@Beertje: Vandaag heb ik voor het eerst gewerkt. Viel me reuze mee! Maar Adam blijft ook bij z'n papa, dus dat scheelt ook wel. Tja.. dat doorslapen 's nachts... een ernstig overschat concept volgens Adam Vorige week en in het weekend ging het best goed (tot 6.15-6.45u). Afgelopen nacht was het brullen om 4 uur. Maar goed.. hij kreeg een schone luier.. en was toen stil en lachen... totdat hij in bedje gelegd werd. Toen heb ik de babyfoon uitgezet. Mannetje speelde een spelletje met ons. Om 6.45u heb ik 'm wakker gemaakt... en toen was hij weer helemaal vrolijk! Heb de bv al helemaal afgebouwd. 1 flinke griep en het was toen toch al zo goed als klaar. Fijn dat je nu vrede kan hebben met je besluit!!! Ineens heb je meer vrije tijd... en dat komt denk ik ook mooi uit met je nieuwe functie! Prachtige foto weer van Jesse... en over die oogkleur... ik heb bruine ogen, m'n vent heeft grijs/groene ogen en Adam heeft BLAUWE ogen.., maar dan net zo'n kleur als Jesse bijna... echt blauw-blauw! @Pluus: een kruikje lijkt mij altijd zo hard om er tegen aan te liggen..., maar idd.. een knuffel is ook een zachte en goede optie... @Kwijlen: Komt m'n vriend net thuis terwijl Adam in de box aan het kwijlen is... Dus ik zeg tegen Adam: 'Wat ben je aan het kwijlen'... Zegt m'n vriend: 'Oh ja.. de arts op het cb had gezegd dat kwijlen op deze leeftijd goed is, want dat betekent iets in de ontwikkeling'... dus ik vraag nog of het betekent dat hij tandjes krijgt.., maar dat was het niet. wat ik me wel kan bedenken... als kinderen veel hun tong gebruiken bij geluidjes maken, dan maken ze meer speeksel aan.. wat ze misschien nog niet helemaal wegslikken en dus kwijlen... en die geluidjes maken is natuurlijk super voor de ontwikkeling... of dit de reden is.. weet ik niet.., maar KWIJLEN IS GOED! (op deze leeftijd dan he... )
Beertje, aaah...fijn hoor, dat je ook jezelf weer terug vindt nu. Lekker weer je lijf helemaal van jezelf! Het is even een drempel die je nemen moet he? Thnx voor je tip. Maar ik heb van de huisarts een neusspray voorgeschreven gekregen en Kamille stomen. Beiden moet ik vier maal daags doen. Zojuist gestoomd en dat is idd wel lekker. Maar het zit nog allemaal potdicht. Wat leuk dat jullie baby zwemmen met Jesse. Dat wil ik binnenkort ook eens gaan doen. Misschien ga ik dat samen met een vriendin doen, hebben we het al vaker over gehad. Liza die maakt nog niet echt aanstalten tot kruipen/ tijgeren hoor. Die rolt wel naar dr doel! Ze begint wel in de smiezen te krijgen dat ze op de een of andere manier vooruit kan, maar hoe..??? Dat heeft ze nog niet helemaal door. Achteruit en in rondjes gaat allemaal prima. Maar vooruit...het is nog een mysterie voor haar! En die ogen kunnen nog van kleur veranderen tot ze 1 jaar zijn hoor. Het dochtertje van een vriendin van me is net 1 geworden en vlak voor haar eerste verjaardag werden ze in eens bruin! Terwijl ze al die tijd echt hel blauw waren, net zoals de ogen van haar vriend. En wow Beer...prachtige foto's weer hoor! Smelt!! Flier, let maar op..de ogen van jouw mannetje die gaan strakjes bruin worden hoor! Mijn vriend heeft ook groen/ grijze ogen, ik heb blauw/ grijze ogen. Vooralsnog lijkt het of Liza mijn ogen heeft qua kleur. Maar ja...kan nog veranderen dus! Nu ik jouw verhaal over kwijlen lees, gaat er bij mij idd ook een lichtje branden. Liza had het rond de drie maanden ineens ook zo erg. Ik heb toen die kwijlslabbertjes gekocht. op het consultatiebureau zeiden ze tegen mij toen idd ook dat het de speekselkliertjes zijn die zich nu ontwikkelen en ja...alles zelf wegslikken gaat nog niet. Dus dan wordt het kwijlen! Ik dacht ook even dat er tandjes doorkwamen. En de witte aanzetjes waren huppelup pareltjes...maar geen tandjes. Dus ik wacht het nog maar af.
