He wat vervelend dat hij onrustig blijft! Wilt hij niet gewoon lekker bij je zijn? Saar had dat in het begin ook heel erg hoor! En ik had tot de 2 maanden ook maar steeds 60 ml en Saar deed het daar ook goed op! Hier gaat het goed! We zitten heen de avond al bij mijn zus! Erg gezellig! En idd al 3 maanden en een week! Gaat hard!
Ha meiden, even een kort berichtje. We zitten nu halverwege in een hotelletje. In de auto ging echt super met Pim, echt fijn! @flier: 60 ml is toch niet zo weinig? Tegen mij zeiden ze trouwens ook bij t cb dat ze van bv ook minder drinken dan van fles. Toen ik Pim op de fles deed met 6 weken kreeg hij met bv iets van 100-120 ml maar met de fv mocht hij rond de 150 hebben. Dus neem de kv niet als graadmeter. En ik snap je verder goed hoor: eerste nacht fv bij Pim kwam hij ineens tussen 23.00 en 7.00 maar 1 keer... In plaats van 3. Dus inderdaad wel erg lekker die fv!
Ja.. jullie hebben ook gelijk... 't is alleen moeilijk te accepteren dat hij meer verzadigd is 's avonds van de fv, dan van mijn bv... (omdat ie ook erg waterig is dan) Maar overdag is de bv geen probleem... dus we blijven het volhouden... en ik ga ervoor zorgen dat de bv 's avonds ook gaat lukken Zo.. zit ik ff vol goede moed!!!!
@Pluus: Fijne avond bij je zus @Wolkje: Mooi dat de reis tot dusver zo goed gegaan is. Veel plezierrr!!! Geniet er maar lekker van!!!!
Hey meiden Ik zie dat jullie zoveel hebben gekletst dat jullie al aan deel 3 zitten. Maar eerst aan alle lieve meiden die bevallen zijn in de tijd dat ik niet meer ben geweest... Van harte gefeliciteerd! Wij hebben een hele heftige periode achter de rug. Na de operatie van me man is alles stil komen te liggen doordat hij eerst moest genezen van de operatie. Me man was al vrij snel de oude (op natuurlijk wat pijntjes en ongemakken na) en het viel allemaal heel erg mee. Doordat alles op hold is komen te staan zijn we beiden gaan denken over het hele process. Me man werd steeds optimister en had super veel zin in wat er nog komen gaat en was er zover als dat da kan klaar voor. Ik daar en tegen zag het niet meer zitten. Vond dat ik door niemand begrepen werd doordat ik alleen maar te horen kreeg dat er meer koppels dit door deden maken en ze tegenwoordig zoveel kunnen. Ik had in mijn naaste omgeving niemand die vroeg hoe het nu echt ging met mij of hoe ik over alles dacht. Door de weeks was ik thuis omdat ik moest werken en in de weekenden was ik weg en sliep ik niet eens thuis maar bij vrienden. Na vele gesprekken met een vriend van mij toch maar besloten om het gesprek met me man aan te gaan. Gelukkig stond hij daar voor mij en heeft echt geluisterd naar wat ik allemaal te vertellen had en hoe ik mij voelde. Ik hoefde daarna nog maar 2 weken te werken en had toen vakantie en in onze vakantie hebben we super veel gepraat en nu gaat het tussen ons steeds beter en voelt alles weer goed. In de tussentijd heeft ook nog de oma van mijn man met longontsteking in het zh gelegen. Mijn broertje had een epileptische aanval gehad in de trein en heeft een paar dagen in amsterdam in het ziekenhuis gelegen (nooit eerder gehad) Een vriend van ons die heeft een motor ongeluk gehad lag helemaal in de kreukels is donderdag een prop los gesprongen en heeft een hart stilstand gehad. Ligt nu in kunstmatige coma en gaan ze vandaag proberen bij te brengen. 16 okt begint bij ons het hele ziekenhuis proces weer want helaas ben nog steeds nie zwanger. Pfff sorry voor het lange verhaal
@wolkje.. Gefeliciteerd nog! En hele fijne vakantie meid.. Geniet er van!! Fijn dat het tot dusver allemaal soepel verloopt!! @flier.. Meid.. Zelfs ik heb Smiddags als ik moet kolven soms naar 80/90cc hoor.. En savonds denk ik nog minder! Daarom geven we savonds nu flesje bij van wat ik sochtends kolf want dan kolf ik met gemak 180cc ongeveer.. Mar helft van D tijd drinkt jesse daar amper van! En bedenk.. Je kolft altijd minder dan adam er uit krijgt! Hij heeft toch superkrachten wat dat betreft! @engel.. Fijn dat alles goed gaat nu! En meid de dag na de ks kon ik ook niet bewegen.. Eerste dagen kon ik ook niet eens op mijn zij liggen of makkelijk overeind komen.. Maar belooft.. Dat gaat weg hoor! @hier.. Jesse gister bij schoonouders geweest voor het eerst (want ze wilde eerst moei oppassen...) Ging geloof ik wel aardig... Vannacht helemaal in de war.. Net als de nacht ervoor heb ik m maar om 5u gevoed..kon ik tenminste nog iets slapen daarna! Hopelijk duurt dit niet al te lang want is niet fijn om vanaf half 4 wakker te zijn as om half 6 je wekker gaat....
