Oh... kreeg vannacht ook nog een kopstoot van m'n vent...of misschien was het een elleboog.... niet expres uiteraard.., maar m'n jukbeen doet nog wel zeer..
Wat betreft ongi, hier ook nog niet doorgezet. Was denk ik loos alarm vorig weekend, zo weinig bloedverlies. We wachten dus maar af. Engeltje, je bent een top mama hoor! Niet vergeten, ondanks alle tegenvallers en frustraties van je eigen lijf, en nu ook die van Quinten. Komt helemaal goed met jullie! Wolkje, fijn dat het een stuk beter gaat bij jullie en er weer progressie in zit. Super! En zo te lezen is Pim ook al zo'n toppertje. Flier, wat doen jullie in bed??!! haha! Heb het hier 1 keer van mn vent gehad, maar dat is niet fijn wakker worden. Zullen inderdaad krampjes zijn geweest dan. Daan doet het nog steeds goed. Gisteravond lag hij weer een tijdje te huilen in bed, dus ik zei al tegen mn man.. hij huilt eigenlijk alleen als hij of oververmoeid is, krampjes heeft, honger of als hij heeft gepoept. Honger kon het niet zijn, oververmoeid (zo klonk het niet) en het klonk ook niet als krampjes. Ik dus naar boven, jawel hoor.. weer een volle luier! Dit keer heb ik mn vent maar aan het werk gezet. Daarna lag hij een tijdje bij me op de borst te slapen en gaf hij een gil! Daarna sliep hij weer verder, dus denk even een krampje of zo. Had hij de avond ervoor ook al. Vandaag heb ik niks op de planning. Vanavond komt alleen mijn broertje even langs. We gaan dus maar vol goede moed aan de was beginnen.
Even pronken met mn mannetje hoor! Heb 2 nieuwe foto's van vandaag toegevoegd aan mn album. Wat ben ik gek met hem!
@ sita: Ah wat een poepieeeee! wat een heerlijk ventje! Ook een lekkere blondie, net als Pim en wat kijkt hij lekker wijs! @engeltje: oeh, ongi alweer... bah bah! Ik kan er overigens ook nog steeds geen touw aan vast knopen hoor, had 6 weken na de bevalling een menstruatie, toen weer na 31 dagen (dus ik blij) en vervolgens weer na 21 dagen. en die laatste keer was het ERG! niet normaal, had echt t idee leeg te lopen! Kon om het uur mn tampon vervangen en dan was het maandverband dat ik er bij had ook al helemaal volgelekt. niet normaal. Ik ben dus ook erg benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen nu. en over het spiraaltje of de nuvaring, ik ben er ook nog niet uit! Ik wil geen nuvaring meer (ik kreeg daar steeds schimmelinfecties van naar mijn idee) maar een spiraaltje weet ik ook niet zo goed. wat jij al eerder zei: het idee dat er dan elke maand een bevruchting plaats kan vinden die alleen niet kan nestelen vind ik een beetje eng. Ik voelde namelijk een dag na mn eisprong al dat het raak was, mn borsten deden zeer en ik wist het gewoon, allebei de keren. dat is nog ruim voordat t ingenesteld was, dus ik ben dan zo bang dat ik regelmatig voel dat er iets aan t ontwikkelen is en dat dan in de pan wordt gehakt zeg maar. beetje creepy idee.... maar zwanger worden wil ik nu ook echt nog niet, met het oog op de zwemmers van mn man in combi met de chemo. moeilijk!! En idd we weten wel dat we graag een tweede kindje zouden willen. Ik moet ook eerlijk zeggen, ik begrijp de mensen nu wel die na een paar maanden al weer beginnen aan een tweede. Een bevalling zit ik echt nog niet op te wachten, maar zwanger zijn was naast dat het zwaar was, ook wel erg fijn. dat getrappel en gewiebel in je buik.... ik mis het wel een beetje hoor! Maar hier is het nog lang niet aan de orde. Ik wil eerst lekker genieten van ons mannetje en sowieso moeten we er van uit gaan dat mn man zn zwemmers nog een jaar tot anderhalf niet goed kunnen zijn in verband met de chemo. Als ik dan dus zwanger zou raken is de kans groot dat er iets mis is met het kindje. Als hij uberhaupt nog vruchtbaar is. We houden het dus nog ff lekker bij 1 en over een ruim jaar kijken we wel weer verder, dan gaan we zn zaad laten checken en weer verder praten. We hadden zelf zoiets van voorjaar 2014, dan komt t met een beetje mazzel als Pim 2,5 is. vind ik wel een mooie tijd er tussen. En als ik zie hoe vlug afgelopen jaar is gegaan, dan is het zo weer 2014 Lijkt me trouwens wel leuk gewoon lekker te blijven kleppen hier en wellicht ook een tweede zwangerschap samen te delen met zn allen!
