Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pluus: dikke knuffel voor jou meis! Ik hoop dat je directeur alsnog met een goede oplossing kan komen en dat je het niet hogerop hoeft te gaan zoeken. Echt heel naar dat het op deze manier gaat terwijl je altijd zo'n goede band had met je collega's! Het zal ook vast niet persoonlijk gericht zijn, maar toch een vieze tegenvaller zo!

@ Danty: thnx voor je tips meis! Kindicol is dan wel iets anders als Cinababy? Of is dat eigenlijk hetzelfde?

@ flier: haha ja ik heb hele gevaarlijke wapens! Heb geen waterpistool nodig om iemand nat te spuiten :p hihi
    Succes met het afmeten vandaag ;)

Quinten was gister weer pas om 21.45 gaan slapen, terwijl hij om 20.15 al in z'n bedje lag! Hij maakt ook steeds van die schrikbewegingen als hij in slaap valt en daardoor is ie dan weer klaar wakker! Maar als hij eenmaal slaapt dan slaapt hij zo lekker! Wil hem dus ook niet inbakeren ofzo. Ben uiteindelijk maar naast hem in de schommelstoel gaan zitten, zodat ik hem gelijk kon troosten. Hierna heeft hij tot 1.15 geslapen, toen een flesje bv gehad en om 5.15 ook weer en net om 9.15 gewoon de borst. Hij verslikte zich deze keer niet, maar hapte wel vaak opnieuw aan. Maar als hij zich op deze manier dan niet verslikt vind ik het prima! Ook na de voeding had hij eindelijk geen pijn! Johannes doet dus toch echt wel wat! Nu z'n krampjes en ontlasting nog... Hopelijk komt dat snel!

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Fijn engel, dat je verbetering ziet!!!! Daar doe je het voor he!!!
    En dat aanhappen is vervelend, maar die pijn vervelender!!
    Hopelijk raakt hij snel van zijn krampjes af!!

En inderdaad, mijn collega's bedoelen het niet persoonlijk maar de manier waarop is gewoon echt KUT! En dat realiseerde die collega zich volgens mij ook wel!!

3. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Engel is idd anders kindicol maakt de ontlastinv zachter en daardoor kunnen ze makkelijker poepen hier helpt het erg goed...als djayvano weer moeilijk kan geef ik een dag om het uur 3 druppels en dan is het weer goed en kan djayvano weer makkelijk poepen

4. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Meiden ik ben weer creatief bezig geweest!
    Zie mijn fotoalbum! :)

5. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    He Pluus, wat een gedoe zeg met je collega's en kolven! Niet leuk! Enneh.. wat ben je weer heerlijk creatief bezig geweest, briljant!

Engeltje, fijn dat er wat verbetering in zit! Gelukkig doet het jhbpm zijn werk! Enneh.. die kleintjes moeten ongeveer 2 weken wennen aan ander voedsel he, dus is niet zo gek dat zijn ontlasting anders is. Ga op je gevoel af meid.

Danty, hier ook nog niet weg geweest met zn 2tjes en Daan achter gelaten hoor. Sterkte ermee, maar bovenal ook even lekker genieten met zn 2!

Pluus, hier wel een druk weekend met verjaardagen. Ben zelf maandag jarig, dus morgenavond komen onze vrienden, zondagmiddag krijgen we nog visite en maandagmiddag/avond. Onwijs druk dus. En daarbij vieren hele goede vrienden van ons vanavond hun verjaardagen. Ik ga verder met Daan ook zijn ritme aan houden hoor. Dan maar niet op de arm bij opa's/oma's/ooms/tantes/vrienden. Ik heb geen zin om hem helemaal van slag te hebben.

Daan heeft vannacht 10 uur (!!!) tussen zijn voedingen gelaten. Wat een slaapkop zeg! Vanochtend heeft hij ook maar weinig geslapen na die tijd. Is veel te uitgerust natuurlijk na zo'n nacht. Straks weer een flesje en dan mooi weer in bed. Hopelijk slaapt hij vanmiddag beter. :)

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Oef,.. meneer ligt alweer te huilen in bed... Ging hij nou maar gewoon slapen.. :(

7. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Wow... wat een slaapkop idd!!!! Hopelijk kan hij vandaag overdag ook nog wat dutjes pakken...

@Danty: Lekker dat je met je man een avondje voor jullie tweetjes gaat hebben! Geniet er van...! Hoe is het Djayvano's modellen-carriere?

@Pluus: Situatie blijft gewoon poep! Hopelijk komt je directeur tot inkeer en gaat hij/zij wat regelen! Desnoods zelf maar voor jou waarnemen die paar momenten... En je creabui heeft vruchten afgeworpen hoor! Echt een leuk cadeautje voor de Sint.

