Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Tja Sita, lastig!! Ik heb nog steeds geen ervaring met flesvoeding maar wel met bv...
    Sarah krijgt om 8.00 uur, 11.00 uur, 15.00 uur, 18.30 uur, 22.30 uur voeding. Zo komen we toch op die 5 voedingen uit want 4 is ook nog te weinig met bv! Die laatste voeding kreeg ze voor alle problemen ook wel om 21.30 uur en dan sliep ze ook tot 8.00 uur.
    Misschien zijn dit wat handige tijden voor je?
    BV is natuurlijk heel anders dan flesvoeding he!!

Ow en mijn neefje gaat vanavond ook weer gewoon naar huis hoor... hij blijft niet heel de nacht! :)

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ja, komt aardig overeen met wat ik nu in mn hoofd heb zitten. Kan mn vent helaas niet zo lang mogelijk profiteren van Daan zn nacht, maar denk dat dit wel t beste is, ook als straks die laatste fles vervalt. En dan zit er nog 3,5 uur tussen de voedingen. Dat is een stuk beter dan 3 uur of 3 1/4 uur. En anders die laatste voeding maar na 3 uur doen of zo. Ik wil nu eigenlijk wel naar een duidelijk en realistisch ritme toe. Ook voor de opa's/oma's straks.

08.00
    11.30
    15.00
    18.30
    21.30/22.00

3. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Als ik straks ga werken dan beginnen we om 7 uur met voeden, zodat ik om 7.45 uur klaar ben.
    Ik wil het daarna gaan rekken tot 11.30 uur tot de voeding met tussendoor wel fruit.
    Ik denk dat dat ook wel haalbaar is... want dan kan ik om 11.30 uur zelf gaan voeden ipv kolven!

Ik denk dat het bij jou ook wel haalbaar is!
    Van hoelaat tot hoelaat werkt jou man?

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Overdag van 8.00 tot 17.00, als hij late dienst heeft van 13.00 tot 22.00. Als hij laat heeft kan hij s ochtends voor het werk nog een fles geven als de 2de voeding om 11.30 uur is.
    Tijdens de oppasdagen geven onze ouders dan 2 voedingen, de rest is dan nog voor ons. Ook wel prettig voor hun, zodat ze niet al teveel tijd kwijt zijn aan voeden.

5. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ja lastig is het dan voor je man!!! Hier ook een man die Sarah ook niet veel ziet door de week hoor!!
    Ik doe het nu zo dat ik haar probeer wakker te houden vanaf 15.00 uur... dan is ze om 18.30 bekaf en dan leggen we haar na de voeding in bed.
    Heel soms wordt ze rond 16.30 weer moe en dan leg ik haar dan ook nog even op bed. Maar dan is ze na een uur vaak al wel weer wakker! Hij ziet haar dus ook maar kort!

Wat wij dus doen is dat mijn man zo veel mogelijk doet zodra hij thuis is, hij geeft nu vaak het fruithapje om 17.15 al hij thuis is, daarna gaan wij eten.
    Hij doet haar pyjama aan en hij legt haar op bed etc! Ik doe alleen maar de voedingen als hij thuis is verder weinig!

In de weekenden doen we het gewoon samen! :)

6. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: Nog gefeliciteerd met je man!!! Het was vast een mooi feestje... Krijgen jullie dit weekend nog meer bezoek? Fijn trouwens ook dat je directeur alles heeft recht gezet!!!

@Sita: Ik zit met de fv op de volgende tijden 7u-11u-15u-19u-23u uiteraard is dit een richtlijn... die van 11 en 15 zijn soms eerder soms iets later, die van 19u is altijd eerder.. en voor die van 23u moeten we 'm wakker maken.

@Danty: Meis, wat fijn dat je zulke complimenten hebt gehad... en ik ga je manier van met de huid omgaan opvolgen. Adam gaat hier ook om de dag in bad of onder de douche.. en nu gebruik ik alleen wat zwitsal spul in het badje.. en verder NIETS! Ik dacht trouwens dat Djayvano veel langer was al (dat vond ik zo lijken op de foto's). Maar het is een heerlijk mannetje!

