.. vorig jaar had ik een nieuwe (met korting...) maarjah dat was voor een dikke buik! Dus... het vriest en ik heb geen winterjas! Probleem is dat vriendlief nooit tijd heeft om mee te winkelen en ik mezelf niks mooi vind staan...! :x
pluus ja met mij gaat het goed hoor, had me er wel een beetje op voorbereid dat dit de uitkomst zou kunnen zijn maar toch hoopte ik dat het anders zou zijn. Me mannetje daar en tegen die zit met een best wel schuldgevoel naar mij toe. Hij vindt het zo erg dat ik moet gaan spuiten en die punctie moet doen en hij weet dat ik schrik heb voor spuiten. (heb zelfs me verstandskiezen er via algehele narcose uit laten halen haha) gelukkig 2 mensen in me omgeving die ook ivf-icsi hebben gehad dus kan me ei wel kwijt. (1 mijn naaste collega en 1 een vriendin van mij en me mannetje) Wast fijn trouwens voor je dat ze meteen naar sarah vraagt (de assistent) en dat ze zo goed opletten met de ab ivm borstvoeding... wel echt betrokken mens. flier beterschap sita dat gaat snel met de luier maatjes engel is altijd zielig he als ze zo overstuur raken van al die indrukken nou beertje dat wordt je ventje aan de oren meetrekken om te gaan shoppen voor een goede winterjas
@ Beertje, ik kan me voorstellen dat je er van baalt dat er niks vast is gelegd op film van je bevalling!! Maar ik wil die mooie foto van jou in de weeen wel zien hoor!!! Maar bij jou kriebelt het dus ook!! Haha gelukkig ben ik dus niet de enige (wist ik al wel...) En meid, verplicht je vriend gewoon dat hij mee gaat!! @ Dobber, ik snap dat je man zich schuldig voelt! Zeker als het zo'n zware opgave wordt om te gaan prikken! Zie je daar erg tegenop? Fijn dat je je ei bij je collega en vrienden kwijt kunt!! Lijkt me heel fijn om met mensen die in het zelfde schuitje zitten/ gezeten hebben te kunnen praten! Heel veel mensen kunnen begrip tonen maar het echt voelen hoe dat is, is voor veel mensen erg moeilijk! Zij snappen dat wel en praat het dus makkelijker!! Meid, hier mag je ook altijd je ei kwijt he!!!! Ik vind je wel heel sterk hoor!!! Je mag trots zijn op jezelf!!! @ Hier, mijn haren zijn weer lekker geknipt!! Het was nodig! Ik had de vorige keer overgeslagen en het was nu dus 12 weken geleden. MAar heb enorm haar uitval en het raakte dus steeds helemaal in de knoop! Nu voelt het weer lekker gezond aan! We hebben Sarah toch maar even mee genomen! Helaas lag ze toch weer een half uur te laat op bed! Ze sliep binnen 5 minuten maar helaas is ze nu toch weer aan het huilen (al weer een half uur! ) Hopelijk was dit toch niet te veel.... Nou ja afwachten maar weer hoe het vannacht gaat!