@dobber.. Hé meid toch.... Wat een vreselijke dingen maak jij mee!! Allereerst super goed dat je met je vriend bent gaan praten..! Alles opkroppen is nooit goed.. Helemaal niet in een relatie die ook nog zoveel door moet maken als jullie! Fijn dat je nu weer klaar bent om er voor te gaan.. Maar.. Blijf vooral praten meid! Ook al zijn er zoveel anderen die dit meemaken... Jij bent t belangrijkst voor je vriend (en jezelf natuurlijk...) Zet m op! En.. Heel veel sterkte met je vriend vandaag.. Hopelijk komt hij goed uit zijn slaap! Hele dikke knuffel!
Ow meiden... ik zal me vast aanstellen maar maak me zo zorgen... Bij Jesse op het kdv heerst kinkhoest... en nou hoest mijn ventje ook zo af en toe best heftig.... Misschien issie wel 'gewoon' verkouden maar toch... Vind zo niet leuk.... Lees overal wel van kinderen jonger dan 1jaar uit de buurt houden van kinkhoest.. maar das toch onnozel want het is toch op zijn top besmettelijk als het nog een 'gewone' verkoudheid lijkt.... Pfff....
beertje...tegen mij zeiden ze als hij kinkhoest heeft verneem je dat want dan hieste als maar en komen ze er bijna niet uit de hoest...en krijgen ze geloof ik ook koorts..anders bel je ff de huisartsenpost om te vragen wat de symptonen zijn..doe ik soms ook wel is als ik wat wil weten ....gwn doen!!!! want in zorgen zitten is voor jou en jesse niet goed...
@Beertje: Wat ik kolf bied ik hem dan aan rond 18.00u na de bv.. en dit gaat er dan in als koek!! Alsof hij niets te drinken heeft gekregen. Juist omdat hij dit zo gulzig naar binnen werkt vraag ik me af wat hij effectief naar binnen krijgt. Bij de bv stopt hij na een tijdje wel met drinken.., maar is eigenlijk nooit moe. Na de fv wel. Vanochtend ging hij beide keren na de bv humeurig doen toen ik 'm in bedje legde.... Ik was alleen zelf zo moe dat ik in slaap viel.. en nu ik wakker ben merk ik dat hij stil is.. dus zal hij wel in slaap gevallen zijn. Maar ik ga morgen proberen wat jij doet.. tussen de ochtendvoedingen kolven... Misschien helpt dat mijn bv ook. Ik sta voor alle suggesties open!
@Dobber: Meis.. wat enorm heftig. Maar heel goed dat je met je vriend erover bent gaat praten. Het is vaak zo dat in soort gelijke situaties waarbij 1 van beide 'ziek' is, de partner wordt vergeten. En dan ook nog eens alle andere dingen in je omgeving.. dat is niet niks!!! Heel veel sterkte meis!!! En ik hoop dat we snel een nieuwe banner bij je kunnen zien!! Het is je enorm gegund!!! Dikke knuf vanaf hier!
@Poepvlekken: Misschien een beetje een ranzige vraag.., maar hoe krijgen jullie die vieze poepvlekken van de bv uit de rompertjes als het naast de luier heeft gelekt??? Zo meteen krijg ik kraamvisite... en dan vanavond weer... en ik heb nog niets van mijn vrienden uit Londen gehoord.., maar die komen denk ik morgen... als ze naar NL gekomen zijn (weet het natuurlijk niet met dit weer.. want ze zouden de boot pakken)
@Flier.. ik poets ze hier eerst met ossegalzeep en een nagelborsteltje eruit... en dan gewoon in de wasmachine... Krijg het er tot zover altijd nog uit... Veel plezier met je visite meid!! @Danty.. dankjewel meid..! Ga ook zeker bellen als hij teveel gaat hoesten (naar mijn idee...) vind t allemaal maar niks! Hoe voel jij je?! @hier.. Jesse dus niet fit.. heeft zijn oogjes ontstoken verdorie.. en heeft tot zover elke voeding beide kant helemaal leeg gezogen... dus ben een beetje kapoet momenteel zeg..!
graag gedaan...ik bel ze soms gwn op niet om afspraak maar ook voor vragen daar zijn ze voor toch... nou k#t..wonden doen best pijn en vanbinnen voelt ook beurs/pijn net of er een vrachtwagen over me heen is gereden....hihi...en tot overmaat op ramp ook nog is de griep erbij gekregen dus gaat niet lekker...mja pech gwn tanden op elkaar en doorzetten...kan alleen weinig met de kleine doen...