Haha... gelukkig maar!! Want Jesse kwijlt al maaaaaanden zonder dat er ook maar iets van een tandje aan lijkt te komen hoor! haha!! Grappig dat Adam blauwe ogen heeft en jullie beide anders! Maar... als geen van jullie bruine ogen had gehad en Adam wel... dan had er iets niet goed geweest... Haha...! Vind dat echt reuze interessant dat dominant/recessief gebeuren enzo! En jaaah... moet ingewerkt worden in mijn nieuwe functie dus op zich geeft het wel iets rust nu ik ook onder werktijd niet hoef te voeden of te kolven hoor! Voelt wel lekker! Blijft je vriend elke dag thuis bij Adam of gaat hij ook nog naar een kdv? Ik speur nu internet af naar een andere... is toch niet praktisch de opvang zo ver van huis en ben daar niet goed gestart dus breng Jesse vaak met tegenzin weg... Dusss.. overdag heeerlijk slapen maar snachts lekker spoken...! De BOEF!!
Nou.. heb de Swaddle me opgehaald en gelijk in gebruik genomen. Wat een hevig protest toen meneer erin moest. hihi! Maareh... binnen een kwartier was hij stil (met 1 keer speentje geven - die hij al niet meer in heeft)! Hij slaapt nu nog niet diep, maar hij is in de rust.. Wat een uitvinding.. en zoveel beter dan een half uur a 3 kwartier gewoon overstuur zijn en niet lekker kunnen slapen! Ben benieuwd of dit morgen en overmorgen ook zo is. Ik ga dit wel alleen overdag eerst doen hoor.. s nachts gaat op zich super, dus als het dan niet nodig is doe ik het niet. Hoop ook dat we hier snel weer mee kunnen stoppen, want vind t ergens ook wel zielig om hem zo vast te leggen. Maar een oververmoeid mannetje is nog veel zieliger. Beertje, het is iets strakker dan een puckababy. Daarin kunnen ze de armpjes nog iets bewegen, maar bij de swaddleme ligt hij er strak in. Wilde liever de puckababy gebruiken omdat hij hier wat meer vrijheid mee heeft, maar als dit zo ook werkt..
Ff kort, morgen waarschijnlijk meer... Sita, fijn dat hij nu zo lekker tukt! Mocht je hem toch op z'n zij willen leggen... Ik gebruik voor Quinten een zijslaapkussen. ( was geloof ik 15 euro bij babyentiener. Hierbij kan hij niet naar z'n rug rollen, maar ook zeker niet naar z'n buik. Vind dat wel erg prettig aangezien hij alle kanten oprolt
Zo.. Daan heeft gisteravond ingebakerd meer dan 1,5 uur geslapen en daarna nog een goede nacht gemaakt, net als normaal. Zonder inbakeren ging het vannacht prima. Hij heeft vanochtend een flesje gehad, en ligt nu net weer ingebakerd in bed. Hij is een klein uurtje wakker geweest, maar was alweer in zn oogjes aan het wrijven. Weer onder protest in bed, maar ik hoop dat het snel gaat werken en hij zich direct gaat overgeven aan het inbakeren. Het is nu in elk geval al stil na 10 minuutjes. Dus het gaat tot nu toe steeds sneller. Engeltje, thanks voor de tip! Zag hem ook al bij de babydump op de website. Als dit niet gaat werken kan ik altijd dat eens proberen. Vandaag een dagje vrij, dus tijd om wat boodschapjes te doen en in huis te rommelen. Vanavond meeting met het andere stel van de zwangerschapscursus, baby showen! haha! Ben benieuwd!
