Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz: Supercool kunstwerkje hoor!!! Leuk idee idd om er een tas van te laten maken! Wat een situatie in dat restaurant zeg... het is mij nog niet overkomen, maar ik weet ook niet of ik zou durven weglopen... :) maar ik ben ook echt een schijterd wat dat betreft! :D
    Meis... hopelijk gaat het soepeler lopen tussen jou en je vriend. Waarschijnlijk hebben jullie heel veel leuke momenten samen.., maar die moeilijkere momenten vreten energie... sterkte!

@Pluus: Goed bezig jij met schoonmaken! En wat heeft Saar al veel speelgoed! Adam ook hoor..., maar ik ben blij om te horen dat hij niet de enige is :p Hier is het de afgelopen dagen heel goed gegaan. Gisteren werd hij om 6.55u wakker... en vanochtend mopperde hij wat om 6.00u, toen was m'n vriend gaan kijken... en die had 'm z'n speentje gegeven.., maar even later begon hij weer... uiteindelijk ben ik hem om 6.45u uit bed gaan halen... wat denk je... ik loop die kamer in en val bijna neer van de stank!!! dikke poepluier... dus ik vraag m'n vriend.. heb je dat niet geroken... niet dus, want hij is weer strontverkouden... oepsie! Maar het slapen 's nachts gaat dus stukken beter!!!! Tnx voor het informeren!

@Engel: Wat fijn dat Quinten weer wat rust lijkt te hebben gevonden. Hopelijk is het effect blijvend! Hoe heeft hij de prikjes doorstaan? (en hoe heb jij ze doorstaan?) Ik zal zo even gaan stemmen voor de baby van de maand-foto.

@Sita: Heerlijk dat je geslaagd bent met shoppen! Wij gaan morgen met z'n drietjes even... Volgende week is ook jouw eerste werkdag weer he... :( Nog even extra genieten deze week he! Wanneer gaat Daan voor de volgende set prikjes? Adam gaat maandag weer...

@hier: ons mannetje heeft bedacht dat slapen wel heel lekker is... hij is nu max. 1u15min wakker.., maar vaak korter (vanochtend zelfs maar 40 min).. daarna slaapt hij in z'n bedje overdag zo'n 2, 3 of 4 uur tot de volgende voeding... en als hij wakker is, is hij zoooo vrolijk... echt heerlijk! Oh.. en hij heeft sinds 4 dagen zijn duimpje gevonden... hahaha... altijd z'n linkerduim... dus hij krijgt bijna geen speentje meer! misschien dat hij daarom ook wel rustiger is in bedje, omdat hij zelf z'n duim in z'n mondje kan doen.
    En hij wordt ook echt al lang.. ben benieuwd wat ze volgende week bij het cb zullen zeggen!
    Gisteren zijn we wezen wandelen in het bos.. 2 uur lang... hahaha.. best lastig als de grond wat drassig is... hahaha.. wat een lol hebben we gehad... en Adam lekker doortukken! Verder lekker foute films gekeken (Rare export en Sint). Eigenlijk een paar topdagen gehad!!!! Zelf ben ik ook weer helemaal opgeknapt, dus dat is ook wel fijn! Nu moet alleen m'n vriend nog van z'n verkoudheid af komen....

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Flier, heerlijk jouw verhalen! Enneh.. dat van zo'n poepluier heb ik ook wel eens gehad hoor. Toch te lang in zn poep laten liggen,.. oeps! haha! En inderdaad... nog 1 weekje vrij en dan alweer beginnen.. pff! Inderdaad nu nog even extra van genieten. Daan moet over 2 weken zn 2de prikjes hebben.

Nou, Daan sliep net tot 3.15, dus bijna 2,5 uur. Topper! Misschien slaapt hij s middags toch gewoon het langst en is hij s ochtends en eind van de middag meer wakker. Maar eens kijken hoe het de rest gaat.

Heb trouwens een brede fles geprobeerd, maar dat werkt niet. Daan pakt alleen het puntje van die speen, dus zuigt dan juist lucht mee naar binnen. Hij neemt geen grote hap of zo... Maar smakt gewoon nog steeds. Ach ja..