@Beertje: Wow.. wat knap van Jesse...!!! Weer een mijlpaal die je kan afstrepen!!! :D

@hier: Koorts heeft niet doorgezet bij Adam.. gelukkig!! Gisteravond ben ik met 'm alleen op de trein gegaan, naar Oss.. moest ook nog overstappen onderweg.., maar hij sliep de hele reis en ook tijdens het sporten... IDEAAL! de mensen waren echt onder de indruk! altijd leuk om te horen.
    Afgelopen nacht heeft hij in 1 keer doorgeslapen tot iets na zessen (en daar was ik dus heel blij mee!). Langzaam aan hebben we het idee dat we tot doorslapen komen... :) Overigens huilt hij nu zoveel minder dan 4 weken geleden.. echt bizar... maar wel heerlijk!
    Morgen krijgen we weer bezoek..., maar zondag kunnen we echt chillen...!!! :D

7. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engel: Meis.. wat ontzettend kl*te van die voedingen! Hele dikke knuf voor jou! Hopelijk hebben ze volgende week advies voor je waarmee je verder kan.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ff een kort ego berichtje....
    Het gaat echt hard achteruit met Quinten... Hij is al de hele dag misselijk, aan t slikken en continu aan t huilen. Af en toe valt hij uitgeput in slaap een half uurtje en wordt dan weer huilend wakker. Heb hem de hele dag op m'n arm en vanmiddag is m'n moeder gekomen om me te helpen, maar ook bij haar werd hij niet stil. Heb de osteopaat opgebeld om te vragen of t plekje van 17.00 al bezet was, dat was al zo, maar toen hij hoorde hoe t ging heeft hij toch nog een plekje om 19.00 vrijgemaakt voor ons, dus dat is heel fijn! Naast osteopaat werkt hij ook nog op de pijnpoli in t ziekenhuis, dus hoop echt dat hij wat voor ons mannetje kan betekenen. Werkt t niet, dan zit ik dit weekend nog met onze spruit op de hap, want dit kan zo niet verder! Hij drinkt nog wel, maar steeds hele kleine beetjes dus ik leg hem maar wat vaker aan vandaag..

9. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    He Engel, wat ongelooflijk K!!!!!! Meid, ik duim dat ze jullie snel kunnen helpen!! Heel veel sterkte meid!!!!!!!!!!!!

@ Flier, wat fijn dat Adam het zo goed doet!!! En dat doorslapen... joehoeeee!!!!

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ooooh... Engeltje.. Sterkte meid! Leef echt met jullie mee!

Flier, fijn dat het goed gaat met Adam! Super! Enneh.. rond de 2 maand gaan ze normaal gesproken wat richting het doorslapen. Dus helemaal super!

Flessen.. ik denk dat we eerst maar het ritme aanpakken zoals ik het op heb geschreven, en wat ook aardig lijkt op hoe we het hadden. Vandaag gaat t niet zo lekker met Daan. Veel krampjes en erg winderig. Denk dat het proberen om naar 4 voedingen te gaan gisteren hem geen goed heeft gedaan. Nu dus gewoon op 5 en gewoon de 180 ml flessen. De voeding van 22.00 moeten wij m ook altijd wakker voor maken. Zelden dat hij dan uit zichzelf wakker wordt.

Pluus, ik laat mn vent ook zoveel mogelijk doen als hij thuis is, tenzij t lastig uit komt met douchen/hond uitlaten en evt nog weg gaan. Maar verder zoveel mogelijk. Meestal gaat mn vent hem verschonen, maak ik zn flesje inmiddels klaar en geeft hij hem de fles, of andersom. We doen het meeste eigenlijk wel samen op een bepaalde manier, en in het weekend wisselen we het ook af. Ik vind het echt heel belangrijk dat hij ook veel contactmomenten heeft met Daan, en gelukkig wil hij die zelf ook graag!

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Hoeveel slapen jullie kleintjes trouwens?
    Ik heb het idee dat Daan niet veel slaap nodig heeft overdag. Eerder sliep hij veel meer, maar nu mag ik blij zijn als hij tussen zijn voedingen een uurtje slaapt. Dat betekent dat hij 14 uur slaapt zo'n beetje per 24 uur.

