Haha niet doen want dan doe ik mee!!!!!! Zou je zo graag helpen en even alle moeilijkheden bij je wegnemen!!!!!
Kon dat maar zo makkelijk! Ben al lang blij dat t de afgelopen week zo ontzettend goed met hem ging en dat we eindelijk de echte Quinten hebben kunnen zien! Maar des te frustrerender is het ook dat t nu weer zo slecht gaat. Je weet nu hoe hij kan zijn als hij lekker in z'n vel zit. Echt wat kon ik daar van genieten zeg! Hoop dat dat mannetje snel weer terugkomt!
Och Engeltje.. het zit niet mee he. Dikke knuf! Ik denk dat ik weet waarom Daan slecht in slaapt overdag. Na de laatste fles leggen we hem gelijk in bed. Overdag speel ik nog een beetje met hem na de fles, tot hij begint te gapen. Dan gaat hij gelijk naar zn bedje. Vanochtend hebben we hem na de fles direct in bed gelegd na even tge knuffelen (15 min) en meneer zette het niet gelijk op een brullen. hij heeft een uur in zn bed gelegen waarvan zeker een half uur diep te slapen. Net was hii weer wakker en nam geen genoegen met de speen. Dus nu zit hij bij me te knuffelen. De kraamdeskundige hier zei dat het best kan zijn dat Daan overdag de aandacht inhaalt die hij s nachts anders zou krijgen, net als de voeding. Ik ga dus maar even proberen om eerst met hem te spelen, dan verschonen en de fles, even knuffelen en daarna gelijk in bed. Eens kijken hoe dat werkt.
@Sita: Hoe is het vandaag gegaan met Daan? Psychisch aan het voorbereiden op je eerste werkdag??? @Engel: Hoe is het Quinten??? Heb je binnenkort weer een afspraak met de osteopaat? @De rest: Hoe is het met de andere engeltjes en de supermama's??? @hier: Adam gaf kort een kik rond 3 uur.... maar viel daarna in slaap zonder mijn interventie... en vanochtend om 6.30u werd hij wakker. Dus ik ben zeer tevreden. Wel heel balen dat mijn vriend dit weekend weg is...
Engel heel veel sterkte lieverd ik hoop voor je dat je mannetje snel weer de oude is want dat scheelt dan al weer iets! Denk aan je! Hier tja heb niks te melden eigenlijk ik werk veel en ben aan het w8ten tot me ongi doorbreekt zodat ik weet wanneer ik kan spuiten. Heb vorige week 2 vrienden uit belgie bijgepraat die wisten het niet maar die waren nogal geschrokken. Krijg nu alleen telkens de vraag wat ik zou doen als het uiteindelijk niet lukt.... Wat een k*t vraag want dat weet ik nie (dat zeg ik dan ook)
@ sita: hopelijk werkt dat wel voor Daan! Ik zal het ook eens met mijn boefje gaan proberen! @ flier: wat goed zeg van Adam! En lastig he als je alleen thuis bent, knuf voor jou! @ dobber: thnx voor je lieve woorden meis! Wat vervelend dat die vraag steeds gesteld wordt! Denk dat t voor jullie ook gewoon heel belangrijk is om je daar nu nog niet zo mee bezig te houden, brengt alleen maar meer spanning met zich mee en de fase waar jullie nu in zitten is al spannend genoeg! Ik hoop dat je ongi snel door gaat zetten en dat jullie snel kunnen gaan beginnen. Ik hoop dat het mee gaat vallen allemaal meis, ik zal weer heel hard voor jullie duimen, dikke knuf! Hier gisteren echt een hele rare dag gehad... 