Denk dat het zeker de moeite waard is inkie. Wat je zegt: al 12 dagen hormonen! Pff! Ik hoop dat t de moeite is geweest!!!! Sterkte!!!! Xx
Ow Lac dat zou jammer zijn! Ik hoop nog altijd op n innesteling! Sunshine ga je in het Umc voor de IVF avond, daar waren wij ook toen. Confronterend was het ik wilde t eerste half uur een potje janken omdat t zo op me af kwam. Sliep die nacht ook heel slecht en paniekerig! Kleine waarschuwing omdat t dan ineens duidelijk wordt ; of iig voor mij) wat t nou inhoudt! Mail me voor vragen etc oké? Liefs!
sunshine@ je speech heeft geholpen...ze zitten er nog!!! en nu is er één 17 mm dus morgen pregnyl en donderdag insim. duimen maar..!!!
@inkie wat goed dat ze er nog zitten. Ik zou ook niet overslaan hoor. Gewoon ervoor gaan!! hier zet de ongi nu door. Dus ik heb woensdag alweer een afspraak bij de gyn. Op naar poging 6 (poging 2 met hormonen)... Ik hoop trouwens dat het allemaal een beetje opschiet want ik ga er toch vanuit dat we ICSI nodig hebben en ik wil wel graag 3 pogingen kunnen doen die vergoed worden. Hebben jullie enig idee hoe lang het duurt per ICSI poging?
@Inkie, kijk dat willen we horen!!! Dit is echt een superei..... Ik ga duimen......... Goed dat je deze doorzet, je hebt niet voor niks al dat gezeur aan je lichaam gehad deze maand! @Lac, oh nee, niet weer, het is niet eerlijk he?! Mijn cyclussen worden ook verkort door de hormonen (26 dagen). Ik kreeg al steeds een nieuw recept mee voor als het zou mislukken. Ik hoop dat de volgende IUI raak is en ICSI je bespaart blijft. Dikke knuffel voor jou Hoe bedoel je trouwens hoe lang het duurt? De behandeling is precies hetzelfde als bij IVF... @Astarte, ja ik ga naar het UMC, ben benieuwd. Het toevallige (of niet) is dat mijn zwager en schoonzus hetzelfde probleem hebben en daar ook zijn geweest dus ik heb al vanalles gehoord. Wel denk ik inderdaad dat het dan in een keer "echter" is. We zien het wel, van mij hoeft het niet zo heel erg maar voor manlief vind ik het wel belangrijk. Praten doet ie er ook zelden over dus.... Thnx voor je aanbod, ik zal het onthouden
Hallo, ik zou graag mee willen kletsen in dit topic. Ben vandaag ongesteld geworden en krijg deze cyclus me eerste IUI. Moet op dag 3 (woensdag) naar het ziekenhuis voor een echo, bloedprikken en prikles, want moet menopur gaan spuiten. Waarom maken ze op dag 3 al een echo? De vrouw aan de telefoon vertelde me dat ze daaraan kan zien of we deze cyclus kunnen starten.
Lac meid wat balen, ik hoopte toch voor je!!! Sterkte....en kusjes Inkie, voor jou wel goed nieuws....! Ik ben blij voor je....op naar een 2012 baby!!!!!!! Sunshine, oke gelukkig, dan valt het wellicht mee. Ik vond de terminologie niet zo prettig overkomen soms, zo klinisch en koud....een probleem wat we wel vaker tegenkomen in het ZH wezen helaas....... @gelukkig: welkom hier. Ik ben minder op dit topic te vinden en laat de vragen beantwoorden door de andere dames!
@ astarte thanx voor je steun. Fijn dat je nog zo met ons meeleeft @ sushine jij ook bedankt voor je lieve woorden. Ik bedoel met hoe snel het gaat met ICSI hoe lang je na een mislukte poging moet wachten voor je een tweede poging krijgt. (ook dat zal met IVF het zelfde zijn) maar ik vroeg me af of je bijvoorbeeld in een half jaar je 3 pogingen al achter de rug kan hebben. (hoop het niet dat ik een 3de poging nodig heb, maar vroeg het me gewoon af) @ gelukkig, de echo de derde dag is om te kijken of je een cyste hebt in een van je eierstokken, dan kan je namelijk niet starten en moet je een cyclus overslaan. Is die cyste er niet dan kan je die dag beginnen met spuiten. Ik heb die derde dag echo ook a.s. woensdag, toevallig, gaan we precies gelijk op Wat is er bij jullie aan de hand? Is er een verklaring voor verminderde vruchtbaarheid?