@ sita: graag gedaan! Fijn dat t gisteravond en vannacht zo goed is gegaan, hopelijk lukt t nu ook. Quinten ligt ook net weer op bed, maar wel behoorlijk te woelen. Hoop dat hij ff een flinke tuk maakt zodat ik ook nog ff kan tukken want ben helemaal op! Hier net bij de ha geweest. Ze vond t goed dat we de stap naar de osteopaat hadden gemaakt en dat we gestart zijn met die probiotica. Ze vroeg of we dit eerst wilden doorzetten of dat ze gelijk ook zantac zou voorschrijven. Heb aangegeven dat we t nog een week willen aankijken en daar stond ze helemaal achter. Mochten we over een week geen verbetering zien dan krijgt hij wel zantac, maar we hopen dat t niet nodig is. Ze raakte natuurlijk ook nog even een gevoelige snaar, waardoor ik in tranen uitbarstte. Ze zei alleen maar dat ze mij ook m'n rust gunde en dat was dus genoeg. Ik ben zo ontzettend moe. Moe van m'n eigen herstel, moe van het zorgen, moe van de slapeloze nachten omdat ik ieder kikje van hem wakker ben omdat ik bang ben dat hij weer stikt, oftewel moe van alles. Ik ga nu dan ook echt weer even slapen..
Slaap lekker Engeltje! Hoop dat er snel rustigere tijden aanbreken.. Daan slaapt hier nog steeds. 9.30 was hij echt stil, dus dit is al bijna 3 kwartier, dus al langer dan de laatste tijd. Hoop dat hij nog lekker door slaapt even. Volgens mij kan hij het goed gebruiken. Ik ga zo maar even douchen en dan mn wasjes etc wegwerken.
@ Liz, wat is die foto LANG geleden . Poe wat is ze daar nog klein!! Zou je haast vergeten zijn! En ik blijf mezelf goed in de gaten houden hoor met mijn werk!! Ik kan niet meer doen dan wat ik doe en wil ook niet dat ze dat van mij gaan verwachten want dat kan niet!! Hoe voel jij je vandaag? Al ietsjes aan het opknappen? @ Beertje, wat GAAF dat je gaat babyzwemmen!!! Wij willen dat ook erg graag maar we willen graag samen en dat gaat niet Daarnaast is het hier echt op rottijden! Ze denken dat mensen met babys absurd vroeg opstaan ofzo Maar leuk meid! Geniet ervan! En fijn dat je je nu goed voelt bij het afbouwen van de bv! OW . Wat heeft Jesse een ongelooflijke mooi koppie en mooie ogen!!! Schitterend!! @ Flier, kwijlen is dus goed . JEUJ Sarah ontwikkeld zich!! Hahaha wist ik al hoor @ Sita, wat super dat het zo goed gaat met Daan!!! Had je dit maar eerder geweten he!!! Ben blij voor je meis! @ Engel, meis fijn dat de dokter zo lief was voor je!! Dat verdien je want je hebt echt veel te veel te verwerken!! Ik snap dat je moe bent!!! Het is ook niet allemaal niks!! Ga maar gewoon lekker slapen als Quinten ook slaapt in je slaap verwerk je ook dingen he!!! Sterkte meissie! @ Hier, ik merk dat ik al een paar dagen heel erg sjaggie ben! Ik kan niks van mijn man hebben