Mooi dat het kerkje in de smaak is gevallen. Gelukkig hebben wij geen last van een openingsdans Wat leuk dat je schoonzus gaat zingen en ook ontzettend knap dat ze dat kan en durft. Schrijf alles op wat je gevoel je ingeeft. Begin anders eerst met wat steekwoorden die jij belangrijk vindt en maak daar later een verhaaltje van. Ja lastig idd wat je schoonvader betreft, snap je aanstaande () ook wel dat hij dat nog niet zo ziet zitten. Kunnen jullie daar over praten met elkaar maar ook met zijn vader? Anders zou ik het gewoon eerlijk zeggen en misschien dat jullie op een andere dag kunnen komen als de nieuwe vrouw er niet is. Sterkte er mee.
Hier hoeft het niet direct je mag eerst in ondertrouw en daarna datum prikken. (Wij trouwen in een andere gemeente waar we wonen) Wij willen ergens in mei trouwen.
Door een drukke tijd heb ik al een poosje niet meer in dit topic gekeken. Nu eindelijk wel even (einde werkdag he? haha!), wat leuk om alle voorbereidingen en verschillen tussen iedereen te lezen! Afgelopen week hadden we onze ceremoniemeesters (2 om precies te zijn) bij ons over de vloer en met hun hebben we alle details van onze dag doorgesproken. We hebben eigenlijk alles al zo goed als geregeld en de globale tijdsplanning is ook al rond. Ik heb er zo'n zin in! We hebben echt hele leuke en creatieve ideetjes en gaan dus veel zelf maken en bedenken. Het voordeel is dat onze trouwlocatie ook echt heel leuk meedenkt en zelf ook met ideeen komt! Zo trouwen we nu gewoon buiten, aan de rand van het bos <3 hoe mooi is dat?! Dat is voor mij echt een droombruiloft! Mocht het regenen, dan kunnen we daar altijd nog naar binnen om te trouwen. Dat is dus ook een hele geruststelling We moeten nu alleen echt eens vaart gaan maken met de gastenlijst. We hebben een paar maanden geleden al alle namen opgeschreven. We moeten nu alleen een onderverdeling maken tussen daggasten, ceremoniegasten en avondgasten. Pff best lastig zeg!Ik wil ook niemand kwetsen door bepaalde keuzes te maken.. maarja, er zullen altijd mensen bij zijn die het er niet mee eens zijn. Maar ach, onze dag en onze keuzes! Ook wil ik vanavond eens een uitgebreide to-do lijst maken. Heerlijk al vanalles wegstrepen Fijn weekend allemaal!
Even een vraagje voor de dames die ook zelf hun versiering gaan maken. Hebben jullie nog leuke sites of dingen om te maken. Ik heb al wat gevonden maar wil eigenlijk nog wat meer ideetjes op doen. Wat ik tot nu toe heb is: Pompons van crepepapier Roosjes van crepepapier Sierboompjes van piepschuim en lint Vaasjes maken met bierflesje en crepepapier Roosjes van vilt Dus tips zijn welkom
Mooi zo dat je de jurk hebt gevonden. En gefeliciteerd met jullie ondertrouw. Komt nu steeds dichterbij.
Hier een kleine impressie van de locatie waar we de fotoshoot hebben. Vanmiddag even weer een kijkje genomen was zulk mooi weer. View attachment 419128
Hoi, ik meld me hier ook! Wij gaan 26 juni trouwen. Inmiddels al aardig wat dingen op de rit staan. Locatie is geregeld (strand tent), jurk uitgezocht (wordt in december verwacht), schoenen gekocht op marktplaats echt een tip, scheelt me 100 euro). We hebben volgende week gesprekken gepland met drie fotografen. Eerst contact met (zelfstandig)trouwambtenaar is gelegd met de vraag of ze kanen wat we nu moeten gaan regelen. Volgende op mn lijstje is muziek. Dat vind ik nog wel lastig. Gelukkig had de trouwlocatie iemand aanbevolen, dus daar moeten we maar eens achteraan. Nu ben ik op zoek naar een leuk cadeautje voor gasten, ik zit te denken om slippers te laten bedrukken, kunnen ze ze die avond gelijk aan as ze zere voeten hebben Leuk om hier mee te lezen en te kijken wat ik over het hoofd zie. Iemand vroeg om een leuk idee voor versiering, vrienden van mij hadden glazen potjes gespaard en die aan de buitenkant beplakt met kant-achtige stof (volgens mij van de ikea) en die opgehangen en neergezet met bloemetjes en kaarsjes erin. Was heel sfeervol. Ik wil zelf graag potjes maken met lichtgevende verf erin, dan kunnen die 's avonds buiten staan in het zand! Ik ben nu al voorzichtig potjes aan het verzamelen...
