Wie gaat er ook voor een 2e kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kiet, 6 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyliciouss

Babyliciouss Niet meer actief

@Pina, spannend de eerste keer voor t echie klussen!
    Vandaag over een week ben ik ook spiraalloos, dus zal ook weer ff raar zijn denk ik!

@Lauw, geen bloed geeft moed meid! Mij duimen draaien! spannend!

@Dorianne en Moontje, welkom!

@Er niet zoveel mee bezig zijn... bij mn zoontje was t bijna een ware obsessie, heb zelf wel t gevoel er nu wat minder mee bezig te zijn dan toendertijd, maar... ben benieuwd voor hoe lang, hihi!

@Isolde, testjes knallen inmiddels van t schermpje af? Hoe voel je je vandaag?

2. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik voel me vandaag eigenlijk wel redelijk. Niet veel misselijk geweest en moe maar wel wat meer krampen.

3. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    moontje ja fijn he dat je het hier uit kunt schreeuwen!! vind ik ook hoor.

vinden jullie dat ik te vroeg ben? maakt dat eigenlijk nog uit, wanneer je voor een tweede gaat, fysiek gezien dan..?

vind het wel weer leuk en gezellig op zp.

Mijn laatste ongi was 3 maart en we hebben enkele dgaen geleden geklust..theoretisch moet het kunnen haha :)
    x Pina

4. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ Moontje: Jij gaat je eerste ronde in.. zou wel super zijn als het voor de 2e keer zo snel gaat.. Ik hoop het voor je meid..

@ Babyliciouss: jaja.. geen bloed geeft moed.. dat houd ik me ook maar voor.. wel erg spannend..

@ xxisoldexx: fijn niet je niet zo misselijk en moe bent. Geniet ervan..

@ Pina: Ik denk dat je dat zelf het beste voelt... Maar ik vind het niet vroeg hoor.. Ik heb na de zwangerschap helemaal niets gebruikt.. dus het had meteen raak kunnen zijn.. Had het niet erg gevonden... :)

5. Babyliciouss

Ook ik vind t wel lekker om weer terug te zijn op ZP.
    Heb helaas wel een ander account aan moeten maken, maar ben ondertussen toch al van jan 2008 actief hier. Na de geboorte van ons zoontje wat minder, maar merk dat ik t nu wel fijn vind om weer lekker te kletsen hier op ZP!

6. Babyliciouss

@Lauw, word wel spannend nu he, nog 1 dag zie ik!

@Pina, ik denk inderdaad dat je het zelf het beste voelt, of je lichaam er weer klaar voor is! Zo zou ik er echt niet aan hebben moeten denken, heb zoveel lichamelijke klachten en pijn gehad door de BI in mn zwangerschap, dat ik t nu zelfs nog heavy vind als ik eraan terug denk.
    Maar het kan ook anders, kijk maar naar Lauw! je lichaam geeft zelf wel aan of t er klaar voor is denk ik!

Ben nu trouwens wel echt aan t aftellen! Vind t ook echt wel spannend, ik kijk zo uit naar een 2e ukkie, maar tegelijkertijd vind ik t ook erg griezelig, als ik aan mn zwangerschap denk...

7. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    leuk babylicouis..aan het af tellen ;)
    Hoe oud was je zoontje? misschien had je het wel gezegd, maar dan weet ik het niet meer. hihi.
    er zijn wel weinig mensen online in dit topic zeg...hmm komt waarsch omdat iedereen al druk is met 1 kind :S

Zoo ik heb weekend mensen! spreek jullie !! ik ga denk ik vanavond wel weer aan de klus. heel beniweuwd.
    Oja dat dieeet is trouwens wel heeeel moeilijk hoor. Geen zout :( ik denk niet dat ik het vol kan houden !

8. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Morgen slik ik m'n laatste pil!:D We gaan ook gelijk een weekendje weg, heb er zin in!

Ben wel benieuwd hoe m'n cyclus zal zijn, maar ben bang dat ie weer net zo lang en onregelmatig zal zijn als toen ik zwanger wou worden van de 1e. Ik was toen in ronde 5 zwanger, maar daar hebben we wel 8 maanden over gedaan. Nou ja, eerst maar eens kijken, de 1e ronde ga ik nog niet echt gericht aan het werk;) Later kunnen de ovulatietesten en het temperaturen wel weer gaan beginnen. Wel spannend weer hoor!

9. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi beeb ! bij mij hetzelfde ook zo'n 8mnd geduurd, waarvan 4echte maanden met eisprong. veel geluk gehad dus.
    Ook heel onregelmatig. soms 40dagen cyclus.
    Succes en heel veel plezier dit weekend!

