Ook dat kon echt niet, Quinten lag aan de andere kant van het bedje! De tel heeft ook niet getrilt ofzo. Heb ook wel vaker gekke dingen gehad hier in huis hoor, maar is nu al een hele tijd geleden.
Gaaaff... hebben jullie een huisspook? Of geest? Ik kijk ook altijd naar Investigative Discovery.. en 's avonds laat hebben ze programma's over dit thema.
HAhaha Flier, sensatiezoekster Maar engel, wel scary!!!! Flier, leuk dat jullie zo verwend zijn! Was er bij jullie secr wat mis gegaan bij de kz? (dat had ze uiteindelijk gehad toch?) heb volgens mij een stuk van het verhaal gemist... Ik heb heel de avond vakanties gezocht voor komend jaar... We willen in een stacaravan maar jeetje wat is dat duur!! Bijna net zo duur als naar de dom. rep. waar we 2 jaar geleden heen zijn geweest... niet grappig dus!!!
secr was aan het persen toen ze op de monitor zagen dat het hart van het kindje met regelmaat stopte. toen werd het een spoedks. toen het geboren was, bleek het een glucosetekort te hebben (dit kan heel ernstig zijn, afh van de mate..., maar dat weet ik dus niet.. en ik hoop van harte dat het meevalt!) zij had ook echt een droomzwangerschap... net zoals ik..! nergens last van... en tijdens de bevalling ging het dus mis.
en een sta caravan op de dom. rep.? maar zonder dolle... het is idd verdomde duur allemaal.. heb toevallig zitten kijken afgelopen weekend.
@Pluus: nee.. wij willen ook nog niet vliegen met Adam.. vandaar dat wij met z'n tweetjes weggaan in december... en hebben we ook meteen quality time voor mekaar! jaa... heel heftig... ik heb nog een ernstiger verhaal van m'n zus gehoord.. gelukkig ken ik die personen niet om wie het gaat... ik vind het zo al heftig genoeg...: probleemloze zwangerschap... controles allemaal goed, ook de laatste, een dag voor inleiding... die nacht wordt de moeder niet goed, waarschijnlijk een insult gehad, spoedks, kind overleden en moeder ligt op sterven. ik hoop even dat ukkie en anderen die nu zwanger zijn dit even niet lezen..., want dat geeft geen hoop! @hier: Adam begon om 5 uur te huilen... heb 'm toen verschoond en speentje gegeven.. om 5.15 en 5.30u weer een speentje gegeven en toen meldde hij zich om 8.40u! ik ben niet ontevreden!! of eigenlijk ben ik MEGA trots!!!
Flier, wat heftig zeg! Hoop voor ze dat er helemaal niks geen schade is. Bizar he, hoe zwangerschappen/bevallingen en baby's kunnen verschillen. Enneh, je mag met recht trots zijn op je ventje hoor! Keurig! Engeltje, hoe ging bij jou de nacht? Begin je al iets van het jhbpm te merken? Pluus, en hoe ging het bij jou? En die vakanties.. heb er zelf nog niet naar gekeken, maar de prioriteiten worden wel wat anders waardoor de prijs ook anders wordt, helaas! Moeten wij binnenkort maar eens over nadenken. Hier, Daan heeft weer super geslapen! 23.45 laatste fles gehad en om 7.15 kwam hij weer. Daarna weer in zijn bedje gelegd en tegen 9.15 begon hij wat te mopperen, ik dacht dat hij zn speen wilde hebben.. bleek dat hij een volle luier had geproduceerd waar hij last van had. hihi! Kwam er zelf pas om 10.00 achter.. deze stonk niet zo hard! haha! Nu is alles goed en moet hij zo de volgende fles weer hebben. Straks de hond even goed samen uitlaten en vanmiddag krijg ik kraamvisite! EINDELIJK! haha! Liz, hoe gaat t met jou meid? Wolkje, en bij jou? Lang niet wat van je gelezen! Je vertelde dat de pukkeltjes bij Pim na een paar weken weg gingen.. hier trekken ze nu ook eindelijk weg.. dus ook na een paar weken. Eindelijk komt mn mooie ventje weer terug! hihi! Hoe gaat het met je man? Knapt hij weer een beetje op?