Leuk idee van die potjes. dat is wel iets voor ons. Ik ga alle olvarit potjes bewaren denk ik maar. De band weten wij al wie we willen. Alleen nog even de vraag of zij ook willen. Ze doen niet vaak bruiloften, maar meer seizoenswerk op campings (zo kennen we ze ook). Maar ze zijn echt ongelooflijk goed, vooral akoestisch. Hier nog steeds druk in overleg over de locatie. De opties zijn wat breder geworden doordat we een donatie van 1000 euro voor het feest hebben gekregen van mijn sm. Zij gaf nog als tip het plaatselijke voetbal café (gezellig bruin cafeetje), maar daar passen simpelweg geen 100 mensen in. Misschien maar eens in overleg met die mensen of een tent buiten nog een optie is.
Welkom annacatharina gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. En al heel wat geregeld dus. Leuk is dat al die voorbereidingen. Wij moeten nog steeds muziek uitzoeken waar we mee binnen komen in het gemeentehuis. Zaterdag ga ik jurken passen zin in. Ik maak dus heel veel zelf en heb onze bedankjes ook zelf gemaakt, maar de slippers zijn wel heel grappig bedacht. Leuk idee van die potjes maar wij eten nooit uit potjes en heb nu toch wel aardig een idee van wat ik ga maken. We willen het ook niet te druk qua versiering in het restaurant/terras/grand café. Ook nog steeds lekker bezig dus 2de leg. Geef mij zo'n schoonmoeder 1000 is niet verkeerd kun je een hoop extra's voor doen of de dingen wat luxer of uitgebreider. Hoe is het met de rest? Ik ben nog even bezig geweest om vast te oefenen voor de versiering. Bovenste foto zijn pompons van crêpepapier en daaronder een bloem van crêpepapier. Mag van aanstaande niet verder met het maken van de bloemen en pompons hij is bang voor verkleuring en stof. Dus dan maar in een waaier laten en een dag voor de tijd in model brengen View attachment 420297
oh leuk die bloemen/pompoms. Wij zijn begonnen met verzamelen van de fruithappotjes. Vl vond het een leuk idee! Verder nog weinig gedaan. In onderhandeling met 2 locaties. Eentje bij ons in de straat.
Leuk gemaakt die pompons. Wij eten ook niet veel potjes, dus alle collega's en familie gevraagd mee te sparen Net de eerste fotograaf gesproken. Ben heel benieuwd naar de andere twee...
Bedankt, lekker dichtbij kun je zo stuiterend door het bed in Dat van die potjes is idd een heel leuk idee.
Bedankt, ja dat kan idd ook even mensen vragen die met je mee sparen. Is het gesprek jullie goed bevallen met de fotograaf? Wij hebben een gesprek gehad met 1 fotograaf en de klik en gevoel was zo goed dat we niet verder zijn gaan zoeken eigenlijk. Had wel een tweede en derde eventueel achter de hand, maar is dus nooit nodig geweest.
Wij wilde zaterdag beginnen met dansles, maar kregen zondag bericht dat wij het enige paar waren dat zich had opgegeven. Dus dat gaat niet door. We konden wel in januari meedoen met een workshop openingsdans, maar dat leek me niet heel handig als je 8 maand zwanger bent. Volgend jaar maar eens weer kijken.