'Sochtends was de kerkdienst en begravenis van mijn buurvrouw en het was echt heel mooi! Denk dat er zeker wel 300 mensen aanwezig waren. Je snapt gewoon echt niet hoe zoiets heeft kunnen gebeuren met zoveel mensen om haar heen die haar lief hebben. Haar familie heeft het ook echt ontzettend zwaar ermee natuurlijk, echt verschrikkelijk om haar man en kinderen zo verdrietig te zien... Ik had zelf ook nog nooit een kerkdienst meegemaakt, maar was wel enorm verbaasd dat er tijdens een afscheid gewoon geld wordt opgehaald, is dat gebruikelijk? Ik vind techt niet kunnen bijzoiets! Thuis aangekomen heb ik mn ukkepuk echt even flink platgeknuffeld! Ik besef me nu nog meer hoe bewust ik van mn ventje en alle andere mooie dingen moet genieten. Smiddags was de verjaardag van de man van mn beste vriendin, een erg dubbele dag dus! Vrijdag was t echt eendramadag met Quinten en ook de nacht erna ging erg slecht. Was wel savonds met de darmocare gestart, want die werd gelukkig toen toch nog geleverd en het lijkt zn vruchten af te werpen! Ik wil nog niet te vroeg juigen, maar gisteren had hij 4 enorme poepbroeken en normaal kreunt hij van tevorenheel erg hard, volgt er een knalscheet en dan pas poept hij, maar nu hoeft hij er veel mindermoeite voor te doen, zo fijn! Hij ging ook gelijk beter drinken, savonds zelfs 120 cc uit een flesje en daarna mn andereborst ook nog helemaal leeggedronken. Hij kwam ooki ineens uit op 7 voedingen ipv 6, waarvan de laatste om 20.30 en heeft toen tot 2.15 doorgeslapen. Hierna om 5.15 wel alweer, maar daarna pas om 10.30, dus we hebben lekker uitgeslapen. Tot schrikban Nick, want die moest om 10.45 de deur uitnaar zn werk haha Gister en vandaag zit quinten ook alweer een stuk beter in zn vel, hopelijk blijft dit nu zo voor een langere tijd!
heej meiden! Flier.. haha.. ja aan de ene kant wel mentaal aan het voorbereiden hoor. Aan de andere kant ben ik ook erg benieuwd hoe ik het ga vinden om weer zelf te werken. Daan gaat redelijk. Hij poept nu om de dag, maar heeft er geen last meer van. De ontlasting wordt ook steeds soepeler (bah!), dus de infacol is aardig uit zn lijfje volgens mmij. Gisteren hebben we Daan niet zo lang meer overstuur laten huilen. Dan maar troosten, en desnoods even knuffelen en daarna weer in bed leggen. Het voelt gewoon niet goed om hem zo lang overstuur te laten huilen, waardoor hij na een half uur alsnog overstuur wakker kan worden. Net legde ik hem in bed.. Dit keer eens op zn zij, hij had wat last van krampjes toen hij beneden op mn arm lag, dus misschien kan hij zn buikpijn nu wat beter opvangen. Zelf ga ik ook op mn zij liggen als ik kramp heb. Mn vent heeft aan zn bedje zitten zingen, tut erin en hij slaapt warempel. haha! Hoop dat hij even wat langer slaapt nu. Vanmiddag nog een verjaardag. Engeltje, wat fijn dat Quinten nu lekkerder in zn vel zit en ook goed van zn poepjes af komt! Wat betreft collecte in de kerk... bij ons doen ze dat niet tijdens een afscheid volgens mij. Soms wel aan de uitgang bij de deur als het voor een goed doel is als de familie dat zelf wil. Gebeurt volgens mij niet altijd zo hoor. En waarom mensen zelf kiezen voor de dood.. dat is niet te begrijpen. Helemaal niet als er zoveel mensen zijn die ze lief hebben.