@ Flier, met z'n 2en weg? Poe... ik zou dat niet kunnen hoor! Maar goed, ik was al een moederkloek voor ik uberhaupt Sarah had! Waar gaan jullie heen? En inderdaad... ongelooflijk hoe het kan gaan met bevallingen!! Ik ken ook genoeg enge verhalen in mijn omgeving maar daar moet je maar niet te veel over nadenken! Er gaan gelukkig ook genoeg bevallingen goed!!! Heb je nog iets gehoord over het kindje? @ Sita, wat lekker dat Daan het zo goed doet! Genieten is het he!!! @ Hier, Sarah poept weer... en hoe!! Zaterdag 1x, zondag 1x, maandag 3!!!x!!!!! Vandaag is me een volle luier nog bespaard gebleven gelukkig! Hopelijk vanavond als mijn man weer thuis is! Mag hij het doen! Verder heeft de kinderarts net gebeld hoe het ging! Ik heb het over het schema gehad en ik moet zelf kijken wat het beste bij Saar past! Ik heb niet echt veel meer kunnen vragen want ze kapte het gesprek af (ze had haast ofzo?) dit was wel jammer maar goed, het gaat goed en dat is het belangrijkste! Vandaag slaapt ze erg veel! Ik heb haar rond half 9 weer in bed gelegd, toen sliep ze tot 10.45 uur om 13.00 uur weer in bed en ze slaapt nu nog steeds. wel 2 keer haar tutje terug moeten geven maar dat is niet erg! Wat trouwens echt super schattig is... als we haar in bed leggen dan geef ik haar knuffeltje en die knuffelt ze helemaal plat! Ze valt dus ook niet meer in slaap zonder dat knuffeltje!! Zo lief!!! Ze is echt een schatje!!! Hoe is het met de rest? Sita, geniet van je kraamvisite vandaag!!
Zo, kraamvisite is weer weg. Daan was wat onrustig, had ook niet veel geslapen na zijn 2de fles, dus die lag al vrij vlot weer in zijn bedje te slapen. Gelukkig begrepen ze dat,.. hebben zelf ook kleinkinderen waar ze op passen. Hij slaapt nu nog steeds,.. ik wacht nog even tot 15.30, maar dan moet hij zijn fles wel weer hebben, anders komen we vanavond niet uit. Kreeg trouwens een leuke fotolijst waarin je van elke maand een fotootje kunt doen voor een heel jaar, en een zwembadje van Bumba! haha! Erg grappig, kan me nu nog niet echt voorstellen dat Daan daar volgend jaar in zit met zn billetjes. haha! Pluus, ja echt super dat hij het goed doet! Enneh.. hier 1 x per 2 a 3 dagen een poep luier zo'n beetje. Mag van mij soms juist wel vaker,.. haha! Klinkt gek maar soms vraag ik me af of hij niet verstopt raakt of zo met al die flessen die erin gaan. Wat vaag trouwens dat de kinderarts weinig tijd had.. Jammer. Wel Je kunt nu dus zelf eigenlijk een schema gaan opzetten en kijken wat bij Sarah past? Ook wel prettig of niet? En te schattig zeg, Sarah met haar knuffeltje! Hoop dat Daan dit straks ook met zijn knuffeltje gaat doen.. soms leg ik hem er nu al bij, maar dan doet hij er natuurlijk nog niks mee. Lijkt me zo leuk om dat straks te zien! Daan kan nu trouwens echt lange gesprekken voeren zeg. Hihi! Goh wat een gebrabbel af en toe,.. zo gezellig!
@poepluiers: wat dat betreft heeft Adam een perfect ritme.. kan de klok er op gelijk zetten... altijd 1 poepluier tussen 17-18u... en soms 1 extra over de dag! maar meestal 1 poepluier... heb overigens nog niets gehoord over m'n collegaatje... @pluus: nou lekker een passend ritme voor Saar gebruiken... bizar hoe zo'n strak ritme haar toch geholpen heeft om weer de rust 's nachts in d'r bedje te vinden...!!! @vakantie: wij gaan naar boedapest @sita: hoeveel flessen van 180ml geef jij? en compenseer je dat met de andere flessen? of krijgt Daan dan gewoon 150ml?