en ik baal!!! Heb me zaterdag ook flink klote gevoeld! Afgelopen woensdag hadden we sinterklaas gevierd en toen had ik voor hem al wat kleinigheidjes zijn reactie was waarom heb je niks voor jezelf gekocht? Nou toen had ik hem dus al hangen! Ik gezegd dat hij zaterdag niks zou krijgen als we 7 jaar samen waren. Nee dit snapte hij Normaal krijgt hij altijd wel wat en ik hem gezegd, je krijgt niks want ik krijg ook nooit wat van jou Nou die hint lijkt me vrij duidelijk toch? Zaterdag heb ik niet eens een kus extra gehad of wat dan ook Ik was dus echt stront sjaggie en zaterdag avond heb ik tegen hem gezegd dat ik flink teleurgesteld was! Toen kreeg ik de opmerking ik heb er gewoon niet aan gedacht dat we vandaag 7 jaar samen waren Nou toen had ik hem hangen want ik heb het zaterdag zelfs wel 10 keer gezegd!! Ongelooflijk!!! Zondagavond ben ik er nogmaals over begonnen en toen kapte hij het weer af. Ik voel me zo niet gewaardeerd door hem!!! Mijn verjaardagcadeau heb ik ook nog steeds niet gehad... Ik zie enorm op tegen het werken en hij is vanaf dit weekend vrij heeft hij vakantie! Iedere keer weer zegt hij ow ik heb zin in het weekend etc etc etc en dan geef ik aan van niet en dan begint hij te lachen! Baal er zo van! Daarnaast ben ik de enige die het huishouden op het moment doet hij doet helemaal niks en als ik dan vraag of hij de was in de wasmand wilt doen ipv overal neer kwakken dan is hij geïrriteerd!! Zucht Sorry moest mijn verhaal even kwijt .
Pluus, je mag best balen en sjaggie zijn hoor.. Niet leuk als je weinig waardering krijgt! Helemaal niet als het alsnog niet gebeurt nadat je het verschillende keren hebt aangekaart. Meiden.. ik zit nu even in een dipje. Ik weet dat het voor Daan zo goed werkt. Maar hij is nu een uurtje bij me geweest incl voeden/verschonen, en ik zag dat hij alweer aan slaap toe was.. hij ligt nu dus alweer in zn bed en ik mis hem nu best even. En daarbij baal ik een beetje van mezelf dat ik de laatste weken zo laat elke keer die vermoeidheidsignalen zag, terwijl hij ze al veel eerder aangeeft. Hij was meestal gelijk van slag als hij moe was, maar dat komt dus door die oververmoeidheid. Ik vind het echt even moeilijk nu. Het liefst zou ik hem nu lekker dicht tegen me aan hebben, terwijl hij al ligt te slapen na een kleine 10 minuutjes.. Pfff...
Lieve Sita, ik snap dat je je rot voelt! had precies hetzelfde toen sarah in dat schema zat!!! Meis je niet schuldig voelen! je geeft je kind het beste en als hij straks wakker is gewoon flink kniffelen! succes Meis!
Thanks! t gaat nu wel weer, maar bal er gewoon van dat het zover heeft kunnen komen. Aan de andere kant ben ik blij dat we dit nu hebben en niet over 2 maand pas..