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: bedankt voor t stemmen hoor :D
    Wat fijn dat Adam zo lekker slaapt! Hoop dat t hier ook wat beter gaat lukken allemaal nu hij wat lekkerder in z'n velletje zit!

@ sita: bredere speen is geen optie dus... Dan toch idd misschien ff kijken hoe strak je de onder en bovenkant dicht moet draaien, weet t anders ook niet echt zo... Ik ga zo je foto's ff bekijken!

@ pluus: heerlijk he al dat speelgoed! Hihi ben blij dat we een zolder hebben!

Ohhh wat zijn die prikjes toch verschrikkelijk zeg! Hij heeft t echt uitgegild en daarbij gelijk ook even laten zien aan de arts dat hij dus z'n adem inhoudt bij pijn. Gelukkig ging hij wel op tijd weer ademen en werd hij niet slap, maar hij liep wel al helemaal paars aan. Ook Nick heeft t nu kunnen zien en z'n verschrikkelijke pijnhuiltje kunnen horen. De arts vond t verhaal ook wel erg om te horen over t slap worden, maar denkt ook idd dat het gewoon zijn reactie soms is en daar is niks aan te doen. Moeten t wel in de gaten houden natuurlijk.
    Verder was alles goed, ze was erg verbaasd hoe sterk en vlot hij met alles is en ook is hij weer goed gegroeid, hij zit iets boven de middelste lijn en is nu 59 cm en 5600 gram.
    Ben nu bij m'n moeder, woont vlakbij t cb, dus kon hem gelijk voeden en hij ligt nu helemaal uitgeteld in m'n armen te slapen...

4. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Ohhh.. lekker dat Daan zo goed geslapen heeft..!!! Soms heb ik het idee dat het ook een kwestie van wennen is voor die kleintjes. Wij hebben best een strak schema, en dat vond meneertje echt niet altijd even leuk..., maar de laatste week heeft Adam nooit langer dan 1 minuut gejammerd als hij in bedje gelegd werd... en zodra hij echt weer wakker is (2-3-4 uur later) haal ik 'm er weer uit.. alsof hij nu doorheeft hoe het werkt... (dat zal wel niet.., maar het is wel prettig voor ons!). Adam smakt trouwens ook heel soms..., ik maak dan een happend geluid, en dat imiteert hij dan waardoor hij beter de speen hapt. Misschien kan je bij het cb advies vragen???

5. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engel: Wow... 59cm en al 5600gr??? Flinke vent! HEERLIJK!!! Merk je iets van de prikjes bij hem? Of niet? Je hebt trouwens al flink wat stemmen verzameld voor de baby van de maand verkiezing!!! :D

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Nou, heb hem net weer na 3 keer gapen in bed gelegd.. even jammeren en hij ligt alweer te slapen.
    Heb vandaag ook zn slaapzakje overdag weer aangedaan, en volgens mij helpt hem dat ook. Heb ik een paar dagen niet gedaan en dan was hij na een half uurtje wakker. (vanochtend ook trouwens zonder slaapzak) Hoop dat dit het is.

Ik ga alvast een hapje eten en dan maar eens wat opruimen hier in huis. :)

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, wow! Dan heb jij ook een best knaapje! ;) hihi! Hij gaat Daan hard achterna!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: dat moet ik misschien ook maar proberen idd t slaapzakje overdag, goed idee!

@ flier: ja t gaat best goed met stemmen, sta geloof ik derde nu ofzo. De eerste plek heeft er alleen al veel meer!
    En ja hij is echt al een flinke vent aan t worden hoor! Sinds deze week ook luiertje 3 aan, 2 werd echt te klein, zeker toen z'n buikje zo opgezwollen was!
    Quinten ligt nu sinds 16.00 bij me te tukken ofzo, maar hij begint wel echt al gloeihandjes te krijgen. Normaal heeft hij ijsklauwen, net als z'n mama. Dus denk dat hij wel wat verhoging gaat krijgen in ieder geval.

9. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal Adam ook wat bijvoeden.. want die kan natuurlijk niet achterblijven... ;)

10. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: wow... Daan heeft de smaak van het slapen dan ook goed te pakken!!! :D Fijn joh!!!

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: heb denk nog 2 liter slagroom uhh borstvoeding in de vriezer staan, beetje hebben?

