@Liz: Heb net rustig je foto's bekeken... Zooo lief weer!!! Heb echt hard gelachen om de 'ik-verscheur-mijn-boterham'-foto's!!! Hahahahahahaha... En ze kan echt al goed staan!! Echt een knap madammeke!
Ha dames! Zo, ik ben er ook weer even! Even heel druk gehad met Sinterklaas, verjaardagen en ook nog een weekendje weg geweest. en ondertussen was ik stront verkouden, dus moe! Maaaaaar! Ik heb een primeur hier lees ik zo! Pim heeft vorige week zn eerste tandje gekregen! op 4 dec, dus precies 4 maanden oud. Ik moest echt even over een drempel heen (hij wordt al zoooooo groot!) maar ben natuurlijk vet trots nu! moet eigenlijk zeggen dat ik het niet echt heb gemerkt. Hij was al wel een tijdje echt op zn handjes aan het kauwen en flink aan het kwijlen, maar zoals al werd gezegd dat ik dat dat er gewoon bij hoorde. achteraf had hij wel de zaterdag enorm rode wangen. Ik heb toen nog zijn temperatuur opgemeten maar geen koorts en hij was verder zn vrolijke zelf. Ook was er toen nog niks te voelen in zn mondje. Wel had hij diezelfde avond een enorme poepluier, maar ook dat heeft ons poepmachientje meerdere keren per week. En toen ontdekte ik dinsdag ineens het tandje! helemaal grappig! en scherp dat ie is! Verder hebben wij ook gezellig sinterklaas gevierd en is pim goed verwernd! Bij opa en oma heeft hij een doos blokken gekregen en kniesokjes (jup, van schoonmama......) en centjes voor zn spaarvarken. Op 5 dec hebben we het thuis gevierd met alleen mijn moeder er bij. Pim heeft een kerstmuts en een kerstrompertje gehad en bijtringen. En ik heb van mn man echt iets schattigs gehad. We deden met zn drieen een klein kado voor elkaar met een gedicht. In het gedicht stond dat ik zo'n lieve mama was alleen dat het zo moeilijk te zien was. We hebben allerlei dingen met "lieve papa" en oma enzo er op, maar niks met mama. Ik heb dus een een rompertje gekregen met "Ik vin jou liev mama" van de prenatal en een slabbertje met " mijn mama is de liefste" en mama in chocoladeletters. Helemaal leuk en lief dus! Was erg gezellig! Afgelopen weekend zijn we naar Dusseldorf geweest vast voor mn man zn verjaardag. Ik had twee vrienden mee gevraagd en we hebben lekker de hele dag over de kerstmarkt gewandeld en flinke hoeveelheden gluhwein genuttigd was echt perfect weer voor een kerstmarkt: dik pak sneeuw, koud, maar zonnig. 's avonds hebben we lekker in allerlei kroegjes gehangen. fijn hotelletje en de volgende morgen weer naar huis. Heerlijk om er ff lekker uit te zijn samen. eerste keer dat we pim niet hebben meegenomen, mijn moeder heeft bij ons thuis opgepast en dat ging echt heel goed. Was even wennen om m niet mee te nemen, maar had er verder eigenlijk geen moeite mee. top dus! ik heb verder wel alles gelezen maar ben wel de helft vergeten Hoe is het met alle dames die weer zijn begonnen met werken vandeweek? Liz: hoest met je verkoudheid? geen bloed meer hoop ik? en blijf anders maar gewoon een keer een dag in bed! En liza staat al! wauw! wat gaat het toch hard! over kinderopvang: hier pak ik pim zelf uit de maxi cosi en leg ik hem vaak op het speelkleed bij de andere kindjes. wel maken we altijd ff een praatje en vragen ze hoe het gaat en of er nog speciale dingen zijn. Het zijn ook echt leuke meiden en ik laat m er altijd met een gerust hart achter. ik merk ook dat hij het leuk vindt en hij slaapt er ook altijd super goed, dus ze zullen vast lief voor m zijn. Maar als je je er niet prettig bij voelt beertje, dan moet je lekker een ander gaan zoeken hoor! het is hartstikke belangrijk dat jij je prettig voelt bij het kdv anders gaat jesse dat ook merken. en flier: wat een schoonmonsters heb jij zeg! Het lef dat ze hem gewoon een weekend per maand opeisen! " oh ja, trouwens, wij willen jullie kind 1 weekend per maand!" euh??? wat??? dat ze zeggen : we zouden het leuk vinden hem een vaste dag te zien of op te passen, ok. maar een heel weekend m opeisen? niet eens vragen, maar mededelen.... hell no!! Fijn dat je wel met je man op 1 lijn zit hierover! zo, ik ga eens flink puinruimen hier, is nodig!
