Super schattig Danty!! Geweldig!! @Pluus.. jah.. kijk dat is wat me ook beetje dwars zit.. ik wil zelf die keus hebben.. ook nu merk ik dat ik savonds steeds minder heb en wil gewoon zelf die knoop doorhakken ipv dat mijn lijf dat voor me doet! Ik zou het wel weer omhoog kunnen krikken hoor.. de productie savonds.. maar heb er eigenlijk geen puf meer voor om extra te moeten kolven savonds! Ik ben nu 3 maanden ook al aan het werk.. ik vind dat ik het goed vol gehouden heb! En tsjong.... ik BAAAAL ontzettend maar het is verstandiger (denk ik... ) om af te gaan bouwen! Ook aangezien ik nu ingewerkt ga worden in mijn nieuwe functie... is het niet handig als ik tussendoor steeds weg moet Maar... DAMN... zal flink balen hoor... pff.. wat een emoties vliegen er nu door mijn hoofd!
He, meid, niet zo balen hoor! Je hebt je doel bereikt!! Je hebt jesse gewoon een HALF JAAR!!!!!! bv gegeven!! Dat is echt al heel erg knap!! Denk vooral daaraan!!!! Je mag echt mega trots op jezelf zijn!! Blijf vooral daaraan denken!!
Beertje, GEFELICITEERD! Super zeg, die promotie. Enneh, je hebt wel een half jaar borstvoeding gegeven hoor meid! Zoveel vrouwen houden dat niet meer vol hoor. Dus petje af! Kan me wel voorstellen dat je emoties nu alle kanten op gaan.. Komt goed! Pluus, Saar doet t dus echt super! Geweldig om te lezen! En wat fijn dat je directeur achter jou is gaan staan en toch voor een oplossing heeft gezorgd. Top! Engeltje, hoe gaat het met je? Flier, jij bent ook al zo stil... Ik probeer nog even van mn 1,5 week verlof te genieten. Pfff.... het komt nu echt akelig dichtbij hoor meiden. Ik denk dat mn vent en ik zaterdag maar even gaan winkelen of zo met zn 2en en dat we Daan naar zijn ouders brengen of zo. Anders wen ik er helemaal niet aan. Daan doet t nog steeds super, vannacht zat er iets korter tussen de flessen maar hij had de laatste fles ook niet helemaal leeg. En nog is het 9,5 uur. Straks naar het cb om hem te wegen, ben erg benieuwd! En gelijk even vragen voor de 4 voedingen of dat mag. Ik ben vandaag al wel begonnen met 4 grotere flesjes, eens kijken hoe dat gaat. Volgens de voedingsdeskundige hier op t forum mocht het wel omdat hij ook al ongeveer 6 kilo is. Ik ga het dus gewoon maar eens proberen. Ow en meiden.. die brabbels... ik smelt gewoon elke keer! Heeeele gesprekken is die kleine man aan het voeren. Laatst ook al tegen mn vent,.. nou genieten hoor om die 2 te horen praten met elkaar!
ooh.. meiden, kwam net nog 2 mooie foto's tegen van de bevalling. Waar ik mn shirt aan heb is ie er echt net uit.. Wat een mooi moment zeg!
Wow! 6270 gram! Gewoon 600 gram in 16 dagen erbij... 4 flessen lukt trouwens niet. Hij laat 40 ml staan, dus zo'n beetje wat hij extra krijgt en komt gewoon na 3,5 uur. We blijven dus gewoon nog even op 5 zitten.
