Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: ik legde Adam in het begin ook altijd op z'n zij. nu gaat hij zelf weer op z'n rug liggen, dus heeft het weinig zin. als ik 'm op z'n rug legde, draaide ik bij elk slaapje z'n hoofdje in de andere richting. het is me nu op gevallen dat hij zelf regelmatig met z'n hoofd draait tijdens het slapen, dus ik leg 'm nu recht neer, en hij draait zelf z'n hoofdje de ene keer naar rechts, de andere keer naar links. en wat nu beter is... een paar jaar geleden was op je rug liggen echt NOT DONE! moesten alle baby'tjes op de zij... dus gewoon doen wat het beste werkt voor Daan!

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Haha flier niet te diep erin duiken he! :D
    en fijn dat alles goed was bij Adam!

Sita en flier... was het lastig het werken of viel het mee?

Liz meis meld je inderdaad ziek joh! Zo moet je idd niet gaan werken!

Saar is vanmorgen ook weer goed gekeurd bij het cb. ze weegt 6328 gram en is 64,5 cm!
    Lengte prima, gewicht op het cb -1 lijntje maar was ook prima!

3. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: Hahahaha.., ik zal me inhouden... :p Het is me werkelijk enorm mee gevallen... ik hoefde ook maar een half dagje..., dus dat scheelde ook wel. En het was ook best gezellig! Zie jij erg tegen je eerste werkdag op? Of ergens toch ook wel wat zin?

4. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    En fijn natuurlijk dat Saar weer goed gekeurd is!!!

5. Liz81

Liz81 Niet meer actief

#1205 Liz81, 10 dec 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 dec 2012
    Sita en Flier, allebij al weer gewerkt!! Pff....gelukkig was het bij beide goed te doen. Maar is wel weer even een omschakeling he? Ik merkte dat ik er echt weer heel erg aan toe was. Ik had er geen moeite mee om Liza achter te laten. Maar goed, zij gaat dan ook naar oma of papa zorgt voor haar. Ze is in goede handen. En straks als het nodig is, gaat ze met mij mee naar mijn werk.

Sita, nee, bij Liza idd nog geen tandjes. Maar ja, ze is nu ruim 8 maanden. Dus kan ieder moment komen. Maar ja, kan ook zo nog een paar maandjes duren. Je weet het maar nooit met dat kleine grut haha!

Flier, ja..was enorm schrikken! Ik had het gisteren echt niet meer, was wel even flink van de kaart. Want het was echt niet een klein beetje bloed wat ik op gaf, iedere keer als ik spuugde, dan zat er flink wat bloed bij. Niet een klein spoortje of spotting...het was echt bloed wat er uit kwam. Ik ben er nog steeds wel een beetje van slag door, er spookt dan echt van alles door je hoofd. Vandaag zit er nog steeds wel wat bloed bij, maar niet meer zoveel als gisteren. Ik zag net ook al een witte stip in mijn keel. Dus er zal wel ergens iets ontstoken zijn. Misschien mijn amandelen wel. Daar veegde ik net met een wattenstaafje overheen en toen zat er ook bloed aan. Maar ja, gisteren bij het snuiten kwam er ook niets anders dan bloed mee. De verhoging is nu wel weg. Maar bah...voel me echt niet lekker! En wat jouw Adam doet, doet mijn Liza ook. Die draait regelmatig zelf dr hoofdje wanneer ze op dr rug in bed ligt.

Wat fijn dat alle babies weer goedgekeurd zijn! Jullie kunnen trots zijn op jullie kleintjes. Liza hoeft pas weer in februari. En dan krijgt ze ook weer prikjes. In februari is ze al weer bijna 1. Is toch nie normaal nie?!

Verder ben ik lekker andijvie, aardappeltjes en een stukje rundervink voor Liza aan het koken. Zometeen de staafmixer er overheen en dan heeft ze een heerlijk hapje om op te peuzelen! Mijn vriend en ik eten vanavond ook stamppot andijvie. Lekker hoor, lang niet meer gehad!

En eh...dat restaurant waar wij twee weken (!!) geleden weg zijn gegaan zonder te betalen, die zijn ons inmiddels op het spoor whaha! Lekker op tijd ook he. Dus nu hebben we ze verteld dat wij het geld op tafel hebben neergelegd en zijn vertrokken, nadat wij verschillende malen de rekening hadden gevraagd. En daar doen ze het maar mooi mee!! Nu lekker mijn honingthee van de Appie opdrinken...heerlijkheid.

6. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Flier, fijn dat het leuk was om te werken!

Ik heb er op zich ook wel weer zin in maar ook weer totaal niet! ik heb een enorm zwak klasje (eigenlijk horen er 5 op het speciaal onderwijs) ook de rest is heel erg zwak! Er zitten maar 2 kindjes (van de 19) die normaal scoren op de toetsen...
    Het wordt dus echt extreem hard aanpoten om het een beetje beter te krijgen. En daarnaast stopt onze coordinator waardoor er nog meer taken op ons terecht gaan komen.
    En we hebben al een enorme werkdruk... Daar heb ik dus geen zin in!
    Ook vind ik het erg spannend om te gaan werken in een duobaan. Heb altijd fulltime een klas gehad dus weet niet hoe dit gaat zijn.......

ow en wij hebben ook een draaikippie hoor!!! Die draait alle kanten uit met haar hoofdje! Net haar moeder, die ligt ook geen 5 minuten stil! :D

@ Liz, dat restaurant heeft wel lef zeg!!! Hoe zijn ze jullie op het spoor gekomen?
    En heel goed dat jullie deze smoes bedacht hebben! Never nooit betalen die handel!

En die witte plek zal keelontsteking zijn! Jij moet echt even flink uitzieken hoor meid, anders blijf je er langer mee doorlopen!!!

En andijvie!! LEKKERRRRR!!!!

Ow meiden, wat zouden jullie doen?
    Saar is een beetje uit ritme doordat we vanmorgen naar het cb moesten. Ze heeft dus vanmorgen na de 1e voeding niet meer geslapen. Op het moment dat ze toen de 2e voeding zou moeten krijgen is ze in slaap gevallen. Ze heeft toen uiteindelijk pas om half 2 de 2e voeding gehad. Nu ligt ze weer vanaf 3 uur te slapen. Ze heeft dus nog maar 2 voedingen gehad.... Zal ik haar laten slapen of wat???? Ik heb vanmorgen besproken op het cb dat ze eventueel wel naar 4 voedingen zou mogen maar ik vind dat toch niet heel erg veel... Wat zouden jullie doen??? Ik kan ook gewoon doorgaan in het ritme van nu (alleen vandaag) en haar vannacht om 1 uur nog wakker maken... En dan morgen weer terug in het ritme. Ik twijfel.......

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    meiden.. ik ga vanavond een 'swaddle me' ophalen van een vriendin. Eens proberen of dat werkt. Is een slaapzakje zonder mouwgaatjes, dus een beetje de vorm van inbakeren. Meneer ligt nu in bed te jammeren, maar nog niet te krijsen. Hoop zo dat hij eens goed in zijn bedje gaat slapen... :(

Pluus, hoe zou je uitkomen met 4 voedingen nu? Vraagt ze alweer om de 3de voeding nu? Je kunt 4 natuurlijk wel proberen he..

En inmiddels krijst Daan de boel weer bij elkaar.. Ik ga maar eens even kijken en zn speentje geven. :cool:

8. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    oke.... saar heeft de keuze gemaakt!! Ze werd net wakker en ligt nu aan de tiet!!

Fijn dat je dat ding kan lenen Sita! hopelijk werkt het!!

9. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz: Hahaha... hoe zijn ze jullie op het spoor gekomen dan??? Wow.. Liza al weer 8 maanden... nie normaal nie hoe snel dat dat gaat!!!! Pffff... Dat eerste tandje zal dan wel snel komen.. of niet! Kleine meisjes worden groot!!!

@Pluus: Oh.. dat is ook niet lekker terugkomen dan... pfff... Is het toevallig dat je zoveel kinderen van een lager niveau hebt (een zwakke jaargang bijv.)?? 't Wordt een uitdaging dan..., maar het lijkt me ook wel zwaar voor jezelf... Is het dan nog makkelijk voor jou, als lerares, om ook de 2 die op het 'normale' niveau zitten goed te begeleiden? Of ben je al je energie kwijt aan de andere kids om die naar het gewenste niveau te halen... Ik heb er geen idee van hoe dit in z'n werk gaat in het onderwijs. Het leek mij altijd dat je een aantal zwakkere leerlingen had, die kregen dan wat extra aandacht.., maar die trokken zich ook op aan de 'sterkere' leerlingen... Tja.. als je bijna alleen maar zwakkere leerlingen hebt... pittig!!!!!
    Ik vond het ook heel dubbel vorige week hoor... maar het is me enorm meegevallen!!! En je gaat van fulltime naar parttime.. ben benieuwd hoe je dat bevalt!!! Heeft een klas dan 2 leraressen?? Pff.. ik weet wel erg weinig van het onderwijs, merk ik zo...
    Leuk dat Sarah ook zo'n draaikipje is! :p
    Wat betreft je voeding... kijk anders vanavond nog waar ze behoefte aan heeft.. wie weet 'hoeft' ze vandaag maar 4 voedingen, maar wil ze er morgen wel weer 5... Ik denk dat het op zich ook wel fijn is als ze naar 4 voedingen gaat, toch?