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engel: Oh meis, wat erg! Veel suc6 zo bij de osteopaat.. en als Quinten weinig blijft drinken, dan gewoon aankloppen bij de ha of desnoods ziekenhuis.., anders kan hij uitdrogen! Veel sterkte meis.. voel de tranen in m'n ogen branden voor je.. zou willen dat ik meer voor je kan doen.

@Sita: Adam slaapt superveel (behalve 's nachts ;) ). Hij slaapt na de voeding van 7uur zo'n 3 uur, na de voeding van 11 uur zo'n 3 uur, na de voeding van 15 uur zo'n 2 uur en na de voeding van 18.00u zo'n 4 uur en dan 's nachts... tja... dan hopen we op zo'n 6 a 7 uur.

13. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ooh.. meiden.. zal zo even een fotootje uploaden! Heb er net een paar gemaakt nadat hij in bad is geweest. Heerlijk!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik doe later uitgebreid verslag, maar weet niet of t komt door de osteopaat of doordat Quinten helemaal uitgeput was na gisteren, maar om 23.30 was hij een beetje onrustig, dacht honger, maar hij had maar 40 cc gedronken, dus dat was t niet. Ff bij ons gehouden tot hij rustig was, om half 1 weggelegd en hij heeft gewoon doorgeslapen tot half 6 en werd VROLIJK wakker voor voeding en hij tukt nu weer rustig door!!!!!!!

15. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier is het hel geweest vannacht... niet leuk :(

@engel: fijn dat het bij jou beter ging meis!!! dat verdien je. hopelijk blijft het zo voor Quinten!

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, super zeg! Hopelijk zet dit zo door!

Flier.. och meid! Dat is weer even een tegenvaller..

Meiden, hier een ventje wat overdag gewoon niet goed wil gaan slapen. Zo lastig.... Ik weet dat we ons in de handjes mogen knijpen dat hij s nachts zo lang slaapt, maar overdag niet slapen is ook knap lastig. Hij ligt nu weer te brullen in bed,.. Hij is nu bijna 2 uur wakker geweest, en begon net al wat te jammeren en moe-signalen te vertonen, dus in bed gelegd. Nou.. ik loop weg en hij zet t gelijk op een brullen. Ik wil nog echt even wachten voordat ik er weer heen loop.. Zo lastig dit! Zat er gisteren even goed doorheen.. hij heeft gewoon zo slecht geslapen overdag, en dan ook nog last van krampjes.. ik trok het even niet meer. Heb gisteravond gewoon even huilend bij zn bedje gezeten. Gaat nu wel weer wat beter hoor, maar heb de energie gewoon op daardoor.
    Ow, de folders zijn binnen. Ga die eerst maar even doorkijken. ;) Er komen al wat langere pauzes door zijn huiltjes heen.

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    hij slaapt...

18. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Goed van je dat je hebt volgehouden!!!! Komt vast goed met die schone (nacht)slaper van jullie!
    en vannacht was ik niet lekker.. en hij brullen om 4uur en 6uur.. gelukkig kon m'n vriend naar 'm toe, maar blijkbaar was hij ontroostbaar. hopelijk gaat het komende nacht weer beter.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: he wat vervelend zeg meis! Hopelijk gaat t vannacht beter!

@ sita: Quinten slaapt op de dag ook nauwelijks, alleen in onze armen. Hopelijk gaat dit nu ook beter door de osteopaat. Maar weet dus hoe t voelt, je kan dan zelf ook gewoon niks doen he. Ik laat Quinten nu wat meer wennen aan zn knuffeltje, dat vind hij heerlijk. Geef hem ook alleen in bed, misschien is dat voor jou ook een idee?