@ Danty: Wat een leuke foto's meis! Wat een stoere bink heb je toch!! @ Wolkje: Wat fijn dat je jezelf al zoveel beter voelt! En je psych heeft groot gelijk dat ie je op je kop gaf! Dat goede nieuws moest zeker gevierd worden En ohh wat een heerlijke foto, zijn toch echt zulke geweldige momenten he als ze zo lekker bij je liggen?? @ Sita: Moet je over 1,5 week alweer werken? pff jeetje wat gaat dat toch snel zeg! Wordt zeker tijd om even goed te gaan oefenen dan! Ik moet me er ook maar eens toe gaan zetten. Ben benieuwd of Daan t gaat redden met 4 flessen, hoeveel cc geef je hem dan per fles? 210? Of wel gewoon nog 180? @ Beertje: Thnx voor de foto, voel me vereerd Wow wat een lekkere grote bink heb je toch! Echt een heerlijk ventje om te zien! En al weer bijna een half jaar bv erop zitten, echt toppie toch?! En je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt met afbouwen hoor! Kun je het niet zover afbouwen dat je hem toch nog 2 keer kan voeden per dag ofzo als je het er zo moeilijk mee hebt? Of gaat dat net met je werk? @ Pluus: Wat heerlijk dat Sarah het zo goed doet zeg! Heb je toch even mooi voor elkaar gekregen! En jij wilt tot 1 jaar proberen bv te blijven geven? Knap hoor, als dat lukt! Ik heb zelf echt nog geen idee tot wanneer ik bv wil blijven geven...voorlopig nog wel in ieder geval. Merkte alleen wel dat mn bv wat ging teruglopen, denk doordat ik nu wat meer gekolfd heb ofzo i.v.m. zijn reflux. Voedde hem nu 3 x per dag aan de borst en 3 x per dag met een flesje. Ga toch weer proberen om hem weer meer met de borst te voeden, hopelijk blijft t wel goed gaan dan met zn reflux. @ de rest: Hoe is het met jullie meiden? Ik ben de afgelopen dagen erg moe geweest, maar nu gaat het wel weer gelukkig. Quinten was steeds onwijs onrustig tijdens het voeden, het aanhappen ging steeds prut, dus gebruik nu toch sinds 2 dagen weer een tepelhoedje en dat gaat beter. Verder had mn ventje steeds niet meer genoeg aan 1 borst en moest er dus 2 aanbieden, maar dit kostte best wel wat tijd en energie, vooral als t dus ff niet zo goed ging. Normaal had ik met kolven ook altjd ongeveer 160 cc per borst en dit was dus teruggelopen naar 100/120 cc per borst, met veel pijn en moeite. Kolfde dan ook een beetje uit mn andere borst, maar die was er vaak nog niet aan toe om gekolfd te worden. Gelukkig gaat t nu ietsje beter. Merk wel echt dat mn kereltje meer moeite heeft met zn ontlasting door de jhbpm, maar als het eruit komt, dan komt t er ook goed uit. Gisteravond had hij mij te pakken toen ik hem in bad deed haha. Verder sla ik soms ook even de jhbpm over 1 x per dag ofzo en tot vanmorgen ging dit goed.... Vanmorgen had ik hem dus ff lekker gevoed en hij lag nog lekker bij mij op mn borst te tukken ( zorgde dat hij ook nog overeind lag ). Ineens begon hij weer raar te slikken en binnen no time begon hij weer projectiel te braken en veel dat t was! Mn borst, buik en benen zaten helemaal onder en mn ventje en mn bed natuurlijk ok. We zijn maar gelijk ff saampjes wezen douchen, het droop echt tot aan mn enkels toe! Voorlopig sla ik t dus maar niet meer over, hoe onhandig het soms ook is!
@ Sita: Wow!! wat een score weer zeg! En ja toch maar even op 5 flessen blijven dan als het nog niet gaat
Wow Engeltje, inderdaad maar niet overslaan dan het jhbpm. Sneu he, als ze niet makkelijk van hun ontlasting af kunnen komen? Hier ook een ventje die laatst gewoon huilde tijdens het poepen, zo zielig. Gaat de laatste tijd weer iets beter. En ik blijf gewoon op 5 flessen zitten.. hij geeft vanzelf wel een keer duidelijk aan wanneer 4 genoeg is.