sunshine@ nee niet toch!!! hoop dat de volgende poging IVF wel aanslaat bij je succes in het UMC....hoop dat je vragen worden beantwoord. gelukkige@ welkom bij ons cluppie!!!! de 3e dag echo heet uitgangsecho en het is zoals lac heeft omschreven....ik hoop dat alles er goed uitziet en dat je mag starten met menopur( heb ik ook). De prik les valt wel mee, maar je moet even je natuurlijk drang om jezelf te prikken laten varen....het doet geen pijn veel succes. hier@ vanavond mijn pregnyl zetten. en dan donderdag voor insim.....ik heb een goed gevoel hierover duimen dat deze raak is. ohja sporten gaat goed nu al 2x geweest en morgen zwemmen. 2 kg is eraf.....wellicht eind van de weer nog iets meer....
Goedzo Inkie! Sporten en een positief gevoel = super! Ben benieuwd morgen! Hoe laat moet je? Hopen dat manlief goed produceert!!
wow inkie dat gaat goed met afvallen en sporten!! you go girl! Succes morgen!! ik duim voor je! hier vanmorgen naar de gyn geweest. Hij telt onze vorige poging inderdaad niet mee, dus nog 3 x IUI met hormonen te gaan (als mn manneke niet nog een keer te weinig inlevert, want dan gaan we vrolijk nog een maandje langer door). Hij blijft positief onze gyn over onze kansen. Naja, dan ga ik er ook maar weer voor, hij zal het wel weten. De dosis puregon is omhoog gegaan naar 75+. Maandag weer controle. Hoe ging het bij jou gelukkig?
Ik ben vandaag dus voor de echo geweest en het ziet er goed uit dus we gaan starten met de 1e IUI. Heb net me eerste menopur injectie gezet, vond het doodeng en het duurde een half uur voordat ik de prik zette. Durfde echt niet hahah. Nu moet ik maandag terug voor een echo. We lopen gelijk dus. Moet je straks om de dag komen voor een echo?
dames@ vandaag insim gehad met een productie van 8 miljoen..zwemmers....alles is goed gegaan..testdag is dus 16 februari duimen maar!!! lac@ wat een goed nieuws dat die poging niet wordt meegeteld...nu maar hopen dat de volgende poging raak is... is verhoging van het hormoon een goed teken?? gelukkig@ binnen een half uur!!! dat is snel voor een eerste keer = super girl!!! ik weet nog dat ik er bijna een uur over deed toen ik mijn eerste pregnyl moest zetten... maar als je het vaker moet doen..zoals nu met de menopur dan doe je het in een halve minuut....komt dus helemaal goed met jou. en de hoeveelheid echo's is volgens mij iedereen anders maar gemiddels 2 tot 3 echo's per cyclus.. Beginnend bij de 1e vanaf dag 10 / 2e=dag 13 / 3e= dag 15 daarna pregnyl en als laatste insiminatie. En dan de 2 wachtweken( de langste weken die er zijn...want dan mag je testen) heel veel succes deze maand...en we gaan ook voor jou duimen
@Inkie, JIPPIE, 8 miljoen, dit wordt hem (of haar natuurlijk). Zoveel hebben wij nog nooit gehad hihi. Sterkte in de komende wachtweken. Veel afleiding plannen. Ik ga heeeeeeeel hard duimen!! @Gelukkig, fijn dat jullie gaan starten maar ook heel spannend. Het is dan zo definitief he?! Het spuiten wordt al heel snel iets wat er bij hoort.... Succes @Lac, fijn dat ie de vorige poging niet meetelde, scheelt weer een maand. Positief blijven is soms moeilijk maar als hij het zegt zou ik het maar geloven. Dikke knuffel @All, hier vanavond de info-avond in het UMC voor de IVF. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat. Zullen wel veel mensen aanwezig zijn.
