De gevulde eitjes deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door DEMADE, 18 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DEMADE

    DEMADE Fanatiek lid

    27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Ik zal later vandaag een update plaatsen over ons ☺☺☺☺!!!
     
    Leeuwtje1981 en Emma86 vinden dit leuk.
  2. DEMADE

    DEMADE Fanatiek lid

    27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Emma86 vindt dit leuk.
  3. IlonavanH90

    IlonavanH90 Fanatiek lid

    6 aug 2014
    1.577
    1
    38
    Vrouw
    Verzorgende IG.
    Hellevoetsluis
    Ah ik was ons clubje alweer kwijt!!
     
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wauw deel 2 alweer!

    @DEMADE
    Jaa update! Hoe is het met je?

    @shart86
    Gefeliciteerd met Julia!

    Meiden ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.

    Hier de laatste dag kraamzorg... Morgen moeten we het weer alleen doen. Hebben echt een geweldige kraamverzorgster gehad. De eerste kraamweek is voorbij. De vermoeidheid, onzekerheid en de kraamtranen helaas nog niet. Wil graag op iedereen reageren maar dat lukt me nu dus ff niet.
     
  5. DEMADE

    DEMADE Fanatiek lid

    27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Heey ladies!

    Hier nu even snel een update van mijn kant.

    Zoals jullie weten is ons meisje op 10 april geboren! De uren voor de operatie was echt slopend, het wachten op, het aftellen naar ons meisje! Ik stond om half 2 ingepland en uiteindelijk zijn wij 1,5 uur later pas de operatiekamer in gereden. Ik had helemaal geen pijn van de ruggeprik, daar was ik wel een beetje bang voor achteraf. Toen ze eenmaal bezig waren voelde ik me steeds slechter, had het gevoel dat de verdoving steeds hoger kwam en werd in no time kotsmisselijk, ondertussen kreeg ik medicatie om mijn bloeddruk onder controle te houden want die ging ook op en neer, toen heb ik alles eruit gekotst en toen knapte ik ineens weer op. Voelde me gelijk een stuk beter. Denk dat het een mix van adrenaline en de spanning wat eruit kwam.

    En om 15.25 is S.kye geboren! Een fantastisch meisje van 3490 gram en 50 centimeter. Ze heeft tijdens de operatie totdat we op onze eigen kamer waren. Heerlijk kunnen knuffelen met ons meisje. Wij mogen na 48 uur weer naar huis. Qua herstel gaat het ook perfect! Na een week was ik pijnloos en voel ik mij echt helemaal top, doe al weer veel te veel maar echt als je je goed voelt sluipt dat er wel in . Ik sta stiekem ook te popelen om weer de sportschool in te gaan. Zomer 2018 ga ik bikini proof door het leven haha.

    Tussen grote broer en zusje gaat het ook super goed. D. Is echt helemaal dol op zijn kleine zusje en wil mij overal mee helpen. Fantastisch om te zien!! S.kye slaapt sinds deze week zo goed als door. Wel nog tussen ons in, en hopelijk uiteindelijk ook in haar eigen bedje haha.

    Het is wel heel druk hoor met twee kids. Maar het is zo leuk! Zoveel liefde je kunt hebben voor allebei je kindjes is zo geweldig. Wij genieten echt met volle teugen van elkaar.
     
    Leeuwtje1981 vindt dit leuk.
  6. DEMADE

    DEMADE Fanatiek lid

    27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    BELBAIL, Emma, dizzy, roosie en shart! Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dames en mannetjes!!
    BELBAIL zie ik voorbijkomen op het sociale media. Wat een prachtig meisje! We gaan snel eens een date plannen met onze meisjes.

    @Ilona, hopelijk gaat het bij jou ook veel beter. En blijft kleine C. nog lekker warm bij mama in de buik zitten.

    @de rest, hoe is het met jullie?

    Echt mijn excuus voor het verslonzen van jullie ! Sinds ik thuis ben met verlof zit ik echt veel te weinig achter de pc of iPad om jullie bij te houden. Ik ga echt mijn best doen om jullie weer bij te houden.
     
