Wie gaat er nu ook voor haar eerste kind, deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door engeltje23, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik 1 goede bv-dag gehad.. dus ik dacht echt dat we weer op de goede weg zaten.. vandaag is het prut. Tijdens de voedingen valt hij zo goed als in slaap na 2x 20 min. Dan knuffelen we even en leg ik 'm in bedje.. en binnen 20 min meldt hij zich weer! Hij is ONVERZADIGBAAR! Dus dan check ik mijn borsten..., maar er zit gewoon niets meer in! Dus ik kan 'm ook niet aanleggen. Nou.. ik ga er maar vanuit dat dit 1 dipdagje is.. en dat het morgen weer beter zal gaan. Maar wel vermoeiend zooo...

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej lieve meiden!

Wat een rust hier! :) Iedereen is druk aan het moederen denk ik!!

@ Wolkje, geniet lekker van je vakantie meisje! Hebben jullie heel erg verdiend!

@ Dobber, meis, wat zitten jullie in een heftige periode!! Ik wil je heel erg veel sterkte wensen en blijf goed praten met je man!! Dikke knuffel!!

@ Flier, heb je intussen al een keer contact gehad met de lactatiekundige? Ik denk dat zij jou zo goed kan helpen!! Ik vind het zo sneu voor je dat het steeds zo vervelend gaat!!
    Jullie hebben vast bij het consultatiebureau ook een lactatiekundige! Neem daar contact mee op meid!! Die gaat jou veel rust brengen!!
    Daarnaast de poepvlekken...
    Ik zet ze gelijk in koud water en voor ik ze in de wasmachine doe smeer ik ze in met biotex oxy nogwat... ik moet ze dan vaak nog wel 2 keer wassen maar daarna is het er echt uit!

@ Beertje, hoe is het meid? Jij zit dus ook weer aan de nachvoeding? Poe zwaar is dat he!! trek je het allemaal nog wel een beetje met zo veel werken en dan de nachtvoedingen?
    Denk goed aan jezelf meid!!

@ Engel, wat goed dat je je moedergevoel volgt!!!! Blijven doen hoor want dat helpt je echt!!
    En die kraamtranen... heftig zijn die he!!! Ik vond dat erg heftig in ieder geval!
    Wees maar lekker verliefd en laat de tranen maar gewoon komen als ze komen!!
    weet je trouwens al wanneer je naar huis mag?

@ Sita, en hoe was je dagje zonder kraamhulp?
    Fijn dat alles zo goed gaat en je bv zo goed op gang is! Ik kan me voorstellen dat je dat spannend vond na een operatie!!
    En zielig he die krampjes! Sarah had heel veel baad bij infacol... dat geef je voor iedere voeding! Wellicht om in je achterhoofd te houden als het zo erg blijft!
    En ik kan me zo goed voorstellen dat je op zo'n moment kei hard mee huilt met je kindje!! Oorverdovende huiltjes zijn dat!!
    Hoe is het nu met de hechtingen? Is de pijn weer weg nu ze eruit zijn? Geniet lekker meid!!

@ Danty, hoe is het met jou meid? Is de pijn al wat minder? Kun je al weer een beetje voor Djayvano zorgen?
    En hoe is he tmet Djayvano? Huilt hij al minder? En zijn voorkeurshouding?

@ Liz, hoe bevalt je nieuwe werk? En hoe is het met alle regeldingen voor je nieuwe huis? Gaat het allemaal lekker?

