@birgitta knuffel meid. Hopelijk snel duidelijkheid @all net echo gehad en bloed prikken. Ze dacht dat mn eisprong al geweest was maar vanmiddag hoor ik het zeker Toch raar,altijd een smiley gehad van clearblue deze maand niet?
Hi allemaal, Ik had vandaag een afspraak voor hoe nu verder en mijn bloeduitslagen! De metingen waren allemaal helemaal goed! Mijn FSH was nu 6,7 en dus goed. De enige waarde die niet nog bekend is, is de belangrijkste en dat is de AMH waarde. Die bepaalt welk traject wij inslaan. Als die waarde niet oke is gaan we voor IVF want die waarde bepaalt nog veel beter dan de FSH hoe mijn kwaliteit is van eicellen meen ik. Indien die goed is, gaan we voor iui op zeker. Volgende week woensdag weet ik pas wat die uitslag is omdat ze dat maar 1 x per maand testen in 1 batch zeg maar. Ik weet dus nu nog niet heel veel meer maar die FSH was wel een opluchting. Die FSH fluctueert ook veel meer zei de arts, dan de AMH dus die waarde is beter voor t bepalen van mijn eicel kwaliteit. Maar we gaan hoe dan ook iui krijgen, ook al blijkt er bij mij verder niets te vinden. Ze vinden het toch raar dat ik een keer een te hoge waarde had vd FSH dus ze letten wel op. Had best pijn in m'n rechter eierstok en heb nog een extra echo gehad, die was goed helemaal. Wat wel grappig is dat mijn rechter de blaasjes bevat en mijn linker amper; ik heb altijd rechts pijn met ovuleren en ze kon nu ook zien dat het oude blaasje rechts zat, hij is dus de laatste x daar gesprongen! Afijn, nu is t wachten op de 14e en dan weer verder zien! Wel spannend en ook jammer want ik weet nu nog niets concreet maar de uitslagen waren goed iig!! Als we wel IUI krijgen duurt dat nog minimaal een maand of maximaal twee maanden bij drukte. Dus nu nog niet direct. Hoe groot hoorden jullie dat de kans was op zwangerschap met IUI? Wij hoorden 10% per keer... Groetjes!
birgitta@ weet je al wat meer...ik moet zo vaak aan je denken. heel veel sterkte naat@fijn dat de eerste uitslagen zo goed zijn en nu afwachten tot de volgende testen.....de kans op zwangerschap bij IUI is volgens mij 10-30% per keer,
Hi Inkietoy, het klopt wat je zegt, tegen ons zei ze dan 10% per keer en 80% kans in totaal. Dat snap ik niet helemaal bij max 6 keer maar goed.....Ik vind eerlijk gezegd 10% nog steeds kleine kans. Dan denk je: 90% kans dat het niet goed gaat Afijn we zien het wel. Hoe gaat het nu met jou?
Lac! Hoe voel jij je nu dan? Heb je al bepaalde klachten waardoor je denkt: nou wie weet dit keer raak!?.....Nog maar 5 dagen tot testen! Spannend!...
@all gisteren iui gehad op dag 21 pas Erg laat maar we wachten maar af... Letten jullie in wachtweken op jullie eetgedrag
@ birgitta ik hoop dat je stilte op ons forum niet betekend dat je te ziek of verdrietig bent om te reageren. Weet je al meer? @ annaatje ik duim voor je. Jammer dat het zo laat uiteindelijk in je cyclus was. Misschien kan je een volgende keer (mocht dit nodig zijn, hopelijk niet) met echo's laten kijken wanneer je ei-sprong valt om zeker te weten wanneer. Ik ben daarop overgestapt (ook IUI in eigen cyclus) omdat bij mij die testjes eigenlijk nooit goed testen. Misschien dat je dat bij een nederlandse gynaecoloog in de buurt kan regelen. Je kan dan ook veel beter voorspellen wanneer de IUI zal zijn. Ook handig voor je werk. Ik slik al sinds ik zwanger probeer te worden foliumzuur, verder gewoon normaal eten, gevarieerd en gezond, maar ook af en toe een snack. @naat fijn dat je uitslagen goed waren! Hopelijk die AMH ook. vervelend al dat wachten... Wij hebben te horen gekregen dat na 6 keer de kans in totaal 50% is en dat dat boven het landelijke gemiddelde ligt. En dat je de meeste kans hebt om zwanger te worden binnen de eerste 4 keer IUI. Hier vind je de kansen zoals ze bij Tilburg hebben gemeten uitgezet naar de hoeveelheid bewegelijke zaadcellen na opwerking: Resultaten IUI-behandelingen Tilburg - Fertiliteit.info En hier de kansen in het algemeen van IUI bij Tilburg: Resultaten IUI-behandelingen Tilburg - Fertiliteit.info Ik ga niet naar Tilburg maar dit vond ik wel de meest handige cijfers die ik op internet kon vinden. Ik ben de afgelopen 2 dagen helaas ziek geweest, buikgriep. 2 kilo kwijt.. dus ik heb zo veel gevoeld dat ik niet echt heb gelet op mijn andere gevoelens. Ik heb in ieder geval vandaag me weer een stuk beter gevoeld en gewoon weer naar mijn werk gegaan. Heb gevoelige iets grotere borsten, maar ik weet inmiddels dat ik dat altijd heb in deze dagen, en was vanmorgen erg misselijk, maar dat was volgens mij nog een restje buikgriep. Dus tja, niet anders dan anders. Ik ben bang dat ziek zijn niet helpt in mijn kansen... helaas.
