Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Liz: wat een leuk knutsel idee zeg!
    En wat dat restaurant betreft, is gewoon hun eigen domme fout hoor! Heb t hier ook eens gehad bij een pizzeria op Scheveningen. Hadden met z'n vieren gegeten, voor-, hoofd-, en nagerecht. 3 x om de bon gevraagd, niet gekregen en toen zijn we opgestapt. Ze zwaaiden ons zelfs nog uit haha zo suf!
    Hoop dat je snel minder t idee gaat krijgen dat de bom elk moment kan ontploffen en dat t vanaf nu heel lang goed blijft gaan, dikke knuf!

Ik sta er nog steeds versteld van hoe goed t met Quinten gaat en hoe ontspannen hij is. Hoor wel vaker goede verhalen over de osteopaat, maar dit resultaat had ik echt niet op durven hopen! Tuurlijk heeft hij soms nog wel ff wat last en hij heeft af en toe wat moeite om een fijne houding te vinden in onze armen nu hij zo ontspannen is. Maar verder is hij vrolijk, kletst veel, slaapt steeds meer op de dag. Nu ook in de box. Ga deze week ook z'n bedje maar proberen op de dag! En vanavond heeft hij zelfs voor t eerst een half uur heel relaxt op z'n rug in de box gespeeld!! Wat een wereld van verschil zeg! Wel had hij vanavond wat moeite met in slaap vallen, maar had ook niet anders verwacht want hij had vanmiddag 3 uur achter elkaar liggen tukken en daarna ook nog een uur!
    Voeden duurt nu wel iets langer. Hij drinkt 10 minuten heel relaxt, dan moet hij ff boeren meestal en wil dan niet gelijk verder drinken en denk je dat hij klaar is, maar een kwartier tot half uur erna is hij wel toe aan z'n toetje haha naja ben dus ff bezig zo, maar zolang hij dan wel tevreden is vind ik t helemaal prima! Ipv huilen, lacht hij nu na z'n voeding, zo fijn! Heb eindelijk m'n tevreden mannetje terug!!

@ de rest: hoest met jullie? Leuk weekend gehad? Ti's zo stil hier!

Hier nog ff een foto van hem met z'n knuf, hij laat um echt niet meer los als hij hem krijgt!

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Liz, dikke knuff voor jou! En wat dullig zeg in dat restaurant. Sjonge.. Heb ik hier in de buurt nog nooit gehad.

Engeltje, fijn dat jij je tevreden mannetje terug hebt!! Heerlijk! En wat een te schattige foto van Quinten!

Nou, hier een goed weekend gehad. Zaterdagmiddag ben ik wezen shoppen met mn vent,.. en de kleine vent hebben we bij opa/oma gelaten. Viel me mee. Had ook echt zin om even eruit te zijn zonder Daan. Ben ook geslaagd voor een winterjas met 40% korting een blazer en een shirtje. Schoenen moeten nog. ;) Daan had bij opa/oma wel veel last van zn buikje gehad, maar dat had hij vrijdag ook al. Ik hoop ook dat ze beseffen dat Daan wel moet slapen, ondanks dat hij zo vrolijk blijft lachen naar ze. Ik heb er wel van genoten, maar denk dat het nog anders is als ik straks aan het werk ben. Dan ben ik alleen weg, ipv samen met mn vent.
    Gisteren hebben we een druk dagje gehad. S ochtends Daan opgedragen in de kerk, en daarna veel eters thuis, dus wel erg gezellig!
    Gisteravond was het drama met Daan. Hij had onwijs veel last van zijn buikje. Hij had donderdagavond voor het laatst gepoept, dus al 3 dagen geen ontlasting gehad. Was niet normaal meer, dus heb de thermometer maar gepakt om hem even te stimuleren. Nou... wat een dikke poep. Echt zielig, hij zat dus gewoon verstopt dat hij zo'n last van zn buikje had. Daarna was hij gelijk weer aan het lachen!
    Ik ben ook per direct gestopt met de Infacol, ik gebruikte dit nog maar lees nu dat dit ook voor verstopping kan zorgen. Dan evt maar wat meer krampjes, maar in elk geval geen verstopping. Ben erg benieuwd hoe dit gaat!

Weten jullie trouwens hoe het kan dat hij zo smakt tijdens de fles? Hij heeft geen te kort tongriempje en doet lang genoeg over de fles. Zelfs zo lang dat ik nu stand 2 aan het proberen ben van de standenspeen. Volgens mij zuigt hij ook niet extra lucht naar binnen en heeft ook geen spruw volgens mij. Hij doet dit al vanaf het begin dat hij de fles krijgt, dus misschien drinkt hij ook wel gewoon zo.

3. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Sita een tip vsm cinababy voor krampjes werkte echt perfect bij djayvano en vsn kindicol houdt de ontlasting zacht..is allemaal op natuurbasis...iik raad het veel mensen aan want het werkt echt goed en djayvano was ook veel tevredener..miss voor daan ook goed

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Danty, bedankt voor de tip! Ik ga eerst even weer helemaal zonder iets proberen, even terug naar de basis. Zn lijfje moet het toch zelf op gaan lossen. Als het niet gaat kan ik daar wel naar kijken. Thanks!
    Hoe gaat het met jou verder?

5. Liz81

Liz81 Niet meer actief

#1085 Liz81, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2012
    Goede morgen meiden,

Engel, wat heerlijk dat Quinten zo ontspannen is joh. Blijkbaar doet die osteopaat hem dus wel goed! Ook een goed teken dat het voeden nu zo relaxed gaat en dat hij er wat langer over doet. Zal voor zijn buikje ook wat prettiger zijn denk ik, dat het wat geleidellijker gaat. En wat een heerlijke foto zeg! Heel schattig! Liza heeft ook knuffeltje in dr bedje die ze altijd op zoekt als ze naar bed gaat. Zo lief!

Sita, wat fijn dat je hebt kunnen shoppen zonder Daan en dat dit goed ging. En dan ook nog eens geslaagd! Fijn hoor! Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van Infacol. Liza werd er nog wel eens misselijk van. Ik gaf haar wel eens een druppeltje olijfolie en dat hielp vaak wel voor een soepeler verloop van haar stoelgang. En dat smakken, dat doet Liza ook als ze wat gulzig is. Als ik net iets te lang heb gewacht met de fles. Dan moet ze er eventjes in komen en dan ontspant ze meer en drinkt ze weer gewoon. Ze doet het overigens ook wel eens wanneer het geen tijd voor eten is. Alsof ze wat aan het oefenen is voor eten. Misschien is ze wat dorstig of heeft ze dan trek in een hapje ergens van. Dan bied ik haar wel eens een schijfje komkommer aan met een gaatje in het midden. Daar kan ze zich een hele tijd mee vermaken! Soepstengels met smeerkaas of appelstroop is ook altijd een feestje. Al is het meer proeven en spelen, dan dat ze er echt van eet. Haar fruithap en het brood gaan best goed. Maar groentehap is altijd maar even afwachten. Ik geef haar gewoon wat de pot schaft en maak het dan fijn met de staafmixer. Maar dit is niet altijd een succes. Uit een potje gaat prima, maar vers...is nog wel eens lastig. Nou deed ik er gisteren wat magere yoghurt bij....nou, toen ging ze wel!! Dus..daar ga ik nu eens mee experimenteren. Dan wissel ik de hapjes af, de ene met wat yoghurt, de andere zonder. Dan leert ze het vanzelf en kan ze ook wat makkelijker aan de verschillende smaken wennen.

Ons weekens was heerlijk. Zaterdag eventjes naar Purmerend geweest, daar is het overdekt..het was vies en nat weer. En gisteren hadden we een verjaardag van het zoontje van mijn nicht die 1 jaar werd. En dat was zoooow leuk!! Liza heeft zo leuk gespeeld en was in zo'n goede doen.Was echt een feestje om naar te kijken. Ze heeft er zelfs nog een middagslaapje gedaan in het bedje van haar (achter)neefje. En onze dame die kan al zelf staan aan de leuning van onze bank. En dan gaat ze ook door haar beentjes heen en staat ze te swingen! Zo mooi om te zien. Heb er gelijk een filmpje van gemaakt met mijn mobiel.

Het knutselwerkje is zo leuk geworden! Alleen het idee om er n sleutelhanger van te maken of t op een mok te laten drukken, daar kom ik van terug. De sleutelhangers gaat me voor 5 stuks 35 Euro kosten. Nou...voor van die priel dingen vind ik dat erg duur. Dus...nu bij de Hema laat ik er van die linnentassen van maken. Is net wat goedkoper en niet zo prielerig. Leuk kerstcadeau dacht ik zo! Natuurlijk even foto he ;)

Verder heb ik vandaag lekker vrij genomen en volgende week maandag ook. Dinsdag was al mijn vrije dag...dus heerlijk lang weekend! En dan na volgende week nog een normale week en daarna al kerstvakantie...joepie!

6. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej lieve meiden!