@ sita: Hier ook extra voorzichtig geweest, heb nog nooit mn handen gewassen na de sex, maar zelfs dat nu gedaan echt erg he! Maar dr mag dan ook echt absoluut geen ongelukje gebeuren nu, no way! @ pluus: wat vervelend van je bekkenbodemspieren! Hier ook nog wat urine verlies idd, erg vervelend, zeker als het niet om een drupje gaat... Ben blij dat de nachten hier wel heel goed gaan en op de dag gaat vast ook nog wel goedkomen, maar wordt even wennen. Zou daarom ook blij zijn als we eindelijk geen kraamvisite meer hebben, ben er echt klaar mee. En idd, voor jullie tikt de klok wat harder als voor ons. Wij zijn beiden 25, dus nog genoeg tijd Als we het nog wel willen.... Op zich gaat het verwerken van de bevalling en mn zwangerschap nu wel. Heb mn verhaal nu al zo vaak moeten vertellen dat ik niet meer hoef te huilen. Alleen het herstel baal ik soms zo flink van. Op zich gaat t steeds beter, maar denk soms nog teveel na over het flauwvallen en dat beinvloed sommige dingen toch echt wel, zoals traplopen en autorijden. Maar ik kom er wel, het heeft alleen zoals veel andere dingen bij mij veel tijd nodig.... @ beertje: ook ik baal idd van de foto's en filmpjes van de bevalling. Heb wel wat foto's, maar had zelf van tevoren een heel beeld in mn hoofd over wat voor foto's ik zou willen, maarja heb ze zelf niet kunnen maken natuurlijk weet wel dat ik bij een eventuele volgende een bevallingsplan ga maken en daarin ook opschrijf van wat voor soort momenten ik foto's zou willen. Ik mis bijv heel erg een foto van dat Nick bij mn hoofd zat en we gespannen zaten/kagen te wachten op de geboorte van Quinten. @ dobber: wat vervelend dat je mannetje zich zo schuldig voelt! Weet niet of het kan en prettig is voor je, maar voor het infuus heb ik emlacreme gekregen omdat ik panisch was voor die prik. Deze creme verdooft je huid zodat je het niet voelt. Misschien kun je daarnaar vragen! Knuf!
pluus dank je voor de lieve woorden. Mijn mannetje en ik komen er wel en moet zeggen dat we nu echt zoiets hebben van 2013 wordt ons jaar en mogen ook wij een eigen kindje in onze armen leggen. Soms is het wel even nodig om tijd voor jezelf te maken pluus zoals nu lekker naar de kapper te gaan. Je moet niet jezelf gaan vergeten want daar heeft je kleine meid niks aan. wel vervelend dat ze zo van slag is geraakt. engel dank je wel voor de tip wil het wel eerst zo proberen maar als het me echt niet gaat lukken dan ga ik wel om die creme vragen. Lekker rustig je lichaam laten herstellen lieverd je bent nog lekker jong dus nog tijd genoeg voor een eventuele tweede
@ dobber: graag gedaan meis! En ja ik weet ook dat ik het de tijd moet geven, maar juist dat ik nog zo jong bent maakt t soms zo frustrerend! Voel me af en toe echt een oud omaatje in een jonger lichaam. Hoe is bij jullie de nacht verlopen? Hier goed Quinten kwam om 4.30 en 8.15. Heb hem 8.30 gevoed en toen hij net begon te gapen hebben we hem op bed gelegd. Ben benieuwd!
Mijn hemel, hij sliep binnen 5 minuten! Hoefden niet 1 x naar hem toe te gaan! We hebben hem dus al die tijd te lang opgehouden en overprikkelt! Ben benieuwd naar de rest van de dag!