@ Hier, wij hebben een drama weekend gehad!!
    We zitten al weer een dikke week aan de nachtvoedingen en daarnaast is ze ook heel onrustig 's nachts! Ben dus erg moe aan het worden en ben best onzeker over mijn bv. Ik heb nu wel genoeg voeding maar twijfel best een beetje of deze wel voedzaam genoeg is. Overdag gaat het heel goed maar 's nachts is ze dus echt aan het spoken!
    Nu hadden we zaterdag een feestje en ik heb daar lekker met al die vrouwen zitten kletsen! Nu zijn al die vrouwen flessenmoeders. Op zich niets mis mee maar ze zaten steeds van... heb je wel genoeg voeding? Anders moet je over gaan op flesvoeding als ze zo onrustig is... etc etc etc. Ik voelde me zo rot!
    Daarnaast was het een feestje van vrienden van mijn man en de mannen zaten ergens anders dan de vrouwen en mijn man heeft heel weinig van zich laten horen... baalde daar zo van! Op zich snapte ik het wel dat hij bij die vrienden wilde bij kletsen maar hij hoorde Sarah huilen en omdat ik rustig zat had hij zo iets van... het gaat wel goed terwijl ik van binnen heel onrustig was omdat ik zo baalde. Voelde me dus zo rot!
    Vervolgens heeft ze die nacht geen oog dicht gedaan in haar eigen bedje. Ze heeft 3 keer gedronken 's nachts en ze was alleen maar stil als ze bij mij lag. Om 6 uur ben ik zo hardn in huilen uit gebarsten dat mijn man Sarah in haar bedje heeft gelegd en mij is gaan troosten! Ik was zo moe en ben zo onzeker over mijn voeding. Hij is uiteindelijk om half 7 naar beneden gegaan en ik kon toen nog even slapen... 's middags ook nog even geslapen en vannacht ging het iets beter. Gelukkig maar 1 voeding om 5.00 uur. Ze heeft dus eindelijk weer 6 uur achter elkaar geslapen en zelfs na die voeding sliep ze weer!!! Joehoee!!!
    Vandaag is mijn zus vrij en ik mag haar bellen als ik even wil slapen zodat ze Sarah komt halen! Erg lief!!
    Hopelijk heb ik het niet nodig maar ik merk wel dat die slechte nachtrust mijn weerstand naar beneden helpt... heb echt heel erg keelpijn!
    Vandaag dus maar een pyjamadagje om bij te tanken!!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi lieve meiden!

Wat vervelend dat de bv niet zo goed lijkt te gaan bij jullie! Ik kan er helaas geen tips over geven want kom nog maar net kijken ;)
    Misschien werkt mango en ananas eten er ook nog wat bij? Roep maar iets hoor, maar merkte tijdens m'n zwangerschap dat als ik dat AT&T, dat er dan nog meer uit liep als normaal! Misschien het proberen waard?

Wij zijn gister thuis gekomen en dat was best pittig! Quinten z'n darmpjes kwamen precies gister goed op gang dus daar had hij wat last van en ook de nieuwe indrukken waren gisteravond een beetje veel voor hem. Gelukkig is hij wel heel goed te troosten! Z'n moeder was dat wat minder... Ben ontzettend emo, heb veel pijn en ik kan eigenlijk niks zelfstandig ... Ik ben dan ook aan bed gekluisterd voorlopig en heb nu een toiletstoel, ruggesteun en een papegaai in huis. Vandaag hield ik t echt niet meer uit van de pijn, blijkt nu dus ook dat ik een blaasontsteking heb opgelopen, kan er ook nog wel bij toch? Zit nu dus weer aan de antibiotica, hopelijk slaat t snel aan.
    Ben echt doodop van de hele zwangerschap, de bevalling met toeters en bellen en de naweeën ervan.
    Ondanks dat ik me zo rot voel geniet ik wel echt van mijn mannen en loopt de bv als een tierelier! Quinten is ook echt lang verzadigd, komt nu om de 3,5 à 4 uur, slaapt veel en is erg alert als hij wakker is! Hij kam nu al ondeugend kijken echt zo mooi! Vandaag had hij een keertje aan 1 borst genoeg en omdat de andere op klappen stond heb ik hem ff leeggekolfd.. 50 cc was het resultaat! Morgen ga ik t denk ik is met 2 borsten doen zodat papa ook ff een flesje kan geven.