Nou hier t hele verhaal van de osteopaat:
    We hebben eerst de vragenlijst even doorgenomen die ik van tevoren moest invullen en hieruit kwamen al een aantal dingen naar voren die mogelijk oorzaak van al zn klachten konden zijn. De grootste oorzaak is waarschijnlijk dat hij niet natuurlijk is geboren. Bij een normale bevalling komt er natuurlijk heel veel spanning op het hoofdje en nekje te staan en schuiven de fontanellen over elkaar heen en na de geboorte kan dit gelijk gaan ontspannen. Dit heeft een baby ook vaak echt nodig om helemaal te kunnen ontspannen en bij een keizersnede gebeurt dit natuurlijk niet. Verder krijgt een baby bij een normale bevalling vaak een hap darmbacteriën mee, waar ook goede bacteriën inzitten die ervoor zorgen dat de darmen goed op gang komen, ook deze heeft hij door de ks gemist.
    In het begin loopt de voeding vaak nog wel goed door, maar op een gegeven moment verandert de bv van samenstelling en kan het zich gaan ophopen, uiteindelijk komt het er wel uit en goed ook, maar dit kost heel veel moeite. Door de druk in zijn buikje komt er ook druk op zijn middenrif te staan waardoor er dus refluxklachten kunnen ontstaan. Bij Quinten heeft de johannes broodpitmeel ervoor gezorgd dat dit dus ooknog een tikkeltje erger werd, hij kan t blijkbaar niet goed verteren doordat er te weinig goede darmbacteriën in zijn lichaam zitten.
    Na wat hij uit ons verhaal dus had opgemaakt ging hij bekijken of dit ook klopt met wat hij aan zijn lichaampje kon voelen. Zn buik was idd enorm gespannen en dit heeft hij door bewegingen en wrijvingen al een heel stuk minder gekregen, Quinten lag hierbij ook echt enorme scheten te laten en te lachen joh! Normaal lacht hij nog niet heel erg naar onbekenden, maar dit deed hem blijkbaar al zoveel goed! Hij was de hele dag nog niet zo relaxt geweest! Na zijn buikje behandelt te hebben ging hij kijken of er blokkades zaten in zijn lichaampje en ook hieruit bleek dat er veel spanning op zijn spieren in zn rug en nekje stonden, precies wat hij van tevoren dus al dacht. Ook dit ging hij gelijk behandelen door te bewegen en heel lichtjes wat tegendruk te geven en dit vond Quinten niet zo leuk! Hij begon gelijk te huilen, maar meer een huiltje van he dit vind ik niet fijn, hou op! Maarniet een heel erg pijnhuiltje gelukkig....
    Na deze behandeling heeft hij nog een keer zijn buikje behandeld en mij ook een handeling laten zien die we zelf 1 x per dag kunnen toepassen als hij ontspannen is. Quinten was weer helemaal happy!
    Op de terugweg naar huis viel hij ook als een blok in slaap! Thuis werd hij na een kwartiertje wakker en toen heb ik hem in bad gedaan en gevoed. Tijdens t voeden werd hij ineens heel onrustig, dus ik stopte even en toen verslikte hij zich weer heel erg en liet tegelijk een megaharde boer die echt heel veel zeer deed en hij begon dus weer te krijsen, arm kereltje! Gelukkig was hij nu wel vrij snel te troosten en na tien minuutjes wildehij weer verder drinken. ( was toen 21.00 ).
    Hierna viel hij lekker bij me in slaap en heb ik hem in bed gelegd. Normaal maakt hij dan veel schrikbewegingen, raakt zn speentje kwijt enz,maar hij heeft tot 23.30 echt helemaal niet meer bewogen! Ben zelfs af en toe nog even wezen kijken of allesnog wel goed ging.
    De rest van t verhaal had ik al ff kort opgeschreven.
    Net heeft hij om 10.00 weer gedronken en voelde hierbij zooo ontspannen aan! Hierna voelde ik zn buikje heel erg borrelen, maar ook toen bleef hij nog relaxt, tot net, want hij heeft zn hele broek volgepoept! :D. Nu weer is kijken of hij lekker wil tukken!

20. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hi meiden!

