Wie gaat er ook bijna beginnen met iui?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door danip, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judith1981

judith1981 Bekend lid

1 dec 2010
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Mag ik me hier melden? Wij beginnen over een paar weken met IUI in een gestimuleerde cyclus (injecties) omdat het zaad van mijn man niet zo goed is. Bij mij is verder alles goed, heb vandaag een hsg onderzoek gehad (auwwah ;) en dat zag er ook goed uit. Mijn gyn is echter van mening dat we toch de meeste kans hebben met behulp van een gestimuleerde cyclus. Nu afwachten tot ik weer ongesteld wordt en dan beginnen met de injecties. Ik vind het allemaal superspannend, maar ben ook heel erg blij dat de behandelingen starten, want steeds die teleurstellingen begin ik zwaar te vinden. Hoe ervaren jullie de IUI behandelingen? En dan vooral emotioneel?
    Heel veel succes voor jullie allemaal!

2. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ inkie ja zeker wachten is niks. Mooi dat de echo goed was...

@ Judith. welkom hier.
    Het is heel erg wisselend vind ik.
    Ik was de hoop een beetje verloren en kreeg weer hoop met de start van IUI, en als je hoop hebt doet ongesteld worden weer wat meer pijn. Het is ook erg spannend, en ook wel een vreemd idee. Beetje genant ook soms, om zaad weg te brengen en op te halen.

3. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

@Lac en Inkie, pffffff, is de tijd nou nog niet voorbij:(
    Het schiet echt niet op, nu wel lekker weekend.

@Judith, welkom, ik heb hetzelfde als Lac, de wachtweken lijken alleen wel veeeeeeeel langer te duren, pfff. Als het bij ons nu weer mislukt gaan we ook injecteren, hopelijk helpt dat iets meer. Ik hoop dat het snel raak mag zijn.

@All, ik moet morgen op kraamvisite, ging ik gister een kado kopen, was ik gewoon in een keer heel erg verdrietig toen ik kleertjes aan het kijken was enzo. Dat viel even zwaar tegen zeg!! Zie gelukkig niet op tegen morgen!

4. inkietoy

inkietoy Actief lid

1 jul 2011
    415
    0
    0
    administratief medewerker
    grootebroek
    judith@ welkom hier bij ons cluppie
    in mijn geval heb ik bij iedere iui poging opnieuw de hoop dat het dit keer wel lukt en ik zal die hoop nooit opgeven.
    Natuurlijk is het een hele grote teleurstelling als een poging niet lukt, en ieder verwerkt dat op een eigen manier.
    veel succes met jullie poging en blijf lekker schrijven hier....

5. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hallo allemaal,
    Judith welkom! Ik ga IVF ondergaan dus ik val een beetje erbuiten maar ik klets een tijdje al mee dus ik blijf (op uitnodiging:D) gezellig mee babbelen van tijd tot tijd.

@Sunshine: meid wat moeilijk ik snap je zo goed!! Ik had ook ineens van de week dat ik volschoot met een vriendin die zwanger is aan de telefoon die eea vertelde (ging niet eens lekker met haar maar ik dacht ineens: bij jou KAN het niet lekker gaan OMDAT je zwanger bent en bij mij is er niet eens iets....:(:(:() dus ik volg je helemaal. Terwijl ik baby's vasthouden ook gewoon leuk vind dus het zijn echt momenten, momentopnamen die heeeel normaal zijn voor ons dus ik knuffel bij deze jou even!!! :)

@Lac: gaat ie nog een beetje daar!???

@Inkie: ja natuurlijk heb je hoop dat mag je ook blijven houden want ik roep altijd maar: hoop doet leven! ;) Hoe gaat het verder?

@Hier: heel gek, vandaag al mijn positieve (en laatste natuurlijke) ovulatietest gehad!! Dag 11! Maar weten jullie hoe dat komt? Ik was de laatste cyclus dat heb ik denk ik wel verteld hier, zo aan het rommelen. Ik was al 5 dagen eerder aan het bloeden bruin, vers, dan weer niets. Nu doe ik dus vandaag maar s een ovulatie testje (begin altijd rond dag 10( en kabam! Een vrij positieve test!...:$ Had ik niet verwacht maar gelijk na het in de urine houden zag ik al vaag die streep opkomen....! Vandaag wel gelijk geklust ;) en morgen weer wat mij betreft! :p

Maakte me dus wel zorgen eerlijk gezegd een beetje: mijn cyclus lijkt onregelmatiger.....komt dat door die lage AMH? Ben er wel een beetje bang voor.....:(
    Afijn dat was weer mijn nieuws...o nee! Nog een nieuwtje: heb gisteren prikinstructie gehad en daar een tijd gezeten. Was erg interessant en heb al een naald in eigen buik gestoken! Best knap vond ik! Nu de medicatie halen (vandaag bestellen bij de apotheek) en dan deze cyclus nog even afwachten en dan gaat het beginnen!.....Spannend!!!.....

6. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    nog maar een paar daagjes wachten en ik weet weer waar ik aan toe ben... woensdag. Ik heb de gewone eind van mijn cyclus dingetjes, dus nog niets van te zeggen...

morgen ook kraambezoek sunshine :), ik vind het erg leuk, maar idd in de winkel is het naar. Ik merk dat ik graag naar babyspulletjes kijk (ook op internet) maar dat ik mezelf daar erg mee kwel. dus heel herkenbaar.

naat goed bezig!! Is het niet gewoon de stress dat je cyclus zo raar was? Goed dat je jezelf geprikt hebt! Dat moet je nog vaak doen, dus als je dat lukt is het wel erg fijn.

7. judith1981

judith1981 Bekend lid

1 dec 2010
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de welkomstwoorden dames. Fijn om deze lastige tijd samen te kunnen delen, misschien maakt dat het makkelijker. Dat wachten na IUI lijkt me inderdaad erg frustrerend!

Pfft kraamvisite. Ik merk dat ik de visite zelf wel nog erg leuk vind, maar het cadeautjes kopen is inderdaad wel lastig. Ik merk dat ik het vooral heel moeilijk vind als iemand in mijn omgeving vertelt dat ze zwanger is. Dan denk ik echt: waaaaaaaaaaarrrom wil het bij ons nou niet? Vast heel herkenbaar voor jullie ;)

@Naat: ik hoop dat IVF snel werkt bij jullie. Interessant van die prikinstructie. Ik krijg die van mij op dag drie als ik weer ongesteld word.

8. sunshine81

@Lac, hoe gaat ie bij jou? Heb je al een vermoeden?

@Inkie, succes morgen bij je echo, hopelijk zijn ze goed gegroeid!

@Kraamvisite, tja het was heel erg leuk maar ook confronterend. Ook ik heb er meer moeite mee als iemand verteld dat ze zwanger zijn dan wanneer ze bevallen, dan kan je je er al maanden op voorbereiden. Maar die babyspulletjes.............pffff.

@Naat, spannend hoor dat prikken, het komt dan zo dichtbij he?! Dat is het enige waar ik niet tegenop zie, prikken, maar dat komt ook omdat ik al jaren elke week moet prikken in mijn buik.
    Hopelijk is het helemaal niet nodig en gebeurd er een heel groot wonder. Het kan best dat je cyclus een keer onregelmatig is hoor, ik zou me er niet zo druk over maken en anders zou ik als ik jou was de arts een keer bellen. Mijn cyclus varieert van 26-32 dagen en dat noemen ze ook nog regelmatig:(

@All, hier weet ik het deze keer echt nog niet. Het enige rare is dat mijn borsten helemaal niet zoveel pijn doen wat normaal al meteen na mijn eisprong is en ik heb voor de tweede keer de afgelopen 1,5 week een gesprongen ader in mijn oog. Dit had ik nog nooit gehad. We wachten nog maar errug ongeduldig af:D

9. inkietoy

inkietoy Actief lid

1 jul 2011
    415
    0
    0
    grootebroek
    naat@ ja jezelf prikken is heel raar... maar het komt elke maand weer terug, dus als het lukt is het meegenomen.
    en van je vroege cyclus moet je niet te veel stil staan.. ik ben soms ook wel een dag of 4 te vroeg of te laat....niets om je druk over te maken.

lac@ we duimen voor je.....tot woesdag

judith@ ja. gisteren zei een vriendin van mij dat ze 10 weken zwanger was en ze heeft al een zoon van 20 maanden...ja het was nog niet gepland zei ze.....maar ja het gevoel dat ik kreeg was zoiets als....waarom zij nou wel en ik nog steeds niet!

sunshine@ je hebt rare symptonen.....wachten duurt zo lang

hier@ alles gaat z'n gangetje en morgen de 2e echo
    verder voel ik mij prima

10. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Inkie en dames,
    Ik maakte me niet zo zeer zorgen over het vier dagen eerder (wat zeg ik 5) maar over het feit dat ik al die dagen zo vaag bloed verlies heb. Kijk dat het soms schuift is tot daar aan toe (want dat heb ik hooguit met 2 dagen al mijn hele ongesteld leven) maar dit is voor mijn doen erg extreem hoor! Zeker ook na die ene innesteling die ik vermoed te hebben gehad. Ik menstrueer al 20 jaar en dat heb ik dus nog nooit gehad in al die tijd. Dus het is niet gewoon voor mij en in het licht van de AMH die slecht was, maak ik me wel degelijk best een beetje zorgen. Dat het verval ingezet is al zeg maar nu......