Nou ff een leuk fotootje voor jullie van m'n knappe man!
    http://i.imgur.com/BEiYq.jpg

4. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: Och meis... wat zal jij je beroerd gevoeld hebben op dat feestje. Ik denk dat het voor 'flessenmoeders' niet goed te begrijpen is hoe het is om bv te geven, anders zouden ze die opmerking denk ik niet maken. (Zelf herken ik dit, aangezien ik door mijn moeder en andere 'flessenmoeders' ook gepusht wordt om helemaal over te gaan op fv, wat ik dus niet wil, eigenlijk word ik er alleen maar koppiger van om bv te blijven geven).
    En dan ook nog een dipje in je bv..., maar gelukkig ging het daarna weer iets beter met Saar, toch..? Hopelijk blijft dit een stijgende lijn! En heb je genoten van je pyjamadagje? Heb je je zus nog als hulplijn ingeroepen? Of was het niet nodig?

Overigens weet ik denk ik wat mijn 'fout' is geweest afgelopen weekend... "Kerrie"... misschien toch wat te gekruid voor de kleine... dom-dom-dom.

@Engel: Oh.. domper als je er nog een blaasontsteking overheen hebt gekregen..! Maar HEERLIJK dat je weer thuis bent!!!! En fijn dat je bv zo goed loopt!!! Ik ga morgen idd maar een mango en ananas halen :p En wat een heerlijk ventje! En een superleuk rompertje!!! (Adam heeft 'm ook, maar kon 'm helaas direct al niet meer aan, maatje 50). :p

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoop voor je dat t helpt en kerrie kan idd ook de oorzaak zijn!
    Wij hadden juist wat grotere maatjes en maar 3 setjes maat 50 en 56 verzuipt hij echt in, al zal dat niet lang duren denk ik, hij is vandaag 85 gram aangekomen! Nick is wel wat pakjes bij gaan halen maar ;)
    Echt en dan hadden ze nog wel een reuzenkind voorspeld met lange benen en een groot hoofd, nou de newborn mutsjes zijn echt te groot ook nog!

6. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Hey meiden bedankt voor de steun... Alsof het nog nie erger kan die kennis waar ik het over had is vrijdag op zaterdag overleden. Vrijdag is de begavenis.

@ niet thuis voelen in eigen huis. Ik woon hier nu 2.5 jr en begint nu pas te komen. Ik ben gaan zoeken en denken waarom ik me nie thuis voelde en daar ben ik iets aan gaan doen. Hoef alleen onze slaapkamer nog.

@borstvoeding ik heb dan wel geen baby maar kan me zo voorstellen dat het frusterend is als het niet wil lukken.

7. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dobber: Gecondoleerd! Wat ontzettend heftig! Veel sterkte!

@Engel: Jaaaa.. die mutsjes he!!! Alsof er een volwassen hoofd op hoort te zitten ofzo..

8. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    flier het is zo oneerlijk, had nog wel een kaartje gehaald met "sterkte" erop en daarin hoop dat ie snel weer de oude is..... had zo de hoop dat ie der goed uit zou komen maar helaas het heeft niet zo mogen zijn.

zal trouwens eens foto's gaan zoeken van alle nieuwe baby's ben wel benieuwd naar al die knapperds

9. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Wow Engel wat heb jij een knap kind!!!!!!
    En meid, ik snap dat je emo bent van alles!! Geef er ook aan toe want met opkroppen bereik je niks!
    En blijf inderdaad maar lekker genieten! Heb je een fijne hulp? Sterkte meissie!! Hopelijk ben je snel van de bo af!!

