Hoi Hoi Ik heb dat baarmoeder onderzoek ook gehad De vloeistof erin houden is ff vervelend. Goed doorademen is de beste remedie. Daarna ook nog ff blijven liggen, voelde me ff beetje naar. Dit is ook snel weg. Wat zijn jullie leeftijden eigenlijk? Ik ben bij de veertig ik hoef niet te proberen en terug tekomen. Kreeg gewoon de iuibehandeling.
Ik vond de HSG erg pijnlijk tijdens het inbrengen van de contrast vloeistof.. Kreeg echt heftige kramp! Gelukkig was dit snel over maar bleef wel de hele dag last houden Ik ben 27
@Inkie, hoe voel jij je nu? Ben je nog steeds misselijk? @Naat, oh dat viel even tegen zeker. Ik heb het onderzoek ook gehad en op het moment dat de vloeistof wordt ingespoten kreeg ik hele heftige krampen, zoals wanneer je ongi moet worden maar dan heftiger. Wel had ik veel en lang last van nabloedingen. Gelukkig kon ik op een scherm meekijken, heb je wat afleiding. Ik weet niet wat er is, ik denk dat op het moment dat ik een posi ovu-test had, ik ineens bedacht dat dit de laatste maand is dat we MOETEN klussen. Dit viel even rauw op mijn dak en daar werd ik erg verdrietig van. Kan trouwens niet wachten tot het zover is, eindelijk meer kans. @Hendrika, oh das ook balen zeg. Hoe denkt je vriend erover? Gaat hij ook echt stoppen? Moeilijk hoor. En dan wachten tot oktober, dat klinkt nog zo ver weg, pfff. Ik wordt in oktober 30
hoi allemaal, ik zal me eerst even voorstellen, ik ben mariet en mijn man en ik proberen nu 2 jaar om zwanger te raken en dit is helaas nog steeds niet gelukt. vandaag hadden we weer een gesprek in het ziekenhuis en we gaan beginnen met iui, en gelukkig kunnen we gelijk beginnen. de oorzaak is bij ons onbekend, bij mijn man was alles redelijk goed en bij mij hebben ze in februari een cyste van 10 cm verwijderd en toen hebben ze gelijk alle test gedaan en daar is verder ook niets uitgekomen, alleen dat mijn pregeteron 19.5 is dus net wat aan de lage kant (ons ziekenhuis houd de 20 als laagste aan) vanaf vandaag moet ik mezelf elke dag een injectie toedienen en hopelijk kunnen we volgend weekend voor de eerste iui. liefs mariet
Welkom Mienmuts, spannend zeg. Gelukkig kan je wel snel al beginnen en is de eerste meteen de laatste. Succes.
Hoi allemaal, Ik wil ook graag aanhaken. Ik ben 29 jaar, wij zijn inmiddels ruim 1,5 jaar bezig met proberen zwanger te worden. Wat we al vermoedden bleek waar te zijn, mijn vriend heeft erg slecht zaad. We zouden eerst starten met IUI, toen we een andere gynaecoloog troffen die eerst een proefopwerking wilde doen om te kijken of het uberhaupt wel zin had. Die proefopwerking pakte goed uit, er bleven genoeg zaadjes leven voor IUI, maar ja, mijn ovulatie was al weer voorbij. Nu hebben we zaterdag twee weken geleden de eerste IUI gehad. En ik verwacht dus binnenkort mijn menstruatie... naja. Ik was al gewent geraakt aan nauwelijks hoop hebben, maar nu we met IUI zijn gestart, ben ik weer helemaal mezelf gek aan het maken. Ik voel mijn borsten weer groeien, ik voel mijn buik weer rommelen, en ik kan weer nergens anders aan denken. Irritant, want de kans is maar 10% dat het is gelukt. Bij ons ws wel lager, omdat mijn man slecht zaad heeft. Ik heb trouwens geen baarmoederfoto gehad. En ik heb IUI in mijn eigen cyclus. Gelukkig. Helpen jullie duimen...
@Lac, welkom hier. Het moet niet te druk worden haha, dat betekend dat er veel te veel mensen met IUI gaan beginnen. Wanneer ga je testen? Spannend zeg. Ik krijg ook de eerste IUI in eigen cyclus. Kunnen we langzaam wennen. Succes en ik hoop dat het de eerste keer meteen raak mag zijn.
@Sunshine Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wanneer ik ga testen. Ik denk dat ik nog even tot zaterdag wacht, dan is het precies 14 dagen na de IUI. Maar eigenlijk kan ik niet wachten en zou ik het liefste vandaag testen, maar als het dan negatief is weet je nog niets. Zo heb ik al veel zwangerschapstesten versleten in het begin.. Bij ons heeft de gynaecoloog gezegd dat we 3 pogingen IUI doen en daarna IVF, maar eigenlijk zijn wij nog niet toe aan IVF, willen we eerst tenminste 6 keer IUI proberen. Wat ik me ook af vraag is of jullie het aan vrienden/familie hebben vertelt en op het werk?? Wij hebben het aan niemand vertelt, maar ik weet nog steeds niet of dat nou zou handig is. Je wilt toch ook graag dingen delen. Ik krijg die banner nog niet goed, naja, ik doe vast iets fout.
