Ow en als ze om 14.00 uur en 17.00 uur nog slaapt dan maak ik haar natuurlijk niet wakker... maar dat spreekt natuurlijk voor zich!
Dat is waar en als het teveel slaap voor haar is kan ze anders ook een half uurtje eerder uit bed toch? Op een gegeven moment worden de slaapjes ook gewoon korter en moet je daar weer op in gaan spelen
Zie laatste ziet er goed uit Pluus! Even goed overleggen met de kinderarts.. ben benieuwd wat zij zegt. Wat betreft de fv, wil echt niet te snel overstappen op de extra voedende. We proberen mooi de volle flessen nu. Waarvan hij er nu 3 heeft leeggedronken vandaag, op 1 een paar slokjes na. Sta ervan te kijken dat het er allemaal in gaat. Nou, ik ga mn hond even uitlaten en dan alles inladen en bij mn zwager/schoonzusje eten. Manlief heeft avonddienst. Fijne avond allemaal!
@ Sita, ik snap dat je niet te snel over wilt stappen op die exctra voedende... dat wil je over een tijdje achter de hand hebben...nu natuurlijk nog niet! Je zou anders hier de voedingsdeskundige eens kunnen vragen... Geniet ervan bij je zwager en schoonzus! Smakelijk!! @ Flier, hoe is het? Ik denk dat de verkoudheid nog door heeft gezet of niet? Je bent heel de dag hier nog niet geweest... Beterschap meid!! @ Hier, we zijn net weer naar de osteopaat geweest. Sarah haar buikje voelde al wel beter zei hij. Ze heeft nu wel een kleine afvlakking op haar achterhoofdje (ja daar ligt ze nu heel de dag in bed op...). Die afvlakking kan ook voor problemen zorgen dus gaat hij die ook nog behandelen. Sarah was weer enorm onder de indruk van hem (ik overigens ook want het is geen lelijke vent ) Eer dat we thuis waren (10 minuten later) was ze in slaap gevallen. Ik heb haar toen maar in haar bedje gelegd. Ze werd daar heel even wakker van maar uiteindelijk ligt ze nu al anderhalf uur te slapen!! Ik laat haar ook maar even slapen ook!! Was toch weer indrukwekkend voor haar! Mag ze, als ze wakker is, gewoon even een uurtje uit bed!
O meiden, ik ben zo trots!!! Heb net voor het eerst het grootste gedeelte zonder tepelhoedje gevoed!!! Dit lukte eerder nooit en zeker niet links maar nu lukte het!!!!!!!!! Ik ben zooo blij!!!!!! Dit was zo enorm fijn! Mijn dag kan niet meer stuk! Vanmiddag pakte ze voor het eerst sinds weken weer eens de fles en nu zonder tepelhoedje... JEEEEUUUJJJJ (doet vreugde dansje!!)
@ pluus: ik snap helemaal dat je blij bent meis! Hier nu ook al 2 dagen zonder tepelhoedje aan het voeden en oh wat is dat fijn he! Geen geklungel meer met dat hij eraf valt soms bij het aanleggen en vooral een heel stuk minder tot niet morsen! Bij mij liep t er tenminste ook altijd langs had jij dat ook? Ik moet nu alleen wel m'n tepel echt voorvormen voordat hij aanhapt, al hapte hij vanmiddag ineens in een keer goed zonder dat ik er zelf eigenlijk al klaar voor zat. Was echt zo verbaasd en trots op m'n ventje en natuurlijk ook op mijzelf Ook was hij toen zoveel relaxter na het voeden, geen enkel krampje en huilde niet voor er een boertje kwam. Hier had hij de afgelopen weken namelijk wel erg last van en vanavond ook weer even hoor, het zit hem dan echt even goed dwars. Het slapen was vanavond drama, het lukte hem niet zelf in te slapen. Paar keer z'n speen teruggegeven en ook m'n vriendin die aan het helpen was is een paar keer naar boven gelopen om hem terug te geven, maar na een half uur heb ik hem er maar uitgehaald en bij me genomen om in slaap te vallen, toen was hij ook zo vertrokken... Heb hem om 20.30 weer weggelegd en ook nu ligt hij nog lekker in bedje, al ligt hij nu wel te woelen, dus zal zo wel komen voor eten. Hoop trouwens wel dat ik snel antwoord krijg van de lk. Er zijn mensen die na mij een vraag hebben gesteld en die hebben al wel antwoord... Blijkbaar doen ze dat dus niet op volgorde ofzo...