Ben ik weer na een lange tijd stilte. Ik heb regelmatig meegelezen, maar had even niet echt zin om mee te schrijven. Op zich is de rust weer iets terug gekeerd. Maar voor mijn gevoel staat de bom op scherp. Ik ben gewoon aan het afwachten tot mijn vriend weer een slechte dag heeft...en die dagen trek ik enorm slecht. Heel erg tegenstrijdig aan hoe happy ik ben met Liza en hoe ontzettend blij ik word van mijn nieuwe baan. Afgelopen donderdag had ik een voortgangsgesprek met mijn leidinggevende, want per 1 december zou mijn proefperiode verlopen. Zulke gesprekken wil ik wel wekelijks haha! Het was echt een heel fijn en positief gesprek. Ik kreeg alleen maar pluimen en heel veel lof en ze had het gevoel dat ik er al veel langer werkzaam was dan twee maanden. Ze was heel erg goed te spreken over die twee weken dat ik de tent ineens zelf draaiende moest houden vanwege mijn collega die na mijn eerste twee weken ineens uit viel. Dat deed me echt heel erg goed. Dus...ik mag blijven!!
    Verder afgelopen dinsdag uit eten geweest met drie vriendinnen. Was een top avondje maar eh...ik ben wel echt heel erg aso geweest. Die kant van mezelf ken ik niet hoor, en normaal gesproken is dat ook echt niet mijn aard. Maar eh...we hebben het restaurant gewoon verlaten zonder te betalen!! Schandalig gewoon. Maar goed...ik ben ook in geen tijden zo geïrriteerd geweest. De service en de bediening waren echt belabberd. En dat is dan nog zacht uitgedrukt. We hadden om 18u gereserveerd en waren op 20u pas klaar...terwijl we alleen een voorgerecht en een hoofdgerecht hadden. Rond 21:15 kwamen we tot de conclusie dat er gewoon al ruim een uur niemand bij ons was geweest voor een nagerecht of koffie of thee. Dus toen besloten we maar lekker te gaan en onze thee ergens anders te gaan drinken. Een van de meiden opperde toen om onze jassen gewoon eens aan te trekken om te kijken wat er dan zou gebeuren. Nou...NIETS dus. Gingen we bij de kassa staan: NIETS. Dus toen maar 1 voor 1 wezen piesen...daarna..nog steeds NIETS! Toen was ik het echt zat en ben die zaak uit gegaan. 1 Vriendin liep ook mee, de andere twee bleven staan. En zelfs toen nog steeds...niets. Dus ik die andere meiden halen met de mededeling dat deze tent vanavond in een extreem gulle bui is, of ze nu alsjeblieft ook mee wilden komen. Toen de bediening ook nog vriendelijk gedag zei, liepen zij ook giebelend naar buiten. We hebben er stiekem heel veel lol om gehad, maar jeetje...wat ontzettend aso van ons!

Verder lees ik hier en daar over gevoelige huidjes. Ik gebruik eigenlijk nog maar zelden Zwitsal. Ik vind het veel te agressief spul. Ik gebruik alleen nog Zwitsal op het wangetje en dat doe ik dan in combinatie met Vaseline (die gele tube). Ook amandelolie voor de billetjes en schoonmaken van oortjes en achter de oortjes en voor droge of schrale plekjes. Heel makkelijk aan te brengen met een (vochtig) watten schijfje of een (vochtig) gaasje. Heeeeel af en toe heeft Liza wel eens rode billetjes, maar echt minimaal hoor. Dan doe ik er wat amandelolie op...en echt..binnen no time is het verdwenen. Heerlijk spul! Trucje uit het ziekenhuis. Daarnaast gebruik ik ook Bepanthen, soms ook n combi van beiden. Als ik dr in bad doe, gebruik ik ook nauwelijks Zwitsal. Ik ben gevallen voor de lijn van Rituals en van the Body Shop. Het ruikt ook zo lekker!! Vooral de bodylotion van Rituals is echt heel erg mild en zacht. Ja, het is duur. Maar Liza is nu al 8 maanden en het flesje met bodylotion is nog steeds niet op. En ik ben nu net aan de tweede tube 'showergel' begonnen, die tevens ook shampo is.

