Wie gaat er ook bijna beginnen met iui?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door danip, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ astarte nou we hebben iets van een week + 1 a 2 dagen voor de ei-sprong seks gehad, dus de kans is vrijwel nihil.

@ inkie wachten duurt echt eindeloos. Ik vind 1,5 kg per week echt super veel! Ga zo door, en lijkt me ook heerlijk gevoel dat je onder de honderd zit.

@ sunshine ik ben nieuwsgierig......

2. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

@All, hier gister de intake gehad. Was eigenlijk meer alsof ik bij de notaris zat hihi. Moest heel veel papieren tekenen. Nu zijn er hele contract opgesteld over het invriezen en hoeveel ze terug mogen plaatsen etc. Best apart allemaal vond ik. Verder start ik 14 maart met het spuiten van decapeptyl om mijn cyclus stil te leggen en overnieuw te starten. Na ongi daarvan gaan we over op de Gonal F, deze keer de dubbele hoeveelheid en dan is het wachten en echo's maken hoe het gaat. Het nadeel is dat wij uit gaan komen rond pasen en dan doen ze geen puncties in het UMCU dus zal ik een week langer meds moeten spuiten. Hebben wij weer maar ja anders moest ik nog langer wachten. Dan maar een paar spuitjes extra hoor. Moet zeggen dat het nu toch wel erg dichtbij komt maar tegelijkertijd lijkt het nog zo'n eind weg. Ik zeg KOM MAAR OP!!!!

3. sunshine81

@Lac, ga stiekem toch nog ff voor je duimen.

@Astarte, krijg geen prikinstructies.... Misschien omdat ik al IUI heb gedaan. Ik krijg de lange behandeling, had jij die ook?

@Inkie, ik vind dat je heel goed bezig bent. Je mag trots op jezelf zijn!!! En het zal in het begin misschien wat sneller gaan dan straks maar je kan nu je oude broeken weer aan, hoe fijn is dat:D Enne.... binnenkort mag je weer gaan shoppen voor nieuwe broeken hihi.

4. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    Lieve dames,

Eerst sunshine maar! Meid wat spannend. Ik las je verhaal en moest eraan terugdenken dat je lange tijd terug al schreef dat je t gevoel had dat ook jij IVF zou gaan krijgen en jouw gevoel klopte!...
    Ik heb zelf de korte versie gedaan, gelukkig hoefde de lange niet, duurt toch weer langer. Ik heb 1 week gespoten en toen had ik de punctie van die 3 follikels al met uiteindelijk die ene eicel...!
    Ik hoop dat t allemaal goed aanslaat. Ik had bij umcu hele goede arts die de punctie deed : zo bekwaam en aardig! Hoop dat jij die ook hebt! Wat helpt dat!!!
    Blijft toch mensenwerk...
    Als je vragen hebt mail me hè?! Xx

Inkie: wow! Duim op voor jou! 1,5 kg is veel beter dan zon crash dieet waarbij het echt niet goed is dus ik voel hierbij veel meer. Dit is beter denk ik! Hoe doe je t met eten, wat is je patroon? Je hele metabolisme moet veranderen.. Dat kost tijd natuurlijk maar het gaat je lukken!
    Zet m op!! Het is niet alleen voor de baby die gewenst is maar ook voor jouw gezondheid!! En dat heeft prioriteit no 1 wat mij betreft!... Kusje

Lac, de kans is idd klein maar straks heb je n vroeg ei gehad!!!?? Of ben je t nu al?

Hier alles prima. Vandaag nr de verloskundige!

Xx

5. sunshine81

@Astarte, tja ik had ook liever de korte behandeling maar ach, die twee weekjes maken dan ook niet meer uit, als het eindresultaat maar hetzelfde is:D
    Hoe was het bij de verloskundige?

6. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ sunshine, fijn dat het nu eindelijk wat meer vorm krijgt, dat je weet waar je aan toe bent. Bedankt voor het duimen!

@ astarte, hoe was het vandaag? Ik denk niet dat ik een vroeg ei kan hebben gehad, want met echo werd bijgehouden hoe het ervoor stond met de follikels, dus ik wacht gewoon maar weer op ongi.

Ik heb een langer weekend, lekker hoor. Ik ben de laatste tijd zo labiel, als er maar iets met kinderen of baby's ofzo op tv is zit ik weer te janken.

