Hier is het weer erg goed gegaan! Om 23.00 uur erin, om 5 uur even liggen kletsen en ik heb haar om 9 uur wakker gemaakt! Heb haar nu voor het eerst bij mijn ouders op bed liggen dat ze slaapt! Geniet van je leuke dag!
Aah super! Er zit dus vooruitgang in meid! Ondanks dat je tegen je gevoel in moe(s)t gaan. Toch erg bemoedigend zo!
@Dobber: Ieelll... blaasontsteking is niet leuk nie!! Beterschap!! @Pluus & Sita: Wow.. jullie kleintjes hebben weer heerlijk geslapen!!! @Hier: Adam is om 4.30u even wakker geweest.. mijn vriend heeft toen een speentje gegeven.. en toen om 6.20u was hij weer wakker. toen ben ik 'm maar gaan voeden.... Langzaam aan lijkt er meer ritme in te komen...
@ Sita, je we zagen gelijk al vooruitgang de eerste nacht, ze slaapt eigenijk heel de nacht weer door op heel even wakker zijn maar dan huilt ze niet!! En ook overdag slaapt ze steeds makkelijker!! Ik laat haar nu geen 3 uur meer liggen want als ze geslapen heeft dan vind ik het prima (natuurlijk moet dit wel een redelijke tijd zijn...) en het gaat nu erg goed!! Ik zorg gewoon dat ze tussen iedere voeding een keer slaapt en gisteren ging dat goed... dus hopelijk zet dat zo door! Als we dit 6 weken eerder hadden geweten... haha maar goed dat is altijd achteraf! @ Flier, fijn dat Adam ook ritme begint te krijgen! Hoe gaat het met de borstvoeding? Lukt het nog wel die 2 voedingen? @ Hier, ik ben vrolijk vandaag! Haha klinkt heel stom maar het gaat erg lekker met me op het moment! Ik voel me uitgerust, ben fit en het gaat gewoon GOED! Ook met Sarah gaat het goed!! Erg lekker is dat!!! Ow ik ga nog even 2 foto's in mijn fotoalbum zetten! 1 van het knuffelen met het knuffeltje en 1 dat ze in de kinderstoel zit!
@Pluus: En achteraf is mooi wonen... Maar heerlijk dat je een goede dag hebt!!! En superlief die foto dat Saar aan het knuffelen is!!!! Ik heb nu nog maar 1 voeding.. de ochtendvoeding... sinds de griep had ik 's avonds laat gewoon geen melk meer... 's ochtends gaat het nog wel goed, en dat vind ik prima. @Sita: Hoe hebben de honden op elkaar gereageerd? Ging het goed? En was het gezellig? Vandaag heb ik juist een off day... weet even niet wat ik met mezelf aan moet.. maar misschien moet ik wel gewoon ongesteld worden...
He Flier, minder meid, dat je een off dag hebt!!! Hopelijk is het de menstruatie! Dan weet je tenminste wat het is! En ja schattig he, dat knuffelen!! Is zo lief!!!! Ik leg hem naast haar en zelf legt ze hem iedere keer zo neer!!! Schatje is het!!! Ik moet zo maar eens gaan poetsen... geen zin in Ga het maar wel lekker doen!
Ik vergat op de bv te reageren... Fijn dat je die ene voeding nog kunt geven! Lekker even een momentje van jullie samen!!
Ben idd ook blij dat ik dat speciale momentje samen heb... Suc6 met poetsen! Ik ga vandaag lekker niets zinnigs doen.. zooo...