  7. Leeuwtje1981

    Leeuwtje1981 Actief lid

    3 mei 2012
    399
    0
    16
    WAO
    Jemig... deel 2... SERIEUS :D:D:D

    En wat vliegt de tijd. Zo beginnen we met samen zwanger worden en zo zijn er al weer een paar mooie wondertjes geboren.
    Helaas zijn we nog niet allemaal zwanger geraakt en gaan mijn gebeden naar hun uit. Want we weten allemaal hoe het is om graag zwanger te mogen raken en en het lukt niet....:(:(

    Maar de verse moeders Hartelijk Gefeliciteerd:):)
    Zwangeren... sterkte en tevens geniet er nog van al is het soms zwaar...:confused::confused:

    Hier nu al weer bijna 22 weken en wat vliegt de tijd. Al weer over de helft.
    Merk nu toch wel dat ik echt zwanger ben.... hahaha. Vaak plassen, niet veel kunnen eten ( snel vol ), s avonds helaas vaak harde buiken en dan hebben we nog mijn bekken.
    Maar mijn man zegt dan doodleuk > niet klagen, jij wou zwanger zijn :p
    L. kijkt ook erg uit naar zijn broertje, maar wil nog wel dat de beeb even blijft zitten haha.
    Van de week zei ik tegen hem> Je broertje kan je nu horen praten, dus L begon wat te vertellen tegen mijn buik. Nadat hij klaar was legde hij zijn oor op mijn buik en zei: Mama ik hoor niks terug :D:D

    Nou dit was weer even een korte updat van deze kant...
    Knuffels

    Oja... Ik sta nog steeds verkeerd in de lijst!!
    Zwanger van een jongen, uitgerekend op 25 september 2017 !
     
  8. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Heee hier zijn jullie!
    Ik had ook al een nieuw topic aangemaakt had deze niet gezien. Demade ik praat te weinig mee om getagd te worden zeker :p
    Haha nee ik ben hier ook weinig geweest maar blijf toch spieken om te zien of alle kleintjes geboren zijn!!
     
  9. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Bubbels84
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  10. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Dank je
    Dat wilde ik dus nog typen hahaha ik dacht gisteren al van wat kwam ik ook al weer typen
    Wel heel spannend hoor zet voor mij de tijd maar 6 weken vooruit
     
  11. Leeuwtje1981

    Leeuwtje1981 Actief lid

    3 mei 2012
    399
    0
    16
    WAO
    Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap.... Ik wens je ondanks de spannende tijd ook een mooie tijd toe.
    Hoe voel je je?
     
  12. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Beter dan vorige keer gelukkig.wel last va misselijkheid en vooral heel erg moe..
    Over 2.5 week termijn echo die zal wel beladen en spannend worden
     
  13. IlonavanH90

    IlonavanH90 Fanatiek lid

    6 aug 2014
    1.577
    1
    38
    Vrouw
    Verzorgende IG.
    Hellevoetsluis
    Oh bubbels gefeliciteerd meid!!
    Logisch dat het een ontzettend spannende echo wordt, mijn duimen draaien voor jullie!
     
  14. Belbail

    Belbail Bekend lid

    23 apr 2016
    833
    6
    18
    @Bubbels84 gefeliciteerd met je zwangerschap, meid! Wat onwijs spannend zal het zijn voor jullie. Op naar een goede termijnecho. Ik duim voor jullie!

    Ik ben al een tijdje niet geweest, maar zo te zien heeft iedereen het erg druk gehad en heb ik niet al te veel gemist. Hier gaat alles fantastisch. L. is morgen alweer 5 weekjes oud en morgen gaan we voor het eerst naar het cb toe. Ik heb gisteren al even met haar op de weegschaal gestaan en ze is al zeker 5 kilo! De borstvoeding is voedzaam genoeg!

    Hoe doen jullie kleintjes het met dit warme weer? Ik vind het zo zielig voor ze..
    L. heeft vandaag en gisteren alleen maar een luiertje aan en slaapt dan in een koel lakentje in de wipstoel.
     