Pluus, wat een super berichten zeg! Hoe ging het vannacht? Meiden, ik mis de bv soms wel hoor. Het is dat ik niet veel keus had, maar dat hele intieme en even echt met zn 2tjes miste ik gisteravond. We waren dus bij mn zwager/schoonzus en gaf hem daar de fles, maar meneer was meer aan het rondkijken in die nieuwe plek dan het samen met mij zijn. Met de bv is dat toch anders, dan kan de kleine niet anders dan met jou bezig zijn. Maar goed.. Daan doet het hier super op, dus mag eigenlijk niet klagen. Ik ging gister voor het eten daar naar toe, en meneer werd natuurlijk wakker toen ik hem uit de maxi cosi haalde en in zn wieg legde om verder te slapen. Was 3 kwartier voor de volgende voeding, dus kreeg hem niet in slaap. Hij was best overstuur maar mijn schoonzus wilde het proberen om hem stil te krijgen, nou.. no way! Hij werd echt niet rustiger bij haar. Heb hem zelf maar bij me genomen en zelfs bij mij duurde het een tijdje. Daarna de fles gemaakt en alles was goed. Toen weer snel in zn wieg en hij is heerlijk in slaap gevallen voor de rest van de avond. Ik ga dat ook niet weer doen als Daan zo overstuur is. Ik wilde niet gelijk 'de mama' uit gaan hangen en haar ook een kans geven, maar dit gebeurt me niet weer. Ik had namelijk al wel verwacht dat het niet zou lukken om hem rustig te krijgen, maar goed.. weer een les geleerd voor de volgende keer. Afgelopen nacht heeft Daan trouwens weer doorgeslapen. Er zat netjes 8 uur tussen de voedingen, dus de volle flessen aanbieden gister overdag heeft toch geholpen. Vandaag maar weer doen. Liz, hoe gaat het met jou? Trek je het allemaal nog een beetje? Ow.. en mn ongi is aan het doorbreken. Had net wat bloedverlies,.. hoop dat het doorzet! Gek hoor! Gisteren was het een jaar geleden dat ik voor het eerst een positieve test had voor de mk, en nu zit ik te wachten op mn ongi.
Sita, Lief dat je er naar vraagt. Ik trek het maar moeilijk. Ik geloof dat mijn grens echt is bereikt. Ik kan maar weinig hebben en ben 's avonds echt uitgeteld. Goede tijden red ik nog net om te kijken, daarna val ik in slaap op de bank en dan ga ik meestal rond 21:30/ 22:00 al naar bed al waar ik als een blok in slaap val! Tussen mijn vriend en mij is de rust nu wel weer wat weder gekeerd. Maar ik voel gewoon dat er maar iets hoeft te gebeuren en dat ik dan weer vol van spanning zit. Als klap op de vuurpijl was een collega van mij afgelopen week ook niet zo chique. Die kwam op woensdag ineens onaangekondigd de werkvloer op om mij ten midden van de kinderen en midden in de drukte, te vragen of ik vrijdag wilde ruilen...mijn vroege dienst, voor haar late dienst. Nou liever niet was mijn antwoord, maar ik was eigenlijk te overrompeld en werd heel erg voor het blok gezet op dat moment. Ik liet ook alles zo uit mijn handen vallen toen ze vroeg of ik even met haar naar de gang wilde, zodat we even konden overleggen. Zonder na te denken deed ik dat dan ook. Te idioot voor woorden natuurlijk, want ik had het gewoon druk!! Maar zoals ik al zei...ik stond enorm voor het blok en was even totaal flabber guested. Op de gang werd me min of meer mede gedeeld dat ik maandag ook een late had ipv een vroege. Toen raakte ik wat geïrriteerd en dat zei ik haar ook. Ik hoorde dat daar voor het eerst en dat vond ik verre van netjes, dat heb je met mij te overleggen en niet met kantoor! Of ik even mee zou gaan naar kantoor, dan konden we het daar overleggen met de persoon die over de roosters gaat. Daar ook aangegeven dat ik dit geen manier van doen vind. Ze (mijn collega) had ook eerst even kunnen bellen naar de groep om te vragen of ze later die dag even langs kon komen om mij iets te vragen. Weer gaf ik aan dat ik enorm voor het blok stond. Zij legde haar