@ flier: balen dat je een off day hebt meis! Knuf voor jou, hopelijk is ie snel over! @ dobber: he bah een blaasontsteking, beterschap! @ pluus: wat een superschattige foto met die knuffel! En fijn dat je jezelf zo lekker voelt! Scheelt vast ook een hoop dat Sarah het nu zo goed doet he! Het kan je anders zo opbreken! En thnx voor je lieve pbtje, ik reageer hier even hoe het nu gaat met mij en Quinten, anders wordt t zo dubbel! Ik zal zodra ik tijd heb even kijken wat voor ebooks ik voor je heb en ze opsturen. Nou waar het gisterochtend zo goed ging, was het gistermiddag na de voeding, savonds bij het douchen en daarna ook weer bij de voeding gillen geblazen! Echt wat had mn kereltje het toch moeilijk en daardoor ik ook, het is gewoon zo verschrikkelijk om je ukkie zoveel pijn te zien hebben! Hij was ook echt gewoon ff ontroostbaar een half uur lang. Voeden is gewoon echt niet leuk meer zo! 'S avonds krijgt hij zn laatste voeding altijd uit een flesje van Nick en kolf ik zelf mn borsten goed leeg voor de nacht. Dit ging dus wel hartstikke goed en hij had gelukkig geen pijn. Heel fijn voor mn kereltje, daar was ik ontzettend blij mee, maar tegelijkertijd maakte het me ook zooo verdrietig! Na alles wat er allemaal mis is gegaan met mijn lichaam ging de bv hartstikke goed en nu gaat dat dus ook al niet meer goed, doordat t gewoon veel te snel loopt ( ook al kolf ik eerst de druk eraf ) ik voelde me toch weer zo in de steek gelaten door mijn lichaam, wanneer kan er nou iets ECHT goed gaan? Ik was dus echt ff flink overstuur en heb lang met Nick gepraat vannacht. We hadden dan ook maar samen bedacht om voorlopig even alle voedingen af te kolven, totdat t beter zou gaan met Quinten en het dan weer langzaam te gaan proberen. Voor vandaag hadden we zowieso nog een afspraak staan bij de kinderarts, dus daar zouden we ook nog even om advies gaan vragen. Mn uk had wel goed geslapen, kwam om 4.15 en om 8.15 weer voor voeding en die heeft hij dus beide keren uit een flesje gekregen, dit ging wederom goed, dachten we, totdat Quinten een half uur na zn voeding projectiel ging braken. Echt wat een golf was dat zeg! Gelukkig was hij wel heel vrolijk erna. Om 10.45 moesten we bij de ka zijn, maar dit liep uit en Quinten kreeg natuurlijk eerder trek omdat hij zo gespuugd had. We hadden dan ook al een flesje voor hem meegenomen en die heeft hij weer rustig opgedronken. Om 11.45 waren we aan de beurt en ze heeft eerst zijn heupjes nagekeken, zag er goed uit, maar moet voor de zekerheid nog wel een echo in januari. (Standaard procedure na stuitligging ) Hierna hebben we het over de reflux gehad en over het geven van het flesje. Ze vond dat we vooral moesten doen waar we ons goed bij voelden, maar gaf aan dat t wel beter was om ook gewoon de borst te blijven aanbieden. Misschien op tijdstippen waar hij minder hongerig is en dus niet te snel drinkt. Hierbij moeten we vooraf en achteraf het papje blijven geven, maar bij het flesje mogen we het er nu ook gewoon doorheen doen. Gaat het achteruit met hem, of zien we geen vooruitgang, dan mogen we terugkomen bij haar. Ongeveer een uurtje geleden heb ik hem weer met de borst gevoed en dit ging best goed, hij was alleen na 7 min al klaar met drinken. Dacht eigenlijk een boertje doen en verder drinken, maar dat wilde hij niet, dus papje en uitbuiken. Mn borst voelde wel al leeg aan, dus denk dat hij hem gewoon in een recordtijd leeg drinkt. Hij ligt nu op mn buik te slapen en af en toe komt er wel wat omhoog bij hem en hij trekt dan een pijnlijk gezichtje maar blijft verder wel rustig. Nu verder afwachten dus maar weer hoe het gaat lopen. Pfff heel verhaal weer. ( voel mezelf trouwens wel weer wat beter nu als gisteravond hoor, kan t weer wat meer relativeren nu ) Ondertussen alweer anderhalf uur later nadat ik begonnen was aan dit berichtje en hij heeft net weer een beetje gedronken bij me. Hij probeerde maar te slikken en t lukte niet, hij heeft gewoon een zere keel van alles volgens mij, daarom ook maar aangelegd. Hij zat ook enorm te sabbelen op alles. Arm kereltje!