  15. Belbail

    Belbail Bekend lid

    23 apr 2016
    833
    6
    18
    Ehhhh volgens mij is het ook helemaal niet de bedoeling om nu veel achter zp te zitten, meis... geniet van je kindjes en wij lopen niet weg!
     
  16. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oh jee.... Wil elke keer reageren maar het komt er steeds niet van. Het gaat niet zo lekker nu. Ben dolblij met ons mannetje hoor, alleen alles valt me zwaar nu. Zal blij zijn wanneer deze rotweken voorbij zijn. Kan echt niet genieten van de kraamperiode.

    Hoop dat het met iedereen goed gaat.
     
  17. Belbail

    Belbail Bekend lid

    23 apr 2016
    833
    6
    18
    he bah... wat is er aan de hand meid? dikke knuffel!
     
  18. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    @Joppie1 @Marni1 Hoe gaat het met jullie? Jullie schieten ook al aardig op!

    @DEMADE
    Zo'n keizersnede is dan toch best heftig zeg. En klote dat je dan nog lang moet wachten. Gelukkig is alles goed gegaan. Hoe voel je je nu?

    @Bubbels84
    Kan me voorstellen dat jij pas rustig bent na een paar goede echo's en de 12 weken voorbij... Kan je wel wat afleiding vinden? En last van kwaaltjes of juist niet?

    @Leeuwtje1981
    Kinderen krijgen doe je samen hoor! Het kan gewoon erg vermoeiend (en soms pijnlijk helaas) zijn om een kind te dragen. Schattig dat grote broer al zo met de baby bezig is :D

    @IlonavanH90
    Echt aftellen nu voor jou... geen pretje, ziekenhuis in, ziekenhuis uit en weer in... Blijf aan je denken en hoop dat er straks een gezond klein meisje op de wereld komt.

    @Belbail
    Hoe was het bij het cb? Ja die warmte vind ik zelf ook niet prettig nu. Hier een luier en een romper aan wanneer het zo warm is. Eventueel een dun lakentje erover. Is het 30 graden dan laat ik hem liever in huis waar het koeler is.

    @Dizzy
    Hoe gaat het daar? Druk zeker met 3?? Nog veel last van je knip?

    @shart86
    Hoe is het met jou? Herstel je goed?

    @Mamavanlois
    Hoe gaat het daar? Ben je inmiddels weer helemaal beter? Volg je nu een bepaald dieet of ben je extra aan het sporten?

    @Roosie91
    Hoe is het daar? Nog steeds zo druk met bezoek? Doe het rustig aan hoor. Baby blijft nog wel even klein.

    @ hier
    Heb een beetje de baby blues denk ik... Begrijp me niet verkeerd hoor, ben heel dankbaar een gezond kind te hebben nu en zou ons mannetje voor geen goud kwijt willen.
    Was gewend aan een peuter die altijd heerlijk doorslaapt en aan vrije avonden, een vast ritme en weet precies wat ik met peuter kan ondernemen. Nu weer terug naar een baby die alles bepaalt. Hij heeft nog best veel last van krampjes en overdag kan ik hem amper wegleggen. Nachten komt hij nog 2x voor voeding. Het is niet een hele goede drinker... Ook totaal nog geen regelmaat met drinken. Oudste dronk flessen gelijk leeg en die konden we echt om de 3 uur een fles geven en zelf bepalen hoe laat we 's avonds uit kwamen. Lukt bij deze totaal niet. Wat een verschil dan toch weer.
    Feit is dat ik zo'n persoon ben die slecht tegen slaapgebrek kan, valt me net ff wat zwaarder allemaal. Tel daar de hormonen bij op en vastzittende schouders en nek (en een overbelaste rug, aandenken aan de bevalling) en het feestplaatje is compleet. Ik weet dat het over een paar weken waarschijnlijk alweer veel beter gaat met voedingen, krampjes en slapen maar als je er midden in zit....
    Borstvoeding ben ik in de kraamweek al mee gestopt. Hij hapte slecht aan na een paar dagen en kreeg in eerste instantie niet voldoende. Zat weer te klooien met tepelhoedjes en de hormonen die bij bv vrijkomen zorgen bij mij niet voor een gelukzalig gevoel maar juist voor onrust. Na ja, de eerste voeding heeft hij in elk geval bij mij gedronken en daarna nog 1 volledige voeding gekolfd plus hier en daar een paar slokjes.