Ha meiden, Weer even een update van mij. Vanmorgen in Tilburg geweest en we hebben onze handtekeningen gezet onder de afspraak dat we echt gaan beginnen aan het traject IVF/ICSI. Spannend.... Voor wie het interessant vindt, het technische gedeelte: Als eerste moet ik wachten tot mijn volgende menstruatie. Dan moet ik 1 maand de pil gebruiken, om ervoor te zorgen dat mijn eicellen echt vanaf kleins af aan moeten gaan groeien. Als ik menstrueer moet ik 2 afspraken maken: 1: voor de prikinstructies van de hormonen 2: voor een proefterugplaatsing (dan gaan ze alvast oefenen om de echte embryo-terugplaatsing goed te laten verlopen) Op dag 18 van de pil, moet ik mezelf gaan spuiten met hormonen. Dan zal ik daarna eerst nog een keer ongesteld worden, om daarna extra hormonen te spuiten en via inwendige echo's alles in de gaten te houden. Als het goed is halen ze daarna hopelijk een aantal hele goede eicellen eruit d.m.v. een punctie. Op die dag moet mijn vriend mee, want ik mag niet rijden en hij moet dan ook zijn zaadcellen daar achterlaten. Als dan nog steeds alles goed gaat, ook in het lab, dan moet ik pregnyl als laatste inspuiten en dan wordt 3 dagen later 1 embryo bij mij teruggeplaatst! Zoals nu mijn cyclus is word ik net voor de kerst ongesteld en kan ik mooi in de kerstvakantie (hoop net na kerst!) de prikinstructies krijgen en de proefterugplaatsing plannen (ze laten niks aan het toeval over!) Mezelf spuiten zal dan ongeveer halverwege januari beginnen. Daarna wordt ik nog 1 keertje ongesteld en dan hopelijk in februari kunnen ze mijn eicellen eruithalen en een paar dagen later er weer terugplaatsen. Dus we hebben weer wat om naar uit te kijken en naar toe te leven. Verder gaat het gewoon door in ons leven. Druk druk druk, maar dat is momenteel wel prettig, want dan hoef ik niet zoveel over zwanger worden na te denken. We hebben genoeg afleiding. Heel veel lieve groetjes van Jufaman81
Jufaman, super zeg dat jullie je handtekening hebben gezet en nu echt verder kunnen! Top! Succes met alles! Daan ligt nu net weer in bed, en hij protesteert nu wat erger. Ik had hem denk ik wat eerder in zn bed moeten leggen. Hij was maar een uurtje wakker, maar toonde niet echt moeheidssignalen.. Weer hopen dat hij zo slaapt.
@Engel: Dikke knuf voor jou meis!!! Fijn dat je zo'n goede ha hebt die ook aan jouw welzijn denkt!! @Pluus: Ik snap jouw frustratie helemaal!!! Ik word ook niet blij als ik 10x zeg dat er iets belangrijks is, en het wordt gewoon genegeerd. Dan ontplof ik gewoon 1x... en dan is het weer goed.., maar ik begrijp uit jouw verhaal dat dit niet werkt bij jouw man Ook een dikke knuf voor jou!!! @Sita: Heerlijk dat Daan wat meer slaapt overdag. Blijf volhouden hoor!!!! Ik snap dat je 'm graag bij je hebt en wilt knuffelen..., maar de slaap heeft hij nu heel hard nodig... en over een aantal weken/maanden is hij al veel meer wakker en kan je weer lekker veel met 'm spelen!!! Lekker dat je vrij had vandaag! Morgen weer werken? @Juf: Oh.. spannend meis!!! Duim-duim-duim!!! Maar wat je zegt.. met al die feestdagen ben je al zo druk dat je er niet teveel aan kunt denken. Ik hoop dat we in feb/mrt dan een positieve test van jou kunnen zien!!!! Zie je tegen het spuiten op? Of dat niet? Meis... heel veel suc6!!! Dikke knuf!! @hier: Vandaag weer gewerkt.. nu een hele dag.. en dat viel me niet tegen. Er zijn veel dingen op het werk veranderd, dus ik moet me nog in redelijk wat nieuwe dingen verdiepen, maar dat komt goed. Net lekker boerenkool met worst gegeten... hahaha... Adam heeft het vandaag super gedaan zei m'n vriend. Hij werd vanochtend om 6.20u wakker... heb 'm om 6.45u eten gegeven... daarna kwam hij om 11 uur.. daarna om 15 uur.. en ik ga 'm zo wakker maken voor de volgende voeding. Die 5x 180ml is dus echt beter voor 'm!