@ pluus: he wat vervelend zeg dat t slapen niet zo goed ging! Hopelijk gaat de nacht wel beter! En over t bedje omhoog zetten, ik twijfel heel erg. Hij slaapt namelijk in een zijslaapkussen ivm voorkeurshouding. Weet niet of hij en omhoog en in dat kussen mag, of dat het een van de 2 moet zijn. Wil t morgen ff uitproberen of hij op zn rug en dan wat omhoog kan slapen, maar voor de nacht ga ik dat nu niet uitproberen..,
He engeltje, meid, zkeer als het verborgen is, dan is het niet gek dat je het nu pas opmerkt hoor! Heb zelfs wel eens gehoord dat iemand het pas na 4 maanden opgemerkt heeft! Meid, je niet schuldig voelen hoor!! Je bent eens uper lieve mama en wilt het beste voor je kindje en daarom heb jij hem goed geobserveerd afgelopen dagen en juist DAAROM ben jij er nu achter!! Alleen maar heel erg goed en knap van je!!!! Maar ik kan me wel goed voorstellen dat je er heel verdrieig om bent! Het is niets niks en zeker als je mannetje zo veel pijn heeft is het heel moeilijk!!! Dikke knuffel meid!!
Nee ik snap dat je dat niet vannacht wilt uitproberen!! Mocht hij veel pijn hebben zou je dat kussen weg kunnen halen en zijn bedje schuin kunnen zetten! Even de pijn weg is belangrijker dan zijn voorkeurshouding. En ja... dat is natuurlijk ook belangrijk om daar aan te werken maar dat komt na maandag wel weer als je bij de ha bent geweest!!! Dat ene dagje en die 2 nachtjes lijkt me geen ramp. Toch??
Hmmm zie nu je laatste zin nog eens... Slaapt Quinten nooit op zijn rug? anders even de huisartsenpost bellen voor advies? Of de hulplijn van het cb om te vragen of je dat kussen mag gebruiken en zijn bedje schuin mag zetten??
Thnx voor je lieve woorden pluus, moet er alleen nog erger van huilen.... Hij slaapt af en toe wel op zn rug, maar dan is hij heel onrustig en wordt om de haverklap wakker. Als hij wakker is probeer ik hem ook zoveel mogelijk op zn rug te laten liggen, maar hij begint dan al snel te huilen. Dacht meer dat dat kwam omdat hij bij ons wilde zijn en dat hij kramp had, maar hij had dan waarschijnlijk ook gewoon pijn denk ik nu...
Heeft t cb een hulplijn dan? Dat wist ik niet! Hij ligt nu al lekker te tukken gelukkig al gaan zijn oogjes af en toe wel even open en kijkt hij heel moe en soms ook weer misselijk. Snap nu trouwens ook waarom hij zo hard ligt te kreunen af en toe, misschien wordt dat ook wel minder als er iets aan gedaan kan worden. Pff wat vind ik t toch zielig zeg!
He engel wat sneu!! Ons cb heeft een noodlijn. Kijk anders op de site van jullie cb of in het boekje! Veel succes vannacht! Ik ga verder op bed slapen ipv de bank! truste
Hier niet alleen een huilend kind vannacht en vanmorgen, maar ook een huilende mama die er echt ff helemaal doorheen zit. Had vannacht ff een miscommunicatie met Nick, waardoor hij ons kereltje niet ff troostte en opnieuw instopte, maar hem een flesje bv gaf om half 3, nog geen 3 uur na z'n laatste voeding. Gevolg een kindje wat t nog harder op een brullen zette van de pijn. M'n mannetje voelde zich rot natuurlijk en ik ook, was al ontzettend moe, maar nu ook de hele nacht niet geslapen. Had Quinten maar in de kinderwagenbak ff bij ons gelegd, omdat ik bang was dat hij zich weer zou verslikken en dat gebeurde dus ook, dus heb hem omdat ik ook volledig uitgeput was bij me genomen in bed, hij is toen weer gaan tukken maar ik niet. Om half 8 kwam hij weer voor voeding, maar ik had nu teveel bv en hij was te hongerig dat t maar niet lukte. Ff de druk eraf gekolfd en weer aangelegd, maar ook dat lukte niet. Weer allebei huilen dus.... Nick heeft hem toen overgenomen en nog een flesje gegeven, hij heeft hem nu mee naar beneden genomen zodat ik ff bij kan slapen na t kolven.... Voel me echt rotter dan rot en ga de visite voor vandaag afbellen, ik trek t gewoon ff niet meer.