kant van het verhaal uit, ze had de afgelopen tijd eigenlijk alleen maar late diensten en was dit zat. Begrijpelijk, absoluut! Ze staat helemaal in haar recht en dat gaf ik ook aan. Logisch dat je dan voor jezelf op komt, maar op deze manier? Nee, sorry...daar kan ik niet tegen en daar word ik boos van. Zo op het laatste moment dat het me even mijn strot door wordt geduwd. Ze had het me ook een week eerder voor kunnen leggen, zonder kantoor in te schakelen...kom op zeg, we zijn toch volwassen mensen en gaan op deze manier dan toch ook met elkaar om? Het zat me niet lekker en ben daarna ook met een rot gevoel naar huis gegaan. Gisteren moest ik weer met haar werken en hebben we het er gelukkig nog over gehad. Communicatie verloopt moeizaam, ze spreekt niet geweldig Nederlands en daarnaast vindt ze het heel erg moeilijk om voor zichzelf op te komen. Pff..iemand zou je na de nodige feedback maar niet meer aardig vinden, nou..dan vergaat de wereld. Zo denkt zij dus en ze bleef het maar afschuiven op kantoor, terwijl ik vind dat ze naar mij toe had moeten komen om het mij gewoon voor te leggen. Dan had ik daar best voor open gestaan, want ik sta in en luxe positie met 3 vroeg en 1 laat. Dat hoort 50/ 50 te zijn. Vermoeiend dus. Maar ik ben blij dat ik mijn grenzen wederom goed aan heb weten te geven en dat het uitgepraat en op is gelost met deze collega. Maar ze is sociaal gewoon echt een kluns!!! Het is een schat van een vrouw, maar zooooown KLUNS!! En dan blijft ze er maar op hameren dat ze het niet persoonlijk bedoelde, maar dat ze zoveel late diensten gewoon niet trok. Ja...die boodschap had ik bij het gesprek op kantoor al in de gaten. Neemt niet weg dat ik het niet netjes vind hoe ze het aan heeft gepakt en hoe ze me voor het blok zette. Dat heb ik wel vijf keer herhaald en nog bleef ze terug komen op dat persoonlijke en ze schoof het kantoor in de schoenen. Nou prima, dan zijn we klaar hoor. Geef jij lekker kantoor de schuld, maar de volgende keer flik je me dit niet nog eens op deze manier...dan heb je namelijk wel een probleem. Dat was helder. Klaar dus. Natuurlijk later ook even op kantoor om verheldering gevraagd. Want voor mijn gevoel klopte het echt niet wat ze verkondigde. Nou had ze inderdaad aangegeven dat zoveel late diensten in de week teveel voor haar was. En nou had de gene die over de roosters gezegd dat ze het onderling met haar collega's op moest gaan lossen. Dus ze waren wel op de hoogte van wat zij wilde, maar ze moest het mij dus zelf gaan vragen. Maar zij bracht het dus alsof kantoor dit zo bedacht en geregeld had. Puur omdat ze bang is dat ik dan boos of gekwetst wordt. Ze weet dat ik lieve vroege diensten heb, vanwege Liza. Dan ben ik lekker op tijd thuis en heb ik nog even tijd met haar. Bij een late dienst is dit niet zo, dan ben ik pas rond 19u thuis en dan ligt Liza al praktisch op bed. Dus dat ik ging balen, dat stond bij voorbaat al als een paal boven water. Maar ja, dat betekent niet dat dit ten kostte van haar goedrecht op vroege diensten hoeft te gaan. Dat begrijp ik ook nog wel! Ik ben niet een of ander monster. Maar goed....vreet natuurlijk weer energie. Ik heb in december wat vrije dagen opgenomen. Kan ik even bijtanken. En aansluitend is het dan kerstvakantie. Hopelijk blijft het thuis dan ook nog een beetje gezellig. Dan kan ik echt even bij komen van dit alles. Ik fiets nu trouwens al 2,5 weken naar mijn werk. 50 min. heen en 50 min. terug. Ook door de regen vorige week. De regen is niet fijn, maar het fietsen wel! Echt heerlijk. Vooral in de ochtend. Vorige week zaterdag nog naar Artis geweest en Liza vond het leuk!! Niet alleen de beesten waren leuk, alles was leuk! Erg van genoten. Was dus een goed idee