Poe Sita, nog anderhalve week Ik zou dan inderdaad Daan even wegbrengen van de week... Succes meid! En wat groeit hij lekker joh! Hij is volgens mij al zwaarder als Sarah!!! Saar was de laatste keer 6010 en dat was 2 weken geleden..... @ Engeltje, fijn dat het voeden nu weer beter gaat, toch fijn dat het met tepelhoedje wel gaat!! En het zal inderdaad door het niet veel aanleggen liggen dat je iets minder voeding had! Lukt het wel weer met het aanleggen of heeft Quinten er dan weer meer last van? Wanneer moet je weer terug naar de arts om te bespreken hoe het gaat? Sneu dat hij weer zo moest spugen! En meid, het is zo logisch dat je moe bent... je hebt niet veel voor je kiezen gehad de laatste tijd ook!! Lekker uitrusten hoor! @ Hier, Sarah had vannacht een feestje! Ze was toch wakker en vrolijk... nadeel was dat het half 3 was... vanaf toen is ze wakker geweest! Ze had het grootste plezier... Erg jammer! Haha maar het klonk wel leuk! Verder niet veel te vertellen haha... had gisteren al zo'n lang verhaal
@Beertje: GEFELICITEERD MET JE PROMOTIE!!! Echt superstoer!!! Heel spannend allemaal lijkt me... Komt vast goed. Kan me de dubbele emoties voor het afbouwen van de bv wel voorstellen hoor..., ik vind het sowieso bewonderenswaardig dat je het 6 maanden hebt volgehouden! En wat een knap ventje heb je toch!!! @Pluus: En jij wil gewoon een jaar bv geven.. ook al zo bewonderenswaardig!!! Ik heb trouwens je advies opgevolgd en een extra laagje kleding voor 's nachts aan gegeven. Vannacht was hij om half 4 even wakker en heb 'm toen weer ONDER de dekens gelegd en een speentje gegeven.. en daarna was het 7 uur!!! Dus ik ben helemaal blij. @Engel: Fijn dat het nu weer wat beter met je gaat. Vervelend dat je een dipje in de bv hebt. En arme Quinten dat hij zo moest spugen vanochtend. Hoe is het nu met 'm? @Sita: Wat geef jij Daan te eten??? Dude... niet normaal zo hard als hij groeit. Adam gaat 10 dec weer naar cb en wordt dan weer gewogen en gemeten. Jij moet ook al over anderhalve week weer werken he.. ik ook Hoewel ik er best zin in heb, heb ik het ook weer niet... beetje dubbel. @Danty: Lekkere buurman heb jij ... NOT! Probeer je maar niet door 'm te laten opnaaien.. daar heb je toch niets aan. Hopelijk trekken jullie andere buren ook niet teveel van hem aan! Djayvano ziet er ook zooo schattig uit in z'n kerst-outfit! @hier: ik dacht vanochtend, 'goh, wat is het stil op het forum', maar nu blijkt dat mijn browser het gewoon niet deed... dus ik zie nu pas alle berichten die vanaf gisteren geplaatst zijn Adam is een beetje jengelig... hij voelde ook wat warm vanochtend, maar hij heeft net geen verhoging (37,5), dus we houden het maar in de gaten. Afgelopen nacht is het heel goed met 'm gegaan... en gisteren overdag ook. Veel minder huilerig dan de weken ervoor.. nu huilt hij alleen een beetje als hij te lang op z'n flesje moet wachten... Nou ja... als ik te lang op m'n eten moet wachten ga ik ook huilen Vandaag heb ik ook geoefend hoe ik het straks 's ochtends moet gaan doen. Ik was dus om 6.30u opgestaan. Ik ben er nu achter dat ik het net niet redt, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik veel dingen nog niet had klaar staan. Morgenochtend ga ik het weer proberen. Ik heb nog anderhalve week de tijd om in het ritme te komen, dat gaat me lukken
@ flier, wat super dat een extra laagje kleding geholpen heeft!!!!! Fijn joh!! Hoe gaat het nu met Adam? Vervelend dat hij wat jengelig is!! Hopelijk gaat het snel beter met m!! En jij bent goed bezig met het oefenen voor het opstaan... ik moet eigenlijk ook maar heb er nog geen zin in!! Heb nog 3 weken verlof.... ik ben wel aan het kijken hoelang de eerste voeding duurt... en daarnaast hoef ik Sarah niet aan te kleden want ze gaat gewoon in slaapzak en pyjama naar mijn ouders! Is 1 minuutje lopen... en daar leg ik haar gewoon weer op bed! Vanaf april gaat ze ook 1 dag naar het kdv en dan moet ze dus wel aangekleed worden... maar goed, zien we dan wel hoe het gaat! @ Hier, ik ben weer heel de dag aan het kolven... nou ja... zit nu voor de 2e keer... haha het voelt als heel de dag Heb nu die neusspray gebruikt en het gaat inderdaad beter... maar mennnnn wat is dat een rotspul!!! Ik vind het al verschrikkelijk (en dat is zacht uitgedrukt!!) om neusspray te gebruiken maar deze neusspray daar tintelt je hele hoofd van!! Echt een rotgevoel maar goed, we hebben het er voor over!!! Ik hoop dat ik na deze kolfbeurt zo goed als genoeg heb voor de voeding van 19.00 uur!! Dan gaan we die met de fles doen en dan om 22.30 weer aan de borst!!
