Oh.. en ik heb vandaag weer heerlijk een uur met 'm gewandeld... als ik dit soort dingen eerder bedenk kan ik het in 1 bericht typen.. ipv het forum volplanten met kleine berichtjes...
Stom dat jou vk dat advies gegeven heeft flier want als je kindje vaker komt dan past je bv zich vanzelf aan en dan gebeurt niet met een schema! Goed dus dat je je gevoel volgt! En saartje slaapt nog steeds bij ons op de kamer en daar is het zo'n 17 graden s nachts denk ik. ( nu is het er 19) we hebben voor haar nu wel het raam dicht ' nachts! En idd wie bedenkt dat met die ossengal... geweldig!
Pff meiden heb net shocking news gehad! De oom, tante, neef en nicht van mijn man zijn vannacht bijna vermoord! De ex van de vriend van z'n neef heeft benzine door de brievenbus gegooid en aangestoken. Ze werden gelukkig wakker geblaft door hun hond en konden op tijd de hulpdiensten bellen. Buiten zagen ze een auto staan met de sleutel er nog in en vaten met nog meer benzine. Ze hebben snel de sleutel eruit gehaald zodat hij niet kon vluchten en met de politiehelikopter hebben ze de dader, die ex dus gevonden.... Ben blij dat ze hem hebben gepakt! Maar echt ze zijn door t oog van de naald gekropen!
@Engel: Jemig.. wat heftig!!! En wat een debielen lopen er toch op de aardbodem rond! Gelukkig is het 'goed' afgelopen en hebben ze de dader te pakken! Kan me indenken dat jullie goed geschrokken zijn! Sterkte! @Pluus: Ja.. ik snap het ook niet helemaal van die vk.. dat is overigens niet mijn vaste vk die de bevalling deed, maar die andere die ik niet zo vaak gezien heb. Op Adam's kamer is het wat koeler... en hij komt nog niet oververhit over.. tenzij hij vindt dat hij te lang op zijn melk moet wachten... dan heb ik een schattig driftkikkertje
@ Je kunt kijken om zijn kamertje wat meer te verwarmen hoe hij het dan doet... En hier ook een drifkikkertje hoor als ze wilt eten! @ Hier, we hebben er weer 2 nachtvoedingen op zitten! Ik ben kapot!! Ben echt zo moe!!! Gisterenavond wilde ze niet slapen na de laatste voeding dus uiteindelijk nog een keer gevoed (na een half uur tobben en hard huilen) en toen viel ze gelukkig in slaap om 3 uur later weer te komen. Toen weer gevoed en 3 uur later wilde mevrouw weer, wederom weer gevoed en weer 3 uur later... ze is gelukkig na deze voeding even in slaap gevallen naast mij zodat ik zelf ook nog wat kon slapen. Ik ben echt zo enorm moe! Gisteren heeft ze overdag ook zo goed als niet geslapen (alleen een uurtje toen ik boodschappen aan het doen was). Ik ben er zo moe van... ik kan alleen maar huilen! Heb hier nu al een topic geopend bij de lactatiekundige en als ik morgen nog geen reactie heb of als ik het goede advies niet krijg dan ga ik toch maar weer contact opnemen met de lactatiekundige van het consultatiebureau. Ik hou dit niet nog een week vol...
@Pluus: Arme jij! Jij bent toch wel 1 van mijn bv-voorbeelden. Maar als je idd ineens weer meerdere malen in de nacht eruit moet, dan is dat zeer vermoeiend. Ik kan me indenken dat op zo'n moment de moed je in de schoenen zakt!! Zou Saar niet in een klein groeispurtje kunnen zitten..? Dat ze gewoon tijdelijk meer nodig heeft dan anders? Meis.. kop op!! En Saar: "Je moet goed slapen om te kunnen groeien! En dan heeft mama wat rust zodat ze ook de hele wereld weer voor jou aan kan!!!!"
Dank je wel Flier!! Lief van je!!! En hoezo ben ik je borstvoedingsvoorbeeld?? Haha klinkt lief maar vertel!
@ pluus: hè wat vervelend meis! Heeft ze wel opzeker honger en niet alleen zuigbehoefte? Hier was dat gisteren het geval, merkte op de dag al dat hij alleen maar lag te happen terwijl hij net had gegeten van 2 borsten, ( is ongeveer 120 cc als t tezelfde is als dat hij aan de borst drinkt ) maar vannacht bleef hij dus maar huilen en happen, had hem een paar keer aangelegd, clusteren dacht ik misschien, maar zodra hij dus aan m'n borst lag was hij stil en dronk niet. Heb Nick dus vannacht toch maar een speentje laten uitkoken en meneer was meteen tevreden en viel in slaap. Even later viel t speentje uit z'n mond en sliep hij gewoon door, blijkbaar heeft hij dat dus gewoon net ff nodig gehad. @ flier: doet de ananas z'n werk goed? Wij zijn wel weer bijgekomen van de schrik hoor, maar kan me zo indenken dat t voor Nick z'n oom en tante en met name voor z'n neef echt wel heel heftig is en daar zal hij best nog wel de tijd voor nodig hebben om te verwerken!
@ engel, ze wilt dan juist geen speentje... en drinkt heel gulzig dus het is echt honger!! Wat fijn dat jou bv zo goed loopt!! 120 cc daar ben ik jaloers op hoor! Ik had gisteren met veel moeite 65 cc... en ik kan me goed voorstellen dat je familie een trauma heeft opgelopen! Het is niet niks!!!
@Engel: 120cc???? Zoveel past er niet ineens in mijn borst... daar is ie niet groot genoeg voor @Pluus: Nou.. ik vind het heel bewonderenswaardig hoe bewust jij met de borstvoeding omgaat. Zoals het op mij overkomt heb jij je er best wel in verdiept! Ook als het je even tegenzit.. of heel erg tegenzit, dan is jouw eerste reactie dat je de lactatiedeskundige gaat bellen, terwijl de makkelijkste weg (lijkt mij) bijvoeden is met fv (waar ik voor kies). Door jou probeer ik minder bij te voeden en meer te vertrouwen op mijn bv. Ik voed nog wel iets bij..., maar dat is minder dan twee weken geleden, toen hij dagelijks minder per voeding nodig had. Ik heb nu best een goede balans gevonden, waar ik me prettig bij voel en waar Adam rustig bij is. @hier: Na de voeding van 11.30u heb ik een uur gewandeld met Adam.. heerlijk weer hier!!! en ik ben heel trots.., want ik heb zelf de kinderwagen naar beneden moeten tillen (want ik ben alleen thuis). En dat is best een uitdaging gezien wij een brandtrap als toegangstrap hebben. @doorslapen: dat doorslapen 's nachts.. gebeurt dat ineens? of moet ik dat op de een of andere manier stimuleren? nu voed ik Adam om 23.00u, dan ligt hij om ongeveer 00.00u/00.15u in bed.. en slaapt tot 03.45u, dan voeding en ligt dan weer om 04.15u in bed... en dan meldt hij zich om 08.00u voor de voeding.
Lieve lieve lieve lieve lieve (kan er niet vaak genoeg lieve neer zetten!!!) Flier!! Dank je wel!!!!!!!!!! Je woorden doen mij echt enorm goed!! Ben er eigenlijk helemaal stil door... Fijn dat ik jou inspratie kan zijn! Ik vind bv geven heel belangrijk! Ik heb zelf ook lang bv gehad en ben vroeger veel ziek geweest! Ik weet bijna zeker dat ik het gered heb door de bv... Behalve de goede stoffen heb ik daardoor ook een hele sterke band met mijn moeder! En dat wil ik ook met Sarah! Dat is 1 van de redenen dat ik bv zo belangrijk vind! Daarnaast geniet ik er zelf ook heel erg van! Ik vind het zo jammer dat ik met tepelhoedje moet voeden want haar mondje echt recht op mij had me nog fijner geleken!! En bijvoeden met fv is niet erg hoor!!! Als dat jou manier is, dan is het toch prima!! Volgens mij heb ik het al vaker gezegd... zo niet dan zeg ik het nu... Je kindje groeit het beste van een rustige moeder en of je kindje dan alleen bv krijg, alleen fv of een combinatie... dat maakt niet uit! Vertrouw op jezelf!!! En ja, ik heb het momenteel best zwaar moet ik toegeven en die fv lokt enorm maar ik wil het niet! Ik weet dat Sarah goed groeit op mijn voeding alleen maak ik me wel zorgen of het voedzaam genoeg is omdat ze weer 's nachts komt! Pfff zit ff door jou berichtje in een emotionele achtbaan... van huilen naar een spraakwaterval! En wat goed dat je zo gewandeld heb... ik lig alleen maar op de bank de afgelopen dagen... ben niet vooruit te branden! Komt ook wel weer goed!! En het doorslapen... hier deed Sarah dat uitzichzelf! Ik merkte dat ze na de laatste voeding steeds later wakker werd waardoor ik vroeger ben gaan voeden met de laatste voeding om zo de dag toch op tijd te laten beginnen. Nu zit ik wel weer in het tegenovergestelde... ik voed zo laat mogelijk met de hoop wat langer door te kunnen slapen... Lieve flier!!! Nogmaals bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@ pluus: zit Sarah nu niet gewoon in een onwijze groeispurt misschien? Misschien heeft ze daarom extra trek? Misschien proberen om op de dag er nog een extra voeding tussen te krijgen? Weet niet of je voedt op verzoek of om de zoveel uur? Misschien dat ze dan snachts wel doortukt? @ flier: ja niet normaal hè! Toch iets wat wel meezit! Hihi moet zo lachen, lig op bed met m'n twee kanjers en ipv dat ik slaap liggen zij allebei heerlijk te tukken! Prachtig gezicht! Zo vader Zo zoon
@Pluus: 'Komt wel goed schatje' 't Was niet mijn bedoeling om je emo achtbaan in beweging te zetten... Natuurlijk is het door je eigen geschiedenis helemaal te begrijpen dat je pro bv bent. En wat je zegt.. het is goed qua stoffen.., maar ik doe het met name voor het tweede aspect. En aangezien mijn mannetje echt een vaderskindje is, hoop ik dat dit helpt... Het hangen op de bank herken ik hoor! Zeker afgelopen week en weekend toen ik zo modderde met de voedingen. Ik had nergens meer puf voor. Maar vandaag heb ik besloten dat de knop omgaat. Ook ik heb de late voedingstijd iets vervroegd (23.00u ipv 00.00u)... anders meldde hij zich pas rond 9.00u na de voeding van 5.00u. Ik ben ook heel blij dat ik die andere voeding er tussen uit gehaald heb.., want wat er gebeurde was dat ik Adam om 21.00u met moeite moest wakker maken.. dat hij eten kreeg en vervolgens zette ik de wekker om 00.00u, maar viel per ongeluk in slaap en werd hij pas om 2.15u wakker. En de voeding erna was dan rond 6.30u... dus dan loopt vervolgens de ochtend weer heel anders. Misschien is dit juist het moment om er even uit te gaan....? Een frisse neus doet wonderen... en het zonnetje schijnt heerlijk! (hopelijk ook bij jou). Nou meis.. ik heb het echt met je te doen... En ondanks dit dipje blijf je mijn bv-heldin hoor!
Ohhhhhhh... heel herkenbaar. De meeste foto's uit mijn eerste week zijn van mijn slapende vriend met slapende Adam op zijn borst! En iedereen op facebook reageert dan ook zo van: 'Het is zwaar om papa te zijn, he' .. Dat ik dacht.. Hallooooo.. en ik dan Ik heb de bevalling gedaan en doe al het voeden.., maar voor hem is het zwaar en voor mij niet???
Hahaha Flier, vader worden is toch ook moeilijker dan moeder worden? Wij vrouwen zijn gemaakt toch voor dit???? Haha snap wel wat je bedoeld hoor!! Engel, fijn is dat he, zo genieten! Hoe is het met de pijn en met je bo? Hoe brengen je bekken het er vanaf? En ik voed compleet op verzoek! Ik kan wel extra voeden maar dat maakt niet uit... ze wilt dan toch niet! Het zal waarschijnlijk wel te maken hebben met een extra groeispurt ofzo (hoop ik...) @ Flier, ik vind je lief!!! Je zegt precies goede dingen!!!!! Thanx!! En wat ik deed met die laatste voeding was dat die op mijn verzoek kwam. Ook al zat er toen maar een uur tussen! Ik wilde dat ze 5 (of 6) voedingen op een dag kreeg dus dan moest ze die late wel maar ik had geen zin om 's nachts op te zitten en dan een halve ochtend te wachten tot ze kwam. Dus die laatste was op mijn verzoek! Werkte prima! Sarah ligt nu al lekker 2 uur naast me te tukken op de bank... Ik lig dus echt voor pampus! Doe zo ook maar even mijn ogen dicht! Geen wandeling dus vandaag! Morgen weer een dag!
Haha grappig dat t zo herkenbaar is! Al moet ik zeggen dat t voor Nick ook gewoon echt zwaar is! Ik kan nu weer wat zelfstandig m'n bed uitkomen door de papegaai en heb nu een postoel, dus ik red me weer wat beter. Maar de eerste dagen dat we thuiskwamen moest hij me bij alles helpen dus hij hoefde niet alleen z'n kind te verschonen, maar ook nog eens z'n vrouw compleet verzorgen! Tuurlijk doet de kraamhulp ook veel hoor, maar dat zijn ook maar 8 uur per dag en geen 24. We krijgen er trouwens een 9e en 10e dag bij, dus dat is fijn!
@Engel: Zou je niet eens je banner vervangen!!!! @Pluus: Heerlijk dat ze naast je ligt te slapen... En doe idd zelf ook maar eventjes de oogjes toe... ff energie bijtanken kan vast geen kwaad! Ik heb Adam nog in de reiswieg liggen... en wacht tot hij wakker wordt voor voeding.. ik had 'm al lang verwacht... Vandaag heb ik nog maar 1 spookmomentje gehad om 10.30u en toen vond ik het te vroeg om te voeden..., maar misschien had ik dat wel gewoon moeten doen... Nou.. dat gaan we morgen eens uitproberen... Ben blij dat ik je een beetje kan opbeuren, maar het is gewoon zoals ik het zie
zo! bijna een uur geslapen!! Heerlijk!! Nu mevrouwtje aan het voeden! engel, het is idd zwaar voor jou mannetje!! Begrijp het wel hoor!! Fijn dat je extra hulp krijgt!!!!!!!!!! flier, als je op verzoek voedt zul je idd minder spookmomenten krijgen want op die momenten zijn ze gewoon aan het eten!
Dat moet ik idd is doen ja! Ff kijken of dat op de i pad of phone gaat lukken! Wat kan je toch verliefd zijn op je eigen kind zeg, heerlijk gewoon! Zal nog een fotootje spammen voor jullie http://i.imgur.com/HXmim.jpg