10. Babyliciouss

@Pina, ons zoontje is nu 17 maanden oud! Een lekkere ondeugende peuter dus!
    T is hier inderdaad erg rustig, ben ook wel drukkere topics gewend. Zo kunnen we er wel weer in komen he!
    We hebben wel met de mama's van toen, die overgebleven zijn, een eigen forumpje.

@Beep, welkom! Wel leuk, een weekendje weg!

Wij zijn trouwens een dik jaar bezig geweest voor ons zoontje, werd met 6 maanden doorgestuurd naar de fert arts, 2 mk... waarvan 1 curettage... was wel een heftge periode!
    Ik hoop dat het nu allemaal wat soepeler zal verlopen!

11. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    rustige topic zegg...helemaal niemand??

12. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

ben ik ook weer even. Superdruk thuis en op het werk, dus even weinig zp-tijd. Maar ook wel lekker tijd vliegt op deze manier ;). Ik zal mijn best doen om de komende week wat vaker te komen!

@ Babylicious, ergens wel fijn dat je het tegenstrijdige gevoel herkend van heel graag een kindje willen maar ook erg opzien tegen de zwangerschap. Maar helaas kijk ik ook heeel erg op tegen de bevalling, fijn dat die bij jou wel goed ging :)

Grappig trouwens dat onze kindjes ongeveer even oud zijn. Heb jij nog veel in het okt. topic gekletst? Ik kon het al snel niet meer bijhouden :)

Ik zie dat je af mag tellen naar volgende week tot je spiraaltje eruit mag. Spannend weer ;)

@ seol, of je 9 mnd te snel vindt hangt toch helemaal af van jezelf? De omgeving heeft altijd een mening en de negatieve meningen blijven je het meest bij. Ik zie op zp heel veel meiden die er weer snel voor gaan hoor. Gewoon doen waar jij en je mannetje jullie goed bij voelen.

@ Yvonne, wow 16 jaar tussen je kindjes. Maar ook wel leuk dat je nog een keer er voor wilt gaan met een nieuwe leuke man :)

@ Pina, Jij ook een oktober kindje, leuk!
    En bewust proberen een meisje te krijgen. Zelf ben ik vooral van het op z'n beloop laten. Maar als een zoutloosdieet echt werkt, dan hebben we toch meer kans op een meisje. Sinds m'n dochter met de pot mee eet, eten we nagenoeg zoutloos, haha ;).
    Maar als je wens heel groot is, kan ik ergens wel begrijpen dat je zoiets wilt uitproberen.
    Wanneer je fysiek toe bent aan een volgende hangt erg af van jezelf denk ik. Hoe je 1e zwangerschap en bevalling is gegaan en hoe 'makkelijk' je eerste kindje(s) zijn. Het lijkt me wel heel pittig om heel snel weer zwanger te zijn. Ik moest er toen in elk geval nog niet aan denken. Maar velen met jou wel hoor ;)

@ Lauw, gelijk na de bevalling de natuur zijn gang laten gaan. Knap dat je dat aandurfde. Maar ook wel begrijpelijk hoor als je zolang over de 1e hebt gedaan. Hopelijk hoeft de gyn er dit keer niet aan te pas te komen!
    Herkenbaar hoor dat je hoopt er niet zoveel mee bezig te zijn, maar dat dat niet wil lukken ;) De laatste maand ben ik er al mee bezig dat we volgende maand weer gaan beginnen :), zo erg eigenlijk ;)

@ MissyZuilen, spannend dat je er ook weer voor gaat.
    Zo jullie hebben wel een lastig jaar achter de rug :(. Hopelijk komt er nu eerst een plakbeeb voor je!
    Herkenbaar dat je het nu weer net zo spannend vind als voor de eerste. Heb ook al ovu-testen liggen. En ben er ook al erg mee bezig , wat ik eigenlijk helemaal niet wil :)

@ Ikky, nog even geduld, lastig he?! Wel spannend dat jullie ook weer bijna voor een 2e aan de slag gaan!

@ Isolde, dat is snel gegaan :D, gefeliciteerd!

@ Dorianne, succes in ronde 1. spannend om weer aan de slag te gaan :)

@ Moontje, je kan hier idd je ei kwijt :D. Succes!

@ Beep, veel plezier met je weekendje weg ;) :p!

Nog een weekje hard werken, dan een weekje vakantie en dan start ongeveer mijn nieuwe cyclus waarin wij ook weer starten. Ik ben al aan het aftellen dus :).
    Erg leuk dus om alvast mee te kletsen met andere meiden die voor een 2e willen gaan. Leuk dus dat er hier al wat meer gekletst wordt :)

13. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    @ afrola
    Dank je wel. Het is idd best snel gegaan. 6 maanden bezig en tussendoor nog een cyste van 7 cm en torsi van mijn eileider. Bij mijn eerste waren we 1 1/2 jaar bezig. :D

14. Babyliciouss

@Afrola, ook al een rot bevalling gehad dus... daar kan ik inderdaad niet over meepraten. Heb er in totaal wel 24 uur over gedaan, was zeker geen makkie met een weeënstorm en al, maar tov mn zwangerschap... vind ik niet dat ik mag klagen over mn bevalling!