Verder heb ik een erg leuk plannetje, al zeg ik het zelf. Ik ga vanmiddag lekker met Liza knutselen. Ik ga een afdruk van mijn hand met verf op papier drukken. Op laten drogen en dan een afdruk van Liza haar handje er in. Natuurlijk ook een voet afdrukje. En dan nog wat opleuken, dan maak ik er een foto van en dan laat ik dat afdrukken op een mok of een sleutelhanger ofzo. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Leuk voor de Sint/ Kerst cadeautjes voor de opa's en oma's! Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Nu nog even kijken wat er is blijven hangen:

Sita, jij was jarig...gefeliciteerd lieverd! Een heel dikke verjaardagszoen voor jou!

Beertje, promotie...wow!! Good job meid!

Engeltje, goed dat je naar de osteopaat bent gegaan en wat fijn dat het gelijk al resultaat op lijkt te leveren. Hopelijk zet deze lijn zich voort.

Flier, wat naar dat je zo'n rot nacht hebt gehad en je niet lekker voelt. Hopelijk knap je snel op.

Pluus, voor jou gewoon een dikke knuffel...het is even niet blijven hangen wat jij allemaal schreef. Hoe gaat het nu met Sarah en haar slaapjes? Al een stukje beter toch? Fijn hoor!

Ooh...en er is ook geschreven over flesjes/ voedingen per dag. Liza krijgt nu 3 flessen per dag. En dat is nu net een maandje zo. We hebben toen de laatste fles die ze tussen 22u en 23u kreeg weggelaten want ze mocht tussen de middag ook beginnen met brood en ze krijgt dan ook een yoghurtje (die ze echt heeel erg lekker vindt!). Haar schema ziet er nu zo uit:
    - 09u 1e fles, 210 (7 schepjes voeding en drie schepjes rijstebloem. Dus komt neer op +- 230 cc)
    - 10u fruithap
    - 10:30/ 11:00 1e slaapje tot 13:00/ 13:30
    - 13:30 brood en yoghurtje
    - 15:00 2e fles 180 cc met 6 schepjes voeding
    - Tussen 15:30 en 16:30 wordt ze weer moe; dan slaapt ze meestal 45 minuten tot een uur.
    - 17:00 groentehap
    - 18:00/ 18:30 laatste fles 180 cc
    - 19:00/ 19:30 naar bed!

De eerste week dat we haar laatste fles weg lieten, hebben we slechts 1 gebroken nacht gehad. De eerste nacht sliep ze gewoon lekker door, alleen iets eerder wakker. De tweede nacht werd ze om 03:30 wakker en heeft ze tocvh wel een uur gehuild. Vriend en ik besloten samen haar maar even te laten. Natuurlijk wel een aai over dr bol gegeven en haar gerustgesteld, vriend heeft haar nog n schone luier gegeven. Maar niet bij ons in bed, geen extra flesje en niet even er uit. We hebben het (nieuwe) ritme er gelijk in gelaten, want voor je het weet sluipt er een ritme in die we niet willen. Was echt niet leuk hoor en best lastig. Maar....de volgende ochtend hadden we gewoon weer een vrolijk en stralend meisje en de derde nacht sliep ze als van ouds weer lekker door. Ik vind ook dat ze op haar manier de tijd en de ruimte moet krijgen om dingen te verwerken. En die kans krijgt ze niet als ik of mijn vriend meteen naast haar bedje staan. Er heerst nog zo'n taboe rond om het laten huilen van je kindje. Ik begrijp dat niet zo. Soms is dit gewoon eventjes nodig. Natuurlijk ga ik haar ook even troosten als ik zie dat ze echt overstuur is. We mogen natuurlijk wel enorm in onze handjes knijpen met het ritme van Liza en dat ze wat dat betreft zo makkelijk in de omgang is en flexibel mee gaat in nieuwe schema's en ritme's. Hoe dan ook, met Liza gaat het gewoon echt heerlijk! Tegenwoordig goet ze me met een gilletje. Dan gil ik terug en dan doet zij het ook weer terug. Zo leuk en zo grappig! Ze begint ook steeds meer 'Ba', 'Bu' en 'Ma' klanken te maken. Als ik 'mama' tegen haar zeg, en dan het liefste met verschillende stemmetjes en verschillende toonhoogtes, dan vindt ze dat echt helemaal prachtig!

Deel Deze Pagina