@ flier: ahh gossie wat zielig dat Adam zo verdrietig was vannacht! Hoe is t nu met hem? Jij zult wel gesloopt zijn! En lekkere vent heb je dat ie je een stoot geeft En ja 6 uur hier op bv! Maar komt vast door d'r jhbpm hoor! Daardoor blijft hij denk ik ook net iets langer verzadigd... En door t clusteren @ sita: lekker ventje heb je toch! Geniet van je rustige dagje en ook thnx voor je lieve woorden! @ wolkje: lijkt me ook gezellig om lekker door te blijven kleppen voorlopig hoor! M'n ongi zet dus toch ook niet door, geen bloedverlies meer na die paar druppels vanmorgen. Misschien toch nog een klein wondje van binnen ofzo. Ik heb toch maar voor de nuvaring gekozen. Idd wat jij net zei lijkt me zo eng en ook qua ongesteld zijn weet ik graag waar ik aan toe ben en dat is bij t spiraaltje ook niet natuurlijk! Vervelend dat jij door d'r nuvaring schimmelinfecties kreeg, heb ik totaal geen last van gehad! Verder was alles goed bij de gyn, ze vond m'n wond er erg mooi uitzien en ook erg klein in verhouding met wat ze normaal ziet. M'n bloeddruk kan dus ook verder niks aan gedaan worden, ging in t zh ook weer een paar keer bijna mis. Kon t flauwvallen maar net tegenhouden. Voordat ik weer zwanger wil worden wil ze me nog wel even zien, zei al dat dat nog wel een paar jaartjes ging duren en dat vond ze erg verstandig na wat m'n lichaam allemaal heeft moeten doorstaan. M'n Hb was trouwens beter als ooit! Zit altijd net op t randje met 7.0, nu was hij 8.8, perfect dus!
Engeltje, super dat alles goed was bij de gyn! Wolkje, ik kan het ook begrijpen hoor dat mensen alweer een 2de willen. Het kriebelt bij mij ook af en toe wel, maar nog niet zo erg om er gelijk weer voor te gaan. Eerst maar genieten van dit mooie mannetje! Enneh, lijkt mij ook leuk om ook de 2de zwangerschappen te blijven kleppen hier! Dobber, hoe gaat het nu met jou en de blaasontsteking? Mn kleine ventje is alweer wakker.. ik hoop dat ik nog een tijdje kan rekken met de fles. Hij heeft om 10.30 wat gehad, dus is nog iets te vroeg. Hij zit nu mooi in de wipstoel rond te kijken, wat een uitvinding is dat zeg! Heerlijk!
@Sita: Heerlijk dat Daan het zo goed doet!!! En wat een lieve foto's van je mannetje! @Engel: Lekker dat je weer bent goed gekeurd!!! Hoef je nu dan voorlopig niet meer terug? Nu maar hopen dat het ook snel beter zal gaan met je bloeddruk! Dan ben je strakjes weer helemaal de oude! Overdag is het vandaag gelukkig een stuk beter met Adam. Ik denk dat ik z'n voeding vanaf morgen ga ophogen naar 160 ml ipv 150. ik heb al bedacht hoe ik dat ga doen. Ik ga de inhoud van 1 schepje wegen... en neem daar dan 1/3 van... ik vond het zelf slim bedacht. @voorbehoedsmiddel: ik ben nog zoekende... ik wil voorlopig geen hormonen meer... dat beperkt dus mijn opties nogal. maar ik ga daar maar eens goed induiken.