@ Flier, ik heb gisteren heel de dag op de bank gehangen!! Heerlijk! Saar heeft ook heel veel geslapen! We waren er aan toe!
    Maar vervelend he, die flessen moeders!! Ik werd er zo verdrietig door... en nog!! Gelukkig heeft mijn zus me weer moet ingesproken! Die heeft 1,5 jaar en 1 jaar bv gegeven dus die weet wat het is!!
    Maar kerrie id idd een vervelend goedje voor die darmpjes! Ik kan dat ook niet eten nu!
    Het is zoeken soms hoor met eten! Maar er komt een tijd dat het beter gaat met de krampjes!
    Hoe gaat het nu met de bv?

@ dobber, jeetje wat heftig van die vriend! Sterkte!
    En wat goed dat je je huis aanpakt om je thuis te voelen!

@ Hier, ik zat al te wachten tot ik verkouden zou worden want manlief en Saar zijn het ook. En jawel hoor! Enorme keelpijn en allemaal wondjes in mijn mond!!

Verder ben ik me aan het orienteren op fruithapjes om ze zelf te gaan maken! Wat was ook weer die site die hier wel eens voorbij kwam?

10. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    ja dat was m thanx!

Met jullie alles goed flier?

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ dobber: jeetje meis, gecondoleerd en heel veel sterkte!

@ pluus: hè vervelend dat jullie een beetje ziekjes zijn meis! Beterschap!

Oh meiden ben echt blij met de ab! Voel me vandaag kiplekker! Heb goed geslapen en maar heel weinig pijn, alleen t plassen is nog niet zo prettig maar dat komt nog wel...
    Jullie raden het nooit! Quinten is vandaag nog eens 120 gram erbij aangekomen!!!! Hij weegt nu al 70 gram boven z'n geboortegewicht en is nu 3480 gram schoon aan de haak! En dat met slechts 6 à 7 voedingen per dag!
    Heb vanmorgen lekker met hem onder de douche gestaan, dat was echt genieten! Nick is nu ff voor t eerst met hem aan de wandel, de megatrotse papa, ben benieuwd hoe het met ze gaat! Al met al een dag om te genieten dus, eindelijk!

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ow engel wat doet Quinten het goed zeg!! Wat geef jij hem? Slagroom?? Goed joh!!! Mag je trots op zijn!!
    En wat goed dat je bijna geen pijn meer hebt! En dan ook nog lekker gedouched met hem!! Genieten dus!!! Lekker doen hoor meis! Is je gegund!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx flier!
    Nou vandaag heeft hij lekker bloemkoolschotel op denk ik van gisteren en de dag ervoor bami met pindasaus haha
    Vanavond staat er zelfgemaakte pizza op t menu met natuurlijk stukjes ananas ;)
    Ben blij dat dat in ieder geval goed gaat! Geniet ook echt van de bv geven, nooit verwacht dat t zo fijn zou zijn.... Zijn nu met de kraamhulp aan t oefenen zonder tepelhoedje, maar omdat m'n borsten zo groot zijn en snel vol zitten is dat nog best een uitdaging! Hij kan daar ook best driftig van worden hihi zit er toch nog wel een beetje pit in ;)
    Morgen gaan we op de dag wel alvast oefenen in t ledikantje met hem... Ik ben nu wat geruster dat hij het goed doet en als ik er nu niet aan ga beginnen dan denk ik dat hij over een jaar nog op m'n kamer slaapt hihi echt nooit verwacht dat ik zo'n muts zou worden!

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Bedoelde pluus natuurlijk ;)

16. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Engel.. wat superfijn dat je nu zowat pijnloos bent!! Gebruik je nog wel paracetamol? En wat doet je allemachtig mooie, schattige, lieve, knappe Quinten het goed!! Fijn dat je bv toch mooier/leuker vind dan je in je hoofd had! Haha.. vaak is het andersom hé!;)

@Dobber.. gecondoleerd meid..! Wat naar nieuws.. bah! Mag ik vragen waar het bij jou aan lag dat je je niet thuis voelde in je huis?
    Aan de ene kant wil ik ook van alles wel doen.. maar aan de andere kant denk ik dan jah als het een beetje meezit wonen we hhier geen 2 jaar meer dus dan vind ik het zonde geld.. tis een huurhuis....;)

@Flier.. en?! Hoe ging het vandaag met de bv? En jaaah.. Kerrie kan erg heftig aankomen heb ik vaak gehoord.. zo sneu dat Adam het niet gewoon kan zeggen hé!