@Engel: Sterkte meis.. dat klinkt niet leuk. Goed van je dat je de visite gaat afbellen als je hoofd er niet naar staat! @de rest: sorry.. verder niet echt bijgelezen... ga ik later doen. @hier: goed ziek geweest de afgelopen dagen, waarbij de bv ook instortte als een huis. inmiddels koortsvrij, nog wel dusdanig verkouden dat ik geen poepluiers ruik. verder nog gehoord dat het kindje van onze secretaresse is overgebracht naar een academisch ziekenhuis en zelf is ze ook nog niet thuis... erg heftig... wat de reden ervan is, weet ik niet.
He engel, jeetje meid!!! Dat is niet niks!! Bel anders de hap voor advies meid!! Een kindje met zo veel pijn is niet fijn en wie weet kun je morgen al wel bij de kinderarts terecht ipv dat je eerst naar de huisarts gaat!! En heel goed van je dat je de visite afbeld!! Even rust voor jullie allemaal!! Sterkte meissie!!! @ Flier, toch ziek.. had het verwacht omdat je zo stil was! Hoe gaat het nu met de bv? Geef je nog wel? En dat is schrikken van die secretaresse!! Hopelijk niks ergs (maar dat zal wel als ze naar een ander zk gebracht zijn ) @ Hier, nou we hebben besloten hoe we het gaan doen vandaag! Om 2 uur komt sinterklaas hier door de straten en dan zorgen we dat we bij mijn ouders zijn. Daar rijdt hij nl wel door de straat en bij ons niet (scheelt 1 straat...) Ik heb Sarah dan net gevoed en dus een uurtje eerder uit bed gehaald! Reageert ze heel rustig dan gaan we ook naar het feestje toe, reageert ze angstig of wat dan ook dan gaan we niet! Ben erg benieuwd!! Heb er wel heel erg zin in moet ik zeggen!!!
Engeltje, he bah wat heftig meid! Pak goed je rust vandaag en goed dat je de visite hebt afgebeld hoor! Even tijd voor jullie. Dikke knuff! Flier, beterschap! En wat naar van je collega en haar kleintje.. nog geen nieuws verder? Pluus, hoop dat het allemaal lukt vanmiddag met Sinterklaas en Sarah! Succes meid! Hier gaat het allemaal eigenlijk best goed. Alleen mn vent heeft een zere keel en is dan ook best zielig. Terwijl hij verder nergens last van heeft. Ach ja... zal wel snel weer bijtrekken. Hij slaapt op de bank, Daan ligt in zn bedje en de hond kijkt me nu aan dat hij uit wil, dus ik ga hem zo maar even uitlaten. Meiden, ik wilde vanochtend Daan een spijkerbroekje aan doen maatje 56,.. paste niet,.. volgende 56, ook niet, die daarna ook niet. Hij zit nu dus echt gewoon al in 62!! Pff... Enneh, mn ongi is echt aan het doorkomen nu. Gisteren een paar druppels verloren, nu is het wel wat meer.. ben benieuwd! En wat een gek idee dat we (mochten we het willen) alweer voor een 2de kunnen gaan.