@ Sita, en werkt het bij Daan om hem na de fles gelijk op bed te leggen? @ Flier, balen meis, dat je vriend heel het weekend weg is! Lukt het wel alleen met Adam? Vast wel denk ik? @ Dobber, he meid, dat zijn echt geen leuke en fijne vragen!! Misschien dat je kan zeggen dat je het nog niet weet en dat je liever niet hebt dat ze dat nog vragen omdat jullie het positief proberen te blijven bekijken? Sterkte meid! En hopelijk zet je ongi snel door! @ Engel, hier halen ze ook altijd geld op in de kerk bij een uitvaart. Dat geld wordt dan aan de familie geschonken zodat ze herdenkingsmissen kunnen houden. Ik denk dat daar ook zo is? Hebben ze dat niet gezegd? En ik kan me voorstellen dat het heel zwaar was om die verdrietige mensen te zien! Zet je weer met 2 benen op de grond he, dat je moet blijven genieten van alles en van het leven! En meis, fijn dat het poepen zo fijn ging bij Quinten! Hij heeft al genoeg pijn (gehad). Wat is die darmocare precies? Heb dat gemist geloof ik! Helpt dat bij het poepen? Sarah poept ook echt dramatisch op het moment 1 keer per week!!! En dan is het heel hard! Olie en extra water etc helpt allemaal niks (morgen toch eens vragen wat ik nog meer kan doen op het cb!) Hopelijk komen er nu meer betere dagen dan slechte dagen en verdwijnen de slechte dagen helemaal!!!!! @ Sita en Flier, succes morgen met werken!! Ik denk aan jullie in mijn laatste week!! @ Hier, de kerstboom staat en het huis is versierd!! Stukke minder als andere jaren. Heb er nog geen zin in! Zal vast mee te maken hebben dat ik dan ook weer moet gaan werken. Zie er stiekem toch best wel tegen op! Zeker nu ik weet wat voor ongelooflijk zwak klasje ik heb! Ik heb er gewoon 5 die een paar jaar geleden naar het speciaal onderwijs hadden gegaan maar nu door de bezuiningen moeten blijven! En naast die 5 is de rest van het clubbie ook heel zwak! Van de 19 zijn er maar 2 kinderen die gewoon lopen! Dat is toch niet normaal???? Ben best een beetje boos op de persoon die de kinderen verdeeld! Zij moet daar echt beter op letten! Maar goed het is niet anders en de kinderen zijn wel schatten dus daar doen we het dan mee! Om even terug te komen op de kerstboom Sarah vindt hem reuze interessant!!! Ze kijkt haar ogen uit! Zo leuk om te zien!! Gisteren hadden we trouwens een verjaardag ze was dus s avonds bij mijn ouders naar bed gegaan en we hebben haar toen overlegd na de laatste voeding. Die voeding heb ik nog bij mijn ouders gegeven maar dit had ik beter niet kunnen doen. Mevrouw heeft vannacht tot half 2 de grootste lol gehad! Heb haar uiteindelijk nog een keer gevoed en daarna terug gelegd met het idee van dan pakken we het ritme er weer even bij. Dat werkte gelukkig! Ik ga nog even stofzuigen en het huis verder opruimen met alle dozen enzo! Fijne zondag nog!
Pluus, ik weet niet of het beter werkt... de ene keer wel, de andere keer niet. Straks maar weer proberen. Ik hoorde trouwens dat sommige kindjes al heel vroeg hun tandjes krijgen, en dat dit best met 2,5 a 3 maand al kan. Daan kwijlt de laatste tijd wat en sabbelt flink op zn vingers de laatste tijd. Zou het dan??...
Sita, ik had met 3 maanden al 2 tanden! Ik dacht dat Saar dezelfde kant op zou gaan omdat ze ook al tijden op haar handjes bijt, al haar speeltjes in haar mond en kwijlen van hier tot ginder... ook heeft ze al een paar keer zure poep gehad maar er is nog geen tand te vinden.... dus ik weet het ook niet maar het kan dus wel!