van mijn vriend. Hij doet wel heel erg zijn best moet ik toegeven. Bij mij is de motivatie een beetje weggeëbt en hij waakt er nu wel voor dat we toch leuke dingen ondernemen en er uit gaan. Dat heb ik ook wel even nodig hoor, ik kan het zelf gewoon niet meer opbrengen nu. Ik heb zo lang de positieve Truus uitgehangen. Zonder echt resultaat. Waarom zou ik nog? Een beetje dat idee. Poisitiviteit moet echt van twee kanten komen. Vorige week ook nog op kraamvisite bij een vriendin geweest. Knulletje was zes weekjes. Pfff...wat klein!!! Kan me nu al niet meer voorstellen dat Liza ook zo klein was en nog kleiner zelfs. En zo lang is het niet eens geleden. Afgelopen week nog bij het consultatiebureau geweest; 6615 kg en 66 cm. De laatste keer woog ze 6,13 kg en was ze 63,5 cm. En de vorige keer was ze echt een inhaalslag aan het maken. Nu is dat dus weer even on hold, want ze is in die twee maanden niet bijster veel aangekomen. Wel weer een stukkie langer. Ze is iets kleiner dan gemiddeld, maar dat was niet zorgwekkend verder. Ze heeft ook twee kleine ouders, dus zou gek zijn als we een heel groot en zwaar kindje hadden! Verder mogen we de laatste fles nu weg laten. Want de fruithap, brood (!!) en groentehap moeten nu belangrijker gaan worden. Ze krijgt nu na de eerste fles, fruithap. Voor de tweede fles, brood en voor de derde fles groentehap. En dan mag ze rond 19u naar bed en hoeven we haar om 22u niet meer wakker te maken voor de laatste fles! We hebben er nu drie nachten op zitten zonder die derde fles. De tweede nacht, gisteren dus, was drama. Terwijl de eerste nacht goed ging. Ze was alleen wat vroeger wakker. De tweede nacht werd ze o 03:30 wakker en begon te huilen. Dit heeft ze bijna een uur gedaan. Het enige wat ik heb gedaan is twee keer de bolletje geaaid en mijn vriend heeft haar nog een schone luier gegeven. Daarna is ze in slaap gevallen en rond een uur of 5 hoorde we haar nog even wat mopperen, toen ook weer gaan slapen. Was best moeilijk!! Maar ik vond dat ze de ruimte moest krijgen om te wennen aan deze nieuwe situatie. Dus niet meteen een flesje gegeven of bij ons in bed genomen. Ze moest er maar eventjes door heen. En wij ook hoor. Was niet leuk! Maar vannacht heeft ze het weer super gedaan. Om 07:30 hoorde ik haar vrolijk brabbelen in dr bedje. Super trots op ons meisje dus! Nou heel verhaal weer... Pluus, wat goed om te lezen dat Saartje zo goed gaat zeg!! Wat heerlijk voor jullie. En nu lekker aan het experimenteren welk schema het beste bij jullie past. Wat ben je toch een lieve en goede mama. En wat fijn ook dat voeden zonder tepelhoedje zo goed gaat. Voor de rest is niet alles even goed blijven hangen. Sorry meiden...! Om het goed te maken heb ik nog een paar leuke plaatjes van Liza die al heel knap zelf kan eten en van Liza met een te schattig knipje in dr haartjes <3 Ik zal er ook nog wat in mijn album plaatsen.
Goedemorgen lieve meiden!! @ Engeltje, de lk's geven altijd antwoord hoor maar soms zit er wat langer tussen... ik had ook al eens gemerkt dat ze het niet opvolgorde doen! Best jammer!!! En hier ook veel voeding verloren door het tepelhoedje!! Ik hang altijd een spuugdoekje onder mijn bh anders is mijn bh kleddernat!! En inderdaad... hier ook minder lucht naar binnen zonder tepelhoedje!! Gisteren met de laatste voeding niet zonder tepelhoedje gedaan want Sarah sliep door tijdens het eten. Ze moet goed wakker zijn om aan te kunnen happen. Vanmorgen heb ik haar om 9.00 uur wakker gemaakt (We waren om 23.00 uur klaar met de laatste voeding). Mijn borsten stonden echt op knappen! Wederom niet goed wakker om aan te happen zonder tepelhoedje. Ik heb het wel even geprobeerd maar ze kreeg hem niet vaccuum! Vanmiddag dus maar