@Pluus.. heerlijk zo'n bankhangdag.. en wat een rotavond had je laatst man!! Echt.. als je moedergevoel aangeeft dat je naar Saartje wil.. gewoon doen meid!! T zat je blijkbaar echt niet lekker zo te horen.. dan gewoon aan je gevoel toegeven hoor!!
    En laat die flessenmoeders lekker kletsen zeg... dat is echt gemeen jou zo te manipuleren op zo'n moment!
    Saartje doet het hartstikke goed meid... en echt....Jesse is ook de laatste week(weken...) snachts wat in de weer.. heb paar keer ook weer nachtvoedingen gegeven (en dat na 3maand niet hé!:$)
    Ik denk zelf dat het met het weer te maken heeft... tis echt koud in ene... en heb m sinds kort een dekentje extra over en naar mijn idee is hij nu minder wakker!
    Probeer t eens zou ik zeggen....;) (heb je haar al in een slaapzakje?)

@hier... Jesse roept.... tot straks!!

17. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus & Beertje: Vandaag is een zeer goede dag! Ik ben iets nieuws aan het uitproberen.. ik ben van de vaste voedingstijden afgestapt.. en ben gaan voeden wanneer hij zich meldt. Conclusie.. de ene keer kan hij langer slapen... de andere keer meldt hij zich sneller... Veel minder spookmomenten!!!! Eigenlijk heb ik net een kort spookmomentje gehad van 15 minuten... En gisteren heeft hij dus ook maar 6 ipv 7 voedingen gehad.. puur omdat ik hem liet slapen. Afgelopen nacht meldde hij zich tussen de 3,5 en 4,5 uur na de vorige voeding. Ik ben hier best blij mee.. en hij volgens mij ook. Hij is echt ook in 3 weken tijd ruim 4 cm gegroeid...! Vind je het gek dat hij onverzadigbaar is!!!

@Engel: Doe mij ook maar wat van jouw slagroom!!!!! :p

@kruiken: gebruiken jullie allemaal nog warme kruiken in bedje? Adam heeft een koele kamer (vind ik persoonlijk lekker dan een warme, dus ik gebruik nog steeds 1 of 2 warme kruiken 's nachts (afhankelijk van de temperatuur buiten!)

18. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @engel lekker hoor!

@beetje, ik heb Saar nu 2 dagen in een slaapzak en het gaat al iets beter... nog steeds nachtvoeding helaas...

@ flier ik heb nooit een kruiken nodig gehad omdat Saar met veel warmte geboren is... geen advies dus sorry!
    En bv op verzoek is idd beter als op schema! Ook beter voor de productie! Fijn dat het beter gaat!

Ik ga Saar even in bad doen.

19. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: Misschien stomme vraag hoor.., maar hoe warm is het in de slaapkamer bij Saar? Ja.. en wat betreft de bv.. ik moest dat van de vk op schema doen.. juist om de productie op te schroeven. Toen ik haar voor het laatst zag vroeg ik of ik het mocht veranderen.. en zij adviseerde van niet.. Ik heb nu toch het idee om nu mijn eigen gevoel te volgen. :)
    Veel plezier met badderen!

20. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Beertje: Vandaag ben ik ook nog aan de slag geweest met de ossengalzeep... En de poepvlekken zijn eruit!!!!!!!!! Ik vraag me nu wel af wie ooit heeft bedacht dat ossengal vlekken kan verwijderen.... ieeellllll

Deel Deze Pagina