Wie gaat er ook voor een 2e kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kiet, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Hallo Allemaal,

Aan het eind van de maand/ begin volgende maand gaan wij ook weer aan de klus voor een brusje. Ik ben in januari al gestopt met de pil. Heb nu een cyclus van ong 27 dagen.
    Hoewel het erg kriebelt, zie ik er ook tegen op. Bij de eerste was ik 24/7 misselijk/ overgeven, tot op de operatietafel tijdens de keizersnee......

2. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    Echt waaar oh dat lijkt me echt super vervelend!! Maar je weet wat je ervoor terug krijgt:D

3. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    wij zijn vanaf juni bezig in de mmm voor een 2e wondertje, maar tot nu toe heeft het nog niet zo mogen zijn. vanaf januari hebben we even een rust pauze, omdat het spuiten met hormonen teveel van mijn lichaam vergt. maar we hopen aankomende zomer te starten met iui.

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ben ik ook weer even. Toch best een aantal meiden hier in de mmm. Is niet niks zeg...

Juffie: jeetje wat een ellendige zwangerschap heb jij gehad zeg. Dan duren die negen maanden eindeloos denk ik. Kan me voorstellen dat je er ook wel tegenop ziet. Je hebt nu tenslotte ook een ukkie rondlopen, dus je kunt je rust niet meer pakken als bij de eerste.

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik heb vijftien jaar de pil geslikt. Daarvoor was ik 4 of 5 keer per jaar ongesteld. Echt heel weinig. Ik heb altijd gedacht dat zwanger worden niet gemakkelijk zou gaan, maar dat bleek niet het geval. Terwijl ik wachtte na de pilstop tot mijn cyclus op gang zou komen, was ik al zwanger. Ik kwam er daardoor ook pas met 16 weken:) achter... Na de bevalling gestart met cerazette ivm borstvoeding. Toen ik stopte met de pil met 14 maanden, werd ik vrij vlot voor het eerst ongesteld na de bevalling. Daarna drie cyclussen gehad van gemiddeld 27 dagen, toen zwanger wat uitliep in een mk. Dus bij mij lijkt het erop dat ik 'gereset' ben, haha. Mooie uitdrukking trouwens!

6. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Mijn eerste kriebel heb ik ook nog even weg moeten stoppen hoor. Mijn vriend had ze nog niet namelijk. Ik heb twee maanden met tegenzin de pil geslikt. Toen hij er klaar voor was, ben ik direct gestopt, haha! Gelukkig kun je je 'ei' hier kwijt, haha. Lekker bezig met de voorbereidingen!

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Kiet: een escape ivf is dat om te zorgen dat je niet een meerling krijgt? Ken het begrip niet. Wel fijn dat je het in principe thuis mag proberen. Hoop voor je dat de medicijnen goed hun werk doen.

8. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Nijntje: heftig jou verhaal. Lijkt me erg moeilijk om die beslissing te nemen even een pauze in te lassen, vooral als je het zo graag wilt. Hopelijk krijgt je lichaam even de rust die hard nodig is.

9. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Ingrid, sinds juni 2010 bezig en nu nog maar ronde 4 dat schiet ook niet op. Hopelijk kan de gyn jullie helpen.

@ Riniti, lijkt me ook best moeilijk om er bij de 2e achter te komen dat het zwanger worden niet zo makkelijk gaat. Je gaat er toch vanuit dat als het bij de 1e gewoon lukt, dat het dan bij de 2e ook kan. Vervelend ook dat de medicijnen niet lijken aan te slaan :(. Maar houd nog wel moed hoor meissie. Er zijn nog verschillende mogelijkheden om je te helpen. Als er maar eenmaal een eisprong is, dan ben je ws al geholpen. Het blijft vervelend dat dat via de mmm moet. Dikke knuf!

@ Kiet, klinkt als een goed plan die meds. Hopelijks slaan ze goed aan :)

@ Joylinn, ook al zulke kriebels :). Duim voor je dat het deze ronde beter gaat. Misschien is een kindje in december ook wel makkelijk, hoef je tenminste 1 jaar niet aan alle verplichtingen te voldoen ;)

@ Juffie, succes! Hopelijk valt de 2e zwangerschap mee, al kun je maar beter van het ergste uitgaan ;). DOe ik ook, vind zwanger worden ook heel dubbel. Zo mooi en wonderlijk maar ook loodzwaar ivm BI ;)

@ Sparkie, je kriebels nog weggestopt omdat je mannetje het nog niet wilde. Kan best lastig zijn ;).
    Dat je bij je 1e zwangerschap er pas bij 16 wk achterkwam zeg, dat was zeker wel schrikken? ERgens ook wel jammer, of vond je dat niet?

10. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Gereset na de bevalling, was bij mij helaas niet het geval. Ik word juist heel snel weer ongi (om de 3 weken). Heb een slechte eisprong, waardoor er niet voldoende progesteron word aangemaakt en daardoor word ik juist weer heel snel na de eisprong ongi. Vandaar ook dat ik Clomid gebruikt heb om zwanger te worden. Helaas ook 2x een mk gehad, omdat het eitje zich niet fatsoenlijk had kunnen innestelen door een te laag progesterongehalte.

@Nannie, al bij de gyn geweest? Vervelend, zulke lange cyclussen...

@Riniti, ik hoop dat de 150mg wel gaan aanslaan! Moed houden meid! Hoever zit je nu in je cyclus?

@Kiet, ook al spuiten... wel fijn dat je gewoon thuis mag klussen, spannend zaterdag beginnen!

@Joylinn, zou wel leuk zijn, beide kids in ronde 3!

@Juffie, ook volgende maand van start, hier ook! Heb er zin in, al vind ik t ook weer reuze spannend!
    Hier trouwens nog eentje waarbij de wcpot dr grootste vriend was tijdens de zwangerschap, dat hoop ik deze keer over te mogen slaan!

@Nijntje, heftig om een rustpauze in te moeten lassen. Kan me voorstellen dat t voor je lichaam even beter is, maar dat het zo tegen je gevoel in zal zijn...

@Afrola, jij ook last gehad van BI in je zwangerschap? Ik ook, heb er behoorlijk veel pijn van gehad, daar kijk ik wel weer tegenop hoor. Was geen pretje om zwanger te zijn, lichamelijk gezien dan! Zo is het het mooiste wat er bestaat! zo dubbel vind ik dat he...

@Sparkie, dat lijkt me inderdaad schrikken, met 16 weken erachter komen dat je al zover zwanger bent! Hoe kwam je erachter, een testje gedaan?

11. seol

seol Actief lid

30 sep 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi even een vraagje: ik had bedacht dat ik ook voor een tweede wil gaan, maar toen kwam ik er achter dat ik natuurlijk dan weer eerst3 maanden foliumzuur moet slikken. Mijn dochter is namelijk nu 9 maanden oud en had nog geen idee wanneer ik voor de 2de wilde gaan en heb er dus geen moment over nagedacht dat FZ slikken ook nog moest... Hebben jullie allemaal al 3 maanden foliumzuur achter de rug of niet? Wat moet ik nu doen? De 3 maanden eerst slikken en dan pas voor een 2e proberen of nu al proberen, ervan uit gaande dat ik toch niet direct zwanger wordt??...(ik ben nu ongeveer 2 weken weer fz aan het slikken).

En dan nog een andere vraag..zijn er meer die twijfelen of nu het juiste moment is voor een tweede? Aan de ene kant zegt mijn gevoel dat ik nu weer zwanger wil worden en wil ik de kinderen graag dicht op elkaar, maar als ik bedenk dat ik weer last van zwangerschapskwaaltjes (en daarna bevallingskwaaltjes) ga krijgen, begin ik toch te twijfelen. Iemand die dit herkent?

12. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Foliumzuur hoef je volgens mij echt geen 3 maanden van tevoren te slikken hoor, 4 weken is genoeg. Dus als je je laatste pil slikt gaan beginnen met foliumzuur.

13. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @babyliciouss Nee nog niet ik ga 21 maart erheen! Ben erg benieuwd!

Pff een extra korte cyclus dus maar zijn er ook medicijnen dan die je progesteron kunnen verhogen zodat je cyclus toch wat langer wordt?

14. Babyliciouss

Nog 5 daagjes dus! aftellen!

Ik heb dus Clomid geslikt, waardoor ik een betere eisprong kreeg en hierdoor werd de luteale fase ook langer en mijn progesterongehalte steeg hierdoor ook.
    Waarschijnlijk zal ik nu dus ook weer aan de Clomid gaan.
    De 30ste ga ik naar de gyn om te overleggen of ik dus gelijk doorgestuurd word naar de fert. arts.