He engeltje, wat heb ik het toch met je te doen!! Maar meid, je mag zeker heel trots zijn hoor!!! En dat voeden doe je ook heel erg goed! En het moet eerst genezen voor het minder pijn gaat doen! Daarna kan hij weer gewoon aan de borst! Dus inderdaad, wel aan blijven leggen anders verleerd hij het!! Dat kleine mannetje heeft het maar moeilijk maar hij heeft wel de allerleifste moeder van de hele wereld die alles voor hem doet en alles voor hem over heeft!!! Denk daar aan meis!! Je doet het heel erg goed!! En kijk maar of het lukt van die e-boeken! Zo niet, dan is het ook geen probleem hoor!!!
Thnx lieve pluus! Pfff zit nu weer gewoon met tranen in m'n ogen door je lieve reactie en wat jij nu zegt, zei Nick vannacht precies hetzelfde. Ben zo blij dat hij me zo goed steunt! En jullie ook, jullie zijn allemaal topmeiden! Ben echt zo blij dat we er hier allemaal voor elkaar kunnen zijn! En dat terwijl we elkaar niet eens in het echt kennen!
@Engel: Pluus heeft het allemaal al mooi verwoord en ik kan me daar alleen maar bij aansluiten... Je doet het super als mama!!! En ik snap heel goed de frustraties die je ervaart (al hoewel het bij mij precies de tegenovergestelde frustraties zijn= tekort aan melk), maar blijf vertrouwen in jezelf houden als persoon!!!! Fijn dat Nick je ook zo goed steunt en dat je dat ook zo ervaart!!! Quinten is een heerlijk en vrolijk ventje om te zien.. dat gaat helemaal goed komen met jullie als gezinnetje. Dikke knuf meis
@schoonmonsterfrustraties: we dachten eindelijk een rustig weekend te hebben.. maar we zijn verordineerd om op bezoek te komen bij m'n schoonouders. "nee" was geen optie. ik heb m'n vriend al verteld dat we dan zondag eventjes gaan (is ook 1u15min rijden enkele reis), maar dat we ze dan niet meer hoeven te zien tot Kerst. heb er nu al stress van... krijg vast te horen dat ik m'n kilo's nog niet kwijt ben (haar favoriete onderwerp).
@ flier: thnx lieve meid! Hadden we maar samen mogen delen he! Heb ondertussen ook ervaren hoe t is als hij gaat clusteren. Sinds vanmiddag is ie daar nu dus al mee bezig, had me na z'n badje leeggekolfd om 19.15, dit heeft hij lekker opgedronken om 19.30, maar nu net om 20.30 kwam hij gewoon weer. Dit was vanmiddag ook al zo! Hij zuigt me gewoon leeg! Vind t ook moeilijk wat ik moet doen met de nutriton, kan t moeilijk ieder uur gaan geven en al zou ik t willen, m'n borsten zijn helemaal leeg dus het kan niet eens! Sterkte bij je schoonouders flier!