weer proberen!! @ Sita, vervelend is dat he, als alleen mama de kleine stil krijgt!! Hier ook hoor, tenminste! Mijn man en moeder lukt het intussen ook!! Maar bij mij lukt het veel sneller!! Meid, doe wat je gevoel je ingeeft!! Ik laat het sommige mensen juist wel proberen omdat ik het zo stom vind om ze uit hun handen te grissen!! Bij mijn zussen bijvoorbeeld! Maar bij mensen die wat verder weg staan (oa mijn schoonouders en schoonzus) pak ik haar wel veel sneller terug! Het lukt hen toch niet en ze voelen zich er volgens mij ook niet gemakkelijk bij! Dus meid, doe wat jou gevoel je ingeeft!!! En ik kan me wel voorstellen dat je die momentjes mist... maar het idee dat ze met bv alleen oog voor jou hebben telt hier niet hoor!! Sarah is zo ongelooflijk nieuwsgierig! Die ligt af en toe achterste voren aan mijn borst om maar rond te kunnen kijken!! Volgende week viert mijn man zijn verjaardag en had zelfs al bedacht dat ik boven ga voeden omdat ze anders toch niet eet door haar nieuwsgierigheid!! Weet je wat je wel lekker moet doen? Als je thuis bent Daan zo ver mogelijk bloot en jij zo vermogelijk bloot van boven en zo de fles geven!! Dan heb je toch dat echte contact moment tijdens de voeding!! Doe dit bijvoorbeeld lekker 's ochtends en 's avonds!! Wie weet helpt je dit wel!!! En ja, gek he... zo'n jaar later... Hier al weer de 4e ongi... en echt een enorme dit keer!!! Ik blijf het raar vinden moet ik zeggen! @ Hier, hier is het weer best goed gegaan vannacht! Ze was rond half 3 wel weer aan het spoken. Ik ben er 3 keer uitgeweest om haar tutje te geven en mijn man 1 keer. Vervolgens haar tutje gegeven en het lampje wat ik aanhad voor mij (zodat ik kon kijken of ze goed lag) uit gedaan en toen sliep ze! Vannacht dus het lampje maar uit laten!! We gaan vanmiddag proberen haar in bed bij mijn ouders te leggen. Hier zal ze ook moeten gaan leren slapen dus kunnen we daar net zo goed nu al mee beginnen want op zaterdag eten we altijd bij mijn ouders, volgende week vieren we sinterklaas bij mijn ouders en zal ze daar toch ook naar bed gaan! Ik hoop zo dat het goed gaat!!! Vanmiddag wil ik ook even naar de prenatal! Daar hebben ze babypietenmutsjes voor 2 euro!! En die wil ik natuurlijk!! Ook heb ik een idee voor de kerstkaartfoto! Ja we hebben nu een kind dus wij moeten ook een babyfotokerstkaart!!! Ik denk dat we die morgen gaan maken!
Liz, we waren gelijk aan het typen Wat een super mooie en schattige foto's van Liza!! Wat is ze toch mooi!!! En ja, ze gaat echt steeds meer op jou lijken!! Leuk om te zien!!! En ze is ook al zo'n flinke meid aan het worden!! Er zit geen kg verschil meer tussen Liza en Sarah! Sarah woog afgelopen maandag 6010 gram en was 63 cm! En meid, wat vervelend dat je collega je zo voor het blok zette en het niet netjes had geregeld!! Helemaal begrijpelijk dat ze van haar late dienst af wil maar niet op deze manier!! Wederom knap van je dat je zo voor jezelf opgekomen bent!! Applaus voor jou!! Goed gedaan meissie!!! En ik kan me voorstellen dat jou positiviteit even weg is... is helemaal niet raar! Je bent de afgelopen maanden zo enorm sterk geweest!! Heel logisch dat jij nu even in een mindere periode zit! Niet leuk en fijn natuurlijk maar wel te begrijpen!! Kun je, als je een paar dagen vrij hebt, niet even lekker een paar daagjes weg? Naar een goede vriendin? Naar je vader? Even weg uit het allerdaagse en weer even energie op doen? Wel fijn dat je vriend weer wat onderneemt!!! Dat had je een paar weken geleden nog niet verwacht laat staan gehoopt!!! Meid, je bent een kanjer!! Onthoud dat want dat is echt!!! En dank je wel wederom voor je lieve woorden! Fijn om te horen da tik een goede mama ben!! Doet me goed!! Dank je wel!!!!
