Bloedingen doordat de vruchtvliezen niet helemaal tegen de baarmoederwand aan zitten

Discussie in 'Miskraam' gestart door I1985, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hoi dames,

Eergisteravond kreeg ik de schrok van mijn leven toen ik ineens een warme golf voelde stromen; het bleek bloed te zijn... Mijn ondergoed en broek zaten er onder. Ik heb de verloskundige gebeld en we konden meteen langskomen voor een echo. Alles was gelukkig goed met de baby..

Gisterochtend wederom zo'n plas bloed. De verloskundige weer kijken; alles goed. T enige wat ze zag was dat er tussen de vruchtvliezen en de baarmoederwand een soort holte zat met vocht/ bloed.
    Ze zei dat daar het bloed waarschijnlijk vandaan komt, maar als ik nog een bloeding zou krijgen, moest ik naar het ziekenhuis.

En gisteravond, ja hoor; weer zo'n bloeding..:( Wij gebeld, naar het ziekenhuis en de gynaecoloog vond inderdaad ook de 'holte' die de verloskundige al gezien had... Hij vertelde dat er een ruimte tussen de vruchtvliezen en de baarmoederwand zit. De vliezen zitten niet helemaal tegen de baarmoederwand aangeplakt.. Een groot deel wel, maar één 'hoekje' dus niet. En daar zit (mijn) bloed tussen. Het kan geen kwaad zei de gyn, maar ik mag me niet fysiek zwaar inspannen en moet over een week terug voor controle. Dan zouden de vliezen wel weer tegen de baarmoederwand moeten zitten, verwacht hij.

Ik heb me suf gegoogled over dit onderwerp, maar kan eigenlijk niets vinden.
    Heeft iemand ervaring hiermee? (dus niet met een loszittende placenta, maar de vliezen?) Ik maak me soms ineens heel erge zorgen dat het toch nog misgaat....

2. Lisa1976

Lisa1976 Actief lid

10 dec 2012
    209
    0
    16
    Hallo,

Tjee, wat vreselijk naar !! Hebben ze niet gesproken over een hematoom ? Als ik het zo lees moet ik daar aan denken. Ik heb dit gehad bij de zwangerschap van mijn tweede zoontje. Ik was toen 11 weken zwanger en verloor opeens vocht en bloed, ik dacht echt dat het helemaal mis was... Op dat moment waren we op vakantie in Italie en ben ik daar opgenomen geweest in het ziekenhuis. Het beleid daar is anders dan in Nederland. Ik kreeg utrogestan, buscopan tegen krampen en moest bedrust houden. Vanuit Nederland kregen we te horen dat het wrs mis zou gaan en dat het beleid in nederland anders is dan in Italie en dat ik terug naar Nederland mocht rijden, met kraamverband en paracetamol... Wat naief was ik.... De gynaecoloog uit italie was not amused en begreep niet dat ik ging... Ik moest een speciaal formulier tekenen dat ik vrijwillig vertrok en dat dit niet hun advies was..... Gelukkig is deze zwangerschap toch goed afgelopen... Ik heb wel veel gerust op bed en niets getild. Het bleek een behoorlijk hematoom te zijn, deze kon opgenomen worden door mijn lichaam of er uit komen met kans op vroegtijdige weeen.... Tot 20 weken was het spannend, daarna was het kindje groter dan het hematoom en verwachtten ze geen problemen meer, maar ik heb heel rustig aan gedaan..... Wellicht kun je aan de gyn om utrogestan vragen ? Dat is in Nederland niet gebruikelijk. In Italie dus wel....daar doen ze er alles aan om het leven te behouden..... Sterkte !!

3. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hoi Lisa1976

Bedankt voor je reactie! Fijn om te lezen dat het prima goed kan gaan!

Ik doe heel rustig aan hoor; als de arts zegt fysiek niet zwaar inspannen durf ik bijna niks te doen ;)
    Het woord hematoom heb ik niet gehoord; volgens mij is dat de term voor elke bloeding die er niet hoort te zitten...