Hello meiden! Ik leef ook nog! (net!) Ben een paar dagen flink ziek geweest. Pim was gelukkig wel nog fit, maar ik was echt ff beroerd. Ondertussen ben ik weer een heel eind opgeknapt, dus tijd om weer even bij te kleppen hier @engel: he wat naar meid, van de reflux....Ik hoop dat alle adviezen gaan helpen en dat jullie mannetje weer snel zonder pijn kan slapen! en wat vervelend van de bv... kan me heel goed voorstellen dat je baalt hoor! je hebt al zo veel te verduren gehad tijdens de zwangerschap en dan valt dit gewoon heel erg tegen nu... begrijp ik heel goed! Maar meid, wees trots op je lichaam dat het zo veel produceert om jouw kleintje te voeden! en probeer ook de goede kanten er avn te zien: jij hebt dalijk een vriezer vol melk voor als je weer gaat werken Maar zonder grapjes: hele dikke knuffel voor jou, je doet het super! en laat je lekker verwennen door je vent! @flier: nice... schoonouders Alvast succes komend weekend, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet! @hier: pim doet het super goed! hij heeft lekker bij me gelegen steeds toen ik ziek was en dan lag hij in bed lekker te spelen en te slapen, zo'n zoet lief mannetje! Met mij gaat alles ook weer wat beer, ben een stuk opgeknapt en ga morgen ook weer werken. Met mn man gaat het ook goed, hij is druk bezig met zn sportprogramma en knapt steeds beter op. Vorige week hebben we de eerste nacontrole weer gehad en zijn bloedwaarde zien er nog steeds goed uit! goed nieuws dus! Nu is het de komende jaren afwachten, hoe langer het weg blijft, hoe kleiner de kans dat t terugkomt. Ik vind het nog steeds wel erg spannend, maar dat zal vast wel weer wennen. @bevallingsfoto's : ik wilde ook helemaal niets, maar had achteraf spijt! de volgende keer wil ik foto's of film! Ik heb dat "per ongeluk" filmpje al 10 keer teruggeluisterd, haha!
@Wolkje: Fijn dat je weer aan de betere hand bent... en super dat de bloedwaarden van je vriend goed waren! Ik snap goed als je nog niet helemaal enthousiast durft te zijn... en wat meer afwachtend bent..., maar voor nu ziet het er dus goed uit! Ennuh... jij denkt zo te horen al over een tweede...??? En tnx.. ik zal het nodig hebben dit weekend!
@ wolkje: wat een opluchting dat de bloedwaarden van je man goed waren zeg! En gelukkig maar dat jij ook weer aan de beterende hand bent! En jij ook thnxxx voor je lieve woorden! Nou meneertje ligt nu ongeveer al een half uur te kreunen en te steunen, dus gaan hem nu maar eruit halen voor voeding anders liggen we net weer een half uurtje te slapen voor hij komt. Maar echt, hij heeft dan wel geclusterd gisteravond en om half 9 voor t laatst gedronken, maar dit is wel een recordtijd wat er nu tussen z'n voedingen zit 6 uur en hij is eigenlijk nog niet eens zelf wakker geworden!! Eigenlijk zonde om hem wakker te maken, maar anders kunnen wij zo ook niet lekker verder tukken. Hihi Nick is hem nu aan t verschonen en hij laat knalscheten, hoor ze hier helemaal
En toen had je ineens wat bloed bij het plassen.... Ongi??? Zou op zich goed uitkomen, vandaag moet ik naar de gyn! Maar weet nog niet wat ik wil.... Nuvaring of spiraaltje? Echt moeilijk!
@Engel: Wow.. 6 uur op alleen bv???? En je zou gisteren goed een clusterdag met Quinten gehad kunnen hebben... Leuk he.. die knalscheten! Zolang ze er geen last van hebben kan ik er wel hard om lachen! Ben benieuwd of je ongi echt gaat doorzetten... Succes bij de gyn vandaag! @hier: ik had hier vannacht (tussen 4 en 5) een zeldzaam Adam-brulaapje. Zo zielig... hij was ontroostbaar... Dan haalde ik 'm uit bedje.. wiegde 'm in slaap en dan begon hij weer te brullen. Uiteindelijk ben ik rond half 6 maar met 'm op de bank gaan slapen en heb 'm op z'n zij op m'n borst neergelegd. Toen heeft hij nog 2 uurtjes geslapen. Ik denk dat hij krampjes had (zo klonk het huilen iig). Hier heeft de ongi trouwens niet doorgezet.... ik had dus zonder reden een niet al te best humeur...