@ flier: brrr kreeg helemaal kippenvel van je verhaal! Gestie je zal t maar meemaken! Dan heb ik toch liever m'n mindetprettige zwangerschap! En ja gaan jullie samen op vakantie? Fijn als je dat kan! Mij niet gezien hoor! Vanmiddag ff samen met Nick geshopt en Quinten voor t eerst bij oma achtergelaten voor 2 uurtjes en dat vond ik lang zat! @ pluus: wat heerlijk dat Sarah al zo lekker knuffelt met haar knuffeltje! En fijn dat ze zo lekker slaapt! Wel jammer dat de ja jullie gesprek snel afkapte, maar fijn dat jullie nu een eigen schema voor haar kunnen opstellen! @ sita: leuk zeg zo'n fotolijstje! Jammer dat Daan wat onrustig was bij de visite, maar niks aan te doen. Gelukkig begrepen ze dat ie ff lekker moest tukken! Hier gaat t best goed, hij is al heel wat relaxter als de afgelopen dagen, hij heeft zelfs even in de box geslapen vanmorgen! Alleen na de voeding heeft hij wel steeds nog pijn en ook als hij moet gapen dan heeft hij flink last. Vannacht is erg goed gegaan, om 2.30 was hij even wakker, heb toen z'n speen gegeven. Hierna kwam hij om 4.15 voor eten en daarna om 8.30 weer. We zijn nog ff naar t cb geweest om te meten en te wegen en hij is nu 5135 gram en 56 cm! Groeien gaat dus hartstikke goed En over poepluiers gesproken, hij zat vandaag tot 2 keer toe tot aan z'n nek onder! Zelfs z'n wipstoeltje is vies!! Hij heeft gemiddeld dan ook 2 a 3 goede poepluiers en tussendoor natte scheten Heb vanmiddag een slaapzakje gevonden bij de prenatal die hij nu waarschijnlijk wel moet passen. Moet nog ff in de was en daarna gaan we hem uitproberen.
Flier, Daan krijgt 5 flessen van 180 ml (6 schepjes). Ik hoef hier niks bij te compenseren, omdat hij inmiddels wel tegen de 6 kilo weegt. Hij laat zelf zo nu en dan een restje staan. Hoe zwaar is Adam nu? Ik gaf namelijk op een gegeven moment 3 flessen van 180 en 2 van 150. Als hij meer wilde dan maakte ik dat bij. Boedapest, sjonge wat een eind zeg! Ik zou het niet willen zonder mn ventje! Ben wat dat betreft net als Pluus zo'n moederkloekje.. haha! Engeltje, jij vroeg welke speen Daan heeft.. maar hij gebruikt gewoon speen 1 nog, dus doet lang genoeg over een fles. Het verzadigde gevoel zit dan dus wel goed qua tijd. Denk dat hij soms gewoon behoefte heeft aan meer voeding of zo. Ik wacht nog maar even met de Forte, maar denk echt dat hij het straks wel nodig heeft. tenzij hij minder behoefte aan eten krijgt de komende maanden (lijkt me stug). Meiden, wat dapper zijn jullie allemaal al zeg! Ik heb Daan nog voor geen uur alleen gelaten bij mensen buiten mijn man om. Wil dit elke keer wel proberen, maar kan me er nog niet toe zetten. Vind het zo niet-leuk. Wil wat dat betreft ook echt nog niet werken over 3 weekjes alweer...
Zo! Poe! Ik ben d'r moe van! Alle sinterklaascadeau's zijn ingepakt voor mijn ouders! Waren er best veel voor alle kleinkinderen! @ Flier, boedapest... jeetje!! Lekker hoor!!! En wat fijn dat Adam zo regelmatig poept! Zelfs poept op uur en tijd!! Knap hoor!!! @ Engeltje, fijn dat het al beter gaat! En joh!! Quinten groeit ook lekker zeg!!! Goed hoor!! Hopelijk past het slaapzakje! @ Sita, ik heb Sarah alleen nog maar bij mijn ouders of zus gebracht hoor! Verder ook nog niet!! Ze gaat vanaf april pas naar het kdv... eerder moet ik daar ook niet aan denken! Misschien is het iets om Daan even naar je ouders te brengen (daar gaat hij straks ook heen toch?) en dat je dan even een boodschap gaat doen ofzo? Misschien dat het je dan gaat lukken? Ik snap dat het heel moeilijk is hoor meid!!! @ Hier, Sarah is onrustig... het lukt haar gewoon niet om de slaap te pakken! Zo zielig! Ze is moe maar ja... Hopelijk gaat het snel lukken!