@Pluus...! Prachtige foto's op je fb joh!! En? Hoe reageert Saar er nu op? Qua schema's heb ik niet zoveel verstand van joh.. Jesse zijn schema zo'n beetje. 6.30 voeding 7.00 in auto naar kdv 7.45 op kdv en meestal gaat hij dan ook bijna gelijk door naar bedje ene keer tot 10uur andere keer tot 9uur.. rond 10.30 voeding 11.00 in de wipkip bijkomen en andere kindjes bekijken. 12.30 uur fruithapje als hij niet op bedje ligt... rond 15uur voeding rond 17.30uur groentehapje rond 19uur naar boven badje, voeden en op bedje! Jesse slaapt echt nooooit zoveel op een dag als Saar in jou schema doet joh! @Engel.. ow meid.. wat zwaar klote gewoon dat Quinten waarschijnlijk verborgen reflux heeft!! Maar meid.. je mag wel toch het hoofdeind ietsje omhoog doen als hij op zijn zij ligt? Zo lag Jesse ook de eerste dagen in het ziekenhuis... Wat valt er te doen aan een verborgen reflux? Enig idee? Meis.. niet balen dat je het niet eerder doorhad..!! Je bent een supermamma en dat je het nu uitgedoktert hebt is toch super goed van jou!! Morgen naar de huisarts? En jah... die foto's.... ik vind ook echt erg.. helemaal omdat ik zelfs van te voren al wist dat ik het gefilmt wilde hebben! Maar jah ook dat heb ik dus niet... @Flier.. bah meid.. nu weer wat opgeknapt hopelijk? Hoe gaat de bv nu? Omdat je zei dat het ingestort was?! Voed je nog wel bv? Of helemaal flesje al? @Sita.. hahahaha... jah joh... maat 62 is dan een hele stap hé! En Jesse was zelfs binnen 2 maand na zijn geboorte in 68! Denk dat jou Daan ook die kant opgaat!! Maar wees gerust... Jesse zit nu nog (net) in maat 68! En owww.. ik herken je gevoel zo goed dat je eigenlijk liever Daan dan zelf wilt troosten maar je ook andere mensen niet wilt passeren..! En nog... heb ik er moeite mee om dan toch te zeggen Geef m maar aan mij!! Heb vanmiddag/avond weer kunnen oefenen.. hadden feestje (oma 80...) Jesse helemaal overstuur want gillende kinderen en veel herrie en warmte is geen goede combi voor mijn ventje! Erg moeilijk..... @Owjah... mijn weeënfoto.... Bij deze....! Vind m zelf echt heel mooi... ook echt de enige foto die gemaakt is tijdens het hele weeënverhaal/bevalling (toen het nog geen ks was...) Morgen schrijf ik ff bij... nu eerst maar op bedje.. half6 weer wekker!
@ beertje: mooie foto hoor meis, mag je zeker trots op wezen! Nou kom net bij de ha vandaan en idd wat ik al vermoedde verborgen reflux. Ze begon gelijk over de jhbpm en ik zei dat ik daar zo m'n vragen bij had in combi met de bv, omdat t dit niet goed kan verdikken. Zij gaf aan dat dit idd ook klopte, maar dat het dus zijn maagzuur wel kan verdikken omdat het daar wel goed mee bind. Heb me dus toch over laten halen om dit eerst te proberen ipv medicijnen, maar wel met de afspraak dat als het over 2 weken nog niet beter gaat dat er dan ook verder gekeken wordt. Heb dan ook al een afspraak staan. Verder had ik nu ook z'n bedje omhoog gezet met het zijslaapkussen en ze vond dit helemaal prima. Heb hem nu ook omhoog en op z'n zij in de wandelwagen liggen en dit ging net al een heel stuk beter. Ze was ook heel enthousiast over het zijslaapkussen, dus dat is mooi! Nou ben erg benieuwd hoe het gaat lopen nu, hoop toch dat de jhbpm snel aanslaat!
