Hallo meiden, Even voorstellen, ik ben Valeria ben 26 en wij proberen al 4.5 zwanger te worden. Helaas net als bij vele is dit iets wat niet zomaar wil lukken ondanks dat wij beide kern gezond zijn. Na wat moeilijke tijden zijn we nu dan eindelijk met de iui begonnen. Op dag drie van de menstruatie naar het ziekenhuis voor de echo en vervolgens 4 dagen aan de puregon, daarna weer een echo en er was 1 folikel 19mm. 09-09 heb ik pregnyl gespoten om 23:00 11-09 om 11:30 vond de iui plaats Ik zit nu dus pas op me 4de wachtdag. Het is allemaal zo spannend. Ik hoop dat we via deze weg elkaar kunnen steunen. Liefs Valeria
Inkietoy dank voor je reactie! Je bent toch niet zwanger?? kan dat lichamelijk gezien?? Of is dit na alle ellende de eerste keer dat je ongesteld moet worden? X
valeria@ welkom bij de club...we zullen voor je duimen naat@het voelt niet als zwanger zijn. en misschien kan het wel, maar ik denk dat mijn lichaan noig aan het bijkomen is van alles......we wachten maar af. hier@ vandaag maar weer een weekend geboekt op een recreatie park in belgie.....dus de aankomde vakantie zit nu al vol.......
Bij mij weet ik het nog niet. Heb net HSG gehad en bij de volgende afspraak (volgende week) kijkt mijn gynaecoloog wat te gaan doen misschien wel IUI. Ik ben benieuwd.
@ Lieve Sugar: je weet he meid wat ik gezegd heb. 1e IUI en hoppa het plakt en dat geld natuurlijk ook voor alle andere lieve dames hier.....
Hey meiden, ik ben weer terug van vakantie, hebben een heerlijke vakantie gehad met heel veel zon, zon en zon. Het is nu gewoon koud hier hihi @Birgitta, oh nee, wat lees ik nu! Wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte en een dikke digi knuffel. @Naat, oh jee, dat is niet zo best. De kans met IVF is wel veel groter maar het is toch even moeilijk. Je kan natuurlijk gewoon me blijven kletsen hoor, ik heb een gevoel dat wij ook die kant op gaan. @Inkie, heb je al iets gespot? Hoe voel je je? Het zal toch ook wel een beetje raar zijn na al het gedoe van de laatste tijd. @Lac, wat vreselijk balen dat je weer ongi bent geworden, sterkte en op naar de volgende, pfff. @Valeria, welkom en succes met wachten Meiden, het wordt wel eens tijd voor heel goed nieuws!!!!! Hier is het ook wachten op mijn ongi die zeker weten gaat komen en dan op naar IUI nummer 2, we wachten het af.
Jee, een paar dagen niet gekeken en wat een hoop dingen om op te reageren. @ Birgitta gelukkig dat je niet geopereerd hoefde te worden. Ik ben blij dat je hebt gereageerd, want begon me al zorgen te maken. Erg naar dat je dit hebt meegemaakt, maar wel hoopvol dat er een zwangerschap heeft kunnen ontstaan. Ik duim voor je. @ naat, wat een slecht nieuws. Ik snap dat jullie daar beiden even over moeten nadenken en het moeten verwerken. Ik hoop, net als inkey dat je wel bij ons forum wil blijven posten hoe het met je gaat. Veel sterkte en natuurlijk veel succes. @ inkeytoy, wat vervelend dat je ongesteldheid zo lang op zich laat wachten, je lijf heeft heel wat te verduren gehad blijkbaar. Oh wat kan wachten toch irritant zijn. Ik hoop dat het niet te lang meer hoeft te duren, je hebt al wel genoeg voor je kiezen gehad. Goed dat je weg gaat, was dat ook een vakantieveiling? @valeria, veel succes! @sugablossom spannend! Hier geen nieuws, ik zit deze maand uit, volgende maand weer een nieuwe IUI poging, maar deze maand lukt dat praktisch niet. Dus even pauze, is eigenlijk niet zo erg eerlijk gezegd. @ sunshine, hoe is het met je? ik zie dat je ook leest.