naat@ in mijn geval was het de 3e IUI waarvan ik de laatste 2x zwanger was...dus de % kans zegt ook niet alles. en het zegt ook niets of alles goed gaat.... daar kan ik nu over mee praten... lac@ ik blijf toch voor je hopen.... Hier@ de afgelopen dagen erg ziek geweest...dan koud en weer warm en opvliegers....heel erg moe. Ik heb gewoon 2 dagen liggen slapen. nu alleen nog veel hoofdpijn... misschien dat alles er nu uit komt..ik hoop het maar...we willen graag opnieuw beginnen met een frisse start
hey danip wij zijn afgelopen donderdag naar de gynecoloog geweest om te kijken wanneer mijn eiersprong zou plaatsvinden maar we waren nog ter vroeg dus moet ik aanstaande zondag, dan zouden ze het wel kunnen zien voor onze eerste IUI. hoop dat het snel lukt ben het wachten beu. veel succes hoop voor je dat het snel raak is gr cinthia
Dank je inkie. Wat rot dat je zoveel last hebt gehad de afgelopen dagen. Ik hoop dat jullie nieuwe start binnenkort kan beginnen.
Lac hoe is t nu met je??? Al beter vd griep? En de klachten, hoest daarmee? Bedankt voor je verhaal over percentages ik zal daar ff op kijken. Vind 80% ook wel erg hoog na 6 mnd want natuurlijk is bij ons de kans 30% na 1 jaar!!!!....klopt gewoon niet. Ook wel slecht trouwens; elke keer n andere arts in opleiding en deze vrouw vroeg of we de uitslagen al wisten vh sperma ( eh ja al 4 maanden terug of zo!) en ik was twee keer zwanger geweest blijkbaar.. Grappig, het was toch echt maar 1 keer!.... Slecht gelezen mijn file en ik vind dat niet echt netjes: typisch de zorg van tegenwoordig en ik vind dat heel onoplettend over komen. Je bent en lijkt maar n nummer.. X
Vandaag weer start van ongesteldheid bij mij. Kutzooi.:x De buikgriep is over, maar nu weer dit. Bah. Vervelend dat je zo slecht wordt geholpen in dat ziekenhuis Naat. Bij ons zijn er 2 ervaren gynaecologen die de fertiliteitspoli samen doen. Heel prettig, veel kennis van zaken en vriendelijk. Ik ben wel erg tevreden.
lac@ wat vreselijk voor jullie: weer niets!!! maar met goede hoop naar de 3e poging naat@ ja dat verhaal van het ziekenhuis kennen wij ook heel goed....we hebben zelfs artsen gehad die vroegen wat we kwamen doen??? die wisten helemaal niets van cristan zijn historie...we waren de behandeltijd al kwijt aan het uitleggen ervan. hier@ alles gaat steeds beter,maar het blijft rustig aan de conditie opbouwen....hopend dat mijn ongi snel komt, want dan komt mijn nieuwe poging IUI/IVF ook sneller dichtbij.
Wat vroeg, drie dagen te vroeg! Is het geen ander teken?..... Ja ik word niet slecht geholpen maar gewoon niet altijd even zorgvuldig. Liefs
Bedankt Inkietoy. Succes met je herstel. Ik hoop dat je ongesteldheid snel komt. Tja Naat het klopte wel, vandaag weer een definitieve CD1, ik geloof dat door de IUI pregnyl prik mijn cyclus iedere keer een dagje korter is dan mijn gewone cyclus. Maar weer vrolijk op naar IUI poging 3. Helaas niet deze maand waarschijnlijk want ik ben er niet tijdens mijn ovulatiedagen.
Bedankt naat, ben wat minder van slag dan de vorige keer, ik had het dit keer wat meer verwacht. pregnyl is zwangerschapshormoon. Dat spuit ik 1x/ IUI cyclus 1 dag voor de IUI om de eisprong te stimuleren en daarmee precies op het goede moment de IUI te doen. Maar dat is dus blijkbaar 1 dag voordat ik normaal een hormoonpiek zou hebben.
Hoi hoi meide Ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, maar ik heb geluk dat het vanzelf is afgevloeid. Veel in het ziekenhuis geweest, voor bloedprikken hcg en echo's. Maar kunnen nu na aantal weken opgelucht ademhalen. In oktober als mijn volgende cyclus begint dan kan ik weer met hormonen b eginnen. Dus gelukkig en goed eind aan minder goed nieuws. Blijven positief.
Lieve dames, Mijn uitslag vandaag gehad. Mijn AMH is 0,39 en dat is niet goed. Dit houdt in dat wij IVF gaan krijgen, als we daar helemaal uit zijn, mijn vriend en ik. Ik wil er wel voor gaan maar hij wil graag nog e.e.a. horen en dat is natuurlijk alleen maar goed. IUI zit er dus voor ons niet in en ik zal dus niet meer vaak op dit forum te lezen zijn, omdat ik die stap oversla....ben er geschrokken van en moet het even een plek geven....
birgitta@ inderdaad is het positief nieuws met een beetje een ruw randje.....ben wel erg blij dat alles met jou goed gaat. en dat je snel weer mag beginnen Naat@ dat is niet de uitslag die je had verwacht en dat komt erg hard aan....geef jezelf even wat tijd om het te verwerken en dan kijk je er misschien wat positiever tegenaan.....ik hoop toch in de toekomst nog wat van je te horen..... hier@ nog steeds aan het wachten op mijn ongie.....heb nog steeds geen symtonen dat het snel gaat komen.... afwachten maar.....