@Sita: Arme Daan.. :( Heeft hij misschien iets onder de leden??

10. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: HAhaha... ik zie je latere post pas nadat ik klaar was met m'n verhaal typen... Fijn zo'n kind dat keuzes maakt! Daar hou ik van :D

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Nou.. geen speen hoor. Niet te troosten in bed. Uit bed ook lastig trouwens... uiteindelijk kreeg ik hem toch weer rustig. Geen idee wat hij heeft. Heb hem uiteindelijk maar eens op zn buikje gelegd in bed. Heeft absoluut niet mijn voorkeur, maar ik dacht; kan het altijd eens proberen. Na wat rond te kijken met zn koppie omhoog, legt hij uiteindelijk zijn hoofdje neer met speentje en gaat gewoon slapen na nog even te brabbelen en te lachen met speen. haha! Heb de babyfoon dichtbij hem staan, en beneden staat ie echt knetterhard zodat ik elke zucht hoor en ik kijk nu elke 3 minuten of het wel goed gaat. haha! Maar hij slaapt gewoon nog.. Vanavond sowieso die doeken ophalen om te kijken of dat werkt. Is toch prettiger dan op de buik slapen, maar ben blij dat hij gewoon relaxed in slaap viel. Misschien hebben wij dan gewoon een buikslaper overdag... Wel apart dat het s nachts dan wel super goed gaat op zn rug.

Op zijn zij leggen lukt hier trouwens ook niet, hij rolt dan ook op zn rug inderdaad, en dan heb ik hetzelfde effect als dat hij al op zn rug wordt neergelegd.

Ow.. ben trouwens echt super trots op mn ventje! Afgelopen week rolde hij al een paar keer van zn buik naar zn rug. Ik dacht, ach.. is toeval. Maar gisteren deed hij het dus 2 keer achter elkaar, en vandaag alweer een keer. :D Terwijl dit met gemiddeld 3,5 maand pas gebeurt. haha!

Ik ga even snel mn bordje verder leeg eten en dan weer koekeloeren of het goed gaat met de kleine man.

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Arme Daan... :( Hopelijk helpen die doeken... Kan me goed indenken dat je bijna in die babyfoon kruipt, als hij op z'n buikje ligt!!! Maar fijn dat hij nu toch wat slaap pakt!!! En wat knap van Daan zeg!!!! Adam kan zich vanuit buikstand naar 1 kant laten vallen en zo op z'n rug draaien... Haahaa... hij strekt dan bijv. z'n rechtarm... en plaatst z'n gewicht naar links.. en hopsa... daar gaat ie... Maar nog niet echt bewust zoals Daan dat al wel kan.

Mijn schone slaper ligt nog lekker te tukken... al sinds 15.20u...

13. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    net weer gekeken, en hij slaapt nog steeds heerlijk. Ik hoop dat het inbakeren gaat werken, want dit buikslapen vind ik toch wel eng hoor. Maar ben blij dat hij nu even wat rust kan pakken. Hij was gewoon helemaal op...

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    reiken jullie trouwens veel speeltjes aan bij jullie kleintjes? Daan pakt zelf namelijk alleen iets in zn handjes als ik het aangeef. Maar uit zichzelf nog niet.

15. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Flier, ik heb een kleuterklas dus dat zijn instromers en je weet vooraf niet wat het niveau is. Dus het is toeval dat ze allemaal bij mij zitten!
    Ik moet de 'normale' ook op het goede niveau laten werken dus tja...
    Het vervelende is dat wij ook met methodes werken en die zijn dus opgesteld voor het 'normale' niveau. Ik moet dus alle lessen aangaan passen.... onhaalbaar!!
    Ik ga de klas inderdaad met iemand anders draaien, ik werk 3 dagen zij 2 dagen... maar ik zie haar dus niet! Nog al iets heftigs!!! Zij is ook heel ouderwets... ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen!