@Engel: wel lastig als Quinten wakker wordt van z'n slaapschokjes. mijn ervaring met Adam is dat als ik 'm dan z'n speentje geef nadat hij kort 'wakker' wordt hij ook snel weer inslaapt. overigens is dit wakker worden niet echt 'wakker' hoor! lekker dat het steeds beter met voeden gaat!!!

@Beertje & Liz: Hoe is het met jullie?

@hier: vandaag (tot nu toe) een extreem goede dag. gisteravond heeft hij als laatste voeding 180 ml gehad. hij was even wakker om 4.20u en toen om 6.20u met een extreem zware plasluier. vanochtend had ik geen enkele spanning op m'n borsten en er kwam ook niets uit met de kolf, dus heb ik 'm maar rond 7uur fv gegeven, 150 ml. Daarna is hij heerlijk gaan slapen en meldde zich rond 10.45u.. en kreeg hij weer om 11u eten.. daarna even snel in badje, waar hij geen zin in had... en nu slaapt hij nog. Het lijkt alsof hij het nu beter trekt op die 2e voeding van 150 ml (misschien omdat hij ervoor ook zeker voldoende heeft binnengekregen en met de bv misschien toch wat te weinig??). ik vind het wel jammer dat de bv niet lukte, maar aan de andere kant heb ik er vrede mee, nu ik zie dat hij het goed doet en vrolijk is tussendoor. ik ga vandaag ook niet de voedingen ophogen overdag, want volgens mij gaat het nu goed met de 150 ml. beetje warrig verhaal... maar ik hoop dat het duidelijk is.

(oh.. en de secr. is thuis met kindje en ze maken het goed!!!!!!)

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Flier, super dat ze weer thuis zijn en het goed gaat! Wat betreft de flesvoeding,.. kan best zijn dat hij het nu inderdaad beter trekt omdat hij voldoende in zn buik heeft. Ik merkte het ook aan Daan als hij niet genoeg had, omdat hij dan de tijd tussen de voedingen niet weet vol te maken. Dan hoogde ik de flessen op. Gewoon even een paar daagjes zo proberen, en anders 1 of 2 flessen gaan ophogen naar 180 ml.

Nou, Daan slaapt.. heeft zich eindelijk overgegeven aan de slaap. Ik ga zo snel de hond even uitlaten en proberen mn keuken te poetsen voordat hij wakker wordt.

9. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Zo!

Ik heb een race tegen de klok erop zitte! :D
    Vandaag een hele hoop gedaan voor de verjaardag van zondag en sinterklaas voor morgen! :D

@ Sita, Jij hebt dus ook een super druk weekend!! Poe! Blijf inderdaad lekker je gevoel volgen met Daan!! Komt vast goed! :D
    En lekker dat hij toch nog geslapen heeft!! Even een stomme vraag hoor... Ga jij de hond uitlaten als Daan op bed ligt? Laat je hem dan alleen? Neem je dan de babyfoon mee? Werkt dat buiten?
    Mijn ouders wonen om de hoek en ik heb wel eens dat ik even iets moet halen als Sarah op bed ligt... ik ga nu daar niet heen maar ik denk dat de babyfoon dat wel red... Durf het eigenlijk niet!

@ Flier, ja zeker heel erg poep deze situatie! Maar goed... ik probeer er maar niet te veel aan te denken!
    Ik weet dat ik wettelijk gezien recht op heb dus dat hou ik me voor... wacht nu maar af wat de directeur zegt!
    En balen dat de bv niet meer wilt!! :(
    Als je echt wil kun je het nog wel terug krijgen maar dan kost het je wel heeeeeel veel energie en tijd...
    Maar als je ziet dat Adam het zo goed doet op fv is het misschien ook wel goed zo?
    Dikke knuf meid! Je doet het goed!!!!

@ Hier, zoals ik al zei... ben druk geweest!
    Gepoetst in huis, boodschappen gedaan, tiramisu gemaakt, mijn ouders geholpen etc etc etc! :D
    Sarah heeft vanmiddag weer lekker bij mijn ouders op bed gelegen! Gaat heel goed! Ze is wel vaker wakker als thuis maar ze gaat wel weer terug slapen!

Ik heb alleen met mijn man afgesproken dat we zijn verjaardag volgend jaar niet meer apart gaan vieren maar gewoon gelijk met mij!
    Het is ieder jaar zo'n drukte met sinterklaas en andere dingen en de verjaardagen zijn hier altijd zo druk... heb daar geen zin in!
    Heb geteld... met een beetje mazzel blijven er 20 mensen eten! Toch niet normaal?? Alleen maar directe familie, geen ooms en tantes etc!