7. inkietoy

inkietoy Actief lid

1 jul 2011
    415
    0
    0
    administratief medewerker
    grootebroek
    lac@ lieverd, ik denk dat je je te druk maakt.....het komt dit weekend echt

sunshine@ fijn dat je nu alle info hebt. maar dat alles zo vreselijk administratief tot in de puntjes geregeld moet zijn. wist ik ook niet, maar het is goed dat het nu allemaal rond is.
    hopelijk mag je snel beginnen....en dat het heel snel raak mag zijn....ik blijf voor je duimen.

astarte@ik voel me beter dan ooit....ik weet dat ik centimeters kwijt ben....en mijn broeken zakken af...maar shoppen ,nee nog niet ik moet wel mijn riem een paar gaten strakker maken.
    mijn voedingspatroon..Ik doe het south beach dieet ( ongeveer net als atkins) dus geen koolhydraten en suikers en slechte vetten: zoals aardappel.brood.pasta.rijst en fruit.
    wel mag ik groente.vlees onbeperkt ei , rauwkost, zuivel.noten
    en vis.
    veel sporten en heel veel water.....
    zit momenteel in een ketonische fase....
    het is voor mijn gezondheid veel beter....en het eind is nog niet in zicht.

8. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Hier ben ik weer eens.
    IUI 1 dus mislukt, had er niet zoveel last van. Komt denk omdat je meteen verder mag voor poging 2.

Heb woensdag (dag 8) FM gehad, zag er goed uit. Moet nu morgen weer voor FM.
    Omdat ik al na 11 dagen ongesteld was heb ik nu wel capsules gekregen die ik na de inseminatie vaginaal in moet brengen om me cyclus te verlengen.
    Het spuiten van menopur doe ik nu gelukkig zonder moeite.

9. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Vandaag weer een FM gehad.
    Dinsdag de inseminatie.
    Er gaat waarscheinlijk maar 1 eitje springen.

Me partner moet om 10.45 uur zijn sperma inleveren en om 14.00 uur hebben we de IUI. Vind dat er een lange tijd tussen zit, is dit normaal?
    Bij de 1e IUI zat er maar 1,5 uur tussen het sperma inleveren en het inbrengen.

10. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    Hier ben ik weer met een vraag...

Hoeveel eitjes hebben jullie met de IUI's die gaan springen?

De 1e IUI had ik er 2...
    Nu maar 1, en dat valt me erg tegen. Voor me gevoel heb ik nu veel minder kans op een zwangerschap. En daarbij zou ik heel stiekem een tweeling erg leuk vinden.

Vanavond 20.00 uur pregnyl zetten....

11. inkietoy

inkietoy Actief lid

1 jul 2011
    415
    0
    0
    grootebroek
    gelukkig@ ik heb met de iui's die ik heb gehad ook altijd maar 1 dominante eicel gehad....en wel wat meerdere kleine eitjes.
    Maar als er mogelijk 2 eitjes volledig uitgroeien en tegelijk springen, dan wordt dat verteld en mag je zelf de keuze maken of je insim wil en daarmee de kans op een evt tweeling vergroot.

en vraag 1) ik vind ook dat er wel veel tijd tussen zit..bij ons was het altijd 9:30 uur inleveren van sperma en 11:00 uur insim.
    Wellicht is het erg druk op het lab, maar een uurtje langer zal het sperma niet aantasten hoor!

Ik zal in ieder geval weer heel hard voor je duimen.....dat het dit keer wel raak is
    xxxx

12. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ gelukkig Ik vind inderdaad dat je lang moet wachten op het sperma. Bij ons is het tussen een uur en 2 uur. Langer is het nooit.
    En ik heb ook altijd 1 ei gehad.
    Een tweeling is trouwens helemaal niet zo leuk hoor, ze worden altijd veel te vroeg geboren met alle gevolgen van dien. Ook gaat er regelmatig 1 van de twee dood. Soms als je al ver in de zwangerschap bent.
    Een eenling is dus veiliger, en veel gezonder.

Hier ben ik nu nog niet ongesteld. Als ik komend weekend nog niet ongesteld ben ga ik testen. Ik denk nog steeds dat het komt omdat mijn lijf wat van slag is van de hormonen. Vandaar. Anders had ik allang getest.

13. sunshine81

@Gelukkig, ook ik had op 1 keer na 1 springend eitje. Bij ons insemineren ze niet als het er meer dan twee zijn. De kans op een meerling is dan veel te groot en dat willen ze niet riskeren.
    Bij mij zat er ongeveer 2,5 uur tussen. Het liep wel eens een half uur uit dus ik zou me er niet te druk om maken als ik jou was. Succes morgen met de inseminatie. Ik ga duimen voor een goede uitslag...

@Lac, knap dat je nog steeds niet getest hebt. Het zou een mooie stunt zijn als het wel positief zou zijn... Hoe voel je je eronder? Mijn lijf is ook een paar keer echt van slag geweest door die stomme hormonen...

@All, hier ben ik een heerlijk weekend weg geweest met een vriedin. Het was echt super, vaak naar de prive-sauna, lekker eten drinken, shoppen en heel veel lachen. Ik ben er helemaal van opgeknapt. IVF kom maar op.... Nog een week, dan mag ik gaan spuiten.