@ Engeltje, wat fijn dat de osteopaat zo goed bevallen is! Het klinkt allemaal best logisch wat hij gezegd heeft over het natuurlijk bevallen etc!!!
    En dan ook nog gelijk resultaat!!! Meid, wat ben ik blij voor je en wat gun ik jullie dit!!! Hopelijk zet dit zo voort!!!!
    Ow en meid, wat een heerlijke foto met dat knuffeltje!!! :D

@ Flier, hoe is het meid? Hoe gaan de nachten nu? Ben je zelf wel weer opgeknapt? Sterkte meis!!

@ Sita, wat knap dat je weg bent gegaan zonder daan!!! Goed joh!!!
    En over dat slapen overdag... Sarah deed dat dus ook niet... tot dat ze nu in dat strakke schema zit! Nu slaapt ze best veel overdag!! Wellicht is dat ook iets voor jullie? Zodat Daan ook leert om overdag te slapen? Ik weet hoe vervelend het is als hij overdag niet slaapt...

@ Liz, ow meid, wat naar dat het zo gespannen is tussen jullie!!! :(
    En dan dat restaurant... goed dat je weggegaan bent!!! Hadden ze maar beter moeten zorgen voor hun gasten!!!

Wat geweldig die knutsel trouwens!! Leuk ook met dat randje? Heb je dat zo zelf geknipt??
    Erg leuk!!

En gaat Liza al staan???? Wow... die tijd gaat veel te snel!!!!!! Waar is de tijd dat die kleintjes nog gewoon echt klein en hulpbehoevend waren?? Maar wel leuk :D

@ Danty, hoe gaat het met jou? En met je man?? Gaat dat weer beter?
    En hoe gaat het met Djayvano?

@ Beertje? Hoe is het meid? Tis weer stil aan de overkant ;)

@ Wolkje, heb je de uitslag van je man nog goed gevierd? :D

@ Hier, ik ben net weer met Sarah naar de ha geweest... Ik zag vorige week al dat ze wat rode plekjes had in haar halsje... ik dacht dat het wat smetplekjes waren van niet goed afdrogen of dat het nat was geworden van het kwijlen dus ik had er extra goed opgelet... Maar nu zag ik zaterdag dat het steeds erger werd... Ze had toen ook haar nieuwe jasje aan dus ik legde daarmee de link maar na een nacht slapen was het nog steeds, toen dacht ik nog dat het van haar slaapzakje kwam die wat omhoog stond na haar gewoel ik bed... maar ook toen het slaapzakje weg was werd het niet minder! Gisterenavond zag ik dat haar ruggetje en buikje ook onderzaten en het waren echt vurig rode bultjes die helemaal gloeide... ik was dus even bang voor 1 van de kinderziektes maar ze was niet ziek, geen koorts etc... Dus vanmorgen even naar de ha geweest. Ze heeft eczeem... waarschijnlijk door de verandering van het weer.
    Nu dus een vettige zalf met de hoop dat het daarmee verdwijnt. Zo niet dan krijgt ze hormoonzalf... hopelijk is dat laatste niet nodig!!

Verder zijn we gisteren naar mijn man zijn opa en oma geweest! Zulke schatten! Ze zijn 89 jaar en zo lief!! Ze genieten zo enorm van Sarah! Echt een genot om te zien! Ze hoeven haar ook niet steeds vast te hebben... ze vinden het heerlijk om te zien hoe ze op het speelkleed speelt!!
    Zo jammer dat ze niet zo dichtbij wonen waardoor we niet zo vaak gaan... Maar leuk was het wel!

7. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ow en nog iets... ik hoorde van het weekend dat er weer een collega van me zwager is... dat is nu al nummer 6!!! 2 (waaronder ik) zijn dan een paar maanden geleden bevallen en nog met verlof en dan zijn er nu weer 6 zwanger!!
    Babyboom bij ons op school!! :D

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, wow wat een babyboom! leuk hoor! Hopelijk trekt het eczeem snel weg met het invetten. En wat leuk zeg, zo'n oude opa en oma nog! De mijne zijn helaas vorig jaar allebei overleden (93 jaar).. zo jammer dat ze Daan niet meer mee kunnen maken.