ha sunshine, leuk dat je er weer bent. We hebben synchroon gepost ! Fijn dat je weer terug bent. Ik ben het helemaal met je eens, het is weer tijd voor goed nieuws. Ik heb mijn hoop op jou gericht ! Ik heb eigenlijk al sinds de start van de onderzoeken het idee dat wij uiteindelijk ICSI nodig hebben, dus naat ik geloof dat iedereen het erover eens is dat we willen dat je hier blijft schrijven!
Lief Lac! Doe ik! Dus IVF ers zijn hier ook welkom?! Wel fijn want op de meeste subforums kom je er niet meer tussen waar al maanden gekletst wordt! Dus is goed ik blijf gezellig hier rondhangen! Sunshine wat leuk je weer te lezen! Vroeg me af al waar je was!! Inkietoy al iets bekend?... Valeria, welkom! 4,5 jaar pff wat een tijd al!!! Ik vind 1,5 al zo lang !!!! Lac jij klinkt wel relaxed ook als t niet lukt! Knap! *knikt instemmend*!
Hier is de ongi gisteravond doorgebroken dus op naar IUI nummer 2!!! @Naat, ik heb het gevoel dat ik ook naar ICSI ga uiteindelijk dus blijf maar lekker kletsen hoor, kan je ons alles vertellen
jammer sunshine, definitief mislukt. Ik hoop dat je volgende poging slaagt. Inkey wat vervelend. Heeft de gyn gezegd hoe lang het kan duren? Naat ik lijk wel relaxed misschien, maar dat ben ik zeker niet. Maar ik moet zeggen dat ik wel rustiger ben dan na mijn eerste mislukte IUI. De relatiestress begint ook wat af te nemen. Goed praten helpt gelukkig. Ik kan niet anders dan proberen toe te laten dat ik de controle hierover niet heb. Maar lastig is het wel. Ik hoop nog steeds op een gezin met 3 kindjes, maar ik ben al blij als het lukt om 1 kindje te krijgen. Ik heb veel geluk met alle andere dingen in mijn leven, ben gezond, heb een lieve leuke man, heb een leuke goede baan, een leuk huis, misschien is het voor mij wel een wijze les dat dit niet lukt zoals ik het wil. Maar ik wou dat ik kon spijbelen van deze les.
Grr ik heb al twee keer geprobeerd te antwoorden maar ging iets mis! Hier voor de derde x mijn reactie Lac meid ik snap je zo goed! De ' je moet het loslaten' zin is bij mij ook al vaak gevallen (door anderen:x!) en begint bij mij te irriteren. Dit proces is 1 loslaat proces waar ik in 1,5 jaar tijd al veel van geleerd heb!! Ik denk dat mensen die dit ook meemaken het beste snappen wat dit is en wat voor een proces dit is. Ik kan oprecht zeggen dat ik de dwang, het zwanger perse willen raken kwijt ben, maar de wens is niet weg, dus wat is loslaten in deze? Er zijn vele gradaties van loslaten en je komt elke keer in andere fases terecht. Ik vind t al heel knap wat jij nu ziet en erkent en de rest komt vanzelf. De natuur en een kind valt niet te dwingen, daar ben ik nu achter. En dat geeft gek genoeg ook n beetje rust soms. Nu bij ons is IVF wel een laatste redmiddel en daar ben ik wel n beetje ongerust over dat het als dat niet lukt klaar is maar aan de andere kant blijf ik vertrouwen dat dat kindje wel komt als de tijd rijp is. Dat moet namelijk ook zo zijn denk ik zelf.....blijf vertrouwen, je ziet toch hoe je je zelf aanpast aan wat je eerste beeld was van drie kids en hoe je nu al blij zou zijn met 1! Inkie hoest nu met jou? Al ongesteld? Sunshine wat balen zeg voor je. Gaat het wel met je nu? Waarom denk jij dat iui niets gaat worden en icsi wel? Xx
@Lac, het is ook allemaal zooooooooo moeilijk en iedereen denkt het beter te weten. Je "moet" dit, je "moet" dat. Ik MOET helemaal niks, grrrr:x. Om gek van te worden. Loslaten is ook zo'n leuke ja, gelukkig hebben we hier elkaar en weten precies wat het allemaal inhoudt helaas. Kom hier maar lekker klagen hoor Doen we met je mee hihi. @Naat, ja hoor, het gaat prima. Hebben op vakantie expres niet geklust en een rustmaand ingelast. Ik moet eerlijk zeggen dat dat ook wel eens lekker is. Ik wist dus ook zeker dat ik ongi ging worden. Ik weet het niet, vanaf dat we een half jaar "bezig" waren wist ik dat het niet spontaan ging lukken en wij erg veel hulp nodig zullen hebben. Tot nu toe klopt dat dus jammer genoeg. Ik hoop dat we met IUI wel geluk mogen hebben maar anders probeer ik maar positief te blijven denken dat IVF/ICSI meer kans geeft. Hoe voel jij je overal onder dan??