Mienmuts@ welkom bij de club en heel veel succes met het testen dit weekend duim duim duim lac@ ook jij welkom!!! mijn ervaring met werk is niet zo goed. ik had nog geen vast contract en nadat ik vertelde dat ik zwanger was hebben ze mijn contract niet verlengt...helaas volgde die week daarna mijn * mk* ik heb het alleen binnen ons gezin verteld, want als het mis gaat kan je iedereen op de hoogte stellen. met uitzondering mij vriendinnetje"verrassingsei"die wist het wel. welke symptonen heb jij nu al....harde borsten, misselijk, zijkant van buik doet pijn(scheuten),maagzuur ???? die heb ik nu wel.....maandag testen. naat@ zie bovenstaande sympthonen.....zo veel gevoelens ik kan niet wachten om te testen. hendrika@ het zal een opgave worden om te stoppen met roken, maar als dat de kans vergroot.......we hopen met jullie mee dat het toch mag lukken
lac@ naar banner gaan 1) de juiste keuzes maken en daarna de BCC code kopieren naar je handtekening....
@lac; onze vrienden en familie weten wel dat het bij ons niet zo gaat als het hoort te gaan, ze weten alleen nog niet van de iui maar ja dat weten wij ook pas vanaf vanmiddag maar ik denk wel dat we het gaan vertellen, ik vindt dat zelf wel fijn dan kan je er ook gewoon over praten. ik denk dat ik het op het werk ook ga vertellen omdat ik straks ook een paar keer op korte termijn vrij moet hebben en dan kunnen ze daar rekening mee houden, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Hallo allemaal, Jullie zijn al een poosje aan het schrijven, maar zou ik mee mogen schrijven? FF int kort: Als alles goed is gaan wij in augustus starten met IUI of IVF in de eigen cyclus en IVF met een platgelegde cyclus. We gaan meedoen met een onderzoek tussen de verschillen tussen drie vormen van bevruchting. We mogen hier zelf niet uit kiezen, we worden uitgelood. Dus erg spannend! Uiteraard zijn we al een poosje bezig... Beide gezond verklaard, maar al ons harde werk is zonder resultaat gebleven Groetjes Jo
De zaadproductie duurt drie maanden, dus voordat je vriend zijn zaad beter is ben je twee á drie maanden verder.... Toevallig vandaag net over gehad met mijn gyn
@ Sunshine: Hoe gaat het nu met je? Voel je je weer wat beter? Ik heb er ook regelmatig last van dat ik even met mezelf in de knoei zit. Je mag me ook altijd pb'en als je even je verhaal kwijt wilt. Ik weet hoe dat soms op kan luchten! @ Naat: Ik vond de bm foto wel vervelend, maar er zijn ook genoeg die het mee vonden vallen. Ik vond het vacuum zuigen en het inspuiten even heel vervelend. Maar ook omdat het bij 2 keer moest, de eerste keer viel het mee. En de 2e keer moesten ze een kleiner cupje gebruiken, die dus veel strakker zat, en dat deed wel even behoorlijk pijn. Maar toen ik dacht o jee, dit is echt vervelend, was het voorbij. Enne ik vind dat je juist wel hier op je plaats bent. Hier kun je vast ervaringen lezen, en de kans is aanwezig dat je iui krijgt natuurlijk. @ Hendrika: Bij ons doen ze ook niet aan samenlevingstesten. Mijn gyn begon zelfs te lachen toen ik er naar vroeg, ze zei dat het heel erg achterhaald is. Maar weer anderen geloven er heilig in. Wel een domper dat je niet mag beginnen. Kun je niet gewoon vragen of je het niet wel gewoon meteen mag doen? Waarom niet toch? Waarom eerst zelf aanmodderen om het zo maar te zeggen. Dat idee had ik namelijk heel erg toen ik begon met clomid. Sommige ziekenhuizen doen meteen clomid met iui! En dat leek me veel effectiever. @ Mienmuts: Welkom hier! Ik hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn. En vervelend is dat he, dat er gewoon niet bekend is waarom het niet lukt! Bij ons is dat ook een beetje zo. Ik heb wel pcos, dus het aantal eisprongen per jaar is te weinig om snel zwanger te raken. Maar inmiddels heb ik 27 bewezen eisprongen gehad, en ben ik nog nooit zwanger geweest. De pcos kan dus niet het enige probleem zijn. En dat vind ik een heel vervelend gevoel, dat ze het gewoon niet weten. @ Lac: Welkom! Ik herken je gevoel van het opleven van je hoop na het starten van een nieuwe behandeling. Ik heb dat ook. Ik had het toen we begonnen met clomid, en ook nu met de 1ste iui had ik er zoveel vertrouwen in. Terwijl ik normaal al amper meer reageer als ik ongesteld wordt, ik had niet anders verwacht. Probeer je zelf niet al te gek te maken (mission impossible, ik weet het) maar ik hoop dat het dikke raak is! Ik ga voor je duimen! Wij hebben trouwens heel lang gewacht met het vertellen. Sterker nog mijn familie weet pas hoe het zit, sinds we met iui zijn begonnen. Toen wij vorig jaar naar de gyn gingen, wisten ze wel dat we er mee bezig waren, maar ze dachten dat ik in eerste instantie bij de gyn was gekomen door de buikpijn die ik vaak had (dat had ik ook echt ) Nu pas weten ze ons verhaal. Maar ik wou dat ik het eerder had verteld! Het lucht heel erg op, en nu snappen ze bepaalde dingen ook. En kunnen ze rekening met ons houden door de vervelende opmerkingen achterwege te laten. @ Jo: in oprjochte frys sjoch ik! Hier nog zo een Welkom! Loop je in het MCL? Krijg je van te voren te horen welk traject je in gaat (ivf of iui) en wanneer weet je het dan? Ben benieuwd. Wat wil je zelf het liefst? Ik wilde eigenlijk wel meteen ivf, maar aan de andere kant is iui wel een rustigere tussenvorm. Dus misschien wel beter dat we nu iui'en!