14. Astarte

Astarte Fanatiek lid

12 nov 2006
    2.574
    0
    0
    in Nederland
    @Lac: pff meid, hoeveel dagen over tijd ben je nu al? En heb je nog geen enkele keer getest? Ik ben t met Sun eens dat je nog niet getest hebt, ik vind het knap!!! Komend weekend, das nog een week bijna! Pfff ik word er nerveus van!!! Heb je verder geen zwanger symptomen, of juist ongesteld symptomen? Je lichaam kan natuurlijk zo maar eerder ge-eisprongd hebben!...Weet jij veel! Mijn schoonzus had zich 3 dagen verteld en dacht dat dat wel kon en die was dus mooi soort van ongepland zwanger...!
    Hou ons op de hoogte oké!???

@Sunshine: wat klinkt dat heerlijk gezellig wat je vertelde over de sauna en weekend weg. Heerlijk shoppen...zalig! Fijn dat je over een week mag beginnen inderdaad, dan kan je eindelijk aan de slag. En denk aan mij: 1e poging gewoon raak! Het kan!!!!!!! :) :)

Hier alles goed, het kindje groeit en ik heb soms het idee dat ik het voel maar het is nog vrij vaag....wel enorm gaaf weer dat gevoel.

Hartje klopte super goed bij de laatste controle, een grote opluchting toch ook weer omdat het even geleden was dat er geluisterd was en tja....heb blijft een wonder hoe het zich ontwikkelt, zo'n klein mensje!

@Inkie: gaat het nog een beetje in de afvalrace? Ik denk aan je vind het super knap en wat zal dat helpen in alle opzichten!

Liefs

15. sunshine81

@Astarte, hihi ik denk zeker aan je, dat geeft weer hoop!!! Wat lijkt me dat bijzonder om voor de eerste keer je kindje te voelen terwijl je dan eigenlijk nog twijfelt of het niet je darmen/maag is.

@Lac, hoe is het bij jou? Trek je het nog een beetje?

16. sunshine81

@Gelukkig, hoe is de inseminatie gegaan? Succes nu weer in de wachtweken...

17. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ all, heb toch maar getest, kon toch niet wachten. Negatief, zoals verwacht. Maar ik had zitten rekenen ben al een dag of 6 later dan "normaal" Dus als ik zwanger zou zijn geweest was deze test zeker positief geweest.
    Oh wat ben ik het wachten op ongi zat. Het duurt echt veel te lang.

18. inkietoy

inkietoy Actief lid

1 jul 2011
    415
    0
    0
    grootebroek
    lac@ wel balen zeg!!!:( eigenlijk wist je het wel...maar nu is het in ieder geval zeker.....misschien is het toch de spanning die er voor zorg dat je nog niet ongi bent.
    waarschijnlijk komt het nu wel snel.;)

astarte@ wat een gaaf gevoel is dat hé...je kindje voor het eerst voelen...
    gaat alles verder goed???

gelukkig@ wat duurt dat wachten toch weer erg lang hé..

sunshine@heerlijk zo'n relax weekend...ben je weer he;lemaal opgeladen voor de komende week...heel veel succes met het spuiten...dikke knuf

hier@ deze week komt mijn ongi weer....moet wel zeggen dat ik erg heb genoten van deze maand...zonder regels en datums en spuiten en echo's en afspraken in het ZH....gewoon klussen als je er zin in hebt en niet omdat het moet...

afvallen gaat goed maar niet zo snel helaas, maar elke kilo is er één

19. sunshine81

@Lac, oh balen zeg! Ik hoop dat het dan maar heel snel begint, dan is je twijfel tenminste ook weg. Mijn lichaam was ook helemaal van slag toen ik een maand geen hormonen gebruikte. Er klopte helemaal niks meer van, heel irritant, je kent gewoon je eigen lichaam niet meer terug. Dikke knuffel voor jou

@Inkie, fijn dat je er zo van genoten hebt. Ik vond het ook wel heel erg lekker. Ach, beter langzaam afvallen dan heel snel en ook weer heel snel aankomen. Ik vind dat je goed bezig bent, ik ben trots op je!!!:D

20. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    @inkie ik ben eigenlijk niet zo gespannen, ik denk dat het gewoon de hormonen zijn die me in de war hebben gestuurd, zoals ook bij sunshine. Het komt inderdaad niet zo hard aan omdat ik het toch wel wist. Maar ik ging eventjes twijfelen.
    Je bent lekker bezig met afvallen, hou vol!!! En fijn dat je even niets van dat medische gedoe hebt. Kan je helemaal opgeladen en relaxed weer beginnen aan de volgende ronde.

@sunshine denk dat je helemaal gelijk hebt dat het door de hormonen komt. Ik vind het zo spannend voor jou de start met IVF/ICSI...

Deel Deze Pagina