Menstruatieklachten (medicatie en zwanger worden)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder125, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder125

Vlinder125 Niet meer actief

Hallo,

Voor zover ik me kan herinneren heb ik altijd laat gehad van menstruatieklachten. Ik slikte hier diclofenac voo op advies van de gynaecoloog. Een aantal jaar geleden had ze gecontroleerd of alles er goed uit zag en er waren geen problemen.
    Sinds ik gestopt ben met de pil worden de klachten steeds erger. Ik kan de eerste dag bijna niet meer functioneren en kan wel huilen van de pijn. Nou heb ik van de huisarts naproxen voorgeschreven gekregen maar na het lezen van de bijsluiter twijfel ik of ik deze zAl nemen.

Ik baal enorm van de pijn en ben ergens stiekem ook bang dat er toch iets niet klopt in mijn lichaam.

Herkent iemand dit? En kunnen deze klachten samenhangen met moeilijk zwanger worden?

2. deniseee

deniseee Bekend lid

9 sep 2012
    588
    205
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb wel ook altijd super erge menstruatieklachten gehad maar daar nooit medicijnen voor geslikt of iets dergelijks.. Wel al bijna een jaar bezig voor n kleintje en dat wil nog niet echt lukken.. Ook een ruim jaar geleden onderzoek gehad bij gynaecoloog en toen zeiden ze ook alles goed maar toch heb k nu t gevoel idd dat er iets niet goed is

3. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Vlinder, waarom twijfel je? Heb je je huisarts/apotheker vertelt dat je bezig bent? Naproxen wordt wel vaker voorgeschreven bij menstruatie klachten.
    Wat ik terug leest mag je het tot de 7e maandag gebruiken.

4. Vlinder125

Vlinder125 Niet meer actief

Ik heb inderdaad aan de arts verteld dat we bezig zijn. In de bijsluiter staat dat het het zwanger worden kan beïnvloeden. En op internet vins ik in bijsluiters dat het soms voor wen miskraam kan Zorgen.

5. jessiee

jessiee Lid

4 aug 2014
    69
    0
    0
    Manager bij groot bedrijf
    NH
    Ik kreeg voor iets heel anders naproxen 2 dagen terug bij de dienstdoende arts... Ik heb toch gewacht tot de volgende dag en mijn huisarts gebeld en de situatie uitgelegd. Dat ik nu niet zeker weet of ik wel of niet zwanger ben gezien ik net na de ovulatie zit.
    dokter raadde me af om ze dan te gebruiken.

Of het kwaad kan dat weet ik natuurlijk niet, maar ik neem aan dat de dokter reden had om te zeggen niet doen.

6. Amare

Amare Niet meer actief

Ik heb ook hevige menstruatieklachten.
    2 jaar geleden ben ik naar de gynaecoloog gegaan en daar zijn 2 echo's gemaakt. Op de ene was iets te zien en de andere niet.
    Ik ben naar huis gestuurd met het verhaal dat het 'erbij hoort'.
    Inmiddels zijn we vanaf afgelopen december aan het proberen om zwanger te worden, maar de buikpijn wordt steeds erger.
    Ik heb weer de stap naar de arts genomen waar ik te horen kreeg dat ik moest kiezen tussen buikpijn en het hebben van een kind, maar hij wilde me wel doorsturen naar een gynaecoloog, al zou die vast niks toe te voegen hebben aan zijn verhaal (aldus de HA).
    Bij de gynaecoloog heb ik inmiddels verschillende onderzoeken gehad, waarbij ze wel degelijk op problemen zijn gestuit. Deze zijn niet gunstig bij een kinderwens.
    Mijn arts gaf aan dat zodra je menstrueert wel iets mag gebruiken als ibuprofen en paracetamol, want als je menstrueert ben je niet zwanger en heb je dus ook geen risico op een miskraam.

Luister naar je lichaam en vraag desnoods een verwijzing naar een gynaecoloog.

7. Amare

Amare Niet meer actief

Hoe gaat het?

Deel Deze Pagina