Ik heb trouwens een te schattige kerstfoto van Pim gemaakt voor op de kerstkaart als je goed kijkt zie je zn tandje zitten onder!
@ Juf, fijn meis dat je nu vooruit kan denken en kan kijken!! Hopelijk verlopt het allemaal vlot en heb je snel een positieve test in handen!! Sterkte meis! @ Flier, wij hadden ook boerenkool met worst En fij ndat het werken je bevalt! Wel wennen he, dat er veel veranderd is!!! Hier ook... moet daar straks ook rustig in komen! @ Wolkje, wat een super foto en geweldig dat Pim al een tand heeft!!!!!!!! Sarah heeft ook alle symptomen gehad (zure luier, rode wang, kwijlen, bijten etc etc etc) maar nog niks hoor!!! En wat ontzettend lief dat je zo verwernd bent met Sinterklaas!!! Moet stiekem toegeven dat ik een beetje jaloers ben!!! En dan ook nog een weekendje weg!! Wat genieten jullie zeg! Heerlijk!!!! @ Hier, ik heb een meisje dat stik moe is en steeds in slaapt valt maar wakker schrikt als haar tut uit haar mond valt... ben al 5 keer terug naar boven geweest in een uur tijd...... Verder heb ik vandaag niet zo'n zin om iets te doen.... moet eigenlijk poetsen maar geen zin in! Doe ik dus morgen wel! Vanavond even was vouwen met z'n tweeen en dan is het wel goed zo!! Ow en meiden, ik ben nu zo'n 2 weken al bezig om te kolven op de tijden dat ik straks moet kolven voor mijn werk. Ik kolf tegelijk terwijl ik voed... doe ik straks ook alleen voeding 3 wordt compleet gekolft. Dit heeft nu dus als gevolg dat mjin productie aan het opkrikken is!! Ik heb al weer 2 nachten een nat shirt 's nachts en vannacht amper geslapen van de stuwing! Ach ja... op zich best fijn! Nu alleen te hopen dat ik er ook meer uit ga krigjen met kolven want ik moet nu nog steeds 2/3 kolven voor 1 voeding! Gisterenochtend had ik met voeding 2 gelijk mee gekolft en voeding 3 compleet gekolft. Toen had ik 160 cc. Sarah had hier wel genoeg aan, ze liet ongeveer 5 cc staan. Maar volgens het rekensommetje mag ze al 190 cc hebben. Ach ja met 160 cc doen we het ook wel hoor! Drinkt ze de voeding daarna maar iets meer! Het zijn maar 2 dagen dat ze de 3e voeding uit fles gaat krijgen. Alle andere tijden kan ik alle voedingen gewoon zelf geven dus tja... het is te doen!
