Als ik voeding heb wil ik dolgraag de borst geven!! Maar helaas bij mijn dochter geen voeding ja na om de 2 uur 15 min kolven en dan had ik 5 cc heb het 3 weken volgehouden maar heb toen na veel moeite besloten alleen de fles te geven ook omdat mijn dochter veel afviel. Nu wil ik het toch weer proberen maar als blijkt na 1 dag dat ik weer geen voeding heb ga ik gelijk de fles geven. Ik geef mijn dochter nutrilon omneo met avent flessen en dat ga ik nu weer doen!
De oudste heeft vanaf dag 1 de fles gehad Mijn nu nog jongste heeft bijna 2 jaar BV gehad. EN nu bij dit kindje zit ik zo in twijfel. De fles is en was zoveel makkelijker.Iedereen kan het geven dus ook papa en de andere kindjes.Kolven is niets voor mij dus alleen ik kan de baby voeden. terwijl het voor papa en de andere kids ook leuk is. Ik was bij mijn dochter erg onzeker toen ze BV kreeg. Op een begeven moment lag ze bij elk kreuntje aan me borst.Resultaat een kind wat heel de dag eraan hing. Was toen niet erg . Maar mijn leven is nu zo veranderd dat ik daar de "tijd" niet voor heb. Dus ik denk dat wij ook vanaf dag 1 FV gaan geven! Me oudste is er ook een grote en sterke knul van geworden
Ik ga ook flesvoeding gegeven, heb ik bij de eerste ook gedaan en is erg goed bevallen. Als ik aan borstvoeding denk staat het mij (persoonlijk) al heel erg tegen. Ik wil graag na die 9 mnd mijn lijf weer voor mezelf hebben. Plus alle drama's die ik om me heen hoorde en het feit dat ik erg onzeker ben en me dan dus af zou vragen of de kleine wel genoeg binnen heeft gekregen. Die keus was dus erg gemakkelijk. Gelukkig ook geen vk die moeilijk doet, de kraamhulp deed ook niet moeilijk en in het zkh ook niet. Bij de eerste had ik een Aventfles en haalde ik Etosvoeding, want de Etos zit op 5min. rijden bij ons vandaan... Aangezien onze eerste er groot mee is geworden, ga ik het bij nr. 2 ook zo proberen...
Hier ook (weer) direct de fles! Ik heb gevoelsmatig helemaal niets met borstvoeding en ook verstandelijk kan ik niet beredeneren waarom ik met de borst zou beginnen. Mijn dochter van anderhalf heeft altijd de fles gehad en doet het supergoed en is kerngezond! Ik heb me wel even rot gevoeld toen ik hardop uitsprak dat ik de fles ging geven, maar dat was meer door de druk die de buitenwereld erop legt dan dat ik er zelf niet achter stond dat ik geen borstvoeding wilde proberen....
Oh en ik had difrax flessen en nutrilon standaard. Nu weer difrax maar denk AH huismerk/Etos/kruidvat voeding.
Ja, flesvoeding! Bij de eerste, twee weken de borst geprobeerd maar ik had nog te weinig, kwam niet goed op gang denk ik. Bovendien vind ik het zo'n enorm voordeel dat je wat meer vrijheid hebt op die manier. Deze keer weer difraxflessen, en waarschijnlijk nutrilon standaard, alhoewel ik twijfel om een huiswerk te proberen, is natuurlijk net zo goed en scheelt veel in prijs?
Ons kindje krijgt straks ook fv. Ik gebruik medicatie waarbij bv ontraadden wordt. We gaan nutrilon ha geven en ik heb een difrax- en 2 avent flesjes. Voor het geval dat deze kieskeurig is wat fles betreft. Al dronk mijn eerste zoontje uit allebei de flesjes.