Wat betreft strakker in een schema, ben ik wel mee bezig. Laat hem ook echt nu wel 20 minuten gewoon hard huilen en het begint wel te helpen. De laatste tijd gaf ik hem na 5 minuten zn speentje, maar dan was hij me weer wakker aan het aankijken en begon mooi te lachen, dat werkte dus niet. Nu dus maar gewoon laten huilen. Hij slaapt alleen een half uurtje en is dan weer aan het huilen. Vanochtend ook weer, maar dan wil hij zijn speen ook niet na 10 minuten.. Moet ik hem dan weer 20 minuten laten huilen dat hij weer in slaap valt? Ik heb namelijk niet altijd het idee dat hij dan al voldoende heeft geslapen.
    Een aantal keer hebben we hem eruit gehaald, maar dan is hij een uur voor de fles alweer wakker en beneden, en is hij weer slaperig als hij zn fles moet krijgen.
    Zou juist mooi zijn als hij de fles drinkt terwijl hij net wakker is, en daarna nog even kan spelen en wakker zijn voordat hij weer moe is en zn bedje in moet. Ik laat hem straks maar wat langer liggen. Hij moet om 15.15 a 15.30 zn fles weer hebben en ligt nu een kwartier in bed. Hopelijk gaat het werken. S nachts slaapt hij natuurlijk erg lang achter elkaar, dus ik begrijp wel dat hij overdag misschien minder nodig zou hebben, maar dat is niet altijd zo.

Liz, thanks voor je tip voor de olijfolie! Kan dat altijd proberen als het binnen nu en 3 dagen niet echt op gang komt. Enneh, Liza al aan het staan? WOW!

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Kreeg gisteren trouwens 2 dozen met kleertjes van een kennis. Wow, zoveel kleertjes nu in maatje 62 en 68! Erg blij mee!

10. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ow lekker dat je zo veel kleertjes gehad hebt Sita!!!

Ik had Sarah in het begin echt 3 uur lang op bed liggen en liet ik haar liggen ook al had ze maar even geslapen. Nu kijk ik even hoelang ze geslapen heeft. Als dat te kort is dan laat ik haar liggen, is het een mooie tijd dan haal ik haar eruit.
    Soms is ze dan ook al een tijdje uit bed voor dat ze een voeding krijgt. Mocht ze tijdens of voor het eten moe worden dan geef ik haar de borst en leg ik haar daarna in bed.

De methode die wij doen is de ria blom methode. (vertelde de verpleegkundige van het cb!) zoek maar eens op internet... vind je wel wat tips!!!
    Zij zegt trouwens ook dat je niet na 5 min even moet gaan kijken om te troosten maar na 30 minuten. Het cb zei dat je hier wel wat flexibeler mee om mag gaan... in het begin heb ik haar 3 uur grewoon laten liggen zonder te troosten want zodra ik weer wegging begon ze nog harder te huilen.
    Nu ga ik ook na 5 tot 10 minuutjes haar tutje brengen maar vaak is dit niet eens nodig...
    Het is wel zo dat ze soms wakker wordt en dan moppert. Als ik dan gelijk haar speentje breng dan slaapt ze nog verder...

Succes!

Ow en ik heb helaas ook geen opa's en oma's meer... daarom ben ik ook zo blij met die van mijn man :D

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Sita: Fijn dat je zo lekker geshopt hebt! En gelukkig dat t meeviel om ff weg te zijn zonder Daan.
    Wel vervelend van zijn krampjes! Klinkt toch een beetje alsof hij hem niet helemaal goed vacuum zuigt en als dat zo is dan kunnen daar dus ook de krampjes vandaan komen he.... Wat voor flesje gebruik je?

@ Liz: Wat een mooi knutselwerkje is het geworden zeg!! :D
    En heerlijk dat je 2 lekkere lange weekenden hebt!

@ Pluus: Wat vervelend dat Sarah last heeft van eczeem! Hopelijk werkt de vette creme, want hormoonzalf wil je liever niet natuurlijk!
    En heerlijk om die oudjes met hun achterkleinkind te zien he!

Heb Quinten net voor t eerst weer op de dag in bed gelegd, hij heeft een half uur geslapen al maar was zn speen kwijt, dus ff teruggegeven, ben benieuwd wat ie doet....
    En thnx voor jullie reacties op de foto!
    Zometeen krijgt hij zn eerse prikjes :(

12. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, ik gebruik de difrax s-fles. Zag net dat het ventieltje misschien niet goed open is, maar dat is het ook niet waardoor hij zo smakt. Doet hij trouwens bij alle flesjes die ik hier in huis heb.

13. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Zie net dat ik misschien de dop te strak dichtdraai. Straks maar eens proberen of het helpt.

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Succes Engeltje met zn eerste prikjes!
    Daan was net weer even wakker.. wel na 3 kwartier te hebben geslapen, dus weer een record sinds een aantal dagen. Heb hem maar weer een tijd laten huilen en nu is het weer stil,.. hoop dat hij nu weer goed slaapt. Ga zo even spieken. ;)

15. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Engel, succes meis bij het cb met de prikjes!!