Verder kan ik enkel duimen voor onze Lac en Sunshine! xxxx

11. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Lac, nee het was echt niet de stress denk ik. Het was gewoon zo raar omdat ik ook totaal geen menstruatie krampen heb gehad tot aan de dag van NOD. Dat is normaal ook wel met de spotting maar gewoon niet zo lang. Das alles. Maar ik maak me wel zorgen (zie vorige post)....

Ik duim voor je! En heb je nog bepaalde klachten die positief klinken in alle opzichten!??? :)

12. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ naat, vervelend joh.
    @ sunshine, mmm bij jou weet ik het ook niet goed, inderdaad vreemde klachten...
    @ inkie succes morgen!

Hier was de kraamvisite geweldig leuk. Maar maakt de wens alleen maar weer groter...
    Voel me niet echt anders dan anders, maar ook nog geen tekenen dat de menstruatie er aan komt. snel meer nieuws... ons geduld wordt weer op de proef gesteld.

13. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Sterkte!!! X

14. sunshine81

@Naat, als ik jou was zou ik even een belletje doen naar het z'huis dan weet je ook waar je aan toe bent en kan het je een beetje geruststellen.

@Inkie, hoe was je echo?

@lac, hoe is het bij jou?

@All, hier is het eerste rood alweer gespot en de buikpijn begon ook vanmorgen:x Pffffff, waarom is het nou weeeer niet gelukt?!
    Morgen hebben we een afspraak met de gyn om het vervolg te bespreken, ik ben benieuwd!!!!!

15. inkietoy

inkietoy Actief lid

1 jul 2011
    415
    0
    0
    grootebroek
    sunshine@ ik kan niet meer zeggen dan dat ik dit zwaar k*t vind voor jullie....succes morgen met het gesprek

lac@ hoe gaat ie bij jou......al tekenen van ?????

hier@ gisteren de echo was goed....maar opeens snel gegroeit
    dus om 17:00 uur pregnyl geprikt en woensdag insim.
    dus hopelijk gaat het dit keer wel lukken.
    duimen maar

16. sunshine81

@Inkie, spannend, ik ga heeeeeeeeeel hard voor je duimen.

@Lac, heb jij wel goed nieuws? Ik hoop het zo voor je........

Ik ga deze cyclus ook beginnen met hormonen, het voelt een beetje als nieuwe hoop! Mijn ongi moet nog even doorzetten en dan op dag 3 beginnen met hormonen. Hoeveel moest jij spuiten Inkie?
    Op dag 10 de eerste echo en dan kijken wanneer de pregnyl moet. Best wel weer spannend, ik hoop dat dit wel voldoende is.......

17. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Hi Sunshine, meid wat een SH.T situatie!!! :( Weer een teleurstelling he!?....Ik heb vandaag weer vergeten te bellen en morgen moet ik werken dus dan red ik het ook niet...stom!....Dan donderdag maar even hoor. Is het inmiddels trouwens al doorgezet? Wel vroeg al 4 dagen van te voren!??? Dus jij begint ook met hormonen!? Waarom eigenlijk? Hebben ze gekeken bij je of krijg je zomaar een standaard hoeveelheid di je moet nemen?...

Lac, het is stil!??

Inkie, gaat dus goed allemaal met de hormonen, de inseminatie dus nog weer nu. Spannend!!! Sterkte!

Hier alles rustig. Ei net gehad en nu weer afwachten, laatste ronde op de natuurlijke wijze (voorlopig)!....
    X

18. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allen.
    Vervelend sunshine.
    Hier ook eerste bloed ontdekt.
    Ik had goede hoop. Maar helaas opnieuw ws geen geluk.
    Morgen meer duidelijkheid.
    bluh. Kut dag.

19. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    :(:(:(

20. sunshine81

@Naat, nee het is nog niet door gezet maar ik begin altijd een paar dagen van te voren met bloed tijdens afvegen. Heb het gister wel gevraagd aan de gyn en dit was heel normaal dus dat zal dan wel. Ik begin met hormonen omdat de eerste 3 pogingen zonder mislukt zijn. De hormonen zorgen ervoor dat de follikels gestimuleerd worden en dan pregnyl voor heftiger eisprong als ik het allemaal goed heb begrepen. We wachten het af.
    Ik hoop voor jou dat het toch stiekem gelukt is!!!

@Lac, K*T zeg! Dikke knuffel

Deel Deze Pagina