En dan is manlief vanavond ook nog eens weg! Ach is niet erg maar goed, daardoor heb ik wel ff veel meer werk dan dat we het met 2en deden! Ga vanavond niet te veel meer doen want er komt gezellig een vriendin op visite! Lekker samen the voice kijken!

O en gaaf is mijn creabea geworden he! Vind het eigenlijk jammer dat we hem moeten weggeven!
    Ze hebben gevraagd om iets te knutselen vandaar dat ik die gemaakt heb maar eigenlijk is het zonde om te geven omdat het toch weggegooit wordt!
    Maar even vragen aan mijn man of hij hem terug kan vragen op zijn werk! :)
    Ga nu lekker mijn macaroni opwarmen, Sarah haar groente hap geven en over een goed uur haar weer voeden en lekker naar bed!!

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, ik heb de babyfoon in het begin meegenomen, maar dat redt hij net niet helemaal door de huizen die er tussen staan. Nu loop ik echt een klein rondje (10 minuutjes) als Daan slaapt. Vandaag was hij net wakker aan t worden toen ik terug kwam,.. is dus een gokje wat ik moet nemen elke keer. Vond t in het begin echt rot, en nu nog hoor,.. maar om elke keer te wachten tot Daan zijn fles op heeft, dan zn jasje aan, in de wagen, hond aanlijnen en dan naar buiten, rondje maken,.. daarna hopen dat Daan blijft slapen of weer gaat slapen in zijn bedje.. het werkt niet om dat 2 keer per dag te doen. Meestal doe ik dus s ochtends snel de hond even zonder Daan.

Slapen? Nou.. bijna niet hoor vandaag. Elke keer een half uurtje. Nu is hij ook weer klaarwakker naast me in de wipstoel. S nachts slapen maar overdag dus vandaag bar weinig..
    Ow, hij begint net te gapen. Ga nog maar weer een poging doen om hem in bed te doen en dan het eten maken.

11. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: goed bezig geweest jij!!!! ennuh... misschien kan je nog iets freubelen en dan deze houden???? (dat zou ik misschien wel doen) ik vind het jammer van de bv.., maar de frustratie dat hij te weinig krijgt anders zal ik echt niet missen!!!! en idd.. ik weet dat ik met veel moeite misschien het weer op gang zou kunnen brengen.., maar ik was natuurlijk toch al aan het afbouwen.. dus het is geen ramp.

@Sita: Tja... Daan heeft weinig te slapen overdag.. hij slaapt 's nachts al zoooooovveeeeeeeeeeeel!! ;)

@hier: Ben er achter dat de kleine rond 17.00u standaard een half uur tot uur een huilperiode heeft... ik haal 'm zodra hij gekalmeerd is uit bedje voor de voeding... gisteren voor het eerst gedaan en vandaag weer.. ik ben er tevreden over! Adam ligt nu in de box heerlijk te brabbelen, lachen en te winden :p

12. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hmmm Sita, Daan had toch niet veel geslapen... balen!! Maar dat de nachten goed gaan is wel heel lekker!!

@ Flier, veel kindjes hebben dan een huiluurtje!!
    Fijn dat het werkt zoals jij er mee om gaat!!
    Sarah heeft dat niet, zo'n huiluurtje op een vast moment. Even afkloppen maar! :D

En ik ga niets nieuws meer maken hoor! Als ik het niet terug krijg... jammer dan!

Sarah ligt nu in bed, ze was bekaf!! Terwijl ik zat te eten viel ze al bijna in slaap! Heb haar dus maar wat eerder erin gelegd maar daar is het niet mee eens! Ik laat haar dus maar ff mopperen want die zal zo wel in slaap vallen!!

Heb net trouwens ook nog lekker appelbollen gemaakt voor vanavond!!

13. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke Pluus.. nu heb ik HONGEERRRRRRR in wat zoets!!!

Ja.. dat huiluurtje... eerder accepteerde ik dat niet echt.., maar ik denk dat hij het wel heeft... ik ga het de komende dagen nog wel merken... hij krijgt de voeding ervoor rond 15.00u, dus hij mag ook echt niet eerder eten dan...
    voordeel van dat 'huiluurtje': na de voeding is hij snel moe, en kan dus ook na het knuffelen weer snel naar bed zonder drama's!

14. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Haha ach ieder nadeel heeft zijn voordeel he! :)

En appelbollen zijn super simpel om te maken!
    Een appel, een plakje bladerdeeg, wat suiker,kaneel en rozijnen... 5 minuutjes en je hebt ze klaar! Dan nog 25 min in de oven!!!