Zo nu eerst ff op jullie reageren @ wolkje: WOW! Pim al een tand, lekker vlot zeg! En wat een ontzettend schattige foto! Wat een charmeur, heerlijk!! @ beertje: ohhhh babyzwemmen, zo ontzettend leuk! Wij willen dat ook gaan doen als hij 12 weken is geweest. En wat heb je toch een prachtig binkie om te zien! @ sita: wat goed dat Daan nu zo lekker slaapt op de dag zeg! Kan me wel voorstellen dat je t knuffelen dan wel enorm mist, zeker nu je weer een paar daagjes werkt. Knuf voor jou! @ flier: wat fijn dat t werken je meevalt en dat Adam het zo goed doet! Top ook dat de 5 x 180 zo goed voor hem werkt! @ pluus: he wat vervelend dat je man daar niet aan gedacht heeft zeg! Of t eigenlijk gewoon negeert ondanks dat jij het al een aantal keer had gezegd. Soms kunnen mannen daar gewoon zo lomp in zijn.... ( ben heel blij dat de mijne daar geen last van heeft ) Dikke knuffel voor jou meis! @ juf: wat een spannende tijd gaat t worden zeg! Hoop dat t een beetje gaat meevallen allemaal em dat er snel een mooi resultaat uitkomt! Dikke knuf ook voor jou! Met Quinten gaat t erg wisselend op t ogenblik. Hij heeft gelukkig geen hele dagen meer gekrijsd van de pijn, maar wel nog aardig wat uurtjes. Hij heeft nu ook zaterdag op zondag nacht voor t laatst gepoept en dat zit hem flink dwars af en toe. Doordat t allemaal niet doorloopt spuugt hij nu ook een stuk vaker, want t moet er toch uit natuurlijk. Het zijn gelukkig steeds kleine spuugjes nu en niet meer projectiel braken in grote golven. Vannacht en vandaag gaat t echt extreem goed op wat krampjes na. Gisteravond om 20.15 gevoed, toen pas 2.45 weer en vanmorgen om 8.30 en 11.30. Om 8.45 was hij na t voeden op mn borst in slaap gevallen en heb ik hem teruggelegd in bed waar hij tot 11.00 uur heeft geslapen!! Om 12.15 is hij weer in mn armen in slaap gevallen en heb ik hem weer in bed gelegd, hier heeft hij wel een beetje liggen jengelen een half uur en heb hem 2 x zn speentje moeten geven, maar hij ligt nu echt weer onwijs lekker te tukken. Ik merk dat hij op de dag toch ook gewoon behoefte heeft aan een donkere slaapkamer, dus doe zn gordijntjes nu steeds lekker dicht. Misschien is dit t dan voor hem, ik hoop t! Verder heb ik vanochtend een gesprek gehad met mijn leidinggevende over hoe t zometeen weer moet met werken. Mn verlof loopt officieel volgende week af, maar had nog vakantie tot 8 januari erachteraan geplakt. Het is nu gewoon heel duidelijk dat ik nog niet kan gaan werken en wordt nu dus voor 100% ziek gemeld. Vanaf 8 januari ga ik 2 ochtenden in de week boventallig proberen wat ik aankan en van daaruit gaan we het werken weer opbouwen.
@ pluus: fijn dat je productie weer wat omhoog gaat zeg! Merk jij bij Sarah trouwens niet dat ze de ene keer ook meer drinkt als de andere keer? Hier wisselt t heel erg namelijk. Vooral savonds drinkt hij wel heel erg veel, maar verder vaak maar kleine beetjes, rond de 100 cc schat ik. Savonds geef ik hem 120 cc uit een flesje met de probiotica erdoor en dan drinkt hij vaak ook mn andere borst nog leeg. Gok dat hij dan ruim 200 cc drinkt of zelfs nog ietsje meer.
Jeetje engel, zo veel drinkt Sarah niet hoor!!! Sarah heeft nu 5 voedingen en de eerste en laatste voeding krijgt ze beide borsten. Bij de overige voedingen heeft ze genoeg aan 1 borst. Als ik beide borsten geef dan ben ik een half uur bezig met voeden. Als ik 1 borst geef dan 20 minuten. Met kolven krijg ik uit mijn linker borst zo'n 80 cc en uit mijn rechterborst met een beetje geluk 50 cc dus ik weet zeker dat Sarah meer krijgt als ze aan de borst ligt. Ik weet dus niet hoeveel. Overigens had ik een hele tijd geleden (weet neit meer precies) ook dat Sarah de ene keer veel langer er over deed dan de andere keer. Dat is nu niet meer.... En fijn dat je ziekgemeld bent...tja niet fijn dat je die klachten hebt maar fijn dat het je geen vrije dagen kost! En ook fijn dat je wel gaat beginnen met halve dagen! Kun je het langzaam op gaan bouwen en kijken of dit gaat lukken! Hoe gaat het trouwens met je bekken en bloeddruk? Goed zeg dat Quinten het steeds beter gaat doen! Hopelijk gaat hij gauw poepen zodat hij wat minder gaat spugen! Ik ga Saar maar weer uit bed plukken... ze heeft er 2 uur op gelegen waarvan alles bij elkaar een half uur tot 3 kwartier geslapen is... Ze is nu echt wakker!