@ Sita, was vergeten te reageren op je flesjes... Heb je al een speen gebruikt bij een fles met brede bovenkant? Die is iets groter waardoor hij een grotere hap moet maken?
    Ik weet het ook niet hoor... tis maar een idee...??

16. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluus, ja..het randje heb ik zelf geknipt. Zo ook het hart en de gekleurde rondjes heb ik met de perforrator gemaakt. De vlinder natuurlijk ook zelf gefreubeld. En Liza heeft heel goed geholpen net 2 hand afdrukjes! Wow zeg...wat veel zwangeren bij jullie zeg! Zal je baas blij mee zijn hihi. Wat vervelend dat je meisje eczeem heeft zeg. Ik hoop echt dat die zalf wat gaat doen, want op hormoonzalf zit je nou ook niet echt te wachten natuurlijk. En je opa en oma, wat geweldig om te lezen!

Sita, Graag gedaan! Het helpt niet echt tegen krampjes, maar wel voor een soepelere doorstroom. In die zin helpt het dus indirect weer wel tegen krampjes hihi! En je bent flink in de watten gelegd met die kleertjes hoor, leuk! Toen ik nog zwanger was kreeg ik van een vriendin een hele tas vol kleertjes. Tot op de dag vandaag is die nog niet open geweest. We hebben zoveel gekregen en ik vind het ook leuk om zelf kleertjes te kopen. Dus ja.....geen gebruik van gemaakt ;)

Engel, sterkte met de prikjes; nie leuk nie!

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ja, heb wel een fles gebruikt met bredere bovenkant in het begin, was geen succes.. alles droop er langs. Zal nog eens kijken boven of ik er nog 1 heb. Anders misschien maar zo'n brede difrax fles eens proberen, ben verder wel erg tevreden over de difrax, alleen hij smakt zo.

Daan ligt nu trouwens weer heerlijk te pitten. ;)

18. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Liz, bofferd dat je gewoon zo veel gekregen hebt! :D
    En creabea hoor dat je dat allemaal zelf geknipt hebt!! Leuk!!!
    En natuurlijk niet te vergeten Liza haar aandeel!! Super!!!

@ Olie voor de poep... tja bij Sarah werkt het niet echt veel hoor... die poept hier een tijdje niet en dan een aantal keer achter elkaar... Gelukkig heeft ze er op dit moment niet veel last van!
    Wat ook schijnt te helpen is gekookt water aflaten koelen tot het lauw is en dat geven... Doe ik ook geregeld bij Saar maar of dat werkt... ik weet het ook niet!

@ Sita, lastig hoor dat smakken! Wanneer moet je weer naar het cb? Zou je het daar eens kunnen vragen!

Ik ben net als een speer door het huis gegaan! De huiskamer weer schoon en opgeruimd en zaterdag hebben we heel de zolder overhoop gehaald om op te ruimen! We hebben toen enorm veel weggegooit en zijn dat bij de afvalstort gaan brengen. Daarna hadden we geen fut meer op om te ruimen. Heb net dus weer alles netjes opgeruimd! De zolder is nu weer netjes!
    Nu alleen de voorzolder nog... Daar staat ook nog heel veel troep!

Ook veel speelgoed voor Sarah... dat ook maar eens netjes allemaal bij elkaar zetten!
    Dat meiske heeft gewoon al 2 fietsen (driewieler en een fiets met zijwieltjes) een poppenhuis en een poppenbedje!! Bofkont die ze is!!
    Maar goed, dat doen we wel weer in een weekend of een keer op een avond! :D
    Ga nu saar maar eens uit bed plukken!

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Liz, haha! Ja vind t zelf ook te leuk om zelf ook nog kleertjes te kopen hoor. Maar t is nu wel erg handig met de broekjes. Heb weinig passende broekjes, omdat hij vrij smal is en wel lange beentjes heeft. Zit dus voor geen meter om zn billen heen, maar wel qua lengte. Dus we gaan eerst maat wat proberen van wat ik heb gekregen. ;)

Pluus, lekker hoor alles opruimen! Op Daan zn kamer hebben we een mega brede schuifkast, maar kom nog maar niet toe aan het deel waar alles rommelig is.

Fles, ga straks maar eens proberen of het beter gaat als de fles minder strak gedraaid zit, en heb nog een avent fles met speen 1. Die is vrij breed, dus even kijken of die nu wel beter gaat.
    Kan ook best zijn dat Daan gewoon zo drinkt. Ik moet over 2 weekjes weer naar het cb, dus ga het sowieso dan even vragen.

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ow, heb trouwens nog wat foto's geupload die ik nog beloofd had!

Deel Deze Pagina