2 januari om 19.30 zal het tijdstip zijn wanneer ik voor de allereerste keer een poging ga doen om hard te lopen. Ook zal dit de eerste dag zijn dat ik niet meer rook. Ik ben er zooooo klaar mee... met mezelf. Time for a change. Vandaag ga ik nog een hardloopbroek kopen. De juiste schoenen heb ik al. Ook staat de 1e training klaar op mijn telefoon. Doel is om in april mee te doen aan een 5km run. Niemand (behalve mijn vriend dan) zal ik het vertellen. Dit omdat ik dit puur en alleen voor mijzelf doe en me een keer niet wil bewijzen tegenover een ander. Zijn er hier lotgenoten te vinden die ook met lopen gaan starten zodar we mekaar kunnen supporten?
Ik loop al. Maar afgelopen maand wel minimaal. Ik ga in januari weer gewoon verder. Succes en veel plezier. Goed van je en mijn gouden tip: hou je aan het schema. Ook als je denkt "makkie..kan nog meer bij" en wees mild naar jezelf. Lukt die wedstrijd niet? Dan doe je de volgende. Er kan altijd wat tussen komen. Eerst die 5km lekker lopen en dan wedstrijd plannen. Welke app gebruik je?
Ik loop ook al, nu even niet ivm rustiger aan moeten doen vanwege de zwangerschap. Maar wat goed dat je gaat beginnen, veel succes! In het begin vond ik het super k.t, maar nu geniet ik er zo van!
Ik wil ook gaan beginnen. Ik ben alleen nog op zoek naar goede schoenen. Dat vind ik best lastig, ik wil niet gelijk dure aanschaffen omdat ik eerst wil kijken of ik het wat vind. Maar goede schoenen zijn wel belangrijk natuurlijk. Welke app is fijn?
Ik ben eergisteren begonnen en ga zo dadelijk weer. Heb het zo gehad met deze puddingversie van mezelf
Ik ben 2 weken geleden begonnen en moet zeggen het valt me niet tegen. Mijn doel is ook 5km. Zit nu op 3,7km. Probeer nu 3x in de week te gaan en als de 5 goed gaat dan terug naar 2x. Sport ook nog 1x in de week bij de sportschool. Ik gebruik Strava als app, die geeft duidelijk aan hoe ver je bent geweest en in welk tempo. Zet hem op.
Ik ben na een lange pauze (lees: ruim 2 jaar 😉 een paar dagen terug weer gestart. En ik heb nu nog steeds spierpijn 😉 Goede schoenen: ik draag van die 'tenenschoenen' zonder demping.
Succes! Dit jaar ben ik op 1 januari (weer) begonnen met hardlopen. In april 5 km is haalbaar hoor! Uiteindelijk liep ik zelfs binnen een paar maanden al 10 km. Met 5 en halve week zwangerschap deed ik mee met een 10 km run. Dat was meteen mijn laatste x hardlopen. Na de zwangerschap ga ik weer starten want mis het wel! Ik gebruikte Runkeeper trouwens en start to run
Fijn.. positieve berichten!!! Ik krijg er steeds meer zin in. Ik heb Evy gedownload. Die vertelt je precies wat je moet doen. Heb die andere apps dat ook? Ik heb schoenen van assics gekocht. Van 110 euro voor 90 euro afgeprijsd. Gekocht op aanrader van de medewerker van de betreffende zaak. Zet hem op allemaal.....
Ik ren alleen achter mijn kind aan 😉 nee grapje. Ik heb chronische pijn aan mn knieën dus ik kan niet rennen zonder pijn. 3 min op de loopband is voor mij heel wat. Vind ik wel jammer want ik houdt wel van rennen 😏
Ik loop al zo'n 15 jaar met tussenpozen. In de winter gaat totaal de klad erin , maar ik wil in het nieuwe jaar wel weer fanatieker worden. Sinds ik kinderen heb loop ik in de winter alleen nog in het weekend, omdat ik in het donker alleen buiten niet prettig vind. Maar ik heb vorige week een crosstrainer gekocht, zodat ik ook in de winteravonden bij kan blijven. Zelf heb ik echt een enorme hekel aan lopen met oortjes in. Ik luister liever naar de vogels om me heen. Ik kijk op googlemaps wat een leuk rondje is en hoe lang dat ongeveer is en na hoeveel km's ik even ga rekken en strekken.
Ik liep altijd veel, toen ik zwanger was van mijn middelste voor de laatste keer een halve marathon gelopen. Na de zwangerschap kreeg ik een zenuwbeknelling in mijn bil waardoor ik niet eens fatsoenlijk kon lopen. Toen dat over was zwanger van mijn jongste. 6 weken na die zwangerschap weer een poging gedaan 3x 5 km gelopen maar ik kwam tot de conclusie dat die 20 kilo extra niet echt bevorderlijk was voor mijn knieën, nu 2 1/2 maanden verder 10 kilo kwijt dus zondag ga ik weer een poging wagen, kijken of mijn knieën die 10 kilo die er nu nog te veel aan zitten wel kan houden! Ik heb er zin in! Doel is september dam tot damloop te lopen en oktober halve marathon van Amsterdam!
In 2015 en 2016 een paar runs gedaan, vanaf de zomer effe op een laag pitje. Maar sinds vorige week cold turky gestopt met roken. Dus nu mijn voornemens om dan toch maar weer het hardlopen op te pakken, wie weet ga ik nu wel een tandje harder, nu ik gestopt ben. Loop nu 9km/u
Ik lees even mee. Nog geen concrete plannen maar het begint me wel meer aan te spreken zeg maar. En ik heb ook nog geen goede schoenen. (wel kleding)
DHL heeft net mijn outfit bezorgd; ik ben er klaar voor. Ik heb alles aangetrokken en mijn dochter die net 2 is zei; Ooooh mooooie mama.