@ gelukkig, ja inderdaad we lopen precies gelijk. Ik heb ook iedere keer 2 tot 3 echo's per cyclus. Ik had de vorige keer rond dag 11 de inseminatie. het ligt er helemaal aan hoe jij gaat reageren op de hormonen. Het prikken went echt. @ inkie 8 miljoen!! wauw super goed!! Nu weer dat ellendige wachten.... over de vorige keer niet meetellen..eerst had ik zoiets, dan duurt het nog langer voor we echt kans maken dat het lukt. Omdat ik niet zoveel vertrouwen erin heb, maar ik moet zeggen door die positivo van een gyn kijk ik er al weer anders naar. De verhoging van de hormonen is om dat ik vorige keer 1 eitje kreeg ipv 2 tot 3 die hij wilde. @ sunshine veel succes vanavond! Hopelijk niet al te confronterend. Laat je weten hoe het is gegaan?
Ja sunshine het is erg druk daar (iig toen wij gingen!..) en dus ook t gevoel dat je zeker niet de enige bent!.. Succes ermee nu (je bent daar nu)!!! Inkie, goed nieuws nu maar hopen dat er tussen die 8 miljoen 1 snelle goede zwemmer zit!!! Lac, sterkte met alles! Hier alles oké. Toch afspraak voor nekplooi meting want wilde man lief toch wel.. Voor mij hoefde t niet... Maar oké....en volgende week nog 1 x nr ZH voor echo... X
lac@ blijf positief!!!! dan gaat het zeker lukken. hopelijk dan met meer eitjes.. sunshine@ hoe was je avond??? ben je wijzer geworden of ben je overdonderd door alle info die je daar kreeg??? astarte@ ik heb ook een nekplooi meting laten doen bij mijn eerste zwangerschap....ik ben achteraf wel blij dat ik het heb laten doen...als de kans heel klein is op afwijkingen dan ga je verder een rustige zwangerschap tegemoet. mocht de uitslag nou minder positief zijn dan heb je nog genoeg tijd om evt informatie te verzamelen. over het hoe om te gaan met een evt afwijking of syndroom. heel veel succes hier@ de wacht weken...pas vandaag begonnen, maar nu al irritant
@ astarte thanx en ik zou ook nekplooimeting doen. Ik zou zelf nooit abortus doen, tenzij een babytje in de buik dood zal gaan of net na de bevalling, maar ik zou wel willen weten waar ik aan toe ben. Het is nl best even slikken als je rekent op een gezond kindje en je kindje blijkt gehandicapt. En een extra echo is ook leuk @ inkie ja, echt balen dat wachten. en ik hou hoop. Ik wil jullie even wat vragen. Wat doen jullie met de hormonen die koel bewaard moeten worden als je een weekendje weg gaat?
@Lac, ik probeer het zo uit te kienen dat ik nog voor twee keer prikken in de pen heb zitten, dan mag je hem buiten de koelkast laten. Ook kijk ik meestal of er een koelkast in de kamer is of ik vraag gewoon of het daar in de koelkast mag. Ik moet mezelf al jaren elke week spuiten vanwege stofwisselingsziekte en dat moet ook in de koelkast. Heb er nog nooit een probleem mee gehad en laat er dus ook niks voor. @All, nou er waren ruim 50!!!! stellen voor de info-avond en nee Pien, ik ben geen bekenden tegengekomen Wel was het allemaal erg confronterend maar heb ook veel geleerd. Pffff, wat een spuiten moet je zetten zeg en na de terugplaatsing ook nog 18!!!! dagen 2x per dag 2 capsules in je vagina stoppen;-( Ze vertelden daar dat je IVF doet als je meer dan 2 miljoen zaadjes overhoudt en onder de 2 zou je ICSI moeten doen. Dit ga ik dus ff navragen want wij hebben ook onder die 2 miljoen gezeten. Ook blijkt dat je van de pregnyl twee weken later nog misselijk kan zijn en dat je daar gespannen borsten krijgt, dit verklaard mijn misselijkheid wel in 1 ronde. Maar ja, het komt wel allemaal heel dichtbij en je moet zelfs vanalles tekenen als je embryo's wilt laten invriezen enzo. Ik kijk er ook wel naar uit maar het is me nogal wat. Ik ben wel blij dat ik gegaan ben en vooral manlief zat vaak met open mond haha... Nu hebben we 28 febr de intake in het z'huis en dan gaan we meteen van start als mijn cyclus meewerkt...