Goedemorgen! Fijn Engeltje, dat jullie zo'n goede nacht gehad hebben!! En wow dat hij gelijk sliep! Teken dat hij inderdaad erg moe was!! Wat wij standaard doen al vanaf het begin is na de eerste voeding 's ochtends haar gelijk terug leggen! Zo kun je zelf nog wat slaap extra pakken. Sarah sliep dan ook altijd al vrij vlot! Zelfs met de slaapproblemen sliep ze naast mij in bed nog meestal wel een uur! Hier is de nacht iets minder goed gegaan dan de vorige 2 nachten. Ze is wat wakker geweest en we hebben zo'n 4 keer haar tutje terug gegeven. Ik heb geen idee wat de tijden hier van waren want mijn lichaam heeft het onthouden daarvan uitgeschakeld! Haha ik kijk altijd op de klok maar ik neem het gewoon niet meer op! Uiteindelijk kwam ze om 7 uur voor de voeding en om half 8 lag ze aan mijn borst te slapen en heb ik haar dus weer terug gelegd! Om kwart voor 10 werd ze wakker maar ik heb haar gewoon laten liggen... nu is het al weer een half uur stil! Ik ga vandaag wel even kijken wat een handiger ritme en schema voor ons is want dit is echt te strak!! 's middags is ze zo veel wakker en dan ligt ze heel lang te huilen. Nu weet ik dat ze het moet leren maar ze heeft nog nooit zo veel geslapen. Ik denk dus dat ze minder slaap nodig heeft dan dat ze nu op bed ligt. Daarbij komt ook dat het niet vol te houden is omdat we steeds maar een half uur nog hebben naast de voeding. Ze is er nu steeds een uurtje uit waarvan een half uur voeding en dan nog (even heel ruim...) 10 minuten verschonen! Maar 20 minuutjes om even te knuffelen en te spelen. Daarnaast krijgt ze 's middags ook een groente hapje en daar zijn we gauw ook al 20 minuten mee bezig en dan hebben we dus geen speeltijd! Ook komt mijn werk weer dichterbij en dan gaat ze naar mijn ouders. Mijn ouders passen ook op mijn nichtjes en die moeten van school gehaald worden dus daar moet ik ook rekening mee houden! Ik heb dus rekening te houden met 5 voedingen op een dag, om 12.00 uur, 13.00 uur en 15.00 uur moeten mijn ouders mijn nichtjes halen dus het zou fijn zijn als ze dan wakker is. Nu werken mijn ouders allebei niet meer dus het zou wel een tijd kunnen dat ze dan op bed ligt... Ook zou het heel fijn zijn als ze om 17.00 uur wakker is want dan kom ik van mijn werk en kan ik haar dus mee naar huis nemen. Hebben jullie een idee voor een schema? Als ik dit schema pak dan zit er steeds maar weer 3 uur tussen de voedingen (met het huidige schema zit er 3,5 uur tussen... maar dan heeft ze echt honger als ze uit bed komt!) 7.00 - 7.30 eten 7.30 - 7.45 wassen en aankleden 7.45 - 10.30 naar bed 10.30 - 11.00 eten 11.00 - 12.00 wakker 12.00 - 14.00 naar bed 14.00 - 14.30 eten 14.30 - 15.30 wakker 15.30 - 18.00 naar bed 18.00 - 18.30 eten 18.30 - 19.30 wakker 19.30 - 22.00 naar bed 22.00 - 22.30 eten 22.30 - 7.00 naar bed Deze is niet handig voor als ik straks weer ga werken want dan kan ik haar pas om 18.00 ophalen bij mijn ouders. Ook heb ik alsvolgt zitten denken: 7.00 - 7.30 eten 7.30 - 7.45 wassen 7.45 - 10.30 naar bed 10.30 - 11.00 eten 11.00 - 12.10 wakker 12.10 - 14.30 naar bed 14.30 - 15.00 eten 15.00 - 16.00 wakker 16.00 - 18.30 naar bed 18.30 - 19.00 eten 19.00 - 20.00 wakker 20.00 - 22.00 naar bed 22.00 - 22.30 eten 22.30 - 7.00 naar bed Bij deze kunnen mijn ouders haar 2 keer mee naar school nemen om mijn nichtjes uit school te halen. (Dit is ook de school waar ik werk en zo zie ik haar ook even!!) MAar werderom is de tijd van 18.30 uur niet handig om haar te halen als ik uti mijn werk kom! De volgende is super handig met de schooltijden en mijn werktijden!! Ze is dan ook wat langer wakker tussendoor! Enige nadeel is dat het voeden dan echt op schema gaat en ze soms wat vroeger eet en soms wat later!! Ook kom ik dan op 6 voedingen uit en dat is een voeding teveel! En is ze niet te lang wakker tussendoor??? 7.00 - 7.30 eten 7.30 - 7.45 wassen 7.45 - 10.30 naar bed 10.30 - 11.00 eten 11.00 - 13.30 wakker 13.30 - 14.00 eten 14.00 - 16.00 naar bed 16.00 - 16.30 eten 15.30 - 18.00 wakker 18.00 - 18.30 eten 18.30 - 19.00 wakker 19.00 - 19.30 eten 19.30 - 22.00 naar bed 22.00 - 22.30 eten 22.30 - 7.00 naar bed Wat vinden jullie hiervan? Of hebben jullie misschien nog een idee? Alle hulp, ideeen en adviezen zijn welkom!!!