Engeltje, wat fijn dat er meer duidelijkheid is! Absoluut niet leuk dat het toch verborgen reflux is, maar nu je het weet kun je er ook meer rekening mee houden. Hoop dat je de jhbpm aan gaat slaan meid! Dikke knuffel! Hoe gaat het nu met jou zelf? Beertje, ja echt lastig, maar heb toch wel tegen mn schoonzusje gezegd dat ze hem maar even moest geven. Hij had gewoon hele honger toen en moe,.. en dat is een bar slechte combinatie om hem stil te krijgen. Aan de andere kant ook wel goed, want ze dacht dat het wel zou gaan lukken,.. zo kun je moeder zijn toch flink onderschatten denk ik zo. Enneh.. maatje 62 past hem nu best goed,.. maar hoop echt dat hij hier iets langer in blijft passen. Maatje 68 vind ik wel erg extreem hoor! hihi! En t kost zoveel eurootjes al die kleertjes in een grotere maat. Pluus, hoe ging het bij Sinterklaas? Flier, hoe gaat het met jou? Alweer opgeknapt? En met Adam en de bv? Lukt het afbouwen een beetje? Goed leeg kolven hoor! Hier gaat het goed. Daan doet het super en vindt zijn ritme eindelijk een beetje. De volle flessen gaan er echt als koek in op een dag... vind het echt veel hoor! Gisteren de laatste fles gegeven en toen leek hij daarna nog meer op te kunnen, maar niet gegeven. Vanochtend was hij op tijd wakker voor zijn doen. Hoop echt dat we nog niet naar de Nutrilon Forte hoeven, maar als dit zo doorgaat.... Heb trouwens een klein hard bobbeltje in mn borst onder een rood plekje op mn huid. Blijkbaar zit er nog een kliertje iets verstopt. Blijf het elke keer wel wegmasseren, maar het lukt nog niet helemaal. Hoop dat het snel wel lukt.
Ow en Beertje, mooie foto hoor! Ik heb helaas geen foto van mij vol in de weeën.. ach ja!.. heb er wel een mooie herinnering aan!
zeg meiden.. vanaf wanneer mag je vloeien menstrueren noemen? Heb nu 2 a 3 dagen heel licht bloedverlies, maar vind het eigenlijk niet noemenswaardig en niet te vergelijken met mijn menstruaties voor de zwangerschap.
Hoi meiden, @ Beertje, wat een schitterende foto!! Ik snap dat je daar heel trots op bed!!! En dank je voor het schema van Jesse! Sarah slaapt ook niet heel de tijd dat ze op bed ligt hoor... maar ze moet dus wel al die tijd op bed liggen van de kinderarts... Morgen belt ze. Dan ga ik het even bespreken!! @ Engeltje, fijn dat de ha vond dat je het heel goed deed! Lijkt me heel fijn om te horen voor je! Maar goed, wij wisten natuurlijk allang dat jij het heel goed doet als moeder!!! En toch die reflux... Fijn dat je er nu wat aan kan gaan doen! Hopelijk werkt het!!! En meid, blijf je gevoel volgen he! Als jij eerder dan 2 weken denkt dat het niet goed gaat, gewoon eeerder terug gaan he! Maar laten we hopen dat dit niet nodig is!! Hoe gaat het nu met jou? @ Sita, wat een hongerig mannetje heb je joh!! Lekker dat hij het zo goed doet! Maar ik kan me wel voorstellen dat je nog niet naar de forte wilt! Pas je met je borst wel op? Is het de borst waaraan je geopereerd bent? Niet te lang mee door blijven lopen he!! @ Hier, wij hebben gisteren een hele leuke dag gehad!! Ik heb super mooie foto's (zoals beertje ook al zei...) ik ben nu ze op mijn computer aan het zetten dus zal ze straks in mijn album zetten. Sarah vond het reuze interessant en was totaal niet onder de indruk van die zwarte pieten en die rare man met die baard! Het fijne was dat ik al deze mensen persoonlijk ken dus dan geef je ze makkelijker af voor de foto!! Sinterklaas heeft heel lief met Sarah zitten