vorige keer meteen Fv en dat ga ik nu weer doen. Toen begonnen met dure nutrilon maar kwamen er al snel achter dat huismerk van kruidvat PRECIES t zelfde is. notebene van zelfde fabriek dus wij gaan nu weer lekker met kruidvat aan de gang
Bij de eerste 2 ook gestart met bv, 2x mega ramp. Oudste zag geel, wou niet drinken, ik zat anderhalfuur te voeden en te kolven en dan kon ik een halfuur slapen (na een week was ik gesloopt). deels daardoor pnd gekregen. Bij de tweede ging het wel vlot, maar ik was ondertussen zo mega gestresst van de problemen met de eerste dat ik het ook na een paar dagen opgegeven heb. Nu staan de flessen al klaar (avent van mijn tweede), nieuwe spenen erop en klaar. Ik ga ook weer beginnen met kruidvat (werkte goed bij de tweede). Ook hier is manlief niet zo'n voorstander van bv meer, hij heeft liever dat ik met flessen begin omwille van de miserie met de vorige 2
Wat een verademing om te lezen dat er meerdere moeders of moeders in spe weerstand voelen tegen het geven van borstvoeding. Ik heb dat ook ontzettend, maar ik schaam me er bijna voor, want iedere keer als het ter sprake komt vind iemand het nodig om zijn neus naar me op te halen. En dan met de goedbedoelde adviezen komen:'... maar het is echt beter hoor! En ik heb er zo intens van genoten. En anders bouw je geen band op met je kindje.". Ik heb het hele scala verwijten al gehad... En inderdaad... Het werd hier al gezegd. Als ik mijn verstand moet laten kiezen dan zou ik bv willen proberen, maar dan zou ik wel tegen mijn gevoel ingaan. Ik word al ibbelig bij het idee . Als andere moeders hun kind de borst geven vind ik het oprecht prachtig... Ik ben zelf ook grootgebracht met fv ( prematuur, kon de borst nog niet pakken ) en ik heb nagenoeg nooit problemen gehad. Daarnaast kan ik waarschijnlijk geen borstvoeding geven omdat ik een borstoperatie heb ondergaan, maar wie weet... Maar nee, ik heb er gewoon geen 'feeling' mee vooralsnog. Doe mij maar HA of standaard in een Avent-flesje.
@lievemamatrix, Weet je dat van die band opbouwen. Ik bouw juist meer een band op met fv, ik kan mij dan helemaal geven als ik een fles "mag" geven. En als ik geen zin heb, schakel ik man/zus/opa/oppas in. Daarom geniet ik juist meer van die flesmomenten. Ook slaap ik beter omdat man en ik de shiften verdelen. Man doet de fles van 23u en ik die van 3u. Ik ga dan slapen om 20u en ik ben lekker uitgerust. Overigens ga ik nog een heilig huisje instampen, ik ben geen baby-mama. Ik ben een 1plusmama; ik heb echt niets met platte babies, ik word er zenuwachtig van, maar eens ze 1 jaar en meer zijn, genieten zalig, spelen/boekjes vertellen/voetballen/duplo spelen.
Ik was bij mijn dochter ook meteen voor flesvoeding gegaan. Ook ik schaamde me er toen afentoe voor. Maar ik heb gewoon naar mijn gevoel geluisterd. En mijn gevoel zei dat bv gewoon niet bij mij als persoon paste. Daarbuiten ben ik zelf ook gezond opgegroeit met fv. Na mijn bevalling bleek mijn voorgevoel te kloppen. Ik heb weken niet van lichamelijk huid op huid contact gehouden. Waarschijnlijk mijn reactie op de hormonen. Maar ik ben dus zo blij geweest met mijn keuze voor fv! En het hangt echt niet alleen van je tiet af hoe je band is met je kind. Ik kreeg van vreemden op straat altijd de meest leuke complimenten over hoe lekker ze altijd bij me in de draagzak sliep als mini ukje en wat voor enorm tevreden baby ze altijd is. Ze is gek op haar mama.Nu met de tweede ga ik precies hetzelfde doen en ik schaam me er deze keer 0,0 voor. Bv is iets waar je je 100% voor in moet zetten en fijn bij voelen, niet iedereen ervaart dat zo.
schamen moet je zeker niet doen hoor dames!! Ik heb ook veel scheve gezichten gehad toen ik zei dat ik bewust voor fv koos bij mn zoon. ongeloof en vooral onbegrip. maar ik trek me er niks van aan. ik ga op mijn gevoel af en die zegt fv. zoals iemand hier al zei, ik geniet juist als ik de fles geef. vooral als mijn man de fles geeft. prachtig gezicht om vader en kind samen te zien, zo rustig in vrede lekker aan het drinken bij papa. en dat zonder dat ik eerst uur heb moeten zitten ploeteren met kolven enzo. ook belachelijk handig als zoonlief naar mn vader een dagje ging. zij hadden zelf bus flesvoeding in huis gehaald en zelf flesjes. ideaal! ook weer scheve gezichten toen ik zei dat ik bij dit kindje ook fv ga geven. wel minder want ze zagen toch wel hoe makkelijk en handig het was en dat mijn zoontje gewoon gezond opgroeit. ga op je gevoel af meiden. spreekt bv jou niet aan, dan gewoon niet doen. laat je niet pushen door je omgeving om iets tegen je gevoel in te doen.
Ik ga ook direct voor flesvoeding, het heeft me nooit getrokken en nu ik in mijn omgeving ook nog eens negatieve ervatingen hoor (ja ook goed maar dat zijn er toch minder) wist ik het zeker! Anderen mogen denken wat ze willen maar zelfs de verloskundige zei dat als je het echt niet ziet zitten de rust van flesvoedingen beter is dan de stress die je krijgt als je tegen je gevoel in toch bv gaat proberen. Er wel bij zeggende dat ze absoluut voor bv is maar dat jij als moeder dat echt zelf bepaald! Ik wil gewoon weten dat mijn kleintje straks voldoende voeding binnenkrijgt, en bij fv weet je dat zeker. het geeft me al rust nu ik die knoop heb doorgehakt!