Uit je verhaal maak ik op dat je langere tijd gebloed hebt??

Liefs

4. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik ben 8,5 week zwanger en heb aan de bovenkant tussen de vliezen en baarmoederwand een grote bloeding zitten. Ik mag zo min mogelijk tillen en moet het rustig aan doen. Ik werk in de zorg en moet iig tot 12 weken thuis blijven. Ik heb 2 keer bloedverlies gehad, bijna 2 weken geleden voor het laatst. Maar vandaag op de echo dus nog veel bloed zichtbaar.
    Ik vind het erg spannend :( maar ze hebben meerdere malen gezegd dat de kans dat het goed gaat vele malen groter is dan de kans dat het mis gaat. Het vruchtje ontwikkelt zich iig goed.
    Ik probeer maar om mij vast te houden aan de lichtpuntjes!

5. Sempje

Sempje Niet meer actief

Ik zie dat jij ook een dreumes hebt rondlopen, dat maakt het er ook niet makkelijker op qua rustig aan doen he?

6. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hey,
    Bedankt voor je reactie. Wat naar dat je in een soortgelijke situatie zit!
    Ik werk in de horeca en mag dus nu ook een week niet werken.. Dan heb ik weer
    een echo en zou de bloeding weg moeten zijn..

Klopt;mijn dreumesje wil van alles van me,maar gelukkig is mijn man veel thuis
    en is de kleine dinsdag naar de ene opa en oma geweest en vandaag een dag naar
    de andere opa en oma.
    Dat scheelt een hoop!!

Had jij die echo toevallig of ivm het bloeden?

Hoop houden hè? Probeer ik ook!! ;)

Liefs

7. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    @ Sempje;
    Even benieuwd hoe het met je is! Heb je nu ook nog bloedingen dan?

Hier is gelukkig het bloeden langzaam overgegaan in bruin en sinds zaterdag helemaal weg:D
    Dinsdag extra controle bij de gyn; hopelijk is het allemaal weg en zitten de vliezen er weer netjes tegenaan:)

Liefs

8. Sempje

Sempje Niet meer actief

Wat fijn dat het goed gaat!
    Hier is het nog spannend. Ik heb al 2 weken geen bloedverlies gehad. Donderdag heb ik een extra echo gehad zodat een ervaren echoscopist er naar kon kijken. Boven de vruchtzak zit een groot bloedstolsel. Als dat zich op een bepaalde plek nog verder zou uitbreiden dan kan de placenta zich daar niet goed hechten, dus dan is het einde oefening.
    Hij had het wel vaker gezien en zei gelukkig dat het vaak gewoon goed gaat.
    Als de placenta goed aan wordt gelegd dan ben ik in principe uit de gevarenzone.
    Ben nu 9 weken. De komende 3 weken mag ik niet werken en buiten het absoluut noodzakelijke, niet tillen. Er loopt hier een dreumes rond, dus helemaal niet tillen is helaas niet haalbaar.
    Dus het is nog wel spannend!!

9. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hoi Sempje,

Pff lijkt me inderdaad heel spannend voor je!
    En dus ook een dreumes daar; heb je wel voldoende hulp? Loopt hij/ zij veel zelf (dat je minder hoeft te tillen?)
    Wat zegt je gevoel erover???

Ik duim dat het goed gaat daar!
    morgen heb ik dus de echo; hopen dat alles weer oke is!;)

Liefs!!!

10. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Even een update;

Vandaag echo gehad bij de gyn. Baby doet het goed; na veel speuren en turen vond de assistente een soort holte.. Ze dacht aan een vleesboom, maar riep de gyn zelf er even bij. Die wist ook niet wat het is, dus nu moet ik volgende week dinsdag een speciale echo met een echoscopiste..
    De gyn twijfelde nu zelfs of het wel iets te maken heeft gehad met de vliezen (de eerdere bloedingen):(

Pff, bah weer een week in spanning... Het kloppende hartje geeft mij niet genoeg geruststelling voor een hele week. Ja, NU klopt het en doet de baby het goed, maar zolang ze niet weten wat er nu toch aan de hand is, ben ik steeds onzeker of de baby het goed blijft doen:(

Hoest bij jou?
    Liefs

11. Sempje

Sempje Niet meer actief

Bah, wat spannend weer! Ik snap je onzekerheid!
    Hier alles nog hetzelfde, ik houd mij rustig. Morgen gaat mijn dochter naar het kdv, dus dan kan ik ècht rustig aan doen!
    Ik heb er niet echt een voorgevoel bij. Voel me nog wel gewoon zwanger en alles zit binnen, dus ik ga er maar vanuit dat het goed gaat. Ben van mijzelf niet echt een optimist, dus ik zou het liefste ook elke dag wel een kloppend hartje zien. Snap precies wat je bedoelt met dat het zien van het hartje niet genoeg is om je een hele week rust te geven. Bij mij komt het ook doordat mijn zwangerschap in het voorjaar al 4 weken niet goed zat en mijn lichaam het niet doorhad. Maar goed, ik probeer mij vast te houden aan het feit dat het vaak gewoon goed gaat.
    Volgende week dinsdag heb ik weer een echo!!
    Leven we samen naar volgende week toe!
    Mag je nu je werk weer oppakken?

12. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hoi Sempje,

Oh lekker dagje rust dus ;) Goed zo!
    Ik snap ivm je geschiedenis dat het lastig is om vertrouwen te hebben. Ik heb daar zelfs zonder geschiedenis al last van:)

Ik hou me nog steeds rustig; de arts zei gister heel kort: oh ja je mag gewoon weer werken hoor, want je bloedt toch niet meer??
    Pas toen ik thuis was dacht ik; ja, maar als ze niet weten wat ik WEL heb, neem ik geen risico's. Dus in ieder geval tot volgende week nog niet werken en blijf rustig aan doen. Baat het niet, dan schaadt het niet!;)
    Ik werk via een kleinschalig uitzendbureau, dus geen probleem om af te zeggen. Intercedent snapt het helemaal en houdt veel contact met me, erg fijn om begrip te krijgen!

Ik denk dat zelfs als alles wel weer helemaal goed lijkt, ik nog steeds lastig durf te werken, tillen enz...
    Hoe zie jij dat???

Liefs

ps; nog 6 nachtjes... Tellen samen af naar beide een goeie echo!!!:D

13. Sempje

Sempje Niet meer actief

Daar gaan we samen voor duimen! Ik vind het zo spannend :(

14. Sempje

Sempje Niet meer actief

Hoe gaat het met jou?! Ook al aan het aftellen voor dinsdag?

15. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hey Sempje,

Zeker aan het aftellen!!!
    Daarom ook weinig op ZP geweest.. Want dan denk ik er zoveel aan;)

Ik heb soms buikpijn; denk steeds meer dat er een vleesboom zit.. Zolang ie niet te groot is, lijkt me dat een prima optie; dan kan de baby gewoon doorgroeien en is er verder weinig gevaar;)

Hoest met jou? Heb jij eigenlijk ook klachten??? En weet je al hoe het verder gaat als die bloeding zo blijft zitten als 2 weken geleden??

liefs

ps: nog 3 nachtjes....:)

16. Sempje

Sempje Niet meer actief

Hoi I1985,
    Ik weet dat mijn moeder ook een vleesboom heeft gehad. Mijn broer is iets te vroeg geboren en ik met 37 weken. We zijn gewoon gezond :)

Ik had de eerste weken wel regelmatig buikpijn. De week na de echo had ik veel buikpijn, geen menstruatiepijn ofzo, meer een geprikkelde buik. Maar sinds vrijdag is mijn buik eigenlijk heel rustig, soms rommelt het wel wat, maar verder weinig klachten.
    Mijn borsten doen ook minder pijn, maar ze zijn wel voller :D
    Ik hoop maar dat het goed is, ben zelf geneigd om alles in het negatieve uit te leggen!

