@ sunshine ha van die pregnyl wist ik ook niet, verklaard ook bij mij wat klachten. spannend allemaal en wel heel echt zo. Succes!!!
sunshine@ fijn dat je erg veel info heb gekregen. ik zou het als ik jou was ook even navragen ivm de hoeveelheid zwemmers die je nodig hebt. hier@ alles rustig hoop dat ik morgen de eertse symptonen krijg hihihi
Wel erg raar dat jullie beiden niets wisten vd bijwerkingen v pregnyl!.... Dat hoor je wel te weten als je het neemt. Hebben jullie niet naar de bijwerkingen gekeken bij de bijsluiter? Of kregen jullie het in het ZH? Toch raar... Inkie meid kom op hè! Zwanger zijn!!!
ik gebruik ook pregnyl, maar van bijwerkingen heb ik geen last.... zo zie je maar iedereen is anders..... ik was vandaag een beetje misselijk en veel maagzuur...ben ook al erg moe de laatse 2 dagen. symptonen???? ik wacht nog wel even af
spannend inkie!!! Het is weer dagen tellen he. tja astarte, ik wist wel dat pregnyl bijwerkingen kon geven, maar ik wist niet dat je er nog zoveel dagen last van kon hebben... Ik ben vanmorgen weer bij de gyn geweest. Alles is goed, het pruttelt (aldus de gyn) en woensdag heb ik m'n volgende afspraak weer. Ik verwacht ongeveer a.s. vrijdag IUI.
@Astarte, inderdaad zoals Lac zegt. In de bijsluiter staan wel bepaalde bijwerkingen maar niet dat je twee weken na de pregnyl er nog last van kan krijgen. Ik moet ook zeggen dat ik hier niet naar vraag hoor als ik een bepaald medicijn krijg. Iedereen reageert er toch anders op en ik heb 3x IUI met hormonen gehad en maar 1x bijwerkingen gehad... @Inkie, het zou wel heel vroeg zijn he?! Maar ik ga nog even heel hard door met duimen hoor En ja, van die zwemmers gaan we inderdaad even navragen... Ben nu al benieuwd wat ze gaan zeggen... @Lac, ik help het je hopen voor vrijdag, heb je fm-meting gehad?
@all ik wist dat het bijwerking had door de IVF info avond ! En van het forum hier natuurlijk. Daarom kan je je vals zwanger voelen. Je kunt uitrekenen wanneer het uit je bloed moet zijn per dag afhankelijk vd hoeveelheid die je moest spuiten.
@ sunshine ja maandag fm gehad, alles zo rond de 11 a 12 mm. @ astarte, tja, die infoavond heb ik niet bij de IUI gehad, dus toch goed om te weten.. Nog 4 dagen maar en je eerste trimester zit er al op. Wat gaat dat snel!! Heb je het al aan iedereen vertelt of zijn er nog mensen die het niet weten?
Hi Lac! Lief dat je ernaar vraagt! Officieel ben ik morgen al 12 weken!Maarehh...morgen weet ik de uitgerekende datum echt, dus dan kan ik echt mijn banner op de juiste datum zetten! Ja ik heb het iedereen gewoon verteld hoor! Gelijk al! Natuurlijk eerst de dichterbij mensen en daarna iets verderweg gaandweg zeg maar. Ik vind dat als het fout gaat, ik het ook moet kunnen vertellen en dat het na 12 weken minder kans tot misgaan heeft, is niet helemaal correct. Het schijnt dat als het misgaat, het in die eerste weken (dus week 4-9) veel vaker fout gaat omdat dat de meest fragiele periode is. Alleen omdat men vroeger geen echo's had en dus niets kon weten, wachtte men tot 12 weken met het vertellen! Gehoord van een uiterst betrouwbare verloskundige! Dus, ik zie echt geen reden het niet te vertellen voor mij zelf dan!.... Wat raar dat ze dat niet vertellen bij IUI. Die IVF info avond was volgens mij ook voor IUI mensen en ook ICSI. Dus een ieder kon daarheen en bij ons in het ZH werd echt benadrukt dat ze wilden dat we eerst naar die avond zouden gaan alvorens we het traject ingingen zodat we goed geinformeerd waren. Pluspuntje voor het UMC Utrecht dus! Ik blijf behoorlijk misselijk dat is soms wel vervelend maar ik heb het er graag voor over. O ja en ik ben ZO moe, ik slaap wat af hahaha! Verder alles goed en morgen weet ik meer en dan laat ik weer weten! KUS
@ astarte goed om te horen! Je weet het dus vandaag precies! Hier vandaag weer fm gehad 14 tot 15 mm, twee dominante follikels dus ws twee eitjes die gaan springen... vrijdag moet ik terug komen en dan zaterdag of zondag IUI.