@Sita: Geen idee hoe zwaar Adam is.. vorige week maandag was hij 4990gr, dus hij zal nu iets boven de 5kg zijn, denk ik. Ik kreeg als advies op het cb om ipv direct 180ml eerst 160ml aan te bieden.., maar ik vind dat zo'n gedoe... en verspilling van de melk... Ik zit te denken om de voeding van 15.00u standaard 180ml te maken.. ik merk dat Adam daarna sneller komt, dan na de andere voedingen... @vakantie: tja.. ik vind het echt niet leuk om m'n kind achter te laten... maar ik vind het ook belangrijk om iets samen met m'n vriend te ondernemen. en aangezien ik straks weer overdag ga werken, en hij 's avonds en deels de weekenden, zullen we mekaar niet veel meer zien! Adam is nu al een paar keer bij anderen geweest omdat we allebei weg moesten, en dat is altijd goed gegaan. (nou ja.. het is 2x voorgekomen... en beide keren was het een suc6) @Pluus: Hoe is het met Saar? Nu wel de rust weer gevonden? Echt lief dat ze al echt knuffelt met d'r knuffels!!! @Engel: Hoe is het met Quinten gegaan vanavond?
Flier, klopt.. vind ik zelf ook erg belangrijk om tijd voor ons 2en te hebben. Hier hebben we alleen wat meer tijd dat we elkaar sowieso al zien dan jullie. Maar we willen zeker tijd met zn 2tjes hebben! Wat betreft flesvoeding, hoeveel voedingen krijgt hij nu op een dag? Als hij het op 5 voedingen redt zit je inderdaad op 160 ml per voeding wat hij zou mogen hebben. Maar ik deed toen ook wel een deel 180 maken en de andere flessen 150. Daan dronk bijv de eerste fles super leeg en had echt honger na een hele nacht. Die maakte ik dan 180 en de laatste. Als jij denkt dat hij s middags beter die 180 kan gebruiken, gewoon doen hoor. Ik keek ook naar wanneer hij het beste dronk en het meeste nodig had en paste daar de voeding op aan. Hij zit nu alleen al op het maximale wat hij mag hebben en tot nu toe heeft hij vandaag alles leeg gedronken. Pluus, mijn/zijn ouders wonen niet om de hoek. Is allebei een 20 minuten rijden, dus even boodschappen doen zit er dan niet in. Wel willen we beide nog naar Skyfall (James Bond) dus denk dat we binnenkort maar een biosje pakken en dat we mijn zwager/schoonzus vragen om op te passen.
@ Flier, ik snap het helemaal hoor dat je even weg wilt met z'n tweeen!!! Ook als je elkaar wel vaker zag zou ik dit begrijpen!! Je leven veranderd toch wel enorm en ik merk dat nu Sarah 's avonds op bed ligt en we weer even tidj met z'n tweeen hebben dat ik dit echt gemist heb!! Dus ik snap dat jullie er straks lekker met z'n tweeen tussen uit moeten!!! @ Sita, mijn ouders wonen om de hoek (bijna letterlijk) dus dan is het inderdaad makkelijker!! Inderdaad misschien een goed idee om een biosje te pakken! Vind je dit alsnog te lang dan kun je alsnog een keer bv boodschappen gaan doen als ze (je schoonzus/zwager/ouders/schoonouders) bij je op visite zijn of jij daar op visite bent (daar hebben ze vast ook winkels ) @ Hier, Sarah sliep uiteindelijk vrij snel na het vorige berichtje! We komen er steeds achter dat ze even een half uur moet huilen, dan haar tutje en dan slaapt ze... Is nu al de 3e avond dat dit zo werkt... Ach ja ieder kind zo zijn of haar gebruiksaanwijzing!
Ja hoor heb gewoon weer een blaasontsteking (denk ik) ben al een half uur op en neer aan het lopen naar de wc.
He jakkes Dobber! Hoop natuurlijk dat het wat anders is voor je, maar klinkt wel als een blaasontsteking. Beterschap! Pluus, hoe was je nacht? Hier ging het weer super, op gisteravond de laatste fles na. Wat was meneer moe zeg.. uiteindelijk erg lang over de fles gedaan, maar hij heeft hem wel leeg gedronken. Vanochtend was het 8.15(!!!!) toen hij wakker werd! Straks naar mn werk met Daan en de hond. Ze hebben daar een nieuwe pup, dus wil graag dat de honden elkaar wat beter kennen voordat ik weer aan het werk moet en de hond mee gaat. Daarna door naar een vriendin die een kleine heeft van 5 maand. Gezellig middagje dus voor de boeg!