Als het stolsel verder niet groter is geworden, dan zou het in principe geen problemen op moeten leveren. Maar ik hoop dat het kleiner geworden is!

Dinsdag komt echt dichtbij. Ik kijk er naar uit en zie er tegelijk enorm tegenop, dubbel hè?

17. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    #17 I1985, 30 sep 2013
    Laatst bewerkt: 30 sep 2013
    Nou;hier een update van mijn kant. Heb de echo vandaag al gehad :)
    Gisteravond niet kunnen slapen van de pijn in mijn buik en zij...
    Dus vanochtend gebeld en.mocht vanmiddag al komen.

Er zit een redelijk groot myoom in de baarmoederwand van 6x7 cm!:$
    Géén wonder dat ik pijn heb!
    Baby lag heerlijk te spartelen gelukkig,die merkt er niks van.
    Myoom moet in de gaten gehouden maar kan nu géén kwaad..

De vliezen zitten ook nog steeds niet tegen de wand aan,als het goed is over 3weken wel.
    Conclusie;mag alles doen en laten als de pijn het toelaat. Moet dus helaas onder controle bij de gynaecoloog en weg bij de verloskundige:(
    Ben heel blij dat alles goed is tot nu toe,alleen wel echt.balen dat ik niet 'gewoon' naar de verloskundige kan...

Hou jij t een beetje vol tot morgen???
    Liefs

ps;tussen neus en lippen door vroeg manlief het geslacht: we krijgen een 2e zoontje!! :D

18. Sempje

Sempje Niet meer actief

Tjonge! Wat fijn dat het met het kindje in ieder geval goed gaat! Gefeliciteerd, een broertje!
    Gaan ze het myoom na je zwangerschap verwijderen? Heeft het verder geen risico's voor de zwangerschap?

Vanmorgen ook mijn echo gehad! Het sijpelt nog wel van binnen, maar het stolsel is kleiner geworden. Het kindje was goed gegroeid :)
    De placenta lijkt ook goed aan te liggen.
    Dus voorlopig goed nieuws! Volgende week vrijdag weer :)

19. I1985

I1985 Actief lid

13 okt 2010
    254
    0
    16
    Zwolle
    Hoi Sempje,

Sorry voor mijn late reactie, was even druk met andere dingen.

Geen idee of ze er wat mee gaan doen na de zwangerschap; eerst eens kijken wat dat stomme ding gaat doen; groeien of niet....
    Heb er veel pijn van, alsof de boel verdrukt wordt. Irritant is het en maakt me soms zenuwachtig.

Aan de andere kant voel ik ons mannetje soms al wel en dat is wel fijn!!! :D

Wat goed dat bij jou alles de goede kant op lijkt te gaan!!!! Super! Fijn dat de kleine goed gegroeid is!

Wat mag jij alweer snel!! Ik ben een beetje in dubio of ik ook niet ga vragen om eerder te kijken; 3 weken wachten is zoooo lang!

Liefs

20. Sempje

Sempje Niet meer actief

Hoe gaat het met je? Wanneer is je volgende echo?
    Heb je nog veel pijn?
    Ik heb inmiddels weer een echo gehad! Ben nu 12 weken. Het stolsel is gelukkig wederom kleiner geworden en de baby is goed gegroeid! Het gevaar van de bloeding lijkt geweken. Deze week moet ik nog rustig aan doen, ook al is dat niet altijd makkelijk met mijn dreumes.... Volgende week mag ik weer aan de slag! Moet wel de hele zwangerschap voorzichtig zijn, met tillen enzo.

Ik probeer om ook te genieten, maar na de afgelopen weken moet het vertrouwen nog wel groeien merk ik.

Deel Deze Pagina