Hier ook mn kerel net uit bed gehaald en gevoed, hij heeft zeker 1.5 uur weer liggen slapen, zo fijn! Had wel alleen weer heel veel last van zn buikie tijdens t voeden en zitten allebei nu flink onder de spuug. Moet um nog ff rechtop houden en dan maar wassen en omkleden. Met mn bloeddruk en bekken gaat t al wel een stuk beter gelukkig, maar zie nog regelmatig zwart voor mn ogen. Gelukkig niet meer flauwgevallen. Moet nu t autorijden weer langzaam op gaan pakken, want dit vond ik echt nog te eng om te gaan doen. T bewegn gaat nu ook steeds beter en langer, alleen stilstaan is nog een groot probleem. Na t badje en aan en uitkleden, moet ik echt wel een uur zitten om bij te komen bijvoorbeeld. Ach we komen er wel
Fijn dat het weet wat beter gaat! En wat je zegt... je komt er wel! Sarah heeft gelukkig weer wat gepoept! Het was niet veel en vrij hard.... maar goed! Ze had er gelukkig niet veel last van! Zouden de pruimen en bruine bonen dan toch zijn werk doen????
Flier; Lief..thnx! Ja..dat staan is momentel wel echt the bomb hoor! Ze kan zichzelf nog niet optrekken, maar laat wel heel goed merken wanneer ze weer eventjes in de benen wil en mama haar daarbij moet helpen. Zo schattig en idd zo knap! Wolkje, Wat goed dat jullie zo zijn verwend met Sinterklaas joh. Dat hadden jullie ook dubbel en dwars verdiend! En de cadeautjes van je man...zucht...smelt! En die kniekousjes..sorry, maar moest er stiekem een beetje om lachen hoor! En ook nog een lekker weekendje er uit. Wow, jij hebt even een heerlijke tijd achter de rug. Steek die maar in je zak! Mijn verkoudheid blijkt een keelonsteking te zijn, amandelen wat vergroot en mijn bijholtes doen ook gezellig mee. Gisteren toch maar eventjes naar de huisarts geweest. Ik was nu al zo vaak verkouden/ ziek geweest in korte tijd...ik wilde er maar eens een bezoekje aan wagen. Niets ernstigs, maar bah...leuk is ook anders. Ik heb nu een ontstekingsremmende neusspray gekregen en die moest binnen twee dagen wel verlichting geven. Dat begin ik nu ook wel te merken. Hij wilde me geen antibiotica voorschrijven, daar was hij sowieso al niet zo gewillig mee. Hij dacht eerder aan een virale ontsteking, dus dan zou dat weinig tot niets doen. Vandaar die ontstekingsremmende neusspray. Zou ik je foto bijna vergeten!! Wat een heerlijk en prachtig ventje!! Geweldig mooie en leuke foto. En...Pim ook al een tandje!!! Wat goed en wat snel joh! En fijn dat hij er niet zoveel onder te lijden heeft gehad. Dat wordt strakjes smikkelen van zijn broodjes...hihi! Juf, zo..er is bij jullie nu dus daadwerkelijk het een en ander in werking gezet. Wat ontzettend fijn dat jullie nu echt concreet naar bepaalde data's toe kunnen leven zeg. Nu begint het echt vorm te krijgen. Hopelijk zet het gauw zoden aan de dijk, je hebt het zo verdiend!! Pluus, wat vervelend dat Saar steeds wakker wordt van het speentje dat ze steeds verliest. Het wordt tijd dat jullie meisje gauw haar duimpje ontdekt, dan heb je dat probleem ook niet meer. Onze kleine druif wil helemaal niets van speentjes hebben. Ze gaat er mee spelen, maar er lekker op sabbelen? Nee hoor! Wordt ze alleen maar boos van. Raar kind En wat rot voor je dat je man minder waarde aan jullie datum hecht dan jij dat doet..zo lijkt het althans in zijn doen en laten. En ook als dit echt zo is, dan kan hij er toch wel wat meer aandacht aan besteden, want hij weet toch hoe blij jij daar van wordt?! Schop onder zn kont geven hoor. Hij mag jou best wel eens in de watten leggen. Alleen al om het feit dat jij het mooiste meisje van de wereld op de wereld hebt gezet. En Pluusje heeft weer lektietuuuuh! Whaha...goed bezig