Pluus, bij die laatste is ze wel erg veel 'verplicht' wakker. Ik weet niet wat een kind van 4 a 5 maand normaal slaapt overdag, maar dit lijkt me wel lang. En die 6 voedingen lijkt me ook niet ideaal. Hoe laat zou je haar normaal vanaf je werk ophalen? Engeltje, hier ook een mannetje die ik eerder op bed moet leggen hoor. Soms is hij gerust een uur, anderhalf uur wakker (met de voeding erbij), maar zoals nu heeft hij de fles gehad, en sliep hij al bijna bij me op de arm. Gelijk in bed gelegd en nu is hij stil. Ik probeer hem ook max 3 keer te laten gapen.. hihi, klinkt gek, maar merk dat als we hem langer wakker houden hij moeilijk in slaap komt. Gisteravond ook na de voeding snel in bed gelegd, en hij heeft bijna niet gehuild. Ik merk hier dat ik hem echt met bijna het eerste moe-signaal in bed moet leggen. Afgelopen nacht kwam Daan een keer extra. Geen idee waar hij dat vandaan haalde. Denk dat hij overdag toch niet genoeg had aan de 3 flessen van 180 en 2 van 150. Als hij stabiel is doorgegroeid na het wegen nu, mag hij ook al wel 4 flessen van 180 hebben. Ik bied hem vandaag maar gewoon 5 x 180 aan en dan kijk ik wel wat hij op drinkt. Hij heeft net echt minimaal laten staan, dus probeer het straks weer zo. Ben bang dat als dit zo doorgaat we de extra voedende flesvoeding moeten hebben.
Ja ik vind die laatste dus voor ons erg practisch maar voor Sarah dus niet... Ik weet ook niet wat kindjes van deze leeftijd normaal slapen en wakker zijn want Sarah heeft nooit zo gestructureerd geslapen. Als ze moe was, dan sliep ze (en de laatste tijd alleen op de arm) en was ze wakker, dan was ze wakker. Ze heeft nu van 7.00 tot 7.30 gegeten. Ze was aan de borst in slaap gevallen dus heb haar toen niet gewassen en aangekleed. Ze heeft toen van 7.30 tot 10.45 uur geslapen (2 keer eventjes wakker) Van 11.00 uur tot 12.00 uur gevoed en even gespeeld. Toen heeft ze van 12.00 uur tot 13.00 uur geslapen en nu ligt ze weer te huilen in haar bedje. Ik moet haar nu tot 15.00 uur laten liggen maar ik weet nu al dat ze niet meer in slaap valt! Dan om 15.00 uur voeden en om 16.00 uur weer in bed. Ik weetnu ook al dat ze dan niet echt gaat slapen. Misschien 20 minuutjes. En dat tot 19.00 uur dan weer voeden en fruit (eerder kom ik hier vandaag niet aan toe want ik moet in de wakkere tijd straks ook naar de osteopaat) en om 20.00 uur weer naar bed. Dan is ze nog even wakker en dan slaapt ze tot de laatste voeding en vanaf dan slaapt ze de rest van de nacht. Ik zit dus metname in de middag en begin van de avond dat ze dan op bed ligt terwijl ze niet slaapt!! Ik ben overigens op maandag en dinsdag rond 17.15 uur thuis van mijn werk (kan ook iets later, ligt eraan of ik vergadering heb) en op woensdag rond 15.00 uur (kan ook eerder, ligt eraan of het een drukke periode is en ik veel voorbereidingstijd nodig heb met rapporten, nieuwe thema's etc!) De kinderarts belt dinsdag om te vragen hoe het gaat en wil dan het nieuwe schema met haar bespreken dus hopelijk hebben we dan een fijn schema gevonden!! Sita, wat betreft de voeding kan ik je geen advies ingeven... fv is zo anders dan bv...