Foliumzuur ben ik hier trouwens anderhalve maand geleden mee begonnen, 2 maanden van te voren dus. maar volgens mij is een maand lang genoeg hoor!

Hoe is het met de rest?

15. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Babylicious, jij ook al BI, echt niet fijn nee. Ik kijk daarom ook op tegen een volgende zw.schap. Dat was schrikken toen. Ik keek zo uit naar een zw.schap, dat leek me zo leuk. Maar viel dat even tegen :$. Het is heel bijzonder wat er gebeurt, maar lichamelijk was het voor mij absoluut geen pretje ;). Gelukkig heb ik er iets heel bijzonders voor teruggekregen :D en daarom durf ik het toch nog een keer aan ;).

Jij aan het aftellen voor een bezoek aan de gyn. Ook weer spannend dus.

@ seol, foliumzuur moet je eigenlijk 4 wk voor een eventuele conceptie mee beginnen. Dus eigenlijk moet je halverwege de cyclus voor de cyclus waarin je voor een kindje wil gaan er mee beginnen. Uitgaande van een cyclus van ongeveer 4 wk ;)

@ nannie, 21 mrt weer naar de gyn. Spannend!

@ mijn laatste cyclus voordat we voor het 'eggie' gaan is begonnen.
    Aan de ene kant kan ik niet wachten (mis ongeduld), aan de andere kant ben ik ook 'bang' voor snel zwanger zijn en dan weer een jaar lang niets kunnen ;). Zit een beetje in de knoop met mezelf geloof ik :)
    Gelukkig kunnen we buiten genieten van lekker weer en een heerlijk zonnetje :D

16. Babyliciouss

@Afrola... herken me zo in jou gevoel!
    Ik heb zelf ook zo'n ellendige zwangerschap achter de rug, misselijk/braken, BI, ziekenhuis in en uit door vroegtijdige weeën... heb zo af moeten zien in die tijd!
    Maar zoals je zegt je krijgt er iets heel moois voor terug!
    Ook hier slaat de angst nu wel toe! Hier ook nog 2 weekjes voordat het allemaal gaat beginnen, van de ene kant ben ik er heel blij om, maar van de andere kant ben ik ook weer bang voor wat er komen gaat wat een volgende zwangerschap betreft en dan ook nog een ondeugende peuter die hier rondloopt!
    Kon ik die zwangerschap maar overslaan denk ik wel s... liever 10 bevallingen dan 1 zwangerschap... :)

17. Babyliciouss

@Afrola, ik zie dat onze kids niet veel schelen qua leeftijd, ons zoontje is van oktober!

18. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Kan me het wel voorstellen hoor dat je nu wat "angstig" bent. Het is een hele spannende tijd weer en je weet wat je hebt meegemaakt met je eerdere zwangerschap! Komt helemaal goed ;)

@babylicious gelukkig dat de clomid helpt voor je lut. fase! Dat scheelt wel hopelijk is het snel raak....

19. seol

seol Actief lid

30 sep 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoor dus meer onzekere mensen? Ik dacht dat ik de enige was! Mijn vraag zit hem er vooral in of ik niet te snel ben (mijn kind is nu ruim 9 maanden)...
    Aan de ene kant lijkt me nu een goed moment, gewoon, omdat het weer kriebelt en ik toevallig nu een makkelijk kind heb. Daarnaast slaapt zij overdag en zou ik tijdens de eerste vermoeide weken ook lekker kunnen bijslapen.
    Aan de andere kant vraag ik me dus af of ik niet te snel ben en stom genoeg...wat vindt mijn omgeving er van?
    Meer mensen die dit herkennen?

Afgelopen zaterdag was de 1e dag van mijn cyclus. Ik twijfel nog of we het deze maand al gaan proberen of dat we nog even wachten. Misschien laten we het ook wel wat op z'n beloop....

20. yvonne41jaar

yvonne41jaar Actief lid

5 mrt 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

ik lees al een tijdje mee en wil wat vaker mee gaan kletsen :), wij gaan ook voor een tweede .
    niet schrikken, er zit dan 16 jaar tussen de eerste en de tweede , 13 jaar single geweest en sinds 2 jaar de man van mijn dromen (zonder kids) tegengekomen.
    en we proberen om ons gezin iets uit te breiden met een kleine ukkepuk van ons samen :)
    ben nu in de derde ronde en hopelijk lukt het snel, want heel veel tijd is er niet..........

Deel Deze Pagina