hoor! Je inspanningen worden beloond Engel, En? Hebben de dichte gordijntjes geholpen? Wat naar dat hij zo'n last van zijn vastzittende ontlasting heeft. Wat fijn dat je dat gesprek met je leidinggevende hebt gehad. Zal je vast wat rust geven. Wat goed dat je het auto rijden weer op gaat pakken. Girlpower!! Steeds kleine stapjes, maken uiteindelijk een heel grote stap. Dus blijf maar lekker zo doorgaan, je doet het heel erg goed. Hier: Ik heb vandaag de linnen tassen die bedrukt zijn met Liza haar tekening opgehaald. Wow, ze zijn zo leuk geworden!! Wat zullen de opa"s en oma's op kijken van deze onverwachte verrassing. Verder zoals ik eerder al schreef dus nog steeds niet helemaal opgeknapt. Vandaag contact gehad met mijn leidinggevende om aan te geven dat ik morgen weer wilde werken. Maar afgaande op mijn stem, was zij daar het niet helemaal mee eens. Dus ze stelde voor om morgen een half dagje te doen en dan met kerstkaarten aan de slag te gaan en dan vrijdag weer een normale dag. Maar dat we het daar later op de dag nog even over zouden hebben. Vanmiddag nog even een boodschapje wezen doen met Liza, en toen brak het zweet me al weer uit. Dus bij thuiskomst weer contact met werk gehad en verteld over die frisse neus halen...dus morgen ook nog een dagje thuis en dan heb ik weer contact over vrijdag. Wel fijn dat ze zo begripvol zijn, maar baal zelf wel...ik werk er nog maar net!
@Wolkje: Wowww... Pim al een tandje???? Nie normaal nie!!! Supercool!!!! Gefeliciteerd, je hebt de primeur!!!! Sinterklaas heeft jullie dus allemaal goed verwend Echt heel attent van je man dat hij je deze cadeautjes heeft gegeven! En heel fijn dat je nu EINDELIJK die kniesokjes voor Pim hebt gekregen Hahaha... @Pluus: Goed bezig met kolven. Ik vind het knap hoe je het volhoudt. Nu je eerste werkdag nadert... hoe kijk je daar nu tegen aan? Stiekem ook al een beetje zin? @Engel: Fijn dat het nu weer iets beter gaat met Quinten!!! Hopelijk zet dit nu helemaal door. Ik hoop het voor je meis. Ook prettig dat je voor nu bent ziek gemeld op het werk. Zal je denk ik wel wat rust geven, of niet? Kan je in januari rustig beginnen en heb je nog lekker je vakantiedagen! @Liz: Heb je een foto van de tassen??? Nieuwsgieriggg!!!!! En beterschap meis! @hier: een hectische dag... weet niet goed wat ik er van moet denken... eerst maar even een Adam update.. gisteravond ging hij projectiel braken (ons exorcist momentje), dus ik kon de hoezen van de bank wassen en m'n eigen kleding. 's Avonds laat had hij bij m'n vriend ook nog een ernstig ranzige poepluier... (misschien beide wel de nasleep van de prikjes van maandag). Hij heeft wel de HELE nacht door geslapen, zonder wakker te worden. Ik heb 'm uiteindelijk om 6.45u gewekt! Joehoe!!!! Verder gaat het heel goed overdag. M'n vriend vertelde dat Adam heel vrolijk is... en al steeds meer kan qua grijpen enzo. Verder eet hij goed.. speelt dan nog wat.. en slaapt daarna zo'n 3 uur. Echt een slaap- en poepdoos! *trots* Nou.. ik kom vandaag op werk en hoor dat een collega op non-actief is gesteld. Heel heftig allemaal. Mogelijk volgt er ontslag, maar dit is nog niet zeker. De reactie van sommige collega's was dat dit mooi voor mij zou zijn.. zo had ik er dus nog helemaal niet over nagedacht... voelde me ook niet prettig bij zulke opmerkingen.., want op zo'n manier is het niet om een contract te krijgen. Ben nog een beetje van slag... ze functioneert idd niet goed, maar ze is wel heel aardig. (En er zijn echt wel hele grove fouten gemaakt door haar, helaas; want je wordt echt niet zomaar op non-actief gezet). Oh... etenstijd voor Adam.. ik ga hem maar even wakker maken!