Beertje, even een vraagje... gebruik jij die neusspray iedere keer als je kolft of 1x per dag? Er staat nl op het doosje 1x daags gebruiken maar volgend mij moet het voor iedere kolfbeurt!! Of misschien zelfs wel voor iedere borst bij kolven??
@danty: super leuke foto's! Ik heb voor pim t rompertje met vlinderstrikje van de h&m besteld, super cute! @beertje: jeetje, al 6 maanden bv! Dikke vette mega pluim voor jou! wat knap dat je het al zo lang volhoudt! echt super goed! Ik kan me voorstellen dat je liever stopt dan dat de keuze voor je wordt gemaakt. dat was bij mij zo en ik moest heel abrupt stoppen, das best lastig. Hopelijk kun je het lekker afbouwen zoals je zelf wilt en met een fijn gevoel deze periode afsluiten! En nogmaals gefeliciteerd! die promotie klinkt echt super! @sita: jouw verlof gaat ook al weer zo snel... probeer nog even lekker te genieten van jullie tijd samen! en je gaat straks 2,5 dag werken toch? dus heel veel missen hoef je m gelukkig ook niet. Over de flessen: Pim zit nog steeds op 5 flessen van 180 (180+6 schepjes) en hij is volgende week 4 maanden en weegt denk ik al tegen de 7,5 kg. Het duurt volgens mij dus best lang voor ze naar 4 toe mogen. Ik heb vandeweek ook even zitten zoeken over fruithapjes etc en volgens mij ga je op den duur wel in het aantal flessen per dag terug (omdat je dan ook vast voedsel gaat geven, maar hou je de late voeding er nog best een tijd in. Ik geloof dat Liz vertelde dat zij pas recent de laatste fles van Liza er af heeft mogen doen. Volgens mij moet je m dus voorlopig wakker blijven maken voor nog een late voeding. Hier krijgt pim om 19.00 een fles en vaak leg ik m dan rond 20.00 in bed. om 23.00 moet ik m dus echt wakker maken en krijgt hij zn laatste voeding. Maar ik weet niet helemaal zeker of dit klopt hoor! en het verschilt ook per kind, djayvano scheelt maar 3 weken met pim en krijgt al best lang fruithapjes enzo. het is dus ook net waar een kind behoefte aan heeft. Pim groeit hartstikke goed en ik merk dat hij soms ook echt meer dan genoeg heeft aan deze flessen, hij laat af en toe een bodempje staan dus is nog niet toe aan meer. wellicht dat daan daar wel veel sneller aan toe is. Ik zou gewoon af gaan op wat t cb zegt en je eigen intuitie @engeltje: lekker he! Ik ben vanmorgen ook onder gespuugd! Pim doet ook aan projectielbraken Hij spuugt niet vaak, denk gemiddeld een keer per week, maar als hij dan spuugt... damn! dan komt echt de hele flesinhoud er uit! dan hoest hij een keer nadat ie z fles leeg heeft en dan gaat van van Uche-uche-bleeeeuuhhhh.... en daarna meteen weer vrolijk lachen Hij lijkt er dus helemaal geen last van te hebben in de zin van dat t m zeer doet, maar vraag me af en toe wel af of het helemaal normaal is. Reflux lijkt t me niet, want hij heeft nooit pijn na t drinken en het is ook maar af en toe dat hij spuugt. vandeweek eens vragen bij t cb @flier: ik had dat eerst ook, dat pim zo vroeg in de ochtend kwam. Ik doe m nu altijd een romper met lange mouwen aan, daarover een pyamashirtje en zn slaapzakje (zonder mouwen) en ook geen broekje aan. en dan een lekker warm dekentje en dat werkt prima. Ik stop m ook altijd voorzichtig met t einde van de slaapzak tussen het matras. zo wurmt ie zich niet zo makkelijk