kletsen waardoor ze heel ontspannen was!! Zo lief!!! Verder hebben we haar gisteren weer op bed proberen te leggen bij mijn ouders... wederom drama! We zijn uiteindelijk maar naar huis gegaan want ze had al zo veel indrukken dat we haar niet 3 uur wilde laten huilen! Uiteindelijk wilde ze thuis ook niet slapen dus heb ik haar maar weer gevoed (was wel snel maar goed anders mocht ze een uur later al weer komen eten...) en daarna opnieuw het ritueel. Uiteindelijk na 3 keer haar tutje gegeven te hebben sliep ze! We hebben haar toen lekker laten slapen omdat ze toen toch al 5 keer gegeten had! Om 1 uur kwam ze toen weer dus dat was netjes! Nu ligt ze ook weer lekker te slapen! Ik denk trouwens dat ze met tandjes bezig is... Ze had zaterdag echt hele zure poep, ze is continue aan het kwijlen, stopt alles in haar mondje en heeft vanaf zondag al steeds 1 rode wang! Er is nog niks te voelen in haar mondje maar ze heeft wel veel 'symptomen' dus ja... ben benieuwd!!! Ow en ik heb haar net ingeschreven voor kdv! Ze gaat pas vanaf april dus duurt nog even. Er is gelukkig plaats dus ze hoeft niet op de wachtlijst! Joehoe!!! Vind het wel spannend moet ik zeggen maar goed, dat komt allemaal wel goed!
@ sita: Fijn dat Daan het zo goed doet zeg! Maar oh wat een hongerwolfje dus! Mag ik vragen met welk speentje je de voeding geeft? Als je al een speentje 2 gebruikt, kun je evt proberen om nog even terug te gaan naar speentje 1. Zo doet hij iets langer over zijn voeding en zijn ze meestal ook wat langer verzadigd En pas op hoor met je borst, zeker als het ook rood is! Anders gewoon ffies laten checken door de ha! @ pluus: Fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad! Ben benieuwd naar de foto's! En ook best wel logisch dat t slapen even niet wilde lukken na al die indrukken. Gelukkig ging het later beter! En misschien al tandjes...hopelijk duurt t niet zolang en heeft ze er niet veel last van! Ben benieuwd hoe het geven van de bv is als ze tandjes krijgen, ben blij dat jij en beertje voor mij zijn, dan kunnen jullie je ervaringen alvast delen haha. En spannend naar t kdv! Krijg je eerst nog wendagen? Hoe het met mij gaat nu? Nog erg moe, vannacht ook echt weer een spooknacht met hem gehad. Ben blij dat ik gisteren wat heb kunnen bijtukken. Ben wel blij dat ik nu weet wat er aan de hand is en dat we daarnaar kunnen handelen. We houden hem nu lang overeind na zijn voedingen, verschonen voor de voeding en heb daarbij ook het aankleedkussen omhoog liggen. De wandelwagen ligt nu omhoog en hij gaat er dus op zijn zij in en het lijkt door alles wat we nu al 2 dagen doen dat het al een klein beetje effect heeft. Ben vanmorgen alleen met hem naar de ha gewandeld en hij sliep zowaar! Ook tijdens het bezoek en erna tot aan zijn voeding is hij blijven slapen. Wel in mijn armen hoor toen we terugkwamen. Na de voeding had hij wel weer ff flink pijn, maar toen dit over was is hij weer in slaap gevallen, hij is gewoon oververmoeid! Heb hem toen aan Nick gegeven zodat ik even naar t dorp kon OP DE FIETS en al die tijd is hij blijven tukken. Nick heeft hem net op bed gelegd een half uurtje geleden en hij slaapt nog! Hopelijk slaapt hij vannacht ook nog wel en gaat hij niet zijn ritme omdraaien, maar dat is van latere zorg. Laat hem nu eerst maar ff bijtukken, zn lichaampje heeft zoveel te verwerken! Wij liggen nu ook ff languit op de bank. Hoop dat er snel een stijgende lijn in gaat komen!