Hier nog een twijfelaar....maar neig wel meer naar de fles. Ik zie absoluut de voordelen van beide opties maar de kans dat ik bv kan geven is heel klein. Ik heb nl. Een borstverkleining gehad. De kans is niet helemaal nul maar wel heel klein. Toch zie ik ook wel voordelen voor mijn man die dan ook een flesje kan geven. En we dus nachtvoedingen kunnen delen. Ik denk dat ik voor Friso ga. Hoor hier veel goede dingen over en het is overal verkrijgbaar. Bij eigen merk zit je toch meer vast aan een bepaalde winkel. Qua fles weet ik het nog niet. In de diverse dozen zitten er meerdere....dus maar een beetje uitproberen. Gelukkig heb ik nog even om erover na te denken.
Ik ga denk ik wel borstvoeding proberen (ivm reduceren kans op allergieën en omdat het voordeliger is), maar ik vind dat moeders die meteen voor flesvoeding gaan net zo'n goede moeders zijn! Die hele borstvoedings-fanatici-maffia, daar heb ik niets mee Een kindje heeft het meest aan een moeder die plezier beleeft aan het voeden, en het verschilt per moeder welke methode daarvoor het beste werkt. Volg dus altijd je gevoel, dan doe het volgens mij altijd goed.
Wat een fijn topic waar je niet gelijk de grond in gestampt word omdat je BV niet ziet zitten! Ik twijfel zelf al een tijdje omdat ik BV echt niet zie zitten maar toch ga twijfelen omdat ik wil het beste voor mijn kindje wil. Ik voel me gewoon helemaal niet prettig bij het idee om bv te gaan geven en kolven zie ik al helemaal niet zitten. Ik ben alleen daarom al bang dat het alleen maar een ramp gaat worden als ik het toch tegen me zin in ga proberen. Gelukkig word er er hier helemaal niet aangedrongen op BV en vind niemand in mijn omgeving het raar dat ik gelijk FV wil geven. Ben soms wel bang dat ik spijt ga krijgen als ik BV niet eens een kans geef maar aan de andere kant zit ik gewoon niet op die stress ervan te wachten daar heeft die kleine daar straks ook niks aan.
fv is tegenwoordig helemaal niet zo 'slecht' als vroegah. tis tegenwoordig zo goed ontwikkeld dat het alles heeft wat je kindje nodig heeft. bv is natuurlijker maar wilt niet zeggen dat als je fv geeft dat je kindje dan tekort komt ofzo. voel je dus niet schuldig om voor fv te kiezen
een beetje een twijfel, ons jongste heb ik 4 maanden bv gegeven, maar was al ziek vanaf de geboorte, ik heb toen gevraagd of het een koemelkallergie kon zijn, maar dat was overdreven zeiden ze omdat ik zelf aan het voeden was, dus moest ik maar meer voeden omdat hij waarschijnlijk niet verzadigd was, toen hij 5 maanden was had hij al 2 keer 11 dagen in het ziekenhuis gelegen, en zijn we naar een ander ziekenhuis gegaan, daar zeiden ze dat hij wel degelijk een koemelk allergie had en niet zo'n beetje ook, zijn ontlasting kwam alleen met clysma's en hij poepte maar 1x in de 2 weken en alles wat er kwam was dun (nu is hij 2 en heeft nog altijd diaree) we moesten direct stoppen met zelf voeden en hij kreeg direct een farmaceutische voeding, mocht 6 weken niets anders hebben omdat zijn lijfje moest ontgiften, en alles was ontstoken slokdarm maag en darmen, na die 6 weken mochten we fruit ens introduceren, maar tot op de dag van vandaag een hij geen groente en fruit, brood doet hij steeds beter en ook koekjes enz, maar groente krijgen we er niet in, hij heeft er dus zoveel naweeen van omdat hij (mijn gevoel) door mij al die ellende heeft, dat ik niet weet of ik het nog wel een keer aandurf, het ziekenhuis (dieetiste) zei al dat als bij dit kindje ook de symptomen er zijn, we direct overgaan op Neocate (farmaceutische medische voeding) en dat we het dus niet gaan aankijken, Ik denk dat ik kijk hoe het gaat, heb ik een twijfel al is het maar een kleintje , dan trek ik gelijk aan de bel en stap ik over op fles, bv is dus zeker niet altijd de beste keuze,
Hier ook gelijk gestart met FV. Bij de oudste BV geprobeerd en dat was een drama dus bij 2e en 3e gelijk de fles. Heb de avent flessen en die bevallen me erg goed. Gebruik als voeding de nutrilon. De gewone. Bij ons zit er nl niets geen allergieen/ exceem of andere dingen in de familie dus dan is de gewone een prima voeding