Wie gaat er ook volgende week starten met hardlopen?

Discussion in 'De lounge' started by Lena1982, Dec 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ik ben in augustus gestopt met roken, op de verjaardag van mijn mama's beste vriend die enkele weken daarvoor was overleden door kanker. En tot mijn verbazing goed volgehouden, rook nu al die maanden al niet meer en had een app geinstalleerd om bij te houden hoeveel ik bespaarde e.d. Van te voren een afspraak geplant bij de dokter, wat ik alsnog zou aanraden of het stoppen nu gewoon lukt of niet als volhouder, je kunt even in zo een machine blazen om te zien dat de co2 uit je lijf is en de dokter kan steun en eventuele hulpmiddelen aanbieden, dat moedigde mij enorm aan! Ik ben zelf gaan fietsen en echt je merkt bijna direct verschil, probeer het rustig op te bouwen.. Ik kan zelf niet hardlopen doordat ik verkeerd adem (dat was al heel lang jaren voordat ik begon met roken!).. En wanneer het zwaar is denk aan waarom je het doet, gezondheid, al het geld wat je bespaard e.d. en alle leuke dingen die je daardoor ineens kan gaan doen, financieel maar ook met je gezondheid, het hardlopen dus :)

Ik ben zelf gaan paardrijden + fietsen, heb mijzelf deze kerst met wat duurdere make up verwend en ben nu aan het sparen voor een nieuwe iphone! Daar had ik vorig jaar met al dat gepaf geen geld voor gehad en ik rookte er maar 10 per dag!

2. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

Aug 26, 2016
    1,195
    1,084
    113
    Hulpverlener
    Ik heb het een tijdje laten versloffen vanwege de diagnose astma. Maar ik heb nu de juiste medicijnen die goed werken, dus ben het weer aan het opbouwen en dat gaat goed, vandaag ook weer geweest. Van de week weer. Wil weer drie keer per week gaan en de afstanden weer wat langer maken.

3. Lena1982

Lena1982 Niet meer actief

Gisteren samen met mijn vriend de laatste sigaretten onder de krsan gehouden en weg gegooid..

Vanavond 1e keer hardlopen in mijn leven haha!.
    Heb zin in veranderingen!

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,804
    4,190
    113
    Ik ga volgende week (ivm vakantie deze week van de kids) weer beginnen met Evi. 2 jaar terug liep ik 5 km. Helaas kwam er een hernia opzetten waaraan ik afgelopen zomer ben geopereerd. Ik hoop dat mijn lijf (en de 15 kilo extra die ik nu heb) weer meewerken en ik kan gaan lopen

5. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Gister hardgelopen. 5,9 km. Aan een stuk door. Ik heb het nog in mij haha, hoop dat ik snel van die extra kilos af ben. Dan wordt het een stuk beter...

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    View attachment 522297

Oké... stuk minder snel dan anderhalf jaar geleden. Toen liep ik gemiddeld 5:30 per km. (Lange afstanden, korter dan 10 deed ik het nog en tikkie sneller) maar 2 maanden terug en bijna 10 kilo zwaarder liep ik gemiddeld 7:30 p/km

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

Oct 30, 2015
    5,943
    6,290
    113
    Mijn hardloopschoenen zijn binnen.

Hoe zijn jullie aan een schema gekomen?
    Of n app?

8. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    Hoi dames,
    Ik begin volgende week met hardlopen. Heb dit nooit eerder gedaan. Heb vanochtend schoenen gekocht bij de Asics winkel en ben thuis een blokje om gaan rennen 2 min. lopen en 1 min rennen. Dit 4x afgewisseld met elkaar en ik was gebroken! Liep enorm te hijgen en ik had enorm veel last van mijn scheenbenen. Ze deden echt branden van de pijn ...herkenbaar??
    Ben benieuwd hoe ik dit volgende week ga doen met zulke pijnen.

9. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Misschien ging je te hard? Je kan beter heel langzaam beginnen. Tijdens het lopen moet je nog kunnen praten tussendoor.

10. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    Ik heb de Evi app gedownload. Ik dacht dat als ik me daar aan zou houden het wel zou lukken.
    Denk dat ik idd te snel gon en te enthousiast was.

Misschien moet ik eerst stevig door gaan wandelen ipv te rennen. Heb 0,0 conditie dus moet dit echt nog gaan opbouwen.

Hoe doen andere dames dit die van 0 zijn gestart net als ik?

11. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik wil binnenkort ook weer een poging wagen, maar ik vind hardlopen gewoon eigenlijk echt niet leuk. Wel makkelijk te combineren met mijn studie en gezin, dus ik ga het nog eens proberen. Vorig jaar met Evy vanaf 0 opgebouwd en dat ging prima vanaf het begin en dan 3x per week.

12. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Ik ben ook vanuit niets met Evi begonnen. Bij mij ging dit prima. Je moet er alleen goed om denken dat je rustig rent. Ik weet niet of je ook tijd en afstand en zo bij houdt maar dan kun je zien hoeveel minuten je over een km doet.

13. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,200
    113
    Brabant

Ik ben jaren geleden bij nul begonnen. En ja ik ging dood, maar kon het toch volhouden? Hoe hard loop je? Ik deed net aan twee voeten van de grond.
    Tempo was dus maar net hoger dan wandelend.

Nu ben ik 5 jaar verder. Een rugoperatie gehad en heb fikse krachttraining moeten doen en looptraining. Mag inmiddels weer hardlopen, maar kan de draad niet weer oppakken. Dus... Wie weet als de sneeuw weg is?:)

14. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    Bedankt voor de reacties dames!

Hoe kan ik mijn gelopen afstanden en tijden bijhouden? Gaat dat via de app zelf of is daar een andere app voor?

Ik lees vooral op hardloopsites dat je het idd moet opbouwen het hardlopen. Ik ben echt gaan rennen ipv het opbouwen naar harder lopen. Dinsdag nieuwe start!

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Ik gebruikte altijd runkeeper

16. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

Sep 1, 2016
    878
    65
    28
    vorig jaar ben ik begonnen, ik had al 5 jaar niet gesport. vroeger sportte ik wel heel fanatiek, nu met 3 kinderen lukt dat wat minder goed. Maar dit jaar 2 a 3 keer per week gesport en hardlopen opgebouwd naar 2 keer per week 40 minuten achtereen 8,5 km per uur. Dat is ongeveer 6 kilometer. soms doe ik het wat rustiger aan 30 minuten en de rest wandelen, ligt aan het moment.
    Ik heb het opgebouwd door bijv 2 minuten wandelen, 1minuut rennen, 1 minuut wandelen, 1 minuut rennen etc. om blessures te voorkomen. elke week 1 a 2 minuten erbij en dan volhouden.
    in de zomer heb ik een aantal keer buiten gerend in plaats van op de loopband en hierbij een te korte warmingup gedaan, en toen kreeg ik een gevoelige peesplaat. Daarna moest ik weer heel rustig opbouwen, ik let nu heel goed op mijn warming up, minimaal 5 tot 10 minuten stevig wandelen en dan pas rennen.
    uiteindelijk duurde het opbouwen naar 40 minuten een half jaar.
    Een goede hardloop sportbh en goede hardloopschoenen zijn een must.
    afgelopen jaar ben ik 6 kilo afgevallen en een stuk gespierder geworden, voel me zoveel beter!
    Ik wens jullie veel succes!
    en waar ik zelf veel aan heb is deze uitspraak: een makkelijker training is OOK een training. moeders wees niet te streng voor jezelf.

Share This Page