@ pluus: als ik naar de kindjes op mn werk kijk van 4 maanden, dan ziet hun schema er als volgt ongeveer uit : 7.00-7.30 voeding 7.30-7.45 wassen en aankleden en op naar de creche. (9.00-9.15 fruithapje) 9.15-.... Slapen 11.00-11.30 voeding 12.30-.... Slapen 15.00-15.30 voeding 16.00 slapen 18.00 groentehapje 19.30-20.00 voeding 20.00-23.00 slapen 23.00-23.30 voeding Misschien heb je hier iets aan! @ sita: wat een hongerwolfje heb je! Maar misschien heeft hij wel genoeg aan 5 x 180 cc. Zou nog niet te snel overstappen naar voeding voor hongerige baby's hoor.... Ja was echt trots op ons kereltje! Hij had wel maar drie kwartier geslapen, maargoed hij ging gelijk slapen dus ik ben blij! Hierna moesten we ff naar het rijdend loket van dsw, zijn we lekker naartoe gewandeld en hij was nu heel rustig in de wagen en heeft ook nog een half uurtje getukt. Om 11.45 waren we weer terug en werd hij wakker, heb hem toen verschoont en om 12.00 gevoed. Om 12.15 konden we zelf ff lekker eten en om 12.45 begon hij alweer te gapen dus weer weggelegd, maar nu valt hij niet zo makkelijk in slaap. Al 3 x speentje teruggegeven en 1 x uit bed gehaald omdat hij een schrokkende beweging maakte toen hij in slaap begon te vallen en daar zo van overstuur raakte dat hij weer ff niet doorademde, hij liep echt weer helemaal rood aan. Nu ligt hij wel al een kwartiertje weer rustig en zn oogjes vallen langzaam dicht. Denk dat t nu ook een verschil voor hem is dat hij op zn rug ligt ipv op zijn zij. Wil hem op de dag gewoon lekker op zn rug laten liggen, maar dat vind hij soms best lastig merk ik. Ondertussen slaapt hij nu heerlijk
Hmmm zouden jullie nog eens naar de volgende willen kijken? Ik heb nu even gekeken hoe ze slaapt met het schema van nu en met de voedingen. 7.00 -7.45 voeden en wassen en aankleden 7.45 11.00 naar bed 11.00 12.15 voeden en wakker 12.15 14.00 naar bed 14.00 14.30 wakker 14.30 15.00 voeden 15.00 15.30 wakker 15.30 17.00 naar bed 17.00 18.00 wakker 18.00 18.30 voeden 18.30 19.30 wakker 19.30 22.00 naar bed 22.00 22.30 voeden 22.30 7.00 naar bed Het voordeel van deze is dat ik om 11.00 uur even vanuit mijn werk naar huis kan komen om Sarah te voeden op maandag en dinsdag!!! Tenminste, als mijn werkgever akkoord gaat met mijn kolfrooster!!!
Ja he! Ik zit ook even te rekenen met uren slaap en wakker met het schema nu: uit bed: 5 uur in bed: 19 uur waarvan bijna 4 uur wakker Bij het nieuwe schema is het zo: uit bed: 6 uur en 30 min in bed: 17 uur en 30 min
Met deze laatste ligt ze waarschijnlijk ook langer te slapen omdat haar wat meer uitdaging geboden wordt! Nu ligt ze steeds te huilen omdat ze wakker in haar bedje ligt... Ze maakt niks mee en heeft dus ook weinig te verwerken!