Och Liz, hoop zo dat er snel zonneschijn komt bij jullie! En wat betreft je collega, weer petje af hoor hoe je ermee om bent gegaan. Is ook geen stijl op die manier van je collega, ondanks dat ze zelf misschien onzeker is (zo komt ze over), heeft ze wel even zichzelf in de kraag te grijpen en gewoon op een normale manier met jou hierover te praten. En wat een geweldige foto's weer van Liza! Zo groot alweer, en toch scheelt het qua lengte/gewicht niet veel met Daan.. bizar trouwens! Enneh.. alweer een fruit/groentehapje en brood??? Sjonge! Kleine Liza wordt groot! Super trouwens dat het best goed gaat zonder de laatste fles. Kan me indenken dat het moeilijk was om haar een uur te laten huilen. Was het jammerend huilen of echt hard? Ik vind het namelijk verschrikkelijk om Daan hard te laten huilen.. Je bent een topper meid! Pluus, bedankt voor de tip. Ga inderdaad kijken of dat gaat lukken om zo bloot mogelijk te voeden s avonds. Maareh, Sarah is dus ook gewoon mega nieuwsgierig tijdens het voeden.. hihi! Denk dat ik nog een beetje dat beeld heb van toen Daan een week oud was en alleen oog voor mij had.. Zal nu ook wel anders zijn aan de borst hoor. Wat betreft een ander de kleine laten troosten.. dacht inderdaad; dan moet ze het maar proberen. Ik wilde haar ook de kans geven, maar als hij zo overstuur is dan werkt dat gewoon niet. Bij mijn schoonmoeder wordt hij wel rustig, gelukkig. Geeft wel wat vertrouwen als ik straks weer moet werken. (ooow.. wat zie ik daar tegen op... word er elke keer gewoon naar van in mn buik als ik eraan denk). Fijn dat het vannacht goed ging nadat het lampje uit was! Heb hier ook altijd het lampje uit. Eerst nog even aan, dan gaan mn man en ik ons klaar maken om te slapen en daarna gaat het lampje uit. Dan kan Daan even wennen aan zn slaapkamertje en als het lampje uit gaat weet hij ook dat hij moet slapen. En dan is hij ook niet afgeleid door wat hij dan allemaal ziet. Hoop voor je dat het vanmiddag ook snel lukt om Sarah bij je ouders te laten slapen. Zal even wennen zijn, maar je kunt er beter zo snel mogelijk bij zijn. Denk dat wij dat binnenkort ook maar eens moeten doen bij mijn ouders. Enneh, veel plezier bij de Prenatal! Ik wil zelf ook nog voor een kerstkaart kijken. Lijkt me wel erg leuk om daar iets mee te doen! Misschien met Daan en de hond samen of zo..
Sita, thnx! Die collega is inderdaad heel erg onzeker. Leuk allemaal hoor. Maar ze is de 40 al gepasseert, dus ik vind het vooral heel erg vermoeiend. Klinkt misschien lullig..maar kom op zeg. En ja...gek he? Dat Liza nu opeens steeds meer mag eten? De ene keer smult ze er van, de andere keer weer niet. Ze heeft ook ontdekt dat ze best een hapje kan nemen, maar dat ze het dan niet door hoeft te slikken. Ach, dat is zo'n leuke ontdekking! Kijkt ze je aan met allemaal drap in dr mondje die half open hangt. Want ja...die hoeft immers niet dicht, toch?! Het huilen, dat begon jammerend, maar was later toch echt wel een volwaardige huil hoor. Ze had het er echt eventjes moeilijk mee. Gelukkig ging het deze nacht weer helemaal goed, geen krimpje en geen huiltje. Dat geeft weer vertrouwen. Je kindje laten huilen is nooit leuk. Maar soms is het nodig om zich een nieuwe situatie eigen te maken en te kunnen wennen. Net zoals ze af en toe huilt voordat ze in slaap valt. Maar dat is zo niet noemenswaardig, ze huilt eigenlijk nooit voordat ze moet slapen. Als ze moe is, is ze moe...dan speelt ze nog wat met dr knuffeldoekje en dan is het eigenlijk al heel gauw bekeken. Maar dit is typisch zo'n overgangsmoment waarbij je zonder dat je het eigenlijk wilt, een ander of een nieuw ritme in schiet. Daarom hebben we er voor gekozen haar niet in onze bed te leggen, niet teveel te troosten en haar geen extra flesje te geven. Ja, het ging anders dan ze gewend was en dat zal de komende tijd ook zo gaan. Zo is het hoe we het willen, dus dan moeten we ook consequent zijn...en soms moet je dan even door de zure appel heen bijten. Maar zo lijkt het zoveel mogelijk 'normaal' voor haar en went ze er het snelste aan. Denk ik dan he. Als ik dat wenproces verstoor teveel de nadruk op troosten te leggen, dan krijgt ze niet de ruimte om het op haar manier te verwerken. Maar goed, dat is mijn visie en mijn mening. Ik geef toe, het valt echt niet mee om je kindje zo te horen huilen en haar dan niet heel dicht tegen je aan te drukken. Maar blijkbaar heeft het haar goed gedaan, want vannacht heeft ze niet gehuild. En gisteren na haar spooknacht, was ze in de ochtend ook gewoon weer dat lekkere vrolijke meisje zoals we haar kennen. Ook Liza was tijdens de periode dat ik borstvoeding gaf ontzettend nieuwsgierig en gauw afgeleid! Een lamp die naast me stond moest echt uit en als de tv aan stond, dan moest deze ook uit. Ze kon niet die prikkels verwerken en tegelijk drinken. Als we visite hadden of als we op bezoek gingen, dan moest ik af en toe echt even apart gaan zitten, anders dronk ze niet. Inmiddels gaat dat gelukkig al een heel stuk beter. Wij hebben bij Liza op haar kamertje trouwens een klein Nijntje lampje, die druk je aan en na tien minuten gaat deze vanzelf uit. Ideaal!