Een lekkere iets voor 's avonds bij de koffie/thee!!

Sarah heeft trouwens geen zin om te slapen... ze ligt al een dik half uur te gillen!!!

Ach wordt ze ook weer moe van haha! Zal haar zo weer eens haar tutje geven!!

Fijne avond allemaal!

15. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: heb net geen bladerdeeg meer in huis.. is van de week in de quiche gegaan... :) slaapt Saar inmiddels?

16. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Wat een rust hier!
    Even kort... sinterklaas was vanmiddag erg leuk!

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Even een berichtje, alles gaat goed hier hoor. ;) Vanavond komt de eerste lading voor mn verjaardag. De rest van de dag zijn we bezig geweest met de boodschappen en thuis alles netjes maken. Mn vent heeft de keuken gedaan, de schat! Gisteravond ging het met de verjaardag ook goed. Daan sliep best veel bij mn vrienden thuis, dus we konden er zelf ook nog wat van genieten. Ik merk wel dat het mezelf wel sneller teveel is, ben eerder moe met zoveel mensen om me heen. Maar dat zal ook wel weer wennen. Ik ga snel even een hapje eten en dan de rest klaar maken voor vanavond. :)

Pluus, fijn dat het leuk was! Alles dus goed gegaan met Sarah?

Flier, lukt het met de flesvoeding en het afbouwen?

18. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ff kort...

Ik laat de honden ook uit als djayvano op bed ligt maar heb een groot grasveld voor de blijf voor de flat en ben binnen sec binnen.

Gisteren is goed gegaan met kleintje hijheeft prima geslapen...alleen de eerste keer naar bed bij mijn zwager en schoonzus was ff drama voor ons beide moest 1e keerdat ik wegliep ookff traantje weg pikken maar ben toen ff naar boven gegaan getroost en tegen hem gepraat en toen ging hij slapen...verder heel goed gegaan vanochtend ook....De film was echt superrrrr gaaf helaas was dit laatste deel...maar toen kwam ik thuis mennn wat voelde ik me leeg,down en zwaar k*t wat misde ik mijn kleine man vanacgt beroerd geslapen...maar goed moetik ff doorheen...

Straks naar zwarte pieten festival ben benieuwd

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Danty, fijn dat het goed is gegaan met Djayvano. Inderdaad even moeilijk, maar super dat het goed ging.

Pluus, had jij de luiers van kruidvat nog geprobeerd in maatje 3? En zit dat goed qua grootte? Zit te denken om ze zelf ook te proberen.

Hier 2/3 van mijn verjaardagsbezoek erop zitten. Morgenavond komt het laatste deel. Daan doet het nog steeds super. Slaapt echt mega goed door, dus denk dat als dit nog een week zo doorgaat we de flessen wat naar voren gaan schuiven zodat hij zijn laatste fles om 21.30 kan krijgen en dat hij dan om 06.30 de eerste krijgt. Eerst maar even afwachten of dit zo blijft met het lange slapen.

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: gefeliciteerd met je verjaardag meis! En zou lekker zijn als hij 21.30 zijn laatste flesje kan drinken en dan pas de volgende ochtend. Zou willen dat dat hier al ging! Van de week zat er hier wel 6.5 uur tussen, maar toen had hij 19.00 z'n laatste flesje op. Hij slaapt na z'n badje gewoon t langst. Zou niet weten hoe ik dat kan veranderen. Als we hem wakker maken om 23.00 ofzo dan komt hij gewoon weer 4 uur later dus dat is best jammer!

@ Danty: fijn dat t zo goed is gegaan meis! Lijkt me idd wel even slikken hoor! Heb hier alleen nog maar ff een uurtje alleen boodschappen gedaan toen hij bij m'n ouders was maar dat vond ik moeilijk zat!

@ de rest: hoe is t met jullie meiden?

Hier gaat t best goed. Soms heeft hij nog wel pijn, vooral na de borst, maar het beperkt zich nu tot 1 a 2 x per dag dat hij echt pijn heeft. Ook z'n ontlasting loopt gelukkig weer goed. Na die anderhalve dag niet gepoept te hebben en daar veel last van te hebben heeft hij nu echt 2 enorme spuitluiers ( ja echt tot aan z'n nek toe ) per dag. Gister is hij bij Sinterklaas geweest op mijn werk en hij heeft lekker op z'n schoot geslapen ( zie foto album ).
    Verder heeft hij vandaag voor t eerst in z'n schommeltje gezeten en hij wist nog niet wat hij daarvan moest denken, hihi trok een pruillipje kijk maar!

Deel Deze Pagina