Ik was eigenlijk een novembermama, maar ben met 37 weken ingeleid, omdat de zwangerschap lichamelijk dus zo zwaar was... vandaar dat ik toen ineens een oktobermama werd!
    Ik heb bij de novembermama's wel altijd meegekletst en nog steeds hebben we met een groepje van ongeveer 10 meiden dagelijks contact, maar dan wel op een prive-forumpje.

Nu dus nog een weekje werken en dan lekker op vakantie! Waar gaat de reis naartoe?

@Isolde, dat is wel een hele mooie meevaller dan deze keer, tov de vorige zwangerschap! Ik hoop dat het bij mij deze keer ook wat makkelijker gaat verlopen! Maar ja, je weet t nooit he!

Hier zijn t nog 4 nachtjes slapen en dan is t zoverrrr!

15. Babyliciouss

@Lauw, hoe is t???

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Isolde, fijn dat het zoveel sneller ging als bij de eerste :). Maar mijn snel doelde vooral op dat je je hier aanmeldt en gelijk zwanger blijkt te zijn ;):D. Hopelijk blijft alles goed gaan!

@ Babylicious, aha eigenlijk een novembermama. Wel fijn dat je toen eerder ingeleid werd vanwege de zware zwangerschap.
    Ik liep helaas overtijd, maar bij een volgende ga ik wel heel goed aangeven hoe ik me voel. en dat het misschien beter is om eerder een stap te zetten. De laatste 3 weken van zw.schap kon ik niets meer en daarvoor heel weinig. Dat heeft enorm invloed op je conditie en daarmee volgens mij op je bevalling. Mijn bevalling vorderde heel slecht en daar zijn uiteindelijk weeenopwekkers, vacuumpomp en fundusexpressie (Kind je buik uit duwen door verloskundigen) aan te pas moeten komen. In het begin van mijn bevalling had de vk bovendien de ontsluiting verkeerd ingeschat. Ze schatte 6 cm bij de eerste keer toucheren, 4-5 uur later verwachtte ze dat ik zo rond de 10 cm zou zitten en toen bleek het pas 2 cm te zijn :$. Op advies van vk ben ik bij de '6cm' in het bevalbad gaan liggen. Achteraf ws niet verstandig, ws was het beter geweest rond te blijven lopen.
    Al met al denk ik dat mijn conditie en dat ik op advies van vk in bad ging erg ongunstig geweest is voor mijn bevalling. Maar ja zekerheid heb je daarvan nooit ;)

Onze vakantie gaat naar de veluwe, huisje van landal in de bossen :). We hebben voor komend seizoen een seizoenskaart (met korting :)) voor de apenheul gekocht en willen die week alvast regelmatig aapjes gaan kijken ;). Verder even lekker genieten met z'n drietjes :)

17. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ja hier aanmelden heeft zijn vruchten af geworpen :D

18. Lauw

Lauw Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.475
    0
    0
    @ babyliciouss: De eerste is bij jou ook niet makkelijk geweest.. ik hoop dat deze soepeler gaat..
    Hier nog geen ongi.. maar gisteren ook een negatieve test.. dus eigenlijk weet ik nog niets.. Weet eigenlijk ook niet echt wanneer mijn NOD is, omdat ik koorts heb gehad.. Maar ik denk uiterlijk 1 april... dus nog ff afwachten..

@ Afrola: Bijna vakantie en tegelijk de echte start... leuk en spannend.. Tjaa.. ons meisje is een ideale baby al zeg ik het zelf.. dat zal ook wel schelen in onze beslissing + dat ik borstvoeding gaf, dan is de kans helemaal klein..

@ xxisoldexx: ik hoop dat hier aanmelden voor ons ook zo goed werkt..

Hier nog geen ongi, maar gisteren ook een negatieve test.. dus wacht nog ff af.. mijn cyclus is een beetje de weg kwijt.. :(
    Gisteren wel gehoord dat ik een opleiding mag gaan volgen :) Heb er erg veel zin in... deze is van april tot eind oktober.. dus dat kan zelfs als ik nu zwanger word..

19. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    Hoi meiden,
    Wij zijn ondertussen weer druk aan het spuiten met hormonen morgen weer terug naar het zh om te kijken of mij eitje al groter is geworden.

20. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    @ Lauw Ik duim voor je!!!

Maandag even de huisarts bellen. Ik ben veel duizelig, zo erg dat ik net op de grond lag:(

Deel Deze Pagina