omhoog en krijgt ie t dus ook niet zo snel koud. @pluus: ik moest die spray voor elke voeding/kolfbeurt gebruiken, en met kolven idd per borst. @ritme: 3 van de 5 dagen moet pim 's ochtends weg. de dagen dat een van ons thuis is, hoeft de ander 's ochtends niks te doen, dus dat is fijn. de dagen dat pim weggaat (kdv of oma) dan zet ik 's avonds alles al klaar. tasje met een flesje, de voedingen, een slaapzakje en een schone outfit. ook leg ik de kleertjes voor de volgende dag vast klaar op de commode en dan is het eigenlijk zo gepiept. kleine moeite en scheelt 's ochtends veel gedoe. Pim maken we wakker rond 7:15, schone luier, kleren aan en flesje er in. dan neem ik of mn vent m ff over (afhankelijk van wie de fles geeft) en dan kan de ander douchen en aankleden etc. eigenlijk zijn we dan rond 8 uur meestal allemaal wel klaar. geen stress dus hier 's ochtends. ik heb wel t geluk dat ik niet rond een vaste tijd MOET beginnen met werk. Ik probeer rond half 9 te beginnen maar als ik wat later ben is dat ook geen ramp. @hier: net een enorme berg strijk gedaan en nu ga ik lekker bankhangen en een glaasje drinken. Oh en morgen ga ik naar de kapper voor een permanentje! Jep, krulluh! heb ik paar jaar terug al vaker gehad en dat stond altijd heel leuk. Ben mn stijle slappe haar wel beu, de zwangerschap heeft t niet veel goed gedaan, dus ben wel toe aan een beetje volume fijne avond meiden!
@ pluus: is sarah niet nog een beetje jong om snachts te gaan feesten? wel gezellig, maar heb je zelf nog wel een beetje kunnen slapen? Hihi! Mag ik vragen waarom je om 16.30 al ging kolven voor 19.00? En lekker spul zo te horen die neusspray! Idd erg fijn dat het met t tepelhoedje wel beter gaat, wie weet kan t over een tijdje wel weer normaal als zn reflux beter onder controle is, maar voor nu is dit een fijne oplossing! Met gewoon aanleggen merkte ik dat hij meer last kreeg, maar mijn tsr lijkt ook wel steeds harder te worden, dus dat kan wel kloppen dan! Ik kolf nu meestal eerst 20 cc af, dan leg ik hem aan met t tepelhoedje, tussendoor ff boeren, weer aanleggen en als toetje krijgt hij dan een paar hapjes pap van die 20 cc met jhbpm. Toen ik het ervoor gaf leek hij er meer last van te hebben en op deze manier gaat t wel. Het is alleen best een gedoe zo met dat kolven iedere keer, maar t is niet anders! Maandag moet ik weer terug naar de ha en ook naar t cb. @ beertje: vergat je helemaal te feliciteren met je promotie, sorry!! Bij deze alsnog van harte gefeliciteerd meis!! @ flier: hoe is t nu met Adam meis? Goed dat je alvast aan t oefenen bent hoe je het sochtends moet gaan doen! Jij ook alweer over anderhalve week beginnen? Ben echt blij dat ik er nog vakantie achteraan heb geplakt! Met Quinten ging t na t spugen hartstikke goed, hij was t kwijt dus lag gelijk weer vrolijk te lachen! Hij is ook echt de hele dag megavrolijk geweest. We zijn nog ff naar Nick zn opa en oma geweest ( opa is morgen jarig en viert t zaterdag, maar aangezien er dan nogal veel gerookt wordt en t erg druk is zijn we dus lekker vandaag geweest ). We hadden 4 foto's van Quinten in een mooie lijst gegeven en dolgelukkig dat hij was, hij moest er gewoon van huilen! Ze zijn ook echt zo weg van ons mannetje, heerlijk om te zien. Ze hadden