O en vergeet ik helemaal te melden hoe het hier gaat. Ik ben vanochtend (gelukkig) toch ongesteld geworden. Ik ben blij dat ik niet eerst nog weer aan de primolut hoef. Ik was al 4 dagen overtijd, en volgend de gyn komt dat bij iui bijna nooit voor. Maar het kwam bij mij waarschijnlijk door een cyste die ze bij de follikelmeting zagen. Die heeft alles wat vertraagd waarschijnlijk. Ik hoop alleen dat de cyste nu wel weg is, anders moet ik misschien eerst nog wachten tot 'ie weg gaat voor we verder mogen Volgende week vrijdag hebben we de eerste follikelmeting van deze ronde. Als het nu weer zo snel gegroeid is, dan hebben we maandag over een week iui 2 al.
Balen dat je 1e IUI niet is gelukt, maar gelukkig nu wel normaal ongi zodat je weer snel aan poging 2 kan beginnen Op zich heb ik er wel vrede mee dat mn vriend eerst moet stoppen met roken. Hij staat er zelf nu ook volledig achter dus na het weekend is het over met het roken Ik snap op zich ook wel waarom ze eerst wil dat hij stopt... Ik bedoel..waarom zou je iemand een maagband geven als er 3 slagroomtaarten op een dag naar binnen gaan??? Als hij nu stopt weten we in ieder geval 100% zeker dat wij er alles aan hebben gedaan Alle nieuwe dames; WELKOM! Dat het ook bij jullie maar snel mag lukken! Over het vertellen.. Mn zus en schoonzus weten van ons traject 1 collega van mn vriend en 3 collega's van mij weten er ook van. Dit omdat ik gewoon vaak vrij/ vervanging moet regelen voor als ik naar het ZH moet
Hihi inderdaad een oprjochte Frys Bedankt voor je welkom. Zodra we ons aanmelden wordt er een 'lot' getrokken. Dit horen we de dag erna of een paar dagen daarna. Ik loop idd in het MCL, maar straks dus ook gedeeltelijk in Groningen. En wij zijn ook zeker benieuwd! Het fijne is dat dit een extra kans is. Omdat het betaald wordt door het onderzoek/studie is het voor ons gratis. Dus of 6 IUI, 6 mini IVF of 3 gewone IVF voor nop En mochten deze behandelingen niet werken krijgen we vanuit het ziekenfonds daarna gewoon de standaard behandelingen; 6 IUI en 3 IVF/ICSI... Mag ik vragen waarom je IUI krijgt? Groetsies
@danip het is inderdaad vervelend dat je niet weet waarom het niet wil, ik hoop voor je dat de cyste uitzich zelf weg gaat en dat het snel raak is. xx
Ja jeetje, 6 vergoedde ivf pogingen! Dat zou natuurlijk "fijn" zijn. 6 x IVF natuurlijk op zich niet natuurlijk, maar wel 3 gratis pogingen! Hebben jullie dan ook toevallig dr. P? Wij krijgen iui omdat dat de standaard stap is na ovulatie inductie (clomid) Ik wilde ook heel graag verder. We zijn nu 3,5 jaar bezig, en nog een half jaar alleen clomid slikken zag ik niet zitten. Ons probleem is in principe dat ik niet vaak genoeg ovuleer. Maar omdat ik nu dus al 27 keer een eisprong heb gehad, kan dat niet meer het enige probleem zijn. Wat er nog meer aan de hand is, is onbekend. @ Mienmuts: bedankt! Ik hoop ook dat de cyste weg is. En dat we dus meteen door kunnen gaan! @ Hendrika: inderdaad, ik ben blij dat ik nu verder kan met ronde 2. En dat de onzekerheid weg is. Want dat vond ik ook erg vervelend.