Heej meiden! @ Engel, Quinten was dus aan het clusteren geslagen!! Fijn dat hij hierdoor wel 6 uur doorsliep! Hopelijk houdt hij dit erin!! @ Wolkje, fijn dat je weer opgeknapt bent!! @ Flier, voor jou een drama nacht dus! Minder! Hopelijk heb je overdag vandaag wel wat rust kunnen pakken!! @ Sita, wat is daan toch een schatje!!! @ Hier, ik ben eigenlijk een beetje boos........ Ik had een paar dagen geleden mijn kolfplan doorgemaild naar mijn directe collega's. Ik had dit overlegd met mijn directeur en hij vond dit prima aangezien er geen vervanging voor mijn klas is als ik ga kolven. Nu had ik van de collega die er het meeste voor moet doen al een reactie gehad dat zij dit prima vond. Ook van een paar andere collega's had ik al medewerking gekregen. Heel fijn dus! Nu sprak ik net een andere collega en daar moet ik van horen dat ze het in de vergadering gaan bespreken... Nou moet ik zeggen dat ik me behoorlijk genaaid voel!!!! Ik heb heel duidelijk erin gezet dat ik graag hoor wat ze er van vinden. Niemand heeft laten weten dat ze het niet willen en nu hoor ik dit... Als ik geweten had dat ze het in de vergadering gingen bespreken was ik ook wel eveng ekomen! Had ik uitleg kunnen geven. Nu moet ik maar afwachten wat ze van plan zijn... Ben daar best boos over! Heb me ook voorgenomen dat als ze er op tegen zijn dat ik het probleem bij mijn directeur leg en dat hij het op mag lossen! Ik heb er wettelijk gezien tijd voor, ik doe het niet in mijn pauzes want die wil ik gewoon kunnen benutten en als mijn voorstel het niet wordt dan zoekt hij met maar uit!! He, nu ik dit typ kan ik er zelfs wel een potje om janken
@ pluus: he wat naar dat het zo gaat! Ik snap je frustratie helemaal hoor! En je hebt groot gelijk dat je het probleem anders bij je directeur neerlegd, je hebt in principe recht op 2 uur om te kolven bij een 8 urige werkdag! Ik moet het ook nog gaan bespreken op mn werk hoe ik het wil gaan doen. Denk dat het niet een groot probleem gaat worden, want ik doe er maar een kwartiertje hooguit over om te kolven. Heeft er bij jou op school nooit iemand anders gekolfd dan trouwens? Eigenlijk zouden ze er een soort protocol over moeten maken. @ flier: wat fijn dat het vandaag beter ging met hem! En over de voeding, 150 cc + 5 schepjes maakt toch al 165 cc? Je kan ook nog overwegen om eerst 1 fles te verhogen naar 180, dan 2 en zo door als het goed gaat! Ik hoef nu niet meer terug naar de gyn nee, hoeft pas weer als ik zwanger wil worden Oh ik had net weer wat grappigs hoor.... Ging mn ukkie voeden, maar hij bleef maar opnieuw aanhappen en was erg onrustig. Hij heeft door t clusteren van gisteren mn borsten ook helemaal in de war gemaakt. Hij drinkt nu ook ineens weer om de 3 uur op de dag ipv om de 4 uur en ik heb t idee dat mn borsten veel leger zijn als normaal. Maargoed, ik dacht dus dat er niks uit mn borst kwam, dus dacht zal eens kijken en kneep in mn tepel, terwijl ie omhoog gericht was......spoot t me toch ff flink in mn gezicht! Haha Maar t probleem is dus ook nog steeds dat t gewoon zo hard gaat! Zit een beetje in dubio ook over de jhbpm. Hij heeft namelijk de hele dag al niet gepoept, zit nu te twijfelen wat ik moet doen, misschien om de voeding de jhbpm toevoegen of toch nog iedere voeding... Hij heeft wel nog last van opriingen, maar kan natuurlijk ook komen doordat het nu niet goed meer doorloopt... Dit was ook het probleem waar ik bang voor was hiermee...
Haha Engeltje, grappig van je sproeier!! Ik heb dat eigenlijk nooit... heb niet zo'n sterk tsr volgens mij! En wat betreft de jhbpm... lastig!! Wanneer heeft Quinten voor het laatst gepoept? Heeft hij er last van? Je zou eens kunnen proberen wat het doet om de voeding!! En ik ben de eerste collega die gaat kolven! Ik heb vorig jaar een collega gehad die wilde voeden maar haar kindje pakte met geen mogelijkheid de fles en zij kreeg er niets uit met kolven. Zij ging na schooltijd gelijk naar huis maar dat vind ik ook geen optie! Ten eerste houden mijn borsten het niet zo lang en ten tweede heb ik ook genoeg werk in mijn klas na schooltijd! We hebben overigens niet eens een ruimte waar we kunnen zitten... overal zitten ramen in en niets kan op slot... Ja alleen het invalidetoilet/berghok maar daar ga ik niet zitten!! Ik heb al gezegd dat ik het niet erg vind om in een kantoortje te zitten die niet op slot kan. Dat kantoor heeft ook ramen maar daar kan ik wel redelijk beschut zitten. O er is trouwens 1 collega die deze week begonnen is voor 1 dag in de week en die kolft in de pauzes... maar zij kolft alleen de druk eraf... haar kindje krijgt fv als ze werkt. Zij is dus heel snel klaar! Ik kolf 15 min per borst dus in totaal bijna 45 minuten bezig en dan heb ik nog geen hele voeding... Bah... voel me echt klote er over!! Voel me haast schuldig dat ik bv geef! Dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me!!!
Nou ik heb reactie gekregen... Het komt er op neer dat ze me willen helpen maar dat ze het niet zien zitten om mijn klas over te nemen... ofwel ze kunnen/willen me niet helpen! Ben erg boos/verdrietig!! Heb dan ook maar weer een email gestuurd naar onze directeur... Zit toch een potje te janken!!
@Engel: Als ik het over 150ml heb, dan heb ik het idd over 150ml water... maar dit is ook wat in de cb folder bedoeld wordt wanneer ze het over hoeveelheden hebben (dus voor een kindje van 5kg mag hij max 5x "150" ml. En nu wil ik van die 150 dus 160 maken.. en moet dus 1/3 schepje toevoegen... ga ik morgen mee freubelen! Ennuh.. gevaarlijke wapens heb jij... als jij in je gezicht kunt schieten @Pluus: Meis.. volgens mij sta je compleet in je recht!!! Als jij dit echt wil, dan kan je dit idd op een hoger niveau afdwingen!! Ik kan me voorstellen dat je je behoorlijk genaaid voelt.. persoonlijk kan ik zeer slecht tegen mensen die A in mijn gezicht zeggen en vervolgens B als ik er niet bij ben... Zeg dan meteen B... we zijn allemaal volwassen.. en kunnen dat echt wel hebben. Meis... voel je sterk.. want je hebt het 'recht' aan jouw zijde! Dikke knuf
Ja ik weet dat ik er recht op heb!! Ik heb het nu bij de directeur gelegd en meerdere redenen aangegeven waarom ik niet in de pauze wil kolven! Hij vind dit nl een oplossing maar ik niet! Ik wacht het nog even af maar anders ga ik inderdaad kijken waar ik hulp kan zoeken!! Ik wil nl echt bv blijven geven!! Ze moeten al blij zijn dat ik oa hiervoor mijn ouderschapsverlof heb opgenomen! Maar heb duidelijk aan mijn collega aangeven dat ik het niet tof vond dat ze het overleg zonder mij gedaan hebben!! Ik had heel duidelijk in mijn mail gezet dat ze me konden mailen als ze vragen hadden of wat dan ook... en dan doen ze dat niet! Slaat nergens op! Het lulige is dat ik hele lieve collega's heb... had dit echt niet van ze verwacht!
@Pluus: Echt goed balen! Zo zie je maar, dat uiteindelijk iedereen voor zichzelf kiest... En de manier waarop dit nu gebeurt verdient absoluut geen schoonheidsprijs!!! Ik hoop voor je dat de directeur tot inzicht komt, omdat de bv voor jou heel belangrijk is... En het feit dat je hiervoor je ouderschapsverlof hebt opgenomen vind ik echt van de zotten... was dit echt de hoofdreden??? Dan mogen ze helemaal in hun handjes knijpen met jou!!!!
Nee het was niet de hoofdreden hoor! Maar het telde wel mee in mijn keuze! Als ik geen bv had gegeven had ik mijn ov misschien anders opgenomen! Hoop dat ze met een oplossing komen! Anders weet ik het ook niet meer!
Denk je dat je vanavond nog antwoord krijgt? Omdat je het andere ook net had gehoord? Of zullen ze dit doorschuiven naar morgen?