al 1 achterkleinkind, een meisje, maar voor opa is een jongen toch ook zo speciaal! Zeker omdat hij zijn achternaam draagt. Nick en ik hebben beiden eerst mijn achternaam en daarna zijn achternaam aangenomen en we konden voor Quinten dus kiezen, opa had dit nooit verwacht Verder had de dietiste ( waar ik in mn zwangerschap voor een kennismakingsgesprek ben geweest )gisteren een mailtje gestuurd over hoe t nu was met mij en Quinten en of ik nog steeds bv gaf, zodat ze een beetje kon zien wanneer we aan de slag kunnen gaan. Had haar een mailtje teruggestuurd over de stand van zaken en ze stuurde vandaag dat zij na haar zwangerschap precies hetzelfde had met haar bloeddruk en ook haar kindje had toevallig verborgen reflux. Ze heeft me nog als tip gegeven om ook stukjes worst en kaas te eten voor mn bloeddruk ipv alleen bouillon of zoutjes en verder heeft ze nog een adresje gegeven van een goede osteopaat voor Quinten. Zij is daar 1 x met haar kindje geweest en daarna was hij al van alle problemen af! Denk dat ik toch ook maar eens contact ga opnemen met hem, het zou zo fijn zijn! Ik ben ook echt heel blij dat deze dietiste zo oprecht interesse toont, het geeft me echt een goed vertrouwd gevoel en zo krijg ik er ook echt vertrouwen in dat t straks na de bv gewoon moet gaan lukken met afvallen. Er wordt nu echt ook naar mij als persoon gekeken en niet als een nummertje, zoals bij de andere dietistes die ik heb gehad.
@ wolkje: oh jij hebt dus ook al zo'n lekker prjectiel brakertje af en toe! Zolang hij er niet dagelijks last van heeft en geen pijn heeft ofzo is t ook niet erg idd hoor. Is dan soms meer lastig voor jezelf. Komt waarschijnlijk doordat zn klepje tussen zn maag en zn slokdarm nog niet optimaal werkt, hebben best veel baby's. Maar gewoon ff navragen op t cb, daar zijn ze voor! En leuk een permanentje! Ik heb t ook 2 keer gehad, de eerste keer zat t perfect en de 2e keer voor geen meter! Zou t zo graag willen, maar durf t eigenlijk niet meer!
@ engel, wat super van die dietist! En fijn dat je je weg begint te vinden met de reflux! Ik begin al zo vroeg met kolven omdat ik er niet veel uit krijg! Ik moet 3 keer kolven, beide borsten, en dan heb ik 140 ml... Saar lust zelfs meer en mag volgens het rekensommetje 160 ml. ik heb gisteren na de fles nog 1 borst gedaan want ze had nog niet genoeg. Vandaag maar 4x kolven dus! Ik hoor mijn meisje wakker worden... gahaar de 1e voeding geven van vandaag!
@ wolkje, ik vergat te reageren op jou... sorry!! die spray is dus als ik links kolf eerst sprayen, gelijk hierachteraan kolf ik rechts dus dan nog een keer sprayen?? En wat lekker dat jullie zo snel zijn 's ochtends!! Ik ben al 3 kwartier aan het voeden.... Ik mag dus straks om half 7 opstaan om om 7.45 uur weg te kunnen! En dan hoef ik Sarah nog niet eens aan te kleden!! Ik ga ook straks de avond van te voren alles klaar zetten want dat scheelt toch tijd!!! En goed zeg van je strijk!! Jij hebt een glaasje verdiend!!! Veel plezier bij de kapper vandaag en we willen natuurlijk wel foto's zien he!
Lastig dat t zo moet met kolven dan! Hopelijk gaat t snel beter met die neusspray! Ik kolf meestal rond t tijdstip dat hij ook moet eten en dan lukt t wel. Doe ik t eerder dan komt er ook bijna niks...