@ Sita, wat sneu dat Daan niet te troosten was!! Gelukkig dat hij nu slaapt maar ik snap dat het spannend is!!!
    Hopelijk werken die doeken!!!

En Sarah pakt nu sinds een maand/anderhalve maand pas zelf dingen... komt vanzelf!

Voor zijslapers die terugdraaien en je wilt dat niet... Je kunt een kruikje/knuffeltje in de rugleggen waar ze tegen aan steunen...

16. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Adam heeft z'n duim gevonden, dus ik gebruik de speen bijna nooit meer. Hij pakt ook andere dingetjes... zoals de veter van de capuchon van een sweater... of een ketting ;) , en soms zijn speeltje... maar dit minder vaak hoor! Ik zou niet verbaasd zijn als jij volgende week ineens zegt dat Daan dit wel kan... hij hoeft het ook nog niet te kunnen he!!!

@Pluus: Oh, lekker dan... ben benieuwd hoe dat uitpakt... overigens.. zo heel ouderwets is ze ook weer niet als ze parttime werkt :p

@terugdraaien: mijn nicht adviseerde mij om een handdoek op te rollen en dan zo neer te leggen dat die niet weg kan rollen... (dus omgekeerd achter het ruggetje)

17. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Haha tja ze noemt zich nog steeds kleuterleidster... dat zegt denk ik ook wel wat :D
    Nee ze kan lichamelijk niet full time werken anders zou ze dat denk ik ook wel doen!!

Ennuh... die handdoek is hetzelfde als de kruik of knuffel van mij :D

18. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Sita, ik ben van nature ook een buikslaper hoor. Misschien is Daan dat ook wel gewoon. Maar ja, daar is hij nu nog iets te klein voor he ;) Er bestaan ook Bindy's of Bandy's..weet niet exact meer wat de benaming is. Maar die gebruikten ze bij Liza toen ze in het ziekenhuis lag. Daar lag ze ook alleen maar op haar zij. Het zijn in ieder geval kleine rolkussentjes die buigzaam zijn en die je precies aan kunt passen aan het lijfje en de houding van de baby. Ik zal even een foto plaatsen, dan kun je zien wat ik bedoel.Hier was ze overigens pas 35+3 weken...hoorde ze dus nog lekker in mijn buik te zitten! Over foto's gesproken, ik heb er weer wat in mijn album geplaatst!

Pluus, wat een drama zeg, dat ze alle zorgenkindjes bij jou in de klas hebben geplaatst. Dat is eigenlijk niet te doen en ik vind ook dat je dit best aan mag geven. Ze moeten goed voor hun personeel zorgen. Het is hardstikke intensief zo'n klas en het is ook niet waar je direct voor gestudeerd hebt, anders stond je wel voor een klas in het speciaal onderwijs. Mogen ze je er ook naar gaan betalen! Lekker makkelijk zo. En ik kan het weten, ik heb vier jaar met mensen/ jongeren met gedragsproblematieken/ stoornissen en verstandelijke/ psychische beperkingen gewerkt. Dus..goed je grenzen aan blijven geven hoor.

Speeltjes: liza is al volop aan het spelen! We hebben nu afgelopen weekend een lekker groot speelkleed gekocht bij de Blokker in de aanbieding. Daar liggen dan een stuk of vier speeltjes op uitgestald en daar gaat ze dan helemaal mee los. Al rollend weet ze het speeltje te bemachtigen waar ze interesse in heeft. Echt een feestje om naar te kijken. En dan kraaien en gillen van plezier! Het is echt een meisje die zich prima zelf kan vermaken. In plaats van kruipen heeft zij ontdekt dat ze ook al rollend overal kan komen. Dan wisselt ze van rug naar buik rollen met elkaar af. Stak er ineens een hoofdje bij de bank uit met vragende oogjes om lekker tegen de bank aan te komen staan; 'Mama, help je me even met staan?!'. Dat staan is het wel helemaal hoor, momenteel.
    Voor de rest ben ik alles een beetje kwijt. Mijn keel gaat echt pijn doen. Tijd voor een kopje thee.

19. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Liz.. je hebt echt helemaal gelijk gehad hoor..! De bv afbouwen eerst koste me heel wat tranen! Maar voel me echt zoveeeel meer mezelf nu!
    Valt niet uit te leggen maar ben blij dat ik nu de overdag voedingen flesje geef! Sochtends en savonds nog wel bv maar duurt denk ik ook niet zo lang meer want loopt ook snel achteruit!!