God... krijg net een zielige email van m'n schoonmonster.... *zucht*... ik had hen een update van het cb gegeven... stuurt ze o.a. dit: "bedankt voor de updates over Adam, dat maakt de grote afstand een beetje goed."
@pluus: wat fijn dat je productie opkrikt! toch fijn dat je het idee hebt dat ze nu voldoende krijgt, terugkijkend op een tijdje geleden toen je productie wat moeilijk liep. goed bezig meid! dikke vette pluim hoor! voor alle borstvoedende dames trouwens, echt knap dat jullie t allemaal zo goed volhouden! @babyzwemmen: ik wil dat ook echt graag gaan doen, lijkt me heel erg leuk! ik ben alleen bang dat t voor pim zn huidje niet zo goed is, hij heeft flinke droge rode eczeem achtige plekjes op zn buik en hoofdje en ben bang dat het chloor dat niet veel goed doet. maargoed, we zullen maar een keer proef gaan en kijken hoe t gaat. Hoe zit dat trouwens met luiers en zwemmen? want een luier kan ie natuurlijk niet aan, maar dan poept/plast ie toch in t water? @engeltje: fijn dat quinten wat beter slaapt overdag. ik deed ook nooit de gordijnen dicht overdag omdat ik altijd dacht dat zn dag/nacht besef door de war zou gooien. maar met het rolluik een stuk dicht (niet pikdonker maar gewoon wat donkerder) slaapt hij echt stukken beter. Ik heb overigens ook een beer die echt super werkt! in de buik van de beer zit een bol met lampjes. 1 keer drukken en je hebt gewoon licht en 2 keer drukken zijn veranderende kleurtjes licht en een muziekje erbij. na 10 min gaat ie automatisch uit. Ik kreeg m tijdens mn babyshower en vond m vreselijk! maar toen pim niet goed sliep m eens erbij gepakt en het ding is echt geweldig! pim ligt lekker naar de lampjes te kijken en valt zo in slaap. ideaal! heb even voor je gezocht en kan die die ik heb niet zo vinden maar hij ziet er zo uit (maar ik heb m in t bruin) Teddy Lights - Blauw - Beer met nachttlampje - Speelgoed en Kado's op trend4joy.nl wellicht ook iets voor quinten! oh en fijn dat je nog even thuis mag blijven, dan heb je nog even de rust om bij te komen. goed gedaan! @de sokjes: Jup ik moest er zelf ook hard om lachen. ik moet toegeven: ze blijven prima zitten, maar ik heb wel heel uitgebreid sint bedankt voor dit geweldige kado hoor! Ik geef m alleen maar sokken die uit gaan, dus ik ben natuurlijk evil @liz: goed dat je naar de dokter bent geweest! ik hoop dat je neusspray goed gaat helpen. en maak je niet druk dat je een keer twee dagen thuis zit. ja je werkt er wel pas net, maar kijk eens wat je de afgelopen tijd al hebt bereikt joh! je hebt al zoveel gedaan daar en ze zijn hartstikke tevreden over je! ze gaan echt niet minder over je denken als je een keer ziek bent. kun je niks aan doen hoor! het beste wat je kunt doen is uitzieken en beter worden, dan ben je veel meer waard op je werk! @flier: naar dat je collega weg gaat, ik zou ook niet willen dat mensen dat dan zo zouden draaien zodat t positief is voor mij. maar als jij het goed doet en ze zijn tevreden over je en er komt nu een plekje vrij (even ongeacht de reden) dan zou dat toch heel fijn zijn! en wat een grrrrrrr momentje weer zeg! die schoonmonsters van je, damn, je hebt het maar zwaar!!! maar zijn jullie verhuisd dan? (ik proef dat ze het jullie heel kwlijk neemt dat