@Beertje.. dat ik daar niet aan gedacht had... tnx! @Danty: jemig wat een pech heb je toch! Hopelijk zakt de pijn snel en kan je je gauw weer met Djayvano bemoeien!! @hier: vandaag dreigbrief van de huisbaas ontvangen... gaat nergens over... ben helemaal over de zeik.. ik moet zo snel mogelijk een andere woning zoeken.., want deze stress ben ik zat.
@flier.. Dreigbrief? Wat nou dan?? Zelfde hier... Wil zo graag verhuizen.. Woon hier pas 1,5 jaar maar ben t al zo zat!tis nog steeds niet'mijn'huis... Waarom jij dan flier?
Hey lieve meiden hier weer ff een berichtje van deze kant. Heb wel alles gelezen, maar geen tijd om op alles te reageren hoor.... @ dobber: wel ff een hele dikke knuffel voor jou! Klinkt als een onwijs heftige periode! Goed dat je tijdens je vakantie veel hebt gepraat met je man en fijn dat t nu beter gaat. En ook al zitten er veel meer mensen in de MMM, het is gewoon onwijs heftig! Je hebt een mooie droom voor ogen die maar geen werkelijkheid lijkt te worden, jullie wilden dit samen doen, maar helaas hebben jullie er hulp bij nodig en dat komt gewoon hard aan! Hoop voor jullie dat jullie droom nu snel een keer uit gaat komen! @ Danty: balen dat je veel pijn hebt en ook nog eens de griep! Wat jij zei over je voelen alsof er een vrachtwagen over je heen is gereden dat zei ik toevallig gisteren ook! Hoop voor je dat je niet veel hoeft te hoesten of niezen, want dat is echt naadje! Als ik na t slapen wat drink dan verslik ik me steeds en als je dan moet hoesten is dat echt niet grappig, sterkte! Hier gaat t qua pijn al een heel stuk beter gelukkig alleen t staan en lopen is echt nog niet grappig! Gistermiddag had ik ineens een flinke dip en alle tranen kwamen er in 1 x uit toen het voeden niet wilde lukken en Quinten het op een brullen zette. Hij had hiervoor ook nog geen 1 x zo hard gehuild... Heb ff goed met de verpleegster zitten praten ( Nick was echt net weg ) en alles van de zwangerschap en bevalling kwam er helemaal uit. Ook voelde ik me erg onzeker over de voeding want er kwam wel wat uit, maar t aanhappen lukte niet goed en ik had heel erg t idee dat hij echt megahonger had. Ik kreeg gelijk hulp bij t voeden en t bleek idd dat Quinten z'n mondje niet wijd genoeg kon openen. Hierna heb ik het geprobeerd met een tepelhoedje en dit ging al stukken beter, maar Quinten was nog niet tevreden. Ik vroeg of we hem evt. Wat bij mochten geven en dat mocht ook gelijk. Nou binnen nog geen 5 min. Was het op hoor en er verscheen zelfs een mooie tevreden glimlach op z'n gezicht! M'n gevoel was dus echt goed wat dit betreft! We hebben nu ook afgesproken dat ik hem eerst bv geef, dan kijken we aan of hij tevreden is, zo niet dan krijgt hij gewoon nog lekker een flesje. Om de 2a3 uur drinken doet hij trouwens echt niet! Hij is gewoon veel te moe! Hij drinkt liever om de 4a5 uur, maar wil dan wel 2 borsten en een toetje Vanavond kreeg ik voor het eerst stuwing en toen ik hem anderhalf uur geleden aanlegde had hij dan ook ma 20 min. uit 1 borst gedronken te hebben genoeg, dus wie weet gaat er nu al wat verandering komen in z'n uitslaapritme Verder is hij dus echt een heel zoet mannetje, hij slaapt veel en als hij wakker is kijkt hij heel helder uit z'n oogjes en tilt regelmatig z'n koppie al op! Oh en Nick is echt zo'n lieve goede papa! Vind t echt heerlijk om maar m'n 2 mannen te kijken als ze samen aan t tutten zijn! Ben zo verliefd op ze!