    Bevalling weet ik niet zo goed hoe ik daar op terug moet kijken.
    Was al vroeg wakker (5.30 uur ofzo) en had wat krampen die ik weg moest zuchten. Toen daar later bloedverlies bij zat wist ik dat het begonnen was. Oudste laten ophalen en toen... wachten. Het wilde maar niet doorzetten. Dan had ik een paar redelijke weeën, dan weer kwartiertje niks. Was er ook nog niet 100% klaar voor, heb misschien onbewust het toch wat tegen gehouden. Heb lange douches genomen, op bed gelegen (slapen lukte helaas niet want dan was ik net weggedommeld en kwam er weer een wee). Had steeds zo'n last van mijn rug ook. Einde van de middag kwamen de weeën iets vaker en sterker en ik begon het al aardig zat te worden. Verloskundige gebeld want wilde weten waar ik aan toe was en of de baby het nog leuk vond. Verloskundige was er om 17.30 uur, nog maar 3 cm. Toen baalde ik ff flink maar verloskundige had goede hoop. Baby deed het nog goed. Als de vliezen braken moest ik wel direct bellen want dan kon de baby heel snel komen. Dus vol goede moed weer verder, in bad geweest, wat lopen wiebelen en steeds naar de wc om te zorgen dat mijn blaas leeg was. Weeën werden nog iets sterker (was niet meer in staat mijn broodje ham op te eten :p) en had steeds zo'n last van mijn rug. Kon niet volledig ontspannen tussen de weeën door. Liggen op mijn rug was vreselijk, op mijn zij was niet fijn, zitten dan maar.
    Om 20.50 uur belde mijn man de verloskundige weer want ik begon nu toch wel moe te worden. Zij was er vrij snel en constateerde 4-5 cm. Ik wilde dat er iets gebeurde want ik ging dit niet nog uren en uren volhouden. Ze wilde het nog 2 uurtjes aankijken want baby lag nog vrij hoog. Dus ik weer onder de douche. Gelukkig was ze zo lief om te blijven, dat vonden man en ik wel fijn. Ondertussen ging ze toch maar van alles klaar zetten.
    Na 2 uur weer gekeken, nog steeds 4-5 cm. Dat was voor mij het dieptepunt van de hele bevalling. Ik zag mezelf niet de hele nacht doorgaan. Ineens was ik ook heel bang om de vliezen te laten breken. Straks kwam ik in een weeënstorm terecht die nog lang zou duren. En mijn rug deed zo zeer en ik was moe. Overwoog serieus om naar het ziekenhuis te gaan en daar pijnstilling te vragen. Na wat gepraat toch maar besloten om de vliezen te breken. Daar voelde ik haast niks van. dat was om 23.30 uur. Vruchtwater was mooi helder. Eerste wee viel nog mee en daarna kwam er een weeënstorm waarin ik niet meer wist wat boven of onder was. Pijn was soms zo scherp dat ik even geen adem kon halen. Heb man zijn handen fijn geknepen. En ineens kreeg ik bij elke wee steeds meer drukgevoel. Eerst haast niet merkbaar. Mijn man vroeg op een gegeven moment of ik persdrang had en ik kon alleen maar ja knikken. Hij heeft direct de verloskundige naar boven gesleept (die was bezig met kruiken vullen) en onze kraamverzorgster gebeld. Ik voelde steeds meer druk en persen ging vanzelf. Heel anders dan bij de eerste, daar had ik nauwelijks persweeën. Wel bizar, die kracht die vrijkomt. Moest mijn been naar me toetrekken maar dat kon ik niet. Ik wilde naar de baarkruk! Dus daar naartoe en zat nog maar net toen de kraamverzorgster ook binnen kwam. 6 min geperst op de baarkruk (god wat doet dat laatste stukje pijn zeg) en toen was daar eindelijk onze kleine man. Verloskundige was nog verrast door 2 oogjes die haar ineens aankeken in plaats van een bolletje van het achterhoofd. Baby was dus een sterrenkijker.
    In eerste instantie heel erg opgelucht, lekker op bed gaan liggen met baby bij me. Die moest ik al snel aan papa geven want kreeg weer flinke weeën voor de placenta. Dat was geen leuk half uur. Toen een spuit gekregen in mijn been want bij de eerste hevig bloedverlies gehad en dat wilden ze voorkomen. Daarna kreeg ik nog 1 goede perswee en toen was het eindelijk klaar. Heb op de baarkruk goed geluisterd en gezucht toen het moest en daardoor geen hechtingen, alleen een schaafplekje.
    Tot slot kleine man lekker bij me laten drinken (dat deed ie op dat moment heel goed), gekeken naar het wegen en aankleden, wat gedronken en gegeten, lekker gedoucht terwijl alles werd opgeruimd en daarna in mijn eigen bedje wat gerust (slapen lukte niet natuurlijk).
    Grote zus was op tijd door opa en oma afgezet 's ochtends en ohhh dat moment was zo mooi. We stelden haar haar broertje voor en die oogjes van haar begonnen helemaal te glimmen.