Balen dat je ziek bent man!! Misschien is zo'n zout-spoel-oplossing iets voor je? Toen ik nog zwanger was had ik alle holtes ontstoken en jah je mag dan niks dus adviseerde de ha mij Physiomer..
    tis echt te ranzig voor woorden maar helpt zoooo goed!
    Danny moest het bij me inspuiten want zelf durfde ik het niet en ik ben echt niet zo'n schijtlijster.. (aangezien ik mezelf ook 5maanden heb geprikt...)
    Hopelijk helpt het jou net zo goed als mij!! (als je het gaat proberen...)

@Sita.. inderdaad.. zoals hierboven al gezegd.. ik had Jesse ook altijd op zijn zij, wisselde elk 'slaapje' af van zij en op het laatst een handdoek in de rug gerold.. tot hij zelf naar zijn rug rolde en nu slaapt hij altijd op zijn rug!
    Fijn dat je dagje werken meeviel!! Toch ook wel weer lekker om even eruit of dat nog niet?
    Enne.. over dat inbakeren.. volgens mij is dat wat je noemde hetzelfde als een Puckababy of niet? Daar heeft Jesse ook altijd HEEEEERLIJK in geslapen!!

@Engel.. heftig man van je oud buurvrouw!! Jemig.. ik kan me echt niet indenken hoe iemand tot zo'n daad kan komen hé..! Echt niet..... :(
    Ook al heb je het nog zo zwaar, emotioneel/psychisch/geldzorgen.. wat dan ook..! Je hebt mensen die om je geven!! Dat moet toch genoeg zijn zou je denken... helaas hoor je steeds vaker dat dat niet meer voldoende is tegenwoordig...! Word er verdrietig van!!:(
    Maar.... des te meer beseffen wij ook weer dat we eigenlijk heel rijk zijn!! :)

@Pluus.. meid.. wat kl*te dat je zo'n zware klas krijgt!! Toch niet normaal als maar 2 kinderen 'normaal' lopen zoals het hoort!! :$ Toch!?
    Geniet nu nog lekker van je vrije daagjes meid..!!

@Flier.. dus een lekker slaapkopje bij jou? Slaapt Adam snachts ook al door? Enn.. je bv al helemaal afgebouwd inmiddels? Wanneer moest jij nou weer werken? Ook ergens deze week toch?:(

@Ukkie... ik was zooo nieuwschierig naar je.. al denk ik niet dat je hier nog vaak meeleest... maar gefeliciteerd meid... zoals ik heb gelezen ergens verwacht je een meisje!! :D:D
    Enn.. bijna je 20weken echo toch? SPANNEND!!

@hier..
    Sorry als ik nog iemand of belangrijke dingen ben vergeten... veel bijgelezen en helft blijft maar hangen! ;)

Hier... drukdruk... ga zaterdags met Jesse te babyzwemmen.. ow en echt.. we vinden het HET EINDE!! Zelfs onderwater vind hij leuk.. komt glimlachend boven! Zo mooooi om te zien!!
    Hij groeit als kool en ontwikkeld zich zo snel man!! We rollebollen nu soepel alle kanten op.. en zelfs kruipen/tijgeren doet hij al (ook al is het maar een meter per uur ofzo... maar toch.. haha!! :D Ben trots!!

Donderdag moeten we weer cb.. ben benieuwd man.. tis vast een flink beertje!! :D

De bv geef ik nu nog sochtends en savonds.. al merk ik wel dat dit ook minder word.. heb er vrede mee maar toch wel ietsje jammer dat het straks ECHT gebeurd is.. Jesse geniet er nog echt van.. word veel sneller rustig als hij bij mij drinkt dan een flesje..!
    Noujah.. ook met een flesje krijgen we hem wel in slaap hoor.. haha! ;)

Krijg regelmatig vragen van mensen of hij nou bruine ogen heeft want hij heeft echt hele grote donkere ogen....
    Nou... nee zeg ik dan.. dat zou niet goed zijn geweest:D aangezien Danny en ik beide blauwe ogen hebben...

Maar... hier bewijs..... helblauwe oogjes!! Mijn spetter!!

20. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Pssstt.. ook ik heb foto's in mijn album gezet... :D

Deel Deze Pagina