jullie zo ver weg zijn gaan wonen en haar haar kleinkind zo ontzeggen) maar damn.... wat een figuur.... @pluus: wat vervelend dat je vent niets aan jullie dag heeft gedaan! en dat nog wel terwijl je het zo vaak hebt aangegeven. Nu lijkt het alsof die van mij zo spontaan is, en bergijp me niet verkeerd want hij is heel erg lief, maar dat komt ook omdat ik heb gezegd: we doen dit jaar een kado voor elkaar met zn 3 (met mn moeder erbij). dus hij wist dat hij iets moest gaan kopen. vaak doet hij met dit soort dingen ook niks hoor. met sint doe ik altijd iets in zn schoen, met kerst doe ik een kleinigheidje, etc. soms doet hij iets, soms ook niet. maar als hij iets doet, thja... dan doet ie t goed! (als ik zo even nadenk is hij echt wel mega romantisch af en toe) Maar t enige wat je kunt doen: praat erover! Maak t m nogmaals duidelijk dat jij dit soort dingen wel echt heel belangrijk en leuk vind! en het gaat niet om t kado, maar om de gedachte erachter. een extra knuffel en kus en een kopje thee in bed of een roosje op tafel doet al zo veel! hoop dat ie t wat beter gaat snappen voor je @hier: vandaag weer naar de fysio geweest. ik heb eindelijk de stap gezet om te gaan. Ik had stiekem nog zo veel pijn! het was niet enorm erg, het was niet zo dat ik dingen niet kon doen, maar bij alles wat ik deed had ik eigenlijk gewoon pijn. punt is alleen dat ik er al zo aan gewend ben (omdat ik t al bijna een jaar heb) dat ik er gewoon niet meer zo over na dacht. toch maar even een bezoekje gebracht aan de fysio en ondertussen dus al 3 keer geweest. en wat blijkt, mijn "bandenpijn" was/is dus wel gewoon bekkeninstabilitiet. en daar heb ik dus vanaf week 18 van de zwangerschap gewoon lekker mee doorgelopen. Ook het feit dat ik de laatste weken voor de bevalling steeds naar t ziekenhuis moest naar mn vent heeft het niet veel goed gedaan. te weinig rust genomen en te veel gedaan. dat uit zich dus in dat je spieren gaan compenseren en dat geeft me nu zo'n pijn. ze heeft me vandaag flink gemasseerd (en dat deed zeeeeeeer!) en dat leek goed te helpen! Het doet bij de aanhechting van de spier op mn bot in mn rechterlies. als je in je lies voelt, vlak boven waar je bil begint, dat bot voelt dus beurs aan. maar het is dus de aanhechting van de spier daar. veel oefeningen doen nu en goed mn rug en buik trainen waardoor de stabilitiet terugkomt en ik t op kan vangen met die spieren. ben benieuwd!
@Wolkje: We zijn idd verhuisd... van Londen naar Nederland terug... dussss.... en het is een klein uurtje rijden van mijn schoonouders naar ons... en ze zou natuurlijk ook zelf af en toe kunnen informeren via een mailtje ofzo hoe het gaat.., maar dat doen ze dan weer niet... Ja.. je hebt gelijk... het is ook fijn als er een plekje vrijkomt.. zeker in de huidige banenmarkt... ik vind het gewoon zo balen voor haar!!! Je vroeg nog naar hoe het werken beviel.. nou.. ben nu weer 3 dagen bezig.., maar het bevalt me eigenlijk heel goed. En het mooie is.. het bevalt m'n vriend ook heel goed om voor Adam te zorgen en daarnaast thuis te werken. Ben heel blij hoe het nu gaat! Meis.. dus toch bekkeninstabiliteit... wow... fijn dat de massage geholpen heeft.. en nu hopen dat je met die oefeningen straks van de pijn af bent!
