wie gaat er ook bijna starten met IVF (mnc)?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jo1984, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Moest bloedprikken voor progesteron, ben nog bezig met cyclus analyse vandaar, dit hebben ze al eens gedaan in mijn vorige zkh, alleen umcg doet dit opnieuw, als alles goed is kan ik beginnen met icsi in eigen cyclus, zo niet dan icsi hyper.
    Maar ze gaan ervan uit dat we gewoon in eigen cyclus kunnen starten.

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Nataik en JO: spannend meiden!!! Mijn duimen draaien voor jullie... hopelijk op t laatste nippertje toch nog spontaan.. zou mooi zijn! Ik gun het jullie :)

@All:
    Vanmorgen zoals afgesproken telefonisch contact gehad met mijn gyn.
    Het volgende is besproken...
    Volgende week dinsdag moet ik een zwangerschapstest doen, is deze negatief start ik met provera om mijn menstrutie op te wekken, na 5 dagen start ik met decapeptyl om me in de overgang te laten komen zodat mijn baarmoederslijmvlies zich niet opbouwt, dit willen ze namelijk zo dun mogelijk hebben voor de operatie.

Omdat mijn gyn samen met haar direct collega wil opereren vergt het nogal wat planning heb ik begrepen, ze wil namelijk niet met een arts-ass gaan opereren.
    de detailt over de operatie laat ik even achterwege, die zijn lijkt mij niet belangrijk om hier op te schrijven.
    Wel ga ik gelukkig onder algehele narcose... daar ben ik erg blij mee en mijn gyn ook, die werkt liever zo namelijk.
    het is geen dagopname, maar hoelang de opname precies gaat duren is niet duidelijk, dat ligt aan mijn herstel en hoe ik uit de narcose kom. Ik mag in ieder geval een week niet werken (misschien wel administratief werk).
    Aan het einde van de operatie krijg ik een spiraaltje in om te voorkomen dat de baarmoeder aan elkaar gaat verkleven.

Naast dat ik de decapeptyl moet spuiten voor de operatie blijven we daar mee door sluiten na de operatie, dit is voorbereiding direct voor de eerste ICSI behandeling, hier gaan we als ik hersteld ben namelijk direct mee door. 26 september mogen we naar de info avond komen voor IVF/ICSI en als de datum voor OK bekent is word er een intake-gesprek voor ICSI gepland.

Spannende tijden allemaal dus weer...
    Manlief vroeg zich nu ondertussen wel af of dat dit het allemaal wel waard is... We hebben afgesproken nog door te gaan ookal merken we nu wel dat dit een hoop van ons begint te vragen.
    Maar goed we zitten nog niet aan ons limiet :)

MRSA uitslag krijg ik vandaag of morgen.... dus dat post ik nog wel :)

3. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Spannend hoor! In elk geval heel veel succes, sterkte en alvast beterschap!;)
    Herken het wel hoor wat je man zegt; hoe ver ga je voor je wens. Ik merk dat je je grens steeds weer iets opschuift ;)

Hier nog geen ongi, zit volgens mij op 13/14 dpo. Nog eventjes wachten dus en dan kunnen we los!

xxx

4. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Joepie, manliefs zwemmers zijn weer goedgekeurd!!!!!!! IVF kan nu officieel van start gaan ;)

5. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    O jo1984 spannend, leef hier helemaal mee, nog even meid!

@ Flippo123: ook spannend allemaal, lijkt mij nog een intensieve operatie, ook omdat je nog moet blijven.
    Jij hebt ook al een lange weg moeten afleggen, maar alles voor het doel dat we willen bereiken.

6. Rainz

Rainz Nieuw lid

19 aug 2011
    3
    0
    0
    NULL
    Het Hooge Noorden
    Mijn man en ik zijn deze maand begonnen met ivf-mnc in het UMCG.
    We zitten nu in de laatste dagen van de wachtweken.
    spannend.

7. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Oef spannend zeg!
    Hoe heb je het ervaren?
    Ik ga dus beginnen zodra ik ongi ben, dus ben erg nieuwsgierig ;)

8. Flippo123

@Nataik: Jeps het is al een lange weg vanaf november 2009 in de MMM... en de weg word nog langer :p

@Jo: Tja je grens schuif je idd steeds verder op... ik wilde nooit naar het ziekenhuis e.d. en kijk nu maar eens... loop er al vanaf november 2009, 3e operatie in aantocht, in totaal alweer 12 maanden hormonen gebruikt waarvan 4x een IUI cyclus is geweest en dan straks starten met ICSI omdat manlief zijn zaad te slecht word. Zo merk ik idd echt dat we onze grenzen verleggen.

@Rainz: Welkom meis! Spannend de wachtweken! Hoe is je punctie verlopen?

9. Rainz

Rainz Nieuw lid

19 aug 2011
    3
    0
    0
    NULL
    Het Hooge Noorden
    Ik kan vandaag mijn draai maar niet vinden, en ook de woorden niet.
    Zodra de "mist" hier wat optrekt zal ik wat over mijn ervaringen vertellen.
    Ik wens jullie allemaal alvast een fijn weekend.

groetjes!

10. Flippo123

@Rainz: Pas ik je zelf meis... hopelijk schijnt t zonnetje snel weer voor je!

11. jo1984

jo1984 Niet meer actief

flabergasted hier, maar zo vlak voor de start van IVF hebben we

een positieve zwangerschapstest!!!!

Ik geloof het nog niet echt en ga morgen nog maar een paar keer testen hahaha

12. Flippo123

@Jo: gefeliciteerd meis :)

13. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Dat meen je niet! gefeliciteerd!
    Dat had je zeker nu niet meer verwacht of wel?
    Kon mijn ogen niet geloven toen ik het zag!
    Geniet ervan en je houdt ons wel op de hoogte hé.

14. jo1984

jo1984 Niet meer actief

haha ik meen het wel, al geloof ik het nog niet echt hihi
    Het is echt zo onwerkelijk, we waren ons al helemaal aan het richten op de ivf.

en ik houd jullie zeker op de hoogte!!!

xxx

15. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Dat hebben wij ook richten ons echt op icsi, tuurlijk hopen we dat het nog spontaan gebeurd, al weten we dat die kans erg klein is.
    Daarom ga je er al niet meer vanuit!
    Nou mooi meid! ;)

16. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Het was gister weer rood! helaas!
    Dus nu een cyclus afwachten, misschien nog 2.

17. Rainz

Rainz Nieuw lid

19 aug 2011
    3
    0
    0
    NULL
    Het Hooge Noorden
    @ JO...wat een nieuws, gefeliciteerd!
    @nataik, sterkte.
    ik had vandaag mijn testdag na de 1e ronde ivf, het was helaas negatief. nu ongi afwachten en vol goede moet de volgende ronde in.

18. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    OMG JO!!! wat super fijn voro jullie..

nu lekker genieten!

Hier hoop ik het ook natuurlijk spontaan, maar die kans is ook erg klein..

Hoe is het met de rest?

19. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Jeetje Jo, wat lees ik nu. Wat super geweldig zeg en dat net voor de ivf! Van harte gefeliciteerd!

Liefs mien

20. jo1984

jo1984 Niet meer actief

heb net nog een test gedaan, met superwaterige urine... Er staat echt weer een tweede streep. Hetzij iets lichter dan die van zaterdag, maar dat zal wel door de dunne urine komen!
    Gyn gebeld, we mogen 5 september voor de eerste echo!
    Raar idee hoor, ik ben zwanger.... zo voelt het nog niet helemaal hihi, al moet ik zeggen dat nu ik iets meer kwaaltjes krijg het wel 'echter' wordt ;)

Ik hoop voor jullie dat het ook snel raak mag zijn! Ik blijf jullie volgen en zal voor jullie duimen!!!

Liefs

Deel Deze Pagina