Oh meiden...ik ben zo ontroerd!! Ik heb Liza zojuist voor t eerst brood gegeven. Ze had t al vaker op afgelopen week, maar toen was ik aan t werk. En ze eet het zo knap! Wat lief!! Ik kreeg er helemaal traantjes van mijn in mijn ogen, vond het zo mooi....
aah.. kan me voorstellen dat je dat even raakte! Lijken me ook echt bijzondere momenten. Wat betreft je collega, nou.. als je 40 bent geweest mag je toch wel geleerd hebben om te communiceren. Logisch dat het vermoeiend is. Huilen, ja ik weet dat dit ook het beste is.. maar ben soms echt aan t worstelen met mezelf als hij zo huilt. Dan vraag ik me ook af tot hoever je het huilen kunt laten gebeuren. Ik had laatst bijvoorbeeld dat hij flink aan het huilen was, en ik kom hem zn speen geven, en meneer wordt weer hartstikke wakker en we kunnen weer van voor af aan beginnen. Ik heb daar wel van geleerd om hem nog langer te laten huilen. Het lijkt nu net alsof hij mega veel huilt, maar dat is niet zo hoor. De laatste tijd leg ik hem vrij vlot in bed, vaak zonder speen eerst, dan brabbelt hij nog iets, kijkt vrolijk rond en maait met zn armpjes, en daarna valt hij rustig in slaap. Soms wil hij zn speen wel hebben,.. dan geef ik die later en valt hij alsnog vlot in slaap. Maar als hij huilt vind ik t lastig. Ga inderdaad maar eens wat meer denken in de zin van prikkels verwerken en dat hij even door die overgang heen moet. Misschien helpt me dat wel. Ow,.. Daan roept om eten! Ik ga snel.
Oow.. meiden.. ik kon de verleiding echt niet weerstaan bij de Hema. Beetje groot nog (maatje 74), maar veel te stoer om te laten liggen. Schoentjes zijn 68/74 dus hoop dat hij die wat eerder aan kan.
Ff ego... Heb m'n uk de afgelopen dagen echt heel goed geobserveerd, ook in z'n bedje overdag, wat dus maar 1 x echt goed is gegaan en ben erachter dat t niet de prikkels zijn waar hij last ban heeft. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat ons mannetje verborgen reflux heeft, hij heeft zo ongeveer alle symptomen en dat komt er nu pas uit omdat hij eigenlijk al die tijd veel vastgehouden is en op zijn zij gelegen heeft en niet zoveel plat op z'n rug. Heb nu een lijstje gemaakt met al z'n symptomen en ik ga maandag het cb of de ha bellen. Arm kereltje en wij nu maar proberen in bedje... Vanmiddag was gewoon zo duidelijk dat hij pijn had en soms loopt er ineens een spuugje uit z'n mond. Laat hem nu dus ook echt niet meer plat op z'n rug liggen. Hij heeft vanmiddag wel even half overeind in een wippertje geslapen, dus ik ga morgen op de dag hem wel op z'n rug leggen met z'n matrasje omhoog. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren maandag.