Oef, meiden.. ga niet op alles reageren hoor. Heb alles gelezen maar er blijft niet veel hangen nu. Ben moe! Inbakeren; gisteren ging het de eerste 2 slaapjes overdag goed, maar de 3de was even drama. Na een uur sliep hij pas. Gisteravond waren we op bezoek, dus niet ingebakerd. Vannacht sliep hij gewoon door, dus daar was ik erg blij mee! Vandaag een hele dag gewerkt en tussen de middag even naar huis waar mn ouders op Daan pasten. Gewoon doorgegaan met inbakeren, en vanochtend sliep hij 2,5 uur.. vanmiddag pak en beet 2 uur (met tussendoor een volle luier aan opa te geven!) en daarna heeft hij weer 2 uur geslapen. Nu slaapt hij sinds half 9 alweer. Wat dat betreft dus super! Ik vind het alleen best sneu dat zn armpjes zo strak langs zn lijfje zitten. Hij kan ze gewoon echt niet bewegen en dat gaat een beetje tegen mn gevoel in wat goed zou zijn.. Ik mis hem ook echt nu.... De laatste tijd lag hij s avonds na 19.00 uur bij mij op mn arm te slapen, samen op de bank, en dat dicht bij me mis ik nu echt.. Morgen ben ik vrij, dus dan kan ik hem zelf overdag voeden en knuffelen. D
@flier: joh, dan moeten ze toch niet zeuren nu! als je in londen hebt gewoond en nu nog maar een uurtje bij ze vandaan! blijft lastig he, die schoonmonsters! @liz: thanx! Nog nooit van gehoord! nog niet zoveel vriendinnen hebben al kinderen, dus met dit soort dingen voel ik me altijd zo'n groentje! haha! Maarja, gelukkig heb ik jullie als vraagbaak @sita: fijn dat het goed gaat met inbakeren! Maar begrijp goed dat je hem mist. Ik heb dat op de dagen dat hij naar t kdv gaat en ik werk ook. kom je om 6 uur thuis, ga je eten, daarna hij eten en ff knuffelen en hij gaat naar bed. niet leuk! @bekken: ja had ik het dus al de hele tijd toch goed. ik voelde gewoon dat er meer was dan alleen mn banden, maar die stomme verloskundige hield maar vol dat er niks was. 1 ding weet ik wel: daar ga ik dus niet meer heen bij een volgende! Fout nummer zoveel van haar!
@ sita: wat fijn dat t inbakeren zo goed helpt meis! Morgen moet je je kereltje maar gewoon lekker plat knuffelen als hij wakker is! En over die armpjes zo strak... Je hebt ook andere bakerzakken waar dat niet bij is he, maar aan de andere kant geeft dit hem misschien juist wel de geborgenheid die hij nodig heeft om in slaap te vallen. Het is vaak meer je eigen gevoel erbij. @ wolkje: schiet niet op meis dat je ook BI hebt! Hopelijk helpt de fysio snel en ben je er zo weer van af, maar luister wel goed naar de adviezen hoor en geef het de tijd! Hier morgen weer fysio... En bedankt voor de tip van dat lampje! Mocht t met de gordijnen niet verder werken dan kan ik dat altijd nog proberen! @ liz: ben benieuwd naar de tassen....fototijd!! @ flier: wat fijn dat t zo goed is gegaan met Adam zeg! Op zn exorcist moment na.... Ziet er scary uit he! En jeetje mina wat een fijne schoonmonsters heb je toch, verschrikkelijk!! Hier is het slapen van quinten vandaag extreem goed gegaan! Vanmorgen 2 uur, tussen de middag anderhalf uur in bed, vanmiddag tijdens t winkelen een half uurtje en rond etenstijd wilde ik hem weer op bed leggen, maar toen kreeg hij erge kramp. Heb hem toen eerst ff op mn arm gehouden en daarna ff in zn wagen gelegd en ook toen heeft hij nog een uur geslapen. Verder heeft hij wel megaveel gespuugd vandaag en nog steeds niet gepoept. Hopelijk kan de osteopaat hem hier weer bij verder helpen morgenochtend! Nu ligt hij vanaf half 9 alweer lekker in zn bedje te tukken, ben benieuwd of hij t vannacht weer zo goed gaat doen!