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engel: Arme Quinten... hopelijk blijft het bij de warme handjes... Ennuh... nu snap ik dat Quinten groeit als kool.... Mijn hemel... 2 liter bv-slagroom in de vriezer?? Damn... RESPECT!!!

13. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Onze grote meid! <3

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja als t niet meer is.... M'n moeder zei al, wanneer ga je dat eigenlijk opmaken dan?

Correctie: 3 liter is t. 20 bakjes van 150 cc... Oeps! Ben nu zelfs overgegaan op ijsblokjeszakjes want had geen bakjes meer. Maar t opsparen wordt nu wel minder hoor. Wat ik nu afkolf savonds drinkt hij ook gewoon op nu

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wow Liz, staat ze al gewoon, knap hoor!!!

16. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Zooow die Liza: gewoon 180 gram groenten, een aardappel en een yogholino opgegeten!! Ze begint het door te krijgen, onze kanjer. Zometeen nog een flesje, ben benieuwd of ze deze op krijgt.

17. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz: Ahhh, wat staat Liza er weer schattig op!!! Ennnn.. heeft ze de fles ook nog opgekregen???

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wow Liz, kleine meid wordt al groot zeg! hihi leuk die foto's!! En wat eten zeg... is de fles ook nog opgedronken?

Nou.. hier gaat het tot nu toe best goed. Daan begon net weer te gapen en druk met zn armen te zwaaien, dus heb hem maar weer in bed gelegd. Hij is nu weer even aan het protesteren, maar denk dat hij zo wel in slaap valt.
    We gaan dit deze week maar even goed volhouden (en daarna hopelijk ook de opa's en oma's).

Ik ga even koffie drinken! :)

19. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ze heeft toch nog 120 cc van de 200 opgedronken! Vanochtend had ze een fles van 240 cc en vanmiddag 230 cc, met die 120 cc maakt dat dus 590 cc. Ze moet 600 cc per dag drinken. Dus dat heeft ze keurig gedaan hoor! We hebben nu ook n tuitbeker van Avent, met zachte tuit. Die bieden we haar ook regelmatig aan. Ze pakt hem dan echt beet en stopt de tuit dan in dr mond. En dan lekker sabbelen en zuigen en dan heeft ze de grootste lol! Ze krijgt er dan nog niet echt wat uit. Maar al spelende zal ze dat vanzelf leren en ontdekken. Het maffe is echter wel, dat wanneer ik de tuit er af haal en haar er dan zo uit laat drinken, ze dan moeiteloos drinkt! Daar heeft ze ook nog 50 cc van gedronken. Ook grappig is dat ze nu bepaalde woorden echt begrijpt. 'poepie', kijk dan' en 'papa en mama' snapt ze echt al. Als ik haar bij het verschonen vraag of ze een poepie heeft gedaan, dan verraadt ze zichzelf door te lachen. Als ik dan in haar luier ga kijken, dan heeft ze nog meer lol! En als ik dan nog zeg dat t stinkt met n vies gezicht, dan is de lol helemaal compleet! Jullie begrijpen dus wel dat poepluiers verschonen altijd een feestje is bij Liza. Ze probeert me nu trouwens ook na te praten als ik 'poepie' zeg bij het verschonen.

Sita, en...slaapt Daan al? Was de koffie lekker?

Flier, thnx! :)

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Doet Liza netjes zeg! Enneh.. Jep, hij slaapt weer. ;) Hij leert snel (of leert mama snel :D)! En het doet hem goed, merk ik... Best lastig om in te schatten wat hij nodig heeft, maar dit is nu wel duidelijk. Als hij langer wakker is naarmate hij ouder wordt, is dit ook duidelijk dan, maar nu is 1,5 uur wakker zijn incl voeding lang genoeg. De ene keer is het 2 uur, de andere keer een klein uurtje, maar ik merk het nu beter.
    Het boeren en scheetjes laten gaat ook nog prima zonder de infacol. Gelukkig! Dus waarschijnlijk hebben we het een tijdje onnodig gebruikt.

En wat heerlijk dat Liza nu steeds meer echt communiceert he. Super leuk! En die poepluiers.. haha! Kan bijna niet wachten tot het hier ook zo'n lol is om een poepie. haha!

De koffie... ben er nog mee bezig, haha!

Deel Deze Pagina