lac@ heel veel succes dit weekend....spannend astarte@ weet je de datum van uitrekening al??? hier@ wachten.....maar iets zegt mij dat deze keer weer niet gelukt is!!!! is mijn gevoel, maar ik hoop dat ik het mis heb.. wel is er al 4 kilo af.....in 10 dagen joeppie
@Astarte, fijn dat je wat minder misselijk bent. Gefeliciteerd met je 12 weken hihi. Ik zou het ook gewoon eerder vertellen maar dat is inderdaad heel persoonlijk. Ik ben ook in het UMC Utrecht geweest en het was echt alleen voor degenen die met IVF/ICSI gaan starten. Ze hebben het woord IUI niet eens genoemd. Wij kregen de uitnodiging ook pas toen we dichterbij IVF waren... @Lac, spannend hoor. Dit worden twee hele goede springende eitjes Succes het weekend... @Inkie, JIPPIE ik ben trots op je, zie je wel dat je het kan Ik ga toch nog even voor je doorduimen, je weet maar nooit.. @All, hier geen nieuws. Vind het wel lekker om even een maandje rust te hebben. Merk dat mijn lichaam ook weer een beetje mezelf wordt. Ik kijk er wel naar uit om te gaan starten, elke dag is dichterbij een beebje
dames@ vanmorgen heb ik licht bloedverlies gehad......maar ik ben een week te vroeg???? kan dat??? of is het een innestelings bloeding??? geloof dat ik mijn hoop ben verloren!!
Hallo lieve dames! Ik ben officieel 22-8 uitgerekend! Dat is de ZH datum n.a.v. de punctiedatum. Dus die houden we aan! Alles was trouwens goed, de echo en de bloeduitslagen allemaal geen verhoogde kansen!!!!!!!!!!!! Ben erg blij!!!!!!!!!! Prachtig ons kindje kunnen zien bewegen, wat blijft het toch een wonder........ Inkie: oeehhh dat is wel spannend zeg! Een week van te voren een bloeding heel licht................dat geeft hoop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik snap dat je de hoop kwijt bent maar ik vind het toch spannend dat het gebeurd is! Ik moet er wel bij zeggen dat ik dat ook heb gehad en dat ik ook zeker wist dat het innesteling was maar toch werd ik gewoon ongesteld. Behoed jezelf dus een beetje en kijk goed naar je lichaam deze a.s. dagen! En let goed op jezelf ook! Ik had niet eens speciale tekenen toen ik zwanger bleek, behalve hoofdpijn en af en toe krampje. Had ik ook elke keer dat ik niet zwanger was..... Sunshine, goed dat je je rust hebt en ervan geniet. Ook een goed teken dat je dat kunt. Dat schept ruimte denk ik. En het duurt nu niet zo lang meer......echt benieuwd hoe het gaat! Krijg je de punctie in het AZU of ergens anders? Lac, vandaag ben je denk ik weer geweest, heel benieuwd of je van het weekend mag IUI-en!!! Zet hem op! Kusje
astrate@ dank je wel voor je lieve woorden.....ik probeer maar een klein beetje hoop te houden, en hopen dat morgen het bloedverlies minder of weg is... maar voor jou alleen maar goed nieuw....prachtig dat alles er heel goed uit ziet....en dat de test ook goed is...nu kun je lekker rustig genieten. lac@ enne mag je dit weekend ??? zo ja heel veel succes sunshine@ fijn dat je je een beetje kan ontspannen...hoop dat je nu even lekker tot rust komt. en je ivf poging komt nu wel heel dichtbij spannend!!!!
@ inkie niet de hoop verliezen, wie weet lukt het wel dit keer, hou hoop en geduld! @ sunshine wat klinkt dat vol goede moed, mooi. En goed om even rust te hebben, en inderdaad elke dag is weer dichter bij een beebje. @ astarte, wow wat goed! Fijn dat alles in orde is. Hier enorm aan het balen. Ik blijk overgestimuleerd, heb 4 eitjes die gaan springen dus ik mag niet. Heb voor niets zitten spuiten. Zo zijn we weer een maand verder... bovendien waren alle weekend IUI plekken al vergeven, dus ik had ook dit weekend geen kans gemaakt. We mogen nu dus ook niet zelf proberen of het lukt. Ik ben benieuwd of ik die 4 eisprongen ga voelen... volgende maand 70 eenheden, ik hoop maar dat dat wel goed gaat. Ik ben blijkbaar moeilijk goed te regelen.
lac@ jeetje wat een flinke domper zeg.....als je zelf nu klust...is dan de kans op een meerling vergroot???? is dat de reden dat je niks mag doen?? hoop dat de volgende maand de dossis wel goed is, want anders blijf je gissen. veel knuffels voor jou
Lac wat enorm balen is dit zeg echt een domper inderdaad!... Wéér een maand verder!....Grrr. Waarom mag je zelf niet klussen idd? X
we mogen zelf niet klussen omdat je dan kans hebt op een vierling of drieling en dat is te gevaarlijk. Ik denk dat bij ons dat toch niet zou zijn gebeurd, maar ja ik volg het advies maar braaf op.
Heb een keer 5 follikels gehad. En gewoon behandeld er gebeurde niks. Maar het risico is er natuurlijk wel. Wij starten deze maand weer. Erg spannend allemaal. 10de dag komen en dan kijken hoe groot het eitje is. Is het groot genoeg spuiten met pregnyl en behandelen.