Pluus schat jij staat in je recht wettelijk dus wat flier zegt ze mogen blij met je zijn en pauzes zijn hier niet voor die zijn voor jou zelf... Engel miss een tip weet niet of je het kan gebruiken maar als djayvano last had van poepen deed ik soms een puntje van de mes ongezoute roomboter in de fv maar miss bij jou in jhbpm of Vsm Kindicol druppels mag je de eerste dagen om het uur geven misschien een idee.. Flier sterkte met schoonmonster... weet er ook weer alles van pfff... Zaterdag voor het eerst sinds geboorte avondje samen weg naar lang gewacht eindelijk naar de film Twilight saga...poe valt me best zwaar...djayvano gaat dan slapen bij tante en oom (broer van manlief) en is in hele goeie handen en ze verheugen zich er ook helemaal op ze zijn zelf helaas zonder resultaat al 7 jaar bezig om kindje te krygen maar helaas mja ze hebben wel alles in huis...1x zwanger geweest en toen miskraam gehad en ze hebben al 3 oppaskindjes dus vandaar alles ook voor elkaar...maar wordt wel ff moeilijk voor papa en mama om mijn baby achter te laten achja de 1e keer is altyd zwaar... Slaap lekker allemaal dikke knufff
@ Flier, ik had gisteren een heel stuk nog getypt... wil ik het versturen is mijn telefoon leeg en valt deze uit... Maar goed, het mailtje was van een collega. Ik heb het nu bij de directeur gelegd en die is niet zo snel met zijn mail. Daarnaast heeft hij vandaag ook nog vrij dus ik verwacht op zijn vroegst pas maandag reactie. Helaas!! Ik heb wel redelijk geslapen maar wel heel onrustig... het bleef toch door mijn hoofd spoken!! @ Danty, dank je wel meid! Ik weet dat ik er recht op heb... maarja.... Maar meid, probeer ook lekker te genieten van je avondje uit! Het is best moeilijk de eerste keer echt weggaan maar zolang je djayvano bij mensen laat die je 100% vertrouwd, dan moet je er ook opvertrouwen dat het goed gaat! En ja, gewoon lekker bellen/smsen/whatappen als jij daar behoefte aan hebt! Maar meid, geniet vooral van jullie avondje! Dat hebben jullie verdiend! @ Hier, gisteren zo aan het balen... vervolgens stoot ik net voor ik naar bed ga nog ongelooflijk hard mijn elleboog! Hij begon gelijk te bloeden en ik heb daar heel de nacht pijn aan gehad! Ik kon er gewoon iet op liggen! Ik kan m wel gewoon gebruiken dus er is niet echt iets mee aan de hand maar pijn doet ie wel!! Hij is nu ook helemaal blauw!! De klap was zo hard dat mijn tanden ook op elkaar klapte dus ook mijn tanden en kaak deden enorm veel pijn gisterenavond... en manlief maar lachen... Pas toen hij door had dat ik echt pijn had werd hij bezorgd! Hij heeft de wondjes vervolgens wel goed verzorgd!! We hebben dit weekend een druk weekend! Ben benieuwd hoe dat gaat lopen met Saar! Morgen eerst Sinterklaas bij mijn man op het werk, vervolgens bij mijn ouders thuis. Sarah gaat gewoon ook bij mijn ouders naar bed maar ze zal toch langer wakker zijn dan anders... En zondag vieren we de verjaardag van mijn man... Dan houden we het ritme bij Saar er gewoon in maar het zal toch drukker zijn als normaal! We hebben nl nogal veel familie die allemaal langskomen. Vrienden hebben we dit keer maar weer niet uitgenodigd. Ik denk dat we in maart ofzo een keer onze verjaardag samen vieren voor de vrienden. Dit is echt niet fijn in deze drukte! Manlief zei al, volgend jaar vier ik mijn verjaardag niet hoor... veel te druk zo met Sinterklaas! Maar goed, we gaan dus vandaag maar beginnen met taarten bakken want anders redden we dat niet! Ach komt wel goed!
Pluus dankjewel en ga ook zeker proberen te genieten samen...zo te lezen jullie ook een druk weekend..gefeliciteerd met je man...wij gaan zondag naar het pietenfestival ben benieuwd wat djayvano ervan vindt