pluus fijn dat het wat beter gaat... Liz..wat een prachtige foto's en het verhaal van je werk dat kan ik heel goed begrijpen niet fijn om zo voor blok gezet te worden..en al brood wat gaat het snel he... engeltje wat eng idd en sterkte maandag sita..heb donderdag ook die schoentjes in me handen gehad vond ze ook erg stoer maar djayvano heb meer schoenen als ik en mijn man bij elkaar dus vandaar niet gekocht... de rest ik ben het kwijt zoveeeel weer geschreven.. hier ook ff fotos van djayvano vast gemaakt voor kerstkaart Bekijk bijlage 287316 Bekijk bijlage 287317
Engeltje,.. he bah! Hoop dat hij het toch echt niet heeft. Goed dat je alle symptomen hebt opgeschreven en dan inderdaad het cb of de ha bellen. Ik heb op internet gelezen dat je het beste de kinderarts kunt hebben hiervoor, maar weet niet wat dan wijs is. Om dit via het cb te doen of de ha eerst. Sterkte ermee meid! Danty, wat een kereltje is Djayvano al zeg! hihi, en wat een grote ogen! Hier hebben we nog niet zoveel schoentjes voor Daan, dus vond dat het wel mocht.. De andere maatjes past hij straks niet meer, dus moest toch een maatje groter hebben.
O Sita, wat ongelooflijk schattig die schoentjes en stoer broekje!! @ Danty, wow wat is Djayvano toch een knap kind!! Mooie foto's zeg!!! @ Engeltje, he meid, wat vervelend dat hij zo'n last heeft! Kun je zijn bedje wat schuin zetten? (eventueel dikke boeken onder de pootjes) zodat hij wat rechter op ligt? Ik zou maandag inderdaad maar even naar de ha gaan!! Hopelijk kunnen ze jullie snel helpen!! Sterkte meid! @ hier, nou vandaag dus een wat anders dagje gehad! Vanmiddag na de 2e voeding even naar de prenatal geweest. Hier was ze diep in slaap gevallen en we hebben haar dus even laten slapen in de maxicosi. Dit mogen we eigenlik niet als slaapmomentjes zien maar anders kunnen we helemaal nergens heen want heb maar een half uur over na de voeding... Uiteindelijk waren we om 2 uur thuis en toen werd ze wakker. Om 3 uur zou ze uit bed mogen dus we hebben haar niet meer in bed gelegd. Om 3 uur dus gevoed en iets voor 4 uur bij mijn ouders op bed gelegd. Daar heeft ze tot 19.00 uur liggen huilen. Niet geslapen dus!! Ze is alles bij elkaar 30 minuten stil geweest op zijn langst 10 minuten! Om 19.00 uur gelijk naar huis en daar gevoed, pyjama aan en in bed... Ze lag er om 20.00 uur in... en ze is nu net pas 5 minuten stil.... Erg frusterend!! Hopelijk gaat het vannacht wel goed! We hadden morgen eigenlijk naar sinterklaas willen gaan kijken maar ik twijfel nu heel erg!! Aan de ene kant wil ik heel graag (om meerdere redenen niet alleen voor Sarah...) maar aan de andere kant ben ik bang dat het mis gaat! Morgen maar even kijken hoe ze geslapen heeft en hoeveel ze morgen ochtend slaapt....
@ danty: wat een heerlijk kereltje heb je toch zeg! Leuk pakje ook!! @ sita: eerlijk gezegd ben ik er echt heilig van overtuigd, dit zijn de symptomen : - hij is heel onrustig als hij plat op zijn rug ligt, slapen kan hij echt niet op zijn rug, vandaar dat hij t dus ook uitgilt in de kinderwagen... - hij hapt onrustig aan, verslikt zich soms heel erg en maakt dan een raar soort piepend geluid - hij huilt heel hard na zn voeding en ook tussendoor bij een boertje laten. - hij overstrekt zich heel erg en huilt erbij, vaak tot zelfs een uur na zijn voeding. Heb al die tijd aan krampjes gedacht natuurlijk - hij trekt vaak pijnlijke gezichtjes en kan heel vies kijken. Soms spuugt hij dan een klein beetje, maar vaker nog herkauwt hij. - hij heeft vaak de hik - hij steekt regelmatig zn tong uit - soms heel luid slikken en daarna weer huilen - zijn hoofdje veel naar achter trekken Ohh echt zit hier gewoon te janken joh! Voel me zo slecht omdat ik het niet eerder heb herkend. Ik maar denken dat hij last van krampjes en prikkels had en hem dus maar laten huilen op bed. ( niet als hij zn hele erge pijnhuiltje opzette, maar toch! ) Pff en dan is er ook nog een of ander hardcorefeest aan de gang in de sporthal achter ons huis, hoor al vanaf 20.00 alleen maar continu gebonk. Soms gaat t ineens wat harder en dan wordt mn ventje er ook wakker van...gelukkig valt hij daarna wel weer in slaap steeds.