    Zo heel verhaal geworden, ben ik dat ook weer kwijt. Achteraf gezien heb ik waarschijnlijk ook rugweeën gehad die naar mijn idee dus niks deden en ervoor zorgden dat ik zo slecht kon ontspannen. Totaal andere ervaring dan bij de eerste en ook heel anders dan ik had verwacht. Verloskundige had dit ook iets anders ingeschat.
    Als alles hier wat rustiger is geworden ga ik eerst naar de fysio.

    O ja, vandaag derde gehoortest gehad. Alle 3 onvoldoende voor 1 oor. Nu zijn we doorverwezen naar het audiologisch centrum. Dat wachten we ff af.


    Sorry als ik nog iemand vergeten ben. Hoop dat het goed gaat met iedereen.
     
  19. Belbail

    Belbail Bekend lid

    23 apr 2016
    833
    6
    18
    @Emma86 Was prima. Dametje woog 4935 en was 57 cm vorige week maandag. Eerste prikjes gehad, omdat er een melding was geweest van kinkhoest in de omgeving. Ooooo wat is dat zielig zeg, maar ja het is voor het goede doel! Wat een verhaal! Had je een jongentje verwacht? hoe reageerde je? Jij nu ook een koningskoppel, net als vele van ons hier!

    Ik was behoorlijk de kluts kwijt toen ik hoorde dat het een meisje was! Ik had echt een jongen verwacht. In de eerste 20 weken had ik sterk het gevoel van een meisje, maar dit is echt veranderd daarna. Des te leuker de verrassing uiteraard, maar moest echt de eerste paar dagen nog even op me inwerken dat ik een dochter had gekregen! Ik heb haar ook pas na drie uur na de keizersnede voor het eerst gezien en vastgehouden... dus het was sws heel erg wennen eerst.. erg jammer, heb ook een klacht ingediend van de week hierover. Het was namelijk helemaal niet nodig zolang!

    Hier gaat alles super goed. L.inne slaapt nog steeds fantastisch snachts en de afgelopen week slaapt ze zelfs 5-7 uren snachts. Erg blij mee. Heb de studie alweer opgepakt 2 weken geleden. Nog 4 weken te gaan en dan ben ik hopelijk afgestudeerd. Dan neem ik een half jaartje rust om lekker thuis van de kleine te genieten.
     
  20. Bubbels84

    Bubbels84 Fanatiek lid

    27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    @Roosie91
    Ja hier moet je zijn
    Ik had die andere aangemaakt maar wist niet dat deze er al was..
    Maar idd ik ben weer zwanger vandaag echo gehad en we kwamen uit op 9.5
    Nog ruim 3 weken voordat ik, na een goede guo hopelijk, pas opgelucht kan ademhalen
     
    Leeuwtje1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina