Wie gaat er ook bijna beginnen met iui?

Discussion in 'MMM clubs' started by danip, Jun 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    @ Sunshine 81;

Ja, dat hoop ik ook! Ben alleen erg benieuwd als de uitslag negatief is hoelang het dan nog duurt voor een IUI behandeling?

De gyn. heeft namelijk gezegd dat als de uitslag negatief is we mogen starten met IUI.

Succes lady's! ;)

2. birgitta

birgitta Lid

Jul 7, 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi

Ik zit nog steeds in mijn wachtweken.
    Volgende week weet we het ja of nee
    Wel mijn hcg na laten kijken, omdat ik vorige keer het idee had dat het raak was maar niet blijft zitten
    Had hcg 3+. niet zwanger.
    Merk ook niet zoveel dit keer.
    Ben er ook een stuk rustiger onder.
    we gaan het merken.

gr

3. birgitta

birgitta Lid

Jul 7, 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop met jullie mee, dan heb je het gevoel dat je wat kan doen zeg maar

4. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    @ Birgitta;

Wat vervelend hé dat wachten... Pff! HCG hormoon maar 3+ wat ***!

Het is wel erg fijn dat je zelf rustig bent, of niet?

En lief van je dat je meeleeft! Het is gelukkig bijna dinsdag!! :D

5. inkietoy

inkietoy Actief lid

Jul 1, 2011
    415
    0
    0
    administratief medewerker
    grootebroek
    He meiden,
    Sorry dat het even stil bleef…..
    We hebben woensdag de echo gehad en daarop was niets te zien..
    Zoals jullie snappen was dat niet het bericht dat wij wilden horen.
    Wij waren zo uit het veld geslagen en konden ons niet voorstellen
    dat dit het einde zou zijn.
    We hebben daarna meteen bloed geprikt, en smiddags gebeld.
    Wij kregen te horen dat de hoeveelheid HCG nog erg hoog was (1200)en dat er misschien een
    kans zou zijn op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    We moesten vandaag terug komen voor een nieuwe bloed prik en echo
    Het HCG was vandaag 1600 dus nog verder gestegen dat was een goede vooruitgang
    Helaas was er vandaag ook nog niets te zien op de echo……we beginnen ons toch wel
    heel erg zorgen te maken.
    Na een gesprek met de gyn is het volgende besproken;
    Er zijn 3 opties:
    1) Er was een zwangerschap maar er is een miskraam opgetreden
    2) Er is een zwangerschap maar op de verkeerde plaats (buitenbaarmoederlijk)
    3) De bevruchting is pas laat tot stand gekomen en kan pas later deze week zichtbaar worden

Nu moeten we zondag ochtend om 9:00 uur terug komen in het zh voor een nieuwe bloed
    test en echo…

We hopen dat alles toch nog goed gaat komen….ik zal jullie begin volgende week
    verder berichten

Willen jullie voor ons duimen……ik denk dat we wel wat steun kunnen gebruiken

6. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

Pff, Inkie, ik had al zo'n naar gevoel omdat je niet reageerde. Wat vreselijk schrikken is dit zeg! Ik hoop dat het dan de laatste optie is en ik ga heeeeeeeeeeel hard duimen voor jullie. Wel een goed teken dat de HCG gestegen is maar kunnen ze een bbz al niet zien dan?
    Heeeeel veel succes en hoop dat je snel met goed nieuws komt! Dikke knuffel

7. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    @Inkie meid heeeeeeeeeeeel veel sterkte, wat een schrik, ik hoop echt heel erg voor je dat het goed nieuws is straks. Ik vond ook de stijging HCG positief blijven maar goed.....heel veel succes en sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    @ Inkietoy;

Ach meid! Wat een verschrikkelijk nieuws.. En nee, hier heb je zeker niet op gehoopt! :(

Wij gaan héél hard voor jullie duimen!

SUCCES! Geef niet op! En doe vooral rustig aan!

9. birgitta

birgitta Lid

Jul 7, 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel veel sterkte meid ik hoop ook het laatse.

succes

10. Astarte

Astarte Fanatiek lid

Nov 12, 2006
    2,574
    0
    0
    in Nederland
    Hallo,

Ik had vorige maand bloed geprikt om te kijken hoe het bij mij zat, nadat we dus erachter waren dat mijn vriend zijn zaad iets minder van kwaliteit is....Van de week kregen we de uitslagen;