Dobber, allereerst super veel sterkte voor jou! Zo te horen zit je nog steeds in een heftige periode.. en wat een gedoe er allemaal bij zeg! Goed blijven praten met elkaar, is zooo belangrijk! Dikke knuff! Hier: wauw, het gaat super! Ondanks mijn borstoperatie jaren geleden gaat de borstvoeding echt geweldig. In 3 daagjes is Daan al 140 gram aangekomen, puur op de bv! Ik kolf na elke borstvoeding, maar ik schat zo in dat ik dit kan afbouwen. Na elke voeding kolf ik op dit moment nog zo'n 20 ml, terwijl Daan onwijs lang aan het lurken is aan de borst. Dus volgens mij komt mn kleine mannetje niets te kort! Nadeel is dat ik vannacht half in slaap ben gesukkeld met de bv, en Daan mn tepel iets losser heeft gelaten en wel is blijven drinken, waardoor er nu een wondje op zit. En dat doet zeer! Maar goed, daar moeten we even doorheen. De laatste 2 nachten gingen ook super, op de krampjes na. Vannacht had ik de tranen over mn wangen rollen, zulke krampjes had hij.. kreeg hem niet rustig.. Uiteindelijk wel, maar dit was echt hartverscheurend. Donderdag op vrijdag zat er 5 uur tussen de laatste en eerste voeding en vannacht zat er 6 uur tussen, en moesten hem zelfs wakker maken. Zijn dag/nachtritme komt nu eindelijk wat meer overeen met die van ons! Met mij gaat t nu ook een stuk beter. Gisterochtend zijn de hechtingen er uit gehaald, en blijkbaar zaten er 2 te strak die in mn huid trokken waar ik onwijs veel pijn/last van had, maar dacht dat dit normaal was. Blijkbaar had ik toch wat meer kunnen aangeven dat het echt zeer deed. Ow, en vanochtend mn mannetje in bad gedaan voor t eerst! Wat is dat genieten zeg... Hij kwam helemaal tot rust! Eerder lukte me dit nog niet ivm de hechtingen die te pijn deden.. maar wauw, wat is dat heerlijk zeg! Sorry dat ik niet zo vaak meer reageer. Ben zo druk met die kleine man,.. positief dan! Denk dat dit straks wel wat meer wordt als ik het na kolven wat mag afbouwen. Dat scheelt me best wat aan tijd/energie. Morgen is onze kraamverzorgster alweer voor t laatst.. zo jammer, ze is echt super! Ga dr missen, maar aan de andere kant is het ook lekker en uitdagend om echt met zn 2tjes ervoor te staan. Nou, ik ga nog even relaxen en dan moet Daan alweer aan de borst!
@engel.. Ja staan en lopen gaat eerst niet zo soepel hé! Ook lang staan kon ik niet.. Fijn dat je nu hulp krijgt.. maar.. Niet om je te laten schrikken ofzo hoor.. Jesse was de eerste dagen ook veel te moe en bleek dus ook dat mijn bv niet goed op gang kwam.. Hij kreeg dus te weinig binnen, dus weinig energie dus sliep hij veel... Misschien kunnen ze Quinten eens wegen voor en na een voeding? Dan weet je hoeveel hij binnen krijgt.. Stelde mij erg gerust dat t van sochtends 6cc tot de volgende dag iets van 48cc was! @Sita.. Geniet van je laatste dagje kraamhulp!! Toch wel lekker hé 8 dagen! Haha... @hier.. Wat een rust hier meiden!! Iedereen druk druk met de kleine? Jesse slaapt nu.. Is zo weer tijd voor de toet hier! Hij heeft nu beide oogjes ontstoken... Zo zielig.. Zit helemaal dicht...
@Beertje: Voordat ik in de woning kwam was er een nieuwe ondervloer gelegd. De resten werden op mijn terras gelegd. Een deel had ik al opgeruimd.., maar dat was eigenlijk de taak van de verhuurder... Ik heb meerdere malen telefonisch en af en toe per email contact hierover gehad wanneer het weggehaald zou worden... en nu krijg ik een dreigbrief dat ik het moet weghalen, of anders laten zij het doen en moet ik zorg voor de kosten dragen. En dit allemaal naar aanleiding van de lekkage bij de benedenburen omdat het een slecht onderhouden woning is.. iets wat mijn verhuurder had moeten bijhouden.... Dit is dus gewoon een pesterij!!! @Sita: Wow.. ik ben wel jaloers op jou... en je borstvoeding gaat als een tierelier... en de kleine slaapt al door!!! Ik zal eens een goed gesprek met Adam aangaan!