Hi Sunshine! Tja ik voel me onzeker, geen idee wat me te wachten staat en ergens lijkt het alsof ik dat hele IVF niet ga doorlopen...gek hè? Maar niet dat ik nu denk dak zwanger ben maar ik heb helemaal niet het gevoel dat ik dat traject ga beleven, dat is een instinctief gevoel overigens, nergens op gebaseerd maar ik hoop uiteraard dat het klopt ! Ik heb al zo veel doorlopen en geleerd van mezelf en over mezelf en aan mezelf gewerkt waardoor ik wel het idee heb dat het kindje wellicht de ruimte heeft om te mogen komen, dat er veel nodig was nog voordat het zo ver is, mag zijn. Maar wellicht zit ik er naast, das het lastige als het jezelf betreft! Intuïtie is wel iets waar ik op vertrouw!... Hoe sta jij tegenover IVF? En je vent ? heb jij ook al bloed onderzoek gehad met al die hormoonwaarden? Hoe was dat bij jou? X
Poging 1 iui met donorzaad mislukt Ik doe het eerst 6 keer zonder hormonen Wat is pregnyl precies en wanneer moet je dit gaan doen? Bij mij is daar nooit over gesproken
@Naat, het is allemaal niet zo vreemd hoor. Pas op het moment dat ik mijn eerste IUI had gehad, begon het echt tot me door te dringen dat het spontaan dus echt niet zal lukken. Dat hakte er wel even in maar tegelijkertijd was ik blij dat er eindelijk iets ging gebeuren en er weer hoop is. Best moeilijk allemaal he?! Ik hoop dat we het met IUI kunnen redden en heb nog geen bloedonderzoeken gehad. Aan de ene kant klinkt het zo definitief de laatste kans op een kleine en aan de andere kant is de kans dat het lukt veel hoger dan bij IUI of wat dan ook. Ik weet het soms ook niet meer:x @Vlinder, spannend hoor, ik duim voor 1 poging @Annaatje, balen dat de eerste poging mislukt is zeg!!! Mag je wel meteen door met de volgende of moet je een cyclus wachten ofzo? Ook ik doe het zonder hormonen.
Dames zit een week voor NOD en heb vandaag bloedverlies!! Ik had al de hele tijd zo'n pijn in mijn liezen en steken dat ik dacht, pff ik hoop dat dat een innesteling is en nu had ik net in mijn onderbroek wat vers bloed verlies en net bij het afvegen roze!!! Dat heb ik echt nog nooit gehad!!!!!!! Ik hoop zo dat dit dan een innesteling is!!! Ik heb nu wel even goede hoop!!!!....Ergens wel beetje bang dat het iets is omdat ik die lage AMH waarde had enzo en dat er iets anders is maar ik wilde dit wel even op het forum melden en hoor graag jullie reactie! xxx