ff kort hoor: Sita: Dat doet Liza ook al tiiijjjdeeeeeen. Bepaalde periodes doet ze het ineens heel erg veel, dan stopt ze alles heel erg obsessief in dr mond. Duwt dan dr handjes en speeltjes ook echt tegen dr tandvlees aan en kwijlt dan ook bij het leven. Maar nog geen tand te bekennen. Er zijn zelfs kindjes die met een tand of tandjes geboren worden. Dus alles is mogelijk! Maar volgens mij zijn dit wel signalen die overeenkomen met de aanloop naar tandjes krijgen. Maar tandjes krijgen op zich, dat kan best lang duren hoor. Dus ja...het zou zomaar kunnen, maar misschien ook nog eventjes niet. Verder had ik vandaag de schrik van mijn leven!! Gister avond voelde ik mijn holtes al weer dicht raken. Vannacht slecht geslapen, weinig lucht door de verstoppingen. Het is niet mijn neus die dicht zit, maar echt de holtes. Het klinkt wel alsof mijn neus ontzettend dicht zit. En ik voel ook echt dat het vast zit. Vanmiddag tijdens een poging mijn neus wat meer vrij te krijgen, haalde ik mijn neus op en schraapte mijn keel wat. Nou...dat heb ik geweten. Ik gaf gewoon bloed op en vlezige, bloedige stukjes! Ik had het niet meer! Ik schoot aardig de paniek in. Ik vervolgens op de wc wat uitspugen...alleen maar bloed. Dit kon niet goed zijn.... Contact opgenomen met de huisartsen post. Die zegt dat mijn slijmvliezen erg geprikkeld en geirriteerd zijn waardoor wondjes zijn ontstaan. Ik kwakkel nu natuurlijk al sinds mijn nieuwe baan, dus dat klonk vrij logisch. Ik moet nu 4 maal daags stomen en 4 maal daags neusprayen...niet dat die neusspray helpt, want het is niet mijn neus, Maar dat is om de holtes toch vrij te krijgen, want staat allemaal met elkaar in verbinding. Als het komende week aan blijft houden, moet ik weer contact opnemen. Het zal allemaal wel, maar ben me kapot geschrokken!! De komende twee dagen nog lekker vrij, dus ga lekker mijn rust pakken. Nu naar bed, ben echt op en voel me belabbderd. Ik heb ook nog lichte verhoging. Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar de schrik zit er gewoon nog best in bij me.
@ pluus: wat heerlijk dat je je huis al hebt versierd! Wij gaan er morgen mee aan de slag denk ik Vervelend dat Sarah ook zo'n moeite met haar ontlasting heeft! Darmocare Infantis is een probiotica die de homeopaat heeft voorgeschreven. Er zitten goede poepbacteriën in die voor een goede stoelgang zorgen ( lekker praatje hihi ) Ik moet hiervan een half zakje door een flesje borstvoeding doen en dan gaat hem dat waarschijnlijk helpen. Door de keizersnee heeft hij dus een hapje bacteriën gemist, die bij een normale bevalling meestal wel goed meekomen. Vergelijk het een beetje met yakult, maar dan beter De homeopaat werkt trouwens ook in t zh en hij zei al dat dit iets is wat op t randje ligt om ook door huisartsen e.d. Voorgeschreven te mogen worden. @ sita: Weet niet of Daan toevallig ook verkouden is, maar daar kunnen ze ook van gaan kwijlen en net als wat er al gezegd is, tanden kunnen heel lang duren hoor! Heeft hij verder nog iets van zure poepbroeken ofzo? Dat is vaak ook een teken van tandjes @ liz: dat klinkt niet fijn meis! Snap dat je geschrokken bent! Even goed in de gaten houden maar! Sterkte in ieder geval, hopelijk trekken je holtes snel open! Weet niet of je het weet, maar met holteontstekingen is t in ieder geval niet goed om veel je neus te snuiten en als je wel snuit, niet te hard snuiten in ieder geval...
Ahaa! Onze osteopaat heeft het ook gehad over probiotica maar hij vond het uiteindelijk niet nodig omdat haar buikje goed bleef voelen! Maar misschien wel iets om te onthouden en wellicht eens met het cb of de ha bespreken! Thanx!
Engel, ik snuit mijn neus ook niet, want deze is niet verstopt. Hoewel het wel zo voelt! Ik kan ook niet door mij neus ademen en eten is een ramp, dan krijg ik echt geen lucht. Maar mijn neus is gewoon open. Wat er wel verstopt is weet ik niet, iets daar in de buurt in ieder geval. Mijn keel doet ook ontzettend zeer. Bah...voor de zoveelste keer op rij gewoon verkouden. Ik heb er de balen van, daar gaan mijn twee vrije dagen.
