Wie gaat er ook direct starten met FV??.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Anouk2005, May 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

May 1, 2008
    1,522
    0
    0
    Had mijn reactie kunnen zijn. ;)

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik ben nu 16 weken zwanger en ik wist vanaf het begin dat ik de FV wil geven. Waarom? Omdat mijn eerste kind niet voldoende voeding kreeg, het kwam niet goed op gang en was pijnlijk. Op een gegeven moment schoten de tranen al in mijn ogen terwijl hij nog niet eens 'gehapt' had :( Ik deed het wel goed volgens de kraamverzorgster dus daar lag het echt niet aan.
    Wil mezelf en de kleine de frustratie besparen (ook niet leuk als je kleintje na een langdurige voeding aan beide borsten nog honger heeft) en nu starten wij dus direct met FV.

De fles wordt een dr. Brown fles aangezien ik van dichtbij heb kunnen zien dat dit goed helpt tegen krampjes. De voeding zelf houden wij bij Nutrilon.

3. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik lees nu heel veel weerstand tegen BV. En ik lees heel veel vervelende verhalen over BV. Als eerste wil ik gezegd hebben dat er geen slechte moeders zijn als je direct voor flesvoeding kiest. Als je dat bewust doet, dan zit je beter in je vel en kan je beter voor je kindje zorgen. Met flesvoeding is ook helemaal niets mis. En al die vooroordelen. De professionals moeten zorgen dat je je zelfverzekerder voelt als ouders en niet onzeker om dat je geen bv wil geven. Daar kan ik echt boos om worden.

Ik heb toendertijd voor BV gekozen omdat het mij wel heel mooi leek. Het is bij mij ook prima gegaan. Ik heb wel altijd een pak flesvoeding in mijn kast gehad voor het geval het niet meer zou lukken en ik ben ook wel een voorstander van de combinatie FV en BV. Ik ben niet zo'n buitenvoeder en soms lukte kolven gewoon niet. Dan pakte ik flesvoeding. Dat haalde bij mij een hoop stress van het borstvoeden af. Mijn tweede wil ik ook BV geven, maar ik vraag me af hoe het gaat als ik nog een klein draakje heb rondlopen. We gaan het gewoon proberen. Geen stress. Wel ben ik toen met de BV erg afgevallen. Dat vond ik voor mij ook wel een groot voordeel:)

Heel verhaal, maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je je eigen plan moet trekken. Doe waar jij je goed bij voelt!

4. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik ging trouwens voor de AH huismerk. Was prima en een stukje goedkoper dat Nutrilon.
    En ik had Difrax flessen. Wie weet ken je iemand in je omgeving waar je flessen kan lenen om uit te proberen. Ik vind ze namelijk vaak wel wat duur en sonde als het na een paar keer niet lekker gaat uit een bepaalde merk fles. Succes!

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ja je heb zoveel merken flesjes. tis maar net wat je kindje fijn vind. net als een speen, mijn zoon weigerde Difrax en daar had ik er een aantal van gehad van familie. die liggen nog steeds ongebruikt in de kast hier. Hij wilde alleen Bibi. Benieuwd wat onze kleine meid straks wil.

Hier Kruidvat huismerk fv (zelfde als nutrilon alleen goedkoper)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

#66 raspberry, May 20, 2012
    Last edited by a moderator: May 20, 2012
    Ik las laatst dat 70% van de moeders start met BV, en dus 30% ook niet. Da's 1 op de 3. Voor een eerste keer vind ik het persoonlijk altijd wel jammer als moeders het niet willen proberen. Ik hoor dan namelijk vaak als reden dat ze het zo'n gek idee vinden: een kind aan je borst. Ja, dat vond ik ook. En ik had geen flauw idee hoe lang ik zou gaan voeden: had me eerst eens op dat eerste half jaar gericht en eigenlijk nog niet verder gedacht. Uiteindelijk hier 26 maanden gevoed, met best een lastige start, (Thirza hapte niet goed aan). En ik ben verder geen BV-idolaat: heb ook niet dat romantische 'o-wat-is-een-kind-aan-de-borst-toch-ontzettend-heerlijk-en-het-ultieme-smeltmoment' dat je nog wel eens hoort :)

Maar als je al lastige ervaringen gehad hebt, zou ik denken dat je vooral moet doen waar jij je goed bij voelt. BV is kwalitatief van een hogere kwaliteit dan KV, dat moge duidelijk zijn. Maar er zijn meer dingen belangrijk dan alleen dat en als jij koste wat kost je kind die voeding moet geven, terwijl daaromheen alle rust verloren gaat en je volledig in de stress loopt, lijkt me dat niet helemaal de bedoeling...
    En bedenk vooral dat -welke keuze je ook maakt- je hoe dan ook van sommige mensen kritiek zult krijgen. Dat ligt helemaal niet aan je keuze, dat ligt er gewoon aan dat sommige mensen gewoon moeite hebben met het respecteren van andermans keuzes. Heb ik hier met dat lange voeden ook aan den lijve ondervonden: mensen die me totaal voor gek verklaarden, want niet alleen was ik zolang zo ontzettend gebonden aan mijn kind, maar ik moest er ook nog eens voor op dieet zo lang, (Thirza heeft KMA). En ze zou veel eerder door zijn gaan slapen op KV... (nee, ze ging doorslapen toen de oorontstekingen na een buisjesoperatie eindelijk verdwenen).
    Tja, ene oor in, andere uit, (wat het ene moment gemakkelijker is dan het andere ;)). Een ander ervaart niet wat ik ervaar, een ander weet niet wat ik weet, een ander hoeft niet te doen wat ik moet doen. En dus: mijn keuze. En voor jou dus ook jouw keuze!
    Ik ga zelf deze keer gewoon weer starten met BV en vanaf 7 maanden zwangerschap daarvoor ook preventief op koemelkvrij dieet. En dan zien we wel hoe het deze keer loopt: als het nodig is, voed ik weer zo lang. Als het korter kan, helemaal prima. En als BV lastig is vanwege de combinatie met de zorg voor ons dochtertje, dan zien we ook dan wel of KV dan fijner is. Alles lekker op z'n tijd en vooral samen beslissen hier wat voor ons gezin het beste is :)

Qua flessen even praktisch: haal er niet teveel: zie eerst eens welke goed bevalt, en als dat goed loopt, schaf daar dan eventueel nog wat meer van aan. Zonde om een hele set flessen in huis te halen als je ze vervolgens nauwelijks gebruikt... :(

7. tulip

tulip Niet meer actief

wat een leuk topic, jammer dat ik niet zoveel mensen tegenkwam toen mijn dochter geboren werd;)

Hier ruim 3 jaar geleden ook direct gestart met fv, ik vind bv zo'n vreselijk idee, ik kan dat gewoon niet. Heb er echt iets tegen....om zelf te doen, niet de bv op zich.

Als ik nog een keer zwanger mag worden, ga ik ook meteen met fv beginnen, geen twijfel over mogelijk.

Share This Page