Ons bezoek aan het ZH was toch wel verrassend...Ik dacht het gevoel te hebben dat er met mij niets is en dat het dus alleen aan vriend lag maar dat bleek niet helemaal zo. Mijn FSH waarde blijkt 16 te zijn, terwijl 12 normaal is. Dit betekent niet dat ik in een vervroegde overgang zit ofzo maar het is wel wat hoger dan het hoort te zijn en geeft dus aan dat wellicht mijn eierstokken al verouderen. Aan de andere kant begreep ik wel dat het een moment opname is en dat ze dus daarom dieper er op in willen gaan. Dit houdt in dat ik weer bloed moet laten prikken op een speciaal hormonen spreekuur waar ze veel gedetailleerder gaan kijken naar hormoonwaarden in mijn bloed en hoe het dus verder zal gaan. De arts zei dat ze ons denken te kunnen helpen sowieso met IUI, en als mijn hormonen echt niet goed zouden zijn of afwijkend dan zouden we IVF krijgen. Maar zei ze dat laatste is echt niet nog aan de orde dus daar hoeven we nog helemaal niet bang voor te zijn. Verder moet ik dus toch ook de baarmoederfoto ondergaan helaas, om te kijken hoe daar alles is met natuurlijk de kanttekening dat ik dan wel verhoogd vruchtbaar ben erna!...:)

Volgende week ga ik voor dat bloed prikken spreekuur voor hormoonproblemen (voelt erg raar, ik heb een normale cyclus, regelmatig en geen gekke dingen, moet ik toch naar zo'n spreekuur waar vrouwen heen gaan met problemen als geen ei, etc...:)) en krijg dan ook weer een echo van binnen.

6 september hebben wij dan het conclusie gesprek met de uitslagen erbij en dan krijgen we te horen wat het gaat worden. Het lijkt er dus wel op dat wij IUI gaan krijgen sowieso als ik het zo bekijk....En misschien meer. Maar ik heb helemaal niet het gevoel dat er bij mij wat mis is hormonaal of daar in mijn baarmoeder....daarom viel het me ook best tegen, ik had dit nieuws niet verwacht! :$

Maaar...ik wil eerst ook rustig afwachten wat het bloedprikken brengt (weten we dus pas 6 sept) omdat het net zo goed een moment opname kan zijn geweest, beinvloed door andere dingen en maak ik me ongerust om weinig.......

Nou ja....dat was het dus.............ik dacht eigenlijk nu een paar keer dat ik zwanger was. Ik heb als ik wakker word, giga honger, maar voel me ook af en toe zo blehh. En vanochtend ging ik dan eten eindelijk en dan smeer ik mijn brood en kan ik niet bedenken wat ik erop wil en staat alles me tegen! En dan vind ik er niets aan!

Had gisteren avond wel hoofdpijn en zag in mijn kalender van vorige maand dat ik dat ook had de dag voor roze verlies. Beetje zitten rekenen en dan zou ik vandaag rond 18.00 uur roze moeten hebben dus ik wacht dat even af. Dan lijkt mijn cyclus als dat zou zijn in elk geval wel erg op de vorige keer en dat is goed (regelmaat!)! Ik ben vandaag met bruinverlies begonnen trouwens in de middag. Verder nu even helemaal niets wat ik verlies, ook niet bij afvegen.

Ik denk eigenlijk dat het lichamelijk gezien niet zo snel mogelijk is bij ons nu we deze uitslagen erbij hebben dus dan denk ik weer: nee dat kan helemaal niet, ik zwanger.
    Aan de andere kant is niet alles alleen het lichaam dus blijf ik ergens altijd een beetje hopen....

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

11. Imke22

Imke22 Fanatiek lid

Jul 28, 2011
    1,462
    0
    0
    Oude Pekela
    @ Naat 76;

Ik ben erg benieuwd wat er uit gaat komen!? Wat een verhaal joh..

Maar je schrijft dat je man iets vermindert zaad kwaliteit heeft? Spontaan lukt dus wel? Of laat ik zeggen; de kans is er?

Het is ook een moment opname, ikzelf had een nuchtere bloedsuiker van 16 mmol/l. Veelste hoog dus! En er werd meteen gezegd dat ik insuline resistant ben door de gyn. Ik twijfel erg hierover.. Ben blij dat we dinsdag weer heen mogen! Maar nu heb ik op mijn werk dus elke morgen nuchter mijn bloedsuiker geprikt en zit ik netjes rond de 4.5 mmol/l.

Ook heb ik een HSG onderzoek gehad! Het duurt ong. 15 minuten! Het is even een vervelend gevoel, maar achteraf gezien is het mij 100% mee gevallen! :D

Ik ben benieuwd...