Nou.. eerste ochtendje werken zit erop. Nu woensdag weer een dag. Viel me mee vanochtend, maar goed.. toen was Daan ook bij mn man. Daan heeft vanochtend echt bijna niet geslapen. Denk totaal een half uur a 3 kwartier, maar ook nog niet in zn bedje. Zo van slag elke keer. Hij heeft net zn fles gehad, en ligt nu wel in zn bedje te slapen na heel even te protesteren. Hoop dat hij nu in elk geval even een uur even goed slaapt achter elkaar door. Liefst natuurlijk wat langer. Ow ja.. gisteren had Daan trouwens alweer een poepbroek! Dus en zaterdag.. en zondag! Helemaal blij mee! Hij heeft trouwens wel 2 bultjes in zn mondje waar de onderste voortandjes zouden kunnen komen. Maar tis nog niet wit of zo. We zien t wel. Engeltje, volgens mij geen zure poepbroeken. Maar goed.. ik weet ook niet echt hoe zijn normale poepies ruiken na die infacol. Ik merk dat het nu aardig uit zn lijfje is. Liz,.. sjonge wat schrikken zeg! Hopelijk herstelt het allemaal snel. En Liza nog geen tandjes dus?
Nou... hij was weer overstuur wakker. Heb weer even een tijdje gekeken hoe hij slaapt, maar hij schrikt zichzelf overdag continu wakker door zo'n valbeweging. Hij viel net op mn arm weer in slaap, dus heb hem nu weer in zn bedje gelegd. Op zijn zij. En het is al een tijdje weer stil. Hij schrikt zichzelf zo niet wakker lijkt het... Kan het dat hij liever op zijn zij/buik slaapt, zodat hij zich niet wakker kan schrikken door die valbeweging? Ik weet dat op de rug het beste is.. maar ik wil ook gewoon dat hij lekker kan slapen zonder elke 5 minuten wakker te schrikken.
Liz balen van je vrije dagen meid! Sita hij mag best op zijn zij of buik slapen hoor! Als je hem op zijn zij legt wel afwisselend ivm afvlakken van het hoofdje! Mijn voorkeur heeft de zij en niet de buik omdat ze daar de nekspieren goed onder controle moeten hebben als hij zijn hoofdje zelf neerlegt. niet dat hij met zijn gezicht in het matras komt... maar er zijn genoeg baby's waarbij het goed gaat!
Pluus, ja..zeker balen van mijn vrije dagen. Maar goed, nog 1,5 week en dan heb ik lekker kerstvakantie. Kan ik het dan allemaal weer inhalen. Misschien dat ik me woensdag ook wel gewoon ziekmeld en me aan het advies van de huisarts houd. Ik ben echt flink geschrokken gisteren! Liza sliep de eerste weken ook op haar zij. En elk slaapje legde ik haar dan op haar andere zij om idd afvlakken en voorkeur te voorkomen. Dat ging prima! Op een gegeven moment draaide ze vanzelf op haar rug en vanaf dat moment kon ze ook gewoon op haar rug slapen.
Ook ik heb alleen de ochtend gewerkt. Het is allemaal goed gegaan. M'n vriend is met Adam naar het cb geweest. Hij is weer goedgekeurd! Inmiddels 63,1 cm en 5590 gram! Dus bescheiden gewicht bij z'n lengte. Qua lengte zit hij ruim boven het gemiddelde, qua gewicht netjes op het lijntje. Ook kreeg hij weer prikjes. Verder was de arts zeer tevreden, en wij dus ook! Adam werkte goed mee, zei m'n vriend, precies op de juiste momenten demonstreerde hij z'n vaardigheden!!! @Liz: Wow.. schrikken meis!!! bah! Zeker als je dit niet van jezelf kent... Hopelijk steek je kleine Liza niet aan... BETERSCHAP!!! @kwijlen: hier wordt ook enorm gekwijld door Adam... en hij stopt ook z'n rammelaar in de mond... ik dacht dat het kwam doordat hij minder z'n speentje is gaan gebruiken, nu hij echt kan duimen... ik had nog niet aan tandjes gedacht omdat ik dacht dat hij te jong zou zijn..., ik ga er op letten... en een zure poepluier he??? bij de volgende zal ik m'n neus er eens in stoppen...