12. sunshine81

@Naat, pff wat een verhaal zeg, dat had je ook niet verwacht. Balen zeg. Hoe voel je je eronder? Dat HSG-onderzoek is niet zo erg hoor, het is wel vervelend, vooral als ze de vloeistof erin spuiten maar ik vond het enger om de uitslag te horen dan het onderzoek zelf, alhoewel ik wel veel nabloedingen heb gehad. Het is wel een momentopname maar toch voelt het raar denk ik. Gelukkig kan je snel terecht op het spreekuur en 6 sept klinkt heel ver weg maar gelukkig duurt het niet heel lang meer (makkelijk gezegd he?!:p) Ik hoop dat het allemaal niet nodig is en je nu gewoon zwanger bent ook al lijkt de kans heel klein, wonderen zijn de wereld nog niet uit. Dikke knuffel en je mag me altijd PB-en.

@Hier, waar ik al bang voor was is gebeurd. Ik had vandaag een positieve ovu-test. Nu ben ik heeeeeeeeel erg bang dat het te laat is als ik maandag mijn IUI krijg. En we mogen niet klussen vanwege het slechte zaad van manlief voor de IUI. Ik vind het toch nog spannend maar geloof er niet meer zo in!

13. debo81

debo81 Actief lid

Nov 10, 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te lezen dat nog meer mensen dit meemaken! hier nog iemand ie binnenkort met iui zal gaan starten...

14. sunshine81

@Debo, Welkom, hebben jullie al onderzoeken gehad? Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn. Soms duurt het zoooooo lang!!!!

15. debo81

debo81 Actief lid

Nov 10, 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sunshine, dank je! ja we hebben alle onderzoeken gehad en nu alleen nog een kijkoperatie, waar ik enorm tegen op zie! als alles goed is nav de kijkoperatie dan beginnen met iui! idd alles duurt zoooo lang, soms erg frustrerend.
    ben jij al met behandeling gestart?

16. sunshine81

@Debo, ik krijg maandag mijn eerste IUI, erg spannend.
    Is er bij jullie al wat uitgekomen? en weet je wanneer je de kijkoperatie hebt? Het duurt allemaal zooooo lang, ook al is het eigenlijk heel snel. Hoe lang zijn jullie al "bezig"? Wat een gedoe he?!

17. debo81

debo81 Actief lid

Nov 10, 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sunshine, wat spannend as maandag! heel veel succes en zal duimen dat het gelijk raak zal zijn!
    Mijn vriend heeft minder zaadcellen dan normaal maar gyn gaf aan dat het op zich nog "normaal" was en nog natuurlijk zou kunnen, alleen gebeurd er dus niets hihi! wij zijn sinds december 2009 bezig, eigenlijk niet zo heel lang maar voor mijn gevoel een eeuwigheid! ik kan het aardig loslaten totdat ik ongesteld moet worden, dan elke maand hoop(en voel je ineens dingen) je toch weer... 23-8 krijg ik mn kijkoperatie, heb jij dit ook gehad en hoe lang zijn jullie al bezig?

Het is zeker een gedoe, begrijp me niet verkeerd ben blij dat het er is maar al die onderzoeken en wachtlijsten duren zo lang...

18. sunshine81

@Debo, Wij zijn begonnen in sept 2009. Bij ons is duidelijk dat het aan het zaad ligt, dit is te traag en te weinig. Ze denken dat we met IUI al geholpen zijn, ik ben benieuwd, laten we het hopen. Ik heb geen kijkoperatie gehad omdat bij mij alles goed is.
    Het loslaten is inderdaad moeilijk en de ene keer gaat het beter dan de andere keer maar ja. Ik duim dat je snel meer duidelijkheid hebt.

19. Lac

Lac Actief lid

Jul 14, 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ inkie jeetje wat schrikken, ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt, ik duim voor je.
    @ sunshine succes maandag!!
    @ debo welkom, wij zijn ook december 2009 gestart, toevallig. Ik heb hier nog niemand gehoord over een kijkoperatie. Heftig hoor. Wij (dwz ik en mijn man) zijn op dit forum volgens mij de kampioen slecht zaad. de gyn twijfelde eerst of het uberhaupt zinvol zou zijn om iui te starten, maar na een proefopwerking was er net genoeg goed zaad over.
    @ naat wat een moeilijk bericht, hopelijk valt het uiteindelijk toch mee.. de onderzoeksmolen is dus nog niet afgerond, vervelend hoor, je kan maar beter gewoon weten waar je aan toe bent dan al die onzekerheid.

hier geen nieuws, groetjes
    lac

20. sunshine81

@Lac, thnx, hoeveel was er over na de proefopwerking? Hier namelijk precies hetzelfde "probleem". Het was net genoeg voor IUI, dus ik vind het wel dubbel spannend of er morgen wel genoeg ingespoten kan worden.

Share This Page